Gå til innhold

Førti, Flott&Fantastisk!


tove34
 Share

Anbefalte innlegg

Ny uke og nye muligheter:-) Snakket med kurslederen i går, og meldte meg på ett Standardkurs med oppstart i slutten av august, men dersom jeg er nede i trivelsbeltet igjen til da, så blir det ett år til på Hold Vektenkurset. Veldig greit når det nå er booket inn og avtalen er gjort!

Jeg stresser nok mer enn jeg tror når jeg skal ha gjester - denne gangen var vi 21 stykker med stort og smått. Selvom jeg hadde tenkt igjennom dagen etc, så måtte jeg bare ta en liten smak av rugbrødet jeg hadde bakt - og vips der var 1/3av det ene brødet borte.... og da kunne jeg jo putte på litt brownies også for å gjøre det fullkomment! Det er kortslutning i topplokket og jeg er "bevistløs men våken"!! Og nå er hverdagen her og da går det på skinner igjen.... Utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest firsttime

Du holder ut.

Er her alltid-når jeg kommer tilbake:)

Jeg er på seilende bølge opp igjen og har pånytt valgt å ta grep.

Startvekt denne gang er 73,4 og startet med 8 km jogg i morges.

 

Ser du har gått litt opp og tatt grep på ny selv også.

Er nok en realitet at dette vil følge oss alltid.

Men vi skal da få bukt og du har jo vært så lenge og stabil på hold vekten.

Vell tenkte bare å titte innom for å se hvordan det går med deg.

Vedder på at du har kontroll så det blir hold vekten igjen fra høsten.

Nå er det jo bærsesong rett rundt hjørnet. Og varme gode dager og ferie med tid til en gåtur ekstra:)

God Aktiv Sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Firsttime, så koselig at du kommer innom:-)

Holder ut ja, det går jo opp&ned som du ser, det å holde vekten er en evig prosess tror jeg for min del - og ja, jeg må også ta grep igjen for å komme ned på trivselsvekten.... Det er fort gjort at det sniker seg på noen kilo - føler at de kommer i sånn "jafs"! Så bra du tar grep, det er nok om å gjøre å ikke la det gå for langt... Jeg merker at det å skrive og ikke minst; å lese her inne - både HV, 10-20 og for ikke å glemme "FruFleksnes" gir meg masse motivasjon til å "stå løpet ut"...

 

Ønsker deg også en superduper sommer og heier på deg mens tallene går nedover igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.juli - utrolig! Bare en uke igjen til ferien og jeg gleder meg, eller rettere sagt; jeg kjenner at jeg har behov for ferie....

Her jobbes det med danskekiloen - håper at den er borte igjen til uken. Vi skal ha sommerfest i morgen, griller kylling, scampi og annet tradisjonelt + salat etc, tenkte jeg skulle kjøpe inn masse melon og jordbær som snacks i tillegg til "det vanlige" - da er det enkelt å ta gode valg.

 

Ønsker alle en god fredagskveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.juli - utrolig! Bare en uke igjen til ferien og jeg gleder meg' date=' eller rettere sagt; jeg kjenner at jeg har behov for ferie....

Her jobbes det med danskekiloen - håper at den er borte igjen til uken. Vi skal ha sommerfest i morgen, griller kylling, scampi og annet tradisjonelt + salat etc, tenkte jeg skulle kjøpe inn masse melon og jordbær som snacks i tillegg til "det vanlige" - da er det enkelt å ta gode valg.

 

Ønsker alle en god fredagskveld:-)[/quote']

 

Skjønner godt at du gleder deg til ferie, det er noe med behovet for det som melder seg etterhvert :)

 

Høres deilig ut med sommerfest. Det hadde jeg lyst til å arrangere her en dag, men så kom liksom livet litt i veien...

 

Kos deg masse, med jordbær og annet snadder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken har bare flydd avsted! Stillstand på vekten - kjenner at det plager meg at jeg har gått opp; 7,5kg mer nå enn i fjor sommer..... Her gjelder det å finne positive ting og det er at jeg iallefall er i bedre form enn jeg var før! Syklet 2,2 mil i går og 2,5 mil på søndag - det er deilig når jeg først kommer over "dørstokken". Kjenner at jeg generelt er sliten i kroppen og lengter etter ferie. Siste arbeidsdag i morgen og så er det 4 ukers ferie - gleder meg:-) Har bestemt meg for å ta med badevekten på hytta - da kan jeg følge med. Vil ned ett par kilo iløpet av disse ukene. Fører matregistering her inne og det kommer jeg til å gjøre i ferien også - da har meg mer kontroll, og det trenger jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige dager - planen fungerer:-) Har vært ute og syklet i 3timer idag - sanker faktisk trimpoeng hver dag! Dette er nye takter fra min side; jeg snakker om livsstilendring og det tar tid å etablere nye og gode vaner ja... I august er det 2år siden jeg startet på nedgangen - dette er virkelig en vanvittig jobb. Er ikke stabil på vekten og det sitter fortsatt mye uvaner igjen oppe i hodet, men det er på vei til å etablere seg gode vaner..... Jeg har holdt på i dette sirkuset i 25år, så det er vel ikke å forvente at det er gjort i en fei å snu de gamle og dårlige vanene...

 

Tar en registrert veiedag i morgen; faktisk gleder jeg meg - er det mulig?

 

En liten hilsen fra meg til deg som leser her på tråden min: ønsker deg en super sommer og håper du klarer å holde fokus - alt er mulig, spesielt når jeg klarer det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk det helt på tryne - skulle spise lunch ute og så endte det med pizzabuffée - og jeg som for det første ikke er glad i pizza engang!! Æsj, jeg ble så drit sur på mann&barn, og det var jo ikke godt engang - så vanvittig bortkastet. Men, da hadde jeg trigget ett eller annet gen, slik at jeg klarte å tylle i meg "drittmat" og sjokkis resten av dagen også.... Men, jeg fikk en ny erfaring og det er at dårlig mat og sjokkis gir meg skikkelig hodepine - fysj å fy, samt en kropp som binder væske delux. Vel, idag skinner solen, jeg spiser mine vanlige måltider og har vært ute og gått i en time:-) Skal ikke la en dårlig dag påvirke resultatet for resten av ferien iallefall.

 

Fortsatt strålende sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liv i leiren - har vært bortreist i en uke og det har ikke gått bra.... gamle vaner som har sittet i de veggene der vi har vært.......... Kom hjem til hytta igjen igår og dagen idag går fint. Har vært ute og syklet i en time. Håper de (4!)kiloene jeg spiste på meg sitter løst og at de forsvinner ila uken! Føler meg ikke vel, men kan ikke la det ødelegge ferien videre - så nå er det bare å karre seg på rett spor og få bort abstinensene....

 

Ellers var turen fin og vi har hatt fint vær, spist ute på terrassen hver dag - så feriemessig er jeg veldig godt fornøyd:-)

 

Og nå er jeg bare veldig veldig glad for at jeg skal på kurs i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en dag som denne blir faktisk de kiloene som jeg er så fokusert på helt underordnet........ Er nærmest paralysert av bombingen og skytingen, kjenner at jeg er glad jeg ikke er hjemme i Oslo nå.. Følger med på nyhetene og nettavisene - dette er helt vanvittig!!! Er helt kvalm og kjenner det i kroppen. Tenker på ungdommene på Utøya, foreldrenes angst, de som var i nærheten av bomben, jobbet i bygningene... Har ikke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her har "fruen" spist opp følelsenen sine - ikke at det er noen unnskyldingen, men jeg ser jo at det er det som skjer når det "blir litt mye"! Jeg var hotellvertinne i flere dager, hvor våre "kjære" gjester ikke bidro på noen måte!! Jeg var så forbanna (og ikke jeg som hadde ønsket at de skulle komme da jeg vet hvordan de er, men jeg syntes det er vanskelig å be voksne mennesker om bl.a å dekke på bordet når de ikke skjønner det selv)... og det er jo bare meg selv det går utover til syvende og sist. Nærmer seg hverdag igjen med stormskritt, har ikke veid meg - vet bare at det ikke er et godt tall på den vekten, så nå er det full fokus idagene fremover og så en titt på vekten ila helgen tenker jeg. Og hva lærer jeg i livsstilendringen - jo jeg skal velge mine gjester med omhu, samt enten si nei, eller stille krav til bistand...

 

Nye dager og ved godt mot:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i morgen begynner jeg på jobb igjen! Skulle gjerne hatt mer ferie, men det blir deilig å komme inn i faste rutiner igjen også:-) Har syklet to dager denne uken og er OVER 7 tp denne uken - en bragd!! Var hos ett vennepar på middag igår, det gikk fint matmessig - og det ga meg noe å tenke over også i forhold til hvem og hva jeg ønsker å bruke fritiden min på....... Denne livsstilendringen kan bli mer omfattende enn bare vektreduksjon og økt mosjon;-) Jeg vil bruke tiden min sammen med mennesker som "gir" meg noe (og da gir jeg også tilbake selvsagt)..... Ref forrige innlegg også - jeg gidder ikke bare å gi og gi, og ikke føle at det gir meg noe.

 

Og ellers går det bra, hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er deilig å ha fokus. Begynner på et standard kurs igjen i slutten av måneden, kjenner jeg gleder meg til det. Da skal jeg få orden på de kiloene som har kommet på siden jeg var på det laveste sist sommer, og som jeg ikke har klart å holde fokus på gjennom ett år på hold vekten kurset. Kurset varer vel til midten av oktober - og da skal jeg være tilbake der jeg var sist sommer - det er målet. Den røde julekjolen skal sitte flott igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har lest litt i tråden din og jeg kjenner meg så inderlig igjen i det du skriver her til slutt om at du vil fokusere på dem som gir deg noe og ikke bare tar.

 

Dette kjenner jeg også veldig på og prøver å jobbe med. Det er rart hvordan man i så mange år bare gir og gir, og som meg i hverfall går rett i kjelleren. Det kan jo ikke fortsette sånn. Men det er ikke så lett, man er jo redd for å støte folk helt fra seg også, men det er nok risikoen verd så man ikke sliter seg helt ut. Jeg har gjort utrolig mange ting fordi jeg tenker at folk forventer det av meg og ikke fordi jeg har hatt lyst selv. Klart det er en del ting man bare gjør fordi man må det, men det skal ikke være sånn med nære venner tenker jeg.

 

Det besøket dere hadde på hytta er jo bare slit for deg, ikke bare må du gjøre all jobben, men i tillegg bruker man masse energi på å irritere seg over at folk sitter på rævva og ikke bidrar. (Jeg gjør i hvert fall det).

 

Så velg dine venner med omhu, vi har da fortjent å få noe vi også :)

 

Blabla fra smom...

 

Lykke til med sommerkiloene, dette kommer til å gå så bra, særlig når du skal på kurs også! Du er jo superflink på trening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Smom:-) Koselig med litt "blabla" her inne på tråden, og det var deilig å høre at det ikke bare er meg som sitter igjen med litt Svarteper innimellom når det gjelder gi og ta.... Vet jo egentlig det, da jeg snakker mye med en kjempegod venninne om det som også er altfor snill og lar seg spise opp på hjemmefronten! Vi jubler hver gang vi har klart å si nei! Dette er kanskje litt "flink pike" syndromet og at vi er oppdratt til å være høflige og snille.

 

Skulle forøvrig snikveie meg idag, men batteriene på vekten er snart tomme og vekten hoppet og spratt fra 8kg til 76 kg, så da ble det ingen resultater av snikveiingen ;-) Så nå må jeg bare få nye batterier fort som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg på hytta, skrev på fellestråden vår at jeg IKKE skulle ha gjester denne helgen, men da klarer jo min kjære far å invitere kaffegjester til oss likevel... Kan jo ikke bli sint på han da, han ville vise frem barnebarna og hytta til sine barndomsvenner.... Det var veldig koselig å få de på besøk, jeg ordnet kaffe&te, mens pappsen fikset resten - og jeg rørte ikke kakefatet;-))

 

Snikveide på fredag, og den viste bare ned 100gram på 4 supre GR dager, kunne jo blitt demotivert av mindre, men det hadde nesten motsatt effekt, så jeg har full fokus nå! Veiedag i morgen, og jeg håper at resultet står i stil til innsatsen denne uken - er faktisk opp i 7TP også, til å være meg er det veeeldig bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg til å gå på vekten idag! Denne uken har jeg ett snitt på litt under 1500kcal om dagen og 7TP - helt fantastisk tenkte jeg: Resultatet viste OPP nesten 1KILO!!!

For mye salt i maten igår? Kroppen som binder væske? Bør jeg ligge høyere i inntak?

På jobb idag tenkte jeg at her var det iallefall ikke lønn for strevet.... Men, jeg jeg skal ikke gi meg nå nei, skal straks ut på sykkeltur - ikke mange dager igjen til Birken.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i går igjen - og da hadde vekten økt enda mer!! "Hva skjer?" surret rundt i hodet mitt i hele går, er det jojo-holdvekten som påvirker? Men, heldigvis datt vekten ned en kilo idag, men veier fortsatt mer enn forrige mandag... Har vært ute og syklet i kveld og skal ha en "langtur" ila helgen - må iallefall over 4-5mil tenker jeg. Birken er på 94,6km........ Blir spennende om jeg klarer det..... Godt jeg ikke vet hva jeg går til, sikkert like greit det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått liv i skrittelleren min igjen - det er superinspirerende å følge med på den. Planlegger morgendagens langtur på sykkel! Har vært ute og shoppet klær og utstyr til Birken idag. Og har vært på Rema 1000 og inspisert 10-packen med Snickers som jeg skal ha med meg over fjellet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på "langtur" idag - iallefall langt til å være meg! Ble over 4 mil med noen vanvittige oppoverbakker - det er vel sånn Nordmarka er... Er spent på fredagen - Birken er jo mer enn dobbelt så lang, men taktikken er å ta det rolig - egentlig ikke noe problem, for jeg sykler rolig hele tiden, hehe:-)

 

Denne uken har vært uten en eneste utskeielse og rekordhøye 12 trimpoeng til å være meg:-) Tror jeg er over en mental kneik og gleder meg til kurs om en uke. Jobber litt med hvilket mål jeg skal sette meg for kurset, og om jeg skal lengre ned på 60-tallet enn det jeg har satt som trivelsvekt i utgangspunktet.......tenke tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, idag fikk jeg betalt for 2 ukers fokus på mat&trim - utrolig deilig:-) Det gir veldig god motivasjon for uken som kommer. Kjenner meg 20kg lettere;-) Her er det skolestart idag - og minstemann begynner idag - så da har jeg 3 skolebarn på samme skole. Ser for meg bildet av meg da eldstemann begynte på skolen for 6år siden - det er faktisk 20kg pluss siden...... Gikk 3 mor&barn kurs etter det, med godt resultat, så "snek" det på seg 13kg igjen, før jeg tok grep for 2 år siden igjen. Dette her må bare bli siste runde altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å sykle Birken, ikke den mest fantastiske tiden, men målet mitt var å komme i mål og det gjorde jeg! Det utrolig er at jeg faktisk lurer på å sykle neste år også, får å ha ett pressmiddel for trim, samt å forbedre tiden! Og jeg som hatet å trimme, bli svett på ryggen etc. Da er det er søren meg håp for alle ja!

 

Begynner på kurs igjen på tirsdag, gleder meg til å komme i gang og få orden på de 5-6 kiloene jeg ikke vil ha.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...