Gå til innhold

Førti, Flott&Fantastisk!


tove34
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært på todagers konferanse på hotell og middag etc med venninner etter det - det å være fokusert på hvor mye jeg skal spise til de foreskjellige måltidene krever full fokus og energi! Det går helt fint, men det er krevende når jeg nå reflekterer litt over hvorfor jeg har gått opp de siste månedene. Jeg har ikke hatt full fokus og det vet jeg jo (og har syntes at jeg fortjener å kose meg litt, veldig lurt), og jeg ser jo hvor lett det er å spise for mye eller gjøre dårlige valg når det er mengder med deilig mat....... Som kursleder sa da jeg gikk på "hold vekten": - "desserter er i helgen, ikke til lunch på en onsdag og torsdag eller midt i uken etter middag...."! Det er mange sparte kalorier der, eller som kan brukes til noe annet.

 

Så konklusjonen her er at jeg er ved godt mot, har snikveid litt i dag - og det er minus selv etter disse dagene hvor jeg hadde som mål at jeg minimun skulle stå stille. Så nå kan helgen inntas med god selvtillitt og fortsatt full fokus.

 

God helg til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Takk for hilsen Sommerivrig - det var koselig:-)

 

Etter en fantastisk påske trimmessig - har aldri vært så aktiv noen gang - men HELT katastrofalt matmessig så skal jeg på kurs i morgen og tilstå mine synder! Det er pluss flere kilo og jeg må bare fokuserer på det som har vært bra og så må jeg virkelig gå i meg selv og forstå hvorfor det "klikker" i topplokket. Lurer på om jeg kjeder meg i feriene, om jeg trøster meg selv eller hva det er. Måltidenen er ikke problemet, men snoking i skap og snikspising av sjokkis, kaker etc. Har vurdert å ikke ha noe tilgjengelig i det hele tatt....

 

Iallefall, er hjemme igjen nå, og "på rett kjøl" igjen.

Kan klare å nå målet mitt til vi reiser på ferie i slutten av juni - jeg SKAL klare å nå målet! Søren også, dette skal ikke ødelegge altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at det skal være så vanskelig når jeg har ferie... og så "lett" når jeg har hverdagen her!! Veide meg på kurset i går og jeg følte meg bare så vanvittig dum som hadde klart å gå opp disse kiloene ila to uker. Men jeg gikk nå på vekten og tok i mot dommen..... uffåhuff... så skamfull jeg var.... Det er bare å se fremover og ta påsken til etterrettning og finne ut hvordan jeg kan unngå/eller forbrede meg bedre til neste ferie - som er sommerferien. Hvor jeg skal ha tatt bort disse 10kiloene igjen! Lar kiloene stå til "spott&spe" i signaturen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at det skal være så vanskelig når jeg har ferie... og så "lett" når jeg har hverdagen her!! Veide meg på kurset i går og jeg følte meg bare så vanvittig dum som hadde klart å gå opp disse kiloene ila to uker. Men jeg gikk nå på vekten og tok i mot dommen..... uffåhuff... så skamfull jeg var.... Det er bare å se fremover og ta påsken til etterrettning og finne ut hvordan jeg kan unngå/eller forbrede meg bedre til neste ferie - som er sommerferien. Hvor jeg skal ha tatt bort disse 10kiloene igjen! Lar kiloene stå til "spott&spe" i signaturen her også.

 

Hei :-) Skjønner så godt hvordan du har det når du "spiser opp følelser" som du skriver. Er akkurat som hjernen kobler ut, ikke sant? Går også rundt og lurer på hvorfor det skjer.. men så tenker jeg at det spiller ikke noen rolle hvorfor; jeg må bare slutte med det. Det hjelper sånn litt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei :)

 

Skjønner deg så godt !

Hva er det som skjer med oss når vi erklærer att vi er ferdige og i mål ??

Tror vi virkelig att vi kan hive innpå som vi gjorde før ?

Jeg sliter med akkurat det samme.

Med en gang jeg skryter og er fornøyd med meg selv, ja da går jeg på en smell ( dvs spiser det meste jeg kommer over, baker, lager store middager, inviterer venner osv.... )

Jeg har også noen kg som skulle vært av, så vi får være flinke til å støtte å motivere hverandre.

Jeg satser på å øke aktivitetsnivået... :)

 

Lyke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan både Burberry1 og ElisabethV:-) Tusen takk for gode tilbakemeldinger - føler og tror noen ganger at det er bare JEG som ikke har kontroll! Det er faktisk godt å høre at vi er flere som har det på samme måte. Det sitter i hodet, og det er vel der fokuset bør være.

 

Her også er det full fokus på trim og finne ut hva som er "normalen".

 

Ønsker dere begge en stålende uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har aldri skrevet i denne tråden før, men da jeg leste siste siden nå, var det som å komme hjem... det der med å "skryte av seg selv".. hvor flink man er osv... da er det rett på kjøret, igjen. Jeg snakket med en venninne som har tatt av 24 kg på et år og hun er så flott, nå... DET fikk meg til å innse at nå er det ingen unnskyldning, lenger. Jeg er snart 50 (om to år...) og vil ikke sitte som et berg uten evne til å røre meg. Jeg veier i dag ca 79 kg og er 173 cm høy. Jeg skal ned til 68 kg og tenker at det skal gå på ca 6 mnd... litt lenger fordi jeg vet at ferie i Frankrike er en eksepsjonelt dårlig kombinasjon med vektnedgang... Har gitt meg selv tid til 15. oktober... jeg har fått mannen min med (han har bare noen få kg...) og vi er enige om å kutte ut snacks og vin på hverdager.... ufattelig hvor mye cashewnøtter man kan spise når det står foran seg.... Så jeg håper jeg kan få være med i denne tråden, selv om den har vart en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten som man skulle tro vi hadde feiret påsken sammen, Tove :) Jeg kjenner meg helt igjen - jeg lurer meg selv til å tro det er greit, og kompenserer med trening, men det er ikke greit å fråtse slik jeg gjorde i påsken. Og livet mitt er enklere mentalt også når jeg har kontroll, da tar mat mindre plass enn når jeg hele tiden tenker sjokolade.

 

Gode hverdager her også, jeg er mindre tøff enn deg og har ikke vært på vekta enda. Men mandag morgen er det ingen nåde!

 

Takk for at du deler, det er godt å vite at vi er flere med noen utfordringer, og det er motiverende å lese om hvordan du tilnærmer deg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten som man skulle tro vi hadde feiret påsken sammen, Tove :) Jeg kjenner meg helt igjen - jeg lurer meg selv til å tro det er greit, og kompenserer med trening, men det er ikke greit å fråtse slik jeg gjorde i påsken. Og livet mitt er enklere mentalt også når jeg har kontroll, da tar mat mindre plass enn når jeg hele tiden tenker sjokolade.

 

Gode hverdager her også, jeg er mindre tøff enn deg og har ikke vært på vekta enda. Men mandag morgen er det ingen nåde!

 

Takk for at du deler, det er godt å vite at vi er flere med noen utfordringer, og det er motiverende å lese om hvordan du tilnærmer deg dette.

 

Heisan på deg - skjønner at det tydeligvis har vært fler enn meg på den hytta i påsken ja! Jeg kjenner at det hjelper å skrive ting litt ut av meg her inne - og kjenner som sagt at det gjør godt å få tilbakemeldinger om at det faktisk ikke bare er meg som har det slik. Dette er ikke noe jeg tar opp på en "jentekveld" - de må jo tro det har "klikket" her;-))

 

Kjenner igjen det med å ha det bedre når man har kontroll, føler meg så utrolig mye bedre da.

 

Du får bare hoppe på vekten, ofte syntes jeg det hjelper å se realitetene i øynene. Jeg kunne ikke feige ut og ikke komme på kurskvelden (riktignok kom jeg bare og veide meg og dro igjen - det å sitte sammen med de andre når jeg hadde "tryna" så utrolig i påsken klarte jeg ikke....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har aldri skrevet i denne tråden før, men da jeg leste siste siden nå, var det som å komme hjem... det der med å "skryte av seg selv".. hvor flink man er osv... da er det rett på kjøret, igjen. Jeg snakket med en venninne som har tatt av 24 kg på et år og hun er så flott, nå... DET fikk meg til å innse at nå er det ingen unnskyldning, lenger. Jeg er snart 50 (om to år...) og vil ikke sitte som et berg uten evne til å røre meg. Jeg veier i dag ca 79 kg og er 173 cm høy. Jeg skal ned til 68 kg og tenker at det skal gå på ca 6 mnd... litt lenger fordi jeg vet at ferie i Frankrike er en eksepsjonelt dårlig kombinasjon med vektnedgang... Har gitt meg selv tid til 15. oktober... jeg har fått mannen min med (han har bare noen få kg...) og vi er enige om å kutte ut snacks og vin på hverdager.... ufattelig hvor mye cashewnøtter man kan spise når det står foran seg.... Så jeg håper jeg kan få være med i denne tråden, selv om den har vart en stund...

 

Heisan - ja, vi er nok mange i samme situasjon. Jeg nådde målet mitt og er egentlig i "hold vekten" modus, men så kom det 10kg i tre jafs... I stedenfor å gå tilbake til den gamle tråden i "ned 10-20kg", valgte jeg å holde meg her inne likevel. Det er lurt med langsiktig tenkning, så 6måneder som du sier er nok lurt i forhold til ferie etc. Så utrolig bra av venninnen din; hadde hun noen gode tanker og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første uke etter påske ferdig - og jeg har satt ny personlig rekord i antall trimpoeng; 13TP - helt fantastisk til å være meg! Har vært ute og mosjonert hver dag;-)) Kursdag på tirsdag, så en dag til å redusere litt på "påsketillegget".

 

Hverdagene som kommer til uken bør være greie, mens neste helg består av både en venninnelunch og en familielunch - sistnevnte kan by på utfordringer, men sparer jeg alle frimerkene etc til lunchen så MÅ det gå bra!

 

Lykke til i uken som kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagene og ukene flyr - vekten er på vei nedover igjen etter påskefadesen.... Hadde som mål 6kilo på kurset som er ferdig på tirsdag - men er jo laaaangt fra målet etter påsken! Er på hytta nå, og det er ofte her det går galt. Det er dette jeg må jobbe med, og denne langhelgen har jeg bestemt at jeg spiser dreamis hver dag - bytter ut melkerasjonen. Da har jeg kveldskosen å se frem til og det fungerer! Sitter i sofaen og koser meg med isen min:-)

 

Det er to måneder igjen til ferien, og målet var vel ca 10kg til da - så nå må jeg inn og justere litt igjen - hva klarer jeg på de ukene tro? Jeg vil og skal inn i de fine sommerklærne kjøpte etter målgangen for 2 år siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tja, fortsatt i førtiårene, men føler meg ikke så "flott&fantastisk" for tiden!!! Har nettopp startet en tråd inne på "ned 10-20kg" - "Den røde kjolen skal sitte som støpt igjen til jul!" Gikk litt ned før sommeren, men de kiloene har kommet på igjen i ferien! Så fortsatt 10kg for mye. Så nå registrerer jeg maten hver dag, full fokus - har klart en uke nå.

 

Så til jul vil jeg "blåse jeg liv" i tråden her igjen - kanskje innom med litt status en gang i blant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...