Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse med forlovelsesdag, Anneli! Håper dere hadde en kjempekoselig dag. :)

 

I dag veide jeg meg, og det var ikke noe gøy. På vekten på treningssenteret og hos foreldrene mine veier jeg under 70 kg (69, ett eller annet), men på min nye vekt veide jeg 71,9!! SHIT!! :) Ingen vekter viser helt det samme, men utrolig kjipt at min nye dyre vekt skulle vise så mye da.. :) Men jeg får bare forholde meg til den vekten. Det positive var at den viste det samme tallet uansett hvor på gulvet jeg satte vekten..det har min gamle vekt nemlig ikke gjort.

 

Jeg kom meg på trening i dag heldigvis, og nå får jeg kaste meg rundt, for vi får gjester om en time.

Kommer med dagsrapporten i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinny;: Skjønner godt at det ikke var noe gøy å bli skuffet når du veide deg. Og så rart at det varierer sånn? Det virker heldigvis som om den nye vekta di er stabil, og det gjør det jo litt enklere å forholde seg til at vekta er det den er. Kommer du til å veie deg jevnlig fremover? Jeg tipper at fra nå av kommer det sikkert bare til å bli hyggeligere og hyggeligere å veie seg, for du er så flink :)

 

Pittelille: Ingenting er bedre enn når man merker det på klærne :)

 

I dag hadde jeg egentlig tenkt å trene, men sånn ble det dessverre ikke. Vi pusser for tiden opp hele kjelleren og var nødt til å rydde der nede nå, og der gikk plutselig hele kvelden. Hadde på med pulsklokke noe av tiden, som viste 173 kcal, og det er det jeg kan skryte på meg av trim i dag...

 

Maten ble i dag slik;

Frokost: 2 skiver halvgrovt brød med makrell i tomat

Lunsj: 2 skiver halvgrovt brød med leverpostei og skinkeost. 1 eple

Mm: 1 yoghurt

Mm2: 15 mandler og 2 tørkede aprikoser

Middag: Asiatisk nudelsuppe (scampi, nudler, chili, spinat, vårløk, ingefær, løk, soyasaus, olje, litt sukker)

Kvelds: Cornflakes med melk. En neve valnøtter.

 

Oppsummert: fornøyd med maten, ikke så fornøyd med trimmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneli: For noen fancy middager dere har! Jeg er imponert. Også nesten aldri det samme til middag heller. :)

Takk for trøstende ord, får håpe du har rett. :D

Så spennende med oppussing! Kan tenke meg at det er ekstra travle dager da, men snart er det nok trening på deg igjen kjenner jeg deg rett. :)

 

Pittelille: Superbra dag på deg i går, og veldig bra trening! Og så bra at du kjenner at klærne sitter løsere og at du kom inn i buksen din! :)

 

Her har det gått greit i dag. Vi hadde som sagt gjester i kveld, og da lagde jeg Grete Roedes sunne fullkornsvafler med bare 2 ss smør og 2 ss sukker. Og med grovt mel og havregryn. Veldig gode!

 

Her er dagsrapporten min:

Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Lunsj: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk

Mm: 2 knekkebrød med gulost og paprika

Middag: Grønn salat med krutonger, litt fetaost og pasta

Kveldsmat: 1 kopp te og 2 grove vaffelplater med jordbærsyltetøy (ca 145 kalorier pr plate)

Trening: Diverse kondisjonstrening = 899 kalorier forbrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kjapp rapport herfra. Travle dager og reiser bort i helgen, utfordringer på rekke og rad;)

 

Onsdag:

Frokost: 1 polarbrød extreme m/kokt skinke, lettere norvegia og litt lettmajones

Lunch: Salat m/sjømat

Mm: 1/2 ciabatta m/kalkunpålegg og litt brie

Middag: Crusli m/ ekstra lett melk

Kvelds: 1 polarbrød extreme m/ 2 skiver lettere norvegia

 

Torsdag:

Frokost: Crusli med ekstra lett melk

Lunch: Ferdigsmurt grov blings m/spekeskinke og litt potetsalat

Mm: Ferdigsmurt grovt rundstykke m/smøreost og spekeskinke

Middag: Tapas m/Kjekkas: 3,5 kjøttboller, 3 scampi, ca. 2 skiver serranoskinke, to små biter choritzo, noen biter manchego ost, brød og aioli. Namnam!

 

Ingen trening, men i morgen blir det i allefall 2-3 timer på ski. Har med pulsklokke for å sjekke.

 

Ha en riktig fin helg dere strålende jenter, og så satser jeg på å rapportere bedre i neste uke.

 

Klem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hunden min ble påkjørt av en bil i går, og vi måtte ta henne med til dyrlegen for en sjekk, dermed rakk jeg ikke å trene i går, som jeg hadde planlagt. Til alt hell hadde hun ikke skadet seg, og det er det viktigste!

 

Jeg rakk ikke å rapportere i går heller, og husker ikke alt jeg spiste i går, men her er det jeg husker:

Frokost: 2 skiver grovbrød med makrell i tomat, 1 glass melk

Lunsj: 4 runde knekkebrød med banan, leverpostei, laks. 1 eple

Mm: Yoghurt, litt mandler.

Middag: Spaghetti bolognese (av selleri, løk, gulrot, glass med tomat-/basilikumsaus, karbonadedeig)

Kvelds: Flatbrød med melk.

 

Trim: 20 min aktiv snømåking og 30 minutter tur med hunden: ca 1,2 trimpoeng.

 

I dag var jeg først flink og litt senere på dagen ikke fullt så flink :D I lunsjen kom sjefen inn med to enorme poser twist som hun satte midt på bordet, og bollen gikk rundt mange ganger, og tross mange blikk, tok jeg ikke en eneste :)

 

Litt senere var jeg på kafe med mamma og hun ville gjerne spandere en kake på meg, så det ble til at jeg ikke klarte å stå imot. Koselig kafetur da :)

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med Philadelphia Light, kalkunskinke og makrell i tomat, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med philadelphia light, kalkunskinke og leverpostei, 3 tørkede aprikoser.

Mm: Lettyoghurt, litt mandler, eple

Middag: "Taco" med laks, grove tortilla, masse grønnsaker og litt ost

Dessert: Napoleonskake

Kvelds: Puffet ris med melk, litt frukt.

 

Trim: 15 min aktiv snømåking: 0,4 trimpoeng.

 

Tusen takk for kommentar om middagsmåltidene våre.:) Vi elsker å bruke tid på å lage mat, men det går jo på bekostning av andre ting, som å trene...hehe.

 

Her blir det nok en ganske hektisk helg. Vi skal få besøk i morgen og skal ut og spise med et vennepar på søndag, så det blir nok av utfordringer.

 

Jeg vil ønske dere begge en KJEMPEFIN helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Bare innom en liten tur fra jobb for å gi et lite livstegn. Pc-en min hjemme er nemlig ødelagt, så får ikke rapportert noe. Men får sannsynligvis orden på den i løpet av uka, så da er jeg snart tilbake her.

 

Jeg har vært på hyttetur i helgen og hatt det kjempefint. Knallvær hele tiden, så vi hadde en helt fantastisk skitur på lørdag. Sol, knallblå himmel og masse snø på trær og fjell. :) Til helgen reiser jeg til London, men håper jeg kommer innom her før det og at pc-en min snart virker igjen.

 

Stå på så lenge!! :D

 

Klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har ikke rukket å rapportere i helga, pga fullt program; men kan oppsummere kort. Både lørdag og søndag ble det tapas til middag (rester på søndagen) og begge kveldene hadde vi besøk og derfor ble det en del nei-mat begge dager. :-/ Spiste ellers noenlunde normalt, var blant annet på kafe på formiddagen i går, og valgte noe sunt. I går kveld fikk jeg meg en 50 minutters treningsøkt med både yoga og styrke, noe som føltes veldig bra :) Ellers har det ikke blitt annen trim enn tur med hunden.

 

Etter at jeg kom hjem fra jobb i dag har jeg følt meg slapp og elendig (mulig jeg brygger på noe), men hvis formen bedrer seg skal jeg få trent. :)

 

Så flott at det ble skitur på deg på lørdag, Spinny! Håper PC-en din føler seg bedre snart, det blir kjedelig her hvis vi ikke høre fra deg på lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp dagsrapport fra meg:

 

Frokost: 2 skiver med leverpostei, margarin og spekeskinke, 1 glass melk.

Lunsj: 2 skiver med spekeskinke og ost. Litt druer.

Mm: Lettyoghurt, 12 mandler, 1 pære, litt grønt.

Middag: Salat med kylling, pasta, paprika, mais, purre, oliven, druer, paprika og litt olje

Kvelds: Special K med melk. 1 mango.

Trim: 10 min rask gange og 10 minutter middels gange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Helgen var super, hadde det ordentlig moro!!:-) Men det ble en lang utskeielse.. God mat, alkohol og snop summerer greit opp fredag til søndag for min del. Skulle ønske jeg kunne si at jeg hadde dårlig samvittighet for det, men det kan jeg ikke. Var altfor hyggelig til det;)

 

I går var jeg tilbake der jeg skal være og inntaket ble som følger:

Frokost: 1/2 banan

Lunch: Salat m/noen laksebiter og masse grønt, litt ost og balsamico

Mm: 1 banan og 1 pære

Middag: 2 horn m/ost og skinke

 

Gleder meg til leiligheten begynner å friste til matlaging etc, men foreløpig blir det mye micromat. Greit for en periode, men gleder meg til å diske opp med gode, sunne retter.

 

Ha en fortsatt fin uke flinkiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var super' date=' hadde det ordentlig moro!!:-) Men det ble en lang utskeielse.. God mat, alkohol og snop summerer greit opp fredag til søndag for min del. Skulle ønske jeg kunne si at jeg hadde dårlig samvittighet for det, men det kan jeg ikke. Var altfor hyggelig til det;)

 

I går var jeg tilbake der jeg skal være og inntaket ble som følger:

Frokost: 1/2 banan

Lunch: Salat m/noen laksebiter og masse grønt, litt ost og balsamico

Mm: 1 banan og 1 pære

Middag: 2 horn m/ost og skinke

[/quote']Så herlig med en skikkelig helg. Det kan være meget bra for psyken, selv om det kanskje ikke er det beste for vekta. Jeg kan heller ikke skryte på meg å ha hatt noen sunn helg akkurat. Er nesten lettet over at det ikke bare er meg. :D

 

Ser at jeg spiser mye mer mat enn dere. Og dere trener jo så mye sammenlignet med meg. Kanskje jeg bør justere ned inntaket mitt noe? Men jeg vet ikke hvordan, for jeg blir vanvittig gretten om jeg går rundt sulten :) Og frokost klarer jeg meg ikke uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har følgende stått på menyen:)

 

Frokost: 2 skiver halvgrovt brød med kaviar og lettmargarin og kokt skinke, 1 glass melk

Mm: Banan

Lunsj: 2 skiver halvgrovt brød med makrell i tomat.

Mm: 1 eple, 1 lettyoghurt, liten porsjon Special K med melk

Middag: Fiskekaker med potetmos, kokt brokkoli og gulrot

Kvelds: 2 knekkebrød med baconost og vanlig ost. 3 tørkede aprikoser, 1 tomat og 1 glass juice.

Trim: 40 minutter gange.

 

I morgen har jeg en viktig presentasjon på jobb, som jeg måtte bruke kvelden på å forberede. Derfor ingen trening denne dagen.:D

 

Hvordan har deres dag vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hehe, jeg skjønner hva du mener med at du nesten blir litt letta av at det ikke er bare du som skeier ut:-) Letter litt på samvittigheten for alle og enhver tror jeg – selv om det nok ikke er det lureste for vekten nei. Men av og til er jeg nødt til å gi meg selv ordentlig fri. Noen dager med ”fråtsing” gir meg ny motivasjon. Burde sikkert ikke være slik, men men. Når det gjelder din kommentar om mengde mat tror jeg ikke du bør endre ditt inntak. Du går for det første sakte men sikkert ned med det inntaket du har. For det andre er det snakk om 1-2 kg for din del (hvis det i det hele tatt er så mye??), mens jeg for min del har et overordnet mål på rundt 5. I tillegg spiser du jo mye bedre enn meg!! Jeg tror ikke mitt kaloriinntak er noe særlig mindre enn ditt, selv om mengde mat er det. Tror nok du har funnet gulloppskriften, Anneli. Jeg lærer, og kommer sakte men sikkert etter:D

 

Hvordan gikk presentasjonen forresten? Håper den gikk strålende!!

 

Slik ble min mandag:

Frokost: 1 GoÂ’ Morgen

Lunch: Salat m/scampi, masse grønt, krutonger, revet ost, balsamico

Mm: En appelsinbåt

Mm: 1 GoÂ’ Morgen

Middag: 2 Pitabørd med krydderskinke, lettere norvegia, ketchup

Trening: Sats Energy og ca. 630 kcal forbrent.

 

Spinny: Håper ting går bra hos deg også selv om du ikke har mulighet til å rapportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, Pittelille!! :)

Presentasjonen gikk bra, men det var litt dårlig oppmøte:p Så det var ikke så mange folk. Desto mindre nervøs under selve presentasjonen.

Bra treningsøkt på deg! Kjempebra!

 

Dagsrapport:

Frokost: 2 skiver brød med philadephia og kokt skinke, og kaviar, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver brød med kokt skinke og ost.

Mm: Bløtkake (som sjefen hadde kjøpt inn) :) 2 bittesmå stykker.

Mm2: "Ja" Yoghurt.

Middag: Tomatsuppe. Go og mager wienerpølser, med potetstappe og erter.

Kvelds: Liten porsjon allbran med melk og valnøtter. Litt ananas.

 

I dag ble det to timer med malerkosten i kjelleren:D tar det som trening, selv om jeg ikke hadde pulsklokke. Dessuten en kort tur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kort statusrapport fra min onsdag:

Frokost: 1 knekkebrød m/banan

Lunch: Salat m/sjømat, krutonger, litt revet ost, masse grønt, basamicoeddik

Mm: 1 knekkebrød m/banan

Middag: 2 pitabrød m/krydderskinke, lettere norvegia, ketchup

Kvelds: 1/2 appelsin, en liten skål med Crusli m/ ekstra lett melk.

 

Ingen trening, men i dag står Sykkel45 på planen. Litt bekymret for stigende influensaverk i kroppen, men satser på at jeg får svettet ut noe av det i dag. Vil ikke vil ikke vil ikke bli syk!!!

 

Maling og oppussing er bra trim Anneli, og så får man jo dobbelt betalt i og med at boligen blir enda penere:-) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Rapport fra torsdag:

Frokost: 1 liten skål med Crusli m/ekstra lett melk

Lunch: Salat m/pasta, skinke, grønt, krutonger, revet ost, balsamico

Mm: 1 Go' Morgen yoghurt

Middag: 2 store mellomgrove skiver, pesto, kyllingfilet, 2 skiver bacon, tzatsiki

 

Ble ingen trening da formen ikke ble noe bedre utover dagen. Tror det var greit i og med at jeg kjenner meg mye bedre igjen i dag:-)

 

Kjøpte forresten badevekt i går, og den viste 69,7kg. Litt skuffet, men men. Klærne sitter uansett løsere nå enn tidligere;)

 

Ha en flott fredag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du ble skuffet over veiingen, da. Håper du blir storfornøyd neste gang :) Det er uansett viktigst at klærne sitter løsere! Det kan du være veldig fornøyd med :)

 

Her har det vært to ikke-så-flink-pike-dager.

torsdag:

frokost: 2 brødskiver, husker ikke pålegg, 1 glass melk

Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei

Mm: Yoghurt og litt nøtter

Mm: Frokostblanding med litt nøtter og melk

middag: cæsarsalat på Ikea m/rundstykke

dessert: En liten flis med Suksessterte

Ulovlig mellommåltid: 2 sukkerfrie kjeks men som sikkert inneholder masse smør

Det ble ikke noe trim den dagen pga at vi var på Ikea fra kl. 1800-2230. Masse trasking da : )

 

I dag:

Frokost: 2 brødskvier med lettmargarin og gulost, 1 glassmelk

Lunsj: 2 brødskiver med laks og leverpostei. 1 vaffel med syltetøy (håper jobben min snart slutter å servere snop og kaker i lunsjen..det er så vanskelig å stå imot!)

Mm: Litt mandler og 1 skive med baconost

Middag: Spaghetti med ostesaus (skinke, philadelphiaost, parmesan, egg, purre, erter)

Kvelds: 1 brødskive med kaviar. Druer og lettyoghurt.

Har også småspist noen valnøtter innimellom. Er nøttoman :)

 

Vi har så mye å gjøre med oppussing i huset at det står litt i veien for trening nå for tiden. Men jeg vet at jeg forbrenner mye kcal på å pusse opp...

 

I dag ble det en 25 minutters tur med hunden og ca 40 minutter med å hakke opp en stor haug med is som blokkerer innkjørselen vår. Det var tungt og jeg ble skikkelig svett. Dessuten har vi holdt på med oppussing/rydding i kjelleren. I dag ble boblebadet installert, og jeg gleder meg helt vilt til å prøve det :)

 

Jeg vil ønske dere begge en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kommer rapport fra min lørdag:

 

Frokost: 2,5 skive grovbrød med margarin og krydderkalkunskinke og gulost. 1 glass melk

Lunsj: Risgrøt med margarin, sukker. 1 glass melk til.

Mm1: 1 bananmuffins

Mm2: Litt yoghurt, 10 mandler og ananas

Middag: Halvparten av en hjemmelaget pizza, 2 glass rødvin

Lørdagssnop: 1/2 pose potetgull, 1/2 plate sjokolade og 1/2 boks med pærecider.

Sikkert altfor mange kcal!!:)

Trim: 25 minutter tur med hund og 30 min med snømåking. Dessuten en god del bæring av materialer og div stæsj i forbindelse med oppussing :)

 

Har hatt en herlig helg så langt. Nå venter tur med hunden, masse mer snømåking og deretter snøbasing med sønnen min, 4 fettere og kusiner i alderen 2-6.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Boblebad og greier?! Dere kommer til å få det helt supert, Anneli:-)

 

Fredagsrapport:

Frokost: 1 skål m/crusli m/ekstra lett melk

Lunch: Salat m/sjømat, krutonger, revet ost, balsamicoeddik

Mm: 1/2 New Energy

Middag: Pizza Grandiosa "hjemmelaget"

Dessert: 1 skål med is

Kveldssnack: Ca. 40 gram potetgull, ca. 15 biter smågodt

Ingen trening

 

Lørdagen:

Frokost: 2 rugfler m/pepperskinke, lettere norvegia, lettmajones

Lunch: 2 skiver mellomgrovt brød, kylling, pesto, 2 skiver bacon

Mm: En neve nøtter

Middag: Ca. 150 gr kylling, spinat, pinkjekjerner, løk, honning- og sennepsdressing,

Snacks: Ca. 30 gram potetgull, 15 biter smågodt

Trening: 55 minutter spinning, ca. 600 kcal forbrent

 

I dag blir det ingen trening, har tenkt å bare slappe av i sofakroken med tv og pledd:-) Målte forresten midjen i dag, og den er 78 cm. Rundt hoftene er jeg 100 cm, så jeg fikk en midje/hofte ratio på 0,78 som visstnok er ok. Fornøyd med det tross alt. Kommer ikke til å måle så ofte, men greit å gjøre det innimellom.

 

Ha en strålende søndag videre, vi snakkes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei!

Litt stille på tråden vår for tiden, håper at det snart tar seg opp:-)

 

Jeg lå på sofaen store deler av gårsdagen, og etter at jeg kom hjem fra jobb i dag har jeg bare slappet av. Hoster en del fremdeles, men håååper at jeg er i bra form igjen i morgen. Jeg har virkelig lyst til å trene, men lørdagens økt gjorde ting mye værre så nå venter jeg.

 

Søndag

Frokost: 3 knekkebrød, lettere norvegia, hapå

Mm: 1 neve nøtter

Lunch: 3 vårruller m/sweet and chili dip

Middag: 2 pitabrød, lettere norvegia, 1 skive krydderskinke, 2 skiver peppersalami, ketchup

Mm: 1 skål med crusli m/ekstra lett melk

Kvelds: 1 skål med crusli m/ekstra lett melk, 1/2 nutrilettbar

 

Ble ganske mye mat i går, vanskelig å la være når jeg bare ligger og ser på tv.

 

Mandag:

Frokost: 1 knekkebrød m/banan. Noen druer.

Lunch: Salat m/skinke, grønt, krutonger, ca. 1 ss dressing, 3 oliven

Mm: 1 eple

Middag: 2 pitabrød m/pepperskinke, lettere norvegia, ketchup

Kvelds: Regner med det blir et par knekkebrød

 

Håper dere har hatt en fin helg og at dere er klar for en ny uke:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offamei, ikke bra at du ikke er i form, Pittelille. KJedelig å måtte stå over trening pga. sykdom. God bedring!!!:)

 

Har du vært i London, Spinny? Jeg er så glad i den byen :) håper å høre fra deg snart!

 

Her kommer litt forsinket rapport fra i går:

Frokost: 2 brødskiver med speilegg, kaviar og ost. 1 glass melk

Lunsj: Fitness frokostblanding med valnøtter og melk.

Mm1: litt yoghurt

Mm2: 1 pølse og 1 bolle (skogstur)

Middag: Laksefilet med kokt brokkoli, agurksalat og kokt ris. 1/2 boks cider.

Kvelds: Brødskive med skinke og ost.

Trim: Snømåking og tur med hund

 

I dag:

Frokost: 2 skiver grovt brød med norvegia og leverpostei, 1 glass melk.

LunsJ. 2 skiver grovbrød med leverpostei og norvegia, 1 eple

Mm: ca 15 mandler, 1 lettyoghurt, pære og cherrytomater

Middag: Kyllingkarbonader med kokt ris og tomatsalat m.m.

kvelds: 1 liten porsjon med Fitness med melk. En del mandler og 1/2 mango.

Trim: Tur med hunden og snømåking (tar aldri den snøen slutt ?:)).

 

Jeg sliter veldig med å holde meg i skinnet for tiden. Derfor blir det en del nøtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ja, begynner å bli ganske lei av å hoste nå. Tør ikke å trene før formen er bra igjen, ble som nevnt værre av treningen på lørdag:( Reiser bort på torsdag og blir over helgen, men neste uke satser jeg på å være i gang med 3 ganger i uken igjen.

Ble en bixitbar til kvelds i går, sammen med en deilig kopp te. God avslutning på dagen:-) Min tirsdag så langt:

 

Frokost: 1 Go'Morgen

Lunch: 1 rundtstykke, ca. 1 dl suppe

Mm: 1 Go'Morgen (altfor lite lunch, var skrubbis etter et par timer;))

Middag: 2 pitabrød m/pepperskinke, lettere norvegia (Kjekkas er borte, så her går det mye i rask, enkel mat..)

Kvelds: Knekkebrød eller frokostblanding.

 

Hvordan har det gått i dag da? Synes du er kjempeflink som greier å holde deg til nøtter når du kjenner søtsuget, virkelig imponerende.

Spinny: Er du noe innom eller sliter du kanskje med nettet enda? Håper uansett at dere begge har en fin dag!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei flinke jenter!!

Så fantastisk å komme inn igjen og se at dere holder koken! :) Endelig er jeg tilbake og håper pc-en min funker som den skal nå. Hatt en kjempefin helg i London, utrolig deilig med vår og veier uten snø og blomster i parkene. :) Men det har blitt en del usunn mat på tur, så nå er jeg veldig motivert for å trene og spise sunnere igjen. Føler meg oppblåst og tjukk etter mye mat de siste dagene, så i morgen begynner jeg med kaloritelling igjen. Skal spise rundt 1600 kalorier. Så får vi håpe resultatene og go'følelsen kommer.

Gleder meg til å rapportere igjen i morgen. Godt å være tilbake hos dere igjen!

Ha en fin kveld!

 

Stor klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hyggelig å se at du er tilbake her Spinny! Så bra turen til London var bra! kjenner jeg er bare sånn passe misunnelig :) Synes du ikke også at våren var kommet hit mens du hadde vært borte?

 

Håper du blir bedre snart, Pittelille, og det høres jo ut som du har en bra plan for neste uke:) Høres ut som begge dere klarer å holde på motivasjonen, og det er supert for meg å komme inn her og bli inspirert (sliter litt med motivasjonen selv..)

Tusen takk for ros, - men det er jo svært mye kcal i nøtter, så det er neppe så bra for meg som jeg skulle ønske ;o)

 

Maten i dag ble som følger:

Frokost: 2 Brødskiver med leverpostei, kaviar, lettmargarin og spekeskinke, 1 glass melk.

Lunsj: 2 brødskiver med leverpostei og skinkeost, 1 eple og litt grønt.

Mm: Ca 15 mandler og lettyoghurt

"Middag": 2 ostesmørbrød med ost, kokt skinke, sennep og purre.

Kvelds: Cornflakes med melk. En god neve valnøtter.

Dessuten ble det en 1/2 Lionsjokolade nå på kvelden, klarte ikke stå imot da mannen min ga meg den, og er så skuffet over meg selv nå. :) Jaja.

Trim: Liten tur med hunden. 2,5 time ivrig oppussing i kjelleren :)

Som nevnt blir det prioritert oppussing fremfor trening en periode nå, rekker ikke begge deler :-/

 

Glad for at jeg har dere her! Nå for tiden trekker jeg ned totalen på flinkheten her inne ;o) Men det snur nok snart : -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Moro å komme inn å se oppdatering fra dere begge!! Slikt liker vi:-)

 

Anneli: Jeg må igjen si at jeg synes du er flink!! Selv om motivasjonen er litt mindre nå enn tidligere synes jeg du takler det veldig bra. Med all oppussingen og tur med hunden gjorde nok ikke den halve sjokoladen noe skade. Mest sannsynlig veldig vel fortjent!!:)

Spinny: Tur til London hørtes fantastisk ut! God mat og drikke hører med på slike turer, og godfølelsen er nok raskt tilbake når du kommer inn i de gode rutinene dine igjen.

 

Jeg reiser til Praha i morgen, gleder meg veldig!! Skal bare shoppe, slappe av på spa, nyte god mat og drikke og oppleve byen. Blir ikke noe helg etter GR-prinisippene, men på mandag starter en ny uke.

 

Med ny start på mandag starter også en ny giv når det gjelder middager. Ble brødmat i dag også... Ble forresten en porsjon corn flakes m/ekstra lett melk og ca. 1 ts sukker til kvelds i går. Min onsdag så langt:

 

Frokost: Knaskegulerøtter, ca. 10 druer, masse kaffe..

Lunch: Blomkål- og brokkolisuppe, et rundstykke

Mm: 1 eple

Middag: 2 rundstykker m/ost og skinke, ketchup

Ingen trening, forkjølelsen slipper virkelig ikke taket:( Tror nok noen spabehandlinger vil hjelpe på:)

 

Veiedag i morgen, rapporterer inn før jeg reiser. Spent...

 

Stor klem til dere begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Anneli: Så spennende med oppussing! Og leste lenger opp at dere skal ha boblebad!! Det hørtes jo helt fantastisk ut! Jeg synes du er flink..oppussingsperioder er sikkert ikke lette, men likevel klarer du å spise sunt og få litt mosjon i tillegg! Hehe, ja var veldig vårstemning da jeg kom hjem til Norge etter London-helgen. :)

 

Pittelille: Kos deg masse i Praha!! Det hørtes utrolig deilig ut med spa, shopping og kos. :) Håper formen din snart blir bedre og.

 

I dag har jeg telt kalorier igjen, og det var faktisk litt gøy. (Måtte det vare...:))

Så her er dagsrapporten min:

Frokost: Havregryn med rosiner og skummet melk

Mm: 1/2 nutrilett-bar

Lunsj: 3 knekkebrød med kalkunpålegg og agurk

Mm: 1 banan, 1 pære, litt müsli, vaniljeyoghurt

Middag: Biff stroganof-gryte med ris

Kveldsmat: 2 Fiberrik blåbær og tranebær med brunost

Totalt: 1550 kalorier

Trening: 1 time spinning + litt gange = 841 kalorier forbrent

Bra dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...