Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelille

Da er helgen vel overstått og jeg synes vi alle kom oss vel gjennom den:-)

Rapport fra siste to dager:

 

Lørdag

Frokost: 2 rugfler m/lettere brunost, spekeskinke, litt lett majones, masse grønt

Lunch: 2 knekkebrød m/ lettere brunost

Mm: Ca. 60 gram nøtter + ca. 10 M&Ms

Middag: 2 mellomgrove rundtstykker m/lettere brunost, spekeskinke, litt lett majones, masse grønt

Trening: Spinning 55, 40 rolige minutter på stepmaskinen, ca. 3 minutter på romaskin. Total: 1031 kcal forbrent

 

Søndag

Frokost: 1,5 rundtstykke m/lettere brunost

Lunch: 1 panini (feridgsmurt) m/litt ost og 4 chorizoskriver

Middag: 150 gram kyllingfilet, jasminris, tikka masala (Uncle Bens)

Dessert/Kveldsmat: 1/2 fersk ananas, 1 Yoplait yoghurt

Trening: 2t45min effektiv skikjøring (inkl heis..): 1156 kcal forbrent.

 

Er god og støl i bena i dag, alltid en deilig følelse. Jeg synes buksen jeg har på meg virker videre og kjenner at ting går rette veien:-)

 

Ha en strålende mandag jenter, gleder meg til deres neste rapport!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig bra helg, Pittelille!! Såå mye trening og ikke noe godteri/kake/vin :o Virkelig imponert over deg. Ikke rart buksene kjennes løsere ut!

Anneli: Kjempebra helg på deg og! :( Supert at du klarer å holde deg til de kaloriene du skal ha. Og veldig bra treningsplan du har laget.

 

Da var det mandag igjen, og det var godt å komme seg på trening igjen. Jeg var på en helt vanvittig hard spinningtime i dag..var så sliten etterpå at jeg nesten var kvalm, men det ga ihvertfall bra utslag på pulsklokken.

 

Mandag:

Frokost: 1 porsjon havregrøt med eple, rosiner og kanel

Lunsj: 3 knekkebrød med taffel tomatost

Mm: 1 Activia og 2 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Mm: 1 banan

Middag: 1,5 fiskeburger i grovt hamburgerbrød, lett kremost, agurk, tomat, salatblader

Kveldsmat: 1 eple og 1 kopp Option

Trening: 1 time spinning + gange etterpå = 935 kalorier forbrent

:)

Hvordan har mandagen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Det har ikke gått helt etter planen i dag. Hadde en dårlig dag og jeg klarte ikke følge opplegget med tanke på trim og mat. Noen dager er bare litt sånn. Tar en tidlig kveld nå, og alt føles nok mye bedre i morgen :o

 

Inntak i dag:

Frokost: 2 skiver med leverpostei, lettmargarin og kalkunpålegg, melk.

Lunsj: Kyllingsalat og 1/2 rundstykke.

Mm: Klementin og 1/2 rundstykke med peanøttsmør.

Middag: Stekt kylling med potetmos og salat med tomat, mynte og parmesan

Dessert: Banan

Kvelds: 1 liten tallerken Havrecheerios med melk og valnøtter. Litt yoghurt og 1 appelsin. 1 stor neve med mandler fordi jeg var så søtsugen.

Vet ikke helt hvor mange kcal dette kan ha vært...

Trim: 25 minutter tur med hunden og 20 min gange på jobben.

 

Jeg hadde gått opp 0,2 kg i dag og magemålet var likt som sist uke.

Dere er vanvittig flinke, jenter!! :( Jeg er veldig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Noen dager er bare vanskelige, men jeg synes du taklet det kjempefint Anneli. Du har gjort alt riktig jo!! Mandler for å dempe søtsuget og litt trening til tross for en dårlig dag. Det er slike dager som er vanskelige, og det er først da man ser hvor langt man har kommet!! Nei, vær fornøyd med gjennomførelsen, og så håper jeg dagen i dag blir strålende:D

 

Spinny: 935 kcal forbrent er fantastisk bra!!!:o Hvilken type spinning var du på?

 

Dagen min gikk helt ok, men ingen superdag..

Frokost: 2 knekkebrød m/lettere jarlsberg

Mm: 1 banan

Lunch: Salat m/sjømat, litt revet ost, 4 oliven, masse grønt, ca. 1 ts balsamicoeddik

Mm: 1 eple

Middag: Tortellini m/ost og skinke, noen få skiver bacon, matfløte, litt revet ost på toppen

Ingen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet inn fra en helt fantastisk skitur i skogen! Så utrolig deilig vær og føre. :) Deilig å trene ute og til en forandring. :o

 

Her kommer dagsrapporten min:

Frokost: Müsli med rosiner og skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med tomatost med paprika

Mm: 1 eple

Mm: 1 eple, 1 knekkebrød med HaPå og et glass melk

Middag: Fiskepinner, ris, brokkoli

Kveldsmat: 1 kopp option og 1 appelsin, 1 kiwi og 1 pære

Trening: Skitur = 650 kalorier forbrent

 

Gleder meg til å høre hvordan dagen deres har vært!

Nå blir det kakao, frukt og ny sesong av Frustrerte Fruer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk for oppmuntring, Pittelille! Ja jeg har en mye bedre dag i dag! Det føles alltid bedre etter en god natts søvn, heldigvis.:)

Spinny! jeg skjønner at det er flott å trene ute nå! Bra innsats! Skulle gjerne gått tur på ski jeg også, men jeg er heelt ute av trening der :o

 

Frokost: 2 skiver brød med lettmargarin, familieskinke og makrell i tomat, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med lettmarg., kalkunskinke og leverpostei

Mm: 2 fiberrik, 5 mandler, 1 eple, 2 minigulrøtter, 1 lettyoghurt

Middag: Lapskaus med blant annet poteter, svinekjøtt og hamburger (rester)

Kvelds: 1 skive grovbrød med makrell i tomat, litt valnøtter, 1 jordbær-/myntesmoothie.

Totalt 1415 kcal.

Trim: 20 minutter tur og 25 minutter snømåking. 1,1 trimpoeng.:)

 

Jepp, nå er det frustrerte fruer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har hatt en bedre dag i dag, Anneli! Jeg synes du er kjempeflink..selv på vanskelige dager. :o

 

Pittelille: Det var spinning-intervall jeg var på i går. Utrolig bra trening.

 

Ha en god natt, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Jeg hadde en helt forferdelig dag i går.. Altså, ingen har dødd, så når jeg sier forferdelig er vel det en overdrivelse;) Men forferdelig sett fra matinntakets side kan man trygt si!!

Ingenting gikk som planlagt, og frokosten ble ikke inntatt før rundt kl 13. Så da var løpet i gang; blodsukkeret var helt ute av balanse, mensen kom uten at den skulle (dvs. jeg forsøkte å utsette den, men kroppen sa nei denne gangen) og det gjorde ikke søtsuget noe bedre. Jeg gremmes når jeg nå så ærlig som mulig forteller:

 

"Frokost": 1/2 ciabatta m/kalkunskive og litt brie, ca 5 små kjøttboller

"Lunch": Ca. 20 M&Ms, 1 pannekake m/sukker spist på vei fra et sted til et annet

"Middag": 1 ferdigsmurt baguett m/ost&skinke, maaaaasse sjokolade (ca. 130 gram), Pepsi Max

 

Skrekk og gru altså... I dag føler jeg meg litt mer rustet til å møte dagens utfordringer, men jeg har såååå dårlig samvittighet for gårsdagen. Jeg følte meg tykkere igjen allerede da jeg la meg i går - selv om jeg vet at dette er en stor overdrivelse. Puh, noen dager er vanskelige!!

 

Godt å høre at dere står på, flinke jenter begge to!!!:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Pittelille! Ikke skam deg over det, det er sånne dager som kommer i blant. Jeg skjønner innmari godt at det er vanskelig å komme inn i en god flyt med mat når en først har kommet skeivt ut. :( Det er veldig ærlig og bra at du rapporterer her uansett om det gikk sånn. Og det er faktisk ikke SÅ ille heller. Én dag sånn det takler kroppen helt fint, så flink som du er ellers. Håper det har vært en bedre dag i dag! Du er sikkert ikke blitt tykkere selv om det føles sånn. Jeg kjenner følelsen :o

 

Spinny; tusen takk!! :)

Som dere skjønner så er det visst helt menneskelig å ha sånne dager i blant :) Vi er ikke kostholds-/treningsmaskiner som bare følger samme rutine og ikke har opp- og nedturer. Kanskje heldigvis ; )

 

klem tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pittelille! Ikke skam deg over det' date=' det er sånne dager som kommer i blant. Jeg skjønner innmari godt at det er vanskelig å komme inn i en god flyt med mat når en først har kommet skeivt ut. :o Det er veldig ærlig og bra at du rapporterer her uansett om det gikk sånn. Og det er faktisk ikke SÅ ille heller. Én dag sånn det takler kroppen helt fint, så flink som du er ellers. Håper det har vært en bedre dag i dag! Du er sikkert ikke blitt tykkere selv om det føles sånn. Jeg kjenner følelsen[/quote']

Kunne ikke sagt det bedre selv. :) Helt enig med Anneli. Håper du har hatt en bra dag i dag, Pittelille. :)

 

Her har det blitt et par små utskeielser i dag, men har hatt to venninner på middag og da blir det gjerne litt ekstra. Men det ble en sunn middag ihvertfall.

 

Onsdag:

Frokost: 1/2 brødskive med brunost og 1 brødskive med kalkunpålegg

Lunsj: 2 knekkebrød med tomatost og paprika

Mm: Mango-yoghurt med litt müsli

"Mm": Noen skjeer HaPå :(

Middag: Salat (serranoskinke, ruccola, fullkornspasta, tomater, agurk, avocado, pinjekjerner, fersk mozarella), 1 grovt rundstykke, hjemmelaget pesto + 2 glass Pepsi max

Dessert: 1 kopp Option og 1 cookie

Ingen trening

 

Har det gått bra med dere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Synes du klarte deg veldig bra med tanke på at du hadde besøk, Spinny :(

 

Har vært en hektisk dag med masse program, både på jobb og etter jobb. Har derfor ikke rukket å trene...:o Men har vært veldig mye i bevegelse likevel.

Jeg har ikke rukket å summere alle kaloriene i dag, men her er hvertfall menyen:

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med leverpostei, lettmargarin og kokt skinke, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med laksepålegg og skinkeost, litt grønnsaker.

Mm: 15 mandler og 1 lettyoghurt

Mm2: Banan

Middag: Torsk i form med purre, sjalottløk, tomat og matfløte. Ris og salat.

Kvelds: 2 små skiver med makrell i tomat og blåbærsyltetøy. 1 pære. Salat /m kikerter og valnøtter.

 

I morgen drar vi på en langhelg til Trondheim for å besøke svigers. Jeg tror ikke jeg rekker å rapportere noe mens vi er der. Kommer tilbake på søndag. Ha det veldig bra så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen dere søte små:-)

 

Takk for hyggelig feedback, det gjorde godt. Har enda litt dårlig samvittighet for at jeg ikke greide å gjennomføre noe slik det bør gjøres, men jeg greide i alle fall å komme meg gjennom gårsdagen som jeg ønsket:

 

Frokost: 2 knekkebrød m/banan

Lunch: Vegetarsalat m/masse forskjellig grønt + 5 biter fetaost, 5 oliven og ca. 1 ts. balsamico. 1 knekkbrød m/brunost.

Mm1: 1 eple

Middag: Toro Spaghetti Carbonara (ca. 390 kcal)

Mm2: 1 Bixit bar (124 kcal)

Kvelds: 1 Bixit bar

 

Anneli: Riktig god tur til Trondheim. Håper dere får det supert. Gleder meg til du er tilbake:-) Satser på at neste uke blir bedre tidsmessig og at du får tid til den treningen du ønsker, men i og med at du har så god kontroll på maten er jo alt bare fryd og gammen.

Spinny: For en ypperlig vennemiddag!! Du viser jo at det går an å kose seg med litt ekstra, men samtidig leve sunt. Flott altså:-)

 

Jeg håper å få tid til en treningsøkt ila. helgen, men ellers er dagene fullbooket. Litt slitsomt, men slik er det vel for alle innimellom.

 

Ha en strålende dag jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hyggelig å logge seg inn her og se at det alltid er nye innlegg i tråden vår! :)

 

Her har det vært en dag med masse aktivitet! Jeg dro tidlig fra jobb, og så bar det ut i skogen på en skikkelig skitur. Ikke bare trening, men koste oss med grilling ute også. Utrolig deilig med langtur og masse frisk luft, og er veldig sliten og trøtt nå, så det blir nok en tidlig kveld.

 

Anneli: God tur til Trondheim, håper du får en kjempefin helg. Den torskemiddagen din hørtes (igjen!) veldig god ut!

 

Pittelille: Supert at du er tilbake på riktig spor. :o Alle har dager med utskeielser innimellom.

 

Her har det blitt ganske mye mat i dag, men har også forbrent masse kalorier, så tar ikke det så tungt.

Torsdag:

Frokost: 2 knekkebrød med gulost

Tidlig lunsj: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Sen lunsj: 3 kalkunpølser i lompe med ketsjup (smakte ekstra godt grillet ute i skogen)

Middag: Salat-rester fra i går, hjemmelaget pesto, 1 rundstykke (spiste MYE salat, var supersulten da jeg kom hjem)

Kveldsmat: 2 cookies (dumt å ha kjeks liggende hjemme..)

Trening: Skitur = 1850 kalorier forbrent :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp tur innom med fredagsrapporten. Har vært i bursdag i dag og, så det ble litt ekstra, men syntes jeg klarte å begrense meg.

 

Frokost: Müsli med rosiner og skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med gulost og paprika

Mm: 1 Activia og 2 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Mm: 1 Nutrilett-bar

I bursdag: Tapas, 3 glass cava, litt smågodt.

Ingen trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kort tur innom før vi skal ut på tur i det flotte været. :)

 

Lørdag:

Frokost: 2 brødskiver, kokt egg, lett margarin, 1 glass sjokomelk

Lunsj på kafè: 1 wrap med kylling, grønnsaker og pesto, 1 glass eple- og bringebærjuice, 1 dobbel cortado og 1 biscotti

Mm: 1 eple

Middag: Ca 200 gram karbonadedeig med taco-krydder, 3 skjell, revet ost, tacosaus, hjemmelaget guacamole, kesam, masse grønnsaker

Snacks: 3 glass pepsi max, altfor mye mørk sjokolade og lakris-seigmenn :D

Ingen trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en kort tur innom for å melde at jeg er tilbake fra en veldig koselig helg med familie :D

Det har blitt en del kaker og andre ting man ellers holder seg langt unna, men mye sunn mat også. Jeg håper ikke det har gjort nevneverdig skade:)

Nå er jeg klar for en ny super uke selv om det er brrrr.... iskaldt her nede i sør :S Håper temperaturen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har hatt en fin helg, Anneli! :D Jeg har også hatt en veldig fin helg og den ble avsluttet med koselig morsdagsmiddag for mamma hos oss.

 

Søndag:

Frokost: 1 grovt rundstykke, 1 stekt egg, 4 skiver filetbacon, 1 glass appelsinjuice, kaffe

Lunsj: 3 knekkbrød med brunost

Mm: 1 eple

Middag: Ca 200 gram Salmalaks, matfløte, tagiatelle, brokkkoli + 1 glass hvitvin

Dessert: Vaniljeis med bringebær

Trening: Skitur ca 1,5 time. Glemte å ta på pulsklokken.

 

Håper du også har hatt en bra helg, Pittelille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille
Jeg har måttet flytte igjen pga. mange tilfeldigheter (alt ok' date=' bare uheldig timing med det meste) og skal nå bo der vi er nå i ca. 2 mnd. [/quote']

 

Da er jeg endelig kommet ordentlig på plass i den boligen jeg forhåpentligvis skal bo i i maaaaange år. Måtte det bli årevis til neste gang jeg må pakke og ordne!! Har fremdeles mye igjen før vi er helt i boks, men det begynner så smått å bli levelig her. Uken som har gått har vært ekstra utfordrende pga dette, utrolig hvor vanskelig det er når rutiner og slikt blir endret på. Uansett, veeeeldig fornøyd nå:D

 

Helgen har gått ok, i alle fall i dag. På fredag og i går ble det mye ekstra og jeg hadde heller ikke tid eller mulighet til å rapportere inn her. Får la spist være spist, og se framover;)

 

Dagen i dag:

Frokost: 2 knekkebrød m/ Hapå

Mm: 1 rundtstykke m/ leverpostei og lettmajones

Mm2: 1/2 rundstykke m/ leverpostei og lettmajones

Morsdagsbesøk av Svigers: 1 skillingsbolle, 3 biter mørk sjokolade, 1/2 Bixitbar

Kveld: Blir mest sannsynlig et knekkebrød e.l.

Trening: 45 minutter hard spinning + lang nedtrapping: 667 kcal forbrent.

 

Håper alt er bra med dere, gleder meg til å ta fatt på en bedre uke enn sist sammen med dere flinkiser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bolig, Pittelille! :) Sikkert deilig å ha kommet på plass!

 

I dag har det ikke blitt trening, men en skjemme-meg-selv-bort-dag. Godt med det på en kald mandag. :D Ble både tur til frisøren og en hudpleietime. Og nå har jeg akkurat lagd ferdig det meste til middag i morgen, så blir det ordentlig hjemmlaget og sunn mat når vi kommer hjem kjempesultne etter jobb i morgen. :)

 

Her er dagsrapporten min:

Frokost: 1 porsjon havregrøt med eple og kanel

Mm: 1/2 nutrilett-bar

Lunsj: 3 knekkebrød med gulost og paprika

Mm 1/2 nutrilett-bar

Mm: 1 Activia og en banan

Middag: Salma-lakserester fra i går

Kveldsmat: "Valentine-dessert" som jeg lagde til min kjære (mango, eple, kiwi, blåbær og vaniljekesam som jeg la lagvis i to høye glass med bittelitt revet mørk sjokolade på toppen. Nam :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ja, godt å endelig være på plass. Liker veldig!!:D

 

Var på reise med jobben i går etter lunch, så dagen ble lang og maten litt uvanlig:

Frokost: 1 knekkebrød m/banan, 3 små gulerøtter

Lunch: Den vanlige salaten

Mm1: 1 ferdigsmurt sandwich BLT (374 kcal)

Middag: 1/2 grov baguett m/ litt brie, en skive bacon, ripsgele

Kvelds: 1 ostebriks m/krydderskinke og lettere norvegia. (Var sent da jeg kom hjem og magen romplet... Litt mye og litt feil så sent på kvelden)

Ingen trening

 

I dag blir det trening igjen, digg digg digg:D

 

For en deilig dessert du disket opp med i går Spinny. Den må jeg prøve:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hørtes bra ut med en skjemme-seg-bort-dag, Spinny. Det er viktig å gjøre det innimellom. Sikkert veldig godt for kropp og sjel :)

 

Gratulerer med nytt hjem, Pittelille! Blir ting litt mer stabilt og forutsigbart nå? Da er det sikkert lettere å bygge opp gode vaner og følge opplegg :) Ble det bra trening i dag?

 

Jeg rakk ikke å rapportere i går, vi feiret både 7 års forlovelsesdag og valentinsdag. Hadde en hyggelig kveld med mannen min, med blant annet biff. Det ble også is m.m. og litt annet usunt, men jeg skal ikke plage dere med detaljer :D

 

Starter på ny i dag med sunne vaner og håper det blir lenge til neste gang noe skal feires, hvis dere skjønner hva jeg mener...:)

 

Her kommer menyen min for i dag:

Frokost: 2 skiver halvgrovt brød med leverpostei og lettmargarin og krydderskinke, 1 glass melk.

Lunsj: 2 skiver halvgrovt brød med leverpostei og grovhakket laks. litt druer og litt grønnsaker.

Mm: lettyoghurt, 5 mandler og 2 fiberrik.

Middag: Kylling med sweet chilisaus og kokos, kokosris og blandet salat.'

Mm2: Mannen min overrasket meg med en kopp kakao ... kunne jo ikke si nei da

Kvelds; Brødskive med kaviar og 1 glass juice, 1 banan

Trim: 20 minutter luftetur på slep etter hunden på glatta og 20 minutter snømåking: ca 1 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par timers overtid på jobb i dag, som vant over den planlagte treningsøkten. :) Men i morgen SKAL jeg på trening, samme hva... :) Det var ihvertfall godt å komme hjem til nesten ferdig middag, som jeg lagde i går.

 

Tirsdag:

Frokost: Müsli med skummet melk og rosiner

Lunsj: 3 knekkebrød med gulost og paprika + litt brownie (kake på jobb ja..og de var ferdig oppdelt i stykker, så umulig å ta et tynt stykke. Men tok noen små biter og pakket resten inn i servietten og kastet det i smug :D )

Mm: 2 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Middag: Ca 200 gram bakt torskefilet, hjemmelaget potetmos og ratatouille

Kveldsmat: 2 knekkebrød med brunost og 1 eple

 

Nå har jeg endelig fått badevekten fra GRs nettbutikk i posten, så i morgen blir det veiing igjen.

 

Hvordan har det gått med dere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med 7 års forlovelsesdag, Anneli. Håper dere hadde en super dag sammen, og at dere får maaaange flere i årene som kommer:-)

 

Spinny: Blir spennende med ny vekt. Har fremdeles ikke kjøpt noe, men vurderer. Enda får jeg nok motivasjon i at klær begynner å sitte løsere, men jeg vet jo at jeg etterhvert kommer til å trenge nye motivasjonsfaktorer.

 

Jeg fikk meg en gledelig overraskelse i går forresten. Holder på å pakke ut av esker som har stått bortstuet en stund nå, og "plutselig" sitter ting bedre enn sist gang jeg prøvde. Har bla. et par jeans (uten stretch) som har vært åletrange, men som nå sitter fint - nesten litt løst og ledig. Lovely!!!:D Ble ordentlig motivert til å fortsette slik jeg har gjort da det tydeligvis funker sakte men sikkert.

 

Slik ble tirsdagen:

Frokost: Kaffe...

Lunch: Salat m/masse grønt, reker og blåskjell

Mm: 1 Go' Morgen yoghurt

Middag: Stor porsjon med Crusli m/ekstra lett melk + 1/2 Bixit bar

Kvelds: 1/2 Polarbrød extreme m/krydderskinke, lettere norvegia og litt lettmajones.

Trening: Sats Energy og 557 kcal forbrent.

 

Er ordentlig støl allerede etter treningen... Utrolig bra effekt på bare 55 minutter i og med at vi kombinerer kondisjon (2 pulstopper) med hard styrke med bruk av egenvekt. Føler at jeg får trent hele kroppen!

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...