Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Høres ut som en veldig bra lørdag, Pittelille! :( Jeg har også hatt en fin lørdag, selv om den ble brukt på litt for fornuftige ting..rydding, rengjøring, matlaging og klesvask. Men vi hadde venner på middag i dag, så det ble en bra kveld. (selv om de måtte hjem tidlig for å legge en trøtt baby)

Klarte du å unngå godteri? Det gjorde ikke jeg..

 

Her er lørdagen min:

Frokost: 2 brødskiver med spekeskinke, soft light og agurk. 1 glass eplejuice og kaffe

Lunsj: 1 porsjon müsli med skummet melk

Mm: 1 glass sjokomelk

Middag: Lasagne, salat, focaccia (var flink og spist mindre focaccia enn jeg hadde lyst på), 2 glass rødvin

Dessert: 1 porsjon is

Snacks: Druer, popcorn og litt smågodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

 

Lørdagsmenyen her var som følger:

Kl 06: 1 kornmokjeks

F: 2 skiver med lettmargarin, spesialsalami peanøttsmør og 1 glass melk

L: Havrecheerios med melk

Middag: Liten porsjon havregrøt med sukker, kanel og smør

Dessert: 1 kokosbolle

"Kveldsmat": Hjemmetlaget lasagne (med bl.a. karb.deig, tomat, selleri, gulrot, løk, lasagneplater, lettost, parmesanost)

Kveldskos: ca 90 g potetgull og 1/2 pk daim

 

Jeg gir meg selv lov til å ikke veie maten og spise litt mer som faller meg inn på lørdager. Jeg trodde jeg ikke var så verst flink i går, men når jeg setter det opp sånn, blir jeg jo ikke så imponert sammenlagt. :(

 

Trim: ca 25 min tur med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det ble nesten en 100% sunn lørdag på meg, men etter middagen ble det en skål med is og 4 karamelldrops. Kunne vært mye værre, men er litt skuffet over min sviktende viljestyrke utover kvelden.. Det virker som om vi alle gir oss litt "fri" på lørdager, og mest sannsynlig er det sunt. Jeg våknet i alle fall i dag og var klar til å ta fatt på en fornuftig dag igjen:-)

 

Har vært på trening og forbrent 522 kcal på 45 minutt (fornøyd!), og spist lunch med en venninne. Hyggelig! Nå blir det avslapping resten av dagen, herlig med søndag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter!

Jeg tror du har rett, Pittelille. Det virker hvertfall bra på meg med en "fridag" i uka. Det blir litt ekstra utskeielser da, men det er ingenting sammenlignet med tidligere.:( Bra trening på deg i dag, forresten! :)

Spinny, hvordan har det gått med deg i dag? Har dere hatt like fint vær i Oslo som her i Drammen? (du bor i Oslo, ikke sant?)

 

Mm kl 07: 1 fiberrik

Frokost: 2 skiver halvgrovt brød med lettmargarin, kalkun, kokt egg og kaviar, 1 glass melk

Lunsj: Fitness med melk og valnøtter. 1/2 klementin

Mm: 1 lettyoghurt

Mm: 1 fiberrik og 5 mandler, 1/2 glass smoothie

Middag: Skinkesteik med saus basert på stekesjy, stekte poteter, kokte grønnsaker

Kvelds: 1 skive halvgrovt brød med leverpostei, 1 stort glass smoothie, pære, grønnsaker

 

Totalt: 1525kcal.

 

Trim: 50 min gåtur og 55 min styrketrening: 2,1 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er begge to!! Jeg har nemlig hatt en søndag med litt for mye usunn mat og sitter her med dårlig samvittighet. Helt enig med dere at det er greit med en "fridag" i uka, men her ble det visst to..Men i morgen satser jeg på at det ikke blir overtid, så jeg kommer meg på trening! Nydelig vær her i Oslo ja, Anneli, så har kost meg ute på tur i det fine været. :(

 

Søndag

Frokost: 2 brødskiver, stekt egg, 4 skiver filet-bacon, 1 glass eplejuice, kaffe

Lunsj på kafè: 1 kopp kakao og 1 bolle

Middag hos familien: Pinnekjøtt, 2 kokte poteter, kålrotstappe (spiste mindre pinnekjøtt enn jeg hadde lyst på og heller masse kålrotstappe), farris

Til kaffen: 1 skolebrød og 2 sjokoladebiter

Trening: Ca halvannen times tur i passelig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God mandags morgen!:-)

 

Da er vi vel alle klare for nok en sunn og aktiv uke? Jeg må innrømme at jeg slet i går kveld. Tror mest jeg kjedet meg i og med at jeg var alene hjemme og ikke hadde noe spesielt å gjøre, og dermed fikk lyst til å trøstespise litt.. Jeg sto i mot, og det mye takket være at jeg måtte inn her og rapportere, men det holdt bare såvidt. Uansett, nå er det mandag og Kjekkas er tilbake. Kan puste lettet ut igjen, hehe;)

 

Spinny: Skjønner at det ble litt vanskelig i går, men dette er jo på ingen måte noen krise. I tillegg gikk du jo tur i halvannen time! Synes du taklet søndag og familiemiddag bra:-)

Anneli: Blir så imponert over ditt kosthold altså, og synes spesielt middagene dine er så varierte og sunne. Gleder meg til jeg blir like flink til å diske opp med retter som det du er:D

 

Mitt inntak i går ble:

Frokost: 2 knekkbrød m/lettere brunost. Kaffe.

Lunch: 1 stor skinkeomelett, 1/2 skive loff m/smør. Cola light.

Mm: 1/2 nutrilettbar og 1 yoghurt

Middag: Fullkornslasagne, litt grov baguett

Trening: 45 minutter spinning

 

Grei dag, men spiste nok litt for mye av middagen. Var såååå sulten da maten kom på bordet, og da var det ikke så lett å moderere seg.. Menmen, ingen krise tross alt!

 

I dag blir det treningsfri, men i morgen har jeg igjen avtale med en venninne. Har nok en gang mål om 3 treningsøkter denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempeflink du var i går som klarte å ikke trøstespise, Pittelille!! :(

 

Her kommer en kort rapport fra meg:

Frokost: Müsli med skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med lett kremost, kalkunpålegg og agurk

Mm: 1 pære og 1 Activia

Mm: 1 banan

Middag: Toro oksegryte med poteter (313 kalorier)

Mm: 1 kopp Option

Kveldsmat: 3 knekkebrød med gulost og brunost

Trening: Diverse kondisjonstrening på treningssenteret = 630 kalorier forbrent

 

Håper dere har hatt en fin mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Heisann!

takk for det Pittelille; ja vi er veldig glade i å lage mat og interessert i mat både jeg og mannen min. Men det er han som er kokken (og jeg har lært litt av ham:)) Vi er dessverre også litt FOR glad i mat også:(

Spinny: En skikkelig treningsøkt det der! tommel opp til deg! :)

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med spesialsalami og leverpostei, 1 glass melk

LunsJ: to skiver grovbrød med kalkunpålegg og vita gulost, litt grønnsaker.

Mm: 2 fiberrik med skinkeost, 1 yoghurt

Middag: Kyllinglår med salat (frisee, reddik, paprika, ch.tomat, drue, ost) og ris.

Dessert: litt mango

Kvelds: Liten porsjon havrecheerios med melk, valnøtter, litt frukt, litt grønt.

 

Sum: 1470 kcal.

Trim: 0,9 trimpoeng (gange)

 

Jeg har lest at nøtter er veldig bra dersom en ønsker å gå ned i vekt, på tross av at de inneholder mye kcal. At en faktisk bør spise så mye som 50 g om dagen! ... det har jeg ikke "kaloribudsjett" til, men jeg velger gjerne nøtter som mellommåltid, synes det metter ganske bra også.

 

Jeg hadde gått ned 0,5 sist uke, og mistet 0,5 cm på magen også. Meget godt fornøyd :)

 

Ønsker dere en fin uke! Håper dere når målene deres mtp. både mat og trening! Vi er flinke som bare det! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hva er det som går av meg for tiden? Jeg trodde ting skulle bli bedre når Kjekkas kom hjem, men neida, jeg er så utroooolig fysen på noe godt!! Eller, ikke nødvendigvis noe godt, bare noe. I går holdt jeg på å gå på veggen, men greide å holde meg til noen sukkerfrie drops. Men dere skulle sett altså. Blir nesten litt flau, men når jeg blir slik som jeg er disse dagene så tar jeg ikke ett og ett drops.. Neida, jeg tar 4-5 i munnen på samme tid:D Det må jo nesten se litt desperat ut, hehe. Uansett, jeg gleder meg til jeg er over denne kneika, det må jo gi seg til slutt. Dagene er forresten ikke noe problem, men kveldene er vaaanskelige!

 

Jaja, uansett motivasjon å komme inn og lese om dere flinkiser. Kan jo ikke være noe dårligere;)

 

Dagen i går:

Frokost: 2 knekkebrød m/lettere norvegia. Litt lettmajones.

Lunch: Salat m/kokt skinke, masse grønt, noen pastaskruer og krutonger, ca. 1/2 ss. balsamicoeddik

Middag: 8 Spicy maki + 2 sushi

Kvelds: 1 nutrilettbar

"Panikkmåltid": 5 Ifa uten sukker, 3 sukkerfrie tyggiser

 

Ingen trening i går, men har som vanlig på tirsdager avtale med en venninne om trening etter jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går holdt jeg på å gå på veggen' date=' men greide å holde meg til noen sukkerfrie drops. Men dere skulle sett altså. Blir nesten litt flau, men når jeg blir slik som jeg er disse dagene så tar jeg ikke ett og ett drops.. Neida, jeg tar 4-5 i munnen på samme tid. Det må jo nesten se litt desperat ut, hehe. [/quote']

Hehe! :) Jeg gjør faktisk noe liknende selv hvis jeg har skikkelig lyst på godteri..jeg tar da en HEL pakke tyggis (sukkerfri med fruktsmak) i munnen på en gang..gjett om samboeren "mobber" meg..:(

 

Anneli: Gratulerer med nedgang igjen!! Du er superflink :) (Ja, det er dere begge to!!) Håper vekten jeg har bestilt snart kommer i posten, for jeg vil også veie meg.

 

Her satser jeg på en veldig aktiv uke, for det blir to bursdagsfeiringer til helgen + to dager med kake på jobb. Føler det er skikkelig "kalori-sløsing" å spise kake på jobb og sjelden frister det så veldig heller. Men man får jo kommentarer hvis man ikke tar. Satser på tynne stykker ihvertfall.

 

Her er tirsdagen min:

Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Lunsj: 3 knekkebrød med krydderost og paprika + et kjempetynt stykke ostekake

Mm: 1 pære og 1 nutrilett-bar

Middag: Eggerøre, spekeskinke, 2 brødskiver, pesto, tomater, basilikum

Dessert: 1 kopp Option

Kveldsmat: 1 appelsin og 1 kiwi

Trening: 45 min Indoor walking + litt gange etterpå = 641 kalorier forbrent

 

Nå blir det velfortjent avlslapning og Grey's om et par timer. Gleder meg, var jo såå spennende sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Glemte helt å kommentere på nedgangen din, Anneli. Gratulerer så masse!!!:-) Du er flink altså!!

Spinny: Hihihi, jeg kan lett se for meg å spise en hel pakke tyggis i en sleng:D Godt å høre at det ikke bare er meg... I går gikk det forresten mye bedre, ingen latterlige cravings i løpet av dagen. Puh!

 

Dagen i går:

Frokost: 2 knekkebrød m/lett norvegia, litt lett majones.

Lunch: Salat m/kokt skinke og masse grønt. Salatene mine på jobb varierer mellom 300 og 400 gram, så jeg tror posjonene er passelige.

Mm: 1 Go' Morgen yoghurt

Middag: Rester av fullkornslasagne, 1 rundstykke, 1 vårrull m/sweet&chili dipp.

Trening: Lett gange på tredemølle (ca. 10 minutter), 1 time Sats Energy. 678 kcal forbrent.

 

I dag blir det Sykkel 55 + 30 minutter styrke etterpå. Gleder meg:-)

 

Håper dere får en super dag begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Jeg hadde så mange aktiviteter på tapetet i går at jeg ikke rakk å rapportere. Sånn blir det i blant.

 

I går var en veldig bra dag, på mange måter (men ikke kostholdsmessig;)) Jeg hadde et viktig møte med sjefen om min jobbsituasjon og fikk gjennom alle mine forslag. Fikk også positive tilbakemeldinger av henne :) Hadde gruet meg og tenkt mye på dette i forveien, men er altså strålende fornøyd! Her hjemme ble det feiret med en skolebolle (som man egentlig ikke skal på en vanlig tirsdag, men at jeg synes jeg fortjente den er helt sikkert :()

 

Ellers fikk jeg to trim-dvd-er i posten i går, den ene med Jillian Michaels (hun fra slankekrigen) og den andre var en yoga-DVD. Veldig godt fornøyd med dem begge to! Siden jeg fikk barn har det vært litt vanskelig å være medlem på et treningssenter, og da er sånne DVD-er gull verdt. Bruker dem masse!

 

Tusen takk for hyggelige kommentarer til vektnedgangen min , det er supermotiverende å lese sånt! Jeg kan jo skryte rett tilbake til dere: dere er helt rå på trening begge to!!:) Synes dere det er bare gøy eller er det litt tiltak å komme seg på trening?

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med leverpostei og spesialsalami, 1 glass melk

LunsJ: Kyllingsalat med egg, 1 yoghurt

Mm: Baguette med makrell i tomat og leverpostei

Mm: 1/2 flaske smoothie fra bendit

Middag: "Torsk med karriskorpe". (Torsk, sesamolje, loff, grønn karripasta, margarin, lime, asparges og potet)

Kos til kaffen: 1/2 skolebolle

Kvelds: 1 skive loff med lettmargarin og honning, 1 glass melk, 1 glass juice, pære, grønnsaker.

Totalt: 1711 kcal.

Trim: 25 minutter gange, 20 minutter DVD med Jillian Michaels og 25 min yoga (med DVD): 1,8 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med positive tilbakemeldinger på jobb, Anneli! :) Og at alle forslagene dine gikk i gjennom. :) Jeg var også på samtale med sjefen (oppstartssamtale) forrige uke og fikk veldig gode tilbakemeldinger, så det var utrolig deilig.

Ellers synes jeg du er kjempeflink til å trene hjemme med dvd-er. Skjønner at det vanskelig å være medlem på et treningssenter når du har barn. Men bra du får til trim likevel! Og til spørsmålet ditt om jeg synes trening er tiltak eller ikke..jo, det er det ganske ofte, men det hjelper VELDIG at jeg har treningssenteret rett ved jobben og trener på vei hjem. Og det er jo gøy når jeg først er der og enda bedre etterpå når jeg er ferdig. :(

 

Pittelille: Super treningsøkt på deg i går og!

 

Her er min dagsrapport:

Frokost: 3 knekkebrød med jordbærsyltetøy

Lunsj: 3 knekkebrød med krydderost og paprika

Mm: 1 tynt stykke gulrotkake (kake på jobb igjen!! :) )

Mm: 1 banan

Middag: 2 kjøttkaker, 1 potet, makaroni, erter, gulrøtter, brun saus

Kveldsmat: 1 kopp Option

Ingen trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Spinny;takk for det! Jeg liker å trene variert, så ikke det blir kjedelig. Men etter jeg har brukt DVD-er en stund går jeg litt lei dem;) Da hender det jeg får en liten motivasjonsknekk;) så da må jeg finne på andre ting. Da er det godt å ha Spinny og Pittelille som er så flinke til å gi masse positiv treningsenergi her på tråden :( Så flott at du trener selv om det av og til er et tiltak.:) Følelsen etterpå en treningsøkt er absolutt verdt slitet. Og det går det jo an å tenke på når en forsøker å motivere seg til trening på forhånd.

Så bra du hadde så positive tilbakemeldinger på jobben. Ikke minst i starten når man er ny, da er det verdifullt å høre at man mestrer jobben. For det går man jo rundt og lurer på hele tiden (iallfall gjør jeg det)

 

Pittelille: Har det gått bra med trening og ellers i dag?

 

Her har det gått greit. Ingen trening i dag, men en fin tur med hunden i mildværet. Det merkes at det nærmer seg vår, og det er godt etter en lang, kald vinter!

 

I dag har jeg spist;

frokost: 2 skiver med lettmargarin, kokt skinke og leverpostei, 1 glass melk

lunsj:2 brødskiver med makrell i tomat og skinkeost

Mm: 2 fiberrik og 1 lettyoghurt

Middag: kylling i karri-variant med kokosmelk, kikerter, karripasta, hvitløk, chili, aubergine, og ris.

Dessert: pære

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk, 1 ss rosiner, 1 glass eplejuice, litt grønt.

Totalt: 1456 kcal

Trim: 0,7 trimpoeng (35 minutter tur med hunden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God morgen flinkiser:-)

Supre tilbakemeldinger dere har fått på jobbene deres! Det er litt merkelig i og med at jeg egentlig ikke vet hvem og hvordan dere er, men i og med at dere er så flinke og strukturerte når det gjelder trening og kosthold så tar jeg det for gitt at dere også er iherdige og dyktige på jobb. Så jeg ble ikke overrasket over at dere begge fikk flotte tilbakemeldinger:D

 

Kake på jobben er noe med det verste synes jeg. Her også dukket det plutselig opp kakerester, men heldigvis hadde jeg det for travelt til å bli med. Puh;)

 

Kjempeflott at du får det til å fungere med trenings-dvd, Anneli. Har hørt mye skryt om hun fra slankekrigen, skal visstnok være ordentlig effektive økter. Du får gi tilbakemelding!

 

Fikk meg en ordentlig treningsøkt i går jeg også. Kom for tidlig på treningssenteret i forhold til timene jeg var påmeldt, så det ble totalt: 40 minutter på stepmaskin (veldig rolig, drøye 400 kcal forbrent), Sykkel55 (drøye 600 kcal forbrent), og 30 minutter styrke (ca. 100 kcal fobrent). Totalen ble på 1178 kcal forbrent. Suuuuuperfornøyd med det!!!:( Tar meg en velfortjent restitusjonsdag i dag, tror kroppen har godt av det.

 

Maten ble slik:

Frokost: 1 kiwi, 5 druer, 1 kopp option

Lunch: Ferdigsmurt blings m/spekeskinke, litt potetsalat og noe grønt

Mm1: 1 Go' Morgen yoghurt

Mm2: 1 banan

Middag: Salat m/spekeskinke, oliven, fetaost, masse grønt, noen krutonger og pinkekjerner, ca 1ts balsamicoeddik, 1 grovt rundstykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

takk for det, Pittelille; så fine ord :) Så flink du er til å trene! Den treningsøkta der var jo helt enorm! KJempebra!

 

Denne dagen ble litt rar matmessig for min del. Vi skulle ut og handle materialer til oppussing av badet vårt etter jobb, så middagen ble veldig sen. Men jeg var skrubbsulten på den tiden, og måtte stappe i meg litt for å holde ut. Og tidligere i dag var jeg på et møte hvor det ble satt fram småkaker. Jeg holdt meg til én kjeks, enda jeg ble spurt mange ganger om jeg ikke ville ha fler. Jeg er dønn enig med dere i at det er vanskelig å takke nei. Det blir lagt merke til. Dersom man tar en liten smak, er det liksom greit, men hvis man ikke rører det er det liksom frekt. Spesielt dersom noen har med hjemmebakt - det har jeg ikke hjerte til å si nei til...

 

Vel, her er menyen min :)

Frokost: 2 skiver grovbrød med leverpostei og kaviar, 1 glass melk

LunsJ: 2 skiver grobrød med leverpostei og skinkeost.

Mm: 2 fiberrik og 5 mandler. 1 yoghurt.

1 kjeks på møte på jobben

Mm2 i middagstid: 1 skyryoghurt, 2 fiberrik, 1 banan

Sen middag: 1,5 hamburger med brød og masse grønnsaker.

Totalt: 1582 kcal.

Trim: Ca 81 kcal (liten morgentur med hunden)

 

Snart helg, og håper det blir en sunn helg med masse aktivitet. Men litt vin og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Pittelille! Og jeg tenker akkurat det samme om dere..har alltid sett på dere to som noen smarte, bra damer. :)

For en treningsøkt i går!!!! Dette må det bli resultater av. :(

 

Anneli: Bra du holdt deg til bare en kjeks. Kake/kjeks på jobb er vanskelig ja. En på jobben min har foreslått at vi tar "kake-dag" en dag i uka, og at bakingen går på rundgang..håper virkelig ikke det blir noe av det. Hjemmebakt kake HVER uke er ikke bra for sommerformen.

 

Vi hadde tenkt oss på skitur i dag, men droppet det pga elendig vær. Får håpe det snart blir bedre føre.

Her er dagsrapporten ihvertfall:

Frokost: Müsli med rosiner og skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk

Mm: 1 Nutrilett-bar

Middag: Rester fra kjøttkake-middagen i går (liten porsjon)

Dessert: Fruktsalat (eple, kiwi, appelsin, mango)

Kveldsmat: 3 knekkebrød med gulost

Ingen trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Takk for fine tilbakemeldinger:-) Litt usikker på hvilket utslag trening og forbedring av kosthold har gitt i og med at jeg ikke har vekt. Driver og vurderer om jeg skal kjøpe en ny eller ikke... På en måte er det kjekt å ha, men samtidig er det litt godt å slippe å la tallene styre om jeg har hatt en bra uke eller ikke.

 

Jeg håper virkelig ikke at dere får hjemmebakte kaker på jobb hver uke, Spinny. Det hørtes i grunnen bare slitsomt ut. Jeg pleier av og til å skylde på at jeg skal i bursdag eller ut på middag senere, og at jeg sparer kaken til da. De fleste skjønner det. Nå er vi heldigvis ganske mange, så kakene blir aaaalltid oppspist, og ingen legger egentlig merke til hvem som spiser:-)

 

Anneli: Til tross for endring i rutinene dine greide du deg helt fantastisk!! Du landet jo på et perfekt kaloriinntak:-) Må si du er strukturert som registrerer alt. Hvordan går det forresten med morgentrimmen? Greier du å gjennomføre hver dag?

 

Slik ble min torsdag:

Frokost: 2 knekkebrød m/lettere jarlsberg

Lunch: Ferdigsmurt Wraps m/thai kylling (282 kcal)

Mm: Ferdigsmurt blings (mat på kurs) m/kokt skinke og smøreost

Middag: Ravioli m/ost, god og mager bacon, litt matfløte (ca. 500 kcal)

Ingen trening

 

Blir ikke trening i dag heller, men satser på en økt enten i morgen eller på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Anneli: Til tross for endring i rutinene dine greide du deg helt fantastisk!! Du landet jo på et perfekt kaloriinntak:-) Må si du er strukturert som registrerer alt. Hvordan går det forresten med morgentrimmen? Greier du å gjennomføre hver dag?

Takk for det! :) Jeg registrer jo ikke grønnsakene da, så det blir kanskje litt juks, men tenker at grønnsakene uansett ikke blir så mye kalorier, så dem er det lov å stappe i seg. Og jeg veier ikke absolutt alt, men tar det på øyemål. Man vet jo etter hvert ca. hvor mye 5 gram margarin er, eller at en tynn brødskive = 30 gram. Men jeg veier når jeg har tid.

 

Morgenturen med hunden er egentlig bare tirsdag og torsdag (for å ikke være dårligere enn hun på jobben som trener spinning før jobb tirsdager og torsdager - fy søren at hun klarer det!). Jeg har valgt å heller trene inne dersom det er over 10 minus: men det blir jo bare mildere og deiligere ute, så jeg satser på at det blir mange morgenfriske turer utover. :) Rekker ikke alltid så lenge da, senga er ofte litt mer fristende når klokka ringer 0615...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke jenter. :)

 

Så fantastisk deilig med helg. :) Jeg jobber overtid hver eneste dag for tiden, så da nyter jeg helgen ekstra mye og har sovet leeenge i dag. I går dro jeg rett fra jobb til familiebursdag, så derfor kommer dagsrapporten min for fredag nå:

Frokost: Müsli med skummet melk

Lunsj: 3 knekkebrød med kalkunpålegg og sukkererter

Mm: 1 pære og 1 Activia

Mm: 2 brødskiver med jordbærsyltetøy

I bursdag: 3 tynne skiver skinkestek, 2 kokte poteter, saus, surkål, 1 glass rødvin. 1 stykke bløtkake, 1 bit kringle med eplesyltetøy, en håndfull potetgull.

Ingen trening.

 

I dag blir det også en del kalorier, skal i bursdag hos en venninne. Men skal prøve å ikke ta helt av. :(

 

Ha en strålende lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Litt sen fredagsrapport fra meg også.

 

Frokost: 2 skiver grovbrød med leverpostei, lettmarg. og bringebærsyltetøy, 1 glass melk

Lunsj: 2 skiver grovbrød med skinkeost, makrell i tomat

Mm: Bixit fullkornsbar med blåbær

Mm2. yoghurt og 1/2 pære

Middag: Sweet chililaks (laksefilet med sweet chilisaus og kokosmasse) med råkostsalat (agurk, gulrot, ingefær, kikerter, olje, hvitvinseddik, sitron) og kokt ris

Kvelds: 2 runde knekkebrød med gulost og spesialsalami, litt valnøtter.

2 glass hvitvin

Totalt: 1705 kcal.:(

Trim: 75 minutter yoga. 0,7 trimpoeng. Yoga gir ikke det helt store kaloriforbruket men det føles helt fantastisk :)

 

Høres deilig ut å sove lenge, Spinny. Det trengte du nok. :) Håper du får en kjempefin kveld!

Pittelille, du også må ha en riktig fin kveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kort rapport om fredagens inntak:

Frokost: 2 knekkebrød m/lettere jarlsberg

Lunch: Ferdigsmurt sandwich m/serranoskinke og mozarellaost

"Mm": Ca. 70 gram M&Ms

Middag: Et skjell og en lefse med taco. Forsøkte å spise så mye grønt som mulig. 2 flasker Tuborg

Dessert: 5 toffefee, 5 saltsild, litt flere M&Ms, 2 drops

Ingen trening

 

Fikk med andre ord "helgeknekken" i går;) Litt bedre i dag, men kvelden blir utfordrende. Rapporterer resultat i morgen.

 

Ha en strålende kveld dere også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

 

Her er mitt ustrukturerte lørdagsinntak:

Frokost: 2 skiver grovbrød med peanøttsmør og lettmargarin og honning, 1 glass melk

Mm: yoghurt og banan

Lunsj: risgrøt med margarin, sukker, 1 glass melk til.

Dessert til kaffen: 1 kransekakestang

Mm: cheerios med valnøtter og melk

Middag: 2 sandwicher med masse oppå: margarin, ruccola, parmaskinke, parmesanost, sukkererter, rødløk, cherrytomater, pesto og pinjekjerner. 2 glass rødvin

Lørdagsgodt 1/2 pose potetgull og 1/2 melkesjokolade m/daim (ikke den største platen, men den mellomstore)

trim: 50 minutter tur (1 trimpoeng)

 

At det er mulig å stappe i seg så mye rart i løpet av en dag er ganske utrolig.... Ny dag nye muligheter i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helger er virkelig vanskelige når det kommer til å spise sunt..jeg spiste absolutt mindre enn jeg kunne ha gjort i bursdagen, men likevel utfordrene med fristelser overalt. Men det er vel sånn livet er. :)

Her er rapport fra lørdag:

Frokost: 2 brødskiver, 1 kokt egg, kaviar, 1 skive gulost

Lunsj: Müsli med yoghurt

I bursdag: Tapas (2 biter foccacia, scampi, 2 kjøttboller i salsa, 1 kyllingspyd med peanøttsaus, 2 biter lakseruller, 1 bakt sopp med spekeskinke, salat og 1 bacondaddel) + 2 glass rødvin

Dessert/snacks i bursdag: 1 tynt stykke Oreo-kake (ikke akkurat GR-oppskrift vil jeg tro..) + litt smågodt og nøtter

 

Søndag:

Frokost: 2 rundstykker, eggerøre, spekeskinke

Lunsj på kafè: 1 focaccia med gulost og grønnsaker + 1 cappuccino

Midddag: Pestobakt torskefilet, ovnsstekte potetbåter og spinat med bittelitt matfløte i (inspirert av Anneli's fancy fiskemiddager :()

Kveldsmat: Fruktsalat (mango, appelsin, eple, ananas)

 

Håper dere har hatt en fin søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei jenter!

Håper dere har hatt en bra helg! Jeg har hatt en aktiv, men god helg! Er overrasket over at den nå allerede er over, og ei ny uke står for døren.

 

Min søndag ble slik;

Frokost: 2 skiver landbrød med kokt egg, kaviar, lettmargarin, kalkunpålegg og 1 glass melk.

Lunsj: Cornflakes med melk.

Middag: 1,5 karbonade med pestopotetmos, stekte grønnsaker og kokte gulrøtter

Dessert hos familie: 1 liten kanelbolle, oppskåret frukt og lettyoghurt

Kvelds: 1 skive landbrød med lettmarg. og kalkunpålegg, 1 glass eplejuice og 1 appelsin.

Totalt: 1602 kcal.

Trim: 20 minutter gåtur og 35 minutter på trimsykkelen: til sammen 1,5 trimpoeng.

 

Det skulle bli en sunn søndag, men som dere ser ble den bare sånn halvveis, siden jeg ikke kunne si nei til min svigerinnes nybakte kanelboller. :) Men sånt skjer. Den var veldig god :(

 

Plan for trim kommende uka:

Mandag: Tur med hunden, gange på jobb, Jillian Michaels program 1, og 30 min styrke = 2,1 trimpoeng.

Tirsdag: Morgentur med hunden = 0,4 trimpoeng.

Onsdag: Tur med hunden; hele yoga DVD = 1,4 trimpoeng

Torsdag-søndag skal vi til Trondheim og besøke familie, så jeg rekker neppe å trimme noe mens vi er der. Derfor kommer jeg nok ikke opp i mer enn 4 trimpoeng denne uka.

 

Takk for kommentar, Spinny, så bra at noe av det jeg skriver inspirerer:) Hørtes godt ut det dere lagde! Og så mye god tapas du ble utsatt for i går, det må ha vært veldig vanskelig å begrense seg, men det synes jeg da du har klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...