Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det, Pittelille! Godt å være ordentlig i gang igjen. :) Tenker jeg har fast veiedag på torsdager fremover.

 

Fredag

Frokost: Havregryn, valnøtter, syltetøy, melk

Lunsj: 2 knekkebrød med brie og paprika

Mm: 1 Skyr-yoghurt

Mm (på kafè igjen..): 1 cappuccino og 1 muffins

Mm: 1 yoghurt, valnøtter, rosiner

Middag/kveldsmat (var ute og handlet veldig sent, så ble noe kjapt og enkelt): 3 ostesmørbrød

Trim: 1 times trilletur

 

Ha en flott lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Håper helgen har vært bra og at dere har kost dere. Her har det blitt både en bytur med litt shopping, middag og overnatting hos mamma og pappa (godt med litt barnepass, så vi har fått sove litt ekstra) og noen turer.

 

Her er inntaket de siste dagene.

 

Lørdag

Frokost: 2 brødskiver med brie og paprika, 1 glass eplejuice

Mm: 1 banan

Lunsj (på kafè igjen..): 1 karbonadesmørbrød og 1 kopp kakao med krem

Middag: Lammestek med bakt potet og rotgrønnsaker, farris

Dessert: 2 kanelboller, 1 kopp te

 

Søndag

Frokost: 2 rundstykker, eggerøre, spekeskinke, brie, noen Ritz-kjeks, kaffe, 2 glass eplejuice

Lunsj: Havregryn, syltetøy, melk

Middag: Indrefilet av svin, pommes noisettes, salat, sjysaus, farris

Kveldsmat: 1 pære, valnøtter, rosiner og 1 blåbærsmoothie

Trim: 1 times trilletur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mandagsrapporten.

 

Frokost: Havregryn, valnøtter, syltetøy, melk

Lunsj: 3 knekkebrød med kokt egg og kaviar

Mm: 1 iste og 1 Skyr-yoghurt

Middag: Biff stroganof-gryte med ris og salat

Mm: Valnøtter og rosiner

Kveldsmat: 1 avokado, 2 knekkebrød med kalkunpålegg og ost, 1 glass melk, 1 eple

Trim: 2 times trilletur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Etter en helg med masse utskeielser (igjen...) var jeg tilbake på normalen igjen i går. Er ikke helt fornøyd med at jeg ikke har kontrollert meg selv bedre de siste ukene, og jeg forventer en ganske stor oppgang denne uken også. Vil tro jeg er tilbake på 67-tallet, men da er det vel bare å bite tennene sammen og bli flink igjen ;)

 

Spinny: Det hørtes ut som en deilig helg! Og litt barnepass og muligheter for å sove ekstra er sikkert både etterlengtet og velfortjent. Regner med foreldrene dine synes det er stor stas? :)

 

Slik gikk min mandag:

Frokost: 1 eple, 5-6 druer

Lunch: Salat m/kylling, linser, div. grønt, 1 ss dressing

Mm: 1 God morgen yoghurt

Mm: 1 knekkebrød m/brunost

Middag: Laks, råkost, kokte poteter, ca. 1 ss lettrømme

Kvelds: Havrefras og musli, litt sukker, lettmelk

Trening: 35 minutters jogg, 1,5 min planke, 50 sek. sideplanke, 35 armhevinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Rakk ikke trening i går, men det ble ellers en godkjent dag.

 

Frokost: 1 banan

Lunch: Salat m/kyllingkjøtt, noen pastaskruer, div. grønt, 1 ss dressing

Middag: 3 tynne skiver, spesialsalami, lettere jarlsberg

Kveld: 1,5 rundstykke m/italiensk salat og kokt skinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Kjapt innom med siste to dagers rapporter.

 

Onsdag

Frokost: Activia m/linfrø

Lunch: Salat m/kokt skinke, ost, div. grønt, linser, 1 ss dressing

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: 3 grillpølser god og mager, 3 speltlomper, sprøstekt løk

Kveld: Havrefras og musli, skummet melk, sukker

Trening: Ca. 35 minutters jogging, 2 min. planke, 2 minutt "båt", 30 armhevinger, 10 min. m/rockering

 

Torsdag

Frokost: Activia m/linfrø

Lunch: Grønnsaksuppe, 1 rundstykke

Middag: 3 grillpølser god og mager, 2 speltlomper, sprøstekt løk

Mm: Havrefras og musli, skummet melk

Kvelds (planlagt): Knekkbbrød m/ost

Trening: 1) 1 timers gange 2) Ca. 35 minutters jogging, 1,5 min. planke, 1,5 minutt "båt", 30 armhevinger, 10 min. m/rockering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom her i går og skrev et langt innlegg med flere dagers dagsrapport, men så forsvant det selvfølgelig..orket ikke skrive alt på nytt. Men det har gått fint med maten denne uka, og har også vært på tur hver dag. Men jeg hadde likevel ikke gått ned noe da jeg veide meg i går. (En del kafèturer forrige uke kan ha skylden for det..) Men det er bare å stå på videre!

 

Skal dere noe gøy i helgen? Ikke mange planer her, men skal ihvertfall kose oss ute i det fantastiske været!! B)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så kjedelig at alt forsvant, Spinny. Men flott at du har hatt en fin uke, og vektnedgangen ser du nok igjen om noen dager.

 

Apropos vekt: Jeg har følt meg oppblåst og kjip denne uken, og jeg merker at kroppen holder på vann. Hadde likevel ikke trodd at det skulle gi så stort utslag på vekten som det gjorde: + 1,9kg!!! Hehe, jeg VET jo at det ikke er en reel oppgang, selv om jeg hadde forventet noe opp. Skjønner ikke helt hva som skjer, men får satse på at det slipper snart. Har løpt mye på do i dag så kanskje vannet er i ferd med å slippe taket :)

 

I kveld skal vi ut med noen venner, så da blir det nok noen glass. Resten av helgen er åpen, og jeg har store planer om å være mye ute. Nyyyydelig vårstemning nå!!

 

Ha en fin helg dere to, vi høres etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det var nok helt sikkert ikke noen reell vektoppgang, Pittelille. Regner med at det har forsvunnet allerede. ;)

 

Det har virkelig vært en nydelig helg! Vanskelig å skjønne at det fortsatt bare er mars. Har dere noen påskeplaner da? Vi skal være i byen, og håper på mange flotte dager i fint vær. B)

 

Her har helgen gått bra. Det ble selvfølgelig litt ekstra både lørdag og søndag, men har også gått noen turer. Nå skal lillegutt og jeg på lunsj hos en venninne, som også er hjemme med babyen sin. Koselig med flere kjente som også har mammaperm. :)

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer dagens rapport.

 

Frokost: Havregryn, valnøtter, syltetøy, melk

Lunsj: 2 rundstykker, eggerøre, tomat, agurk, brie, druer, kaffe, 2 glass eplejuice

Middag: Torsk bakt i ovnen med spinat, cherrytomater og fetaost + ris

Kveldsmat: Fruktsalat (mango, eple, pære, appelsin) og en yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så var jeg her igjen… Jeg visste/fryktet at det ville bli slik, men hadde håpet at jeg skulle klare meg bedre denne gangen. Altså, sist gang jeg hadde det samme opplegget med veiing hver uke og mål og slikt, ble jeg bare deppa av det. Innså for et par dager siden at jeg var på tur inn i akkurat det samme sporet; Jeg har blitt mer kritisk og mer misfornøyd, enda vekten har pekt rett vei.. Ingen logikk, men det bryr visst ikke hodet seg om. Jeg tror det verste er at jeg føler jeg har dårlig tid, mens når jeg tar for eksempel en veiing i måneden stresser jeg ikke dersom jeg har skeiet litt ut men jobber jevnt og trutt og kommer meg inn på rett spor igjen. Og det har jo fungert veldig fint!

Så, jeg skal fremdeles spise sunt og ha riktig fokus, men jeg kan rett og slett ikke veie meg hver uke. Jeg har fremdeles 65 kg som mitt mål, og jeg skal jobbe for å stabilisere meg der et sted, men jeg tipper at neste gang jeg kontrollerer hvordan det går blir rundt 20 april – i stedet for om 2 dager. Håper ikke jeg høres helt skrullete ut, men det er noe som skjer med psyken rett og slett. Er nok ikke skapt til å være en slanker, hehe :)

 

Helgen gikk greit med unntak av at vi var ute på fredag. Kostholdet på lørdag og på søndag gikk helt ok, i tillegg til at jeg fikk beveget meg en del. I går gikk det slik:

Frokost: 1 activia m/linfrø

Lunch: 1 rundstykke, 1 smoothie

Mm: 1 knekkebrød m/brunost

Middag: 2 skiver m/skinke og ost

Mm: 1 Wasa crispi bar

Kvelds: 3 rugkjeks m/brunost, 1 kopp option

 

I dag blir det trening rett etter jobb, og så grilling til middag. Har kjøpt inn både kylling og laks, så skal nok få til noe sunt og godt. I morgen reiser jeg hjem i begravelse (Ikke de beste dagene for min del kan man si… Gleder meg til alt blir litt lysere) og maten blir nok bare det jeg får servert. Tilbake på fredag, så da høres vi!

 

Ha en flott uke dere to, klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du har mistet noen, Pittelille. Stor klem til deg.

 

Når det gjelder det du skriver om vektnedgang, så skal du ikke være så hard mot deg selv. Tenk hva du har fått til og får til hver eneste dag! For meg virker det som du gjør alt riktig, du er helt utrolig flink til å trene og holde deg i form! Du må jo være kljempesprek!! :) Og du har et sunt og variert kosthold! Og vekten din misunner jeg deg veldig!! :D Men jeg skjønner også veldig godt at det er slitsomt å veie seg hver uke, så det er helt sikkert veldig lurt å gjøre det omtrent en gang i måneden. Da får man fokuset litt bort fra tallet på vekten og. Enig at det er veldig deprimerende hvis man får en liten oppgang selv om man har vært flink, eller enda verre at man ikke blir fornøyd selv om man har gått ned.

Bare stå på videre som du gjør, det vet du at funker i lengden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer dagsrapporter for de siste to dagene.

 

I går

Frokost: Havregryn, valnøtter, syltetøy, melk

Mm: 1 banan

Lunsj (på kafè): 1 grovt rundstykke med ost og skinke, 1 cappuccino

Mm: 1 sol-is

Middag: 1,5 fiskeburger med grovt hamburgerbrød, kremost og grønnsaker

Kveldsmat: 2 brødskiver med makrell i tomat og agurk, 2 glass melk

Trim: 1 times tur i skogen

 

I dag

Frokost: Havregryn, valnøtter, syltetøy, melk

Mm: 2 knekkebrød med brie og paprika

Lunsj (på kafè): 1/2 rundstykke med eggerøre og røkelaks, 1 iste

Middag: 3 pølser i lompe, ketchup, sprøstekt løk, 1 gulrot

Kveldsmat: 2 brødskiver med banan, 2 glass melk, 1 eple

 

Håper det går bra med deg, Anneli! Vi savner deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, ned 1 kg til! :) Da gjenstår det 5 kg til vekten før graviditeten. Synes ikke det er så verst siden det bare er 10 uker siden jeg fødte og jeg gikk opp 20 kg. ;)

 

Er for trøtt til å rapportere mat fra i går og i dag nå, men det har gått bra til tross for litt ekstra i kveld..men litt pizza og popcorn må vel være lov på en fredag?! :)

 

Ønsker dere en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med nok en kilo ned, Spinny! Du er superflink :) 5 kg igjen 10 uker etter fødsel er virkelig imponerende. Må være så moro for deg å se hvor kjapt det slipper. Du var jo kjempeflink under graviditeten og nå får du virkelig betalt for det!!

 

Jeg har funnet litt av roen igjen etter at jeg bestemte meg for å slutte med ukesveiinger, og det er godt. De fleste dager er fremdeles sunne, selv om påsken nok kommer til å medføre litt ekstra. Treningen går også veldig bra, og på mandag ble det squash og i går jogging. Kjenner at formen er ganske bra, og det er morsomt :)

 

Har dere noen planer i påsken? Vi skal ha bypåske, og selv om det hadde vært fint med ski og fjell tror jeg vi skal få det veldig fint her også.

 

Vi høres, flinke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ah, startet Skjærtorsdag med en 35 minutters joggetur etterfulgt av laaaang frokost og mange kopper kaffe :) Resten av dagen blir bare kos med avslapping (som jeg gjør nå med pc'n på fanget) passing av nevø, grilling og skravlings. Det er så godt med ferie!!! :D

 

Orker ikke å notere ned alt jeg spiser disse dagene, men forsøker å gjøre relativt sunne valg OG være fornøyd med det. Og Spinny: Takk for mange fine og oppmuntrende ord i innlegget ditt den 28. mars. Det hjalp! Jeg er glad vi tre har hverandre på denne tråden, både i opp- og nedturer :)

 

Klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Påsken 2012 går mot slutten og siste kveld nytes til det fulle. Alltid litt nedtur å starte på jobb igjen etter fri, men blir sikkert greit å komme i gang. Hvordan har det gått med dere?

 

Har hatt veldig fine dager, og synes jeg har greid å holde en fin balanse mellom kos, sunn fornuft og fysisk aktivitet. Forrige uke ble det 4 økter totalt, og selv om varigheten på hver økt ikke er noe skryte av så er jeg fornøyd. Kom meg også ut på en joggetur i dag til tross for snø(!!), så da er listen for denne uken lagt ;)

 

Hadde besøk av noen venner på fredag, noe som medførte god mat, en del snop og en hel del vin. I går var vi på middag hos et annet vennepar, og da også ble det en del sjokolade etter middagen. Uansett, disse to dagene ble mine utskeielser i påsken, og det synes jeg er godkjent!

 

Nå skal jeg innta sofa'n med en god film, før hverdagen starter. Vi høres snart håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin påske, Pittelille! :) Det har jeg også hatt. Har blitt bypåske her og, med en dagstur til familie litt utenfor Oslo. Veldig deilig med ferie sammen med samboeren, men det har blitt altfor mye mat og påskegodt..har dermed ikke vært på vekta enda, men er ihvertfall i gang med sunne vaner igjen.

Takk for skryt, forresten! :) Jeg har aldri følt meg så tynn som nå, selv om jeg ikke på mange år har vært så tung som nå (bortsett fra da jeg var gravid..) Hehe, sånn føles det visst etter man har vært høygravid. Men deilig at vekta går rette veien ihvertfall!

Satser på å veie meg neste torsdag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så bra at du føler deg tynn og fin, Spinny. Du ser sikkert fantastisk ut!! :D Og bra at påsken var hyggelig!

 

Anneli: Hvordan går det hos deg? Gleder meg til å høre fra deg igjen :)

 

Her hos meg går det fint - selv om jeg ikke har vært så mye her inne i det siste. Var på reise i helgen, og denne uken er jeg borte med jobben. Kjenner at 8 dager i strekk på hotell er utfordrende, men selv om jeg skeiet ut i helgen har jeg tatt meg sammen igjen nå. Har gjort sunne matvalg og jogget både i går og i dag. I stedet for godter har jeg frukt og sunne energibarer på rommet, og det er jeg kjempefornøyd med. Holdt på å droppe løpingen i dag og heller kjøpe noe godt og kose meg foran tv'n (hvorfor blir det ofte enten eller?), men etter litt sms-veksling med min søster kom motivasjonen litt tilbake. Puh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du taklet hotelloppholdet kjempebra, Pittelille!! :D

Og fantastisk at du droppet godteri og tv og heller tok deg en løpetur! Hatten av for deg :D

 

Her går det fint etter påske. Godt å spise sunt og normalt igjen. Jeg vet ikke om jeg har gått ned noe mer, men føler meg ihvertfall bra og ikke så oppblåst som man ofte blir når man spiser for mye og feil mat.. På søndag er det dåp, så det er nok å gjøre disse dagene. Bunaden skal prøves i morgen, men tviler egentlig på at jeg kommer til å bruke den uansett om det passer eller ikke. Tror det blir ganske styrete å amme med den på..

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hehe, nei bunad og amming er kanskje ikke det mest optimale... Men blir moro å høre om du kommer inn i den likevel :) Er alt sånn ellers i rute til barndåpen da?

 

Enig i at man blir veldig oppblåst av feil mat. Hos meg kan det vare i opptil en uke etter at jeg har gått tilbake til sunn mat igjen, magen henger på en måte ikke helt med.

 

I dag var det middag med kollegaer, men også her må jeg si meg fornøyd. Droppet alkohol og dessert, valgte kamskjell til forrett og kylling til hovedrett. Maten blir jo ikke helt som hjemmelaget, men porsjonene blir ofte mindre på restaurant så jeg tror totalen ble ok.

 

Kom meg ikke på jogging i dag da jeg ikke liker å jogge i mørket på fremmede steder. Utfordrende med mange timer på hotellrom alene, men har fremdeles mine energibarer her som jeg spiser på nå...og så en pepsi max ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dåpen overstått, og det ble en kjempehyggelig dag! Dåpsbarnet oppførte seg veldig bra, god mat og kaker, hyggelige gjester og flotte gaver! :-) Jeg fikk faktisk på meg bunaden, selv om den var trangere enn før..men valgte likevel kjole da det var mest praktisk. ;-)

 

Høres ut som du igjen gjorde fornuftige valg på hotell, Pittelille! :-) Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Gratulerer med vel overstått dåp, Spinny. Hørtes ut som en veldig koselig dag for både store og små. Og gratulerer med å nå bunad-målet ditt!! Du har virkelig vært flink :D

 

Her går det også fint. Kom hjem på fredag ettermiddag, og resten av dagen ble ordentlig sløv med take away, smågodt og tv. Synes det var vel fortjent. Lørdag var maten helt ok, i tillegg til at jeg fikk 30 minutters rask gange og 55 min spinning. Søndag var vi på slitsom skitur, så selv om det ble pizza og snop på vei hjem fra tur ble nok totalen ok. Hviledag i går (sure ben!), men med fornuftig kosthold.

 

I dag er jeg tilbake på hotell og skal være her til torsdag. Kom meg ut på joggetur i regnet, og valgte laks til middag. Stolt av meg selv! Har vært og kjøpt meg yoghurt og pepsi max, og skal kose meg litt før jeg tar kveld. Var oppe før kl5 i dag, så kjenner at sengen kaller :)

 

Forresten, var på vekten da jeg kom hjem på fredag, og selv om dette var på ettermiddagen viste den 67,1 kg. Godt å se at jeg fremdeles holder meg på 66-67 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vekten viste 67 kg! Målet mitt er å komme ned til før-gravid-vekt til august. (5 kg) og så vil jeg ned ca 3-5 kg til. Orker ikke stresse med det, men går tur hver dag og spiser stort sett fornuftig, selv om det blir en del flere kaféturer nå når jeg er i permisjon.

Supre valg med laks og joggetur! :-)

Må gå, sulten baby her! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig helg! I dag har vi sittet i hagen hos foreldrene mine og bare kost oss i sola! Ellers har vi vært i to bursdagsselskaper, så det har blitt litt ekstra i helgen. Har dere hatt en fin helg? Det er bare meldt sol framover, så nå blir det mange turer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...