Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har sniktittet på innlegg her inne siden jeg startet kilokrigen i august. Nå har jeg vært skikkelig flink noen uker, men har et mål som tar lang tid å nå. Jeg tror det er lurt å føre litt logg, og dette er et supert sted for slikt :))

 

Jeg har alltid hatt lett for å legge på meg, men etter to barn og røykeslutt har det sneket seg på i overkant av 15 kilo. Disse la seg utenpå de 5 - 10 kiloene jeg hadde ekstra fra før.

 

Den 9. august, første dag etter ferien, gikk jeg på vekten og fant ut at jeg var på "all time high" 81,1 kilo. Med mine 162 cm så dette ikke spesielt bra ut - og det fikk jeg bekreftet til de grader da feriebildene ble lastet inn på pc'n...

 

Jeg hadde tenkt på det lenge, nå var det ingen bønn og 9. august ble startskudd for den aller, aller siste slankekuren i overskuelig fremtid:

 

Dette er siste gang jeg slanker meg av typen SLANKER meg, nå skal jeg ned til ca. 60 - dvs. i overkant av 20 kilo. Det bør være overkommelig - pr. dags dato er jeg ned ca. 9 kilo etter 12 uker, 750 gram pr uke. Det er 8 uker til jul = 6 kilo til.

Da står det igjen 6 kilo, og det skal jeg jammen meg klare i god tid før påske

 

Målet deretter er å klare å holde vekta i sjakk, følge med og justere kursen raskt ved behov. Jeg har ingen ønske om å måtte foreta en slik helomvending en gang til som jeg må nå, her gjelder å lære av sine feil.

 

Erfaringer: Jeg har slanket meg flere ganger før, og litt klokere håper jeg at jeg har blitt for hver gang. Jeg har erfart at min svakhet ikke er sjokolade, men mat. Jeg har også erfart at jeg jevnlig (en gang i måneden??) går på en liten motivasjonssvikt som jeg må arbeide med. Da føler jeg meg tom, sliten og sulten noen dager. Det går over - det vet jeg også!

 

Jeg legger inn alt jeg spiser på vektklubben til GR, men går ikke på kurs. Jeg bruker heller den tiden på å gå en deilig tur i skogen, der jeg får tømt hodet litt og lagt slagplan for slankeprosjektets fremdrift

 

 

Trim: Turer i raskt tempo i skog og mark med hund / hund og barn og mann. Jeg får til å gå ca 1 time hver dag 5-7 dager i uken, og det ser ut til å være tilstrekkelig for en jevn og fin vektnedgang.

 

Det bemerkelsesverdige er hvor fort man får en lettere følelse! Det er lettere å knyte skolisse, det er lettere å gå opp en bakke, det er lettere å hoppe over issvullen på stien, det er lettere å få skikkelig godt tempo når man er ute og går - alt er fantastisk mye lettere!

 

Jeg ser for meg 9 kilo sukker i en ryggsekk, og da forstår jeg hva hele forskjellen fra i sommer er!

 

Start : 9.8.2010 : 81,1 kg

Mål: påsken 2011: 60,0 kg

 

Siste (fredag 29.10) vekt er: 72,3

Delmål: 66 kilo innen jul (= minus 6 kilo fra uke 44 - dvs. 750 gr. pr. uke)

 

 

Klem, Slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har akkurat sittet og testet ut kalkulatoren for hva som skal til for å forbrenne en hvetebolle, en halvliter pils, 100 gr. melkesjokolade etc.

 

Må si jeg fikk meg en skikkelig vekker, og litt mer realisme når det gjelder hva som skal til for å holde vekten i etterkant av denne kilokrigen.

 

Det er liksom ikke "bare ett skolebrød"! Ett skolebrød må kompenseres med 135 minutter med gange!!! Da spørs det liksom om det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens status er: Ned 0,2 kilo siste uken, nøyaktig 9 kilo siden jeg satte i gang.

 

Nedgang er bedre enn ikke nedgang, men jeg har virkelig gjort mitt denne uken så jeg hadde håpet på litt mer...

 

Dette betyr at jeg er - 550 gram i forhold til det jeg må ned i snitt hver uke om julemålet skal nås. Her må jeg henge i, gitt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur på vekten for å sjekke hvordan jeg ligger an etter mager nedgang forrige uke, og YES!! - 400 gram siden fredag, og endelig ser jeg 71-tallet på vekten!

 

Et veldig fint tall jeg håper å bare se snurten av på vei forbi :)

 

Mandag: 71,7

Fredag : ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

jeg ser vi er samme person i mål.. jeg begynte på 81kg og er 162cm høy. og vi har ca samme mål også. jeg begynte ca 2 måneder før deg, og er no, noelunde det samme som deg.

 

spørsmålet mitt er; hvordan klarer du å gå ned så mye om gangen?? jeg er sjeleglad hvis jeg går ned 400gr i uken liksom :) jeg fører dagbok og går turer med lillejenten min. mer trening har jeg ikkje begynt med enda.

 

ble veldig motivert når jeg såg på din raske nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg :) Gøy med noen som er såpass lik med tanke på både høyde, vekt og mål!

 

Jeg ser litt på resultatene mine i ukene som har gått, så ser jeg at jeg gikk ned raskest i starten. De senere ukene har det gått saktere, forrige uke bare 200g, men for et par uker siden gikk jeg ned 1 kilo - det varierer veldig!

 

Jeg er litt usikker på om det er FOR ambisiøst å ha som mål å gå ned 750 g i uka, og jeg vet at jeg blir kjempefornøyd også med en halvkilo - men jeg må ha litt press på meg for å holde på motivasjon og "guts" :) Særlig nå når det nærmer seg jul og masse fristelser i hele desember :)

 

Nå har jeg 500 g igjen til 10 kilo!! :)

 

Heier på oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer nok til å følge tråden din en del, siden vi var så lik :) litt lettere å holde motivasjonen oppe da når en ser at det er en som klarer det. da skal jeg også klare det :) jeg veier meg stort sett bare om onsdagene.

 

var veiedagen min da jeg gikk på kurs. så like greit å holde seg til den da :) så er veldig spent på morgen dagen. håper jeg og vil se 71-tallet.

 

jeg var jo nettopp på ett platå, 73.4kg, veide jeg i nesten 5 uker.. det skal jeg si deg tok mye av min motivasjon :/ men jeg heier på deg og lykke til med julemålet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har vi flytteryddet og vasket ut av et hus. Jeg vasket tak og vegger i 14 timer fordelt på lørdag og søndag, var høyt og lavt i stiger, trapper, på vegger og ved gulvlister - dette må da monne litt hva angår trimpoeng??

 

OK, så gikk det en del inn også, både sjokolade, potetchips og pizza, men jeg tror totalregnskapet ser positivt ut allikevel *teller etter beste evne*.

 

Blir spennende med veiing på fredag! Må virkelig stupe litt på vekten hvis julemålet på 66 kilo skal nås! Særlig ettersom det ligger både hotellweekend og bursdagsfeiring mellom nå og jul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så morsomt å lese om dere to. Jeg er også 162 cm høy. Mine kilo hadde riktignok klart å snike seg helt opp til 89,1 kg på det verste. Det vil si, jeg veide nok litt mindre enn det egentlig. For dette var det kursleder veide meg inn på kvelden med klær på...

Jeg har også som mål å komme meg ned til 60 kg eller (drømmen er å komme like under 60...)

Jeg begynte på kurs 2. september, og til nå gått ned 10,1 kg (på badevkten i morges veide jeg 76,1).

Jeg er imponert over hva dere to har klart på egenhånd uten kurs. Jeg ser at jeg foreløpig er avhengig av det lille presset det er å gå på kurs. Men denne gang er jeg VELDIG motivert. Jeg har nå begynt å trene ordentlig. Etter å i mange år ha trodd at jeg ikke har tid til å trene, så har jeg funnet ut at jo, det har jeg tid til, det gjelder bare å prioritere!

Jeg er ikke så glad i styrketrening, så det har jeg ikke kommet i gang med enda, men jeg jogger og går på spinning. Deilig å føle at kroppen fungerer igjen, og med 10 kg mindre på kroppen så er det mye lettere på løpeturene mine!!!

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese om dine erfaringer - 13 kilo ned siden starten av september, det er jo fantastisk!! :)

 

Jeg er enig med deg i at man stort sett skal klare å prioritere inn litt trening i en ellers hektisk hverdag. Jeg forsøker å få til en time rask gange (med hund) hver dag (= ca. 400 kcal) og jeg klarer det, stort sett.

 

Noen ganger kan jeg nesten føle meg litt selvsentrert som prioriterer tur så høyt, men så lenge det ikke går på bekostning av annet enn huslige oppgaver så er det greit :) Må innrømme at det nok er noen flere hybelkaniner i hybelkanin-kennelen nå enn tidligere... *kremt* ;)

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig gøy at det er fler med samme utagngspunkt og samme mål.. :) har sett lenge etter det innpå her siden jeg begynte..

 

imårra har jeg veie dag, er grådig spent.. på mandag igjen så begynner jeg på nytt internett kurs, så da får vi se hva som blir ny veiedag. fant ut at jeg trengte ett nytt nett kurs no i disse juletider, da holder jeg meg mer på matta. :)

 

for det første er jo kursene ganske dyr og for det andre så vil jeg gjerne bevise at jeg kan!! :) målet mitt for kurset er 4kg, hadde vært gøy å klart det..

 

spennende.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det har gått skremmende fort nedover på vekten i det siste, men denne uken har gitt en nedgang på 1,1 kilo ;)

 

Jeg har gått fra BMI 27,1 - 26,8, og karakteristikken er endret fra OVERVEKT til LETT OVERVEKT.

 

Det var helt forferdelig å se på BMI'en i starten, da FEDME lyste mot meg med klar margin ned mot OVERVEKT. Nå er jeg halvveis til målet når det gjelder kilo, og det føles så utrolig mye bedre med lett overvekt enn fedme, på alle mulige måter!

 

Ha en riktig god helg, stå på og hold fokus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme opplevelsen som deg, syntes det var helt grusomt å se ordet fedme lyse mot meg da jeg sjekket BMI'en min på det verste.

 

I går var jeg på kurs og ble veid. Det har gått litt tregt de siste par ukene, men det går ihvertfall nedover sakte men sikkert. Jeg har nå gått ned 10,9 kg siden kursstart, vekta hos kursleder i går viste da 78,2.

 

På det første kurset jeg gikk i høst gikk jeg ned litt over 1 kg hver uke. På dette andre kurset har det gått litt tregere ja...

 

Men jeg gir ikke opp. Målet skal nås i løpet av våren en gang. På 17.mai skal jeg inn i en bunad som jeg har arvet. Den passer perfekt til min høyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED NEDGANG!!! :D jeg begynner på kurs på tirsdag, så da får jeg ny veiedag, tirsdag istedet for onsdag.. :)

 

signaturen får du ved å gå opp på siden her så ser du det står vektklubbens diskusjonsforum helt øverst nesten med grønn skrift. trykk der, gå litt ned på siden så står det endre signatur. trykk der. skriv det du vil og trykk lagre ;)

 

skjønte duu det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, god forklaring! Nå har jeg som du ser skjønt det:-)

 

I helgen ble det litt vel mange bamsemums, ellers så har jeg klart meg bra tror jeg.

 

I dag har jeg vært på spinning så da mener jeg at jeg kan sette meg i sofaen i kveld med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Bompens kommentar "..passer fint til min høyde" var strålende. Det er akkurat slik klærne i mitt skap er, hi hi ;)

 

I helgen har det gått veldig greit, var blant annet på kaffebesøk i går og holdt meg strikt til kaffe ! Det var faktisk ikke så vanskelig heller, enda bollen med sjokolade og kjeks var fristende nok....

 

Denne uka settes alt inn på å komme ned på 60-tallet. Skulle ikke forundre meg om dere hører meg juble og danse når 70-tallet endelig er forbi, hvor enn i landet dere befinner dere! :D

 

Fredag faller dommen, jeg håper håper håper jeg klarer det !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere to er flinke!

 

SMM87: Jeg er sikker på at du klarer 10kg ved neste veiing. (går det ikke så får du ta dotrikset)

 

Slippe: Jeg håper virkelig du klarer å nå 60-tallet denne uka. Det må jo bare være fantastisk. Det er litt for lenge siden jeg var der selv. Gleder meg veldig til jeg er der selv på nyåret en gang.

 

I går var jeg veldig fornøyd med meg selv. Da skulle jeg på foreldremøte på kvelden. Likevel klarte jeg å komme meg ut på en liten løpetur. Klokka var riktignok litt mer enn jeg oppfattet da jeg dro ut, så løpeturen tilbake ble litt mer heftig enn det formen min egentlig er god for hehe. Men akkurat det hadde jeg jo ikke vondt av.

 

På foreldremøtet var det satt fram noe som så ut som verdens mest fristende sjokoladekake. Derfor var jeg ganske så stolt av at jeg klarte å holde meg unna av den. Til gjengjeld pimpet jeg så mye te at da møtet var ferdig gikk jeg ut med beina i kryss:-)

 

I morgen er det fotballtrening for datteren min. Da har jeg og en annen mor funnet ut det er jo bare dumt at vi bare står der og henger mens ungene trener. Så i morgen tar vi på oss joggesko og løper oss en tur mens de trener.

 

Etter trening er det kurs og veiing. Jeg er spent p om det har gått litt bedre denne uka, det har jo godt så smått på dette kurset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Bompen!!! Gratulerer med super nedgang :)

Det er inspirerende å se at innsatsen gir resultater!

 

Veldig lurt å slå flere fluer i en smekk og benytte ventetiden mens barna er på trening, til noe bra for en selv. Jeg gjør det samme mens eldstemann er på trening, og da får en liksom ikke følelsen at en bare driver taxi-virksomhet. ;)

 

Selv har jeg veid meg i dag morges og..... JIPPI!! 69,8 !!!

 

Utrolig digg å legge 70-tallet bak seg. I helgen er det både restaurantbesøk med venninner og bursdag for minsten, men jeg skal være skikkelig flink sånn at jeg slipper å bikke opp på 70 igjen. Går alt som jeg helst vil, så ser jeg aldri mer 70 på vekten... :D

 

Ønsker dere en riktig super helg, jenter, med masse motivasjon i bagasjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... til dere begge to med nedgang :) meg hard innsats så går det.. det har jo dere bevist.. å komme under 70, helledussen!!! det er julemålet mitt og håper så inderlig at jeg klarer det.. :)

 

skjønner godt at du ikkje vil over 70kg altså, jeg gjør alt i min makt å komme under.. :D hehe.. jeg har ikkje veiedag før tirsdag, men håper da at jeg kan se 70tallet istedet for 71tallet..

 

blitt lite med tur disse dager. er -8 grader her og da liker ikkje lille jenten min seg ute i vognen, det blir for kaldt i ansiktet.. så da er det ikke like lett å få seg trimturer.. desverre.. men skal prøve å få tatt meg en liten fjelltur idag.. ;)

 

ha en flott dag jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...