Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

hallo jenter.. :) hvordan har julen deres vært?? er dere klar for ett nytt år med nye muligheter?? er dere klar for sommeren 2011.. og ikke minst julen 2011 i en vakker tett sittende julekjole?? :)

 

jeg er motivert og gleder meg til å begynne med trening i januar, har fått med meg en venninne, så håper jeg skal ta knekken på de siste 10 kiloene :D og starmme opp denne råttene skrotten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jah, jeg er KLAR!

 

Jula har vært et eneste stort etegilde, og jeg må betale for det med å måtte gå ned de samme to kiloene to ganger.... :D ....men det orker jeg ikke bry meg så altfor mye om, nå er det 2011 som gjelder!

 

Målet er fremdeles 60 kilo innen sommerferien, og siden januar blir en utfordring med to reiser (og noen kilo fra jula som skal av igjen...) så er det februar - juni jeg må sette min lit til.

 

Vi går jo en flott tid i møte når en tenker slanking og trening; lysere ettermiddager, etterhvert mulig å ta frem sykkel og joggesko! For ikke å snakke om inspirasjonen som ligger i :) :) vårkolleksjonen! Jeg skal innrømme at jeg allerede er i gang med å smugtitte på størrelse S / 38. Jeg er helt sikker på at jeg skal klare det og jeg gleder meg allerede masse til å nå målet.

 

Torsdag får jeg endelig dom på juleutskeielsene :) og resultatet skal kun brukes for å inspirere enda mer.

 

Nå er vi i gang igjen, jenter, håper dere titter innom og gjerne skriver litt også!

GODT TYNT ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodsukker er en interessant sak....Det er veldig merkbart at kroppen higer etter balanse etter å ha grafset i seg sjokolade, riskrem, karamellpudding og andre herligheter i en ukes tid.

 

Jeg får fylle opp med knekkebrød og mandariner, så går det seg til denne gangen også :) Pågangsmotet er absolutt på plass, og jeg merker at jeg ikke trenger å være redd for å trekke med meg jula (spisingen...) helt til påske, slik jeg har gjort så ofte før.

 

Herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn godt det er flest hverdager.... I jula skulle jeg bare spise LITT sjokolade, men så ble det LOT. Hva skjer, er jeg helt uten styring når jeg slipper litt på tøylene??

 

Ser slik ut, og det må jeg jo bare ta konsekvensen av. Nå er det nulltoleranse frem til sommeren, og så må jeg tenke ut en skikkelig slagkraftig plan for å holde vekten og å klare å unne meg LITT uten at det blir LOT.

 

Vanskelig det der, altså, sikkert derfor jeg har et vektproblem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Slippe, har du hatt en fin tur med hunden? Jeg har vært på trening og er utslitt. Men det egentlig litt deilig!

Du må fortelle hvordan det går med rockeringen etterhvert - kjæresten min spurte meg om jeg skulle få meg en slik da han så en reklame, og jeg fnyste vel litt av ham.. Men kanskje det ikke er så dumt?!

 

Etter to dagers sjokoladeavhold synes jeg også at det begynner å hjelpe nå - heldigvis:D Måtte det bare vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe,

skjønner deg så godt! Det er ikke så enkelt i overgangen, men dette klarer du ;) Skal heie og støtte deg fra sidelinjen, sammen får vi dette til!!

 

Jeg er også spent på hvilke erfaringer du har med rockeringen, lurer litt på å investere i en slik hvis det er å anbefale :)

 

Ha en flott dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, FruJojo og Ninjastar ;)

 

Jeg rocket i vei, men steike så vondt! Ringen er tung, og den har "buklete" fasong på innsiden for å stimulere muskelaturen mest mulig. Det står at man skal starte varsomt med korte økter, så jeg fulgte helt naturlig det rådet.

 

Jeg har veldig tro på at denne rockeringen skal gjøre susen, altså, rapporter kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slippe!

 

Aha, det er slik det funker altså... ble du gul & blå...? Hvis du sier det funker så tror jeg deg og setter herved en slik rockering som min "gulrot" ved -5 kg ;) Skulle gjerne aktivert magemusklene noe mere jah.....

 

Stå på! Håper du har hatt en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, deilige dager til fjells!

 

På pluss-siden : Gode venner, maaaange timer i slalombakken (visste dere at det forbrenner MASSE??), kos med barna og alle glade og fornøyde.

 

På minus-siden: Jeg hadde lovet meg selv å IKKE spise sjokolade (spiste i grunnen nok i jula!), men det sprakk andre dagen. Ble litt både fredag, lørdag og jammen også søndag. Jiiizes, så standhaftig.... ;)

 

God mat og vin - men det er vel viktig med litt skikkelige kulinariske oppturer en sjelden gang, ikke sant ???

 

Nå er det kun 1 stor bøyg igjen i januar før våren står åpen for kilokrigen: Messe i neste uke med hotellmat i flere dager... Ja, ja, det er vel bare å sette seg små mål og gjøre en kjempeinnsats etterpå. Jeg har visst lenge at jul + januar ville bli vanskelig, det er litt for få vanlige hverdager, og at februar til juni er de månedene jeg må sette inn støtet.

 

Jeg er veldig glad for å merke at jeg, til tross for utskeielser både i jula og til fjells, er topp motivert og klar for å ta opp kampen med de siste ca. 10 kiloene.

 

Fredag 28.1 er neste veiedag, da er messer og alt forbi og jeg kan sette fokus og mål for våren. Gleder meg allerede :(:)

 

Nå er kveldens tur i raskt trav med hund på slep (hi hi) unnagjort, og jeg skal ta en økt med rockeringen. Satser på å unngå blåmerkene, FruJojo, men jeg skal love deg at en må stå på får å holde ringen der det er mykt under. Treffer en bein så er det au-au-au ;) Krever innsats - helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert hva du har fått til, Slippe:-)

 

Jeg trente med rockering i treningsstudio i sommer, heldigvis så advarte de meg om at jeg kunne få blåmerker. Så jo ut som om jeg hadde en sjelden sykdom etterpå:-) Har troen på rockeringer, gleder meg å høre hvordan det går med deg etterhvert:-).

 

Jeg har bare holdt på en uke i denne omgang, derfor så leser jeg litt her og der. Godt å få noe inspirasjon til å fortsette, og det får jeg absolutt på denne linken!

 

Stå på videre, klarer deg fint gjennom en messe og hotellmat du:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jeg under 70 IGJEN, gitt. Nå har jeg gått ned de samme kiloene to ganger, så nå får jeg holde stø kurs nedover heretter og inn :)

 

Den største av alle utfordringer er, kom jeg med skrekk til å tenke på, at vi skal rive ut kjøkkenet om en ukes tid eller så. Deretter blir det oppussing (o'lala, som jeg gleder meg til å bytte ut 44 år matlagingshistorie) og nytt kjøkken sånn uti slutten av februar (??) en gang.

 

Så slo det meg - for det hadde jeg ikke tenkt så nøye på - at det blir en kjempeutfordring å lage grei Roede-kost uten kjøkken??

 

Alt jeg har igjen er kjøleskap, vannkoker og micro. Hi hi hi, Slippe (som egentlig ikke har matlaging som interesse - kun matspising!) skal nok få testet sin kreativitet i ukene som kommer.

 

Tips til sunn og god mat laget i micro ? Anyone??? :-o

 

 

Ellers kan jeg si med glede at sukkersuget jeg selvforskyldt hadde etter nyttår nå er vekk og jeg føler meg HERLIG!! Energisk og full av pågangsmot på de siste 10 kiloer.

 

Nå må jeg også begynne å planlegge på litt lang sikt, for jeg ser helt klart at min store, store, store vanskelighet når vekten er i mål, vil være å finne frem til et levesett som ikke er fanatisk men som sikrer at jeg ikke går opp......

 

Jeg kjenner at "litt" så innmari fort blir "lot" og at en liten utskeielse gjør at jeg helst vil være struts og droppe veiing...... Den taktikken har jeg prøvd før og alle vet hvor det førte meg....

 

Jeg er superstreng med meg selv og prøver å fronte den utfordringen så fort jeg kan. Det er noe bedre nå, men jeg ser en stooooor fallgrube her.

 

Ønsker dere alle en GOOOD helg :))

 

Klem fra Slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusset opp kjøkkenet på i 5 uker i fjor. Tips: Fjorland til miro, kjøpe med grillet kylling hjem, lag salat. Kjøp med varme fiskekaker, lag fiskeburger, lær deg alle finessene med microen. Den jeg hadde en gang kunne til og med steike pizza og boller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Godt å se at du er i rute igjen :D jeg har vært inne å lest innimellom, men har ikkje skrevet noe. jeg er også inne i daglige rutiner og håper å bli kvitt 10kg til sommeren. ;) på planen idag så står det bading med ho små og en treningsøkt på trenings sentert :D hadde aldri i vide verden trodd at jeg skulle gå på trening en søndag, hehe..

 

snart veiedag igjen, tirsdag, men har ikkje vært så flink i matveien denne uken så har ikkje tro på noe stor nedgang.. så på mandag begynnes det igjen med veiing og måling. så planlagt trening tirsdag og torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, SMM87, og godt nyttår!

 

Så fint å lese at du fortsatt holder stødig kurs mot sommeren, var litt redd du hadde ombestemt deg ;) Neida, men det er artig å ha noen med samme mål både i høyden og bredden å jobbe sammen med.

 

Tenk, til sommeren er vi SÅÅÅ smekre også utvendig! He he :D

 

Krille, takk for tips!!! Kjøkkenet er nå ryddet ut i stua og i morgen blir vi vannløse på kjøkken, så nå blir det oppvask i balje. Jeg gleder meg så innmari, innmari til nytt kjøkken. Det blir et slikt sunt og trivelig sted, ser jeg for meg, alltid frisk frukt og grønt på benken og...

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mindre enn 10 kilo igjen, og nedtellingen har for alvor begynt. Jeg skal skifte fokus fra hvor mange kilo jeg har gått ned, til hvor mange jeg har igjen. Det skal forhindre meg fra å lene meg fornøyd tilbake og glemme å se fremover.

 

Altså: Dagens vekt viser 9,7 igjen til mål, jeg er "godt over" .... *kremt* .... halvveis!!! ;):D

 

 

Nå reiser jeg avgårde på messe noen dager, med fullt program fra tidlig morgen til sene kvelden. Jeg stikker nok innom og følger med dere alle, men jeg tror det blir litt travelt å skrive...

 

Ha en super-duper uke med masse TP og grønt i kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan jenter

Godt nytt år til dere! Det har vært stille fra meg i jule for jeg har prøvd å ta meg litt PC. Jeg har rett og slett tatt meg ferie og det var deilig. Beklageligvis tok jeg meg litt ferie fra de gode vanene også i et par uker. De to siste ukene før Jul fikk jeg ikke trent, men da var jeg ihvertfall flink til å spise sånn noegn lunde sunt.

 

I romjula kom jeg i gang med treningen igjen (det hjelper å ha avtale med en venninne. Vi hadde avtale annehver dag om en løpetur på morningen, og det holdt vi. Var ganske imponert over meg selv da). Men måtehold i forhold til spising hadde jeg aldeles ikke. Det gikk i kaker og godteri og marsipan gitt. Resultat: 2 kg opp....

 

Forrige torsdag var jeg på kurs igjen, og da hadde jeg heldigvis klart å komme meg tilbake til der jeg var før Jul. I går var det kurskveld igjen, og da hadde jeg gått ned 0,5 kg på denne uken. Ikke veldig mye, men jeg er glad fir at det går nedover igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan jenter

Godt nytt år til dere! Det har vært stille fra meg i jule for jeg har prøvd å ta meg litt PC. Jeg har rett og slett tatt meg ferie og det var deilig. Beklageligvis tok jeg meg litt ferie fra de gode vanene også i et par uker. De to siste ukene før Jul fikk jeg ikke trent, men da var jeg ihvertfall flink til å spise sånn noegn lunde sunt.

 

I romjula kom jeg i gang med treningen igjen (det hjelper å ha avtale med en venninne. Vi hadde avtale annehver dag om en løpetur på morningen, og det holdt vi. Var ganske imponert over meg selv da). Men måtehold i forhold til spising hadde jeg aldeles ikke. Det gikk i kaker og godteri og marsipan gitt. Resultat: 2 kg opp....

 

Forrige torsdag var jeg på kurs igjen, og da hadde jeg heldigvis klart å komme meg tilbake til der jeg var før Jul. I går var det kurskveld igjen, og da hadde jeg gått ned 0,5 kg på denne uken til tross for at jeg var på fest på fredag. Deilig at pilen peker nedover igjen.

 

Nå føler jeg at jeg har kommet tilbake til de gode vanene mine igjen som jeg hadde før Jul. Fra og med neste uke skal jeg også begynne med styrketrening. En venninne har lurt meg medpå MRL. Gleder meg veldig til det. Jeg har vært flink med kondisjonstrening, styrketrening har derimot vært helt fraværende for min del.

 

I slutten av mars fyller jeg 40 år (Hjelp!!) målet mitt er å være godt nede på 60-tallet til da. (håper på 66). Gleder meg til å gå våren i møte.

 

Nye klær når jeg jeg har nådd 63 kg hørtes ut som en god ide Slippe. Jeg håper på en ny vårgarderobe!! Gleder meg til å kaste ut de klærne som er i skapet nå ford de er for store....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og riktig godt nytt år til deg!

 

Litt ferie skader vel ingen. Det som er utfordringen er å klare å ta grep når ferien er ferdig - ikke trekke den ut i månedsvis - og det har jo du klart med glans!

 

Det er kjempebra ;):)

 

Hyggelig at du er tilbake igjen, nå g¨r vi løs på de neste / siste 10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai , kæpt'n

 

Nå kommer testen.....Desember og Januar har stått litt på stedet hvil når det gjelder slanking. Jeg synes det har vært i overkant mange utfordringer i forhold til det å kjøre strikt linje, seminarer, hytteturer, JUL, julebord og så videre - men nå er alle disse planlagte happeningsene ferdig og jeg er klar for å ta våren :) :)

 

Siden vi holder på med oppussing av kjøkken, så må jeg nesten bidra litt (tenker mannen min synes det er litt triv'li), og det går utover tiden jeg har disponibelt til trening. Jeg får pusse og male så det skvetter etter, og notere at det slår sofa-sitting i allefall ;)

 

I helgen fikk jeg en invitasjon til fast svømming hver tirsdagskveld, sammen med en gjeng jenter på "min alder". Det skal jeg prioritere å få til, og utover det så blir det raske gåturer med hunden.

 

Jeg er spent på fredagsveiingen: Tipper på 10 kilo igjen til mål - ca. 20 uker det, St Hans er jeg ferdigslanket ned over 20 kilo!!! Juhuuuu!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Slippe,

du skulle aldri satt meg på idéen om rockering;) Jeg så plutselig at de hadde en på treningssenteret, akkurat en sånn en du snakket om. Dette var på fredag, etter at jeg egentlig var ferdig med dagens økt. Men da måtte jeg bort og prøve...

 

...og fy flate så vondt jeg har hatt etterpå! Jeg har blåmerker (ok, ikke så store, men noen skygger, i hvert fall!) på ryggen, magen og hoftene, og hver gang jeg setter meg inntil en stolrygg, kommer det spontant en "au".

 

Men det er kanskje som med sykling? Fryktelig vondt etter sesongens første tur, og etterpå blir det bedre?! Hehe! Jeg håper det, for jeg må jo prøve igjen!

 

Lykke til med oppussing og ellers fullt fokus fremover, vi har vel omtrent like mange kilo igjen?! Dette skal bli året vi kommer i mål:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøffe greier! Jeg greier meg bedre nå, og merker (synes jeg selv) at jeg blir både strammere og flinkere til å rocke. Med blåmerker. ;)

 

Det er flott at vi er flere om omtrent den samme vektnedgangen. Vi skal klare dette, jeg er ikke i tvil!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig greit i går. Var litt småsulten, men greide å la haugen med julekakerester stå uten å kaste så mye som et skråblikk i den retningen. Godt, da har ikke desember og januar-utfordringene ødelagt for mye!

 

Ingen trening, det ble oppussingsrelaterte oppgaver og lekselesing med barna, men jeg har stor tro på en skikkelig langtur med hund i dag :)

 

Vekt i dag (ja, jeg skulle jo egentlig først veie meg fredag, men....) er 70,4, noe opp etter siste ukes messe med tilhørende vin og hotellovernattinger. Det er litt mindre ille enn jeg hadde fryktet, så alt i alt greit fornøyd etter desember og januar! Dessuten er det fredagsvekten som egentlig gjelder, he he... ;)

 

Nå er det uansett kun fremover som gjelder: 10,4 igjen til mål !!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...