Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

så kan jeg jo glede meg over at selveste svigerfar ikke kjente meg igjen med det samme i går. Hi hi hi :) Han mente på at jeg hadde blitt veldig mye tynnere.

 

Forleden kveld kom noen innom hjemme, og etter et minutt eller så kom spørsmålet: Si meg, Slippe, har du vært gjennom en skikkelig slankekur nylig??

 

:) :)

 

Nå skal jeg bare tenke positive tanker og glede meg over hvert gram jeg legger mellom meg selv og 70-tallet!

 

Veiedag i morgen. Så sulten jeg har vært denne uka, så bør helst den vekten vise et hyggelig tall, hvis den ikke skal passere over i de evige vektmarker (det er der kiloene bor, tøft miljø for en badevekt, så jeg tenker den vet å passe seg!)

 

Åjamej, nå kjente jeg meg skikkelig voksen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:eek: Jeg tok en skikkelig sving på isen i dag morges, vannrett ut i luften og i det jeg landet, slo jeg hodet i verandastolpen...

 

Fikk en skikkelig smell i nakken, og kjenner at det kan bli spennende...har en gammel skade i nakken fra før og det kjenner ikke ut som en god ide å få et slag i en slik vinkel.

 

Ble også en svak hjernerystelse, og doctors orders om å ta det med ro i helgen.

 

Ja, ja, sånn kan det gå!

 

Vekten i dag er 69,1 - det er 600 gram ned denne uken. Har vært veeldig lite trening/tur, så det skal jeg bare akseptere som HELT OK nedgang. Ikke noe særlig tur i helgen + bortreist det meste av neste uke... Må i allefall være nøye med kaloriene, for til fredag skal jeg se 68 på vekta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jammen Slippe, da... Det hørtes vondt ut! Huff og huff! Det var kjip inngang til helgen, men det er jo bare å gjøre som legen sier. Bra at det gikk så bra som det gjorde, i det minste.

 

Ellers er 0.6 kg nedgang alltid et akseptabelt resultat, det! Og uten mye trening engang, så er det jo kjempebra:)

 

Vi blir to som får være ekstra nøye med kaloriene denne uka, du med nakken og jeg med ryggen.. Men det klarer vi!

 

Goood bedring til deg, og håper du ikke får for mye vondt i helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag idag og vekten viste 67' date='8 kg!! :) husker ikke sist jeg veide det.. men i helgen skal jeg på en liten party tur til oslo så regner ikkje med nedgang neste uke..[/quote']

 

Flott nedgang, way to go!! :(:) Kos deg i Oslo i helgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg trenger ny veiedag. Så langt har jeg veid meg fredager, men det har ført til at jeg synes jeg kan ha LITT armsleng i helgen.

 

Rart at en veiedag føles så viktig!!?? Over et år spiller det liten rolle om man veier mest en mandag eller torsdag i løpet av en spesifikk uke :(, men allikevel så dreier så mye seg om denne veiedagen.

 

Jeg er i allefall slik, og hvis jeg veier meg søndags morgen, så tror jeg nok jeg klarer å holde fokus litt mer også i helgen *krysser fingrene*. Jeg vil så veldig, veldig gjerne i mål!!

 

Som sagt, så gjort: Dagens vekt er 68,3 - det er 8,3 kilo igjen til mål, 12,8 kilo har forsvunnet siden august. JIPPIII!!!

 

Blir spennende å se hvordan den neste uka slår ut; Etter hjernerystelsen fredag så må jeg ta det litt med ro. Det har blitt masse sofa / seng i helgen. Føler meg litt bedre i dag, men føles som at jeg er konstant "fyllesyk". Litt ør, litt vondt i hodet, sliten og ukonsentrert. Jeg slenger borrti og mister ting... :)

 

Ja, ja, det får bare være som det er. Jeg har langt igjen til mål og har det egentlig ikke så kjempetravelt; Dette er jo en innsats for LIVET :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang fra fredag til søndag jo:) Stakkars deg med hjernerystelse og greier. Jeg har også en sånn nakke greie og jeg føler med deg, ekkelt å gå sånn på vent for å se om det går bra. Håper det gjør det:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg et kraftig ambisiøst mål for denne slankeprosessen: 60 kilo - et tall jeg ikke har sett siden jeg var ...23 kanskje?

 

15 år, to barn, røykeslutt og 21 kilo er kommet i mellom dengangens Slippe og dagens (da jeg startet slankingen i august) Slippe. Er målet realistisk??

 

Nå om dagen, når jeg nå veier mindre enn jeg har gjort noen gang siden 2005, (hadde da en god periode der jeg faktisk så 65 på vekten!!), så føler jeg meg så fornøyd.

 

Har tatt av 15 cm rundt livet og nesten 13 kilo; Kroppen har gjennomgått en kjempeforvandling allerede, og jeg kjenner at jeg har litt lett for å revidere målet inne i hodet mitt.. "65 er jo også veldig bra, og jeg kan jo ikke bli FOR tynn!!??", sier en tanke, og så bruker jeg litt tid på å tenke på om jeg kanskje skulle sette 65 som mål i stedet for 60....

 

Så tar fornuften meg fatt og minner meg på hvorfor jeg satte 60 som mål i første omgang; Jeg vet jo veldig godt at en BMI på 22-23 er et helt oppnåelig mål i utgangspunktet. Jeg vet at den gamle regelen "160 høy = 60 kilo" fortsatt har en viss gyldighet og jeg vet at jeg vil komme til å trenge noen kilo å variere på.

 

Når jeg kommer meg til 60, så er det ingen krise å veie 63 etter en ferie! Når jeg har litt slingringsmonn så kanskje jeg klarer å gå løs på feriekiloene uten å miste motet helt, tenker jeg. Har laaaaang erfaring med å spille struts og ikke gå på vekten når jeg frykter hva den viser.

 

Jeg skulle bare ønske at ikke jeg var så innmari schizofren og måtte holde på å argumentere mot meg selv! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader så flink du har vært! Tenker det var en fantastisk følelse når svigerfar ikke kjente deg igjen!! Av og til er det lettere å fokusere på det man IKKE klarer i stedet for det man faktisk klarer - og du har klart utrolig mye! Vekten går ned av seg selv, den, hvis du bare fortsetter. Enig med deg at det er teit å fokusere så mye på veiedag, vekt og gram. Det går av seg selv. Kanskje du ender på 60, kanskje 65 - se hva som passer deg når du kommer dit.

 

Og vær stolt av deg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg tror vi er klonet mtp tankegang:-) Jeg jobber også veldig med gode argumenter for meg selv, og kan nok høres veldig ut som deg ja. Jeg tror det viktigste er å sette seg kortsiktige mål - jeg har bommet mange ganger på å ha for hårete mål, noe som gjør at jeg føler meg mislykket når jeg ikke oppnår det. Nå har jeg bestemt meg for å sette 5+5+5 kg mål, noe som burde være oppnålig. Jeg er nå ca 4 kg unna neste 5 kg mål, så i løpet av noen flinke uker burde det faktisk la seg gjøre.

 

Har du vært flink til å tenke at ; jeg har vært flink til nå - nå er det bare de beste 5 før jeg kan feire litt neste gang?

 

Du har iallefall vært superflink - så stå på videre, vi er mange som følger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

 

Har tatt av 15 cm rundt livet og nesten 13 kilo; Kroppen har gjennomgått en kjempeforvandling allerede' date=' og jeg kjenner at jeg har litt lett for å revidere målet inne i hodet mitt.. [/quote']

 

WOW, 15 cm rundt livet er jo enormt!!! Det må jo være minst 3-4 buksestørrelser? Du er kjempe flink, håper jeg er der til sommeren jeg også! Kan du ikke justere målet etterhvert som du kommer dit? Føler du 65 kg er passe når du er der er vel det det viktigste? Det er kjekt å ha noe å strebe etter, og føler du ved 65 kg at du fortsatt trenger å ta av en kilo eller to så gjør det. Men følelsen av å være fornøyd er vel nødvendigvis ikke det samme som det tallet en har satt for seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en meget god helg i oslo er jeg tilbake :) uten å tenke på vekt å kalorier så har jeg stor kost meg.. no er det bare å stå på fram til veiedag på torsdag, jeg håper på ingen oppgang, da er jeg fornøyd :o

 

ja, det endelige målet.. det er vanskelig dette, jeg har jo satt 58kg som hovedmål, men om det blir så langt ned er jeg ikkje sikker på.. må nesten se det kilo for kilo. men er ganske sikker på at det ihvertfall må 5 kg til av.. :( men jeg blir bare mer fornøyd etter hver kg jeg går ned.. mitt hovedfokus er midjemålet, vil gjerne komme med GOD margin under 80cm! nå ligger det på 84.5 cm, så vil gjerne minske 10cm til, men da må det hard trening til :) men jeg var tross alt 108 cm da jeg begynte..

 

uansett slippe, ta nedgangen kilo for kilo så ser du når du blir fornøyd. kanskje på 65, 63 eller til og med 60 kilo.. så lenge DU er fornøyd er det det viktigste..

 

(ps. jeg har sakt til min samboer at han må si ifra hvis han syns jeg blir for tynn, er jo litt lett å miste det realistiske synet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og innspill!

 

Det er ikke lett å vite om det er den ekte Slippe som begynner å nærme seg fornøyd eller om det er den lille røde djevelen på skulderen som snakker... :o

 

Men nå vet jeg dette: Jeg tar kilo for kilo; Først 65, så 63 og så - hvis motivasjonen øker videre i takt med klærne som går av utover vår og forsommer, så gir jeg alt for 60! :(

 

Denne uka startet jeg med å feire en kjempekontrakt jeg sikret i går. På vei hjem, på flyplassen, hadde jeg en boks salat i handa, satte den pent vekk og tok en baguett med kylling i karri-klin (tør ikke begynne å estimere kalorier en gang!). Var veldig fornøyd over å ha gått forbi muffinsen (har dere smakt muffinsen på Flesland???), men det klarte jeg ikke to ganger. Den stod plutselig på brettet mitt når jeg hentet meg kaffe og den var slukt omtrent før jeg fikk satt meg... Så mye for å kose seg!

 

Jeg klarte imidlertid å la være å toppe det hele med en sjokolade, enda jeg tenkte mye på det. Det var jeg i det miste veldig godt fornøyd med - og utskeielsen skriver jeg på kontoen for "det er ikke hver dag jeg drar i land slike kontrakter", og går videre mens jeg forsøker å døyve dårlig samvittighet og tanke på vekt.

 

Ha en strålende uke, dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Gratulerer med kontrakten, så utrolig bra!!

Skjønner godt at du måtte feire det med noen kalorier ekstra, hehe;) Noen sånne må man bare ha..

 

Jeg lurer også fælt på hva som er riktig vekt for meg.. Og det er så lett å si til seg selv at man er "ganske" fornøyd. Det er jo vanskelig ikke å være fornøyd når man en gang var veldig mye større!

 

Jeg har fått noen kommentarer i det siste av typen "nå må du ikke trene så mye, det blir jo ikke noe igjen av deg". Men det er jo feil - det er fortatt MASSE igjen av meg, bare mye mindre enn før! Det skjønner ikke folk.. Kanskje vi kan sammenligne oss med å pusse opp et rom? Man maler jo HELE rommet når man først skal gjøre det. Det er noe med det å få til den siste finishen, prikken over i'en...

Sier jeg i hvert fall til meg selv når de forræderske "nesten-fornøyd" tankene kommer;)

 

Jeg skal i hvert fall gjøre som deg: Ta noen kilo av gangen og vurdere underveis hva som skal bli min nye trivselsvekt! Det er ikke brått sikkert at normal BMI er riktig for alle, tenker jeg.

 

Uansett, kos deg med kontraktsseieren og ha en fin-fin uke videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

68.1 kg viste vekten idag :) det er 300gr opp! men jeg er kjempe fornøyd. jeg vet at kroppen min takler alkohol dårlig, så jeg er bare sjele glad det ikke er mer :( heldigvis er det lenge til jeg skal nyte alkohol igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget litt lavt i det siste - og ikke fordi jeg ikke har tenkt slanking, men fordi jobben har vært krevende og jeg har vært masse på reisefot.

 

Men nå er jeg tilbake og klar til å ta våren ...Våren??? Nå er jeg så LEI all denne snøen, vil ha sol og varme og snøfrie veier og skogsstier, pollenallergi og alt som følger med :D.

 

Uken som har vært har vært utfordrende matmessig, og søndag veide jeg mer enn jeg syntes var spesielt trivelig.... men jeg jobber iherdig videre og ser for meg et par veldig "vanlige" uker nå. Deilig - det skal jeg utnytte til min fordel!

 

Jeg må nok finne meg en måte å leve med reising uten at jeg tar helt av matmessig. Får legge skikkelige strategier før hver reise, slik at jeg ikke ryker på noen innmari unødvendige utskeielser.

 

Hodet er på plass igjen etter hjernerystelsen og jeg kjenner at jeg er på vei tilbake også i forhold til det å orke litt mer trening. :)

 

I går var jeg på Ikea og bedrev litt seriøs shopping til det nye kjøkkenet, som er i ferd med å reise seg. Iiihaaaa! Nå gleder jeg meg vilt til kjøkkenet er ferdig om et par-tre (??) ukers tid. Jeg spiste middag på Ikea, vegetar chilli, og gikk rett forbi alle de deilige dessertene ... Veldig stolt av meg selv der altså (håper chillien ikke var så gal, jeg bare pirket i den store rømme-dæsjen som lå på siden)!

 

 

Nå skal jeg gå og oppdatere meg på trådene til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må stå her, svart på hvitt:

 

- 66,4 kilo = Første mål og svarer til startvekten i mitt første svangerskap for 12 år siden.

 

- 65,0 kilo = Bør være realistisk til påske, det er jo 8 uker til!

 

- 63,0 kilo = Innen utgangen av mai, 5 uker etter påske

 

- 60,0 kilo = Innen ferien starter midt i juli, 6 uker etter forrige mål

 

- Mon tro om det ikke hadde vært gøy å se 50-tallet når jeg først er så nærme.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du er tilbake :) :) og kjempe fine mål du har satt deg :D jeg følger deg på den nedgangen, er en fin og realistisk plan. selv så tror jeg at disse site "10 kiloene" kommer til å være hard å få bort :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har temmlig like mål, så det er veldig hyggelig at vi slår følge helt inn :)

 

Det er veldig god hjelp og motivasjon i likesinnede, og dessuten så får mannen i huset litt avlastning i forhold til alle mine betraktninger om egen vekt, rett mat osv. osv :D

 

Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Slippe, nå var jeg faktisk på vei til å etterlyse deg!! Men så kom du:) Fint at formen & hodet er bra!

 

Og jeg er så enig med dere... disse siste 10 kiloene... Virker som skal bli de vanskeligste, ja! Man er jo neeesten der! Så vi får holde hverandre litt i ørene, kanskje?! På en snill måte, altså:D

 

Tror kanskje jeg også skal sette opp en litt mer konkret liste over mine delmål fremover. Foreløpig har jeg neste delmål 75 kg innen 1. april, men det kommer jo en tid etter det.

 

Men i mål skal vi! DET er i hvert fall sikkert:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det er på en merkelig måte godt å høre at jeg ikke er alene om å bli så "teit" når jeg har rundet halvveis og vel så det.

 

Vi skal i mål, ja, og du må gjerne nappe litt hardt i mine ører om du skulle mistenke at jeg er på vei den andre retningen, Ninjastar! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var det veiedag igjen. og det ser ut som at å gå ned til 1400kcal har virket!! :D ned 800gr, husker ikke sist jeg gikk ned så mye :) så idag lyste vekten mot meg på 67.3 kg, deilig.. tok også noen mål:

 

FØR:

Hals: 36 cm

overarm: 32.5 cm

Bryst: 102.5 cm

Midje: 108.5 cm

Ende: 114.8 cm

Lår: 67.5 cm

 

NO:

Hals: 32.5 cm

Overarm: 28.5 cm

Bryst: 91 cm

Midje: 83 cm

Ende: 103 cm

Lår: 60.5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempebra!!! Se på de reduksjonene i mål, da, det er jo helt enormt :D.

 

Jeg har også gått og tenkt at jeg kanskje skulle redusere til 1400 kcal, synes det går litt trått (les: opp-ned-opp-ned); Nå ble jeg inspirert!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt at jeg og kan inspirere andre og.. :D jeg har sutte meg noen mål angående kroppsmål :)

 

Midje: 75cm

Ende: 90cm

Lår: 55cm

 

Disse målene er nesten viktigere enn vekten :) NESTEN... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, gikk på en smell på vekta i dag altså, nå kommer nok straffen for fullt i forhold til lite trening etter hodesmellen.... :D (må vel heller ikke glemme all puddingen jeg klarte å klemme ned etter morsdagsmiddagen...)...

 

Jeg føler for å sutre litt, men skal ta meg selv i nakken og drive frem standhaftigheten i stedet, for nå er jeg i det minste i skikkelig driv matmessig igjen! Nedenfor kommer resultatet av å ha lært litt av en venninne som er terapeut:

 

Neste mål er 66,4 kg: Dette er litt av en milepæl å nå frem til, siden det var dette jeg veide på første svangerskapskontroll i mitt første svangerskap. Et tall jeg stadig har hatt som målsetting i de 'hundre' slankekurene jeg har vært igjennom før.

 

Det er noen få kilo frem, det er ikke langt i det hele tatt og det er fort gjort å komme dit når jeg er så flink som jeg er i dag. Når jeg kommer dit så skal jeg virkelig slå meg selv på brystet og skryte uhemmet av meg selv.

 

Jeg gleder meg til å se tallet på vekta, ser det allerede for meg på det indre øyet. Det er en deilig følelse!

 

Jeg kommer til å føle meg så full av selvtillit. Tenk å ha denne vekten (eller lavere) når våren setter inn og den tykke vinterparkasen kan henges bort! Jeg kjenner litt på den stoltheten jeg kommer til å ha og jeg forskutterer følelsen litt allerede, smaker litt på suksessen.... Herlig!

 

YES! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...