Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Juhuu, nå er jeg snart tilbake på den smale sti; 1,2 kilo ned siden i går - gåttabanen som jeg samler vann når jeg skeier ut! Merker jeg flyr på toalettet kast i kule når vannet skal ut igjen.

 

Veier fortsatt 400 gr mer enn forrige søndag, men innen søndag håper jeg det også er vekk, slik at jeg er på null om ikke annet... :)

 

Ønsker alle en riktig flott helg og vinterferie for den som starter på det.

Min helg består av overnattingsbesøk til ungene, forhåpentlig en langtur med hund og 1500 m svømming.

 

Hovedoppgaven er allikevel å bygge kjøkken! :D:) Det nærmer seg, det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest Ninjastar

Helge-pangstart, ja! Du er tilbake på stien:D

 

Og veldig gode motivasjonstanker du hadde litt lenger ned her. De må jeg skrive meg bak øret. Kanskje du kunne lånt vekk hun terapeut-venninnen din?!

 

God helg i retur:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare måtte si det, jeg er så fornøyd med meg selv og føler at den litt trå starten på året nå er forbi.

 

Selv en fredag med pizza ender under 1600 kcal, og jeg tok INGEN biter at sjokoladen som lå på bordet. :D

 

I morgen blir det IKEA-tur, må kjøpe til litt stæsj til kjøkkenet. Å steike, som jeg gleder meg til nytt kjøkken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å være fornøyd med deg selv, Slippe!!! Du er jo flink!!!

 

Blir nok herlig med nytt kjøkken, er jo ett av de viktigste rommene i huset det!!! Vi pusser opp soverommene, fantastisk hvordan rotet og støvet forplanter seg i resten av huset, men, deilig når det er gjort!!!

 

Nå har jeg lest litt rundt på trådene her, mistet helt grepet i dag, er faktisk første gang på de seks ukene jeg har holdt på, veldig uventet også!!!

 

Men, fit for fight igjen i morgen, og forhåpentligvis uten den kvalme følelsen jeg har nå etter alt snopet;)

 

God helg til deg og alle andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er jo strålende!! Målet kommer stadig nærmere:D Skritt for skritt - vi nærmer oss!

Så flink du er som står over sjokolade som blir satt foran deg... Viktig å samle på slike seire:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, Ninjastar! Alle små seiere... :D

 

Nå føler jeg for alvor at den litt tunge perioden er over. Jeg har brukt utrolig mye tid på å finne tilbake til go'følelsen og vinnerinstinktet, og undervies har fokuset variert fra den ene dagen til den andre...

 

Nå har jeg hatt en stabil uke, så nå kan jeg trygt si jeg føler meg back on track. Resten av februar er rolig, men så følger mars med en del spennende jobb-oppdrag. Jeg får bruke min nyvunne lærdom aktivt; Det er hverdagene som teller! Skulle en dag føre med seg overkant mye, så er det bare å jobbe ufortrødent videre den neste.

 

Jeg merker jeg er kommet dit at all nedgang er god nedgang, og jeg forventer (og forlanger?) ikke så mye uke for uke. Dette har selvsagt med det faktum å gjøre at jeg nå føler meg "normal" og ikke fet... (for en herlig følelse, er det MULIG!!) og at jeg begynner å forberede meg på et liv etter selve slankekuren.

 

Jeg var ekstremt målbevisst når jeg startet dette i august, og jeg er superstolt og litt overrasket (he he...) over at jeg faktisk har klart så mye.

 

Dagens BMI er på 25.9 - bare 1 igjen til normalvekt! Jeg startet på nesten 31...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en god stim nå, så jeg tenkte at jeg skulle krydre motivasjonen litt:

 

Jeg tok derfor frem feriebildene fra i sommer og zoomet inn meg selv. 'Jøye meg ' er ikke akkurat et dekkende begrep:

 

Magen står som en kuvom, "kjærlighetshåndtakene" er det bare en som virkelig elsker meg som kan like, de startet omtrent midt på ryggen! Halsen, hvor er den?? Åh, den går i ett med haken, ja... Og overarmene er et kapittel for seg, men de slår slett ikke DEN kløften som sprenger seg vei opp fra utringningen i badedrakten.

 

 

Det som er så merkelig er at jeg følte meg ikke SÅ fæl før jeg fikk se bildene, så jeg har nå erkjent at jeg har et fantastisk magisk speil som var god på å lyve.... Som jeg tidligere har sagt i en tråd; Det er utrolig hvordan man kan holde inn litt her, rette seg opp litt der, vise fra en bestemt vinkel - og vips fremstår som en bedre utgave av seg selv - fedme-messig.

 

Jeg har konkludert med at det er utrolig deilig å være så godt på vei vekk fra Gigant-Slippe, for den hvalen kan umulig ha hatt en helt sunn livsstil!

 

 

Her er ukens treningsplan:

- gå 1 mil x 2

- svømme 1500 m

- gå på ski, halvannen time

- alpint en av dagene, 3-4 timer.

 

Ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker drøye halvannen time på en mil til fots med hund, og da har jeg normalt et snittempo på 6,5 - 7 km/t.

 

Jeg holder meg til å gå i friluft, så får jeg luftet hunden samtidig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir alltid så motivert i å lese her hos deg :) jeg har hatt ett meget dårlig kosthold siden torsdag no.. så er på tide å rette opp sånn at jeg ihvertfall kan håpe på en stillstand, selv om ønske mitt er å se 66-tallet :D

 

bilder ja, huff.. sommeren 2010 var jeg på mitt største og de bildene skulle jeg vel helst sett var slettet.. men samtidig er det en god motivasjon og se på de og si til seg selv at opp der skal jeg aldri igjen :)

 

nei, nå får jeg ta meg selv i skinnet og kvitte meg med disse siste kiloene.. jeg lurer på om jeg skal spante på meg ett HV-kurs når jeg er ferdig?..

 

hva tenker dere at dere skal gjøre når dere har nådd målet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hyggelig at du titter innom! Og tusen takk for go'kommentaren! :)

 

Jeg har også i et svakt øyeblikk tenkt på å slette bildene, men det er jo ikke akkurat sånn at DET løser problemet :D

 

Nei, det er nok kjekt å titte på innimellom, som hjelp til å holde fokus!

 

Ja, vi nærmer oss faktisk trivselsvekt og jeg har sittet og smuglest litt på HV-forumet. Siden jeg aldri har gått kurs, må jeg regne med å klare meg alene (sammen med masse god støtte her i vektklubben!) når ønsket vekt er oppnådd.

 

Jeg har underveis i denne prosessen lært at jeg - i motsetning til tidligere - KAN klare å holde en langvarig, stødig kurs mot mål. Jeg har også endelig klart det kunststykket å skeie ut litt i ferier, og stramme inn igjen etterpå. Det tror jeg faktisk aldri jeg har greid før...

 

Planen min er å ha maaange hverdager når jeg er kommet i mål, litt festdager innimellom, og så rett tilbake til hverdagen igjen.

 

Jeg må innse at jeg IKKE (noe 25 års erfaring burde kunne understreke...) kan spise hva jeg vil til enhver tid!

 

Jeg innser at jeg sikkert må investere ÅR på å stabilisere vekten, og at jeg aldri kan slappe helt av, men følge nøye med for resten av livet.

 

Og sist, men ikke minst, dyrke det faktum at min fysiske tilstand (utenpå og inni) endelig matcher det selvbildet jeg har av meg selv som sporty og ganske fresh!

 

Høres veldig enkelt ut, det er bare å "kvinne" seg opp til å faktisk gjennomføre....

 

:)

 

Vi klarer dette, SMM87! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Slippe, du tenker så mye av dette samme som meg, det er nesten litt skummelt;)

Jeg VET at vi kommer til å lykkes med å holde vekten når vi kommer dit, fordi vi har hodet med oss nå! Det har ikke jeg hatt før, i hvert fall.

Vi VET at å holde vekten blir en like tøff jobb som å gå ned, vi VET at det vil ta laaang tid før vi kan slippe opp (om noen gang!!), og jammen vet vi veldig godt at vi aldri noen gang kan spise det vi vil til enhver tid.

 

Enda så glad jeg er i sunn mat, tror jeg likevel aldri at min kjærlighet for sjokolade og alle avarter av mat som lages av sjokolade noengang kommer til å falme:rolleyes: Det er nok "true love forever", hehe! Og det er der jeg har gått i fella før. Belønnet meg med sjokoladekake fordi jeg har så flink og gått ned 20 kg. Så nei, det er ikke veien!!

 

Vi får bare stå på videre, vi er på vei mot mål:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uken var vekten i ro.. kjenner jeg begynner å bli utolmodig.. denne uken har jeg vært slapp med kostholdet, men uansett.. er litt lei, kan ikke barede siste kiloene rase av meg sånn at jeg blir fornøyd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte, men gårsdagen ble i allefall en festdag på alle mulige måter.

 

Vi reiste avgårde, hele familien på alpinttur. Det ble en flott dag i strålende solskinn og uten særlig heiskø :). Flott måte å dyrke litt familietid på, der vi koste oss gjennom løypene sammen alle 4.

 

Alpint forbrenner veldig bra, står det å lese, og det er godt å vite når jeg dyttet innpå slik jeg gjorde i går.... Gulasjsuppe til lunch (den var god, gitt!), kebabpizza til middag (og den var ikke snau med tanke på topping!) og svenske-smågodt (ja, greide å holde meg til noen få enheter...) til å krydre det hele med.

 

Røfflig regnet 3.000 kalorier?? Og røfflig forbrant jeg også like i underkant av 3.000 kalorier, så jeg håper det gikk i butt. Uansett; Det var en veldig hyggelig avveksling til knekkebrød med baconost!

 

SMM87: Det hadde vært deilig om kroppen fant ut helt av seg selv at resten av overvekten bare skulle forsvinne, men jeg vet ikke helt om det er realistisk... :) Vi får nok bare stå på videre og støtte hverandre som best vi kan! Og dette skal du vite: Du er så nære nå, og du har vært SÅ FLINK, at dette klarer du helt inn. Det er jeg helt sikker på!

 

Ninjastar: Herlig å lese svaret ditt, vi tenker helt klart likt - og DET kan komme godt med når vi er over på HV-forumet også :) Du er litt nærmere det forumet enn meg, men jeg er ikke langt bak deg i løypa!

 

Dette klarer vi ("lett som en plett" blir kanskje litt flåsete, men allikevel..:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg hente frem et triks jeg benyttet mye i starten av slankingen, og håper det gir en liten boost til selvdisiplin og vektnedgang:

 

Hver morgen (evnt. kvelden i forveien) legger jeg inn mat for hele dagen, type og mengde + trim.

 

Jeg har merket meg at det er MYE lettere å holde seg til planen når den er satt på forhånd, og av en eller annen grunn er det en mye større følelse av svik mot meg selv hvis jeg gjør dårlige valg og avviker. Jeg må jo inn og redigere på sidene her, så de dårlige valgene blir gnidd inn, svart på hvitt.

 

I de tilfellene jeg har ført inn hele dagen når dagen er slutt, så blir det litt mer tilfeldig om jeg kommer innunder 1600 kcal.

 

Nå tror jeg at jeg ligger i grenseland for å bytte meny til 1400, og da blir det enda viktigere å legge arbeid i planleggingen.

 

Denne uken ligger jeg og vipper rundt 68 kilo, håper søndagsveiingen viser en bitteliten nedgang, for jeg skal nemlig være SÅÅ flink i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg trenger en pause..har holdt på i 8 måneder no..og trenger å tenke på litt annet enn vekt!! :) så jeg har funnet ut at i mars måned skal jeg gi meg selv en pause fra stresset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke i denne slankekrigen er over. Vektmessig helt ok, det ble 0 gram opp og 0 gram ned, men forklaringen er vel at jeg fikk mensen nå... Standard med vektoppgang de første dagene der.

 

Har studert uka: Snittinntak 1830 kcal pr. dag, snittuttak 2270 kcal ut hver dag; Diff i MIN favør = 440 kcal til forbrenning. :)

 

Det er akseptabelt etter fråtsingen med to x dagsrasjon på onsdag....

 

Jeg har fått hele 20 TP, godt fordelt på mange ulike ting; Svømming, turer med hund, alpint og ski. Det har vært en god uke!

 

Neste uke blir utfordrende tirsdag og onsdag, både med tanke på mat og med tanke på trening, ellers blir det vel greie, rutinemessige dager.

 

Det fungerer veldig fint å registrere en dags inntak på forhånd, så det skal jeg fortsette med :)

 

Neste uke håper jeg å få til 3 x 1,5 times tur med hund en 1,5 times tur på ski. Da skal jeg være godt fornøyd, alt annet er bonus.

 

Kalorimessig så satser jeg på under 1500 alle dager, minus tirsdag og onsdag, som jeg ikke har helt oversikt over med forretningsluncher og middager begge dager. Alt i alt håper jeg at jeg drar uka i land med grei balanse. :)

 

Ha en fin uke, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Endelig er mars her, med lovnader om vår og bare veier og lysere ettermiddager og.... jeg har gledet meg sånn! Jeg er et skikkelig vårmenneske, elsker våren!

 

I anledning våren, så har jeg meldt meg på motivasjonstråden inne på trenings-forumet, så her er det satt et mål om 50 TP i mars, fordelt på flere ulike treningsformer. Det tror jeg er et realistisk mål, hverken mer eller mindre. Mars består av en del "jobb-greier", som gjør at ikke alle hverdager er så rutinepregede som vanlig. Dette betyr utfordringer med tanke på både mat og trening.

 

Utover TP 50-målet mitt, så har jeg visse forhåpninger om å passere neste deilige delmål 66,4 (!!) kilo i løpet av kort tid. Dette veide jeg under den første kontrollen i mitt første svangerskap, så det har liksom alltid vært et realistisk mål å strebe mot i årene etter (eh....de 12 årene etter....).

 

Jeg veier 67,5 kilo i dag, her er mål for mars:

 

Trening: 50 TP

Vekt: 65,2 = Normalvekt / BMI 24,8 !!

 

Heia meg! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

I dag tok jeg frem feriebildene fra 2010 igjen, og kan nesten ikke tro mine egne øyne.....Er det virkelig meg?? Og det er det jo...Blid og glad og veeeldig rund.

 

Etter å ha studert hver lille groteske detalj, så hentet jeg frem feriebildene fra 1998, tatt noen måneder før jeg ble gravid, og der ser jeg så sunn og frisk ut!!

 

Det er et bilde jeg skal lagre på netthinnen i ukene og månedene fremover, snart er jeg der!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er også helt tullete fordi det endelig er mars! Gleder meg sånn til å holde på ute, uten fjorten lag med ullundertøy og tjukke sko, og uten å fryse. Og så deilig det skal bli med varm sol i fjeset og nye fregner på nesa:) Mmmmmm!

 

Hold fast ved 1998-bildet av deg selv, du har ikke langt igjen dit nå! Jeg er også med på mosjonsutfordringen inne på trim og trening, heia oss:D Dette skal bli vår beste vår, ikke sant!?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...