Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Jadda!!

 

Da var det verdt det, da! 65,2 er denne ukas offisielle vekt. Det er 1,7 ned fra lørdag og hele 2,6 ned fra mandag denne uka!

 

Er ikke rart jeg føler meg groggy, det er mye slam som skal ut av denne kroppen etter jula..... :blink:

 

 

Jeg glemte å måle midjen, men jeg tipper den har hengt med meg ned. Skal huske det neste uke, kanskje (forhåpentlig) får jeg fine resultater av rockering-treningen min. :D

 

Her er målsettingen for uke 2/6 (5 uker igjen av innspurten)

- Gå 180 minutter

- Rockering 5 av 7 dager, øke antall minutter litt i løpet av uka

- Kcalorier: 1300-1400 pr dag / 1600 i helgen (fredag og lørdag)

- Drikke masse vann og spise litt mer frukt / grønnsaker

- Holde ved like det minimale inntaket av Pepsi Max ;)

- Resultat: Det hadde vært stas å passere 64,5!

 

Nå er det 3,2 kilo igjen til målet for 17.2 !! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du er jo i god rute du! Det burde gå fint! Verre med meg som har pr i dag 3,9 kg som skal av på 2,5 uker :blink:

 

Litt uoppnåelig tenker jeg nå, men jeg jobber mot det målet, så får jeg se hvor jeg havner. Jeg er uansett strålende fornøyd dersom jeg har kommet meg under 60 til 17. februar. Om det så bare er 59,9 :D

Det er noe offensivt over målene dine, Nickii - and I like it! Det er tøft å sette seg tøffe mål, og du bryter jo heller ikke i sammen i kramper om målet ikke nås 100% - uansett så jobber du jo knallhardt med å få det til, så resultatet er så bra som det kan bli. Du er flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Woo-hooooo! Så knallbra!!:D Det var litt av en start!

 

God plan videre. Jeg ser at du har tallfestet maksinntak i helgen, det var ikke så dumt. Dette blir bra :D

 

Etter en litt dårlig fredag, satser jeg på en knall lørdag og søndag. Fullt fokus og ikkeno' slinger i valsen.

God helg og stå på!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike :) gratulerer så masse med flott nedgang :D idag har jeg registret mat for første gang på 2 måneder.. og jeg er nok litt på bærtur ja.. ifølge utregningen her skal jeg ha meny en, 1300kcal.. og idagfølte jeg at jeg har spist lite, vel, det ble nå over 1700 kcal.. så her må det skjerpings til.. :P

 

trenger litt av din motivasjon slippe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av meg selv!

 

Har hatt besøk i kveld, spist opp julematrestene fra fryseren, tilberedt med fløtesaus, det var dessert og full pakke.

 

Og jeg? Jo jeg spiste litt kjøttkake, masse grønnsaker, Toro skysaus og ett glass vin.....ingen dessert. :D I am feeling so nerdy! :P

 

Deilig å få en slik helg, 1600 kcal i går og 1500 i dag. Det skal feires med å "tillate" 1500 kcal i morgen også, forutsatt at jeg går en times tur på formiddagen.

 

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om resten av kvelden går som planlagt (og hvorfor skulle den ikke det ?? :D ) så klokker jeg inn på under 1500 kcal i dag.

 

Jeg er kjempefornøyd med helgen, 1600 kcal fredag med fredagspizza, 1500 kcal i går og 1475 kcal i dag. Det har blitt tre turer, tilsammen 150 minutter, og nå går jeg løs på denne ukas rockeringøkter. :D

 

Helgen forøvrig har vært deilig, sosial og sportslig - det har blitt noen timer i håndballhallen med barna. Gøy!

 

Nå kommer en uke med lite kontortid, bøir mye på farten og det setter regimet mitt under et lite press.....men jeg skal klare det! 13-1400 daglig frem til fredag, jeg regner med å rocke ring daglig og å få til en til to turer på 50-60 minutter.

 

Ha en deilig kveld og lykke til med ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tror alt går på skinner i livet forøvrig, så gjør det selvsagt plutselig ikke det lenger. Sånn er det bare, og som daglig leder så merker jeg det VELDIG når en av våre kunder i dag slo seg konkurs og etterlot oss med store, uinfridde krav... :o Det er skikkelig krise, men jeg har tro på at vi skal komme oss gjennom og forbi, selv om det blir noen stramme år fremover...:(

 

Dette betyr at det blir mye jobbfokus (som om det ikke var det fra før) fremover, men man får bare ta det som en skikkelig utfordring og sørge for å være et råskinn til å få mye ut av hver time og hver krone. Det må gå bra!! :D

 

Når det gjelder egen kropp, så har jeg mye bedre kontroll (heldigvis) og jeg har holdt meg til plan A uten slingringsmonn i en og en halv uke. Det er stas, og jeg får bare flyte med så lenge det varer. Erfaring gjør klok, så jeg vet denne "flowen" plutselig får en bråstopp.... :blink:

 

Jaja, ny dag i morgen, krisemøter etc. ..... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Å nei, det var da utrolig kjipe nyheter :( Håper dere kommer opp med en farbar vei gjennom dette, og at det ordner seg!

Men desto enda bedre å høre at du er på track med maten! Det kan vel være at det blir litt mer hektisk enn planlagt på jobben fremover, så god driv og energi blir fint å ha med seg! Stålkontroll liker vi :D

 

Lykke til med dagene fremover, og ikke glem å puuuste hvis det røyner på. Tvi-tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lykke til med dagene fremover, og ikke glem å puuuste hvis det røyner på. Tvi-tvi :)

Puste, ja - der sier du det! Det er utrolig effektivt å være bevisst på pust, altså. Jeg kjenner i allefall tydelig at jeg roer ned når jeg puster ned i magen. :D

 

Joda, vi regner med å leve videre, men det kreves en del strakstiltak og det er helt klart at vi vil merke dette i årene fremover. Utrolig kjedelig, men sånn er det.... :(

 

Jeg klarer å holde fokus på matinntaket, da, selv om det dessverre blir lite tid til trening disse dagene... I dag skulle jeg i møte med en leverandør. De ringte mens jeg var på vei og sa at vi skulle møtes i til lunch. Jeg spiste Nutrilett-baren min like før jeg gikk inn døra, takket pent nei til lunch og ja til kaffe, og unngikk dermed en skikkelig "sjåførtallerken" med egg, bacon, stekte poteter mv.

 

På vei hjem var jeg skrubbsulten og det gikk saaaaaakte på dagens føre. Stoppet innom en Kiwi og kjøpte en flaske vann og en banan... :D

 

My goodness, så stolt jeg er av meg selv :P :P :P :P. Det blir 1200 kcal i dag, tror jeg, men ingen trening, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk 1100 kcal i dag. Dette ble litt lavt, kanskje.... :huh:

 

Får en fiiint snitt denne uka i det minste! 3 x 1500, 1100, 1300, 1300 og morgendagens ???. Får sørge for å holde meg i skinnet gjennom nok en reisedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snikveiing i dag viser opp 200 gr fra forrige uke, til tross for 7 tp og et snitt på 1385 pr dag. Det gir, iflg kalkulatoren her inne, et snitt på 580 minuser daglig.

 

Sabotasje??? Konspirasjon?? Bakholdsangrep? Eller blir jeg utsatt for korrupsjon og innsidehandel?

Sannelig om jeg vet...men jeg står i mot ethvert angrep! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snikveiing i dag viser opp 200 gr fra forrige uke, til tross for 7 tp og et snitt på 1385 pr dag. Det gir, iflg kalkulatoren her inne, et snitt på 580 minuser daglig.

 

Sabotasje??? Konspirasjon?? Bakholdsangrep? Eller blir jeg utsatt for korrupsjon og innsidehandel?

Sannelig om jeg vet...men jeg står i mot ethvert angrep! B)

 

Må du huske at stress og lite søvn kan påvirke vekten ganske mye.. :/ så kanskje det er derfor det viste pittelitt opp og ikke ned?.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp i dag kan like godt bli ned i morgen, så fortvil ikke ;)

 

Jeg er meget imponert over at du greier å stå imot sånne lunsjer og særlig det at du ikke bruker jobbsituasjonen som en unnskyldning for å skeie ut. Det tror jeg at jeg hadde kommet til å hatt store vanskeligheter med å la være...

 

Du er virkelig et godt forbilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er virkelig et godt forbilde :)

Uhm....Tusen takk (ikke bla bakover i tråden min...) ! :P

 

Må passe på, for neste uke er det messe man-tor og deretter kun tre uker til operasjonen. Det blir en del reising i forkant av at jeg skal veie 62 kilo, så her må hver mulighet utnyttes til fulle ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm....Tusen takk (ikke bla bakover i tråden min...) ! :P

 

 

Hehe... Vel... I dette tilfellet har du i alle fall bevist at det går an å holde stålkontroll selv om en ypperlig anledning for å komme med unnskyldninger byr seg. Og det er en god motivasjon for oss andre som til stadighet faller for fristelsen til å bruke enhver mulig sjangse til å skeie ut med et tilsynelatende godt argument i bunnen.

 

Ser det hos de fleste som sliter med å gå ned i vekt og de som skal slutte å røyke og lignende.

 

"Jeg er bare SÅ stresset for tiden", "Jeg kan ikke tenke på slanking/røykeslutt nå i slike tider", "Jeg har fokus på andre viktigere ting nå"... osv

 

Men sånn er jo livet... Fullt av utfordringer... Det vil alltid finnes en unnskyldning for den som leter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

 

Men sånn er jo livet... Fullt av utfordringer... Det vil alltid finnes en unnskyldning for den som leter...

 

Jepp, der har du meg i et nøtteskall, sånn ca fra påsken i fjor frem til nå. Påsken, faktisk. Begynner å bli på tide å skrelle av skylappene, dra strutsehodet ut av sanda og stikke finger'n i jorda for min del :P

 

Jeg er veldig imponert og inspirert av dere flinkisene om dagen, altså:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt viste de 200 grammene opp... Helt ufortjent, synes jeg, for jeg har vært kjempeflink hele uka, fullstendig nerd med tanke på å telle og registrere.

 

Fredag 1600

Lørdag 1500

Søndag 1400

Mandag - torsdag under 1300

Snitt for uka 1380 og daglig underskudd på kcal

580.

 

Jeg fikk en litt tøffere jobbuke enn normalt, mulig stresset ble litt høyt?

 

Jeg håper i det minste jeg har lagt et kjempegrunnlag for neste uke! :D

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Min oppgang er i det minste selvforskyldt, selv om nivået ikke står i forhold til oppgangen. Men du?? Med det snittet? Fy søren, du har vært flink denne uka. Det er IKKE rettferdig!

Men jeg er sikker på at du nå har et forsprang til neste uke! Forhåpentligvis blir det lettere å stresse litt ned når det verste sjokket er over?

Også må vi begge (mest meg selv, siden jeg er svakest i sjelen om dagen, hoho) passe godt på å ikke gå i trøstefella i helga... "Kan like godt skeie ut hele helga, det hjelper jo ikke likevel", eller noe i den duren.

 

Håper du klarer å bruke helga på å koble av, få frisk luft og dype magedrag :)

 

Her i heimen er jeg hjemme alene med bonusbarnet, som nettopp har fått sin aller første kjæreste. Og han kommer hit på besøk for første gang i morgen, mens samboeren min er langt unna på tur. Litt usikker på hvor rolig og avbalansert jeg vil klare å være?! Puuust...B)

God helg - vi legger denne veiingen bak oss og ser mot neste uke nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må vi begge (mest meg selv, siden jeg er svakest i sjelen om dagen, hoho) passe godt på å ikke gå i trøstefella i helga... "Kan like godt skeie ut hele helga, det hjelper jo ikke likevel", eller noe i den duren.

Ho ho ho, det er en stk SKUMMEL felle, og jeg var på full fart inn i den - men oppfattet hva som var i ferd med å skje akkurat i tide til å stoppe ;)

 

Fredagen med fredagspizzaen ble liksom den store testen på om dette tullete resultatet ødelegger helgen, men med 1580 kcal og null walters mandler (mannen tok seg av den), så regner jeg meg friskmeldt fra skumle, destruktive tanker. ;)

 

Neste uke blir det litt vanskelig, messe og hotell mandag-torsdag.....Ja, ja. Det er fortsatt tre uker til.operasjonen etter messa ;) .

 

Lykke til som anstand, Ninjastar, det et liksom nye tider når den første kjæresten kommer inn døra :o

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en vanskelig uke, så jeg trenger en form for plan. Det er mye enklere å holde seg på matta når man har en plan på forhånd - og skulle matta forsvinne under bena på en, så vet man jo i allefall HVA avviket fra den opprinnelige planen ble (selv om det ikke hjelper noe :rolleyes: )

 

Det er messeuke, en lukket fagmesse med masse mennesker vi ønsker god kontakt med, og det får en del konsekvenser for inntak og muligheter for begrensning. Mingling under luncher og middager (for ikke å snakke om kveldenes fester) blir kjempeviktig. Jeg tror jeg må være realistisk - det finnes faktisk (ja, faktisk ;) ) viktigere ting enn å holde seg på matta; Disse dagene dreier alt seg om å gi et godt inntrykk og skape masse relasjoner!

 

Jeg kommer derfor til å la matta bli igjen hjemme og konsentrere meg om den røde løperen et par dager. :D

 

MEN, masterplanen er å holde stø kurs til messa er et faktum. Det er ingen grunn til å spise trash i helgen bare fordi jeg skal på messe til uka... ikke sant? Jeg trenger ikke starte messetilværelsen her hjemme i dag (hører du, Slippe!!!???) så lørdag og søndag er ambisjonen å greie seg under 1600 kcal inntak pr dag og med minst 100 minutter tur i snøføyka i løpet av helgen.

 

Mandag = normal dag = 1300-1400 kcal. Rockering, tur hvis jeg er hjemme tidlig nok etter rigging av messe .

Tirsdag = messedag = unntaksstilstand

Onsdag = messedag = unntaksstilstand

Torsdag = messedag og nedrigging og hjem. Det blir en 50/50 dag.

 

Hovedmål: Som minimum å holde vekten denne uka = 65,4

Delmål: Gjøre gode valg til lunch og middag :D

 

Men nå er det helg, og jeg har to hele dager uten store viktige gjøremål, det er DEILIG!!!! :D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

God plan og enig med Nickii! Ikke vits i å gå for hardt ut, for så å ende på en kjempesmell.

 

Høres ut som det blir en spennende og morsom uke! Slitsomt, men gøy!

 

Men først... en søndag på 1600 kcal, ikke sant? Og ut på tur?

Begge deler er faktisk min plan for morgendagen, også. Det klarer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...