Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Aller først gratulerer så mye til SMM87! Dette var gode nyheter :) Håper du stikker innom og oppdaterer oss innimellom, selv om du forlater slankemoduset for en stund?

 

Herlig at du er i gang med småturer, Slippe. Denne sola og dette vårværet gjør underverker for min sjel om dagen, i hvert fall. Alt føles så mye lysere og lettere. Min plan er å komme meg litt tidlig hjem et par dager, og kanskje dermed rekke en tur før sola detter ned bak åsen. Må gå an å få til det, vel?

 

Han mannen din høres ut som en fornuftig kar ;) De innspillene er vel fine å ta med seg inn mot 1. april og vurdering av veien videre, vil jeg tro.

Akkurat nå er jeg der at dersom jeg pr i dag hadde hatt den vekten jeg hadde i høst, da jeg vippet forsiktig rundt 70, så hadde jeg gitt meg nå, og heller fokusert på mer oppstramming og riktig mat. Og DET er en tanke jeg håper jeg husker, når jeg kommer meg ned dit igjen. Hva er godt nok? Vil jeg noengang føle meg tynn nok? Tviler! Men kanskje tingen er at jeg bare må stoppe et sted, og prøve meg på vedlikehold. Kanskje hodet kommer etter? Det er lov å håpe, i hvert fall.

Enn tenk at du er på en vekt nå som er tilsvarende før graviditet? Det er det jammen mange som ikke klarer! En seier i seg selv - i tillegg til alle de andre :)

 

Kos deg i sola med forsiktige turer - føler du ikke at motivasjonen er på vei oppover nå? Dette blir en bra vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vil jeg noengang føle meg tynn nok? Tviler!

 

- føler du ikke at motivasjonen er på vei oppover nå? Dette blir en bra vår :)

 

Det er nettopp det jeg tenker på, blir jeg tynn "nok" i eget hode? Neppe! Jeg har ikke et realistisk bilde av meg selv, i allefall ikke hele tiden. Jeg sveiper nok innom fra tid til annen, og da kjenner jeg et lykkerush over hva jeg har fått til, men like fort er jeg misfornøyd og kritiserer meg selv... Ikke bra!!

 

Som jeg har sagt tidligere; Sett utenfra (etter kommentarene å dømme), så fremstår jeg som en person som har klart målet og i tillegg klart å bli der!

 

Hvorfor kan jeg ikke kjenne litt på det selv, være fornøyd og legge fokuset til vedlikehold og normalisering, oppstramming og et løp man kan klare å holde på resten av livet? Man får jo så mye mer energi og guts av å kjenne på følelsen av å ha lykkes og være fornøyd!!

 

Men det innebærer at jeg faktisk må si meg fornøyd....

Hm..... det skal jeg jobbe litt med fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det er nettopp det jeg tenker på, blir jeg tynn "nok" i eget hode? Neppe! Jeg har ikke et realistisk bilde av meg selv, i allefall ikke hele tiden. Jeg sveiper nok innom fra tid til annen, og da kjenner jeg et lykkerush over hva jeg har fått til, men like fort er jeg misfornøyd og kritiserer meg selv... Ikke bra!!

 

Som jeg har sagt tidligere; Sett utenfra (etter kommentarene å dømme), så fremstår jeg som en person som har klart målet og i tillegg klart å bli der!

 

Hvorfor kan jeg ikke kjenne litt på det selv, være fornøyd og legge fokuset til vedlikehold og normalisering, oppstramming og et løp man kan klare å holde på resten av livet? Man får jo så mye mer energi og guts av å kjenne på følelsen av å ha lykkes og være fornøyd!!

 

Men det innebærer at jeg faktisk må si meg fornøyd....

Hm..... det skal jeg jobbe litt med fremover.

 

 

Så morro å lese altså !

 

Det er jo akkurat der jeg er nå !

Jo, jeg har vært flink som har kommet meg dit jeg er. MEN der er jo selvfølgelig mer som kunne vært borte, skulle gjerne tatt av mer...

 

Og jeg jobber iherdig med å si meg fornøyd, for jeg vil ikke gå resten av livet slik jeg har gått tideligere. DVS IKKE fornøyd med meg selv.

Det sliter sånn på, og jeg bruker veldig mye energi på det. Og DET har jeg ikke lyst til å gjøre resten av livet altså.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg jobber iherdig med å si meg fornøyd, for jeg vil ikke gå resten av livet slik jeg har gått tideligere. DVS IKKE fornøyd med meg selv.

Det sliter sånn på, og jeg bruker veldig mye energi på det. Og DET har jeg ikke lyst til å gjøre resten av livet altså.... :blink:

Nei, nettopp!! Vi gikk jo på med krum nakke for å kvitte oss med alle disse overflødige kiloene og for å bli fornøyde med oss selv. Og når vi faktisk har klart det, så er vi ikke fornøyd...???!!!??? :blink:

 

DET skulle noen ha sagt til meg da jeg startet på 81 kilo, da hadde jeg ledd høyt og lenge. Jeg ville ha tenkt at det var det reneste galskap å ikke være fornøyd på normalvekt og rundtomkring der. Det var jo selve drømmen!

 

Jeg må nok slå meg selv i hodet med noe hardt og klubbeaktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Ha ha, slå deg i hodet med noe klubbeaktig:-) jeg gleder meg til jeg veier 15 kilo mindre og forstår at jeg burde vært fornøyd med alt jeg har oppnådd!

 

Jeg har satt inn et bilde på gr.no, som ble tatt i januar - grøss og gru - gleder meg til å se meg selv på et bilde uten å skjemmes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slippe, det er jo tydelig at fornuften din er tilstede. Men du får ikke følelsene helt til å henge med.

 

Det kan jo virke rart når man tenker at for en tid tilbake var dette selve drømmen, så hvorfor er man ikke fornøyd da?

 

Fordi du er helt normal!! Det er nok få mennesker i verden som er fornøyde med seg selv. Selv den mest perfekte er neppe 100% fornøyd med seg selv. Kanskje må vi bare godta at det ikke er mulig å bli helt fornøyd. Lære oss å leve med det på et vis?

 

Jeg tenker at når man har kommet så langt som deg, at man tenker at man burde være fornøyd, så bør man ganske enkelt forsøke å fokusere på det man liker ved seg selv. Kanskje du bare må gi det litt tid til å bli vant til tanken på å være sånn som du er nå. Og etter en stund, så tenker du kanskje ikke så mye på det lenger.

 

Så for å oppsummere: Ikke stress med å bli fornøyd. Det er helt greit å være litt selvkritisk selv om det ikke alltid er fornuftig. Forsøk å fokuser på de positive sidene. Vær stolt av deg selv, og ikke minste tørre å gi slipp på slankefokuset og ta neste skritt inn i hold vekten. Det betyr ikke at du ikke kan ta noen grep senere hvis du etter en tid føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi du er helt normal!!

 

Vær stolt av deg selv, og ikke minste tørre å gi slipp på slankefokuset og ta neste skritt inn i hold vekten. Det betyr ikke at du ikke kan ta noen grep senere hvis du etter en tid føler for det :)

Normal - takk! Den trengte jeg. Jeg er faktisk helt normal både i hode og kropp :P

 

Det siste avsnittet ditt setter vel kanskje fingeren på mitt aller største problem; Jeg er jo livredd for å mislykkes.... Jeg kan slanke meg, det har jeg bevist, men kan jeg holde vekten?? Det er nesten så panikken tar meg når jeg tenker på risikoen som ligger foran meg...90 % går opp igjen... :unsure:

 

Men det er vel ingen annen mulighet enn å hoppe i det og prøve, stole på at all kunnskap og erfaring jeg har bygget opp over det siste halvannet året skal hjelpe meg fremover.

 

Takk for pushet Nickii! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det siste avsnittet ditt setter vel kanskje fingeren på mitt aller største problem; Jeg er jo livredd for å mislykkes.... Jeg kan slanke meg, det har jeg bevist, men kan jeg holde vekten?? Det er nesten så panikken tar meg når jeg tenker på risikoen som ligger foran meg...90 % går opp igjen... :unsure:

 

Men det er vel ingen annen mulighet enn å hoppe i det og prøve, stole på at all kunnskap og erfaring jeg har bygget opp over det siste halvannet året skal hjelpe meg fremover.

 

 

Jeg kjenner følelsen!

Men som jeg nettopp skrev inne hos meg, jeg tror vi er langt over gjennomsnittet godt utrustet til å klare den neste fasen, også. Vi har vært her inne leeenge, vi holder ut selv om det butter i mot innimellom, vi VET at vekta ikke holder seg selv. Og vi har hverandre til hjelp og støtte.

Om noen skal vurderes som sannsynlige for å havne innenfor de suksessfulle 10%, så tror jeg det må bli oss.

 

Og uansett... som du sier, så MÅ vi prøve. Kan ikke bo her inne for alltid.. hehe! Jeg har trua :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skal vurderes som sannsynlige for å havne innenfor de suksessfulle 10%, så tror jeg det må bli oss.

 

Og uansett... som du sier, så MÅ vi prøve. Kan ikke bo her inne for alltid.. hehe! Jeg har trua :D

Det er helt sant, vi må jo prøve - det er jo egentlig bare å ta sats.. eller.... ;)

 

Jeg har startet en ny tilnærming for å bli fornøyd med meg selv; SHOPPE KLÆR!!! Og vet dere, det funker!

 

I går var jeg innom flere butikker. Ok, jeg fant ikke så mye jeg hadde lyst til å prøve, men det lille jeg prøvde var konsekvent i størrelse S. Endte opp med en veldig fin bluse som passer perfekt til noen jeans jeg har, samt noen smykker som var dyrere enn blusen.

 

Jeg har jo sagt at jeg skal handle ny garderobe når jeg er ferdig operert og ferdig slanket - og nå er jeg i gang, og det er en herlig følelse at klær jeg tar ned fra stativet og inn i prøverommet faktisk passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

SMALL!!! Jeg døøøøøøør av misunnelse:-) kos deg glugg ihjel med masse lekre klær, sørg for å gå i noen butikker som virkelig er flinke til å vise deg HVA du kler - det kan jo hende at du ikke er helt vant til å være en str small enda.... har en ide om at jeg kanskje kjøper en litt annen stil når jeg også blir en bitteliten utgave av meg selv.

 

Jeg har forresten hatt en forrykende natt! hihi, det er IKKE spennende. Fant ut i går at arkitekten og vindusprodusenten ikke har klart å koordinere vinduene - det så jeg når jeg kom på bygget å så de hadde satt av vindusåpninger 15 cm fra taket! Det så jo helt noldus ut - så i natt har jeg jobbet med løsninger, alternativer, skadebegrensing osv - halleluja - nå ser det ut til å ha løst seg:-)

 

Når man i tillegg skal ha generalforsamling på jobben i kveld, og er ansvarlig for å ha alt i orden, ja da er det greit å være i en good steam mtp mat og annet - jeg bobler jo av energi, spiser som planlagt, drikker vann og liksom kjenner at bodybalance timen i går gjorde bena mine lengere og slankere. Herlig!

 

Ha en strålende dag folkens - jeg regner med å gå ned for telling etter kl 22 i kveld! Også gleder jeg meg til jeg er like slank som deg, Slippe:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oooo-oooooooo :D

 

Her ser jeg for meg en særdeles snasen Slippe om dagen, altså!

 

Mulig at Slippes strev snart er over...? Nå er det heller "Snasne Slippe seirer med snerten figur". Eller noe sånt?!

Hehehe :D

Det dukket plutselig opp mange mer eller mindre dårlige forslag til bokstavrim i hodet mitt... men tror jeg skal spare dere...:P

Kos deg med masse stilig shopping fremover - DET har du jammen fortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, takk ladies, it feels sooooo gooood!

 

I dag ble det to nye overdeler og en snasen vårjakke som satt som sydd til meg, to nye skjerf og en ny veske.... :lol:

 

Og det gjør faktisk underverker for eget speilbilde og følelsen av å ha lykkes!!

 

Men nå, nok shopping, snart er det på tide å fornye sommergarderoben..... ;)

 

HermineH - godt det løste seg med huset.....pussig at ikke noen hadde sett dette??? Typisk nok må man ta natta til bruk for problemløsing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenner jeg gleder meg veldig til det blir min tur å shoppe mindre størrelser!

 

Håper virkelig jeg kan gå til innkjøp av noen nye sommerklær om et par måneder...

 

Siste handleturen min var ikke så morsom... Venninnen min hadde funnet en topp som var veldig fin til meg, så skulle hun finne bukse... Og alle buksene hun kom med ble for trange... Jeg er jo glad for at hun trodde jeg var så smal, men samtidig var det jo ikke noe moro å be henne finne frem stadig større størrelser...

 

Nei, shopping er nok helt annet når man slipper å lete i str elefant og flodhest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt var ikke fullt så morsom som shopping, 66 kilo er i overkant, men omtrent som forventet etter en sen middag med spaghetti og kjøttsaus i går kveld...

 

Jeg kjører på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

På reisefot om dagen, du? Betyr det at formen er så bra at du kommer deg fint rundt?! Og er du friskmeldt?

Kos deg med nyinnkjøpte klær og "ny" kropp! Jeg tipper business-Slippe er ganske så snasen i møterommet om dagen :D

 

Ha en fin og flink uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På reisefot om dagen, du? Betyr det at formen er så bra at du kommer deg fint rundt?! Og er du friskmeldt?

Kos deg med nyinnkjøpte klær og "ny" kropp! Jeg tipper business-Slippe er ganske så snasen i møterommet om dagen :D

 

Ha en fin og flink uke!

Ja, nå starter liksom virkeligheten igjen :) Det blir litt farting både denne og neste uke, men så tror jeg jammen jeg skal bevilge meg påskeferie B) Det er full jobb fra denne uken, og det tror jeg går kjempefint, nesten så jeg ikke kjenner noe!

 

Jeg merker jeg har en jobb å gjøre fremover (bodywise) og jeg gleder meg til å komme frem til 1.4, 6 uker etter operasjon, og til å starte en skikklig innsats. Det føles liksom så mye lettere å være flink når man kan kombinere det med trim! Mye god motivasjon i en skikkelig rundtur med hunden :)

 

Jeg har bevilget meg dise 6 ukene, men SÅ ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro - det er full fart her inne nå jo! Og det er ikke rett etter nyttår engang!! :D :D

Et lite døgn uten oppdatering og jeg er nesten ute av side 1!

 

Er på reisefot, er pjusk med vond hals og litt slækk kropp, dårlig matlyst (det er jo en fordel, mye god mat når en er på hotell...) men i morgen er det hjemover og jeg gleder meg til fredagspizzaen med alle gutta mine, stor og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for å ønske deg en god helg ! :)

 

Hvordan går det med formen etter operasjonen ?

Fortsatt like fornøyd med magen ?

Haha, må innrømme jeg står og beundrer med selv minst ett minutt etter hver dusj ! ;) Heeeelt utrolig hvor fornøyd man kan bli :)

 

Kanskje like greit å ha litt dårlig matlyst når man er på hotell ja !

Jeg har hatt influensa en liten uke, og jeg har hatt matlysten på topp..... selvfølgelig ! Ikke nok med att feberen herjer i kroppen, alt verker, så har jeg i tillegg lyst på mat/snop hele tiden.... Merkelig der jeg.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå håper jeg du virkelig har kosa deg med hjemmekveld og gutta og pizza! Og at formen din ikke har blitt dårligere, nå som det er helg og alt :)

 

Jeg var faktisk INNE på Oslo S i dag for å kjøpe Pepsi Max og kaffe latte til togturen hjem, og er SÅ fornøyd med å ikke kjøpe noe annet. Hadde matpakke med grove brødskiver i sekken og spiste den i stedet for

 

Ikke lenge til 1.4 nå, skjønner godt at du gleder deg! Det er sant som du sier, det ligger mye motivasjon i trening. Og takk for påminnelsen - jeg må virkelig prøve å få prioritert en økt i morgen..

 

Ønsker deg strålende fin helg med sol i fjeset og ro til å pleie kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helgehilsner, jenter :D :D

 

Ja, ElisabethV, jeg synes det er helt utrolig at det virkelig er MIN mage ;)

 

Nå har jeg vel klart å rusle litt oppover i vekt, kjenner det ikke så godt på klær, men merker det i ansikt og ellers.... Fikk mensen også, og det er jo to kilo vann opp med det samme... :(

 

Jeg holder på med et forsøk på å veie meg annenhver uke, men jeg tror ikke det er tingen; Blir liksom en uke helt fri inne i hodet mitt da, for jeg har fortsatt en uke å ta det igjen på... :rolleyes:

 

Jeg skal i allefall veie meg til fredag, og da blir vårstrategien min lagt også. Jeg kjenner at jeg har litt å gjøre før jeg flytter over på HV, og jeg GLEDER meg til å komme i gang med trening, matregistrering og en skikkelig innsats over påske.

 

Påsken blir hjemmeved, stort sett, og det innebærer at jeg allerede da kan komme i gang med opptreningen. Den muligheten skal jeg ikke la gå fra meg, så det blir en påske med mye gåing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLAGPLAN for våren 2012

 

Nå begynner det å likne noe inne i sammensuriumet av tanker jeg har hatt i hodet i hele vår. Jeg er klar for selve slagplanen, og jeg synes det eneste fornuftige er at jeg går for det velutprøvde som jeg vet fungerer!

 

Fredag er veiedag, og jeg har god grunn til å grue meg til gjensynet med vekta. Jeg blir ikke veldig overrasket om jeg nærmer meg.... huff.....67-68..... :unsure:

 

MEN nå er jeg endelig (om et par dager) klar til å trene så hardt og mye jeg vil etter bukplastikken, så nå går det bare en vei heretter! Og her kommer det :

 

Vårens satsning:

- målgang på vekta er 64 kilo

- Gå turer om morgenen igjen, 45 minutter alle dager det er praktisk mulig (noen ganger reiser jeg tidlig)

- Minst en langtur i helgen

- Legge inn en kort og konkret styrkeøkt daglig (mage, hofte, bak og rygg).

 

 

For å klare kilomålet, så er det å holde seg til ca 1400 kcal hver hverdag / 1700 kcal i helgedagene. Differanse blir da ca 500 kcal daglig. Det bør være mulig å komme ned på 64 kilo innen utgangen av mai.

 

Det er på tide å komme seg ut av slankefokuset og over i hold-vekten, men en liten innsats må legges inn først - og jeg gleder meg!! Når jeg ikke gleder meg like mye hver dag, så skal jeg "BARE GJENNOMFØRE".

 

Jeg starter i morgen, tar det like greit før påske, så slipper jeg å ha enda en kilo som må av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt påbegynt er halvveis gjennomført, og da skal jeg være veldig optimistisk på vegne av denne dagen!

 

06:15 var jeg på vei ut døra og til den aller første morgenturen min etter vinteren. Det ble 45 minutter på en runde jeg normalt bruke 40 minutter på, men jeg er ikke helt i toppform etter bukplastikken, så får jobbe meg opp litt :).

 

Det var utrolig deilig! Fuglene kvitret og lyset ble slått på mens jeg gikk. Kom hjem til en rask dusj, morgenblide barn og en frokost helt etter planen.

 

Dette frister til gjentakelse, merker at det var en gla'tur som ga energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...