Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er i kontakt med en del folk som har / skal utføre bukplastikk og gjerne noe justering på bryster også. Noen har vært ekstremt overvektige, mens andre bare har vært gjennom litt ulike faser av livet.

 

Felles er at de som tar skrittet til plastisk kirurgi, gjør dette fordi de har en psykisk plage eller begrensning som følge av sin fysiske fasong og fremtoning.

 

Det er utrolig hva det gjør med selvfølelsen å fikse opp i det som plager en! Mange rapporterer om "nye liv" og "endelig faller brikkene på plass". Det samme kjenner vi når vi har gått ned mange kilo, ikke sant?

 

Vi preges av vårt eget ytre, ingen tvil om det, og om vi kan gjøre tilværelsen lettere på noe vis, så kan nok ikke det måles i penger. Enig med deg i det, Nickii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Felles er at de som tar skrittet til plastisk kirurgi, gjør dette fordi de har en psykisk plage eller begrensning som følge av sin fysiske fasong og fremtoning.

 

Dette kan jeg definitivt relatere meg til. Jeg sliter jo ikke med fysiske plager, men det er jo definitivt en psykisk påkjenning å ikke være komfortabel i egen kropp. Jeg har aldri hatt noen fin/normal kropp og nå føler jeg at jeg er en relativt ung kvinne i en gammel kjerrings kropp... Og det blir vel ikke akkurat noe bedre når huden blir enda noen nummer for stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Nå har i allfall vann og grums forlatt denne kroppen etter jul, januar og de lite flinke ukene før operasjonen. Deilig, har fått igjen konturene på hendene og i ansiktet! :D

 

Jeg rusler videre i retning 1.april, datoen for når jeg kan starte hard trening igjen. Jeg håper jeg i løpet av disse ukene kan finne veien videre... Jeg har virret så mye frem og tilbake med tanke på vekt og mål. Faktum er at det har vært vanskelig, for selv om jeg har følt at resten av kroppen har vært ok, så har magen vært i veien for totalbildet.

 

Det skal bli spennende å se om jeg føler meg "hel" rundt normal BMI når magen har fått satt seg litt og overskuddskiloene fra jula er borte.

 

Det er tydelig at kroppen min har et naturlig vektleie rundt 64,5 kilo. Jeg veide 64,5 før sommerferien, jeg veide 64,5 før jul, jeg veier straks 64,5 igjen... Er det egentlig noen vits å kjempe så hardt for kiloene videre?

 

En ting er sikkert; Kiloene forsvinner ikke av seg selv når man er så nærme normal BMI. Det er ingen rom for utskeielser, og så fort inntaket overstiger uttaket, så kniper kroppen fatt i alt den kommer over av overskudd og lagrer det. "Easy come - Easy go" er ikke en sannhet for mitt vedkommende. Easy come er forsåvidt helt rett, men grammene klorer seg fast...

 

Jeg håper egentlig at når 1.4 nærmer seg, så kan jeg si meg fornøyd og gå over i en ny fase, der fokus er å trene og stramme opp, og finne ut hvordan normalvektige faktisk holder seg normalvektige!

 

Jeg er også bittelitt redd for at jeg er inne i en sirkel der jeg aldri blir fornøyd. 17 kilo minus, en mage borte - fint, men..... :huh:

 

Det er jo nok å være misfornøyd med om man sammenlikner seg med perfekte modellkropper. Jeg gjør normalt ikke det, altså, men med så mye kroppsfokus som det har vært det siste halvannet året er jeg kanskje blitt litt ødelagt? Klarer jeg å vurdere fornuftig?

 

Kanskje jeg bare må sette en deadline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må prøve å ikke tenke så mye på tallene for en stund. Kilo og bmi er jo bare en pekepinn. Se deg i speilet heller. La deg selv få lov til å synes at du er flott :)

 

Du kunne kanskje prøve å si deg fornøyd for nå, eventuelt etter 1. april. Så kanskje vurdere på ny om noen måneder om du vil justere noe. Men jeg tenker at kanskje med trening og litt oppstramming blir det mer enn bra nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Kanskje du må prøve å ikke tenke så mye på tallene for en stund. Kilo og bmi er jo bare en pekepinn. Se deg i speilet heller. La deg selv få lov til å synes at du er flott :)

 

Du kunne kanskje prøve å si deg fornøyd for nå, eventuelt etter 1. april. Så kanskje vurdere på ny om noen måneder om du vil justere noe. Men jeg tenker at kanskje med trening og litt oppstramming blir det mer enn bra nok :)

Takk for oppmuntrende ord, Nickii :) Jeg er helt enig med deg. Når jeg satte målet om 21 kilo, så var det et rent teoretisk mål, jeg hadde ingen anelse om hvordan jeg ville se ut når jeg nærmet meg...

 

Jeg tror det er riktig å løsrive seg litt fra dette målet og vurdere status underveis. "Problemet" er bare at jeg ikke stoler på synet mitt, jeg så jo ikke SÅÅ svær ut som 81-kilo tung...? Følte ikke det før vekta stavet det brutale virkeligheten for meg. Og bildene fra ferien... Speilbildet hadde jugd temmelig betydelig....eller bare jeg som stilte meg i de mest flatterende posisjoner og holdt inn magen? Det var nok det siste...

 

Allikevel, jeg føler meg jo veldig bra nå, så .... Skal tillate meg å kjenne litt på den følelsen, det er en god følelse selv om jeg holder muligheten åpen for å justere enda litt på vekta ;)

 

Dagens vekt : 64,8!! Jippiii!!!!

Da er det om å gjøre å unngå å premiere meg selv med noe god sjokolade, nå da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg holder fokus mot 1.4 og legger inn et lite mål om neste uke når jeg nå er i en oppmuntret spirit ;)

 

- Kalorier: 1400 i hverdagen, 1600 to helgedager

- Vann : Drikke mer vann...

- Registrere alt jeg spiser...fortsatt mitt viktigste verktøy :P

- Trening: Fortsatt ingen trening, men begynner å rusle litt i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Yesss! Hurra 64-tallet! :D :D

 

Høres ut som om du er på god vei mot å trekke noen konklusjoner etter hvert her. Mye god tankevirksomhet, altså! Og som vanlig, så kjenner jeg meg igjen i veldig mye av det du har skrevet og filosofert rundt i det siste.

Og om speilet kanskje fortsatt lyver (gjør det ikke alltid det?!), så lyver vel ikke bildene du har vist oss. Du er jo mega-smekker :)

Jeg tror kanskje du er inne på en veldig god tanke med å velge et annet fokus enn slanking fra 1/4, jeg.

 

Men, det trenger du jo ikke vurdere før om en måneds tid. Kan vel være greit å la både hode, selvbilde og speilbilde få litt mer tid til å venne seg til den nye, fine kroppen din først :)

 

God helg fra en litt travel Ninjastar om dagen - vi skal kjøre flyttelass til hytta på fjellet i helgen og alt står på hodet!! Puh B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Og om speilet kanskje fortsatt lyver (gjør det ikke alltid det?!), så lyver vel ikke bildene du har vist oss. Du er jo mega-smekker :)

Jeg tror kanskje du er inne på en veldig god tanke med å velge et annet fokus enn slanking fra 1/4, jeg.

 

Men, det trenger du jo ikke vurdere før om en måneds tid. Kan vel være greit å la både hode, selvbilde og speilbilde få litt mer tid til å venne seg til den nye, fine kroppen din først :)

 

God helg fra en litt travel Ninjastar om dagen - vi skal kjøre flyttelass til hytta på fjellet i helgen og alt står på hodet!! Puh B)

Godt reflektert - så fint å få tilbakemeldinger fra dere som ser mine tankevirrerier utenfra! Det hjelper meg å lande litt, så tusen takk både Nickii og Ninjastar. :) :) :)

 

Kos dere med flyttelass, håper været forblir som akkurat nå, da! :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk mage du har fått :)

Tenk å kunne ha en sånn mage når man sitter da.. *drømme*

 

Nei guri - du er virkelig en inspirasjon for meg altså!! Jeg vil ha sånn mage jeg og! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Tilbakelagt er en helg der jeg klarte å holde meg innenfor kaloribudsjett på fredag... :rolleyes:

 

Mye sosialt lørdag og søndag, og en innsatsvilje som var meget mager...

 

Neste helg er det ikke noe spesielt, så foran meg nå er 12 flinke dager. Det bør duge...orker ikke å være mer nazi enn som så nå på tampen av denne slankekrigen... :D

 

Mål altså:

- Hverdager 1400 kcal

- Drikke mye vann

- Registrere

- Begynne å rusle litt i nabolaget.

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ja, det var fine mål på papiret. Jeg tok ikke høyde for å tømme skapet for rester av pepperkaker, men nå er det i det minste gjort.

 

Gjort er gjort og spist er spist, og nå er det tomt for pepperkaker....

 

:rolleyes:

 

Jeg var så utrolig flink i 12 dager, to litt utsvevende dager og så er hele systemet raknet ???

 

I dag har jeg hatt massivt lyst på sukker, helt sikkert fordi jeg spiste gele og vaniljesaus i kaffeslaberaset i går kveld.

 

Må notere meg i panna, så kanskje noen leser det og minner meg på det neste gang jeg plasker rundt i vaniljesausen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har en og en halv boks med kjempegode pepperkaker her, hvis du er fysen på flere. Tror ikke du bor alvorlig langt unna meg, heller ;)

 

Nei du frøken Slippe, vi er noen fine, noen... Jeg er ikke den som klarer å dra deg ut av sukkerfella denne gangen....

 

Jeg tror det er på tide med en real pause snart. Kanskje heller holde vekten frem til høsten, se hvordan jeg klarer det i noen måneder i strekk. Jeg har jo aldri prøvd akkurat det, det har heller blitt litt sånn ufrivillig hold vekten etter mange måneder med halvhjertet slanking. Og det er strengt ikke helt det samme... Innbiller jeg meg...

Også kan jeg heller vurdere til høsten om jeg skal ta en måned med superfokus da.

Jeg tror en periode med litt mestringsfølelse hadde vært ok, dvs mestring rundt det å holde vekten...

 

Men jeg skal fortsette med å filosofere litt, frem til torsdag!

 

Enn så lenge håper jeg formen din er oppadgående? Er det mindre hevelser og sånt? Mindre vondt? Fortsatt god bedring i sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg har en og en halv boks med kjempegode pepperkaker her, hvis du er fysen på flere. Tror ikke du bor alvorlig langt unna meg, heller ;)

 

Nei du frøken Slippe, vi er noen fine, noen... Jeg er ikke den som klarer å dra deg ut av sukkerfella denne gangen....

 

Jeg tror det er på tide med en real pause snart. Kanskje heller holde vekten frem til høsten, se hvordan jeg klarer det i noen måneder i strekk. Jeg har jo aldri prøvd akkurat det, det har heller blitt litt sånn ufrivillig hold vekten etter mange måneder med halvhjertet slanking. Og det er strengt ikke helt det samme... Innbiller jeg meg...

Også kan jeg heller vurdere til høsten om jeg skal ta en måned med superfokus da.

Jeg tror en periode med litt mestringsfølelse hadde vært ok, dvs mestring rundt det å holde vekten...

 

Men jeg skal fortsette med å filosofere litt, frem til torsdag!

 

Enn så lenge håper jeg formen din er oppadgående? Er det mindre hevelser og sånt? Mindre vondt? Fortsatt god bedring i sofaen :)

Jeg tenker du kan å ta med deg pepperkakene til den nye hytta di på fjellet, det er supert med pepperkaker og litt god kaffe etter en lang dag ute i fjellet ;) Med det : GRATULERER MED HYTTE!!! Det må være fantastisk!

 

Du, jeg har jo sagt stø kurs til 1.4, men jeg er SÅ KLAR til å følge deg over på HV, jeg er kjempeklar til å holde vekten litt mer planmessig enn denne runddansen jeg har holdt på med i snart ett år.

 

Så, om du flytter så følger nissen med på lasset ! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg har nytt motto for våren og omstillingen til livet som evig "normal" : Hvert måltid trenger ikke være en fest!

 

Jeg merker jeg er i en prosess nå, der hodet jobber mot livet som normalvektig. Det er sååå nære og jeg er like ved å ta en avgjørelse på at det er nok slanking, og at fokus fremover skal være å holde vekten, etablere de livslange vanene, ha mer oppmerksomhet på trim og det å ha et helt normalt kosthold.

 

Jeg er supergod på ytterpunktene når det gjelder kosthold;

 

Jeg vet godt hvordan jeg skal porsjonere en 1300 kcal-meny for å gå ned. Jeg vet godt hvordan jeg kan spise helt uten hemninger og miste tellingen på kalorier.

 

Nå vil jeg lære hvordan jeg kan få et sunnest mulig kosthold rundt 16-1700 kcal i ukene. Hva skal jeg komplettere med, hva mangler i "slankekostholdet" mitt?

 

Det er mye å ta tak i, og jeg vil DIT..... NÅ....i allefall med det første ;) 1.4 går jeg over til normal-livet, det er en fin dato for da kan jeg endelig gå turer og være i litt mer aktivitet. Frem til det må jeg holde kaloribudsjettet lavest mulig for å unngå å gå opp.

 

Det blir en FIIIIN vår :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Dagene går og jeg er ikke akkurat så veldig flink. Ikke så veldig u-flink heller, forsåvidt, men jeg merker meg mister litt fotfestet når jeg ikke registrerer mat.... Tenkte liksom å gjøre et bittelite forsøk på å ikke registrere og å veie meg annenhver uke - meeen plutselig føler jeg meg ikke helt moden for det allikevel .... :o

 

Hjelpes, som jeg er skrekkslagen for dette hold-vekten livet...Og det er ikke uten grunn.... :unsure:

 

Ny plan for denne uken er å gå tilbake til registrering, registrering og registrering. Det skal jeg gjøre frem til tirsdag 20.3 da jeg reiser noen dager i jobben.

 

Korte perspektiver kan være lurt noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er litt skrekkslagen, jeg også! Og heller ikke så flink om dagen.. Men det går seg vel til, tror jeg. Jeg kjører kort perspektiv selv i dag - jeg har kun mål for dagen i dag. Akkurat passe!

 

Jeg tenker denne prosessen vår som en slags pendel, jeg. I starten går det fort, og svinger mye. Nå er vi nærmere likevekten, vi er ferdige med de store toppene - men noen små svingninger frem og tilbake er kanskje bare noe vi må regne med før vi etter hvert finner vår plass i en fiiiin likevekt!

 

Hvordan er ellers formen din? Kan du gå litt tur nå? Det er jo meldt så fantastisk nydelig vårvær fremover at jeg blir nesten litt ør :) Noen rolige turer i vårsola kan gjøre underverker for både kropp og sjel og ustabile tanker, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg er litt skrekkslagen, jeg også! Og heller ikke så flink om dagen.. Men det går seg vel til, tror jeg. Jeg kjører kort perspektiv selv i dag - jeg har kun mål for dagen i dag. Akkurat passe!

 

Jeg tenker denne prosessen vår som en slags pendel, jeg. I starten går det fort, og svinger mye. Nå er vi nærmere likevekten, vi er ferdige med de store toppene - men noen små svingninger frem og tilbake er kanskje bare noe vi må regne med før vi etter hvert finner vår plass i en fiiiin likevekt!

 

Hvordan er ellers formen din? Kan du gå litt tur nå? Det er jo meldt så fantastisk nydelig vårvær fremover at jeg blir nesten litt ør :) Noen rolige turer i vårsola kan gjøre underverker for både kropp og sjel og ustabile tanker, hehe :D

 

 

Ja, det er vel slik "normale" folk også har det, småjusteringer hele veien... De friker nok ikke ut over at vekta viser en kilo eller to opp heller, for de vet at de bare kan justere. JEG, derimot, tror jo jeg er på full fart tilbake til 81,1 så fort vekta snur. Bruker masse energi på å skru rundt i hodet, veksle mellom å være fortvilet og full av pågangsmot...

 

Kanskje det bare er en vanesak og at det tar tid for fornuften å forstå at litt småvariasjoner ikke er "farli"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

5 år som røykfri !!! :P:DB):lol:

 

Woo-hooo :D Det står det respekt av!

Litt av en totalt omlegging av livsstil du har gjort på fem år, utrolig bra. Flinkis :)

 

..og tenk når vi om fem år fra nå kan si at vi fortsatt holder vekten og har gjort alle deprimerende statistikker til skamme. DET ser jeg frem til :D

Ha en fortsatt knall jubileumslørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woo-hooo :D Det står det respekt av!

Litt av en totalt omlegging av livsstil du har gjort på fem år, utrolig bra. Flinkis :)

 

..og tenk når vi om fem år fra nå kan si at vi fortsatt holder vekten og har gjort alle deprimerende statistikker til skamme. DET ser jeg frem til :D

Ha en fortsatt knall jubileumslørdag!

Kremt, noen kunne vel begynne å hviske litt om midtlivskrise.... :rolleyes:

 

Men at vi er av de 10% som klarer seg, det tror jeg nesten vi allerede har bevist! Hvor mange av de som startet etter ferien 2010 kom i mål eller nesten i mål her inne?? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woo-hooo :D Det står det respekt av!

Litt av en totalt omlegging av livsstil du har gjort på fem år, utrolig bra. Flinkis :)

 

..og tenk når vi om fem år fra nå kan si at vi fortsatt holder vekten og har gjort alle deprimerende statistikker til skamme. DET ser jeg frem til :D

Ha en fortsatt knall jubileumslørdag!

Kremt, noen kunne vel begynne å hviske litt om midtlivskrise.... :rolleyes:

 

Men at vi er av de 10% som klarer seg, det tror jeg nesten vi allerede har bevist! Hvor mange av de som startet etter ferien 2010 kom i mål eller nesten i mål her inne?? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) vil bare si lykke til videre Slippe og Ninjastar, dere er strax i mål, GRATULERER!! :D jeg har endelig klart å blitt gravid igjen så jeg får fokusere på trim og sundt kosthold no framover og ikke så mye kalorier.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) vil bare si lykke til videre Slippe og Ninjastar, dere er strax i mål, GRATULERER!! :D jeg har endelig klart å blitt gravid igjen så jeg får fokusere på trim og sundt kosthold no framover og ikke så mye kalorier.. ;)

ÅH! Gratulerer så mye, SMM87 - så bra!! Håper du får et problemfritt og godt svangerskap!! Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny uke står på trappene, og jeg har bestemt meg for å være veldig flink denne uka :) Det hele starter med en mandag med 1400 kcal og en liten tur.

 

Jeg har nemlig begynt å gå litt turer, og selv om jeg ikke får gått hverken fort eller så veldig langt, så er det bedre enn den sofa-tilværelsen jeg har hatt de siste ukene. Det er veldig inspirerende å gå i vårsola med god musikk på ørene, og da får jeg ekstre motivasjon til å ta i litt ekstra på kalorifronten også :D

 

Jeg tror vel egentlig jeg kunne tenke meg å gå ned et par-tre kilo til for jeg sier meg fornøyd, men da jeg sa det høyt her hjemme i dag, holdt mannen på å steile! Han mente jeg begynte å bli vel kritisk til eget speilbilde og at det var på høy tid å si seg fornøyd. Tror han var litt bekymret for at jeg skal bli helt kroppsfiksert og tullete og aldri fornøyd....:rolleyes: *kremt* Vel, han har et poeng..

 

I og med at han har hørt tålmodig på mine bablerier om vekt og trening i over halvannet år, så synes jeg at jeg skylder å lytte litt til hva han sier når han først sier noe annet enn støtteerklæringer ... i det minste ta det innover meg at jeg faktisk har klart å gå ned til et vektnivå jeg tidligere var veldig fornøyd med - før oppgangen begynte med den første graviditeten.

 

Hmm...... :huh:

 

Vel, jeg har satt 1. april som dato for slagplanen videre - dette er bare betraktninger underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...