Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Ha-ha.....Det er akkurat sånn det er med veteraner vettu......de går ikke så fort framover:D

 

Den sjokoladen gjorde nok ikke det store Elisabeth...da blir det nok verre med vinflaskene....DER er vi alle fall to som nok må se litt lengre etter nedgangen! Jeg skal også drikke vin...både i kveld og i morgen!! Vi får sørge for nok vann!!!

 

Da er vi tre! :( Kos deg på fest i helgen du også, Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Kos deg på fest! Bare du er litt ved bevissthet :( underveis trenger det jo ikke gjøre det helt store utslaget da.

 

Jeg vet bare for meg selv at alkohol er tabuområde, så jeg har valgt å stå over nesten hver gang det er aktuelt. Men jeg savner det ikke så veldig, sparer det til noen iskalde øl til sommeren jeg :)

Dessuten blir jeg så dårlig av veldig lite vin så det er ikke akkurat noe savn :)

 

Klem fra smom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da har jeg avsluttet uken med en divisjonsrunde på badminton, og 6 fine nye TP på treet mitt !! :)

Det gjorde seg !

Mannen min hadde lagd pizza til jeg kom hjem, hærlig !

 

Akk, ja den vinen...

Jeg går heller ikke noe ned når jeg drikker vin, men jeg prioroterer vin denne helgen :)

Så blir det ikke noe mer vin i løpet av dette kurset.

det er jentevorspill på gang, og det gleder jeg meg til !

Sjelden jeg er ute med venniner ! :)

Mannen min reiser til Gran Canaria i morgen på golf tur, og blir borte en uke.

så det spørs hvor det går med trim uken som kommer.

Skal prøve å få til mest mulig, håper på barnevaktene melder seg !! :(

 

Ha en fin helg damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da er vi midt i helgen og mens andre venter og sleper seg hjem for å slappe av, tyyyyner du ut 6 TP sånn i slutten på uka :eek: Jeg er stum av beundring over den gutsen du har!!

 

Tror nok helt sikkert at du greier å samle deg trimpoeng også i uken som kommer selv om mannen din er borte!! Er ikke det minste i tvil engang......du har jo et helt annet mål i sikte...og med den stå-på-driven du har er nok allerede tankene opptatt med å tenke ut hvordan fruktene på treet kommer til å ta seg ut til neste helg:-)

 

Var på jentekveld i går og det ble noe rødvin, ja!! Og i kveld får vi et vennepar på besøk og det står absolutt vin på menyen av alle slag....men maten er i alle fall godkjent. Chilimarinerte scampi med hvitløk til forrett og svinefilet med asparges og parmesan til hovedrett...det er vel ikke gæli da. Skal bli kjekt!!

 

Ha en fortsatt fin helg - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Den festen gikk jo rett vest !!

Drakk alt for mye, dessverre... Ble dårlig også..

Så nå er det leeeenge til jeg skal på fest igjen ! :(

 

Så nå må jeg være flink til tirsdag, spent på hvordan helgen slår ut på vekten... Full sjerpings, og telling bare så det står etter her !! :)

 

Hørest ut som en knall meny krepsedama, nam nam !

Og ja, jeg skal nok sanke noen TP denne uken også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg, så vondt å bli dårlig da. Det er en av grunnene til at jeg nesten aldri rører alkohol lenger - jeg blir så dårlig av nesten ingenting :) - og det er bare ikke verdt det...i tillegg til utslaget det ofte gir på vekta. Og høyere tall der + kvalme er jo ikke noe selvtillitsboost akkurat :).

 

Men drukket er drukket Elisabeth, det er bare å stå på og være flink et par dager så er det borte igjen - er jo ikke det at det er permanent så flinke som vi er for tiden, bare holder litt for mye på kroppsvæsker :(

 

Ha en super mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, huff dårlig... Jeg var skikkelig dårlig !

Og jeg drakk ikke sååå alt for mye altså, men tror rett og slett att kroppen er litt på bærtur når vi holder på med GR opplegg.... ( Greitt å ha noe å skylde på, haha !!! )

Så det blir en stund til neste gang med andre ord !

I dag er det 2 mnd til jeg skal på jentetur til Riga :)

Målet er å være nærmere 70 kg enn 80 kg til da, så det måååå jeg klare !

Orker ikke tanken på spa behandling der jeg holder inne magen i flere timer i strekk...

Og bare en mnd etter den turen skal jeg på jentur til London. Å Jeg gleder meg !

Så nå skal det være litt hardkjør fremover ! Det blir ekstra godt å komme på tur da ! :)

Mannen min er på tur til Gran Canaria denne uken, og pussig nok merker jeg att behovet for å kose meg litt ekstra kommer snikende... Så deilig å sitte i sofaen etter ungene er lagt, å så kose seg litt.... Han er jo på tur og koser seg, så da kan vel jeg å ?? ..... Når skal det bli slutt på disse tankene ???

I dag er det MANDAG og ingen kos ! Så det :(

 

Jaja, jeg kjenner att hodet er på rett vei, og da er mye gjort !

I dag ble det en kopp lett kakao til lunsjen, og gjett om den var god da dere !!

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så godt igjen med den alenehjemmekosen :(. Men i morgen, vet du, når du skal skrive her hvor flink du var i kveld, da er det ikke verdt å falle for fristelsen...jeg VET du klarer det, for det har du jo bestemt.

 

Ta deg en kopp te i steden, og et knekkebrød så er mye gjort!

 

De turene dine høres så deilige ut. Jeg har en jentetur i sikte til senhøsten jeg da, skal til (mest sannsynlig) New York på 40-årstur med bestevenninnen min. Gjett om jeg skal shoppe da? For da har jeg klart å holde vekten i nesten et år og bonusen min skal brukes der :). Men akkurat nå føles det veeeeldig lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg bare vil inn og heie deg over kneiken....jeg henger meg på Smom her: Det er ikke verdt det.......Ta deg heller en kopp te ja :-)

 

Dette greier du Elisabeth! Jeg krysser fingrene mine for deg...jeg vil inn hit og rope hurraaaaaaa!!!!

 

Stooor klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle jeg ikke ha lest!

Har gledd meg til lettkakaoen som sto i skapet på jobb i hele dag.

Når jeg skulle drikke den var den borte!!!

 

ÆSJ!

Men men- klarer meg med appelsin og vann :(

 

Ha en fin uke videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kurskveld i dag !

Og jeg er visst heldig om vekten står der den var forrige uke. ( Ut fra vekten min i dag tidelig... :( )

Æsj altså !

Jeg VET jo att jeg ikke går ned når jeg drikker vin, så det kommer jo ikke som noen "bombe".... Men att man skal få slik "straff" for en dag med utskeielse....

 

Kvelden i går gikk fint, ble nok for mange kcal på kveldstid i forhold på dagen, men holdt meg innenfor 1700 kcal, som jeg skal ligge på.

 

Tvi tvi for kvelden som kommer !!

I dag satser jeg på en del kopper grønn te vil hjelpe meg med å få bort litt av vannet i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kvelden endte slik jeg fryktet denne uken, opp 100 gram... :)

Så mye telling, nei takk og styr en hel uke for 100 gram OPP !

Nei, nå er jeg rett og slett skuffet. :)

Jeg VET jo att jeg sliter med nedgang når jeg drikker alkohol, men ærlig talt...

6 dager med rett fokus, og innenfor kcal burde jo telle for noe !

og trimpoengene er jo heller ikke noe til hjelp !

Irriterende ! Synst jeg er flink med trim, men får jo ikke uttelling for den føler jeg... Trodde man gikk ekstra ned jeg da, men ser ikke slik ut...

Nei, akkurat nå så er ikke dette mye stas.... Sukk....

 

har spist en stor posjon med woket grønnsaker og kylling med litt nuddler.

Nydelig godt, og veldig veldig mett... :(

Og håper jeg med det har satt en stopper for all sjokolade lengsel i kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så utrolig kjedelig da! Det har du ikke fortjent, men det er nok for tidlig for vannet som har lagret seg etter festen, tror du ikke?

 

Og du er jo virkelig flink til å trene, har jo massevis av trimpoeng vi andre bare kan se langt etter...men er du sikker på du spiser nok i forhold til all treningen da?

Du har jo sikkert stålkontroll på det i og med at du går på kurs, men må jo bare spørre da....

 

Eller har du et platå du må slite litt med kanskje? Det er jo superfrustrerende, men vi må vel alle over dem?

 

Jeg er sikker på at du får en super uke nå, med masse nedgang, krysser fingrene for det jeg i hvert fall!

 

Håper du får en god avslutning på kvelden nå da, jeg skal ut og trene nå og så er det inn i sofakroken med kveldsmat og Grey's.

 

*Trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt, den frustrasjonen hadde jeg også følt. Du har fått gode innspill fra smom, og det kan jo være mange andre ting også som mensen eller at du har vært stresset (hører noen si at de lagrer vann da). Du får helt sikkert uttelling for det neste mandag:-).

 

Bare fortsett og vær flink, ikke bruk dette som en unnskyldning for å skeie ut. Det angrer du bare på, stol på meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jo, det er nok kanskje ett platå.. :/

 

Jeg var på denne vekten ett halvt års tid sommeren for 3 år siden. Har ikke vært under denne vekten siden jeg var ganske ung...

Så kanskje jeg trenger litt tid til å komme meg lenger ned...

Men jeg har jo ikke "tid" til ett plåtå... :)

Gir jo såååå lett opp jeg da..

Men håper på det er noe vann osv !!!

Du slo hammeren på spikeren Mai ! Sitter her og funderer på hva mer jeg kan spise til Greys og sesongavsluttningen.... haha

Har spist en stor posjon wok, så egentlig er jeg mett !

Får heller finne meg en pk sukkerfrie Ifa.. :(

 

Tror jeg spiser nok mat i forhold til trimmen ja :)

 

Denne uken som kommer er det full fokus, for jeg VIL ha ett godt resultat neste tirsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok utskeielsen din med alkohol som gjør vektoppgangen, ElisabethV! Den skal gjennom leveren (rensing), og kroppen bruker laang tid på å kvitte seg med alkohol. Deretter kommer fordøyingen av mat, så med andre ord blir alt satt på "vent". Neste uke er alt tilbake til normalen, og du får vanlig vektnedgang.

 

Endel fester med alkohol ventet meg i høst, og det var derfor jeg skippet å gå på kurs da. Og heller begynte igjen nå etter jul, og nå er det bare hvite uker!!

 

Slik er det bare...:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror Høst har ett poeng der. når jeg gikk på kurs i 2008 så sa kursleder til meg at etter ett større alkohol intak så stoppet nesten forbrenningen i 2-3 dager.. +++ alt vann som samler seg i kroppen :| så neste uke kommer nok nedgangen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Heisann!!!

Guuu' ....hjelp, jeg tror vi drikker for mye!!

 

Tror nok også at jeg drakk for mye i helga ElisabetH! ...vekta står fortsatt på 67-tallet, og jeg tror nok jeg konsumerte bortimot et par vinflasker tilsammen fredag og lørdag...eller no' sånt :eek:

 

Men da blir det nok bedre for oss bare alkoholen forlater kroppen. Kjenner meg jo ganske stødig nå da, så jeg må jo ha blitt edru;)

 

Men det er helt klart noe der...jeg legger meg flat og NÅ GÅR JEG UT EN TUR!! Her må det trimmes bort tror jeg!!

 

Men gir vi oss for det?? ...neiiiii!! Vi står på til mara tar oss - sant ja?

 

Stå-på-klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, vi gir oss ALDRI :)

 

Endelig ble det trening på meg igjen, 6,5 TP i kveld :)

er redd det ikke blir noe mer trim før søndag når mannen min har kommet hjem....

I morgen skal jeg ha klubb, og må ordne til mat og greier.

Fredag er det skidag for gutten min, så det må jeg bli med på...

Lørdag har jeg lovd lekeland før vi skal hente pappa på flyplassen, so svusj der gikk dagene fra meg.... :(

 

I dag var jeg på sykehus på kontroll med sønnen min. Da ble det tid til en liten shoppingrunde først. Endte opp med en salat til lunsj, og en kaffe mokka etterpå... Hadde sååååå lyst på....

Noen som vet hvor mage kcal det er i en, sånn ca ?

Har ikke drukket en siden jeg begynnte på kurs i august i 2010, så den fortjente jeg !!

 

Til klubben i morgen skal jeg lage GR sin Indisk Kyllingsuppe, og til dessert blir det fruktsalat med Mövenpick caramell is.... Blir nok bare frukt på meg...

Har kjøpt inn deilig melon, annanas, sharon, kiwi, druer og pære. Skal ha litt hakket valnøtter i. For litt tyggemotstand... Nam nam, gleder meg ! :)

ha en super torsdag damer !

Det nærmer seg helg !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg har gjort en innsats på trimsiden jeg også: Jeg syntes jeg har vært såååå flink som har samlet 5,5 TP totalt for mandag, tirsdag og onsdag, men det holder jo ikke ett sekund mot de mengdene du trener!!!! En kveld og så har du 6,5....

Fy søren så rå du er...d055.gif Jeg er intet mindre enn imponert .....

 

Høres ut som en nytelse den kaffekoppen du hadde i går Elisabeth....KLART du fortjente den:-)

Men den fruktsalaten? Enig med Calli...den fruktsalaten hørtes bare utrolig god ut!! Så den skal jeg kopiere og nyyyyte!

 

Lykke til med klubben i kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Slike treninger som i går kveld gjør så godt !

Jeg kommer hjem, er i godt humør :) , og spiser ikke for mye kveldsmat, for jeg kan jo ikke ødelegge alt...

Eneste minus med det er att treningen slutter kl 2130, så skal jeg kjøre hjem, og før jeg er ute av dusjen er klokken 22. Og jeg trenger gjerne ett par timer på å roe ned kroppen, og bli klar til å legge meg. Så jeg er alltid trett tirsdag og torsdag, dagene etter sentreningen. Men det er ett luksusproblem ! :)

Sitter her med en kopp deilig grønn te ( er på jobb, og har dessverre lite å gjøre...), og en diger appelsin som jeg skal kose meg med !

 

Så flott du har vært på trening da krepsedama ! Du er flink !!

Jeg burde virkelig trent litt styrketrening, men kommer ikke så langt.

MEn jeg kom plutselig på att jeg har en fin rockering som jeg ikke har brukt siden høsten.... Den må få lufte seg litt igjen !

Og så har jeg så lyst til å klare å ta pushups....

Hm... Kanskje jeg skal ha mål om å ta 10 stk hver kveld. Da kommer det seg vel ?!?!?

 

Stri regner ute her, men det positive er att en del av veiene ENDELIG begynner å bli bare... Fikk nesten vår følelse her, men det er nok 2 mnd for tidelig her på nordvest landet.... :(

 

Men jammen skal vi være VÅRYR når den tid kommer !!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

tenkte jeg måtte besøke tråden din idag, og har lest raskt gjennom.

Du har jo vært superflink jo!!

Masse resultater og så målrettet!

Ble inspirert jeg.

Vi har omtrent samme mål - jeg vil ned til 70 kg til sommeren.

Samtidig vil jeg være ganske godt trent også.

Og det ser ut som du er godt igang der.

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...