Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Lykke til på veiing:-). Belønning kommer etterhvert, uansett!

 

Jeg har prøvd noen rensegreier for endel år siden, men aldri fungert.. Det som derimot fungerer bra, er å låse seg inne på badet med jevne mellomrom og ta full overhaling; ansiktmaske, smøring både her og der, shavings her og der, negler og føtter. Da får jeg en sinnsyk godfølelse i kroppen som varer i flere dager:D. Bare synd at det er litt for sjeldent jeg får somlet meg inn på badet "skal bare, skal bare" også blir det for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til på veiing i kveld! ;)

Om det ikke skulle gå så bra så er det viktig at fokuset holder seg på plass så du får resultatene neste uke! :)

 

Kjempebra at du er godt i gang med treningen! Det er viktig.

 

Å du, spendt på renselseskur jeg også.

Har aldri prøvd det før, men det er alltid greit med noen puff! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg greidde ikke å la være, men må bare henge meg på følgende råd fra Mai01:

 

"....Jeg har prøvd noen rensegreier for endel år siden, men aldri fungert.. Det som derimot fungerer bra, er å låse seg inne på badet med jevne mellomrom og ta full overhaling; ansiktmaske, smøring både her og der, shavings her og der, negler og føtter. Da får jeg en sinnsyk godfølelse i kroppen som varer i flere dager:D...."

 

Det er bare SUPERT...... Go for it Elisabet:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dagens kurskveld er ferdig, og det ble 500 gram ned.

Hadde dessverre på følelsen att det ikke ble så mye...

Men ned er NED...

 

Takk for støtten folkens ! :)

Ja, kanskje jeg skal ta meg en spa kveld på badet !!

God idè !

 

1 april skal jeg på jentetur sammens med mamma og søsteren min til Riga.

Innen den tid er målet å være i nærheten av 70 kg !

Da tror jeg att jeg vill tørre å ta spa timer !

Og det gleeeeder jeg meg skikkelig til !

29 april skal jeg til London på enda en jentetur, sammen med gode venniner !

Så jeg har mye å se frem til !

Nå skal det jobbes og slites i noen mnd frem til det !! ;)

Om jeg er flink så både tørr jeg å ta spa timer, og kan shoppe litt i vanlige butikker i London ! Ikke i XL butikker...

Så jeg mye å jobbe frem mot !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så bra Elisabeth - 0,5 kg ned!! - nå er du i siget!! Jeg er så glad på dine vegne - jeg kjenner jeg smiler her jeg sitter:-) Nei dette var skikkelig artig!

 

Det høres hyggelig ut med Spa-tur ja - noe å strekke seg etter det! Men enn så lenge så kan du trene på hjemmebane vettu. Kjempegodt det og:D

 

Og jentetur til London!!! Jammen har du litt av hvert å glede deg fram til og jobbe for ja - Lucky you, my friend :-)

 

Jeg er ferdig med min SPA-kveld nå, så nå er det velværet og tekoppen som gjenstår.

 

Godnattklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang! ;)

Jeg syns 500g er supert jeg.. blir glad for det jeg- og det er jo det som er anbefalt også.. Sånn mellom 500g-1000g i uka! :)

 

Så mye kjekt du har å se fram til da!

Gøy å ha noe å glede seg til.

Spørs om jeg må prøve å organisere noe med mine venninner også.

 

Ønsker deg en finfin uke videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga - London, jeg blir helt dårlig:-). Jeg vil også på jentetur!! (men, skal ikke klage siden jeg drar til Thailand om 3,5 uke..) London kommer vel til å stå på hodet midt i prinsebryllupet, men så morsomt å oppleve:-)

 

0,5 kg ned er kjempebra, spesielt siden du ikke hadde så store forventninger! Og når du er ferdig og får slankinga på avstand vil du riste på hodet over at du ikke var helt fornøyd med 0,5 kg. Det er virkelig bra!!

 

Spakveld hørtes innmari deilig ut her jeg nettopp ble ferdig med dagens jobb.. Nå skal jeg slappe av resten av kvelden:-)

 

Vi prates, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, nok en gang! :) Det er KJEMPEBRA!

 

Du er så flink, fokusert, positiv, engasjert og inspirerende. Jeg er sikker på at du vil klare å nå målene dine. ...og jeg vil være med every step of the way ;)

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

En halv kg smør veier faktisk litt ! Ja, det er ikkje så værst !! :)

 

I dag har jeg hatt fridag hjemme med barna.

Og jeg har laga mat ! Småballsuppe !

Noen som har smakt det ??

Det er en brennsnut, kokt på fenalår. Når låret er kokt tilsetter du melk og grønnsaker oppkuttet i biter, og lager små potetballer som man tilsetter i gryten.

Og skjærer opp kjøttet i biter.

KALORIBOMBE !!! ;)

Men nydelig godt !

Jeg fikk to fenalår til jul som jeg ennå ikke hadde begynnt på, så i dag brukte jeg det ene. Må jo nesten bruke det, når man har fått det. Og jeg ELSKER fenalår !!

man kan jo ikke kutte ut alt, selv om man er på "slanking".

Ser jeg prøver å spise ganske normalt denne gangen, og da tror jeg det er mye større sjanse for att jeg klarer dette. Ikke noe mat jeg "venter" på å få spise når jeg er "ferdig".... ( Blir vel ALDRI ferdig på kurs, dette er jo en livsstilsendring ! )

 

Avsluttet dagen med en hææærlig og lang treningsøkt på 2,5 timer, og har karet til meg 6,4 TP :)

 

Ha en fin kveld damer !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

6,4 TP???? Haka datt ned i fanget på meg og jeg ha'kke fått'a opp igjen enda......Fy søren så flink du er og makan til utholdenhet!!!! Flinka:D

 

Har ikke smakt denne retten du beskriver nei, men høres deilig ut. Minner meg om hytte og fjellmat...eller er jeg helt på villspor? Fikk bare noen vibber på god suppe å varme seg på på kalde dager....:-) Problemet hos oss er at mannen min ikke spiser mat som har sagt bææææ i levende live...ha-ha...

 

d030.gif ....å som vi kokkelerer....

 

Jeg holder også på å koke kjøttbein til suppe som vi skal ha i morgen. Har beinet ut røkt svinekam og skal koke suppe på beina. Maaaasse grønnsaker nedi og greier....skal bli godt!

 

Klemz fra Krepsedama:D som nå skal sjekke inn på soverommet......Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, tenke seg til ! :) 6,4 TP ! Med pulsklokke, så jeg vet det er rett ! hehe

En hærlig avsluttning på dagen !

 

Ja, brennsnut er jo skikkelig vintermat. Som varmer !!

Æsj, han spiser ikke lam nei... det er jo så godt ! ( Men dog veldig fett også, så kanskje ikke så dumt allikevel ! ;) )

 

En god supper er nydelig godt !

Bruker du røkt svinekjøtt i den ?

Har bestemt meg for å ha suppe oftere, det er jo så magert ! :)

Lurer på å prøve den tacosuppen neste gang jeg skal ha klubb. Den står i den nye kursboken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jadda, bruker beina av den røkte svinekam for kraften og skjærer med godt med kjøtt også. Ellers har jeg skjært opp svinekammen i skiver og skal bruke den til dampet svinekam og kålrotstappe.....mmmmmm.... godt og MAGERT som bare det!!

Kålrotstapa er bare stappa kålrot uten mel eller melk, men med salt og pepper...og sennep!!

 

Det bør du prøve:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Skal prøve meg på røkt svinekam med kålrotstappe. Men dog med poteter til ;)

 

I dag er jeg SULTEN....

Lenge siden sist jeg følte på att jeg har lyst på mer mat ( OG FAKTISK sjokolade...), før det er mattid .....

Men vet att det er noen dager man føler mer på sulten enn andre...

Så her sitter jeg da med mine ifa uten sukker og tygger i vei...

 

SKAL klare å stå imot dette også, selv om jeg har sinnykt lyst på en sjokolade ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve meg på røkt svinekam med kålrotstappe. Men dog med poteter til ;)

 

I dag er jeg SULTEN....

Lenge siden sist jeg følte på att jeg har lyst på mer mat ( OG FAKTISK sjokolade...)' date=' før det er mattid .....

Men vet att det er noen dager man føler mer på sulten enn andre...

Så her sitter jeg da med mine ifa uten sukker og tygger i vei...

 

SKAL klare å stå imot dette også, selv om jeg har sinnykt lyst på en sjokolade ! :)[/quote']

 

Er så flinkt å stå i mot!

Her på jobben i dag er det satt fram Dessertsjokolade, Nidar Favoritter med Stratos _og_ After Eight :/ WHY?????

 

Men jeg har tatt gulrøtter, druer og en appelsin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kurskveld er ferdig' date=' og det ble 500 gram ned.

Hadde dessverre på følelsen att det ikke ble så mye...

Men ned er NED...

 

Takk for støtten folkens ! :)

Ja, kanskje jeg skal ta meg en spa kveld på badet !!

God idè !

 

1 april skal jeg på jentetur sammens med mamma og søsteren min til Riga.

Innen den tid er målet å være i nærheten av 70 kg !

Da tror jeg att jeg vill tørre å ta spa timer !

Og det gleeeeder jeg meg skikkelig til !

29 april skal jeg til London på enda en jentetur, sammen med gode venniner !

Så jeg har mye å se frem til !

Nå skal det jobbes og slites i noen mnd frem til det !! :)

Om jeg er flink så både tørr jeg å ta spa timer, og kan shoppe litt i vanlige butikker i London ! Ikke i XL butikker...

Så jeg mye å jobbe frem mot ![/quote']

Flott nedgang ElisabethV

Stå på du er kjempeflink, må jo inn og lese hvrdan det går med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Rett og slett dårlig gjort med den sjokoladen !! ;)

 

Jeg står imot, enn så lenge !!

Og spiser fint lunsjen min med te til...

Tok en skive med "synnøve finden så lett ost" og lett bringebærsyltetøy, det hjalp litt på søtsuget... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette klarer du å stå imot! Visualiser målet ditt: tenk deg at du legger deg i kveld, med en god følelse i hele kroppen, MESTRING, du har stått i mot fristelsene, og du kan være så STOLT av deg selv ;)

 

Virkelig visualiser, det funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, ikke sant Calli !!

Den gode hærlige følelsen vil jeg ha, den SKAL jeg ha !

Punktum, det blir ingen sjokkis på meg i dag ! ( heller...haha.. )

 

Så bra du er inne å ser etter meg tyr ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....Elisabeth sier nei!!!!! Og det er så bra at du står imot...kjenner nesten jeg blir stolt av oss....oss???...Ja, føler med deg jeg altså, så det kjennes som det er nesten ut som det skulle være meg selv :-)

 

Kjempeflott Elisabeth - fortsett slik så er du på en god sti framover:-) Nå må jeg spise middagen min - litt sen i dag!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Æsj, og jammen spiste jeg sjokolade klokken 21 i går kveld.

Klarte å holde meg heeeele dagen, helt til kvelden altså.

Men spist er spist... Tror nok ikke den sjokoladen bikker hele opplegget ;)

Fryktelig trøtt og sliten i går, og da kommer det kose behovet ...

Men med mye trim forrige uke, og med trening i kveld og søndag og mandag så regner jeg med det går bra !

 

Ett annet lite "aber" er att jeg skal på fest i helgen ! Så da går det nok med en flaske vin, ++... Men men, ikke så ofte det skjer, så jeg føler jeg fortjener det !

Kjenner jeg "stresser" ikke så fryktelig mye med nedgangen nå. Jeg er på rett sti og vet att fortsetter jeg slik, så går det ned ! Men det er jo selvfølgelig kjekt å få gode tall hos kursleder på tirsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen katastrofe, ElisabethV! En sjokolade i ny og ne lager ikke de helt store forandreingene i vekten. Det var slik vi holdt på før med mye gal mat ++ sjokolade og lite trim som gjorde at vi la på oss.

 

Nå er vi som du sier veteraner, og vet at dette går sakte men sikkert nedover, og plutselig er vi i mål!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ha-ha.....Det er akkurat sånn det er med veteraner vettu......de går ikke så fort framover:D

 

Den sjokoladen gjorde nok ikke det store Elisabeth...da blir det nok verre med vinflaskene....DER er vi alle fall to som nok må se litt lengre etter nedgangen! Jeg skal også drikke vin...både i kveld og i morgen!! Vi får sørge for nok vann!!!

 

Men det er så kjempegodt av avslappende av og til; god mat og drikke sammen med gode venner......eller den bedre halvdel for den saks skyld.....bare det ikke blir hver dag eller hver helg:-D

 

Vi krysser fingrene videre - Klems fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj' date=' og jammen spiste jeg sjokolade klokken 21 i går kveld.

Klarte å holde meg heeeele dagen, helt til kvelden altså.

Men spist er spist... Tror nok ikke den sjokoladen bikker hele opplegget :(

Fryktelig trøtt og sliten i går, og da kommer det kose behovet ...

Men med mye trim forrige uke, og med trening i kveld og søndag og mandag så regner jeg med det går bra !

 

Ett annet lite "aber" er att jeg skal på fest i helgen ! Så da går det nok med en flaske vin, ++... Men men, ikke så ofte det skjer, så jeg føler jeg fortjener det !

Kjenner jeg "stresser" ikke så fryktelig mye med nedgangen nå. Jeg er på rett sti og vet att fortsetter jeg slik, så går det ned ! Men det er jo selvfølgelig kjekt å få gode tall hos kursleder på tirsdag ![/quote']

 

Du har en sunn og fin innstilling til hele opplegget synes jeg. Det SKAL være lovå skeie ut i blant. Det er jo det som er å leve normalt! Noen ganger er det festligheter og vin, andre dager er det behov for litt ekstra kos og sjokolade. Det er GREIT!

 

Et velkjent Roedepoeng er verdt å ha i tankene da: I løpet av en uke spiser man ca 35 måltider. Om ett av dem ikke er helt etter boka, så er det tross alt ikke det ene måltidet som er utslagsgivende, det er hvordan du legger opp de 34 andre! :)

 

Kos deg på fest i helgen, med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...