Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Var på vurdering i dag, men fikk dessverre ikke noe svar enno.

Jeg skal tilbake i mai, og da skal jeg veie 70 kg :)

Da ville han vurdere det, og gi meg ett svar.

Så NÅ gjelder det !!

Mest mulig ned, så slipper jeg den kostnaden !! ;)

MEN det som er kjipt er att det er 1,5-2 år ventetid på operasjonen om jeg får den dekt.

Jaja, som mammaen min sa til meg, da har jeg en god grunn til å holde vekten en stund :)

Ellers så har dagen gått kjempe fint !

Var på shopping i dag og brukte opp gavekortet jeg fikk til jul med mannen min. 2000 kr fikk jammen ben å gå på !!

Kjøpte meg en ny kardigan jakke, i mørk grønn. Som gikk til mine grønne øyne sa hun som jobbet der, hehe... Den var så fin, med litt vipp nede... I veldig god kvalitet...

Så kjøpte jeg meg en Bjørn Dæhlie ski dress, på OBS faktisk. 600 kr, billig !!

Så kjøpte jeg med en grå tunika og en mørk blå ganske lang cardigan jakke...

Åh, jeg ELSKER shopping !! hehe...

Avsluttet dagen med 1100 kcal forbrennt på trening !

Hærlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som en flott dag Elisabeth:-) Du greier 70 til mai vettu.....vi står her langs veien og vifter med armer og bein og flagg og vimpler og jeg vet ikke hva...Klart vi vil se deg i mål og at du kanskje får operasjonen din!!

 

Stå på jente - dette har jeg tro på;)

 

Og shopping...sikkert ingen som vår såååå gira som deg i dag! Synes nesten jeg så deg i farta....både 2000 spenn og 1100 kcal svidd av på en og samme dag!

 

Dette lukter det skikkelig fugl av....her flyr nok kiloene ja:-)

 

Lykke til - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vurdering i dag' date=' men fikk dessverre ikke noe svar enno.

Jeg skal tilbake i mai, og da skal jeg veie 70 kg :)

Da ville han vurdere det, og gi meg ett svar.

Så NÅ gjelder det !!

Mest mulig ned, så slipper jeg den kostnaden !! ;)

MEN det som er kjipt er att det er 1,5-2 år ventetid på operasjonen om jeg får den dekt.

Jaja, som mammaen min sa til meg, da har jeg en god grunn til å holde vekten en stund :)

Ellers så har dagen gått kjempe fint !

Var på shopping i dag og brukte opp gavekortet jeg fikk til jul med mannen min. 2000 kr fikk jammen ben å gå på !!

Kjøpte meg en ny kardigan jakke, i mørk grønn. Som gikk til mine grønne øyne sa hun som jobbet der, hehe... Den var så fin, med litt vipp nede... I veldig god kvalitet...

Så kjøpte jeg meg en Bjørn Dæhlie ski dress, på OBS faktisk. 600 kr, billig !!

Så kjøpte jeg med en grå tunika og en mørk blå ganske lang cardigan jakke...

Åh, jeg ELSKER shopping !! hehe...

Avsluttet dagen med 1100 kcal forbrennt på trening !

Hærlig ![/quote']

Du er så entusiastisk at det er gøy å lese!! At du er 70 kg. til mai, er jeg ikke i tvil om!

Ja, shopping er utrolig gøy, og det høres ut som om du har kjøpt deg mye fint. Og så er det sååå greit når en kan få noe på salg.

Ha en flott torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

Ser at du også har hatt en tøff uke, da var vi to, men nå er det bedre og alt er såååå mye lettere!

 

Gratulerer med 70-tallet! Det er deg virkelig vel unt!!! :) Og at du klarer 70 kg til mai det er jeg helt sikker på med den motivasjonen i andre enden.

 

Jeg valgte å gjøre en slik operasjon selv for noen år tilbake og har ikke angret en dag. Mulig jeg kunne fått den dekket, men det hadde jeg ikke tenkt på en gang og når jeg først bestemte meg så gikk det fort for å si det sånn. Det var verdt hver krone. Og selv om jeg valgte å ha ett svangerskap til etterpå er det fortsatt verdt det - det hadde vært virkelig ille nå om jeg ikke hadde det for å si det sånn ;).

 

Håper du får det dekket da, og om ikke vurder det likevel for det er utrolig hva det gjør for selvtilliten :)!

 

Stå på videre Elisabeth, vi heier deg fram til mai vi vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å runde de tier-tallene:D. Gratulerer så mye!!

 

Jeg er helt sikker på at du klarer 70 kg til mai, bare fortsett sånn du holder på:-) Og så mange trimpoeng som du klarer!! 1100 kcal på en kveld, jeg bøyer meg i støvet, eller skal jeg si svetteperlene:D. Er det badminton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

De 1100 kcal er badminton :)

Hadde langtrening i går på over 2 timer ! Hærlig !!

 

SMOM : Ja, om jeg ikke får dekt operasjonen, så kommer jeg til å betale den selv.

Legen mente den ville komme på ca 50 000, og litt ekstra om jeg ville ha fettsuging... ;) væ... hørest litt skummelt ut... Tok du fettsuging samtidig ?

Jeg gleder meg så enormt til denne operasjonen, da jeg siden jeg ble ungdom har hatt hengemage... ( Den nederste magen under navlen som er værst her... )

Så det er nesten litt fristende å betale gildet selv, og muligens få gjort det rett etter sommerferien.... Må tenke litt over den, og se om jeg i det hele tatt får det dekt med det offentlige... :)

 

Reflekterte litt i går kveld på hvor mye jeg egentlig har gått ned i vekt....

Jeg startet på kurs i august 2009, da gikk jeg bare ett kurs. Startvekten min var da 97 ( !!! ) kg. Jeg gikk ned til 90 kg, og holdt meg der til august 2010. Da startet jeg på nytt igjen, og TOTALT har jeg da gått ned 18 kg på 1,5 år ! Og når jeg tenker meg om, det er jammen ikke så værst !!!

Så nå skal jeg begynne å være med fornøyd med egen innsats, og ikke være så hard mot meg selv....

Jeg kommer snart til en uke jeg står stille med vekten, ( det er gjerne 2 uker ned, så stillen en liten stund ), og da SKAL jeg ikke gå på en smell som jeg bruker !

 

Gleder meg til helgen !!

Da blir det mye hærlig trim da jeg skal på turnering !

Rekner med 5-10 TP både lørdag og søndag :)

 

Ha en fin dag damer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang mageplastik: jeg tok full mage m/fettsuging og det kostet 40.000 for litt over 3 år siden (Privat i Oslo). Blitt veldig bra som sagt det altså. Men det tok litt tid før arr og slikt har blitt bra, bare så du ikke forventer magi fra første øyeblikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

For en flott historie du har på vektnedgangen din Elisabeth!!! Du har kontrollen altså - målbevisst til tusen. Hvis du spør om jeg har troen på at du om noen måneder kommer i mål, er svaret JA!!! :-)

 

Flink er du - måtte bare inn og heie litt ekstra nå som jeg så hele historien din.

 

Stå på jente og kos deg videre med dine flotte resultater på full fart mot målet:-)

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Kjempeflink har du vært! Gått ned maaange kilo, og jeg er bombesikker på at du klarer de siste kiloene så du lander på 70! ;) Du har jo allerede vist at viljestyrken er der! :)

Dessuten skal vi passe på å pushe deg vettu! :)

 

 

Ønsker deg en finfin helg med kos og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

målet mitt, ja det kjennest nesten litt uvirkelig ut !

Att jeg noen gang skal komme frem til den, føles nesten utrolig ut...

Har jo ikke vært "slank" siden jeg var over 20 år...

Men jeg skal gjøre mitt for å komme dit !! ;)

Føler jeg er i en god stim, og er ved godt mot !

 

Har akkurat spist deilig tacos med karboandedeig, det slår aldri feil her i huset !

Gleder meg til en kjekk helg !

I morgen er det turnering ! Og etter den middag og kino sammen med mannen min !! Kos kos !!

 

Ha en fin helg damer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, Elisabeth, dette går veien skal du se! Her har du utrolig mange "hjelpere" eller heiagjeng om du vil, og godt er det - veien mot målet blir nok litt lettere på den måten:-)

 

Og det høres ut som du har en strålende helg foran deg - koz-koz;)

 

Og det kommer nok en dag Høst da vi alle kan si: jeg nådde målet mitt i går!!

.....Den går vi for alle sammen ;)

 

Ha ei fortreffelig helg - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så fort helgene flyr avgårde !!

Helgen har vært hektisk !

Turnering både lørdag og søndag.

Ble ikke så mange TP som jeg hadde håpt på, men allikvel bra !!

Selve spillingen var heller ikke så veldig bra, da jeg måtte spille i den høyeste og beste klassen.

Men jeg fikk svettet og brukt 12,5 TP i løpet av helgen, så da må man vel være fornøyd !

I går kveld var jeg og mannen min på Middag ute, og kino etterpå.

Middag, ikke spesielt sunn... Biff sandwich med pommes frittes, og smågodt til dessert på kinoen ! ;)

Jaja, hadde heldigvis en bra trim dag bak meg !

tror det har gått greit med meg denne uken, så jeg er spent på tirsdagen og kurs. De ukene jeg har hatt mange TP er det ikke alltid jeg får utteling for det føler jeg, så jeg er veldig spent !

ha en fin kveld damer !

Her skal det vaskes ett par maskiner med kle, resten av kvelden blir på sofaen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du spiller? Håndball eller....

Du har fått kjempebra med trimpoeng, så tirsdagens veiing går nok bra, ElisabethV.

Hatt en helt forferdelig dårlig trimuke, men du verden så godt det var i dag når jeg endelig fikk brukt kroppen til noe annet enn møter, kjøring på kamp osv. Neste uke blir bedre for da er det ikke så mye som skjer....

Ha en fin kveld på sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg må visst være inkognito....Elisabeth, du er bare helt rå på de trimpoengene altså!!! For en utholdenhet du må ha....puuuuh.....jeg må bare trekke pusten...:-)

 

Jeg var ute og gikk en god tur selv i dag, men det blir lite med 2,1 fattige trimpoeng i forhold til deg:-( .....men jeg er stadig optimist og tenker at nå som våren nærmer seg og rygg og bein blir bedre, så går alt så mye bedre her også!!

 

Stå på videre - du er skikkelig flink med den greia der altså :-) ....så en bedre middag med partneren må du for all del unne deg!!

 

Ha ei ny flott uke - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg spiller Badminton ! Og det er super trim !

Anbefaler på det varmeste ! :)

 

Ah, i dag kommer smellen etter en travel uke og helg !

Er sååå trøtt !

Hadde jeg sluppet å kjøre gutten til skolen så hadde jeg lagt meg ned og sove igjen til ungene våknet... ;)

Sitter her med en pepsi max og håper den skal kikke inn snart ! :)

 

Spiste en salt lapskaus/suppe i går til lunsj i hallen. Og jammen kom der en kg vann ( ?!?!) forhåpentligvis i tillegg.... Denne har med å forsvinne til i morgen og veiing altså !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok en flott overstått helg! :) Jeg sier som Krepsedama, du er virkelig helt rå på de trimpoengene. Jeg går inn for mellom 4-5 på en HEL uke (to ganger trening på elixia), og da er jeg stolt av meg selv! Hehe ;)

 

Så koselig med kinokveld, hva slags film så dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Vi såg "the tourist"

Den anbefalest !

Ja trimpoeng....

Det er vel kanskje bra, men så er det så utrolig kjekt å være på trening.

Derfor så blir det trening på meg igjen i dag ;)

Men ser att jeg ikke haler inn fullt så mange TP nå som før da vekten var høyere.

Må jobbe mer for ett TP.

Gleeeeeder meg slik til isen og vinteren fordufter, og det er mulig å gå på fjell turer igjen ! :)

Ha en fin kveld damer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye takket være deg, så har jeg trent badminton i 1,5 time idag, og fått 3,5 trimpoeng:D. Det er veldig morsomt, også glemmer man at man trener. Man blir så gira på å treffe den ballen!!

 

Ellers så sa forresten legen min at det kunne gå opptil en uka før kroppen slipper ekstra vann på grunn av salt mat.. Så bare hold ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Å ja Mai, er det ikke super trim ??

Du glemmer alt annet, og bare koser deg mens du trener !

Hærlig !!

Så bra att JEG kunne motivere deg litt til det !

Nå ble jeg glad ! :)

 

Her ble det 750 kcal på 1 time og 15 minutter.

Effektivt med andre ord ! ;)

 

Har spist knekkebrødene mine til kvelds og tror jeg går å legger meg før jeg får lyst på noe annen/mer mat ! hehe !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er det kursdag igjen !! Ukene flyr virkelig !!

 

Ser på vekten hjemme att jeg ikke er noe særlig ned denne uken, men har på en måte ventet litt på stillstand uke...

Har trimmet en del denne uken, og vet att det ikke alltid slår ut med att jeg går ned i vekt denne uken...

Så jeg gruer meg litt til i kveld, MEN jeg skal mestre det om jeg ikke går ned !

Jeg SKAL IKKE gå på en gotterismell ! For jeg vet att jeg får nedgangen neste uken i stedet for ! :) ( Prøver i alle fall å overbevise meg selv !! hehe...)

 

Er det noen som har prøvd diverse rensekurer ??

Jeg kjøpte en bio drain jeg tenkte jeg skulle prøve, for å se om det kanskje kan speede opp nedgangen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...pssst... jeg skrudde på igjen driven din jeg :-)

 

Å, håper ikke skuffelsen din blir sååå stor Elisabeth. Likte tanken om null gotterier!! Trøstespising er ikke en vei mot målet. Men dette greier du vettu! Det er bare så riktig det du sier om at vektnedgangen kommer neste uke, hvis en greier å holde fokuset.

Kroppen greier ikke å følge med våre følelser. Den kjører sitt eget løp. Hvis ikke vi får vektnedgang, men tar for oss av "gotteriskålene", tenker kanskje kroppen at: nei, vel, men da gidder jeg heller ikke å speede. Kanskje litt som med Karius og Baktus!!! ....som ber og ber...og så kommer det mer....!! De slapp å flytte ut...skjønner?

 

Jeg krysser fingrene og mere til (...nå greier jeg ikke gå heller...men skitt au;)...) for kurskvelden din og uken til neste kurskveld:D - da kommer det i alle fall heeelt sikkert hvis du greier å holde deg.

 

Ja, jeg har prøvd rensekurer. Virket ikke så særlig på meg, men hvis du greier å holde deg til ditt eget program med matinntak og tar denne rensekuren ved siden av, så kan du kanskje få et lite ekstra puff. De sier jo det virker.

 

Lykke til i kveld - hold deg hard!! - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...