Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Ååh, pinnekjøtt er sååå godt! Spis litt for meg også, når du først er igang! :D Helt enig i at man bør unne seg litt kos i ny og ne, og hvertfall når det er spesielle høytider, eller koselige venninnereiser til London! Det er heldigvis flere hverdager enn festdager, så da må det være lov til å nyte litt ekstra de få dagene året byr på en "fest". Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Deilig !

Sprang meg en tur på fjellet RETT etter middag i dag, den eneste muligheten min til å få litt trim, før mannen skal kjøre/hente på speideren og foreldremøte rett etterpå...

Trodde jeg skulle få hold, osv men det gikk sååå bra !

Har tatt ny pers :)

Når jeg startet på løypen i fjor høst brukte jeg 35 minutter opp, tilsammen en time opp og ned.

I dag brukte jeg 21 minutter opp, og totalt 35 minutter opp og ned ! :cool:

Jepp, formen er ganske bra !! ( Om jeg må si det selv.... hehe..)

Og det er såååå fantastisk deilig !

Så det var dagens skryt ! :D

 

Er i rute med maten i dag, selv om jeg er SULTEN ! Kjenner etterdønninger fra påsken ja !! Ble en lett suppe til middag, så jammen har jeg maaange kcal igjen til kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

så deilig det er med fridag !! :)

 

Jeg har handlet inn til London tur ( selvbruningskrem ! )...

lagde meg en nydelig lunsj : stekte kyllingfilet med chilli og krydderblanding, grovt rundstykke, fetakrem (...bare bittelitt...), frise salat og cantaloupe melon. Gjett om den bagetten ble god !! :)

Har byttet på senger, og vasker klemaskin nr 3 til nå i dag.

Gått meg en tur på fjellet.

Solen skinner, og jeg er fornøyd !

I kveld er det trening, så dette blir en fiiin dag !

Og plutselig skal jeg til London ! <3

 

Våren er en SUPER årstid !!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

London, du liksom! Det hørtes LITT ok ut med jentetur..! Og med den formen din om dagen, kommer du til å holde ut lange dager med gåing og shopping uten problemer:D De andre vil vel bare henge etter deg som noen slips?!? Hehe!

 

Jeg ble dårlig den siste dagen på ferie, og det henger utrolig nok fortsatt i. Så jeg har bestemt meg for å droppe trening i dag. Du får trene for oss begge, sprekingen! Men jeg klarte 15 TP mens jeg var på ferie, og er fornøyd med det!

 

Jeg har forresten ikke veid meg etter ferien ennå.. Tar støyten på vanlig veiedag i morra! Må psyke meg litt opp først;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink!! Virker som om du er i den steamen for dagen!

Kjenner jeg får energi av å lese i tråden din. Spesielt imponert over treninga.

 

Men du; lunchen hørtes digg ut.

Men hva er fetakrem?

Elsker fetaost.. pleier å bruke den grønne firkanta pakken.

Har sjekka de som er oliven i og hvitløk- du vet de snackpakkene med lake...PJUHH! I den er det mye kcal altså. Fytti!

 

Å du? Skal du i brylløp i London? :D

Kommer jo til å være heelt texas der hele helgen. Fnis!

Håper du får et glimt av de nygifte men det er vel heller tvilsomt! :)

 

God tur frøken fryd! :)

Prekas på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Fetakrem !

For å lage den så blander du litt fetaost og lettere cremefraiche, sammens med litt chilli og hvitløk. MIks sammen med stavmikse, og det er helt nydelig !! :)

Har IKKE regnet ut kcal innhold... Men bare må ha den !

Den er forøvrig nydelig god på ett tapas bord også ! Både til focachia brød, eller bare å dyppe ritz kjeks i.... Skikkelig kaloribombe med andre ord... :cool:

 

Bryllup.... :D

Vi er 8 damer som skal på tur, og bestillte allerede i september, før bryllupet var fastsatt. Vi reiser bort lørdag til tirsdag, så vi går glipp av selve bryllupet, og det er like greit syns jeg ! Nesten litt ergelig att det kommer til å bli sååå mye folk der borte, men men !

Vi har i alle fall planene klare, og har bestillt både musikal og middag på Jamie Oliver Resturant !

Åh, jeg er skikkelig reisesyk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så moro det høres ut med Londontur! Hvor skal dere overnatte forresten? Jeg lurer på å reise dit til sommeren og er på jakt etter overkommelig hotellpriser...

 

Og det ser jo også ut som det går rette veien for deg mtp mat og vekt også? :D Så flink du er! Blir spennende med veiinga i morra! Har du ikke veid deg noe hjemme? Jeg hadde ikke det i påska, så fikk sjokk (positivt heldigvis) i dag gitt :) Håper det gjelder deg også!!!

 

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Vekt !

Dagens vekt landet på 74,1 kg.

Så med andreord har jeg stått ganske stille i hele april. Jobber med meg selv for å godta att det er greit, for jeg vet jo att jeg har hatt maaange utskeielser.

Men positivt overrasket over att påsken har gått så bra :)

Har jo snikveid meg innimellom, så visste att det ikke var så veldig gale.

Klokken 20 ble jeg invitert i ett 40 års lag i går kveld, og kunne liksom ikke si nei.. ( Nabodame :) )

Så da ble det kaker og null trim på meg...Æsj... Jeg sto ikke imot for å si det sånn ! Jeg som hadde strevd HELE dagen, og vært så flink ! Lagde meg til og med smoothie rett før jeg ble invitert... Så dagen gikk så fint.. For jeg var sulten, og hadde lyst på mer mat til alle måltidene....

Så det ergrer meg !! 300 gram opp siden i går morges...

 

Men så kommer jo den London weekenden nå da... :D

Tror jeg får konsentrere meg om å holde vekten neste uke, så vil jeg litt mer ned !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok fantastisk i London; brylløp eller ikke! :D

 

Å du- grattis med super vekt!

Jeg er ikke der for å si det sånn..

Du har vært superflink altså! :)

Er sikker på at du snart er klar for å gå videre nedover! :)

 

Kos deg stort i London frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra nedgang det da, Elisabeth! Du må prøve tenke at kroppen din faktisk har holdt vekten veldig, veldig bra til tross for at du har hatt en del utskeielser, som du sier. Det betyr at du tåler en del utskeielser uten at vekta styrter i bratt kurve oppover, og det er SUPERT!! De 300 grammene går du av deg i London, vet du. Gooood tur, kos dere masse!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på all den vektnedgangen din totalt, skal du være strålende fornøyd med nesten 1 kg ned siden sist! det er LANGT bedre enn stillstand! Hurra for deg! :D Håper du får en strålende tur til London, kos deg MAX! Og spis og drikk med god samvittighet, herlighet: tenk bare på hvor langt vi har kommet! Dette går riktig veien, men vi skal kose oss innimellom også (uten at det tipper hele opplegget vårt!)

 

God klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tilbake fra en SUPER tur til London !

dit skal jeg tilbake til ! :)

 

Vi har spist mat hele tiden... :D

Dessert både til frokost, lunsj og middag ! ;)

I morgen er det tilbake til hverdagen, og det blir deilig.

 

For en deilig følelse å kunne gå i London, i NORMALE butikker å shoppe !!!

endelig så føler jeg meg noenlunde normal vektig...

Det ble to sommerkjoler, en dongri capri bukse, 3 topper, smykke, øredobber og klokke på meg... +++ litt småstæsj ! :)

 

Vekt rapport kommer fredag, nå tingene har stabilisert seg litt, men regner med rundt en kg opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå satt jeg akkurat å lurte på om du ikke snart var hjemme igjen fra London - også var du jo det! Haha.

Det hørtes ut som en super tur! Jeg er i hvert fall lettvint sånn - får jeg gjort litt seriøs shopping, og får med noen gode kaffelatte på kafé, så har jeg alltid en god tur:D

 

Jeg skal forresten snart til New York... Og DER skal jeg shoppe!

Meeeen - før den tid, skal påskekiloene vekk. Og helst litt til! Nå ER jeg så klar for å komme meg ned på nytt titall! Så denne uka har jeg superfokus frem mot fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Etter den søte kløe....

 

I dag er jeg SULTEN og godtesyk !....

Ikke anna å vente etter 3 dager med dessert til alle måltider... ;)

Prøver å stå imot sjokoladesuget så godt jeg kan !!

 

Jepp, hverdagen er definitivt tilbake !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be strong!! Lag deg en fruktsalat, eller noe. Sjokoladen er ikke verdt det! Det er utelukkende kortvarig glede, og langvarig sorg. Tenk som du må slite for å bli kvitt den igjen! For hva? 2 minutters nytelse? *sender ut motvibber til sjokoladesuget* ;)

 

Hatt det fint??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Sier som Smula; BE STRONG! :D

Dette klarer du... du har 3 dager før helg, og da kan du heller kose deg litt?

Men bare litt ;) hehe! :)

 

Høres ut som om du har hatt en nydelig tur.

Bare det å kunne shoppe i normale størrelser er noe som gjør meg i godt humør! :)

 

Jeg føler jeg er klar til en skikkelig innsats nå...

Tror vekten har løsnet litt, det er fint å gå i fjellet og det er deilig vårvær ute.

Kan ikke bli bedre for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en herlig tur, Elisabeth. Så deilig å kunne føle seg vel i prøverom, og komme ut med fine nye sommerklær som matcher den nye kroppen! Vet du hva jeg tenkte på nå nettopp: Vi er på god vei til å flytte faktisk, prosessen er særdeles godt igang. Det er ikke så himla lenge til vi kan begynne å snuse litt på HV, og snart være der på permanent basis, HERLIG! Vi må bare holde fokuset vårt på riktig plass, og det klarer vi!

 

Hva er hovedmålet ditt forresten? Har det endret seg noe nå ettersom du har gått nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Reiste tidelig på lørdagsmorgen.

Kom inn til byen klokken 11, og rett på shopping !

Var på deilig tapas resturant og Musikal "Dirty Dansing" på kvelden. RÅBRA !! Og den lekkre hotte danseren !!! Kremt... Vi sikla godt der alle 8 damene, hihi....

Søndag tok vi sigthseeing buss, elvebåt opp Themsen og var oppe i London Eye.

FANTASTISK ! Spiste en deilig lunsj med rød vin, NYT !

MIddagen var på Jamie Oliver Italien Resturant i Covnt Garden. Flott plass, men for min del var det vel ikke helt inner 10er. Kunne heller tenkt meg Jamie sin 15 th resturant, men der hadde de andre vært før...

Mandag var det shopp til you dropp ! Overvekt hjem på flyet på hele gjengen ! hehe :)

Avsluttet turen på middag på TGI FRIDAY i Covent Garden. ELSKER maten de har der, og går mer enn gjerne på den resturanten når jeg er i Oslo også.

Jeg var spent på om vi klarte å koordinere med 8 forskjellige damer, men det gikk veldig fint ! Virkelig å anbefale :)

 

Sliter fortsatt med mat/godtesug...

Dagen i går ble ikke helt bra, men avsluttet med trening og håper jeg i alle fall holdt meg innenfor "hold vekten"...

 

Calli: Opprinnelig var målet mitt 73 kg. Men ser nå att jeg ikke er helt fornøyd der. Vil gjerne ned til 70 kg, men akkurat nå er det sååå mye som skjer fremover, att jeg er fornøyd med å holde meg der jeg er.... ;)

Skal i 3 konfirmasjoner i løpet av mai., + 17 mai, som alltid er selskap i familien vår.. Skal også i bryllup, og 2 utdrikkingslag før ferien, så jeg føler det er greit å roe ned litt, og bare konsentrere meg om å holde meg der jeg er...

Skal ta operasjon på magen i slutten av august, regner med det forsvinner ett par kg fra magen da.. ! :D hehe

 

Sliter litt med motivasjonen om dagen, men det er bare å bite i det sure eplet og komme skikkelig i gang... I KNOW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hoppet over veiing i dag, vekten er rett og slett ugrei... ;)

Satser på litt ned til tirsdag, og veier meg da. Da er det enda ett nytt Hold Vekten kurs.

Dagen i går gikk ikke bra. Klarer ikke å kutte snopet, jeg må bare bli HARD..

Men føler jeg gir opp før jeg begynner pga alle selskap/konfirmasjoner vi skal i fremover..

Jeg MÅ vri hodet... Så jeg skal fokusere på trim fremover, mest mulig !! Fra og med i dag ! :D

 

Ønsker alle en topp helg !

Vi blir i konfirmasjon i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Fram med fokuset!

Fokuser på dagen idag.. fredag! Ikke snoperier eller noe.. da kan du heller unne deg litt ekstra i morgen.

 

Prøv å få til en god tur eller trening i dag/i morgen kveld så skal du se at det går greit!

 

Stå på! Det er vanskelig desse dagene..mai er jo årets festmåned!

 

Godklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

ÅÅååå, som jeg sliter !!! :)

 

Spiser alt jeg kommer over, helt på tryne !!

Etter turen til London roper kroppen etter mat, og sukker....

Og jeg går rett på..

Konfirmasjonen i går var toppen av kransekaka. 3 kake stykker, dessert og kransekake.... STÅ PÅ ! :D

 

Jeg vet hva som må til, jeg kommer bare ikke så langt....

Det er hold vekten kurs på tirsdag, håper eg får litt motivasjon og guts der...

 

Nå MÅ jeg komme igang, IGJEN...

Den hvileputen : Så flink du har vært, nå må du ikke bli tynnere osv, den har jeg hvilt lenge nok på....

Jeg vil ned til 70 kg, og jeg vil dit før sommeren kommer.

 

Denne uken starter jeg med blanke ark, og skal telle !

Og så mye trim som mulig ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...