Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Da synst jeg du har ett realistisk syn på det dillaa :)

Du tar konsekvensen.

Man må liksom leve med dette her, og det er så forskjellig hva vi ikke vil rokke ved.

Med meg er det lørdagskos og fredags taco :D

 

Tomatsuppe til middag i dag, så denne dagen ender bra mtp kaloriene.

Tror jeg får til en trim tur også, bare mannen kommer hjem snart.... * trippe trippe*

 

Ute er det regn og skodde....

Slik som jeg har gledet meg til vår/sommeren ! Og så kan jeg telle på en hand de dagene det har vært sol....

Skikkelig skuffende. Vet att det er bare å kle på seg, å komme seg ut.. Men etter 6 mnd med snø på bakken var jeg virkelig klar for sommerklær...

det var dagens deppe innlegg ! :o

 

Ha en fin dag damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest Ninjastar

Tusen takk for god trøst inne hos meg - nå har jeg vært på trening og alt er mye bedre:) 6 TP blåst unna, hoi hei!

 

Ble det trening på deg? Rart så mye den sola har å si.. Jeg får mange ganger mer energi til å gjøre hva det skulle være av trening, husarbeid, jobb osv på fine dager enn regndager!

Tror aldri jeg kunne bodd på Vestlandet, det er "ille nok" her jeg bor på sydlige østland! Har flere ganger vært på besøk hos en venninne som bor på dine trakter (en av øyene utenfor Ålesund), og selv på sommerstid er det stort sett ganske forblåst og småkaldt der! Men skal vel ikke si det høyt - samboeren er fra Bergen, og når vi en dag flytter fra her vi bor nå, er jo det en av de hete kandidatene til mulig by...

 

Ha en finfin kveld! Jeg drar vekk to dager med jobben, men vi hørs vel torsdag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

så flott ninjastar ! :o

Litt trening hjelper på det meste !

 

Ble en trimtur på meg, men skrale 2,5 trimpoeng.

Ikke noe voldsomt.

I morgen er det faktisk meldt sol og fint vær.

Jeg har fridag, og tenker jeg skal på en fjelltur.

I morgen blir det rett på tur, ingen cafe først...

Satser på minst 6 trimpoeg i morgen ! snur ikke før det skjer ! :D

 

Da snakkest vi torsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Åh, en fantastisk hærlig fridag !

Ble fjelltur, 1126 moh, og 7,5 fine trimpoeng !

Lekkert ! :D

 

Veiedag i dag viste 200 gram opp.

Håper det er pga alkoholen jeg hadde i meg lørdag.... :cool:

 

Første skikkelige fjellturen i år, og den ga virkelig mersmak !

Godt å kjenne man tar seg ut :o

Skalv litt i lårene på vei ned igjen, og det er jammen lenge siden sist !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

For en herlig fjelltur du har hatt da! :o

Det er nydelig å gå i fjellet.. vi er jo så heldige å ha mange av de. :)

 

Kan trøste deg med at jeg også hadde oppgang idag.. å jeg satser også på at det er alkoholen som spiller inn.. til tross for at det er onsdag..:D

 

Blæ - det er jammen ikke lett med denne tiden på året merker jeg.

Er så mye som foregår overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7,5 trimpoeng, jøss så flink du er :o Dette må jo bare bli bra :D

Kjenner igjen det med alkoholen, den inneholder sååå mange kalorier. Og så er det så godt med noe potetgull ved siden av, og det forsvinner inn i munnen uten at man tenker over det når hjernen blir litt sløvet av alkoholen. Og for ikke å snakke om hvor utrolig godt det er med noe virkelig usunt dagen derpå....

Har blitt alkohol 2 helger på rad på meg nå, men har allikevel gått ned. Tror det skyldes mange trimpoeng, og litt for lite mat resten av uka. Men det er vel kanskje ikke helt etter boka det da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nei, vet ikke helt hvordan den alkoholen slår ut...

Håper på å se ett bedre tall i morgen.

 

Og JA, når man drikker alkohol putter man plutselig mye mer i munnen enn planlagt... Skjer liksom av seg selv.... :o Gammel vane vond å vende, eller hva ?!?

 

Som du sier dillaa, mye som skjer fremover.

Til helgen skal vi på campingvognen, med hotellbesøk osv...

Neste helg er det bryllup, selvfølgelig med alkohol servering... Vurderer å ikke drikke alkohol, men vet jeg har det mye mer morsomt når jeg drikker litt vin... :)

Helgen etter der er det klargjøringshelg av campingvogn

helgen etter skal vi til Malmø på golfturnering

helgen etter er det jammen ferie, og vi reiser lørdag ! :)

 

Ojoj.... Fult program med andre ord ....

Men jeg kan ikke bruke alt dette til unnskyldninger. Jeg SKAL ned litt til før ferien kommer ! ( er redd for å sette meg for harde mål, blir så skuffet når jeg ikke når dem..) Men mener att 72 tallet bør være innen rekkevidde, helst 71.

Trimmen føler jeg ikke er noe mer å gi på, jeg trimmer ganske mye slik det er...

Så var det maten.... Sjerpings der ! Rett og slett ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da vet jeg att det går helt til torsdag før systemet har fått ut alkoholen.... :cool:

Nytt tall på vekten i dag ! 72 tallet er virkelig innenfor rekkevidde ! :o

I dag er det skikkelig tungt vær ute, skodden henger laaaangt ned i fjellene. Og det regner, og gradstokken kryper gradvis nedover....

Heldigvis hadde jeg en flott fridag i går, med delvis sol og greier !

Jeg er klar for sommer nå, på skikkelig ! Ikke bare desse få dagene som plutselig dukker opp så sjelden...

 

Håper det er bedre vær hos dere andre ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hørtes ut som du hadde en helt herlig fridag i går:) Jeg ønsker meg også til fjells.. men det blir nok ikke fjelltur på meg før langt uti ferien, gitt. Bor ikke nærme fjellheimen, dessverre.

Og kan "trøste" med at været ikke er bedre her nede! Utrolig grått i dag, regn og lavt skydekke. Jeg har jo egentlig en jogge/gåtur på planen for i dag, men kroppen er litt sjaber etter jobbfesten i går, og med dette været sliter jeg litt ekstra med motivasjonen... Så vi får se!

MEN jeg kom ut på en liten joggetur i går, mellom seminar og middag - på en dag jeg egentlig hadde satt opp som treningsfri! Så den veier litt opp for all maten og alkoholen som har blitt inntatt de to siste dagene:rolleyes:

Jeg klarte selvfølgelig ikke spise og drikke så lite som jeg hadde tenkt. Og tenker litt som deg, hvordan få til dette fremover når det skjer så mye sosialt? Det er ikke plass til mange utskeielser hver uke når målet er å spise 1400-1500 kcal hver dag, gitt:p

 

Jajaaa... Som en start, må vi vel i hvert fall sørge for å være superflinke med maten de dagene det IKKE skjer noe.

Og jeg har en jobb å gjøre med meg selv for hvordan få til begrensing også på de festlige dagene.. Vanskelig!

 

Pssst... vi heier på 72;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er nok 72 på plass. Heier på deg.

 

Hos meg har det vært litt lite fokus et par uker. Ingen krise, bare stillstand. Skal sette inn et 4 ukers støt fra mandag.

 

Pinsen står for døren. Masse tid til å lage sunn mat, bevege seg og gjøre ting riktig. Været her er jo helt bånn i bøtta, men det får vi overse og komme oss ut på tur. Lastet ned Gjenferd av Jo Nesbø i går, så det er bare å sette propp i øret å gå lenge.....

 

Ønsker deg en flink og fin pinsehelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hm...

Overspiste meg på hjemmelaget pizza i går til middag...

Fikk jammen mageknip av heile greia... ;) Sukk !

Trøsten var att det ikke ble mer mat i går, hehe !!

Atter en travel langhelg står for tur, og utfordringene står i kø...

Jeg kjører en liten bevissthets kampanje med meg selv.

Skal ikke ødelegge uken denne helgen, det er IKKE aktuelt....

For 72 tallet det er nesten i boks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har også begynt å få mageknip av overspising nå. Det fikk jeg nesten aldri før, så noe må jo være på vei i riktig retning:p Her om dagen ble jeg til og med kvalm av for mye brownie, og fikk også hjerteklapp. That's a first, kan du si..

 

Lykke til med travel helg! Du får tenke 72-72-72- hele helga, så kanskje du blir mer motstandsdyktig mot de brysomme fristelsene:D

 

Uansett - vi sneglekrabber oss ned mot 70! God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hærlig med pinse og langhelg ! ;)

 

Som "vanlig" kobbler hodet seg ut, og jeg spiser for mye....

I gårvar vi på hotell, med bading hele dagen, lunsj og avsluttet med en diiiger middagsbuffet.. Som vanlig klarer man ikke å beherske seg, men jeg ser jo att magemålet er betydelig mindre enn det var før. Så heldigvis,blir det ikke så alt for gale...

Den 72-72-72 tanken slår ikke inn, dessverre. Hverdager de kan jeg, så var det helg / ferier jeg må jobbe med...

I kveld skal vi til ett vennepar på taco. Det er greit nok, jeg klarer å kontrollere den.

Ungene skal ligge over hos besteforeldre, så i morgen skal vi ha oss en golfrunde.

Det blir bra :D

ellers så har det ikke vært trim på noen dager, men jeg tar det igjen til uken. Blir en golf runde i morgen..

 

Ha en flott pinse damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Og jammen er der mer å lære på helgedagene, dvs nok å jobbe med fremover... :cool:

Det blir for mye mat, og for lite vann.

 

I dag har vært en aktiv dag med 18 hulls golf runde, og nå er jeg klar for en badminton trening.

1500 kcal på golf runden, og rundt 500 på trening, altså 10 TP i dag ;)

 

Endelig opplett vær, og glimt av solen :D Gjett om det gjør godt ?!?? Vi har IKKE vært bortskjemt med det denne våren !

Satser på en fin uke, med lite regn ...

 

Ha en fin mandagskveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ops, plutselig er det tirsdag og "Hold Vekten" gruppe dag.

Den kom brått på gitt....

Frister NESTEN til å ikke spise i dag, men vet jo det ikke funker...

 

Ble en fantastisk god trening i går kveld, bare så svetten silte ! Hærlig !

 

Til helgen er det bryllup, så jeg vurderer sterkt å ta litt sol for å få litt farge på kroppen... For her på sunnmøre er det dårlig med sommer.... :cool:

Gleder meg til å pynte meg, å se to som jeg er glad i ha en fantastisk dag !

Værre er det vel med mat osv... Men det får jeg ta når det kommer...

 

Ha en flott tirsdag ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann.. Kan tenke meg at den kom brått på ja :D

 

Jeg var 73,8 i dag; men drakk jo maaaaasse vin i helgen så det er nok grunnen.

Reell vekt er vel kanskje rundt 73.. men men- sånn er det.

Nå er jeg gått litt i feriemodus jeg da- så nå MÅ jeg bare begrense meg å ikke gå opp..Nedgangen får jeg ta når ferien er over..

Jeg vet jo nemlig at jeg MÅ være maks striks med meg selv, jeg må telle og jeg må trene for å gå ned. Beinhardt.

Så jeg trenger ikke å spise en berlinerbolle hver dag for å gå opp i ferien- hihih..! ;)

 

Skjønner godt at du vil ta litt sol..Har vore sparsommelig med det.. Men i går var det en kjempeflott dag da! Men det er stort sett den eneste siden starten av mai... da hadde vi vel 3-4 dager.. hiihi! :)

 

Ha det så fint, flinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med treningen, jeg er skikkelig dårlig på det for tiden.

 

Lurer på om jeg må begynne å registrere igjen jeg - få litt struktur på det hele.

 

Bryllup til helgen går helt sikkert fint vet du - er jo bare å ta de gode valgene det - og det klarer du jo!!! ;)

 

Spent på rapport fra kurskveld :D

 

Klem, smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

10 TP på én dag er helt rått:D Mer enn hva mange gjør på en uke! Herlig:) Jeg fikk ikke engang til en gåtur i går, jeg... Ugressluking, planting og såing tok hele dagen. Men jammen ble hagehjørnet mitt fint etterpå! Så da blir det litt mer hardtrening i kveld i stedet for. To timer på rad på treningssenteret, tipper det gjør susen!

 

Lykke til på hv-kurset i kveld - krysser fingre for at du ikke er altfor tung i musklene etter hardtreningen i går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kurskveld er ferdig, og resultat er - 1,2 kg sist mnd.

Ikke super bra, men ned er ned ! ;)

 

Føler jeg er igang med noe, så jeg satser på litt mer ned før sommerferien.

Men sommerferien er fredet, da er det å holde vekten som står i fokus :D

Det er over to månder til neste kurskveld, og det føles litt skummelt....

Ingen som holder meg litt i ørene, og passer på...

Jobben blir derfor deres som er her inne, hehe ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flott du tar jobben smom !

Blir jo ferie på meg også, med camping i Sverige og Danmark. Gleder oss masse !

 

Fridag i dag, og den ble IKKE som planlagt...

Jeg har lagt med skikkelig vond tannverk i natt, og fikk ikke sove... :)

Det har murret i en tann ett par uker, så jeg hadde fått meg time hos tannlegen på torsdag. I dag ringte jeg, og fikk komme i dag i stedet for... Ibux funket ikke, og det verket MYE....

Fikk masse bedøvelse, og tannlegen fann en betendelse rundt nervene.... :/

Så det blir full rotfylling på meg. Fikk tatt på pencilin rett ned i nerven, så nå håper jeg att jeg slipper mer verk. Jeg er en pingle når det gjelder tannleger, så dette har vært en hard dag.... Ikke slik som jeg hadde lyst nei, men nå har endelig verken stoppet, så håper det fortsetter slik når bedøvelsen er skikkelig ute også ! :D

 

Har tenkt å prøve meg på trening i dag, håper det går greit med tannen !

 

Nedgang forrige uke er 400 gram. Greit nok. Neste uke skal jeg under 73 ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, skikkelig drittdag med andre ord!

 

Ikke gøy med tannverk og rotfyllinger, men sånn er det i blant dessverre.

 

Håper smerten er borte i hvert fall.

 

Klem, smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Trening unnagjort, og det gikk helt fint med tannen ! * FRYD* ;)

Ingen verk lengre, hærlig !

 

Har såå lyst på noe mer i kveld enn kveldsmaten min, men jeg jobber og står imot !

 

Ha en fin kveld damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...