Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Endelig er lørdagskvelden her, med avslapping og kos :)

 

I dag har jeg jobbet litt i hagen, bakt kake og vært på en trimtur.

Holder på å lese en spennende bok, og har plogd gjennom 200 sider også ! Så vanskelig å legge fra seg ! :)

 

Jogget mitt lengste non-stop i dag, 45 minutter. Gjett om jeg er stolt ?!?! :D

I tillegg til bratt oppoverbakke i 30 minutter ble det 750 fine kcal forbrent :)

Lekkert !

Før kunne jeg bare drømme om å jogge så langt, og att jeg faktisk klarer det er en fantastisk følelse ! Jeg føler meg i form, og att jeg klarer det "alle" andre gjør.

 

I morgen er det konfirmasjon. Målet er å gå meg en fin trimtur når vi kommer hjem på kvelden.

 

Ha en fin lørdagskveld damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Takk for det Høst ! :D

 

Føler vel att livet er greit akkurat nå, og forma den er jo så bra som den ikke har vært før !

Men allikevel så er det jo med en liten bi smak, for jeg vil gjerne nå matchvekt...

Men ser ikke ut til jeg får noen nedgang ... Klarer bare å holde stabil :cool:

 

Men lys punktet er att formen er bra ( som har vært hovudmålet mitt ), og jeg trener når jeg har muligheten til det. Før var der ofte en unnskyldning på lur, mens nå så kan jeg faktisk gå ut i regnvær til og med :)

 

Konfirmasjonen i går gikk greit, men litt ekstra ble det jo.

Dessert og kaker forsynte jeg meg med, men trøster meg med det var den siste konfirmasjonen på ett år ! hehe

 

Nå er det akkurat en mnd til jeg skal på firmatyr til København, og målet må være å ligge på 72 kg til da. Det SKAL jeg klare ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogget 45 minutter?? Steike ta, det er jo helt rått!! All grunn til å være fornøyd, jeg greier knapt 15 meter før jeg puster og peser som en strandet hval. Kondis er ikke min sterkeste side, for å si det mildt!

 

Nå er det bare å sette inn høygiret, så greier du målet ditt til firmaturen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jogge : Det er bare å presse seg over de første 5 minuttene, ikke for fort !

Jeg bruker pulsklokke og passer på att pulsen ikke er over 170, for da må jeg stoppe... :D

 

I dag ble det en joggetur/gåtur på 5,5 km som jeg gjennomførte på 30 minutter. Fornøyd ! Avsluttet med badminton trening ! Lekkert ! 1100 kcal forbrent !

Nå mååå jeg klare å komme meg under 74 tallet !

Motivasjonen er her i alle fall, selv om jeg må innrømme att jeg er dårlig på telling/veing av mat for tiden... Spørs om det er det som må til...

 

Alt i alt en bra dag i dag ! :) :)

 

Veiing tar jeg onsdag, så jeg får en ekstra dag til å bli kvitt helgens utskeielser.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Så bra du er på sporet igjen, selv om du ikke veier da :D. Det var nesten alfa-omega for meg om jeg ikke skulle lure meg selv underveis, men det må du jo finne ut av om du orker selv.

 

Så flott at du jogger/løper, det er jo super-duper trening, og 5,5 km på 30 minutter er jo dritbra, mildt sagt, det er jo snittfart på over 10 km/t det!

Når jeg løper alene ligger jeg omtrent der og sammen med treningspartneren min ligger vi på mellom 9 og 10. Så det der kan du være stolt av!

 

Jeg er hjemme og gjør minst mulig om dagen, i dag har jeg sovet lenge. Deilig, men jeg er ikke noe særlig bedre av forkjølelsen, så det er helt greit at jeg her en tid å bli bra på.

 

Jeg heier deg nedover!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Elisabeth! Du er ett rååååskinn på den treningen altså!

 

Du er skamgo!

 

Nå syns jeg du har fortjent å ta steget til 73tallet altså.. Fy søren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk takk kjære Dilla !!

Det føler jeg også, nå fortjener jeg nedgang !

Spent på morgen dagen, om det er nedgang, er det ikke mye. Men KANSKJE nok til å komme på 73 tallet :D

 

Er invitert bort på middag i dag, kjøttkaker...

Huff, hadde mest lyst på noe lett, men sier ikke nei takk !

Så det blir å spise minst mulig... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
I dag ble det en joggetur/gåtur på 5' date='5 km som jeg gjennomførte på 30 minutter. Fornøyd ! [/quote']

 

Du altså!! Da har jeg satt meg mitt neste treningsmål - jeg vil også klare det! Jeg har jo begynt med noe jogging denne våren, men er ikke der du er ennå. Jeg vil også dit:D Så nå blir du min "konkurranse":)

 

Du er skikkelig rå på trening!! Superflink:)

Håper, håper, håper du ser 73-tallet i morgen!

 

Og hvis ikke, så er det i hvert fall ikke treningen det står på!!! Da må du vel til pers og veie maten?!

Jeg veier fortsatt alt, hver dag... Må ha stålkontroll, regnskap på kalorier inn og ut:rolleyes: Må vite om ukens innsats er godkjent eller ikke! Nå som jeg prøver å kutte ned på inntaket (1400-1500 kcal hver dag mot tidligere 1600), ser jeg at det er sååå lite som skal til før jeg er oppe på over 1500.. Så her i gården er det telling som gjelder, uansett.. Blir litt lei, ja!

 

Krysser alle fingre for deg i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Endelig !!

73,2 kg og ned 900 gram forrige uke !! :D

 

Veldig fornøyd !

 

Drakk mye vann i går, det skal jeg fortsette med i dag.

I dag blir det en lang fjelltur på meg, etter frokost på cafè med en vennine.

Fjellet jeg skal på er 1196 moh, så jeg grugleder meg !

Har ikke vært på ett skikkelig fjell siden høsten, så det er alltid tungt den første turen.

 

I alle fall, det er bare å stå på, så kan jeg nå 72 tallet neste uke !!

 

Og så flott jeg kan gi deg treningsmål Ninjastar ! Er sikker på om du prøver, så går det lettere enn du tror, det gjorde det i alle fall med meg :)

 

P.S : kiket på bilder i går fra sydenturen i fjor sommer. Meg med bikini ! i widescreen på pcèn....Ikke noe lekkert syn ! Gjett om det gav motivasjon videre da !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ååå, så utrolig bra!! Dette har du virkelig fortjent! 900 g ned er rått:D

Heia deg:)

 

Og god fjelltur, er litt misunnelig på den, kjenner jeg! Høres ut som du har en knall dag foran deg:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Hipp hurra hurra for deg!!! :D

 

Dette var virkelig deg vel undt altså!

Kjempeglad på dine vegne.. helt rått resultat!! :)

 

Høres digg ut med lang fjelltur også.. Jeg elsker å gå i fjellet.

Tungt før man starter men når man først har komt i gang går det så bra så ! :)

 

Nyt dagen; og kos deg med nedturen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tusen takk damer :D

 

Den fjellturen ble jammen ikke noe utav...

Jeg ble værende i strøket å gjøre noen ærender, så begynte det å små regne, og jeg dro hjem...

Æsj, skulle ikke startet dagen med cafè besøk, skulle heller trimmet først.

Men har lært leksen min, det blir ikke det flere ganger...

Så jeg skal få tatt meg en kjapp trimtur før jeg henter unger...

( selv om tennis står på tven, og jeg har bare lyst til å se på....)

 

Huset trenger en shining og jeg har noe utgått melk, så jeg vurderer bolle baking senere med barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren, Elisabeth - 900 gram!! Du er helt rå! Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne, dette var velfortjent! :D Deilig når man får belønning for strevet, det motiverer til videre arbeid også. Krysser fingrene for at du er over den kjipe kneika, og at kiloene sitter løsere enn de har gjort, fremover. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ble en hærlig trening i dag !

1200 kcal forbrent, deilig !

 

Kroppen er lett og fin !

 

Dette livet som "slank", ja det kan jeg like !! :o

BMI i dag er 25,3 :D

Nærmer meg under 25, trala la !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så kjekt å høre at det går din vei om dagene Elisabeth - kjempeflink har du vært:-) Ja jeg skjønner godt du føler deg fin om dagen!

 

Fanfare til deg med gratulasjoner og ønske om ei fin helg og en flott sommer å nyte med ny og slank kropp:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ohoi ! De helgene gjør att jeg mister all fornuft...

I helgen var jeg på utdrikkingslag til en vennine.

Alt for mye mat, alkohol og snoperier....

I dag har jeg vært fyllesyk... TÅLER definitivt ikke alkohol lengre...

For en bortkasta dag....

Endelig en dag med sol, og jeg er så dårlig att jeg ikke orker å gjøre noe...

Bare ligge på sofaen og spise smågodt.... :cool:

 

Æsj !

I m orgen er det mandag, og jeg starter på ny frisk !

Nytt hold vekten kurs om vel en uke, og da skal jeg ha nedgang ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og jeg har vært i bryllup i helga, og deretter ligget på sofaen og spist pizza og sett dvd i hele kveld... Blir SÅ fysen når jeg har drukket masse alkohol dagen før!! En av grunnene til at jeg nesten aldri drikker lenger:p

MEN - vi stabler oss på bena og starter på ny frisk i morgen:D

 

Det er jo det som er cluet både nå og for alltid - aldri slutte, aldri gi opp, alltid komme tilbake til "veien":)

Til uka skal jeg trene MASSE og jeg gleder meg allerede! Nå er jeg temmelig rastløs etter 3 hele dager uten trening!

 

Goood uke! Dette klarer vi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Halla!

 

Så kjiipt å bli så fyllesyk..

Med meg går det i perioder. I det siste har jeg vært helt fin i formen dagen derpå.

Veldig greit.. men likavel- å være fysen er ikke bra det heller..

Jeg blir så fysen på ALT egentlig.

Å nå på sommerstid er det noe hele tiden!! Kjenner jeg gruer meg litt til alt fremover..

 

Men så lenge vi er flinke 6 dager i uka så skal det vel ikke ha så mye å bety med en slakkis-søndag ... får vi tro.

 

Har du strategi for uka?

Jeg har ingen..hehe.. Forsette å være flinkis, komme meg ut på tur og spise nok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, selvgjort er velgjort, er det ikke det man sier? :D Forferdelig å være fyllesyk, håper du er bedre nå! Lurer på om stor vektnedgang kan ha noe å si for hvordan kroppen tåler alkohol også? Ellers er jo den slags absolutt best når man nyter det i mindre mengder, det er jo begrenset hva kroppen synes er ok også (selv om hodet noen ganger synes det er lurt å ta et "bare ett glass til". Hihi). Håper du får en super uke med sunne og gode valg, og at du får belønning for strevet når du skal på kurs igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jo alkohol inntaket var ikke så stort...

Det lærte jeg i januar att jeg ikke tåler de mengder jeg drakk før i tiden....

Så jeg drakk ikke så mye.

Og var vel ikke fyllesyk på den måten jeg bruker å være.

Hodet var knall tungt, og kroppen nærmest verket, og kjennest ut som den var 100 kg... Alt var tungt og trådt. Og ikke minst hadde jeg null lunte...

og alene med 2 små barn, mens manne golfet, bvar det en dårlig kombinasjon...

Kvalmen slapp jeg heldigvis da jeg husket å ta zyrtek....

 

Kjenner jeg mister litt lysten på å drikke alkohol når det skal ende på denne måten.

Sist jeg drakk nok alkohol til å bli "susen" var i januar. Så ikke så veldig ofte med andre ord...

 

Jo, en plan for uken :

Drikke minst 2 liter vann HVER dag

Ikke noe snoperier i uken

Prøve å telle litt, føler jeg har noenlunde kontroll

Trene mandag, onsdag, torsdag og enten lørdag eller søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er fullført med en god treningsøkt' date=' og null snop ! :)

Jeg er underveis, igjen ! :D

 

Ble 2,5 liter vann i dag, og ikke noe pepsi max.[/quote']

 

Flinke, flinke deg! :) Masse vann og ikke noe Pepsi Max er jo kanon! Måtte det fortsette sånn. Så i Dillas tråd at du var opp i dag, men det kan som du selv kanskje tror være helgens alkohol? Jeg bruker mange dager på å få det ut av kroppen, det lærte jeg i høst og er jo nå nesten avholds. Ikke tåler jeg det særlig godt heller.

 

Jeg prøver å være flink selv om jeg er hjemme for tiden. Ikke så lett hver dag, men i går hadde jeg en perfekt dag helt til mannen kom og puttet en karamell i munnen på meg, men det ble med den ene da så det går nok bra :o.

 

Skal oppdatere litt i min egen tråd så jeg ikke kupper deg helt her.

 

Stå på og fortsette å være flink så går det seg til dette her ....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Så flink du er som hentet deg fint inn igjen!

 

Supert! :D

 

Alkohol fører til en kilo opp hos meg også.. ofte mer... Så bruker jeg noen dager på å få det bort igjen.

 

Vet veldig godt at kroppen har mer godt av avholdenhet men i mitt singelliv med stressende hverdag og mye venner så blir det fest 1-2 ggr i mnd.. Sånn er det bare.. Da koser jeg meg så det vil jeg nok forsette med.

Så får det heller gå litt treigere nedover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...