Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Mandagen er godt i gang, og jeg teller :)

 

Ble ca 30 gram marsipankake :D sammens med lunsjen i dag... Skulle jo ikke det, men måtte jo smake kaken de hadde med....

Men ellers så føler jeg meg fit for fight !

Nå skal jeg komme inn i en god rytme igjen, så sånn er det med den saken ! :)

 

Nyyyydelig vær i dag, 24 grader og strålende sol.

Planen er å beise veranda, men vurderer seriøst å skulke, og heller ta en 18 hulls golfrunde... Sukk. Kanskje jeg skal sjekke muligheten for barnevakt... :) hehe !!

 

Ha en fin dag damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Takk smula :D

 

sukkerkjøret er noe dritt ! .....

Men klarte å stå imot i dag, og da er det bare ett par dager til før det slipper taket, håååper eg !

 

Hadde en fantastisk god trening i kveld, svetten silte ! Inne i en hall, og det har vært over 25 grader ute i dag, så det vart varmt og godt i hallen....

Mange fine trimpoeng der :)

 

Har olja veranda før trening, så i dag ble en aktiv og kjekk dag :)

starter morgendagen med ny giv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Åssen gåre?

Syns du er flink som mest sannsynlig har komt deg fra sukkerkjøret nå..

Og for en treningsinnsats da!! :)

Kjempeflink er du!

 

Å nei, vi skal ikke hvile på gode resultater! Nå skal det telles og kjempes i steden.

 

Dårlig veiing på meg idag, men rekner med kroppen er i lage igjen til fredag!

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet litt til deg i tråden min, men ville bare si noe her også. Vi må regne med opp og ned, og opp og ned igjen i denne prosessen tror jeg. både med tanke på humør, motivasjon og vekt. Men å ha målet klart i sikte, dèt er tingen, så hvordan få til det når ting butter på?

 

Hm... Jeg har hørt om en bok som heter noe ala "tenk deg slank", en venninne av meg har begynt å lese denne, og sier at det står mange nyttige tips her. Som feks at man skal forestille seg situasjoner der man mestrer å ta gode valg, og repetere dem inni hodet sitt, som en slags øvelse rett og slett. Kanskje en idè?

Jeg har veldig troa på å se for seg ting, mane frem et godt bildet, og holde fast ved det, som feks å se for seg selv salnk, fri og glad: Og virkelig SE det for seg. Kanskje motivasjonen kommer lettere da? Eller viktigere: Forblir der den skal hele tida?

 

Ha en god dag videre, ELisabeth. Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink, dette greier du fint, Elisabeth! Selv om det sklir litt utpå enkelte ganger, så er det sånt vi må regne med når vi har en såpass lang vei å gå. Og det beste er jo at du vet hva som må gjøres for å dra det på plass igjen, så jeg er absolutt ikke bekymret for deg, og håper at du ikke lar det gå for hardt utover deg selv at motivasjonen ikke er 100% nå. Det er greit å være lei i blant! Snart er du tilbake for fullt, og så skal du se at de siste kiloene løsner, og du får belønning for strevet. Så flink som du er til å være aktiv, jeg bøyer meg i støvet altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk alle sammen !

Godt å ha noen der ute som støtter på en god måte når det butter litt imot. :)

 

Vekten i dag viste 200 gram opp siden forrige veiedag.

Og det viser vel egentlig totalbildet for de siste 2 ukene. Slik blir det uten fokus.

Så her bretter jeg opp armene, og VIL og SKAL nedover IGJEN !

 

Den boken tror jeg jammen jeg skal finne Calli.

For hodet er vel kanskje det som er aller vanskligst å snu...

Når du sier : se for deg hvordan det blir når du er slank, så klarer jeg det rett og slet ikke...

Jeg har vel ikke vært slank siden ungdomsskolen... Men jeg nærmer meg ! :)

Når jeg betegnes som "normalvektig" på BMI, ja da skal det feires med champagne og jordbær ! Det er herved bestemt ! :D

 

Er spent på veiekveld på kurset i dag... Liker ikke den veiinga med klær klokken 20 om kvelden altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 g opp på en måned, det er slett ikke så ille, Elisabeth! :)

 

Tvitvi for kvelden, uansett! ...jeg også synes det er kjipt med veiing så sent og med klær, til torsdag er det min tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kurs kvelden gikk greit.

300 gram opp hos kursleder. Men applauderer meg selv for endelig å spise middag før jeg skulle på kurs :D

Men kursleder viste meg en kurve over hvordan utviklingen ofte er mellom måned 2-3 i hold vekten, og den kurven skal jeg IKKE følge. Ofte mellom 1-2 kg opp.

Jeg skal videre ned, og venter spent på å se ett nytt tall på vekten, 74 blank i dag :)

I går gikk jeg endelig en 18 hulls golfrunde. Det var sååå hærlig ! Kjenner att jeg savner muligheten til å spille mer, men vanskelig med små barn som vi har...

Men noen runder skal jeg jammen få i år !

Det kribbler også i kroppen etter å komme meg på fjellturer, så denne våren/sommeren kommer til å bli bra ! :)

 

Ha en flott torsdag damer !

Snart helg, og jeg skal i enda en konfirmasjon... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Hei på deg! :) Takk for gode ord i tråden min.

Jeg syns vi er flinke begge to! :D

 

Så gøy det høres ut med golf!

Har aaaldri prøvd jeg..

Ser egentlig ikke for meg at jeg har "tid" heller.

 

Syns dagene går fort allerede!

300g opp med middagen i magen er vel ikke så ille?

Syns ikke det jeg altså! :)

 

Ønsker deg en herlig torsdag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med smula, at 300 g på en måned er som stillstand å regne. Så utrolig flink du har vært! :)

 

Selv har jeg ahtt oppgang de siste to ukene, 1 kg, det er ikke som stillstand å regne. Hehe, prøvde meg på å å forklare det med økt muskelmasse, men ble møtt med et skrått blikk fra kursleder. hehe! :)

Nei, det er ikke så greit å følge planen, selv om man vet hva som skal til for å lykkes. Men vi gir oss aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, min venn!

Lenge siden jeg har vært her nå og jeg er lei for at jeg ikke har vært flink til å følge opp som jeg har lovet å gjøre.

 

Jeg er syk, igjen, og har stort sett ikke gjort annet enn å lukke øynene de siste dagene, men i dag lovte jeg meg selv at jeg skulle ta meg tid og ork til å følge dere opp litt.

 

Jeg skjønner at du sliter med motivasjonen nå, og det er jo på mange måter ikke så rart med tanke på hvor lenge du faktisk har holdt på med livsstilsendring. Men jeg tenker også at operasjonen din i slutten av august må jo være motivasjon til å bare være nazistreng og ta tak med de siste kiloene? I en tid etter operasjonen vil du være hoven og "oppblåst" samtidig som du ikke kan være så aktiv som du er nå og da er det lurt å ha kommet så langt ned i vekt som mulig på forhånd.

 

Og selv om du vil få fjernet vekt i form av fett og hud som opereres bort syns jeg ikke du skal bruke det som unnskyldning til å ikke ta en skjerpings nå! Det skal heller være en bonus som kommer i tillegg til den vekten du har tapt på forhånd og være "bufferen" din i trivselsbeltet ditt! Jeg tror jeg nesten med 100% sikkerhet kan si at det er det du kommer til å være mest fornøyd med selv i etterkant! Jeg var nemlig ikke flink nok til det selv, og angret som en hund!

 

Nå håper jeg ikke du syns jeg er altfor slem og direkte, men jeg føler at du er inne i en litt ond sirkel nå hvor alle festlighetene du skal på unnskylder hver dag, og da blir det himla vanskelig å komme på rett spor igjen!

Ta med deg sukkererter og knaskerøtter i vesken overalt hvor du går. Ha alltid en tyggegummi i munnen så du ikke "kan" spise kake på jobben. Hold begge hendene rundt kaffe/tekoppen så du ikke har noen ledige hender til å snike i godteskålen med osv osv... Helt banale ting, men det hjelper faktisk! Og du vet jo at du får det så mye bedre etterpå! Og det er jo ingen av konfirmasjonsgjestene som legger merke til om du bare tar et bittelite stykke kake i steden for å smake på alt. Bestem deg for hvilken kake på bordet du har mest lyst på, smak på den og ferdig med det! Dette er hvordan jeg kom meg gjennom det hele, og fortsatt unngår jeg kake på jobb. Det er faktisk ingen som bryr seg :)

 

Du vet jo det funker, ikke sant?!

Jeg vil så gjerne at du skal nå målet ditt på 70 kg innen sommeren, og jeg vet du kan om du bare sier at du er viktigst og hva andre mener er knekkende likegyldig. Hvis noen skulle si at de syns det er rart at du spiser gulrot i steden for kake, javel - men det bestemmer jo faktisk du helt selv! Og tenk på hva den opersjonen faktisk koster! Du vil jo ha best mulig resultat, ikke sant?

 

Og en liten ting til for å toppe dette strenge innlegget: Jeg er helt enig i at vi skal unne oss ting, og at vi skal jo oppnå å leve normalt med dette etterhvert, MEN jeg syns det er litt for ofte at den unne-seg-mentaliteten tar litt overhånd og da blir det litt for mye unning, mange "gode" unnskyldninger og litt for lite fokus. I en periode må man bare være veldig streng, SORRY altså, men det er det som gir resultater og når målet er nådd kan man bli litt mindre streng og dermed faktisk unne seg i blant. Så lenge man er innenfor trivselsbeltet sitt...

 

De aller beste ønsker for en vel gjennomført helg.

 

Stor og god klem fra "grusomme" smom som digger deg og vil at du skal nå målet ditt :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Og jammen der var smom igjen ! :)

 

Har lest gjennom innlegget ditt to ganger, og må si meg enig med deg.

Det er hardt og brutalt, men så sant !

Det er bare en ting som gjelder, og det er mindre inntak enn uttak !

 

Og JA der er fryktelig mange unnskyldninger. Men de unnskyldningene gjør att jeg gir opp før jeg begynner. Så det er bare å sjerpe seg, og ligge unna det digre kakebordet som blir på konfirmasjon/bryllup ( bor på vestlandet, og her er det myyyye kake i slike tilstellninger...)

 

Vet att jeg må sette hardt mot hardt !

Og det er ikke lett.

 

Operasjonen jeg skal ta koster flesk, bokstavelig talt ! Så målet burde være å bli ferdig til da. Men av en eller annen grunn ser det ut til hodet mitt kobler litt ut for tiden... Og det er nok for mange unnskyldninger.. :)

 

I dag er det bursdagselskap for søsteren min.

Jentelag med reker, vin og kaker....

Da tar jeg herved en SLITESTERK ( ett ord kursleder lærte meg), om att jeg ikke skal ha noe kake i dag !

Rapport kommer imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får nesten litt dårlig samvittighet for å komme slengende forbi fra "intet" for å være så streng og slem, men jeg syns liksom jeg kjenner deg godt nok til å vite at det er litt lov? Håper jeg...

 

Jeg har all slekta mi på vestlandet og kjenner kakebordene godt, og har vokst opp med det hjemme og adoptert det selv. Jeg vet det er alt for mange fristelser og syns jeg er slem som sier du må avstå, men som du selv sier - du vet det er sant, om enn brutalt!

(Unnskyld, unnskyld, unnskyld, men jeg trekker det ikke tilbake altså :) :)

 

Jeg vet jo du vil og kan!!!!!!!

 

Klem til deg og all mulig lykke til i å motstå fristelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

gikk så alt for fort.....

Konformasjonen gikk greit matmessig. Ingen dessert og 2 stk kake.

Var på trening etterpå, så alt i alt tenker jeg det går i null...

 

Smom var egentlig ganske streng med meg før helgen, og det er sikkert bra.

Kjenner jeg er litt i tenke boksen... Ja, jeg burde komme meg i mål.

Men jeg er ganske fornøyd nå, for målet mitt har alltid vært å bli i best mulig fysisk form. Og det er jeg.

MEN det hadde vært stas å komme ned til det jeg tror er trivselsvekten.

 

I dag har jeg spilt en 18 hulls golf runde, og har brukt 1200 kcal.

Deilig !

 

Enda en dag med utfordringer i morgen.... Grr... Er lei utfordringer og festdager ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

GRATULERER MED DAGEN DAMER ! :)

 

håper alle hadde en fin 17 mai !

 

Her har jeg ikke spist som jeg skal...

Ble både ett kakestk og pølse med brød på skolen under tilstellningen, og deilig grillmat senere... :)

 

Veing i dag viste ned 300 gram forrige uke, og i dag er jeg altså 74 blank. NÅ vil jeg se 73 tallet, har dillet på 74 tallet lenge nok nå.

Kjenner meg klar for en ny uke, og føler jeg har ny giv !

Dette skal jeg faktisk klare, og om jeg vil : JA SÅ KLARER JEG DET !!

Sånn, da er det sagt, da er det bare å krumme nakken, og stå på videre !

 

Plutselig kommer sommeren, og i år vil jeg føle/være fin ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, her var det ny glød og entusiasme på gang ser jeg! Gøy!!!

Jeg har vel sagt det 100 gang nå, men jeg bare VET at du klarer dette. - og 73,? er nære vet du...STÅ PÅ!

 

JEG heier på DEG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

joho, ja dette skal jeg klare ! :)

 

Har vært på en god trimtur i dag, over 2 timer. En flott runde med hard oppoverbakke, så nedover der jeg jogget, og så bortover igjen. Er godt og vel over 1 mil. 1000 Kcal forbrent ! :)

 

Har spist 2 skiver med grønn salat og kalkunpålegg både til lunsj og til frokost. Nam ! Salat er så godt, og man kan spise mye !

 

Fridag helt alene i dag, luksus !!

 

I kveld er det trening igjen, gleder meg !!

 

Hm, hva i alle dager skal jeg ha til middag i dag da... Noen tips ?? :confused:

 

Ha en flott dag damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om hvor langt ned du er kommet! Du er en inspirasjon for meg, og det trenger jeg nå for å komme videre.

Fridag, ja, det har jeg i morgen, og den skal brukes som du har gjort i dag, nemlig til en god del trim!

Middagen her i dag var fiskegrateng, og det var godt!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk Høst !

Fint å kunne være en inspirasjon :) Nå ble jeg smigret !

 

Innom en siste gang i dag for å skryte litt.....

Har vært på badminton trening i kveld, en super en sådan !

1500 kcal forbrent !

Det blir totalt 2500 i dag, og 12,5 TP på en dag !

Hoho !!! Stolt :)

Regner med slitne ben i morgen, men det er vel verdt det... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...