Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Usj.... Kjipt!

Det jeg gjorde en periode var å kopiere notatsidene fra boken og slenge i vesken (fordi et A4 ark tar mindre plass en en hel bok....) sammen med en penn, slik at uansett hvor jeg var kunne jeg skrive ned hva jeg spiste. Funket finfint! Kanskje jeg bør begynne med det igjen selv...

 

Er forresten inne på bloggen din omtrent hver dag! Riktignok ikke alltid jeg kommenterer, men er inne og lusker. Bare så du vet det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Tusen takk FruFleksnes og Krusmynte, for gode råd. Jeg skriver ned og alt går så meget bedre. Jeg har kjøpt meg en ministepper i dag, jeg har slitt ut en, så den gleder jeg meg skikkelig til å bruke. Så har mannen min en dag igjen på jobb før han har permisjon og ferie. Da skal begge være hjemme. Jeg gleder meg sånn. Snille gode mannen min sitter og skriver jobbsøknader sammen med meg nå. Det er bare en jobb som mangler, så er jeg i mål. Det stresser meg forferdelig at jeg ikke har en jobb. Men jeg søker på alt mulig og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Liker å ligge i senga og se på tv og spise chips, drikke brus(hvem liker ikke det egentlig???) Jeg har tatt opp med han mange ganger at vi ikke må gjøre det. For jeg spiser jo også. Vi to kan spise ganske mange chipsposer tilsammen i løpet av en uke. Han er ikke tjukk men har høyt blodtrykk. Og da er jo salt gift.

I går kom det igjen chips og brus med io senga. Og jeg spiste ingenting. Min nye taktikk er å bare velge det bort, hver gang. På den måten håper jeg han også synes det blir rart å ligge der aleine å spise. Jeg har foreslått at han heller spiser kvelds sammen med meg.

Jeg tror problemet er at han blir litt sånn motstander av at jeg vil ha alt så sunt. Jeg har mast og forklart i mange omganger gjennom flere år, fordi jeg hadde et bra kosthold før vi flyttet sammen, og det vil jeg ta tilbake. Gode råd for å få mannen min med på laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg synes det er riktig som du gjør, slutt å mase og kjør ditt løp. Det har virket hos oss, jeg ble lei av å mase og startet opp med LCHF åpenlyst og på egenhånd. Han fikk spise det han ville (han er ikke overvektig, men har diab 2) Spiste egentlig det samme som meg, men kunne sette til livs mengder av frukt og pepsi max. Skjønte ikke at blodsukkeret ikke gikk ned. Men, nå etter ca. 1/2 år med denne kosten (med litt utskeielser iblant - kalkulert) har han nå redusert medisiner i samarbeide med legen, og har blitt mye friskere og i bedre form. Vi merker begge reaksjoner når vi spiser noe "galt" spesielt noe med hvetemel.

 

Men, over til strategien: Stålsett deg og la han forstå at det ikke bryr deg hva han putter i munnen, lag deg fristende ting som du spiser når han gumler i seg potetgull eller annet unyttig. Slutt helt å mase, men vær veldig positiv hvis han viser interesse for å spise din mat!! Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Ja,dette er en utfordring,for dette er en real uvane,tror jeg aldri har spist noe på senga i hele mitt liv. Tror det første må være å få soverommet uaktuelt for spising, i så fall bare spise på hverandre.. ;). Kjedelig om han saboterer vektkampen din da..:D. Hva skjer om du ikke har chips hjemme da?

 

Høyt blodtrykk over lang tid kan få fatale følger,er nesten synonymt med fatale følger. ER han ikke interessert i å leve så lenge som mulig da??? det må da være en motivasjon iseg selv. En kamerat av meg døde 33 år gammel fordi han ignorerte at han hadde høyt blodtrykk..

 

En annen ting,man får vel ikke lyst til å kysse på en med munnen ful av cips og brus,for det blir vel mye raping og fjerting?

 

Kanskje innføring av chips bare på lørdager?? Eller du legger deg et annet sted hver gang han begynner å spise chips i senga overhodet,og iallafall utenom f.eks lørdager. Lykke til med å finne ut av det,det må jo gå seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Det nytter ikke mase, da sliter man seg ut og stemningen synker.

For meg er det helt uaktuelt meg spising i sengen. Kan nesten ikke tenke meg noe verre enn "chips-smuler" på lakenet. Da hadde jeg flyttet på gjesterommet ;) Soverommet er kun for søvn og kos, men ikke sånn chipskos.......

 

Jeg er veldig opptatt av at hverdag er hverdag, helg er helg. Her i huset spises det ikke noen form for godterier eller snacks i uken. Herr Flex har forstått dette, uten noe mas. Etterhvert som min vekt har gått ned, spiser han sunnere og sunnere. Han var slank og flott da jeg startet. Ved å spise magre middager og nesten aldri godter og snacks har han mistet 12 kg.

 

Du må for all del ikke spise på sengen du også, for da slutter han ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Høres ut som trass fra hans side... *ler* Kan være litt sånn jeg og, spesielt hvis jeg utsettes for det jeg oppfatter som press eller mas. Så la ham spise chipsen sin hvis du klarer å la være selv. Ta evt med noe godt til deg selv - knaskerøtter, en liten fruktsalat med vaniljekesam eller noe sånt. Så kan han sitte der og være misunnelig. :D

Ja, og så kan du innføre sånn ingen klining eller annen sengekos før chipsposen er lagt tilbake på kjøkkenet, brusen i kjøleskapet, tennene er pusset og smulene kostet vekk fra lakenet.... ;)

 

For øvrig så ser jeg ikke helt gleden ved å spise i sengen i det hele tatt. Smuler og ekkelskaper. Som FruFleksnes sier er soverommet til for søvn og kos. Forstår egentlig ikke helt hva en TV har på soverommet å gjøre heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå har jeg snakket med han igjen. Han blir aggressiv og på hugget. Så går han og klager på alle vondter og livsstilsskadesymptomer. Jeg vil jo hjelpe, både fordi jeg er glad i mannen og fordi det samtidig hjelper meg. Men han er ikke tilsnakkende. Så jeg har kommet til en dramatisk beslutning: Jeg styrer mitt liv. Jeg tar mine valg. Jeg bestemmer hva jeg spiser og drikker. Min kropp er mitt ansvar. Så får han ta ansvar for seg.

 

Jeg har forklart grundig om hva feil kosthold gjør med min kropp. Hvordan jeg som feit mest sannsynlig bl a har utviklet pcos, hvordan knærne mine slites, hvorfor humøret mitt er en berg og dalbane, hvorfor sexlysten er mindre fordi det er ubehagelig å være tjukk og naken, bløt og skvulpete. Jeg har snakket om min lyst til å bli som før jeg fikk de to siste barna, da jeg bodde for meg selv med snuppa mi. Jeg har snakket men jeg vet ikke hva han hørte siden han reagerte sånn. Jeg snakket om at jeg dette siste halve året har prøvd å forstå og skaffe meg kunnskap, men han vil ikke lære fordi da finner man ut så mye skummelt...

 

Jeg går hvertfall min vei. Tusen takk til dere som engasjerte dere ;) Det betyr mye for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hmmm.... Kanskje han blir aggressiv fordi at han innerst inne skjønner at du har rett? Det er synd at det ikke går inn, men du har ihvertfall prøvd. Høres ut som om det nok er like lurt å gjøre som du sier - du tar ansvar for din kropp, så får han ta ansvar for sin. Og du skal ikke se bort fra at han plutselig en dag følger etter uten at han egentlig vet det selv.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Strålende fredag, med striregn her på vestlandet. I går fikk jeg endelig svømt igjen- GUD det var deilig! Var også flink med maten. Har bestemt meg for veiedag på mandager nå i sommer, da er det lettere å holde seg i skinnet i helgene synes jeg. I går hadde jeg prøvetime på Bailine. Jeg synes konseptet er litt tullete, av flere grunner, men...Jeg har bestemt meg for å gå der noen ganger , 10 hvertfall, for å prøve å få i gang de nedre magemusklene mine, de som gjør at magen min henger litt etter keisersnittene. Har tatt før bilder og kommer til å ta bilder underveis som jeg poster på bloggen min. Jeg har tro på at det kan være effektivt nemlig. Så får evt andre positive ting som skulle kunne skje, være bonus.

 

Helg betyr husvask her i Synsehjemmet. Jeg har blitt litt ego nå, så jeg satte mannen min på saken. Så kan jeg ta med ungene ut og kose meg. Vi får besøk i helgen, og det gleder jeg meg til. Det blir mye gåing, for bilen som røk forrige torsdag blir hvertfall ikke klar før neste fredag, de må importere deler fra Frankrike, og det tar visst en uke. Fikk lyst å dra å hente de selv. Meeen, tålmodighet er det som teller her også vil jeg tro.

 

God aktiv helg alle medslankere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Vi har besøk i helgen og koser oss. Selv om vi har besøk behøver ikke det å bety at vi bare sitter i sofaen. I dag har vi gått til ett kjøpesenter, trasket rundt der i noen timer og gått hjem igjen. Det kvalifiserer nok ikke til trening, men kanskje som hverdagstrim? Nå skal vi grille hamburgere og kose oss. Det blir ingen lørdagskos på meg i dag fordi jeg spiste det i går.

 

Jeg skal prøve å få sneket inn litt styrketrening seinere i dag også. Ha en finfin lørdag alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Høres veldig hyggelig ut!!! Kooose deg masse, Synsegulla :)

Og så får vi håpe mannen er mett, så han lar chipsen ligge på kjøkkenet og ikke i sengen, hihi ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

JEG spiser hvertfall ikke chips i sengen lenger. ;) I dag hadde vi (mannen min bestemte) pizza til middag (igjen). Denne gangen spiste jeg mest salat uten dressing, og da er det ikke så ille. Jeg har både syklet til og fra Bailine trening i dag (og rumpa mi er sååååår etter syklingen). Og gått på butikken, og steppet i 10 minutter på min nye steppemaskin i dag. Fornøyd med det. Om det går sein med vekta nå så gjør jeg hvertfall mye rett, for jeg er ganske aktiv :) Og det føles deilig. I morgen blir det også lang gåtur, da skal jeg til byen. Jeg tar med meg frukt så jeg ikke blir så sulten før jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Heldig du som ikke blir sulten av frukt.Jeg får kjempesug hvis jeg bare spiser frukt.Går bedre hvis jeg tar noen nøtter samtidig.Det er også ganske greit å ha i veska som et lite mellommåltid.

 

Flott at du er aktiv.Mitt motto er jo at jeg har aldri angret på at jeg har gått meg en tur,eller gått på trening.Trening gir godt humør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Til og med mannen min er litt i gang nå, men jeg vet at det ikke vil vare. Vi spiser sunt, og jeg er i ganske mye aktivitet om dagen. Er konstant stiv og støl ett eller annet sted. Vi griller mye om sommeren, og da er ofte gode salater et naturlig tilbehør.Frukt har jeg også stor appetitt på om sommeren. Jeg vil ha lett mat. Så da blir det litt mindre brødmat og tunge søndagsmiddager og litt mer fisk og pølser.

 

Alkohol har jeg overhodet ikke hatt lyst på nå etter svangerskapene mine, jeg tror jeg har blitt avholds. Og deter like greit egentlig. Hva er det med nordmenn og alkohol egentlig? Hvorfor må det serveres i enhver sosial setting? Og hvorfor er det nesten bare gravide, muslimer og de som kjører som "slipper unna"?

 

Anyway, har det bra og håper på resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Mandag: Flatbiff av svin med kokt ris, lett wokkede grønnsaker og thai-saus i en eller annen variant.

Tirsdag: Kjøttkaker, nypoteter, kokt nykål og gulerøtter

Onsdag: Kyllingsalat

Torsdag: Suppelapskaus

Fredag: Pølser

Lørdag: Ny oppskrift med kyllingfilet :)

Søndag: Grillet laks med salat og hjemmelaget potetsalat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har mistet 25 cm på 14 dager! Du leste riktig! Jeg har gått på Bailine figurstramming i 14 dager, og har hatt 5 behandlinger til sammen. Og på den tiden har jeg gått ned 25 cm på legg, lår, mage og rumpe, og jeg har også mistet 1 kg. Jeg har ikke vært så flink med maten som jeg burde, og nesten ikke trent noe utenom. Så det er håp for bikinisessongen enda folkens.

 

Mannen min ser stor forskjell på meg, og selv ser jeg at magen ikke henger så langt nede lenger og lårene har blitt strammere. Jeg er så fornøyd. Jeg skal hgolde på i to uker til, så er Bailine her stengt i en mnd pga ferie.

 

Det er gratis prøvetimer til alle som vil prøve dette uansett hvor i landet du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Synsegulla
Så flott' date=' Synsegulla :)

Ble fristet til å prøve Bailine jeg også!! Tror jammen jeg skal prøve dette etter ferien. Hva koster behandlingen?[/quote']

 

Jeg har betalt 4300 kr for 15 behandlinger, og jeg går der to ganger i uka, det var visst mest effektivt. Det har vært uvurderlig for å få kontakt med de nedre magemusklene mine igjen etter keisersnittene. Nå kan jeg "holde inn" magen min med muskelkraft, det kunne jeg ikke før, da hang magen bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Synsegulla

Etter tidenes beste ferie som dere kan lese om på bloggen min snart, er jeg klar igjen. det ble noen feriekilo, men det var verdt hver eneste kg, den utrolige ferien jeg har hatt. Jeg har ikke hatt det så bra, vært med så mange hyggelige folk og kost meg så masse på mange år. Det har vært veldig veldig godt for meg, balsam for sjelen, virkelig.

Men det er nå sånn at kroppen min ikke akkurat har blitt sprekere i ferien, tyngre har den også blitt. Derfor er det deilig med hverdag nå. Jeg har kommet så vidt i gang med litt trening, gått en tur nå i kveld. Jeg har handlet inn frukt og grønt, knekkebrød og andre herligheter, vasket hus og klær, fått ungene i gang i barnehage ( de er jo bare 21 og 8 mnd, så det er litt rart å sende de avgårde). Jeg har fått jobb som jeg begynner i 1 sept, om jeg ikke får en hyggelig tlf neste uke om at jeg får drømmejobben min. Mye har skjedd. Jeg har også satt meg ett nytt mål. 10 kg ned til uke 50. Det er ca 1/2 kg i uka. Noen som blir med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dermedpasta

Så flott at du har hatt en god sommer, Synsegulla! I likhet med deg, starter jeg på ny frisk nå. Har meldt meg på mitt 4. kurs (internett), gikk ned 10,2 kg i vår, opp 1,2 i ferien, men er veldig klar for minus 10 i høst!

 

Jeg er 46 år, 168 cm høy og veier nå 93 kg. Jeg trener 1-2 ganger på Friskis og Svettis + litt sykling og gåtur ute. Den store fare for meg er salt og snacks; har heldigvis ikke det store suget etter søtt. Det er kanskje fordi jeg har hatt diabetes 2 i flere år. Etter vårens innsats har jeg nå flott, stabilt blodsukker og har redusert diabetesmedisin. Kjempemål!

 

Håper du får en ny giv med hverdagene som nå kommer!

 

 

Hilsen Dermedpasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Da har bassenget endelig åpnet igjen, og jeg har svømt ukas første 2000 meter. Jeg ble sliten i hendene etter de 7 rundene, men så kom det seg, kroppen ble varm og de neste 33 rundene gikk unna. Håper på 4000 meter til denne uka her, og på at det skal gi resultater på vekta på mandag. Jeg har slurvet med å skrive ned hva jeg spiser, så målet mitt fremover er å innarbeide den gode vanen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har snikveid meg, og dette ser bra ut. Men det med vekta er jo egentlig ikke så viktig. Det viktigste synes jeg er å gjøre ting riktig. Spise godt og trene nok. Og det tror jeg at jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...