Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

huff, det der er kjipt... Men du har jo kommet et steg på veien ved å innse at trøstespising er en del av problemet. Jeg er nemlig litt av den oppfatning at de fleste klarer å gå ned i vekt (sier de fleste, for for enkelte er det jo faktisk et medisinsk problem), men hvis man ikke har hodet med seg er det rett å falle rett i fellen så snart man er ferdig på kurs....

 

Da jeg begynte på kurs i fjor hadde jeg gått maaaange runder med meg selv i forkant. Trøstespising har nemlig vært et av mine store problemer. Eller bruk av mat ved sorg, glede, depresjon etc. Så min strategi denne gangen var å prøve å få det litt i fokus for å være mer obs osv. Det har vært knallhard og jeg må innrømme at jeg har falt utpå mer enn en gang. Og det har gått tregt nedover, men det har gått nedover, og jeg tror den kampen jeg kjemper nå blir verd det på lengre sikt.

 

Uansett - håper det går bedre i heimen nå og at du klarer å snu det hele til noe positivt og hente deg inn igjen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Det varmer mer enn du tror. Alle møter vel motgang her i livet før eller seinere. Jeg har levd så lenge og opplevd så mye på godt og vondt nå, at jeg vet å komme meg på beina igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære deg! Spist er spist, nå må du bare komme på rett spor igjen. Dette klarer du, det er jeg sikker på!!!! :)

Alt som er kjipt, blir enda verre med inntak av chips og slikt, vi vet det så godt og allikevel skjer det.....

 

Ønsker deg en flott 17.mai feiring

 

Trøsteklem er sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du føler at du MÅ trøstespise - hva om du har litt sunnere alterantiver i kjøleskapet? Idag var jeg i SKIKKELIG snackse humør og lagde vitamin-smoothie - oppskrift GR, VELDIG god - får skikkelig følelse av å ha spist søtsaker -

 

STÅ PÅ - dette klarer du

 

Legg plan for resten av uka, og glem det som har skjedd- ha fokus framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg er ikke i tvil et øyeblikk. Du greier det. Det er helt nødvendig å ha litt tilbakegang underveis. Hva slags opplegg skulle det være, med bare framgang og aldri noe annet? Nei, de to kiloene er en naturlig ting, ergerlig, men helt greit.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nei, jeg kan ikke og vil ikke gi meg, uansett hvor irritert jeg blir på meg selv når jeg går på smell etter smell. Jeg fokuserer på å fortsette å spise sunt nå, og er fornøyd med at jeg ikke har sluttet å trene. Så kommer resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

I dag svømte jeg som om jeg hadde fanden selv i hælene. Jeg hang meg litt på en kar som svømmer MYE fortere enn meg, og jeg svømte mine vanlige 2000 meter. Og jeg svømte minst 5 minutter fortere enn jeg pleier, og det er MYE. Jeg gav alt, svetten rant, jeg pustet og peste, hadde glemt ansiktsservietter så jeg så ut som en panda rundt øynene, jeg fill nesten krampe på siden av håndbakene, og jeg er sliiiiiten nå! Men gøy var det. Gleder meg til onsdag og svømming igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Har jobbet dugnad HELE dagen både lørdag og søndag. Stått i kafe på ett idrettsarrangement og solgt kaker, is, pølser osv. I tillegg har jeg bakt muffins og sjokoladekake til det samme arrangementet. Og jeg har vært flink! J. eg har ikke smakt noe annet enn kaffi og lapskaus! Ellers hadde jeg med niste og frukt. Strålende fornøyd med at jeg ikke slikket slikkepotten en gang etter sjokoladekakefyllet. Det føles godt. Dette er beviset jeg måtte ha for meg selv. I`m back. Endelig. Helt og fullt. Bytter veiedag til mandag nå. Onsdag har blitt en helgehvilepute for meg, så vi prøver det. Hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Er gøy å se at det går bra med andre selv om det går tregt med meg selv.

 

Det er jo en milepæl og komme på to sifret vekt. Stå på nå så er du der før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Så bra ,Synsegulla. snart tosifret tall foran komma på vekta, heiaheia :) en bit dit for meg.

Har du fått dreisen på rokkeringen enda ,og hjelper det på mageregionen. Nå har jeg bestilt en rokkering og,så når gubben kommer seg på jobb igjen den 7 juni,skal jeg og rokke ivei,hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Da har jeg investert i rockering. De hadde en som ikke var så dyr på Clas Ohlsson. Men har jeg brukt den enda? Nei. Tør ikke... *ler* Joda, jeg skal bruke den, bare gruer meg litt etter å ha hørt hvor vanskelig det er! En venninne sa at hun holdt på i 14 dager før hun begynte å få den til å gå skikkelig rundt, så jeg har et godt stykke arbeid foran meg selv om jeg var flink i min barndom! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Etter turbulente vanskelige tider for meg er jeg på plass igjen. Jeg har fått bevist for meg selv nok en gang hvor viktig det er med rett mat. Nå er jeg klar for ny sunn uke, med deilig mat og nok trening. Ønsker alle en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Legger ved en link til sommerplanen min. Den er streng og god, sånn som jeg liker. Vi har bestilt tidenes grisedyreste sydenferie for oss og alle 5 barna i dag, så det er derfor. Vi håper det kan være med på å skape gode minner for dem, og de to eldste på 11 og 16 skal over en mnd på ferie med mammaen i asia neste år, og året etter det er eldsta 18 år, og da er det ikke sikkert hun vil være med oss. Så vi gir litt f... i bad som skulle vært byttet og andre ting som pengene skulle gått til, så tar vi med alle på tur. Men før det ønsker jeg å få litt sving på kroppen min igjen!

 

Her er linken: http://synsegulla.blogg.no/?c=1307389163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Nå har jeg vært innom bloggen din og inlegget ditt "hvor er jeg" kunne jeg og ha skrevet og passet med livsituasjonen min idag,dog har jeg en del å hente på å komme til hektene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Hehe, håper det. Jeg øver meg på hverdagstrim igjen nå også. Alt hjelper! I dag er det svømming og styrketrening. Det skal bli deilig å svømme siden det er en uke siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Føler også det er viktig å føre matlogg. Det er den beste måten å få kontroll og oversikt. Det er verdt tiden man bruker på det. Hadde aldri klart - 80 kg uten.

3 epler blir raskt til 5 når man ikke noterer.... og den eneste man lurer er seg selv.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...