Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Suseen, Solvik, Good4me, Frufleksnes og Sofaqueen: Tusen takk. Jeg står på og håper på det beste.

 

Frustrert frue:

Jeg svømmer rundt 1t20m to ganger i uka, trener to til tre ganger i uka på treningssenter og går en del tur med tvillingvogna vår, så da blir det fort noen trimpoeng :)

 

I dag har jeg svømt i en time og ti minutter. Nå er jeg helt slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg begynner å bli fornøyd med triminnsatsen selv. Det som er så kjekt er jo å merke at jeg blir bedre, svømmer fortere, går lettere opp bakken, blir sterkere osv. Det er mye større resultater der enn det er på vekta for eksempel.

 

Da jeg begynte å svømme trodde jeg det var så ekkelt å være så avkledd, men det bryr jeg meg ikke om lenger. Det er ikke akkurat bare modeller der, så hvorfor skal jeg gå rundt og skamme meg?

 

Nå sliter jeg mye mer med å gå på treningssenter og vise alle hvor mye jeg puster og peser, hvor lite vekter jeg klarer å løfte osv. Rare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Å gå i svømmehallen første gangen var nok å bryte en barriere, ja - føler meg heller ikke vel i badetøy. Spesielt ikke på denne tiden, gusten hud og hårete legger... *ler*

Kjenner meg også igjen med det treningssenter-greiene. Men kommer du over svømmehallfølelsene kommer du garantert også over treningssenterfølelsene!

 

Selv gleder jeg meg til å høre om rockeringresultatene jeg leste om i bloggen din i dag - har vurdert det selv, for det ser så gøy ut! Om jeg får det til gjenstår eventuelt å se.... *ler*

 

DU ER FLINK!

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Stillstand på vekten og 3,5 cm ned. Fornøyd med det. Prøver meg litt frem med maten nå om dagene, kjenner godt på kroppen hva som er bra og hva som ikke er det. Noen som har tips til middager som er mest mulig rene grønnsaker og evt fisk? Jeg prøver å unngå rødt kjøtt i etpar uker nå. Kutter ut kaffi også. Går over til te i stedet for, da gelst grønn te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbeliten

Gratulerer med cm ned:-) og med nytt trimtre! Høres deilig ut med trening i vann, godt å føle seg litt vektløs.... Så var det det å ta på badedrakt da.. Hmmm Tror jeg må sette av en kveld til fjerning av hår, skrubb og oljebad.... Svømming er en flott trening og man unngår jo alle mulige belastningsskader... Gikk meg en lang tur i går og kjente godt i knærne i bratt nedoverbakke at det er en del kg for mye..:-/

 

Er imponert over at du trener 5 dager i uka i tillegg til turer med barnevogn! Regner med at du da har ganske god kondis:-)

 

Stå på og lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg ble så glad da du skrev at du regnet med at jeg har god kondis. Det har jeg ikke. Overhodet ikke. Jeg har vært gravid og hatt to keisersnitt på to år. Jeg var helt utrent før det også. I det siste svangerskapet lå jeg for det meste på sofaen, hvertfall siste halvdel. Bekkenplager osv. Så formen var elendig. Nå er den helt klart mye bedre, men det er langt igjen. Jeg henger ikke med på aerobictreninga rett og slett fordi jeg ikke orker, og mange svømmer forbi meg i bassenget, men jeg holder ut, gir meg ikke og målet er god kondisjon en dag. Men takk til deg, for at du tror på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det er det jeg gjør. Det virker som om alle har innsett at bikinisessongen nærmer seg eller noe. Det er ikke gøy. Jeg håper jeg skal tørre å sette i gang med jogging snart. Jeg er bare redd for å skade et kne som krangler litt. Det er vanskelig å finne trening jeg liker synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Og det har vært en fin helg med knallblå himmel og mellom 15 og 18 grader og vindstille. Det er jo nesten for godt til å være sant her på vestlandet. Jeg har ikke trent som jeg hadde planlagt, jeg ville heller være ute og leke og gå tur og jobbe litt i hagen.

Det jeg likevell er mest fornøyd med er at jeg har klart å holde meg til matplanen min, og jeg har ikke spist noe snop. Det betyr at jeg håper på vektnedgang etter stillstand forrige onsdag.

Jeg fortsetter å lage middagsplan for hele uka og dette skal vi spise neste uke:

 

Mandag: Tomatsuppe og hvitløksbaguetter

Tirsdag: Kapteinens fylte torsk med råkostsalat og poteter

Onsdag: Thaiwok med kylling og nudler

Torsdag: Laks i en eller annen variant

Fredag: Pølser i lompe som vanlig

Lørdag: Usikker, vi har bursdagsbarn og gjester, grille hvis vær. Hvis ikke blir det blomkålsuppe.

Søndag: Uvisst, spørs hvor mange vi blir til middag.

 

Ellers kan jeg rapportere om litt trøblete forhold her hjemme, som sliter. Det har seg sånn at vi er syke på rundgang, spesielt de to minste ungene. Nå er begge forkjøla og minstejenta har falsk krupp om nettene. Vi er jo to voksne men det er slitsomt likevell fordi de er syke hver uke. Og det måtte jeg bare få klaget litt om. :S

 

Ønsker alle en fin og sprek uke med sol og uteliv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Da er det veiedag. Jeg har vært flink hele uken, og er veldig spent på om jeg får lønn for strevet. Kanskje er jeg ett skritt nærmere målet om å komme under 100. Jeg vil inn i klærne mine. Snart skal jeg prøve festdrakten som jeg kjøpte i fjor til 17. mai. Håper den passer for jeg skal snart i konfirmasjon og det er jo ikke så lenge til 17. mai heller. Husker ikke hva jeg veide i fjor på denne tiden. Var gravid da. Godt å slippe det i år, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

til Krusmynte, Good4me, Solvik og FruFleksnes for hyggelige gratulasjoner. Ikke ante jeg da jeg startet her i januar at dette var begynnelsen på en ny reise, men det har det virkelig vært. Jeg har gått på en smell og to, men stått på, og nå føler jeg at hverdagene har fått en slags rytme. Helgene er litt vanskeligere, men jeg jobber med saken. I januar hadde jeg selvfølgelig ett håp om å rase ned en ti-femten kg på bare noen uker. Hvem har ikke det?

Men det er tålmodigheten som har gitt resultater. Det er nesten en mental styrkeprøve dette, når hodet vil tilbake til gamle vaner, vekta går opp og man bare har lyst til å gi seg. Jeg er veldig glad for at jeg har holdt ut, for jeg har svettet og strevd og planlagt og reknet på hver eneste kg som har blitt borte.

3 kg på to uker som påskemålet mitt er holder vel rimelig hardt, men det gjør ikke noe om det ikke blir sånn. Uka etter påske blir jeg 31 år, og det er like deilig å få se tosifret på vekta da. En knallgod bursdagspresang til meg selv.

Det er utrolig mye støtte og gode råd å få her inne, og det er jeg veldig takknemlig for. Tusen takk godtfolk, nyt vårkvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pling1981

Hei Synsgulla

 

Skrev et innlegg i feil tråd om jogging jeg. Så du og sofa queen hadde skrevet noe om det, men tok feil av hvilken tråd jeg var innom. :) Fort gjort. La i alle fall ut et joggeprogram jeg fant på nettet på sofa queens tråd. Moro om det fungerer. :)

 

Uansett, lykke til med jogging og alt annet. Dere er så flinke alle sammen.

 

God påske fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere :)

 

Jeg bare lurer på hvor mange kalorier dere ligger på om dagen?

Jeg ligger på ca 1400 kcal om dagen, men ser at noen dager blir det opp i 1600 kcal. Blir litt overrasket noen ganger når jeg registrerer maten og ikke er klar over at den ene matsorten ikke var det beste valget... Hvor mye har det å si for vektreduksjon tror dere?

For er det noe jeg virkelig ikke vil, så er det å gå opp i vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Synsegulla

Og jeg er så glad for å være hjemme igjen. Det var ikke så ille matmessig på påsketur, men stemningen hos de vi besøkte var ikke god, uten at jeg klarte å finne ut hvorfor. Det var hvertfall deilig å komme hjem igjen. I dag er det tilbake til hverdagen med havregrøt og annen sunn mat, og trening.

Jeg har to mager nemlig, i alle bukser jeg prøver. Har ikke fått magemusklene på plass etter keisersnittene. Nå er det på tide å ta tak i det. Jeg kan nemlig punktslanke meg rundt magen, det ser hverfall sånn ut når magemusklene begynner å komme på plass igjen. Jeg er ikke under 100 enda, men skal så smått begynne å jogge litt i dag likevell. Tar det forsiktig og på grusvei, så går det vel bra?

Må prøve bunaden i dag også, den må bli klar til helgen, hvis den passer. Wish me luck. :D

 

Håper alle har hatt en flott påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen tilbake fra påskeferie! Håper du har kost deg litt til tross for rar stemning. Ikke vet jeg hvem du har vært hos og hvor godt du kjenner dem, men det kan foregå mye bak lukkede dører som de ikke nødvendigvis deler. For jeg går ut fra at det var hos dem problemet lå, og ikke mellom dem og dere?

 

Lykke til med joggingen i kveld - blir spennende å høre hvordan det går! Beundrer alle som jogger, for meg er det en hat-greie som henger igjen fra barneskolen. Ugh! Satser på å gå fortere og fortere etterhvert som kondisen blir bedre i steden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...