Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla

for at du har lest tråden min, og for at du gir meg så tydelig tilbakemld. Du har helt rett. Jeg må bli mer stolt av det jeg oppnår. Skal blogge om det :) Masse lykke til her inne du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Jeg har to ting på hjertet.

1: Det er bare to epler igjen på treet mitt. Hva skjer da? Nytt tre?

2: Jeg fortsetter å blogge, å skrive er det viktigste jeg gjør, kanskje til og med mer viktig enn å trene. Les i tråden til Fru Fleksnes hva det har betydd for henne, jeg tror henne så gjerne.

 

Veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jepp - du får nytt tre. Og så står det tre nr. 2, slik at du har likevel en aldri så liten oversikt. Jeg er på mitt tredje, målet må vel være en skog av epletrær??? :)

 

Lykke til med veiing!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Veiinga i dag gikk veldig veldig fint. 2,8 kg ned, dvs 8,2 kg ned siden jeg startet ved nyttår. Gleder meg til jeg passerer 10 kg ned, og gleder meg enda mer til å komme under hundre.

 

Nå må jeg opp og få ordnet buksa jeg kjøpte i går, dama glemte å ta av alarmen. Har heldigvis kvitteringen så de ikke tror jeg har stjelt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer med flott resultat!! Supert :):)

 

Så bra at du blogger videre!! Det skal man kun gjøre ut fra eget ønske og behov. Ikke for at andre ønsker det/ vil savne det osv.

 

Ang buksen, tror nesten jeg hadde ringt butikken på forhånd. Ikke noe kjekt å gå inn og så piper det.....og ALLE STIRRER, sånn er jo folk!!!

 

Lykke til og ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Deilig at det endelig løsnet litt. Det førte jo til at jeg måtte på vekta en gang i dag også,og da var det enda en kg ned. Det stemmer jo ikke, men det er veldig motiverende før jeg skal bort på ferie. Det blir vanskelig å få gått 8000 skritt i morgen fordi jeg tilbringer halve dagen i bil, men jeg klarer det kanskje hvis jeg jogger mye rundt her før vi drar. Tipper naboene lurer da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Glem naboene og trim i vei du :)

Ønsker deg en riktig fin ferie, Synsegulla. Kos deg sammen med dine :):)

 

Du vet hvor du finner oss når du er tilbake :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk, Fru Fleksnes! Vi koser oss på tur. Minsta kastet opp tre ganger i bilen på vei bort hit, men etter det har det gått fint. I dag er det sol og vi håper på en deilig tur ut, også er det bursdagsbesøk i ettermiddag. Til min mor. Som ikke er særlig flink til å støtte meg. Har funnet ut at om jeg gir minsta litt kake så er både fatet og skjeen min brukt og ingen registrerer at jeg ikke spiser kake. Det er min plan for dagen. Har ikke fått gått så mye som jeg skulle ønsket til nå, men tar det igjen.Jeg går jo for CARE, det forplikter.

 

Ønsker alle en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Tips i selskaper:

* Fyll ofte opp kaffe/tekoppen. Da blir det ikke så synlig at en ikke spiser

 

* Ikke snakk om at du ikke spiser kaker for tiden. Da får alle superfokus på det

 

* Husk at det er du som bestemmer hva du putter i munnen.

Blir en vertinne sur for man ikke spiser baksten deres, ja så er det deres problem.

Alle bør jo skjønne at det er flott at overvektige "skipper" kaker!! :)

 

PS! God ide`å mate barnet med kake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

....og du har fått et supert resultat!

Dessuten synes jeg du er flink til å holde fokus på oppgaven din- du legger en plan for hvordan du skal takle en situasjon, det er bra i en travel hverdag:)

Kos deg på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk for ros Solvik, det varmer. Nå har jeg vært i bursdag og bare drukket kaffi, veldig fornøyd med det. Gikk tur i dag også, og nå har jeg fullt epletre. Er aleine med ungene nå noen dager, mannen min måtte hjem og jobbe. Får se hvor mange skritt jeg får gått da. Gjør mitt beste hvertfall.

 

Lørdag: 6746 skritt

Fredag:4870 skritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå er jeg aleine på tur med tre barn, mannen min måtte hjem og på jobb. Så blir alle tre forkjølet og får feber, den minste som er 3 mnd i morgen er verst. Det betyr våkenetter og sutring og grining og jeg skulle ønske det ble onsdag og svømming snart.

 

Vi drar hjem på onsdag om alt går etter planen. Dvs at det blir veiing på torsdag, men det går vel fint.

 

Jeg er flink og spiser sånn ca som jeg skal. Håper på nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Alt gikk ikke etter planen. Lillebror på 3 mnd ble syk og det ble to turer på legevakten og en tur på barneklinikken. Han er veldig forkjølet enda men i mye bedre form. Vi kom oss endelig hjem i går, og jeg måtte selvfølgelig gå på vekta og se om det hadde skjedd noe. Det var 800 gr i minus siden forrige onsdag, veldig fornøyd med det. 9 kg er tilsammen borte nå. Begynner å merke det litt på klærne.

 

I dag er det svømming og det har jeg virkelig savnet. Henger etter i konkuransen om å gå for CARE også pga lillebror, så jeg må henge i og få trent litt/gått litt. Deilig med helg, og veldig godt å komme hjem igjen.

 

På onsdag begynner jeg på nytt GR kurs, og det gleder jeg meg til. Jeg er veldig fornøyd med at jeg har klart meg på egenhånd, men tror jeg lettere kunne ha sklidd ut om jeg ikke visste at jeg skulle på nytt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at "lillebror" er bedre nå da, kjedelig med syke barn!..

Og gratulerer med 800 ned, det er braa :)

 

Ha en fin kveld Synsegulla og kos deg med svømmingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

...Og snart er det onsdag. Da begynner det nytt kurs. Er skuffet over kursboken, den er ikke så motiverende. Lite nytt der. Men gleder meg til å kommunisere med kurslederen igjen og få ukesbrev. Også håper jeg på 6 kg ned på dette kurset. Da vil total nedgang siden januar være 15 kg. Skal gi treningssenteret mitt en sjanse til i dag, og se om det er like sprengfullt på timene. Om det er det så slutter jeg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

I morgen starter kurs nr 2. Er spent på hva startvekten på det kurset viser, og ikke minst målene. Har ikke målt på 3 uker nå, bare veid.

Jeg tror det var en veldig klok avgjørelse å gå videre på kurs, jeg holder meg litt ekstra i skinnet da tror jeg.

 

Dette kurset forventer jeg mer av, skal komme under hundre er planen. Ca 6 kg igjen dit. Det er jo selvfølgelig mye lettere å trene nå som jeg ikke er nyopperert. Så det blir nok mye trening fremover. Tror jeg skal satse på 20 trimpoeng på en vanlig uke. Har allerede kommet to epler på epletre nr to, det er jeg veldig fornøyd med.

 

Jeg ønsker å ha fokus på noe en uke av gangen, for at jeg lettere skal klare å holde på gode vaner og for at jeg skal bli inspirert. Denne uka ønsker jeg å ha fokus på fisk og sjømat, både til middag og som pålegg. Kom gjerne med tips til oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

I dag var det nesten ingen i svømmehallen, max 10 stk, og ikke alle svømte. Jeg fikk en hel bane for meg selv og slapp å svømme i kø. Herlig. Det ble ny svømmerekord i dag. På 1 time og 20 min svømte jeg 2300 meter. Ikke verst. Det er 1000 meter mer enn når jeg begynte for litt over en mnd siden.

 

Ammetåka ligger tjukk rundt meg selv om det er flere uker siden jeg sluttet å amme nå, så i dag glemte jeg å ta med håndkle i svømmehallen. I går handlet jeg noen matvarer, betalte og gikk. Da jeg kom tilbake til butikken en time etterpå hadde kassadama pakket de ned i posen til meg. Flaut? Oh yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang og ikke minst personlig svømmerekord! Synes du har gjort det superbra med nesten 10 kg på et kurs, og klarer du å fortsette sånn er jeg ikke i tvil om at du kan klare det magiske tosifrede i løpet av dette kurset. You go, girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Fantastisk innsats i bassenget. Jeg er helt imponert :):)

 

Smilte godt av deg som glemte varene i butikken, hihi :)

Hjelpe meg, tror nesten ikke jeg hadde turd å gå tilbake å hente varene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...