Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Hei, Synsegulla, nå også jogger. Jeg er kjempeimponert, har ikke sjans til å begynne å jogge enda, men veier omtrent som deg, så kanskje det er håp framover. Jeg heier på deg!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Å jogge var verre enn jeg trodde. Ikke fordi jeg ble så sliten men fordi jeg ikke helt klarte å finne en rytme. Det ble mest gåing. Om en uke får jeg pulsklokke og det gleder jeg meg veldig til. Jeg fikk etter mye plundring og banning på en måte til å rocke litt i går, og litt i dag. Skal lage en egen rockeringtråd på Trim og Trening. Bli med meg og rock ivei da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg fatter ikke hvordan du klarer å holde rockeringen oppe! Jeg mister den med en gang, mens andre bare står og står og ringen går og går.....hva er trixet?

 

Råder deg til å gå inn på http://www.oslomaraton.no og se på forslag til løpetrening. Jeg mister ihvertfall helt motet hvis jeg går for sterkt igang og ikke orker alt jeg tror. Fint program for 10 uker med mål om å kunne løpe 3 km i ett strekk!

 

Lykke til med begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbeliten

Det nærmeste jeg kommer jogging er joggebukse. Når jeg er under 100 skal jeg love å gjøre et forsøk!!! Rockering derimot har jeg lyst til å prøve meg på. Har lånt en tung av mamma med sånne harde kuler på innsiden. Lurer på om jeg greier det!? Får kikke innom rocketråden:-)

 

Lykke til med jogginga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg fatter heller ikke hvordan den holder seg oppe, for den er mest rundt knær og ankler enda, og det er vondt fra magen og ned i tærne. Jeg har øvd som en tulling i flere dager, ledd og bannet, også plutselig ble det litt sving på sakene. Jeg har aldri rocket før,ikke som liten heller. Så jeg er helt nybegynner, og det merkes. Når jeg rocker går rockeringen som oftest ugjevnt, opp på puppene og ned på ryggen, og det er vondt :) Dere skulle bare sett meg i aksjon, da hadde dere ledd godt :D

 

Tusen takk for tips om nettsted Sofaqueen. :)

 

Ja, heng deg på labbeliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pling1981

Hei Synsgulla

 

Så denne testen i vg i dag av pulsklokker - http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10084884. Den du har kom best ut i test så bare å glede seg. Jeg har den FT40 som også fikk en sekser og er superfornøyd. Bruker den alltid på trening og det var moro å se hvor mange kalorier man faktisk forbrenner ved å danse seg gjennom en zumba time, som jo ikke føles som trening, men bare en litt aktiv fest. hehe :D Bruker den faktisk som klokke til vanlig også jeg. Så glemmer jeg ikke å ta den med meg.

 

Lykke til med bruken av din klokke. Det er skikkelig gøy og motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk for linken Pling :D Kjekt å lese.

I dag har jeg svømt igjen. Over en uke siden sist pga påske. Det var tungt, og deilig. 8 stk var vi i bassenget på det meste, og før det var gått en halv time var vi bare tre igjen. Me like. Måtte sola komme hver gang jeg skal svømme så jeg kan være nesten alene i bassenget! O happy day!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me
Grattis med dagen! (jepp' date=' jeg har lusket på bloggen din og måtte "sladre" litt her inne og... :-)) Håper den blir superfin![/quote']

 

Det hiver jeg meg på gratulasjonstoget.

Gratulerer hjertelig med dagen kjære Synsegulla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det var virkelig en hyggelig overraskelse at dere hadde fått det med dere. Tusen takk for alle gratulasjoner.

Jeg var i konfirmasjon i går og spiste tapas til den store gullmedaljen, så i dag har det blitt rolig her hjemme. Lagde fylt paprika til middag, og den fabelaktige desserten ovnsbakt ananas med chilli. Den var nydelig med dream is til. Tror nok vekta i beste fall er stabil denne uka, men jeg er klar, jeg. Har fått 3 tusen kr i gave fra familien min som jeg skal kjøpe meg klær for om 10 kg.

Deilig å komme tilbake til hverdagen. Har såvidt fått prøvd min nye pulsklokke som jeg også fikk til bursdagen. Det er kjempespennende. Nå må jeg rocke litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Stod stille denne uka. Kjedelig. Har spurt om å få gå ned en meny nå. Har brukt pulsklokke ett døgn og har et mye lavere kcal forbruk enn antatt. Samtidig ser jeg at jeg bl.a slurver med de gode hjertevennlige valgene, så mitt mål denne uka er å få fylt opp alle kvotene for melk, frukt, grønnsaker, vann og hjertevennlige valg hver dag, og så ønsker jeg å ha mellom 10 og 15 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg tenker sånn: Hvis vekta står stille en uke, mens den egentlig burde gått nedover, er det desto større sjanse for at den går nedover uka etter. Kroppen tar liksom sats før hoppet. Så neste uke blir du sikkert mer fornøyd med resultatet.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ja, jeg stresser ikke så mye med det egentlig. Skal bli godt å bli ferdig med dette kurset, og slippe å fokusere så mye på vekta, men heller på å gjøre rette valg i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Vet ikke hvordan pulsklokke du har,men min teller ikke kcl hvis pulsen er under 100.Jeg kan derfor ikke bruke den til å finne ut døgnforbruk av kcl. Kanskje du bør kikke på bruksanvisningen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Er litt spent på rokkeringen din,lurte på å invistere i en selv. Hvordan gjør du det og hvor lenge må man drive for å få effekt. Hjelper det på å få igjen midjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke ble noen nedgang denne uka er helt ok - kommer nok :)

Du nærmer deg et tosifret tall med storm-skritt !! Kjenner at jeg er litt misunnelig siden jeg er akkurat startet, men det er også en stor insprasjon å se at det ER mulig :D

 

Du sier at du gleder deg til kurset er ferdig - skal du ikke gå på nytt kurs? Jeg har gått på 4 kurs de siste 5 årene, og et par før det, men er i tvil om jeg skal gå på kurs denne gangen - klarer jeg det selv synes jeg jo selvsagt det er best, men dersom motivasjonen dabber av kan det være greit med en som står og heier. Eneste som er dumt med kursene er at det er stort fokus på kalorier, og DET har ikke jeg. Jeg ligger på rundt 2000kcal pr dag for tida, men har gjort lite tilpasninger med kosten fordi det er lite realistisk at jeg gjør noe med det på sikt - MEN har kuttet ut all småspising og spiser mye mer frukt og grønt. Drikker også mer vann. Stort sett ligger jeg på et fornuftig kcal antall til alle måltid, men noen middager ligger jeg langt over, uten at jeg frusterer av den grunn - men vet at dersom jeg er på kurs blir det kommentert....

 

Vel - stå på - i morgen er min veiedag.. det er jo bare uke 2 for meg, så jeg har nok gått ned,men nok ikke så mye som jeg ønsker og som jeg føler at jeg fortjener..

 

Jeg har også pulsklokke, men synes egentlig at skritt-teller er mer motivernde der jeg er nå - mulig jeg kommer til å å like pulsklokke bedre når jeg er i bedre form og f.eks. begynner å jogge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Her på Vestlandet har vi hatt kjempefint vær med langt over 20 grader i dag, men det har blåst en del. Vi har vært ute en del, det var herlig.

 

Engebert: Jeg kjøpte en billig en til 150 kr på OBS! Den veier 1,2 kg. Jeg har ikke fått rocket helt som jeg hadde tenkt, har ikke lært meg skikkelig enda, pluss at jeg har vært veldig blå, så jeg har tatt det med ro. Men jeg kjenner forskjell på buksene synes jeg. Skal måle på onsdag, og se om det er forskjell da. Jeg har typisk hengemage etter to svært tette svangerskap, og jeg synes jeg ser at magen strammer seg, navlen kommer høyere opp i livet. Så jeg tror at når jeg får skikkelig sving på sakene kommer jeg til å få gode resultater fort. Å stramme opp musklene blir jo som en slags punktslanking av magen, og det liker vi :)

 

besc: Jeg har gått to kurs nå siden januar, og må si at jeg er litt lei av vektfokuset. Jeg vil prøve å ha et litt mer avslappet forhold til kcal og vekt i sommer, mest fordi vi kommer til å være mye borte og det da blir mye styr for meg med veiedag osv. Men jeg ønsker å betale for et kurs i august, sånn at jeg holder meg i skinnet. Jeg vet at det er skikkelig fort gjort å gå opp igjen om jeg detter av lasset nå og det vil jeg ikke.

 

Skritteller er kjempegøy, skal hive meg på en runde jeg også nå tror jeg. Kanskje jeg skal lage en skritteller-utfordring på bloggen min?

 

Ellers har jeg prøvd meg på jogging i dag på skogssti, og det var fælt, for det var så mye pollen. Men jeg gir meg ikke, jeg VIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Man kan ikke gå ned i vekt og spise chips hver kveld samtidig! Jeg trøstespiser når jeg har problemer, det er helt tydelig. Fæl uke i familien= mye spising. Nå har jeg og vi ca kommet ovenpå, så da fortsetter jeg. Det blir ikke så mye jogging som jeg skulle ønske pga det fine været, men vi er mye ute likevell. Jeg vil ikke veie meg denne uka, tar det neste uke. Jeg har ikke tid til dette tullet, jeg jobber stadig med de gode vanene, og de er på plass i hverdagen. Så jeg krysser fingrene for litt ro nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Jeg kjenner meg så godt igjen,Synsegulla. Når verden rundt herser med en er det vanskelig å holde fokus. Jeg blir så irritert på meg selv,fordi jeg ikke greier å stenge folk ute fra livet mitt ,de jeg vet ikke har for mye godt i seg.

Jeg har en stor last ,er avhengig av cocacola,og er helt fortvilet over det.

 

Når jeg er mer inni dette,skal jeg slå meg på rockingen din. Håper du kommer på sporet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det ble nesten 2 kg opp, og enda mer spising. Jeg blir så lei meg, for jeg vil. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke klarer å styre dette. Jeg må nok finne frem stålviljen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...