Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Good4me
I dag var det nesten ingen i svømmehallen' date=' max 10 stk, og ikke alle svømte. Jeg fikk en hel bane for meg selv og slapp å svømme i kø. Herlig. Det ble ny svømmerekord i dag. På 1 time og 20 min svømte jeg 2300 meter. Ikke verst. Det er 1000 meter mer enn når jeg begynte for litt over en mnd siden.

 

Ammetåka ligger tjukk rundt meg selv om det er flere uker siden jeg sluttet å amme nå, så i dag glemte jeg å ta med håndkle i svømmehallen. I går handlet jeg noen matvarer, betalte og gikk. Da jeg kom tilbake til butikken en time etterpå hadde kassadama pakket de ned i posen til meg. Flaut? Oh yeah![/quote']

 

Gratulerer til dine flotte svømme resultater. Dette går rette veien. Når det gjelder å handle i butikken, det er vel ikke mulig at jeg har vært i ammetåken, men å glemme ting skjer oss menn vel også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Synsegulla

Hihi, det er bra at det ikke bare er jeg som er litt surrete i hodet av og til. I går ble det svømt 2000 nye meter. er godt i gang med svømmingen nå føler jeg. Satser på en time step /styrke og to timer svømming i uken og en del trilleturer.

 

For tiden varierer jeg mellom å spise fra 1900 kcal til 2300 kcal (om lørdagen). Håper det får litt fart på forbrenningen min. Jeg har rett over 5 kg til jeg er under 100, og det vil jeg GJERNE være når dette kurset slutter 4. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Dagen begynte bra med solkinn og sunn frokost og vi var ute før kl 10 på lekeplassen med barna. Derfra gikk det nedover. Vi skulle lage sushi hjemme for førte gang. Vi gikk til butikken i sola, handlet inn og kom hjem. Vi satte i gang med sushi. Bare risen tok en evighet å lage. Vi koste oss med matlagingen, som tok lang tid.

Vi var veldig fornøyde med hvordan resultatet så ut.

Klokka var over 9 om kvelden da vi satte oss til bords for å spise. Skrubbsultne etter altfor lite mat hele dagen.

 

Det var da alt gikk galt. Sushien var IKKE god. Det var sånn at ingen klarte å spise det. Og klokka gikk mot 10. Da ble det Peppes kjørt på døra. Det ble spist masse. Og etterpå gikk ca en halv kg smågodt ned i magen min.

 

I dag fikk jeg svi. Skal legge ut bilder på bloggen. Hendene mine var så hovne at jeg nesten ikke klarte å stelle babyen min. Eksemet blomstret, var betent og vesket. Leddene mine på hendene verket, fingrene var stive, knoklene var hvite og så hovne at jeg ikke kjente hendene mine igjen.

 

Jeg er arvelig disponert for leddgikt og har flere andre autoimmune sykdommer, så jeg fikk panikk. Etter litervis med vann for å rense kroppen og to allergitabletter har symptomene dempet seg noe. Men jeg vet jo hva som skjedde. Jeg forgiftet kroppen min. ALDRI mer sukker! Mer tydelig signal kan jeg vel ikke få.

 

I dag er det trening, vann og brød (sånn ca) på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Auuuuu, stakkars!!!! Det der hørtes ikke noe særlig ut.... Men for å se positivt på det - du har ihvertfall fått bekreftet at kostholdet har mye å si for helsen med tanke på reaksjonen du fikk, og jeg tipper at det blir lenge til du går på en sånn smell igjen.... Håper du blir bedre igjen fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en viss Fedon Lindberg, sa til meg en gang;" Du skal være glad for at kroppen din viser deg at kostholdet ditt er feil. Da kan du gjøre noe med det. Mange tynne mennesker vet ikke at kroppen deres ikke har det bra."

Og det er jo sant.

Håper sukkersjokket gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Man lærer av sine feil, hvertfall hvis de er smertefulle nok. De to siste dagene nå har vært gode matmessig hvertfall, men mann og baby er syk, så trim blir det så som så med. Fikk over 10000 skritt i går av å være hjemme og gjøre husarbeid, passe barn samt en liten tur på butikken. Så jeg kjeder meg ikke.

 

Jeg er veldig enig i mye av det Fedon sier, Solvik. Desverre har en dårlig opplevelse på en av hans klinikker satt en stopper for min forskning på hans metode. Det betyr ikke at den er dårlig.

 

Jeg gleder meg ikke akkurat til veiedag i morgen, men har bestemt meg for at resultatet ikke skal få ødelegge dagen uansett. Jeg er jo på plass igjen både med mat og snart trening, og jeg vet at fortsetter jeg så kommer jo resultatene.

 

Ha en strålende dag alle sammen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det ble 400 gr opp denne uka. Sånn går det. De er nok borte neste uke, for jeg er back on track for lenge siden, spiser bra og trimmer en del.

 

Tror det blir greit matmessig denne uka også.

 

Da gjelder det bare å prøve å få opp humøret. Om ikke lillebror blir mye bedre innen fredag må han testes for astma, og jeg har fått alopecia, som gjør at jeg mister håret mitt. Håper det ikke blir ille.

 

En lang tur ut hjelper nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har konkludert med at jeg er Wonderwoman. Såeh, nå er det full fart på vei mot målet som er under 100. Slutt på syting!

 

Ha en strålende dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg synes du er kjempetøff og at det ser ut som du fixer det meste.

 

Har en venninne som hadde samme hårsykdom, men håret vokste ut igjen etter en stund og er langt og fint som bare det! Prøv å tenke at det er en overgang, det er bare hår, og det kommer tilbake. Synes du har hatt mye å forholde deg til, men fokuser på det du kan gjøre noe med!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Travle dager hos oss. Alle 5 ungene er her. V eldig kjekt og mye å gjøre. Jeg holder meg sånn ca i skinnet ang mat tror jeg, fører alt inn og har kontroll. Men jeg ser at jeg må lage bedre planer for helgene, for det blir alltid for få og store måltider da. Dette er noe jeg har tenkt å jobbe med denne uka.

 

Neste uke blir ekstra utfordrende også, for da skal vi bo på hotell fra fredag til lørdag, med tre unger. Ser for meg at det blir noen nutrilett-barer da gitt.

Fredagen er jo grei, da er det jo bare å smøre med nister, men lørdagen er vi på farten hele dagen med bare kiosk-mat tilgjengelig. Tror dere at jeg kan smøre meg niste på hotellet når vi spiser frokost?

 

Ellers planlegger jeg middag for neste uke, sånn er menyen:

 

Mandag: Lapskaus, rester fra i dag

Tirsdag: Pasta med kjøttsaus

Onsdag: Laks stekt i folie med poteter

Torsdag: Fiskekaker

Fredag: Pølser

Lørdag: Kylling-fajitas

Søndag: Verdens beste wok med svinekjøtt (gr-oppskrift)

 

Jeg trener eller går tur stort sett hver dag, og det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Hei, Synsegulla

 

Dette har jeg lyst til å lære av deg: Å lage en ukeplan for middager. Hos meg går det etter innfallsmetoden, og det er IKKE lurt. Jeg skal prøve å lage en sånn oversikt som du gjør, og så følge den. Takk for tipset!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ja, gjør det. Jeg abonnerer også på tilbudaviser fra butikkene rundt her på mail. Da får jeg de på søndag, og skriver liste over hva som skal handles for hele uka. Det er veldig praktisk. :D

Hilsen en latsabb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nest siste dag av "gå i hennes spor" for min del. Det betyr at jeg må gi alt, så i dag blir det laaaaang tur.

Jeg er skikkelig spent på veiedagen i morgen. Synes selv at jeg minker, så det blir spennende å se hva vekta viser.

 

I går var jeg og shoppet litt, en bukse og noen topper. Det var på høy tid. Har ikke planer om så mye shopping i denne prosessen, men nå hang alt og slang, til og med tightsene mine, og de gamle gode buksene mine er fremdeles altfor små, det er nok ca 10 kg til de fleste passer vil jeg tro, noen sikkert 15 kg til.

 

Jeg har over 30 trimpoeng denne uka, det er jeg veldig fornøyd med :D

 

Jeg ønsker meg veldig en pulsklokke, og har vel gitt såpass sterkt uttrykk for det at jeg nesten regner med å få det til bursdagen min om en mnds tid.

 

Snart er det påske og da skal vi på besøk til venner. Målet jeg har satt er høyt, men det kan gå. Jeg vil under hundre til påskeferien begynner, altså til onsdag før skjærtorsdag. Der er 5,7 kg til. Tror dere det går?

 

Ønsker alle her en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så positiv og målrettet, så alt kan gå:D

Men 5,7 kg er ganske mye.....så bli nå ikke altfor fokusert på det tallet, det kan ødelegge mer enn det gagner.

Men legg champisen klar- jeg heier på deg og under hundre før påske!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Skjønner godt du gleder deg til å se tosifret på vekten. Men er helt enig med solvik, det er ganske mye.

Ser du ikke tallet til påske, så kommer det 1 uke eller 2 senere :D

Og da skal du ALDRI mer se tresifret vekt, nemlig!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Og det blir ingen krise om det ikke går, jeg har mine tvil selv, men det hjelper godt på motivasjonen å ha ett sånt mål, det er jo så mye påskesnop i butikkene nå *sikle*.

Det skal jeg jo ikke spise, jeg blir jo så dårlig av sukkeret. Da er det bedre med et flott tall på vekten som gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har tro på deg, målet er utrolig høyt - jeg trenger et halvt år på det samme!

 

Vi må alle gjøre dette på en måte som er riktig for oss selv. Jeg er veldig fornøyd med lchf kost, fyser ikke på noe og kan spise utrolig mye god mat. Men jeg blir så mett at jeg ikke orker tanken på mat og søtsaker på lenge etter et måltid.

 

Jeg har ingen problemer med å gå forbi påskegodteri i butikken. Det er nesten som om det ikke finns. Jeg spiser en bit god belgisk mørk sjokolade innimellom, det holder.

 

Jeg vil ikke unnvære litt vin i helgen og frukt daglig, dette gjør at jeg går litt sakte nedover, men det funker for meg. Dette skal vare resten av livet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Good4me
Ned 1' date='5 velfortjente kg, med nesten 40 trimpoeng denne uka. :D 4.1 kg igjen til påslemålet.[/quote']

 

 

....kjempeflott resultat! Stå på videre, jeg ønsker deg lykke til.

 

Følger med deg og heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Grattis med flott resultat og en fantastisk innsats. Jeg er helt stum over trenings- innsatsen din :):D (Ligger selv på 10-12 tp i uken)

 

Heier masse på deg, Synsegulla!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...