Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krille

Jeg forstår deg såååååååå godt!! Jeg tror at innimellom så må vi "pause" litt, og heller kosentrer oss om å holde vekten og de gode ny vanene. Det er umulig å være "flink" hele tiden i laaaaaaaang tid. Tenk på alt du har oppnådd, nyt alle kommentarene og din nye kropp. Hvil litt på laubærene, men dog ikke så mye at du går opp i vekt. Se for deg om sommeren kan være ok + slik som du ser ut nå, og tenkt at til høsten, da skal jeg kverke de siste kiloene. Jeg har litt troen på å ta det litt stegvis, i takt med motivasjonen. Selv sliter jeg skikkelig med at jeg synes jeg fortjener å spise litt av alt jeg ikke har spist siden jul nå når puppene er vekke, og litt av alt blir plutselig mye og det er begrenset hva jeg kan trene nå...Obs! Vekten har gått opp, så i dag fikk guttene sjokolade på en torsdag, som jeg hadde kjøpt inn til meg selv. Bedre at de spiser den enn jeg, tenkte jeg da....

 

Vær fornøyd og bruk litt tid er mitt råd i dag:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallooooooo???! Jeg har til alt overmål klart å glemme veiingen i dag! Sier vel litt om hvor hodet mitt er om dagen, for jeg har veid meg hver eneste uke i ni måneder og aldri hoppet over en eneste gang - uansett hvor dårlig jeg har følt at uka har gått. Er det mulig å være så fjern? Må jo bare le:p

 

Men da får det bli veiing i morgen tidlig i stedet for!

 

Krille, takk for innspill, du er inne på noe viktig, synes jeg. Tror du har helt rett i at kroppen (og hodet!) trenger en pause inniblant. Jeg mener også å erindre at jeg hadde en kneik da jeg bikket under 80. Jeg merker dessuten at jeg er veldig trøtt om dagen, og lurer litt på det er fordi kroppen i perioder trenger mer hvile for å hente seg inn etter den belastningen det tross alt er å kvitte seg med alle overflødige overskuddslagre.

 

Jeg tror egentlig at kroppen min er dritt lei hele slankingen nå:)

 

Jaja. Nå blir det lite fokus med ferie de neste par ukene, og så får jeg se hvordan jeg føler meg etter det. Kanskje blir det pause til høsten, kanskje orker jeg å gyve løs på de siste kiloene før sommerferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krille

Heldig du som "bikket" under 80 kg før du streiket litt. Jeg burde vært der nå, men har heller spist på meg de 1,5 kg som kirurgen tok bort.....Men, de skal av snart altså:).

 

Kos deg med alt som skal skje, wow, så mye du har gått ned!!!! og den dagen jeg klarer å glemme å veie meg (ja, vi snakker daglig!) skal jeg bli glad, da har hjernen endelig tatt seg en skikkelig pause:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Krille, sånn som du har stresset med at du MÅ ned før operasjonen, skjønner jeg veldig godt at det er herlig med et "frikvarter"! Høres trasig ut med et sånt press, det blir noe helt annet enn sånne som meg som bare ville være ferdig til det-og-det bryllupet og den-og-den turen.

Men det flater seg vel litt ut, når du får skeiet fra deg! Og det må jo være så deilig å være kvitt de puppene?! Tipper du føler deg lett som en fjær uansett;)

Mine pupper har blitt borte helt av seg selv i denne prosessen... De var store nok, men nå er det sånn at (nære) venner og familie kommenterer puppene - eller heller fraværet av pupper! - i samme åndedrag som vekttapet. Kan visst ikke få alt...:)

Av operasjoner kunne jeg derfor tenkt meg en "tummy tuck" og et brystløft, men det får vente. Kan jo være at jeg skulle slumpe til å få unger før det blir for sent (har nettopp rundet den nette alder av 36..), og da vil vel sånt noe være bortkastede penger?!

 

Ellers tenker jeg mye om dagen. Tror du har helt rett i at jeg trenger en pause!! Samtidig har jeg så lyst til å bli ferdig... Og så tenker vi videre;)

 

Men uansett, om det nå skulle stå stille en måned eller tre, har jeg likevel oppnådd en hel masse når det gjelder endring av vaner; endringer jeg vil ta med meg uansett fordi jeg pr i dag automatisk gjennomfører dem selv på dårlige dager:

- jeg spiser alltid veldig sunn frokost. Havregrøt eller müsli, eller knekkebrød!

- jeg trener mye, uansett om jeg er flink med mat eller ikke. 16 TP så langt denne uka, og det er fortsatt to dager igjen! Hadde en superøkt på 5.6 TP i dag etter jobb:D

- jeg velger alltid mye salat og grønnsaker og magert kjøtt når jeg er borte, det er faktisk det jeg har lyst på.

 

Så jeg tror egentlig ikke det er så mye som skal til for å få meg på rett kjøl igjen. Bli streng på godteri og kaker tenker jeg vil gjøre susen!! Må bare banke det inn i skallen min først... Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagen veiing viste stillstand fra forrige fredag. Selvfølgelig utrolig bortkastet uke og ikke et skritt nærmere å se 6-tallet, men jeg er vel egentlig bare lettet over at jeg ikke hadde gått opp. Puh:)

 

Nå blir det ikke veiing før om to uker igjen. Neste uke er jeg i New York! Trallalla:)

 

Målet for neste veiing er fortsatt stillstand, noe som kan bli vanskelig nok... Jeg skal prøve meg på en balansegang hvor jeg smaker på alt det gode jeg har savnet, samtidig som jeg ikke kaster alle hemninger overbord og fråtser som en tulling.

I teorien lett, men not-so-much i praksis:p

 

Men aller først er det herlig helg! Ha en fin-fin lørdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så herlig med New York!! Det er drømmedestinasjon, håper jeg får oppleve det en gang.. Du må kose deg masse på tur og samtidig unne deg litt av de gosakene du har savnet. Du blir savnet her inne og vi gleder oss til reisereferat når du kommer hjem :)

 

God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så heldig du er !

Har vært der 2 ganger, en fantastisk by !

Bodde 1 år i USA, så jeg skjønner hvordan det er å savne maten der borte....

der er jo sååå mye godt ! :)

 

Kos deg på tur, og nyt maten som du savner, det fortjener du !

 

det er stillstand her i huset også. Nå kjenner jeg att jeg vil bli fast værende på 73 tallet, så jeg må bite i det sure eple, og begynne å offre, IGJEN..... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei jenter!! Innom en kjapp tur via WiFi og iPhone, jeg er fortsatt i NY!

Jeg eter og eter og eter, har gitt opp alle planer om begrensning:p

Det er for mye godt her, jeg tar heller støyten senere! Cookies, brownies, cheese cakes, texmex, bagels, Starbucks, og porsjoner store som fjell! Mmmmm:)

 

Og vet dere hva? Det er helt forferdelig, de har begynt å sette antall kcal pr rett på menyene her borte! Grøss og gru! Middager og desserter ligger på 1000 - 2000, noen få på 700... Ikke like lett å stikke hodet i sanden, hehe..

Men har det fantastisk! Har vært på Broadway-show, og Letterman-show, sightseeing, og MASSE shopping! Handler olabukser i US str 6 og 8:D

Jeg som før har brukt 16! Og til nød vært nede i 12, sist jeg var "tynn".. Ellers går det mye i Small, deilig følelse selvom det er en illusjon, str her er jo ikke som hjemme.

 

Håper det går bra med alle? Jeg kommer hjem om et par dager og kommer til å trenge hjelp til "detox" og abstinenser:D

Nå skal jeg ut på siste innspurt shopping og sightseeing. Vi hørs snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Gud så nydelig du må ha det,, tenker på deg innimellom og spesielt på alt det gode du opplever :) jeg eter og eter og eter om dagen også,, men her er det ensartet og går i gulrotmuffins med topping!! Lagde ei pose til langpanne,men stekte det i muffinsformer i stedet.. Ikke lurt, for jeg heiv en stor pose i fryseren og siden de tiner på fem minutter går jeg og spiser de dagen lang - hver dag siden forrige uke. Og ikke rører jeg på meg så jeg er heeeelt klar for detox... Just let me know :D

 

Kose deg de siste dagene og velkommen hjem :) du har vært savnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, nå er jeg tilbake! Både fysisk og mentalt;)

 

Har hatt en fantastisk uke i NY, med unntak av et begredelig vær, og har ikke begrenset meg selv på hverken spising eller shopping:p

Tror jeg har gått opp ca 3 kg på de to siste ukene, offisiell veiing i morra.

Det har vært herlig, MEN - fra og med i dag er det fullt fokus på GR fremover! Det har vært altfor slapt siden FØR påske, og det går jo ikke i lengden. En og annen utskeielse, ja, men ukevis... nei, ikke hvis man vil videre nedover i vekt!

 

Og det vil jeg! Jeg skal aller først ned til der jeg var før tur, og så ned til 6-tallet. Og det får jeg ikke til med mindre jeg slutter å late som om det er helt greit med sjokolade hver dag. Nå blir det sunne måltider og ikke noe tull de neste dagene. Fra og med i dag er det også tilbake til matdagboka, den har hatt en pause de siste 10 dagene. Like greit, den hadde vel knelt av "overload" av mine USA-kalorier. Vil tippe 3000 kcal pr dag... I 10 dager... Hø-hø, det er jo egentlig til å skjemmes av:p

 

Jeg har også kjapt lest litt rundt og sett at det går nedover med mange av dere om dagen - så utrolig bra! Nå trenger jeg litt drahjelp, så det er bare å sparke sunne, gode vibber i min retning:D

 

Og så gleder jeg meg sånn til å komme i gang med skikkelig trening! Det har bare blitt gåing i NY, og mye sådan, men ikke noe styrke eller kondis. Så denne helga skal bli en aktiv treningshelg!

 

Tjo hei! Fokuset er tilbake på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Velkommen hjem !

 

Hørest ut som du har hatt en knall tur !

3000 kcal pr dag er virkelig ikke vanskelig å oppnå der borte... :D

 

Sender deg gode vibber ! Jeg strever for å endelig komme ned på 73 tallet, er sååååå klar for det !!

Men det er fryktelig vanskelig å holde seg i skinnet... Alt for mange fristelser for tiden.. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Velkommen hjem. Godt å ha deg her:) 3000 hadde jeg klart fint på bare sjokolade jeg......

 

Krille

 

Støtter den jeg, det er itt'no problem :D

 

Velkommen tilbake ninjastar, er spent på veiingen din i morgen. Vedder for at du ikke har gått opp så mye som du tror. En uke med knallhardt fokus får deg sikkert ned til utgangvekt før reisen din..

 

Lykke til, jeg joiner deg på den slanke linjen videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk - ååå, det er godt å være tilbake hos dere:D

 

I dag har jeg vært på skikkelig trening for første gang på to uker. En styrketime og 50 min på tredemølle, pluss at jeg gikk til og fra. Og fy flate det er sant at kondis er ferskvare, jeg har hatt så vanvittig høy puls i dag! Og musklene er helt gelé... Tipper jeg skal bli fin i morra:p Men det var HERLIG! Og 1130 kcal forbrent - den trengte jeg nå!

 

Ellers tror jeg at disse 3000 kcal pr dag jeg gjettet på, kanskje er noe lavt, når jeg tenker etter.. Det er vel det jeg har ligget på kun i mat, kanskje?!? 500 til frokost, 1000 til lunsj (måtte jo alltid ha cookie til dessert...), 1500 på middag - og så kommer alt det andre i tillegg. En Cinnabon er vel rundt 1000 kcal (med ekstra frosting, må vite), sjokolademuffins lå på 5-600 kcal, cheese cake 700, cookies på 300, heldigvis bare 140 i en Skinny Vanilla Latte fra Starbucks... men man drikker jo ikke kun én om dagen...

 

Veldig festlig å velge i bakeriene når alt har skilt som forteller akkurat hvor mye hver enkelt fristelse inneholder!!

 

Men seriøst... slik skulle det vært her hjemme også. Så mye enklere når man faktisk teller (og ikke fråtser), og er ute på farten!

 

Og som jeg tenkte sikkert 5 ganger om dagen der borte: Det er jammen ikke rart at amerikanerne jamt over er ganske så overvektige! Det finnes selvfølgelige sunne valg for den som er ute etter det, MEN da skal man være som oss, som kan mye om dette og er bevisste på hva man putter i munnen (periodevis, i hvert fall, hehe). Man må oppsøke det, be spesielt om de magre variantene. Sandwicher kommer alltid med masse majones, men man får jo balsamico i stedet for hvis man spør. Bagel og cream cheese er heller ikke så magert, men man får mager-varianten - hvis man spør.

De som "bare spiser", uten å kunne så mye om det, er nesten dømt til å bli overvektige, tenker jeg. Det er vanvittig mye kalorier i hver ting, og alle porsjoner er av en gedigen størrelse.

Og det var jo slik jeg også endte opp tjukk, jeg kunne ingenting. Hadde jeg bodd lenger i usa enn ett år, hadde det bare skjedd mye, mye fortere enn her hjemme:p

 

Ellers så er det bare å stålsette seg for veiing i morra! Snikveiing viste 3 kg opp, men jeg håper du har rett MissMuppet, og at det ikke er fullt så ille:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg tikket inn på 72 blank i dag. Jeg har nesten lyst til å si hurra?!?! Men det er vel noe upassende i dette forumet, hehe!

 

Uansett. Det er 1.2 kg opp på de to siste ukene, men selvfølgelig helt forventet etter sanseløs spising i New York i en uke. Og ikke var jeg på noen spesielt stram linje før jeg dro, heller.

 

Så jeg er faktisk lettet over at det ikke ble mer! Snikveiing da jeg kom av flyet viste nemlig 3 kg opp, så jeg fryktet det verste;)

 

MEN - jeg har tenkt mye (innimellom all spisingen;)), og bestemt meg for at nå får det være fullt fokus fremover. Ikke mer juksing, fråtsing eller hviling på laurbær.

 

Etter at jeg bikket under 75 (11. mars...), har denne prosessen gått mye tregere. Ikke fordi kroppen ikke vil, men fordi hodet har tatt pause og jeg har spist masse og usunt.

 

Men nå er jeg klar for videre fremdrift. Jeg SKAL ned til 6-tallet innen kort tid. Jepp-jeppeti-jepp!

 

Og ja, det betyr en del forsakelser. Men sånn må det bli en periode. Jeg kan heller unne meg litt mer når jeg er i mål. Det får bli gulroten!

 

I tiden fremover nå skal det kun skeies ut når jeg ikke har et reelt valg. Jeg har et bryllup og et par bursdager på planen fremover. Så det får være greit å unne seg noe ekstra når man blir tilbudt i store lag. Men hjemme og på jobb skal jeg ha stram stram stram linje. Som en fiolinstreng:D

 

Psst: Er forresten helt vanvittig støl i dag. Klar kun å gå trapper nedover sidelengs, mens jeg sier au-au-au for hvert skritt:p

Note to self: Ikke la det gå like lenge mellom styrketreningsøktene neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Yes, Ninjastar, grattis med "bare" 1,2 kg opp :) All grunn til å være fornøyd, spesielt når du fryktet 3 kg opp i stedet. Tror det skal godt gjøres å legge på seg så mye på ei uke, og mye er uansett sikkert borte allerede etter noen dager uten samme store inntak!

 

Nå er det fullt fokus fram mot sommeren. Det er nesten så jeg kan tro jeg kan nå målet? 3 kg til før 9. juli burde være mulig hvis jeg klarer å holde stramt regime..? Og du bikker under 70 på null komma niks, det er jeg sikker på!!

 

Lykke til med stølheten :) Gruer meg til jeg skal begynne å trene igjen, er 3 uker siden sist jeg beveget meg mer enn 200 meter... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

hehe, sidelengs ned trappen ! Syntest jeg ser deg !! :)

 

1,2 er ikke ille i det hele tatt !

Det klarer du fint å bli kvitt !

 

De laubærene sliter jeg virkelig med ! Jeg kommer liksom ikke videre, men tror det har mye med hodet å gjøre... Jeg har ikke hatt denne vekten siden jeg var konfirmant, så noe i hodet mitt sier att det er greit å ligge her... Men vil så gjerne ned på 70 kg ! Men sliter virkelig med å sjerpe meg, og stå målet ut !

TUNGT, og i tillegg har mai vært full med feiringer, og mange konfirmasjoner, og som kjent så er kakebordene på vestlandet ganske så heftige ! :D

Jeg har virkelig vært flink denne uken, og komt inn i en god rytme igjen. Men i går gikk jeg på en liten smell, gotterier og kjeks til kvelds.. Æsj altså !

Men opp igjen i dag, og tenker att denne uken SKAL jeg ned !

Gi beskjed om motivasjonen kommer i bøttevis, for det ser visst ut til jeg kan trenge noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Treningshelg, jommen sa jeg smør.... Hmrf. Jeg er fortsatt noe så inn i granskauen støl etter den treningsøkta på torsdag, så trening er det ikke snakk om her! Nå er jeg nettopp inne igjen etter en 7 km rolig gåtur i øsende pøsregn (som Sjefen dro meg med ut på, egentlig mot min vilje), det ble kompromisset etter at jeg våknet i dag tidlig og avlyste den planlagte morgentreningen etter at jeg knapt kom meg ut av senga. Kanskje too much information, men jeg klarer nesten ikke gå på do!! Må slippe meg rett ned, for selve sette seg ned-bevegelsen er umulig:p

 

Nå satser jeg på at jeg sover det verste av meg i natt. Planen er da morgentrening på treningssenteret!

 

Ellers går det bra med min nye, stramme linje, jeg er flink med maten og har ikke spist godteri siden onsdag. Jeg trodde ikke det var mulig, men det er nesten så jeg lurer på om jeg fikk litt overdose "over there"?! Det forventede søtsuget har i hvert fall ikke slått til. Jeg nyter det så lenge jeg kan, hehe:)

 

Nå er det sen middag på agendaen her i huset - stekt ytrefilet, bakte båtpoteter, lett bernaise og masse grønnsaker. Mmmmm:) God lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Arrrgh... det er tydelig at ting ikke alltid går etter planen. Jeg er fortsatt ubegripelig støl, men tror jeg skulle klart litt lett trening i dag likvel. Men det hjelper jo lite, når jeg våkner med verdens tyngste hode, tett hals og nese, og en stemme som bare piper:p

Jaja. Jeg får prøve meg på en liten gåtur i stedet for. Frisk luft har man godt av uansett:)

 

Og heller satse på å komme sterkere tilbake til uka!

 

Uansett så er det herlig med fri og søndag, om ikke annet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Skjønner treningenen ikke går helt etter planen? Tenk så gjennomtrent du er også skal det ikke mer enn et par uker til uten trening for å bli så støl igjen.. Utrolig. Lurer på om jeg dør på første zumba-time etter 5-6 uker uten så mye som en gåtur på mer enn 200 meter.... Gleder meg til å komme tilbake i den treningsformen jeg var i før operasjonen..

 

God bedring, får håpe forkjølelsen ikke setter seg ordentlig fast :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...