Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Kaster meg med på 5 harde dager før påske !! :)

Ikke noe tull og snoperier her ! :)

 

Skal på klubb onsdagskvelden, men jeg står over sjokolade/dessert fordi jeg VIL det ! Jeg vil ned på 73 kg, fort !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med også! 5 harde dager - det klarer vi lett, det er jo hverdag! :)

 

Jeg startet forresten med 1 times marsj kl. 06.05 i dag - før frokost. Det var egentlig mye bedre enn jeg hadde regnet med, så det frister til gjentakelse. Merker at jeg er suuuuulten, så det ga nok en boost til forbrenningen!

 

Ha en super uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med helgen!

 

Fredag er tacodag! :) Spiser alltid den lette varianten.. Med karbonadedeig, lettost og rømmekolle. Masse salat, jalapeno og en dæsj med guacemole.

Og to små tortillalefser.

Spiste ikke godterier den dagen- hurra!

 

Lørdag gikk litt utenom planen da det ble bestemorbesøk m/overnatting i steden for hjemmekveld.. Da ble det oreokake på kafe, hjemmelaget pizza, ett freia påskeegg og litt ostepop.

Mye mer enn jeg ville spist viss jeg var hjemme, men forsatt mye mindre ENN jeg ville ha spist sånn til vanlig.

 

Søndag- ingen utskeielser!

 

Herlig herlig å faktisk bevise for meg selv at jeg kan klare det.

 

Takk for myyye inspirasjon og motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg er med også! 5 harde dager - det klarer vi lett, det er jo hverdag!

 

Sitat Slippe !

Savner knappen fra Facebook : LIKER !

 

Hehe, denne kommentaren likte jeg !!!! Hverdager, jo de kan vi !! :)

Lykke til med de 4 neste harde dagene !

Ligger på 1150 kcal til nå i dag, og det er litt vel lite kjenner jeg... Men må man så må man ! Snart treningskveld her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe! Hverdager er vi gode på:) Jammen sant, det!

 

Dillaa, jeg er så enig! Det er mye lettere å holde fokus sammen, og så herlig å se at man KAN!

 

..jeg er ikke SÅ god i dag, da.. Er fortsatt støl, og vi holder på med veranda og oppussing, så ingen trening på meg i dag. Også har jeg spist tre smågodtbiter som var igjen fra helga. Sukk. Men lavt kcal-inntak, og ellers sunn mat. Og gått hjem fra jobb, 50 min. Så det får gå!

 

I morgen er det fast treningsdag, og da skal jeg til pers! I morgen blir en enda bedre dag enn i dag! Åkke som:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg melder meg herved av "5 harde dager" og melder meg i stedet på "4 harde dager"!!! Alt gikk så fint fram til en telefon etter lunch i dag, da bar det rett i godteskuffen og ting gikk bratt nedover. Til middag ble det hamburger med potetbåter på cafe med familien :) nei og nei, snakk om kjempesprekk!! Vel, nytter ikke å dvele ved fortiden, i morgen er atter en dag og da skal jeg prøve meg på 1400 kcal. Det blir spennende. Målet er en kilo til påske, og jeg har bestemt meg for at påsken starter når vi reiser på påsketur, dvs onsdag om en drøy uke :) smart, for da kjøper jeg meg noen ekstra dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

"4 harde dager" blir også bra:D Jeg er med på den..!

 

I dag er det én uke til vi drar til syden.. Og jeg er så klar at jeg nesten letter. Her pøsregner det i dag, og noen dager i sol og varme skal bli herlig! Gleder meg stort, jeg har alltid vært på fjellet i påsken og slitt med klister, så dette skal bli en herlig avveksling:)

 

Men, før vi kommer så langt, er det siste påskeinnspurt som står på programmet. Det føles noe surrealistisk at jeg skal trekke i bikini om en uke, så her er det bare å brette skylappene til side og ta i et krafttak! Håper det blir tid til trening denne uken, det er altfor mye annet som står på programmet. Kjøpe sommertøy (eller først finne ut om noe av det fra i fjor kan brukes..), rydde, vaske, bake, bygge veranda.. Hadde det ikke vært for at jeg må jobbe også, så kanskje jeg hadde sett litt lysere på det:p

 

Uansett! I dag skal jeg i hvert fall på trening, tirsdag og torsdag er faste treningsdager samme hva:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Heldiggris !!

Åh, kunne gjerne tenke meg en syden tur nå !!

Men tror det er på tide du finner frem sommerklærne ja ! Jeg gikk gjennom mine, og totalt var det vel en short som jeg kanskje kan bruke, resten er for stort... Kan tenke meg det er slik med deg også ?? :)

Hvordan føles det å skulle til syden når du er så mye slankere enn sist ?

Jeg føler att jeg ikke er så mye mindre, og att jeg ser veldig stor ut enda... Men det stemmer jo ikke...

Prøvde en shorts på trening i går med en vennine, som jeg alltid har tenkt på som normal/slank. Den satt som ett skudd på meg. Er jeg virkelig i samme str som henne ?? Man ser det jo ikke selv på samme måte som andre... Må visst endre litt synet på meg selv kjenner jeg, hehe... Bare en liten digresjon... :)

 

Er det Gran Canaria eller Teneriffe du reiser til ?

Det hadde virkelig vært deilig ja !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, jeg føler meg litt heldig! Har ikke hatt sydenferie på to år, så det skal bli helt supert! Vi skal til Tenerife - og det blir min første tur til Kanariøyene, der har jeg aldri vært. Litt snålt, for jeg har vært verden rundt ellers!

Men du er inne på noe.. Hvordan blir det å være på stranda denne gangen? Jeg føler meg ikke egentlig så veldig tynn ennå. Synes jeg har tjukke lår - men de kommer aldri til å bli slanke, jeg er "arvelig belastet" med tømmerstokker nedenfor hoftene, hehe! Puppene er borte vekk (jeg var en gang en god D!), og jeg ser egentlig litt uproporsjonert ut:p

Så jeg må nok i gang med å prøve klær, ja! Tror jeg har endel tights og lange t-skjorter som kan brukes uansett, da. Men litt shopping blir nok nødvendig! Åå, så trist;)

 

Ellers har jeg vært på min vanlige tirsdags supertreningsdag i dag, og brent unna maaange kalorier! Føles bra! Jeg er på stø kurs denne uka:D

 

MissMuppet - har du hatt en stram dag?! Fullt fokus mot påske nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Kjenner jeg er ganske så misunnerlig på sydenferien din altså :) ikke bare det, men også på alle kiloene du har klart å ta av! Vet at med knallhardt arbeid kan jeg også klare det, men orker jeg?? Tror jeg må la veien bli til mens jeg går den!!

 

I dag har det vært knallhardt og jeg er SUUUUULTEN!!!! 1440 kcal og tenk så dum jeg var som "sløste" bort 250 kcal på melk når jeg heller burde spist brødskiver!! På den andre siden føles det ut som om jeg har gått ned to kilo fra i går, haha.. Sikkert fordi jeg er sulten! I morgen skal jeg på vekten igjen, som alltid. Tror mindre mat er tingen for å gå ned i vekt, og så lenge jeg jeg ikke tar mer enn 1000 kcal mindre enn totalt energiforbruk bør jeg jo ikke gå på sparebluss..? Time will showe..

 

Utfordringen i morgen er at jeg skal jobbe, og da er jeg som regel sulten som en hest, men jeg SKAL klare det! 7 dager igjen på å få vekk 1 kilo!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er jo utrolig bra, MissMuppet:D Heia deg!

 

Dette med å ligge 800 - 1000 lavere enn totalforbruket på de "lette" hverdagene, er jo noe som må tilpasses. Sånn som i går, da jeg var på hardtrening, så hadde jeg ikke en sjanse i havet til å klare meg med 110 kcal kveldsmat. Det ble vel heller 2-300 kcal, tror jeg. Og endte opp på en total på ca 1500 i går. Men sånn må det bare være. Det er jo ikke meningen at man skal sulte, heller.. (Men litt knirking i tarmene må vi tåle inniblant;)) Så jeg synes det høres lurt ut at du tilpasser deg når du jobber og vet at du vil trenge litt mer mat!

 

Og ellers... så vet jeg ikke helt om jeg trodde på det selv da jeg startet i høst, at jeg skulle komme så langt ned som jeg har gjort. Tror jeg den gangen ville vært rimelig godt fornøyd med nedre del av 80!

Veien har blitt til underveis for meg også, det er helt sant! Og det nytter ikke å se så langt frem, synes jeg. Blir bare deppa over alt man har igjen, i stedet for å være fornøyd med det man har oppnådd.

Nå nærmer jeg meg mål - men likevel står det vanskeligste igjen for meg. Jeg har i 16 år med fedme og overvekt aldri klart å holde vekten etter slanking, og VET at dette blir min største kamp. MEN - det må jeg bare la være å tenke på! Ett delmål av gangen, ellers mister jeg helt motet.

Så jeg tror planen må være at vi "automatiserer" oss, tar en uke av gangen og sørger for å velge rett de fleste gangene. Så plutselig har noen måneder gått:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da har jeg ett helt døgn igjen før min siste veiedag før ferien. Det betyr fullt fokus hele denne dagen!!

 

I går fikk jeg aldri trent, og ikke gått tur engang. Typisk dårlig dag, hvor alle mine forhåndsplaner gikk i vasken fordi kjæresten måtte jobbe overtid, jeg måtte ukehandle, måltidene ble forskjøvet og jeg endte opp med et ikke planlagt ekstra mellommåltid, og alt ble bare tull.

Og på toppen av en allerede dårlig dag så klarte jeg å svi middagen... Ingen thumbs up på den, nei!

 

Det er jo nesten så man må le... I hvert fall i dag, når jeg ikke er grinete lenger, hehe:rolleyes:

 

Men - ny dag i dag! Trøsten er jo at denne dagen kan BARE bli bedre:D Jeg SKAL få til trening på et vis, selv om det betyr at jeg kanskje må overlate kveldens foreldremøte (som vi fikk beskjed om i går!? wtf?!) til kjæresten.

 

Ok, da har jeg sagt det, jeg SKAL trene i dag! Påskeinnspurt er påskeinnspurt - nå må vi stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Tenk at din lille peptalk med meg Ninjastar har gjort at jeg har tatt av 800 g på to dager!!!!! :) :) Bare 200 gram igjen til så er ett kilo borte og PÅSKEMÅLET NÅDD!!!!!! :) Dessuten har jeg hele 6 dager på å ta de av på!!!!

 

Sånne dager du hadde i går kommer av og til, og de må man nesten bare tillate seg å ha også! Det er dager som gjør at en kjenner at en lever :) Alt kan ikke være rosenrødt og perfekt, en skal lande litt innimellom også... Håper du får en bedre dag i dag med trening, blir foreldrekaffe på oss også i bhg, men det blir bare koselig.

 

Ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagen er definitivt over, og jeg har vært flink i dag! Selv om jeg måtte jobbe litt uplanlagt overtid, fikk jeg skvist inn trening likevel. Det ble ikke foreldremøte (litt dårlig samvittighet... men kjæresten dro, da), i stedet for dro jeg ut på tur og jogget/gikk i 75 min. 480 kcal forbrent, 10.6 km - jeg er fornøyd med det! Og maten har gått bra i dag.

 

Nå har jeg malt verandamaterialer i et par timer... Og er klar for køya!

 

Så da er det bare å krysse fingre for veiing i morra. Etter forrige ukes stillstand BØR det helst bli resultater. Jeg har trent mye siste uka, 21 TP, og har et energiunderskudd på 6200 kcal denne uka - så jeg har godt håp!

 

Pssst MissMuppet - jeg er så glad du har fått piffen tilbake:D Hold på godfølelsen, så kommer du til å surfe denne bølgen en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Venter på resultater ! :)

 

Innom for å hente litt motivasjon, for jammen er jeg lei, IGJEN.... :)

 

Rart dette hvordan motivasjonen går opp og ned !

Har ikke klart å være så streng som jeg skulle ønske denne uken, men satser på litt nedgang allikevel.

Den jobben jeg gjør nå er jo litt som stabilisering også ?? :confused:

Komme inn i gode rutiner, og ikke minst bruke tid !

 

Håper dere har en fin fredag !!

Jeg skal bare innom jobben mandgen neste uke, så er det FRI ! Hærlig !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Pssst MissMuppet - jeg er så glad du har fått piffen tilbake. Hold på godfølelsen' date=' så kommer du til å surfe denne bølgen en stund![/quote']

 

Det er ikke rart go'følelsen har kommet tilbake - jeg går jo ned i vekt igjen :) Når jeg står stille så lenge av gangen som jeg gjør er det ikke rart jeg går lei... Jeg er så glad for tipset ditt om mindre mat, det var det siste jeg tenkte på. Trodde hele tiden jeg spiste for lite og økte derfor inntaket hele tiden..

 

Vektresultatet i dag er -10,2 kg siden nyttår!!! :) Vakkert!!!!!!!! Påskemålet er NÅDD!! Takk for god motivasjon, gode råd og godt samarbeid :) Etter påske kaster jeg meg på de neste kiloene mot sommeren!!! Dere blir ikke kvitt meg så lett her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg rakk ikke rapportere her inne i dag tidlig, for jeg har nemlig allerede tatt påskeferie:D

Så med en hel fridag, måtte jeg bare benytte anledningen til formiddagstrening. Og måtte skynde meg for å rekke en styrketime. Deretter gjorde jeg unna 10 km på tredemølle - nå er jeg sliten! Men SÅ deilig å være ferdig med treningen for dagen!

 

Men veiing i dag gikk strålende! Etter en uke stillstand, viste vekten i dag 1.2 kg ned!! Gjett om jeg er i happy påskeferiemodus nå:)

Jammen har det hjulpet med forrige helgs fokus på mindre utskeielser - dere er så gode å ha:)

 

Nå må jeg begynne helgerydding sånn at jeg i det minste kan vise til noe annet enn egenaktiviteter når de andre kommer hjem fra jobb og skole.. kremt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så imponert og motivert av dere flinke damer!

 

Etter påskeferien skal jeg bare "gjøre jobben", og jeg merker jeg samler pågangsmot i lommer, skuffer og kartonger nå.

 

Kos dere masse i påsken, noen fridager gjør susen nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Wow, flott resultat Ninjastar. Tenk at du etter så mange kilo fortsatt klarer å gå ned over èn kilo i uka?..! Imponerende!!

 

For de av dere som reiser på påsketur - GOD PÅSKE... Jeg holder det gående noen dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW Ninjastar! Imponer hver uke du .... Tenkt at rett etter jul var vi nesten lik på vekten - du har formelit rast fra meg;) Misunner det litt pågangsmotet...

 

Tenk å nesten være i mål. Hadde også håper å være 7-9 kg mindre til påske, men får brette ermene opp etter påske.

 

Kos deg masse i syden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, alle sammen:D Det føltes jammen godt med et bra resultat på fredag!

 

For øvrig har jeg visst helt tatt påskeferie nå, på alle måter.. Her hjemme er det bare kaos, med verandabygging og syden-forberedelser og svigers og svogers på besøk i et salig kaos. Mye mat og kaker og dessert hele veien, tror jeg har ligget på ca 2000 kcal både fredag, lørdag og i dag:p Nå er jeg så mett at jeg er kvalm - det er lenge siden! (Jeg skal huske den følelsen, så kanskje jeg unngår å forspise meg på en stund..)

Og tirsdag reiser vi, og det blir vel mye god mat der nede, også. Tapas og vin, mmmmmmm:)

 

Så jeg ser for meg to ukers stillstand fremover - men planen er å røre meg så mye mens jeg er på ferie at jeg i hvert fall ikke går OPP!

 

Og etter påske - ja, DA er det fullt fokus og siste innspurt til mål:D

 

Puuuh... litt småstressa hilsen fra Ninjastar som gleder seg VELDIG til å komme ned til solen og palmene nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei alle sammen, her stresses det videre, puh:) Ikke bare-bare å ha svigers på besøk samtidig som det pakkes og ryddes for alle mann! Om noen timer skal jeg stå opp for å rekke flyet sørover. Er snart i mål med stresset!

Det har så langt gått helt til skogen med maten i påsken, men jeg lover å komme sterkere tilbake om en uke! Jeg skal trene masse på ferie, men ikke stresse med mat.. Jeg tar støyten senere;)

 

Ønsker dere alle sammen en strålende påske, og håper at vi alle får noen fine fridager uansett hvor vi er:D

 

Påskeklar hilsen fra Ninjastar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...