Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Det er slike dager jeg også må jobbe med å takle.

Men føler det kommer litt og litt, klarer ikke ta alt på en gang :D

Som du sier for en party queen, så er det betydelig mindre inntak av alkohol. Og man kan jo si seg fornøyd med det. Ikke alltid være så super strenge med oss selv, vi er tross alt bare mennesklige.

Men hørest ut som du har hatt 2 kjekke dager ! Kunne tenkt meg en slik jobb ja, hehe !!

 

Jeg var på party i går kveld, og der ble servert is med peanutter, non stop, banan og sjokolade saus. Jeg sto imot uten problem, og uten å jobbe med meg selv hele tiden. ( is er vel heller ikke min store svakhet, hehe )

Men det er en god mestringsfølelse å sitte i bilen hjem, å vite att jeg mestrer dette nye livet. I alle fall av og til ! ;)

 

Vurderer også å ta meg en tur i kveld, men regner bøtter ned og skodden henger lavt.... Fristende å sitte inne i sofaen ( etter å ha inntatt en alt for stor porsjon av hjemmelaget pizza i dag.. ) Ble comfort middag, rett og slett fordi været er så dårlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det ble aldri noe tur på meg i går, gitt. Sovnet på sofaen i stedet for. Litt av et bytte?!

 

Dagens veiedag var deprimerende. Opp hele 1.2 siden forrige uke. Blæh:(

 

Men, jeg vet jo hvorfor! Trenger ikke være atomfysiker for å legge sammen to og to denne gangen:p Jeg har den siste uka hatt to superflinke dager, og fem dårlige. Blir ikke vektnedgang av slikt! I snitt har jeg spist over 1900 kcal pr dag. Dette tilsvarer ikke 1.2 kg ekstra kroppsfett, så jeg regner med at nokså mye av oppgangen skyldes at kroppen holder på all alkoholen og saltet jeg har hatt i meg.

 

Men - egentlig så er jeg ikke så deppa idag, faktisk. Jeg har endelig hodet på plass igjen etter en litt tung vår, og vet at det denne uka bare ble for mye med bryllupslanghelg, jobbseminar, alkohol to ganger samme uke osv. Dette er ikke normalen:)

 

I uka som kommer, skal jeg på én middag med alkohol (i kveld allerede..) og én stor venninnelunsj. Ellers INGENTNG! Så disse 1.2 opp skal jeg snart være kvitt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Av og til trenger kroppen hvile, sånn er det med den saken ;)

 

Den oppgangen forsvinner nok fort skal du se. Med meg gikk det i alle fall fra lørdag til torsdag før den var ute av systemet...

Det er å godt når man kjenner man er klar for å fortsette igjen, for vi vil jo i mål ?!?! :D

 

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

JAAA, vi vil i mål!

 

Det er ikke et alternativ å gi seg nå. Jeg er så nærme 6-tallet at det faktisk er skummelt!

 

Så helgeplanen er:

- først komme gjennom kveldens tre-retters med mange glass vin

- deretter starte friskt på'n i morra! Trening og sunn mat! Huset skal totalryddes i morgen, så det blir ikke tid til avslapping;)

- søndagens venninnelunsj: Jeg lager kyllingsalat, og serverer lettis med massevis av bær og frisk frukt til. Ikke kake..

- fra mandag har jeg ingen sosiale matorgier på planen. Da blir det stramt løp resten av uka frem mot neste veiing!

 

Goood helg til alle som er innom:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg onsdag, første mensdag...ikkje brrraaa..... en kilo over bunnoteringen. Jeg hopper bukk over den og ser frem til fredag neste uke og ny veiing.

 

Etter uker med suppekurer, så er jeg tilbake på godt , gammeldags GR , med veiing og pinlig nøyaktig bokføring fra mandag av. Håper å komme ned på 65 til ferien, ca 300 gr pr uke :-)

 

Ha en deilig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinemichelle

Jeg registrerte meg her inne for lenge siden, men ble ikke aktiv før nå. Må bare skryte av dere alle (ninjastar, slippe ++++) Dere har gjort en kjempejobb og jeg er utrolig imponert. Har dere noen tips så jeg kan komme like langt som dere om 6-12 måneder?

Har gått opp 20 kilo på 2 år, det var som om jeg plutselig våknet en dag, gikk på vekten og ikke helt skjønte hva som hadde skjedd. Sliter med å bli aktiv og bevege meg igjen og jobber skift, så er ikke bare enkelt å spise til faste tider. Blir glad for alt av tips og motivasjon.

 

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for skryt! Det setter vi alltid pris på - man føler seg jo egentlig ganske flink når man har holdt på så lenge, men samtidige så glemmer man det litt bort nettopp fordi man har holdt på lenge;)

 

Jeg hadde også en "oppvåkning" i fjor sommer. Og jeg bestemte meg da at sånn som jeg hadde det da, ville jeg ikke ha det. Og siden har jeg holdt ut!

 

Jeg fikk et lignende spørsmål som det du stiller i februar, fra SuperSlanker. Hvis du går tilbake i denne tråden, til et innlegg datert 09.02.2011 med overskriften "Tips til SuperSlanker", finner du et laaaangt innlegg med mine viktigste tips der:)

Men det aller viktigste: Du må bestemme deg for at du faktisk VIL dette!

 

Jeg ligger pr i dag litt lavere på kcal-inntak enn den gangen i februar fordi kroppens behov synker når vekta synker, ellers stemmer vel forsatt det meste!

 

Hvis du fra før av er ukjent med det å slanke seg, ville jeg meldt meg på et GR-kurs. Der får du all innføring og hjelp du trenger! Og til å begynne med ville jeg bare konsentrert meg om å få maten på plass, samt å gå noen lange gåturer hver uke. Trening kan komme etter hvert, det er ikke alltid så lett å gjøre ALLE endringene på én gang. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke om jeg har skrevet noe her før, men jeg er ihvertfall innom her å leser tråden din nesten hver dag :) Og jeg er også klar for å ta opp kampen mot de siste kiloene. er litt justeringer har jeg havnet på at 60 kg må være mitt mål ;) og håper jeg er der til jul og kan begynne på hold vekten.. i skrivende stund sitter jeg her med vannmelon og vannflasken.. :) Stå på videre jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Følger med deg, jeg også - både på tråden din inne på 10-20 (har vel også skrevet der i blant), og hos Slippe!

 

Det er godt vi er flere som er klare for å sette inn det siste nådestøtet nå. Håper vi alle holder koken her inne selv om det går mot sommerferie. Jeg trenger dere til å holde meg i ørene når motivasjonen er på nedadgående;)

 

Jeg har jo fortsatt ikke et endelig mål... Men i hvert fall under 68.8! Også tar vi det fra der!

Kos deg med vannmelon - jeg har nettopp spist biff til middag og skal ikke ha i meg noe særlig mer i kveld, kjenner jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Endelig en bra dag:) I dag har jeg holdt meg rett under 1400, det var på tide!

 

En hel uke hvor den ene utskeielsen har avløst den andre er nå tilbakelagt. Bryllup, seminar, middagsfest hos hobbygourmet... Helt utrolig at jeg kan ha ukevis av gangen hvor det ikke skjer en pøkk, og så ramler plutselig alt inn på én uke?! Men veldig moro, da!

 

Jeg har jo i løpet av denne uka følt at hodet er med meg - det har bare ikke vært med i praksis;)

Men i dag er jeg igang! Har ikke fått trent som planlagt, jeg har brukt hele dagen til å rydde huset før besøk i morgen. Så mye som jeg har vært borte siden påske, har dette stakkars huset blitt sørgelig forsømt:o Men treningen tar jeg igjen i morgen! Og til uka!! Det skal bli HERLIG!

 

Til besøket i morgen lager jeg kyllingsalat til lunsj, og is og frukt til dessert. Lettis til meg! Mr. Mer-dilla-på-sjokoladekake-enn-meg (aka samboeren) er nå i full sving med å bake kake... Men den skal jeg ignorere! Han får spise det han vil i morgen - deretter går den i frysen frem til neste bursdag! (Dette vet han ikke selv ennå.....)

 

Fortsatt god pinse til alle som er hjemme og titter innom her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Vi er færre og færre "long-distance" løpere her inne, så vi får holde sammen vi som er igjen :-)

Takk for skryt under. Jeg føyer meg til alt Ninjastar skriver, og i tillegg så vil jeg nevne det viktigste for meg, og det er at man aldri må miste målet av syne uansett hvilke berg av sjokolade man kommer i skade for å innta :-) Skuffelse må bare omsettes i hardere arbeid.

 

Det tar tid å gå ned 20 kilo, mye skal læres om en skal beholde den nye vekten, en må tillate seg å gjøre feil og å lære av dem, uten å miste motet. Lykke til!

 

 

Har hatt mange gode dager, men i dag ble det myyye sjokolade, helt provosert og frivillig.... Resten ahelgen har jeg god kontroll på, tror jeg :-) God helg til dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nesten litt skummelt dette med å komme i mål !

Blir man noengang fornøyd ?!?? :confused:

Jeg er jo ganske nærme nå, men kan vel ikke si att jeg føler meg så hot att det gjør noe...

Men jeg skal jobbe med å bli fornøyd..

 

Og JA, jeg vil i mål !

Jeg er med ! :D

 

Må bare få fra meg denne langhelgen først.... ;)

Hverdager er best !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ååå, det er herlig med langhelg!! Her skinner sola, men det er ikke så varmt at det gjør noe. Kald vind! Men men, da slipper jeg å ligge flat i sola, så det er helt ok!

 

I går hadde jeg superkoselig venninnebesøk fra Oslo (kryss i taket, det er rart hvordan det er så myyye lengre fra Oslo til småbyen enn andre veien?!?), og jeg lagde som planlagt kyllingsalat. Den ble rågod, men ikke helt lavkalori. Hadde oppi masse avokado, og pinjekjerner og valnøtter. Og strødde over med manchego-ost, mmmm:)

 

Den sjokoladekaken som samboeren lagde, klarte jeg dessverre ikke stå helt over. Til tross for gode intensjoner! Skjønner ikke det;) Så det ble to små stykker av den, i tillegg til is og bær. Totalt sett 1700 kcal i går. Over kvota, men likevel ikke altfor ille. Dessuten ble det tid til trening i går også.

 

Men med gårsdagen er selskapelighetene over for denne gangen. Denne uka skjer det ikke noe spesielt, for første gang på lenge. Så da blir FULLT FOKUS frem mot helgen:D

 

Nå skal jeg på Plantasjen og handle planter til hagen! Vi lagde mange nye blomsterbed i fjor og fylte på med kompostjord - og denne jorda var tydeligvis full i frø, for nå ser det ut som en jungel der ute, type 70-80 cm høyt ugress... Jeg har jo ikke hatt tid til å luke! Men i dag blir det luking til den store gullmedalje, før jeg skal plante lavendel og masse ting med fine farger. Det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper hagedagen ble bra !

Godt når man endelig kommer igang :D

 

Her ble det 18 hulls golfrunde og nå sitter jeg klar til trening. Altså en trimmedag ! :) Hagen, ja den får seile sin egen sjø.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg hadde en bra hagedag i går, ja! Luket ugress til jeg så i kryss og ryggen var av - og deretter plantet jeg masse fint (svidde lett av 1000 spenn hos Plantasjen), og sådde til og med spinat?! Jeg må prøve & feile litt, har jo bodd i Oslo i årevis uten så mye som en fransk balkong. Så de grønne fingrene mine er noe underutviklet, kan man si:p

 

Trening rakk jeg dog aldri... Da kvelden kom, var jeg så sliten at jeg kollapset i sofaen med Grey's Anatomy, en kopp chai te og en teskje prim som belønning- og det var helt perfekt:)

 

Men - i dag er det "ny" uke, selv om det er tirsdag, og ny giv! I kveld blir det langtrening som gjelder. Jeg har ikke satt opp noen treningsplan ennå, de har begynt med sommertimeplan på treningssenteret og flere av mine favoritter er borte.. Men grovplanen er å trene eller gå tur hver dag hele denne uka. Jeg skal i form til fredag og neste veiing!

 

En annen ting: Nå har jeg vaket rett på oversiden av 70-tallet alt for lenge, og tålmodigheten min er slutt. Jeg skal være på 70 innen fredag om 1 1/2 uke, basta;)

 

(Puh. Trodde egentlig jeg var ferdig med å sette sånne typer mål for meg selv. Men akkurat nå trenger jeg sårt litt reell fremgang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagearbeid er digg - i allefall når en har tid til å kose seg med det :) Jeg har holdt på i hagen selv i helgen, spadd, rakt, luket, løftet bøtter med ugress opp i skogen... Deilig!

 

Jeg hadde en skuffende veiing torsdag, men satser på å se 66-tallet igjen fredag. Nå er det mitt gode, gamle knekkebrød-regime som gjelder, og 1400 kcal pr. dag pluss daglig tur i skogen med hunden.

 

Jeg kikket meg litt bakover og ser at jeg knapt har gått ned siden mars. Har jo ikke gått opp heller, og slik sett så kan en ta det til inntekt for at jeg begynner å omstille meg til "hold vekten" (må jo finne noe positivt ;) ). Denne gangen blir jeg en j**** på å holde vekt, det har jeg bevist i hele vår!! :D

 

Har et lite håp om å se 65 før ferien midt i juli, men så tar jeg virkelig ferie i 3 uker. Da blir det fullt trøkk på å kose seg (og kos for meg = mat, vin, desserter...), så får jeg ta et røsk igjen utover høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vi er nok litt ødelagte i hjernen:D Og jeg tror aldri jeg blir bra igjen, heller. Selv etter disse mange månedene med sparsommelig kosthold og lite snop og kaker, er jeg så langt fra avvent som det går an å komme. Snarere tvert i mot, for de sjeldne gangene jeg nå unner meg noe, smaker det rett og slett himmelsk:rolleyes:

 

Så vi får vel bare innstille oss på at dette er for alltid...

 

Men i hvert fall! Jeg er på god kurs mot fredag! Jeg har vært på to timer saltrening i dag, og det føles godt! Ryggen min er IKKE god om dagen, så jeg MÅ gjøre noe annet enn jogging. I morgen er det ingen bra timer på senteret, så da blir det jogging likevel - men da SKAL jeg avslutte med en runde ryggøvelser. Det er morgendagens plan!

 

Nå skal jeg spise kveldsmat nr. 2. Det holdt ikke med én runde i kveld, kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Host... hva sa jeg i går? Ryggøvelser, sa jeg det?

Vel - joggetur ble det i dag, 13.8 km og 875 kcal - godt fornøyd!

Men altså ingen ryggøvelser... Det er for dårlig!! Seriøs skjerpings, jeg har altfor mye vondt til å nedprioritere denne delen av treningen..

 

Oh well. Ny dag i morgen:)

 

Har ellers vært flink, mat er godt innenfor 1400 og jeg føler jeg er på stø kurs mot fredag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

!!!

13,8 km er jo supert ! Du er jammen rå flink ! :D

 

Skjønner du trenger ryggøvelser, men der var du jammen streng med deg selv !

- 875 kcal det liker vi !!

 

Ble en trenigsøkt på meg også, men kort i dag.

Fornøyd siden dagen har vært så som så med smerter osv... ;)

 

Blir spennende meg veiedag fredag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk:D

 

Målet mitt på 10K'en er å løpe (jogge... lunte...) hele strekningen. Ikke gå! Og å klare dette på én time. Aller helst litt under;)

 

Pr i dag klarer jeg noen kilometer à 6 min pr km, men ikke alle 10 i strekk. Så det er målet mitt gjennom sommeren! Å klare en stødig pace på 6 min/km over lang tid!

 

Oi, er klokka over 11? Sengetid! Natta folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nok en dag over, og jeg er fornøyd med innsatsen! Ingen trening i dag, men jeg gikk hjem fra jobb - og det var god restitusjon for treningstunge ben:)

Kvelden har gått med til sommershow, så jeg tror jammen jeg fikk brent unna litt ekstra i full discodans, også! Hehe!

 

Nå skal jeg spise litt kveldsmat, men totalt sett kommer jeg godt innenfor 13-1400 kcal i dag også. Selv om helga ikke akkurat var lavkalori, har jeg holdt meg på den smale sti siden mandag. Så da er det bare å vente og se hva dommen blir i morgen tidlig;)

 

Puuuih! Ganske nervepirrende greier, dette her:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens veiing viste 70.4 kg:)

 

Det er ned hele 1.4 fra forrige fredag, men det meste av det var nok bare opphopninger av alkohol og drittmat.

 

Fredag for to uker siden veide jeg 70.6, så egentlig kan vi vel si at det er ned 200 g på to uker. Ikke et voldsomt imponerende snitt, men tatt i betraktning alt jeg har spist og drukket, er det helt ok.

 

Og - tross alt - det går NEDOVER! ;)

 

Nå er det o store målet for neste uke å komme ned på 70 blank. Helst se 6-tallet, som jeg ikke har sett siden jeg var russ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...