Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest 78model

Nedover,nedover,nedover :-) det er det viktigste. Kan ikke ha like gode uker hele tiden. Jeg fikk en smell i ryggen forige uke og fikk ikke trent,var på byen i helga(første gang med alkohol på 2 år) og mye drittmat. så var ikke mye å skryte av på mandag 1 kg opp.. Men det var vært det. Leeeeeenge til nestegang. Lykke til i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt som peker nedover (unntatt slappe bryster og bolledeigsmage, som vi har vært innpå før) er positivt ;):)

 

Da er du tilbake på rett vei, Ninjastar, herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

GRATULERER !

Ned er ned ! :)

 

Synst vi er flink jeg som står på å jobber, og nærmer oss hele tiden nye magiske tall !

Jeg er nede på vekten jeg hadde når jeg ble konfirmert ! Utrolig å tenke på !

 

Kjekt med litt aktivitet her inne, på forum 10-20 er det så lite action for tiden ... :)

Og jeg trenger puff for å gjennomføre dette, og nærme meg 71 kg som er målet før sommerferien...

Denne uken har vært tung, med sug etter mer hele tiden... Trodde jeg var ferdig med sånt, men nei da.... ;)

 

Gleder meg til neste fredag, da er jeg sikker på du har krysset den MAGISKE grensen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, ned ER ned - og det føles godt at pila peker nedover!

 

Så i kveld har jeg unnet meg en stripe kokesjokolade til tv-kvelden - lenge siden sist og det var innmari godt! Og etter to tunge timer på treningssenteret etter jobb, føltes det vel fortjent:D

 

Nå er målet å ha mer enn én flink uke av gangen. I det siste har jeg hatt annenhver uke med ferie/fester/fri og normalt hjemmeliv. Opp en uke, ned neste. Rene berg- og dalbanen siden påske:p Nå skal det bare være nedoverbakke de neste ukene!

 

Det merkes forresten at det generelt er stillere her om dagen, ja. Men vi får hjelpe hverandre, vi som blir her over sommeren. Jeg blir i hvert fall her, hehe! Til høsten blir det nok mer livat! Litt sånn typisk, etter jul og etter sommer er vel da de fleste starter på med ny frisk. Meg selv inkludert;)

 

Og i morgen er det lørdag!! Herlig:) Her har det PØSregnet i hele dag, men i morgen er det meldt sol! Hurra! Jeg har ingen store planer. Bittelitt husarbeid, trening, kanskje en bytur og spise lunsj på kafé? Akkurat passe perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg gjort omtrent som planlagt. Trening i dag ble en lang gåtur på 10 km, ikke en eneste meter med løping. Stolt av meg selv! Både rygg, knær og akilles trenger nok noen pauser fra all high impact-treningen min. Og med 500 kcal forbrent, er jeg godt fornøyd!

 

Og i går gjorde jeg endelig ryggøvelsene mine også, så i dag føler jeg meg mindre stiv og vond i ryggen enn på leeenge. Herlig:)

 

Dessuten ble det lang og god lunsj på kafé, på utebord i lun bakgård hvor sola varmet skikkelig. "Eg må ha - eg må ha - solbriller på!" :cool:

 

Helt topp lørdag, med andre ord!

 

Nå er det husarbeid som det jobbes med (så da var det jo mye morsommere med en pause her inne;) ), og snart tar jeg kvelden. Grillet entrecôte med salat og båtpoteter blir middagen her, tror jeg - hvis jeg klarer å få lurt inn samboeren som er i hektisk oppussingsmodus ute, da... Ellers blir det kanskje bare ostesmørbrød, hehe.

 

God lørdagskveld til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

En nydelig lørdag med andre ord.. :) Det høres godt ut. Jeg har akkurat våknet og nå skal vi reise og hente to hypre unger som ikke vil hjem fra besteforeldrene. Besteforeldrene på den andre siden gleder seg nok til å få hvilt litt!!! Vegrer meg litt for å dra, for her hjemme er det så STILLE!!!!! ;) En liten pust i hverdagen, og det trenges av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her regner det i dag (igjen..), så da ble det trening inne på treningssenteret! Jeg satset på ryggvennlig trening, må skjerpe meg der. Så da ble det en god (og slitsom!!) time på ellipsemaskinen, deretter en halvtime med rygg- og mageøvelser på ball og matte, før jeg tok meg tid til 20 minutter tøying. Og så gikk jeg hjem til slutt! Totalt 885 kcal forbrent:)

 

Tanken slo meg mens jeg holdt på å tøye... Før i vinter var ikke dette noe problem å gjøre, og ikke mageøvelsene heller, men nå som jeg er mer utendørs, har jeg dessverre en tendens til å hoppe rett i dusjen etter joggeturen. Her har jeg et stort forbedringspotensiale, gitt! Litt skuffet over meg selv over at jeg har latt det skli sånn ut:o

 

Uka som helhet er jeg veldig fornøyd med. Bortsett fra mandag, hvor jeg sto hele dagen på huet i bedet og luket ugress, har jeg sanket trimpoeng hver dag. Totalt 22 på en uke - DET er jeg fornøyd med! Og treningen har vært en god mix, både hardt og lett. Dessuten er jeg i gang igjen med mageøvelsene. Klarer jeg å fortsette sånn, skal jeg ikke klage:)

 

Matmessig litt for mye i helgen, men ingen katastrofe. Men jeg blir så SULTEN av denne treningen! Har vel ligget på 1700 hver dag, og ender vel på det samme i dag. Fra i morgen er jeg tilbake på 1400.

 

Jeps - da er jeg klar for en ny uke og nye resultater! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flott jobbet !

En super uke treningsmessig ! Du er flink !

 

Jeg har dabbet av med trimmen... Prøver å skulle sjerpe meg litt der, men det er såååå himmla mange avsluttninger, dugnader, bursdager osv for tiden... I KNOW ! ;) Unnskyldninger......

 

Denne uken SKAL jeg jogge igjen, for det er 2 uker siden sist..

Sånn, da er det sagt, og da må det gjørest !

 

Hørest ut som en knall helg !

Her har det gått i bryllup, og tivoli/bygdadager... Med stander, åpne butikker og kremt... Smultring bod.... :) Nybakte VARME smultringer ! Kremt ingen god helg matmessig med andre ord ! Godt det er hverdag i morgen :)

 

Ha en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig flink til å få på plass trimmen, altså, selv henger jeg meg på ElisabethV sine unnskyldninger (eller, vi kan jo velge å kalle det FORKLARINGER ;) ), NÅR i all verden skal jeg rekke alt???

 

Juni er en flott og fæl måned, dvs. herlig med sommer, synd den står helt på hodet :) Dugnader, møter, avslutninger, dugnader, flere møter, enda flere avslutninger (hvorfor skal alt avsluttes, det fortsetter jo til høsten???) :) , fotballkamper osv.

 

Jeg får til å gå en del turer på morgenen, mens ettermiddagene er fullspekket. Jeg liker det egentlig litt sånn også, skal innrømme det :)

 

Ha en super-duper uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for pene ord om treningsinnsatsen - men jeg har endelig hatt et par uker uten veldig mye på agendaen. Og da vet jeg å utnytte det:)

Uken som kommer, derimot... "Litt" mer som skjer! Mange uklare planer, så treningen vet jeg ikke hvordan det blir med.

Samboer er i Paris med jobben frem til onsdag, og jeg er alene med bonusbarnet et par dager. Bare det gjør jo hverdagen mindre fleksibel, men noe skal jeg da få til! Onsdag skal vi til Oslo i familiebursdag, fredag tilbake til Oslo på konsert, og i helgen kommer hele svigerfamilien ned hit på overnattingsbesøk og feiring da bonusbarnet offisielt blir fjortis i helgen:) Så her blir det mye mat og lite trening, er jeg redd. Men jeg prøver meg på en plan likevel:

 

 

Treningsplan:

Mandag: Enten jogge i skogen mens barnet er på trening, eller kort time på treningssenteret

Tirsdag: Samme som mandag

Onsdag: Treningsfri (mulig jeg kan ta fri fra jobb og trene på dagtid)

Torsdag: kort trening hvis jeg rekker innimellom helgeforberedelsene

Fredag: Treningsfri (teller vel ikke å hoppe opp og ned på konsert...?! Hihi!)

Lørdag/søndag: Bonus hvis jeg klarer skvise inn en kjapp joggetur, men jeg tviler

 

Matplan:

- Ligge på 1400 kcal mandag, tirsdag, torsdag.

- Begrense hamburger- og kakeinntaket på onsdag til et minimum

- Spise "normalt" på fredag før konserten

- Begrense ølinntaket på fredag.. (hmm.. særlig sannsynlig..)

- Begrense mat- og kakeinntaket både lørdag og søndag...

 

Tja.. jeg ser at dette kan bli tøft! Men - jeg har det store, store målet om endelig å se 6-tallet rett foran snuten, så jeg satser på at det gir meg ekstra kick til å være superflink - Utfordringer til tross:)

 

Kanskje jeg må bite i det sure eplet og begynne med morgentrening.. (Det er i så fall din feil, Slippe;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er jeg helt sikker på!

 

Og dermed blir onsdagen en kritisk dag, da... ;)

Du klarer det, vettu!

 

Fredag og konsert og øl og sånn får gå sin gang, for det går på neste ukes veiing, ikke sant???

 

Høres ut som en hektisk og ARTIG uke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jaja, det er i hvert fall én ting som er sikkert med unger, og det er at det kan være særdeles vanskelig å planlegge! Jeg er alene med bonusbarnet, da far er borte på jobbreise. Så da jeg kom hjem fra jobb og trodde vi skulle på trening, hadde hun tråkket på noe skarpt under en badetur og fått en stygg flenge i hælen.

Det bar rett til legevakten for bedøvelse og sying, og siden har vi sittet i sofaen og trøstespist i lag og sett tv..

Så sånn ble det i dag!

 

I morgen håper jeg på bedring på veslefrøkna og selv å være tilbake på plan!

 

Og onsdag... Det har du helt rett i, Slippe, det blir en kritisk dag i denne uka! Dersom jeg skulle være så heldig/flink at jeg ser 6-tallet på fredag, vil det nok ikke bli mye begrensning på ølinntaket på konserten, gitt! Hehe:D

 

Så jeg får styre unna mesteparten av kakene, vel... Og tenke 69.9 - 69.9 - 69.9;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er vi i samme situasjon.

Vi har også en bonus datter som bor her annen hver uke, som blir fjortiss om en og en halv uke..

Jeg har jo to små i tillegg, så det blir travelt til tider.

Har du andre barn ?

 

Kanskje du kommer deg ut en tur selv om hun er der ?

Fortisser liker nemelig å kontrollere tvèn en time eller to... :)

"min" fjortiss har vært barnevakt for småsøskene i dag ( etter leggetid for de to små), mens jeg var på trening.

Men unger er jo så forskjellig på den måten.

 

Håper foten hennes ikke værker for mye.

Noen dager blir det bare ikke som planlagt, that`s life ;)

 

Jeg strebet meg til 1050 kcal forbrennt i dag, puh ! Fornøyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Haha! "Min" blir fjortis om noen dager, så da er de akkurat temmelig like gamle! Og hun er her annenhver uke, hun også:) Hun er helt fornøyd med å ha tv'n for seg selv en stund.. Men akkurat i kveld var det nok greit å holde henne med selskap. Den vanligvis så selvstendige jenta var ikke spesielt høy i hatten i kveld!

Og nope, ingen andre barn her i huset. (Host... ennå, i hvert fall... Er det det man kaller en "ongoing discussion"??! Vi er ikke heeelt enige om den saken ennå;))

 

Og det er helt greit at ting ikke går som planlagt - når det er slike ting, som jeg ikke kan påvirke selv. Ikke bitter av den grunn:) Synes bare synd på snuppa som har en verkende fot, selv med dobbel dose smertestillende... Men nå er hun i seng, så håper hun sover av seg det verste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

stakkars !

Ja håper hun får sove godt i natt !

Det er jo typisk att slike ting skjer når pappa er borte..

 

Hm... Ongoing discussion altså ;)

Travelt, men såååå kjekt med småtisser ! Jeg er ferdig, like før jeg sender mannen avgårde for en liten ..... jobb... Men han er ikke så veldig gira ! hehe :)

 

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Litt stille på jobb om dagen... uvant, men ikke noe jeg skal bli for godt vant til. Jeg vet at dette bare er stille før stormen:)

 

Natta gikk bra hjemme, lillesnups sov godt og var klar for skole i dag. Dog på krykker, det gikk ikke å tråkke på foten. Så vi får nok se hvordan det går. Håper uansett at jeg skal få til min egen trening i kveld. Det er fælt å innrømme det, men jeg kjenner at jeg er litt rastløs i kroppen i dag. Etter én dag uten planlagt trening... Tror jeg må på nedtrapping snart før jeg blir alt for avhengig;)

 

Uansett trening: I dag har jeg planer om å være superflink! Det har blitt litt for mange småutskeielser de siste tre-fire dagene, en sjokoladebit eller en osteskive her, en halv power bar eller fire chipsflak der osv. Jeg er så fysen om dagen!! I går var jeg på god kurs, helt til jeg havna i sofaen med pasienten. Men i dag har jeg bestemt meg for å stå i mot, samme hvor desperat jeg føler meg. Fysing går over, må bare stå i mot en stund! Og når jeg har skrevet det her, klarer jeg det!

 

Jepp - dagens peptalk til meg selv:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp! I dag har jeg vært super-duperflink, endelig! Null utskeielse i matveien:D

 

Kom meg også på trening, har vært på Step (moro moro!), og en halvtime ellipse. Pulsklokka mi har dessverre blitt syk.... Så den er sendt inn til service. Snufs.. Føler meg rent naken uten min faste treningspartner. Nesten flaut å innrømme det..

Men jeg har logget alle treningene mine de siste månedene (excel-dronninga:rolleyes: ), så jeg har nok av erfaringsdata å basere meg på;) Vil tro jeg har forbrent ca 900 kcal i dag!

 

Da er det bare å manne seg opp for morgendagens familiebursdag! Lurer på om jeg skal ta fri fra jobben og få unna ei real treningsøkt på formiddagen.... Hmmm... Særdeles fristende plan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flott !

Godt med slike gode dager :)

 

Har du tid og råd, så hadde jeg trent på formiddagen !

 

Skal prøve å få til noe selv, i mellom kake baking til gutten min som skal feire 7 års dagen sin i morgen.

På menyen står pizzasnurrer, innbakte pølser, muffins, sjokoladekake, brownies kjeks og gele. Var det noen som sa sukkerbomber ?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå ser det ut til at du er i siget, Ninjastar!! :)

 

Godt å lese at bonusbarnet fikk litt søvn og at det går bra etter forholdene!

 

Jeg har begynt å tenke på ferie......treogenhalv uke igjen, og deretter tre ukers slaraffenliv i Sør-Frankrike. Vi må vel begynne å legge slagplaner vi IKKE kommer til å holde, synes du ikke??

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er visst allerede i full gang med å ikke overholde slagplanene, jeg;)

 

Gårsdagen begynte særs bra! Jeg tok fri fra jobb, spiste havregrøt til frokost og dro på trening. Herlig tung StepStyrke, og litt ellipse etterpå. Ca 7-800 kalorier forbrent!

 

Deretter hjem til lunsj, var supersulten etter trening og spiste langt over kvota, men hoppet over mellommåltidet. Det var dagens første tabbe...

 

Da vi ankom bursdagsfeiring i Oslo, tok det enda litt tid før vi fikk mat. Og jeg var til slutt så desperat sulten at det ikke var bunn i meg da maten til slutt ble servert. Alle sikringene i hodet røyk...

Spiste to hamburgere (men bare ett brød... kveldens eneste skrytepunkt;)), masse salat (Ikke sånn som jeg lager salat, men med masse oljedressing, avokado, feta, kikerter osv. Høykalori!), og deretter kaker... Ett stykke av bursdagskaken, deretter ballet det på seg. Konfekt, rosinbolle, 3 stk chocolate chip cookies... Klarte ikke stoppe, og endte opp stappmett og halvkvalm.

Ikke mye å skryte av: Røft estimert et totalinntak på 2600 kcal.

 

Lessons learned: Ikke ikke IKKE la det gå så lenge mellom måltidene. Og prøv nå for guds skyld å sette en begrensning på forhånd og la det være med det!!

 

Men! Er tilbake på hesten i dag:) Bare vi blir ferdige med konsert og resten av bursdagsfeiringene denne helga, skal vi nok se at jeg nærmer meg noe til neste ukes veiing. Morgendagens veiing har jeg jo allerede ødelagt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hoppe over måltider fører til massiv hevn fra kroppen / hjernen HVER GANG.

 

Da trekkes hele artilleriet frem (dette er noen av våpnene; enormt og ukontrollerbart søtsug, vi synes vi har veldig stor pengebok og kan handle i vei, vi lager forklaringer og unnskyldninger som mer overbevisende enn ølbriller...) og vi gyver løs på alt som passerer vår vei og som er (noenlunde) spiselig, med et heltemot og en iver som ingen andre kan fremvise.....

 

Man er egentlig dømt i det man utsetter det faste måltidet med mer enn en halvtime ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kan ikke komme med noen vise ord, dessverre...

Akkurat som meg i går, prøver bare å glemme hele dagen. Kremt... ;)

 

Men vi er tilbake i dag, med nytt og friskt mot !! :)

 

Jeg driver å diskuterer med meg selv.... Lurer på om jeg bare skal konesntrere meg om å holde vekten nå, MEN så er jeg såååå nærme da...

Det er bare så vanskelig med fult fokus nå i disse sommertider ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, det hjalp med frisk mot i dag! Ingen trening i dag, men jeg har gått tur i en time. Og spist 1400 kcal. Fornøyd:)

 

Slippe, jeg skal lagre din forklaring på konsekvenser av å hoppe over måltider. Konge:D Kommer jo aldri til å tørre gjøre det igjen!

 

Etter å ha studert den siste ukas resultat, ser jeg at jeg faktisk går nesten 5000 kcal i minus denne uka. Gårsdagens kollaps til tross! Men jeg har trent mye, har 22 TP siden forrige fredag. Jeg regner med det sitter igjen mye i kroppen fra i går og forventer ikke akkurat med noe særlig på morgendagens veiing. MEN jeg håper noe har blitt borte på veien likevel:)

 

Dommen kommer i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Spennede !

Gleder meg til å komme inn her i morgen, å se hvordan det gikk :)

 

Hærlighet, exel ark.... ;) Full kontroll med andre ord. Du er RÅFLINK !!

 

1 times tur er jo trim ??

 

 

Ha en fin fredag :)

Jammen er det klart for helg, IGJEN !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Veldig lite spennende, her ble det stillstand.

Jeg er fornøyd med det, onsdagens hodeløse spising tatt i betraktning. Samtidig er jeg litt misfornøyd også, ettersom uka i snitt egentlig har vært ganske bra. Ikke lett å bli enig med seg selv;)

 

Men du har rett, Elisabeth - nå er det snart helg:) Herlig!

Og joda, jeg regner jo en times tur som trim, men jeg føler ikke helt at jeg har trent ordentlig når jeg ikke har fått pulsen skikkelig opp. Jeg forbrenner ikke mye på å gå en time lenger!

Apropos forbrenning.. Nå har jeg forresten fått min kjære, kjære pulsklokke tilbake fra service. De sendte med to(!) nye pulsbelter, så da regner jeg med at det blir vei i vellinga når jeg endelig får tid til å trene igjen. Mandag kanskje? Vi har besøk av svigers hele helgen, og skal feire bonusbarnet som blir fjortis:) Så det blir nok fint lite tid til trim på a mor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...