Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Søndag kveld og helgen har vel egentlig gått helt strålende bra! Akkurat nå er jeg i gang med helgens store utskeielse, en stor kopp kakao laget med kakaopulver, sukrin og ekstra lettmelk. Tilsammen ca 150 kcal :)

Men det får gå! Jeg er så fysen på sjokolade og sjokoladekake at jeg nesten går på veggen her, så planen er å døyve det med kakaoen.

 

Jeg har i mitt hjemmeværende helgemodus vært på trening tre ganger, ikke spist sjokoladekake, og ligget på 1600 sunne kcal pr dag. Jeg har vært oppi kakeboksen sikkert ti ganger og LUKTET på kaken, men altså ikke spist.

Og mye av grunnen til det er min nye, aktivt-valg strategi. Godt fornøyd med den enn så lenge. Resten av grunnen er at jeg har så lyst på den kaka at jeg har nok selvinnsikt til å skjønne at ett stykke aldri ville vært nok :P Og tre-fire stykker - det har jeg ikke råd til, jeg som skal ned i vekt før påske.

Så jeg er superfornøyd med egen innsats denne helgen. Klapp på skulderen til meg selv :D

 

Middag i kveld blir vinterens klassiker, indisk kyllingsuppe fra Trines matblogg. Den er så utrolig god... Og kjæresten, som har vært borte i ni dager og kommer hjem i kveld, ønsket seg den til velkomst. Enkelt valg, da :)

 

Og forresten... restene av sjokoladekaka blir sendt med på jobb i morra... Skal ikke ha noe av at jeg går på en smell på en mandag, når jeg har vært så flink hele helga!

 

Ellers holder jeg på bake brød nå, GR rugbrød. Første gang jeg prøver, så jeg er spent. Alle kornene står nå og bløtlegger seg, og det blir litt av en grøtsmørje!

 

Ok. Mandag i morgen og jeg er KLAR! Jeg skal ha superdager helt frem til fredag, det er planen.

 

God søndagskveld til dere som måtte titte innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du flink, Ninjastar! Kjempebra :)

 

Jeg glir litt oppover vekta, merker jeg, får ikke vært aktiv nok og inntaket et litt for høyt, men det var derfor jeg satte 1.4 som dato for å gjøre opp status, for fra samme dato kan jeg øke på og forhåpentlig komme tilbake til normalt aktivitetsnivå. Tror nok det trengs å gå ned et par kilo også, samtidig med aktivitetsøkning og oppstrammer.

 

Denne uka reiser jeg til Trondheim og Ålesund, kun en liten normal dag hjemme - så...joda...1.4 er en bra dag å sette opp status :)

 

Ha en super og flink uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Mandag og tid for slagplan

 

Nå har jeg hele 8 flinke dager bak meg. Woo-hoo!

Så jeg tenker at jeg nå kan "gutse" og se litt lenger frem enn noen få dager av gangen. Jeg er jo så i flytsonen om dagen at jeg nesten blir skremt av meg selv ;)

 

Planen er å holde koken frem til påskeferien. Vi drar til fjells fredag i palmehelgen, og blir da borte i hele 10 dager. Så det er om å gjøre å få vekk så mye som mulig av overskuddslageret før den tid. (En egen plan for påsken får vi ta når den tid kommer...!)

 

Før påske, har jeg to store ting som skjer: fest med overnatting til helgen, og tre dager på reisefot i fbm en konferanse i utlandet neste uke.

Av erfaring er det ikke lett å holde fokus når man ikke er hjemme og bestemmer selv. Planen er derfor å skeie litt ut på disse dagene. Jeg må være realistisk oppe i det her og ikke la flytsonen gå meg fullstendig til hodet B)

Og på de andre dagene skal jeg være akkurat like flink som jeg har vært de åtte siste :D

 

På de flinke dagene skal jeg altså spise 1400 sunne kcal, og det innebærer ikke spise sjokolade, kake, etc. Jeg skal trene når det passer, men helst 15 TP pr uke.

 

Jepp! Jeg er KLAR for ny uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Av erfaring er det ikke lett å holde fokus når man ikke er hjemme og bestemmer selv. Planen er derfor å skeie litt ut på disse dagene. Jeg må være realistisk oppe i det her og ikke la flytsonen gå meg fullstendig til hodet B)

Og på de andre dagene skal jeg være akkurat like flink som jeg har vært de åtte siste :D

 

Lure damen! Folk med et "normalt" forhold til mat innebærer jo dette nettopp å kunne unne seg litt uten å gå helt av skaftet. Og denne gangen har jeg bestemt meg for at min livsstilsendring skal være varig! Og da må man kunne unne seg noe ekstra av og til. Det viktigste er at man klarer å hanke seg inn igjen etterpå! Du er i en så god stim nå at dette tror jeg du klarer utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det er det jeg også har bestemt. At dette skal være for alltid! Det er god visshet å ha med seg selv, egentlig. Jeg tror og mener virkelig at dette er en endring for livet. Ikke bare en "flink fase".

Og jeg har etter all tiden her inne, blitt ganske flink til å hanke meg inn igjen når jeg må. Så om det går trått ned om dagen, så har jeg i hvert fall ikke rast opp igjen i det tempoet jeg tidligere har gjort. Enda noe :)

 

Men jeg ser jo helt klart at grunnen til at jeg nærmest har stått stille på vekta siden i fjor sommer, er at jeg litt for ofte har gitt meg selv lov til å skeie ut. Så for å gå ytterligere ned i vekt, er det essensielt at jeg snart klarer å være superflink lenge nok til å komme meg ned litt mer enn en kilo eller to.

 

Så med dette i bakhodet, gjør jeg mitt beste for å være flink akkurat nå. Men jeg har virkelig en sulten periode, og det er slitsomt! Puuuh...B) Jeg klarer meg sånn tålelig, men vet ikke hvor lenge jeg holder stand. I morgen skal jeg prøve annen type mat til lunsj enn jeg pleier, for å teste om det har en effekt!

 

Nå har jeg for øvrig hatt to treningsfrie dager på rad, så i morgen er planen definitivt å gjøre noe aktivt. Joggetur eller Corebar, tror jeg! Det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg ikke tør å hviske det, langt mindre skrive det her, men jeg tror vi har løst hele gåten ved å bruke så lang tid som vi faktisk har brukt.

 

Jeg merker, etter en periode med utskeielse, at jeg faktisk har LYST til å hanke meg inn igjen, en god, trygg og lystbetont motivasjon. Før - og det er ikkr veldig lenge siden - fikk jeg panikk etter en periode med utskeielser, for så å spise mer - lenge. Det føles helt fjernt nå...

 

 

Tenk det...

 

Ha en super uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei,

her er jeg igjen.. så kjekt å se dere holder koken!!:)

 

Fortsatt lykke til på den siste nedturen, nå håper jeg jeg kan holde følge med deg en stund utover våren! en liten intesiv kickstart sånn før sommeren vil være bra:)

 

Fjellpia, jo! Velkommen tilbake til oss :) Det var en stund siden sist! Jobber du fortsatt offshore i blant? Eller har du blitt landkrabbe?

 

Den siste nedturen er fortsatt ikke over, så her holder vi koken ennå, ja ;) Men det er ikke mange kiloene til før jeg er klar for å begynne stabilisering. På den annen side har jeg ikke vært mange kiloene unna i ganske lang tid nå, så nå er det på tide med et lite nådestøt. Jeg er godt i gang med en påskeinnspurt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er nesten så jeg ikke tør å hviske det, langt mindre skrive det her, men jeg tror vi har løst hele gåten ved å bruke så lang tid som vi faktisk har brukt.

 

Jeg merker, etter en periode med utskeielse, at jeg faktisk har LYST til å hanke meg inn igjen, en god, trygg og lystbetont motivasjon. Før - og det er ikkr veldig lenge siden - fikk jeg panikk etter en periode med utskeielser, for så å spise mer - lenge. Det føles helt fjernt nå...

 

Ja, tenk det! :D Det er herlig!

Jeg tror mye har skjedd inne i hodet mitt, om ikke fremgangen i kilo har vært så mye å skryte av de siste månedene..

Og for det lange, laaaange løpet vi skal inn i om en liten stund, er nok dette gull verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg forresten spist godt over 1500 kcal, og det er jo et stykke over disse tilmålte 1400. Men på den lyse siden: jeg kom meg tidlig hjem fra jobb og dro ut på joggetur i den nydelige sola som var. Så glad for flexitid! Deretter hentet jeg kjæresten på toget og gikk en lang tur sammen med ham etterpå. Totalt 18 km og 5 TP :D

Jeg ligger an til et realt kaloriunderskudd til fredag, så denne uka burde gi resultater..

 

 

Ukens lyspunkt: En av gutta på jobben kom bort til meg og fortalte helt uoppfordret at jeg hadde inspirert ham slik med det det store vekttapet mitt, og at han etter jul hadde meldt seg på Grete Roede-kurs og allerede gått ned mange kilo. Jeg innrømmer at jeg ble litt stolt, da :) Ikke så ofte at jeg får høre at jeg direkte har inspirert noen til å ta et slik grep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forresten spist godt over 1500 kcal, og det er jo et stykke over disse tilmålte 1400. Men på den lyse siden: jeg kom meg tidlig hjem fra jobb og dro ut på joggetur i den nydelige sola som var. Så glad for flexitid! Deretter hentet jeg kjæresten på toget og gikk en lang tur sammen med ham etterpå. Totalt 18 km og 5 TP :D

Jeg ligger an til et realt kaloriunderskudd til fredag, så denne uka burde gi resultater..

 

 

Ukens lyspunkt: En av gutta på jobben kom bort til meg og fortalte helt uoppfordret at jeg hadde inspirert ham slik med det det store vekttapet mitt, og at han etter jul hadde meldt seg på Grete Roede-kurs og allerede gått ned mange kilo. Jeg innrømmer at jeg ble litt stolt, da :) Ikke så ofte at jeg får høre at jeg direkte har inspirert noen til å ta et slik grep!

 

Skjønner godt at du er stolt da. Jeg tror du er med å innspirere mange, selv om de ikke sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, kikk, det var pent sagt :)

 

I dag er siste innspurt før veiedag i morgen. Jeg har ikke vært 100% flink alle dager, men jeg har ingen dager med store utskeielser. I helgen lå jeg på 1600 kcal hver dag, siden mandag har det vært 14-1500. Litt mer i går. Men! Jeg skal i hvert fall være skikkelig flink i dag :D

Uansett, jeg er nesten litt redd for å si det, men jeg er ganske sikker på at morgendagen vil vise resultater. Eller.... Det BØR den, for dette var min siste uke på en stund uten store happenings.

Fra og med lørdag går det slag i slag med sosiale aktiviteter, jeg er knapt hjemme mellom turene for å pakke om bag'en. Jeg tror jeg har tre netter hjemme i min egen seng de neste to ukene...

 

Så hvis jeg vil fortsette i den gode stimen jeg er i nå, må jeg legge en plan. (Ja, vi liker planer :P )

Og jeg må være innstilt på å si "nei takk" ganske mange ganger i tiden fremover. Det kan bli tøft, men det lar seg gjøre.

Planen må også inneholde en liste over sunn og god påskekos! Så her har jeg litt å jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så hærlig å få en så flott tilbakemelding på jobb ang vektnedgangen !

Det er jammen modig gjort av han som kom bort til deg, så det skal du virkelig ta til deg ! :)

 

Tenker du kommer til å få en nedgang i morgen, det kjenner jeg på meg ;) ( eller er det bare influensaen som herjer i kroppen ?? ;) haha..... TØRR humor her ja... )

Jeg blir såååå imponert over kalori regneskapene dine. Du er bare RÅ ! Jeg hadde blitt dritt lei av å holde på med den tellingen, så all honør til deg :D

 

Gratulerer med fullført joggetur ! Det er sååå godt bare man kommer igang. Godt å kjenne att formkurven går oppover. Og prøv å holde deg frisk ! Utrolig hvor mye en uke med feber kan ødelegge...., det har jeg erfart tideligere....

 

Åh, syns det hørest ut som en suuper spennende jobb du har !

Litt misunnelig på all reisingen din.

Jeg reiser ikke i det hele tatt på jobben, sitter på kontor og fører regnskap og div kontorarbeid... B)

 

P.S En god plan er nøkkelen til suksess !

Sunn påskemat, den må vi tygge litt på... ;)

appelsiner, selvsagt !

Og lett kakao. Kom gjerne med tips når du har slagplanen klar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Krysser fingrene for gode resultater!

 

Når det gjelder påskekos så har jeg et par forslag, og fordelen med alle disse er at man kan bruke fruktrasjon, melkerasjon og/eller kosemerker, så da får man kos uten dårlig samvittighet!

 

Det første er noe så enkelt som en fruktsalat. Eks eple, pære, appelsin, kiwi, banan, melon, blåbær og bringebær. Smaker godt alene, men også godt med vaniljekesam eller Yoplait dobbel 0 vaniljeyoghurt.

 

Har en epledessert mamma av og til lager - kutt epler opp i passe biter, puttes i gryte eller ildfast form (jeg har en med lokk som kan stå på plate som jeg bruker) sammen med grovhakkede mandler og gjerne også litt rosiner. Strø over kanel og kanskje pittelitt sukker (kommer an på eplene). Ha litt vann i bunnen, kok opp og la koke til eplebitene er møre. Kan med fordel kokes ferdig før f.eks. middag, dersom man lar det stå under lokk er det akkurat passe lunt når man skal ha dessert. Smaker godt alene, men enda bedre med tilbehør som ved fruktsalat eller en kule med en eller annen "snill" is.

 

Jeg så en oppskrift på nettet nå i uken som definitivt må prøves - sjokoladebanan. Ta en banan med skall, lag et snitt på langs og putt i 3 ruter med mørk sjokolade. Pakk i folie og stek i ovn på 200 grader til sjokoladen er smeltet og bananen er myk. Kan fint slenges på grillen og. Spises rett fra skallet, server gjerne med noen bær. Mener det var tohundreognoen kalorier (ca. 220?), men det kommer vel an på bananens størrelse og sjokoladen.

 

Smoothier er også godt. Eks. frosne bringebær og eplejuice i en blender. Mmmmm! Legg til en varm solvegg så kan man jo tro at det er sommer... :)

 

Fysj nå ble jeg sulten. Godt det er tid for et lite mellommåltid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen fristende forslag, Krusmynte! Den epledesserten virket spennende, så den må jeg definitivt prøve :)

 

Den funker sikkert også med vaniljekesam...

 

Ninjastar, lykke til med veiing i morgen! Håper det blir så bra som du fortjener etter innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nam-nam-nam, Krusmynte - her var det mye som hørtes godt ut! Supre tips til påsken :D

 

Jeg er for øvrig godt i gang med utkastet til en påskeplan, og skal ha en spikret før avreise neste fredag. Det skal bli godt å ha noen kjøreregler gjennom 10 dagers ferie, for etter lang juleferie og lang vinterferie, kan jeg ikke lenger fortsette slik at lange ferier er det samme som slankefri. På tide å stramme inn :)

 

Og takk for lykkeønskninger! Jeg er spent, og krysser fingre for meg selv... Håper jeg rekker rapport i morgen tidlig! Jeg skal tilbringe hele dagen i Oslo hos en kunde for å presentere det prosjektet jeg har jobbet med siden i høst, og det blir typisk en hektisk dag. Men jeg skal ikke spise usunn møtemat, og jeg skal IKKE ramle innom bolledisken til Deli Deluca på vei hjem. Bare for å ha sagt DET på forhånd, hehe!

 

Nå må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg i morgen. Det begynner å skorte på representative jobbklær i garderoben, så kanskje litt shopping må til snart?! Hm. Innmari trist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal ikke spise usunn møtemat, og jeg skal IKKE ramle innom bolledisken til Deli Deluca på vei hjem. Bare for å ha sagt DET på forhånd, hehe!

 

Nå må jeg finne ut hva jeg skal ha på meg i morgen. Det begynner å skorte på representative jobbklær i garderoben, så kanskje litt shopping må til snart?! Hm. Innmari trist ;)

 

Lykke til med presentasjonen i morgen, Ninjastar, yoy'll wipe them off their feets :D :D :D

 

Du kommer til å gå rett forbi Deli Delucaen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Ned 0.6 kg siden forrige fredag - det går sakte, men det går da :) Eller, det er jo ikke egentlig sakte, det er bare det at det går så mye fortere å legge PÅ seg, og sånn sett blir jeg bittelitt utålmodig når jeg vil andre veien ;)

 

Ha en strålende fredag, folkens!

 

Ps Slippe: Tusen takk - har jo alltid litt sceneskrekk, men det går seg vel til B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! 0,6 kg er en fin nedgang! Det er mer en en halvkilos pk med smør... Når man står med en sånn i hånden, så føles det ikke så lite likevel synes jeg...

 

Jeg har sett litt på hvordan vektnedgangen min har sett ut de gangene jeg har slanket meg, og jeg har ikke gått ned noe særlig mer enn en halvkilo pr uke. Noen uker mer, andre uker mindre. Det viktigste er jo at det går nedover.

 

Det føles litt som det går sakte, for vi vil jo helst ha resultatene med en gang. Men om noen uker når vi ser tilbake, så har det egentlig ikke gått så sakte likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Grattis! 0,6 er jo kjempe - som Nickii sier så virker det så mye mer når man ser for seg en smørpakke. Når det er sagt så vet jeg jo hvor skuffende det kan være at det ikke er mer synlig på venten når man har vært kjempeflink, men kroppen er nå en gang en finurlig greie som ikke alltid er enig med hjernen vår... *ler*

 

Håper prosjektpresentasjonen i dag har gått bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flott nedgang, 600 gram er ikke å kimse av ! :D

 

Her i huset var vekten plutselig 2 ?!?! kg lettere enn i går...

Skal tro om det har noe med att formen er oppattstigande ? ;)

 

Håper presentasjonen din gikk fint ?

 

Ønsker deg en goood helg !! :D

 

Her er det avslappning, og "recovery" på planen...

Første dag uten feber siden søndag, hærlig !

Men ikke noen topp form nei....

Tacopai på menyen i kveld, og den er IKKE GR anbefalt nei.... :blink: hehe !!

Noen spennende planer for helgen ?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, puuuuh, tusen takk dere, jeg er så lettet - presentasjonen gikk veldig bra :) Så nå er jeg passe tom og utladet, som jeg ofte blir etter slike dager jeg har brukt mye tid på å forberede meg til. Og klar for nytt jobbprosjekt etter påske!

 

Ellers er jeg matmessig ganske fornøyd med dagen i dag. Jeg har ikke spist noe usunt, men det ble litt større lunsj enn vanlig (jeg var skrubbsulten og måtte ha nok til å roe nervene, hehe). Dessuten har jeg skeiet ut i form av hele to kaffe latte'r (med lettmelk, altså), og taco til middag. Men jeg kjøpte ikke boller på Oslo S (yay!), og til tross for et totalt inntak på 1700 kcal i dag, er jeg egentlig godt fornøyd. (Men neste gang får det holde med én latte...)

 

Som tidligere nevnt, starter min utfordrende periode allerede i morgen. Nå går det slag-slag fremover. I morgen drar jeg på bursdagsfest med overnatting (og masse vin..) hos en venninne jeg ikke har sett på lenge, det skal bli veldig koselig. Tirsdag skal jeg bort på sosial jobbtur i tre dager, deretter hjemme én natt før avreise påskeferie. Hele 10 dager til fjells!

 

Jeg ER veldig fornøyd med mine 0.6 ned, og dere har helt rett. En smørpakke er ikke noe å kimse av :)

Men jeg ser at de neste to-tre ukene nok ikke gir rom for mye nedgang. Jeg har likevel et mål om å kose meg med måte, og å drikke så lite alkohol jeg klarer å komme unna med. Alle monner drar, og jeg planlegger ikke å ta slankepause denne perioden. Alt skal registreres så godt det lar seg gjøre, og jeg skal også knipe inn der jeg kan. Jeg skal i hvert fall ikke opp!! Og jeg skal veie meg igjen neste fredag, åkke som B)

 

Vel! Nå er det i hvert fall helg, og det er helt heeeerlig :) Lurer litt på om jeg skal prøve å skvise inn en treningsrunde i morgen tidlig? Hm, må tenke litt på den.

Fortsatt god kveld, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, puuuuh, tusen takk dere, jeg er så lettet - presentasjonen gikk veldig bra :) Så nå er jeg passe tom og utladet, som jeg ofte blir etter slike dager jeg har brukt mye tid på å forberede meg til. Og klar for nytt jobbprosjekt etter påske!

 

Ellers er jeg matmessig ganske fornøyd med dagen i dag. Jeg har ikke spist noe usunt, men det ble litt større lunsj enn vanlig (jeg var skrubbsulten og måtte ha nok til å roe nervene, hehe). Dessuten har jeg skeiet ut i form av hele to kaffe latte'r (med lettmelk, altså), og taco til middag. Men jeg kjøpte ikke boller på Oslo S (yay!), og til tross for et totalt inntak på 1700 kcal i dag, er jeg egentlig godt fornøyd. (Men neste gang får det holde med én latte...)

 

Som tidligere nevnt, starter min utfordrende periode allerede i morgen. Nå går det slag-slag fremover. I morgen drar jeg på bursdagsfest med overnatting (og masse vin..) hos en venninne jeg ikke har sett på lenge, det skal bli veldig koselig. Tirsdag skal jeg bort på sosial jobbtur i tre dager, deretter hjemme én natt før avreise påskeferie. Hele 10 dager til fjells!

 

Jeg ER veldig fornøyd med mine 0.6 ned, og dere har helt rett. En smørpakke er ikke noe å kimse av :)

Men jeg ser at de neste to-tre ukene nok ikke gir rom for mye nedgang. Jeg har likevel et mål om å kose meg med måte, og å drikke så lite alkohol jeg klarer å komme unna med. Alle monner drar, og jeg planlegger ikke å ta slankepause denne perioden. Alt skal registreres så godt det lar seg gjøre, og jeg skal også knipe inn der jeg kan. Jeg skal i hvert fall ikke opp!! Og jeg skal veie meg igjen neste fredag, åkke som B)

 

Vel! Nå er det i hvert fall helg, og det er helt heeeerlig :) Lurer litt på om jeg skal prøve å skvise inn en treningsrunde i morgen tidlig? Hm, må tenke litt på den.

Fortsatt god kveld, folkens!

 

Kos deg masse hos din venninne. Du er kjempeflink. Heia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Mandag kveld allerede, her går tida litt for fort akkurat nå! Må være den timen vi mistet i går natt....

 

Fest på lørdag var selvfølgelig en utrolig hyggelig affære, men noen slankekveld var det definitivt ikke. Jeg begrenset meg på vinfronten og drakk kun to glass (til meg å være er det uhyggelig lite på fest, høhø). Men det ble servert ost og kjeks, og da er løpet kjørt allerede på første runde. Deretter var det kake (jeg smakte to små stykker), og enn så lenge kunne jeg ha klart å berge stumpene. Men så ramlet jeg HELT av lasset når smågodtet kom på bordet langt utpå kvelden. Totalt? Sikkert en 3000-kcal-dag, skal jeg gjette :rolleyes:

 

Og ettervirkningene sliter jeg med! Den piffen jeg hadde forrige uke, er bare... poff, hvor? Borte! Jeg har lyst på søtt og usunt og store mengder av alt, og det lover IKKE godt når jeg reiser bort i morgen. Det blir to kvelder med god mat og drikke, og mye sosialt innimellom. Og lange reiseruter, noe som alltid gjør meg ekstra sulten, av en eller annen grunn.

 

Så denne påskeplanen jeg er i gang med blir viktigere enn noen gang, for jeg kjenner på humøret at jeg mest har lyst til å gi blanke de neste to ukene. Og DET skal vi ikke ha noe av! Jeg er bare nødt til å mønstre noe viljestyrke og stå-i-mot-vilje før jeg havner altfor langt utpå.

 

Så.... da er det bare å leite, da?! Regner ikke med at motivasjonen min finner tilbake til meg helt av seg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har tenkt litt på det jeg skrev i går. Jeg ser at det nå fort bærer i feil retning med meg. På samme måte som det gjorde rundt påsketider i fjor - og etter det har det egentlig ikke gått noe særlig fremover med meg. Eller.. det vil si nedover..:rolleyes: En runde med utskeielser avløses av to flinke uker, og slik går no dagan. Med et summa summarum resultat som viser på stedet hvil. Noen måneder, greit, det må man regne med. Men snart et helt år?!?

 

Jeg kjenner med hele meg at jeg ikke vil ha det slik lenger. VIL IKKE! Jeg er overmoden for å begynne en stabiliseringsprosess, og da er det helt avgjørende at jeg en stund til klarer å være superflink til tross for fest. Til tross for jobbtur. Og til tross for påske.

 

Jeg må rett og slett slutte å gi meg selv lov til så mye. Jeg må fortsette slik jeg gjorde før helgen, være sunn og flink og ikke dvele ved alt jeg ikke kan. Fokuset må flyttes til målet der fremme og hvorfor jeg gjør dette. Mye av målet er allerede oppnådd, og det er jeg selvfølgelig utrolig godt fornøyd med, men jeg ønsker meg også tilfredsstillelsen og mestringsfølelsen av å oppnå et mål jeg har satt meg. Så jeg gir meg ikke her jeg er nå. Samtidig er det uaktuelt å fortsette et år til i samme tralten, så grep må gjøres ;) Rett og slett!

 

 

Pssst: Samtidig må jeg legge til at jeg er uendelig glad for å ha dere andre slankevennene mine her inne. Uten dere hadde jeg nok ramlet av for lenge siden. Og DET hadde ikke vært et bedre alternativ! Takk til dere, søtingene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...