Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

[Jeg har nå trent 60 min på ellipsesykkelen, ble 16 km, fornøyd med det. Ikke like kult at feieren kom på døra her idet jeg gikk av sykkelen, så åpna døra med håret til alle kanter, rant svette av meg, våte flekker på klærne og selvfølgelig hadde jeg kortbukse med ubarberte legger og tegneserie sokker...haha... ;):)

 

 

Den var fine!! Alltid kjekt å bli sett når en ikke er på topp. Jaja, ikke for det, skal se at han syntes du var en skikkelig friskas!!!

 

Stå på videre, syns du er så flink med alle smårollingene dine!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heldigvis for meg klarte jeg å hente meg inn igjen i går, så totalt endte jeg på ca 1450 og veldig fornøyd med det! Motivasjonen er tilbake, det NYTTER - og det må jeg aldri miste troen på, for til sommeren/høsten er jeg slank! ;)

 

Trening i morgen først på SATS - spinning - og så svømmehallen med ungene - da får jeg brent av enda litt flesk :) hihihi

 

Ha en super dag alle - SÅ GLAD jeg gikk inn her i går og hentet ny motivasjon! :) Takk til alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten "snik-veiing" i dag siden jeg skal på hotell-weekend .....STØNN.... !!

Vekta viste 0,5 kilo OPP!!! Har trent masse - ca 11 poeng hittil denne uken! Kaloriinntaket har ligget på rundt 1600 - betyr vel at det er for høyt - og at jeg må redusere!!

 

Ser jeg nå litt mørkt på helgen - forsøker å legge opp en slagplan der jeg er VELDIG restrektiv med hva jeg kan unne meg!

Blir nok tøfft å være måteholden ved frokostbuffeten og til de andre måltidene....for ikke snakke om vinen!! MEN JEG SKAL KLARE DET!! ;)

Noe trim blir det vel også tid til - slalom eller langrenn, svir vel av noen kalorier på det også!

 

God helg og lykke til alle sammen, dere er kjempeflinke :) Får masse inspirasjon og pågangsmot av å lese det dere skriver!!

 

Mål denne uken - ned 0,5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke og aktive dere har vært her inne! :) Jeg var jo med fra begynnelsen av, men ikke fått oppdatert i det siste.

 

En liten oppdatering fra denne kanten: Har hatt en grei nedgang siste ukene, er fornøyd, men skulel gjerne sett at det hele gikk fortere! Men det er jo som de sier, når man går sakte, men sikkert ned, er det større sannsynlighet for at man holder seg der permanent! Jeg har troa på å endre livsstilen, ikke kjøre en steinhard kur som uansett ikke funker i det lange løp. Jeg har også klart å holde meg til treningsprogrammet, trener to ganger pr. uke. Holder også, som nevnt tidligere lenger ned i tråden her, på med godtefrie uker. Det gir en fantastisk følelse av mestring å klare å hold emeg unna den sjokoladen. Hurra! :)

 

Har dere noen hyggelige planer for helga da?

 

Selv har jeg en hyggelig helg, med mange koselig planer foran meg. GLeder meg over at det endelig er fredag :(

 

God, sunn og morsom helg ønskes dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for alle "god bedring" hilsninger :) Formen er oppadstigende, men ikke helt bra. Et og et halvt døgn med omgangssyke resulterte i 2,5 kg ned! Så nå gjelder det å begynne å spise forsiktig og drikke litt væske så formen kommer seg... Orker ikke kaste opp mer så jeg får være litt forsiktig i dag.. Vet vekten peker opp igjen til mandag, men morro å se lavere tall, jeg har noe å glede meg til..!

 

Så bra du er på rett spor igjen dundas :)

 

Hyggelig å se dere igjen calli og kira :) Godt dere ikke har ramlet av lasset. Opp 0,5 kan kanskje komme av treningen din kira? Ha en nydelig helg og bli med på veiinga på mandag begge to :( Kommer kanskje litt motivasjon av det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Kira: sist uke trente jeg mer enn noensinne og spiste bare riktig, og vekta sto bom stille på mandag. Veide meg igjen tirsdag morgen, og da hadde vannet i kroppen sluppet taket og gått ned i vekt. Så bare gi kroppen litt tid til å venne seg til treninga, så skal du se den går nedover :(

 

Om vekta mi viser det samme på mandag kommer jeg til å bli fornøyd, jeg har bare fått 7 trimpoeng denne uka (skal ha 16-18). Har hatt så utrolig mye å gjøre på dagen og kvelden, så har ikke fått trent.

 

I dag har vi barnevakt for alle 4 ungene faktisk! Farmor og farfar har hentet de store, skal passe de til søndag. Skal kjøre babyene til mamma i 18 tida, skal sove der til i morgen. Babyene tar flaske og ser mamma to ganger om dagen, så det går nok bra selv om jeg er nervøs. De største hadde vi ikke barnevakt for før de var nærmere 2 år! Mamma kommer om morgene og passer de små imens jeg leverer, og kommer tilbake kl.15 og passer imens jeg henter :)

 

Ha en flott helg alle sammen! Skal på kinarestaurant og kino med mannen ikveld, koselig med litt alene tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag alle sammen :)

 

Jeg har nå gått til innkjøp av noen nye klær, og alle i størrelse 48. Har i skrivende øyeblikk på et ny par jeans (som selv om de er noe trange enda, så får jeg de på meg) og en topp, og det er veldig kjekt må jeg si

 

For meg som i mange år hadde størrelse 52 som hovedstørrelse, men som i en periode mått opp i størrelse 54, så er dette veldig moro!!

Håper det fortsetter nedover!!

 

4snupper: Er veldig imponert over at du får trent så mye som du gjør med tanke på at du har tvillinger som er så små enda. Kan ikke skjønne annet enn at du vil nå målet ditt uten større problemer :)

 

MissMuppet: Så fint at du begynner å bli bedre. Det er aldri særli moro med omgangssyken. Hadde den helt i begynnelsen av januar, og var vrak en ukes tid, før jeg var ferdig med alt... Men, det går over til slutt, og da føles det så utrolig godt å være frisk igjen :(

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Åh, gratulerer Maeve, er det ikke bare helt fantastisk? Den beste følelsen er å gå ned i klesstørrelse. Stå på videre!!

 

Kvelden i går og natten ble ikke helt som håpet,tiden ble tilbragt på do :) i dag spiser jeg bare ris og stekt kyllingfilet og magen er så mye bedre,heldigvis. Korn,spes hvete kan være vanskelig å fordøye,så magen tålte nok ikke det i går. Vekten i dag viste 90 blank,ned 3 kg denne uken pga omgangssyken, men veeeeet jo jeg går opp igjen sikkert to av dem når mat og væskebalansen er gjennopprettet. Nå har jeg vært på 90 og kan glede meg til jeg ser tallet igjen :) Det hagler med hyggelige kommentarer fra gubben her,og det er morro. Han har forøvrig fått ned 5 kg siden JEG begynte på kurs,uten å gjøre en innsats. Dvs han spiser litt mindre middag og ikke potetgull på kvelden....!?.. Og han har "bare" knappe ti kg for mye,ikke som mine 30... Urettferdig!!

 

Nå skal jeg slappe av litt,tar på å være syk.. Eldste her blei henta av besteforeldre til overnatting og det er bare helt vidunderlig! Et barn igjen som legger seg kl 18 skal vi klare :( ha en fin kveld jenter og husk å ikke overspis godteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så deilig Maeve, er jo så utrolig bra motivasjon å komme seg inn i klær igjen :( Str.44 i vanlige bukser er alt for stort til meg nå, henger og slenger, men i jeans må jeg ha 44 med strikk i knappen for jeg får den ikke ordentlig igjen..hehe.. Gleder meg så utrolig til å få på meg 38 igjen..selv om det er leeeeeenge til!

 

I dag skal jeg trene ekstra mye siden vi spiste på kinarestaurant fredag og jeg ikke helt hvor mye kalorier det var i maten. (Bestilte kyllingfilet med grønnsaker i chilisaus). Så i dag skal jeg ta 120 minutter på ellipsesykkelen og styrke etterpå, spent å se hvor mye jeg forbrenner og hvor langt jeg sykler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

120 minutter på ellipsemaskin? Jeg dæver jo etter 20 minutter og da er det lagt inn pauser!!! Helt tydelig vi har forskjellig utgangspunkt her :(

 

Denne uken har vært helt ræva!!! Har trent og spist riktig mandag og tirsdag og resten av uken har vært tilbrakt i senga eller på do.... I dag måtte jeg på legevakten for å få medisiner for denne magen så nå håper jeg ting ordner seg etterhvert, er skikkelig lei!

 

Lykke til i morra folkens :) Jeg veier meg jeg også selv om den er riv ruskende feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Rakk å sykle 3 mil på ellipsesykkelen som intervall trening, da var jeg ganske gele i beina på vei ned trappa :( Men, veldig deilig nå på kvelden da! Jeg var veldig godt trent før jeg ble gravid med tvillingene, så utgangspunktet mitt er ikke så ille etter graviditeten heldigvis :)

 

Regner med vekta står stille i morgen siden jeg ikke har telt kalorier fredag og lørdag og siden jeg trente så hardt i dag, men fornøyd med det og jeg :)

 

Lykke til i morgen alle sammen, håper dere alle blir fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke damer, er imponert over hvor mye som trimmes av enkelte. Selv har jeg utrolig nok kommet opp i rundt 15 trimpoeng bare på å gå turer. Det er jeg veldig fornøyd med. Merker faktisk på buksene at det er litt bedre plass, og lettere å få igjen knappen. Og det til tross for at jeg ikke har gått ned mer en ca tre kilo. Jeg sliter litt med å legge inn det jeg spiser på nettet, det tar jo så usansynlig lang tid enkelte dager før det oppdateres. Synes av og til at jeg ikke gjør annet en å vente på PCen.

 

Denne uka har det vært litt sløvt med veiing av mat, og med kontroll av type mat jeg har spist. Derfor tror jeg ikke det blir noen stor nedgang i morgen, hvis det blir noe i det hele tatt....

 

Vi skrives i morgen, håper mange blir fornøyde med resultatet. Jeg for nok ta meg litt i nakken, slik at neste uke blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Fornøyd med veiing i dag, vekta viste 84,2 kg :( Da har jeg gått ned 6,8kg totalt på 4 uker, fornøyd med det!

 

Det er 2 kg siden mandag, men snikveide meg tirsdag siden jeg syntes det var rar vekt, og siden tirsdag er det da 1,2 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger seriøst hjelp... Veier nå 97kg!!! hjelpes meg..forstår ikke at det går ann..har sittet å stappet i meg godteri hver dag...gikk ned 12 kg for noen måneder siden, men de gikk jeg rett opp igjen...

 

håper jeg kan finne litt støtte her.. jeg er 28 år, er mamma til to gutter på 6 og 3, bor i oslo :( ønsker å veie 70kg.. dvs 27 kg ned...:)

 

vi får se hvor langt jeg kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Velkommen med mamma28 :( Her er det motivasjon å hente og veiedag mandager hjelper også til..

 

En uke med sykdom er over og jeg er enda ikke frisk.. Vekten i dag viste 89,8 som er ned totalt 7,5 kg! Bare siste uken har jeg tatt av 3,2 kg i væske (og sikkert muskler).. Dette kommer nok på fort som svint når magen begynner å virke igjen.

 

Lykke til jenter :)

 

 

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 4: 89,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen med mamma28 :( Her er det motivasjon å hente og veiedag mandager hjelper også til..

Takk for det. Har vært og registrert inne i matskjemaet. Hva er disse frimerkene? det forsto jeg ikke så mye av...

 

hvor ofte trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Velkommen hit mamma 28 :) Er en flott gjeng her inne, så håper du finner motivasjon og den støtten du trenger for å nå målet ditt :)

 

Jeg er også 28 år, har barn i samme alder som deg, så bare si fra om du vil møtes en dag for å gå tur, leke med barna eller kino for litt ekstra motivasjon :( Du kan også sende meg en melding her inne om du er på facebook, så kan du få et ansikt til nicket mitt.

 

Frimerker er "kosemerker", der kan du spise litt nei mat eller godteri. Det er 14 per uke, eller 50 kalorier per dag. Jeg pleier å spare opp alle frimerkene til en dag for å få litt mer god mat eller en rull med sjokolade, 50 kalorier per dag er nesten ingenting!

 

Det er anbefalt at du har 7 trimpoeng per uke, og av disse bør det være 3 økter med styrketrening på 15 min per økt. Det går faktisk veldig fort, om du tar feks 200 situps, 50 armhevinger og noen knebøy har du 15 min på null komma niks! Viktig med styrketrening samtidig som man går ned i vekt for å ikke miste muskelmasse.

 

Jeg ligger på 16-18 trimpoeng per uke, jeg trener hjemme. Har ellipsesykkel som jeg sykler på og i tillegg vekter, strikker, matte, rockering og zumba her hjemme. Fant ut at det var lettere nå som jeg er hjemme i permisjon, vanskelig å få tid til å trene på studio.

 

Masse lykke til, håper dette går bra for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg med Mamma28 - det gir masse motivasjon og være med her!!

Kjenner meg godt igjen :) Ikke "se deg tilbake" tenk kun på hva du kan få til i dag og tiden fremover, hver dag gir nye muligheter!!

 

Ellers så kan jeg melde at helgen ikke helt gikk som jeg hadde planlagt :)

Klarte å holde meg unna snop og de mest kaloririke matvarene - spiste mye fisk, frukt og grønnsaker!! MEN.....vin, avec og champagne er vel ikke akkurat lurt å innta når man skal ned i vekt!! :( Ble nok langt flere glass enn jeg hadde planlagt!!

 

Gjort er gjort ...... ikke no' vits i å dvele ved det! Var på treningssenteret kl. 0700 og gjorde unna 15 min kondis (det HATER jeg virkelig!!) og så 50 min hard styrke før jobben - sitter "mør" og med god samvittighet - neste økt blir onsdag!! Målet er 3 ganger i uken!

 

Stå på folken - dere er kjempeflinke!

 

Har ikke veid meg i dag (feiget ut) - skal få gjort det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit mamma 28 :) Er en flott gjeng her inne' date=' så håper du finner motivasjon og den støtten du trenger for å nå målet ditt :)

 

Jeg er også 28 år, har barn i samme alder som deg, så bare si fra om du vil møtes en dag for å gå tur, leke med barna eller kino for litt ekstra motivasjon :( Du kan også sende meg en melding her inne om du er på facebook, så kan du få et ansikt til nicket mitt.

 

Frimerker er "kosemerker", der kan du spise litt nei mat eller godteri. Det er 14 per uke, eller 50 kalorier per dag. Jeg pleier å spare opp alle frimerkene til en dag for å få litt mer god mat eller en rull med sjokolade, 50 kalorier per dag er nesten ingenting!

 

Det er anbefalt at du har 7 trimpoeng per uke, og av disse bør det være 3 økter med styrketrening på 15 min per økt. Det går faktisk veldig fort, om du tar feks 200 situps, 50 armhevinger og noen knebøy har du 15 min på null komma niks! Viktig med styrketrening samtidig som man går ned i vekt for å ikke miste muskelmasse.

 

Jeg ligger på 16-18 trimpoeng per uke, jeg trener hjemme. Har ellipsesykkel som jeg sykler på og i tillegg vekter, strikker, matte, rockering og zumba her hjemme. Fant ut at det var lettere nå som jeg er hjemme i permisjon, vanskelig å få tid til å trene på studio.

 

Masse lykke til, håper dette går bra for deg![/quote']

 

Oi så flink du er :) Jeg kan trene gratis i arbeidstiden så jeg hadde tenkt å begynne med en time, to ganger i uken. Men da hadde jeg bare tenkt å jogge. Det er greit med litt styrketrening også ja? Jeg har steppkasse hjemme med aerobics dvd. Kanskje etterhvert så kan jeg øke til 3 ganger per uke...Må bare komme litt inn i det først. Og tusen takk for en hyggelig velkomst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg med Mamma28 - det gir masse motivasjon og være med her!!

Kjenner meg godt igjen :( Ikke "se deg tilbake" tenk kun på hva du kan få til i dag og tiden fremover' date=' hver dag gir nye muligheter!!

[/quote']

 

wow kl 7 i dag tidlig? du er jo superflink...jeg skal trene etterpå kl 14-15 hehe:) men det er i arbeidstiden så det er jo greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Å, skulle ønske jeg hadde hatt mulighet å trene så tidlig, man får jo så mye energi av å trene og dagen blir så fin når man er ferdig med det.

 

Men, med to som skal leveres i barnehage og skole med to babyer på slep går formiddagen rimelig fort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det på tide med veiing igjen da, og denne gangen viste vekta ubønnhørlig opp 300gr fra forrige uke...

 

Fryktelig irriterende, men får bare skjerpe meg litt denne uka her. Legge litt ekstra i trening, og være litt flinkere med maten.

 

Maeve

Startvekt (før uke 2): 96.7kg

Vekt uke 4: 96.0kg

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 4: 89,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott nedgang dere har hatt, bøyer meg i støvet:).

 

Jeg har gått ned 4,2kg på disse 4 ukene, og motivasjonen er fortsatt på topp. Har aldri vært innom tanken at dette "gidder" jeg ikke mer, er fornøyd bare med det!

 

Veldig kjekt å følge med på tråden dere, gir voldsom inspirasjon å følge med hvor flinke alle er!!!

 

Stå på videre, Maeve, dette klarer du!! Hold fokuset!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...