Gå til innhold

Dagens middagstips... ??


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

I dag er jeg hjemme med syk gutt, så da ble det baking ! :o

 

Laga tacosnurrer fra Grunnboken til GR ! Og de ble fantastisk gode !

Jeg har alltid store problemer med å følge en oppskrift, så jeg gjorde en liten vri på den. Har lagd de gør, og syntest att fyllet ble litt tørt...

Så jeg tok en pk hermetisk tomat med basilikum og oregano og en halv pk toro pizza saus med tomat og løk. hakket opp en halv purreløk og tilsatte, + en ts splenda.. Kokte dette i 5 minutter. Tok så stavmikseren og blandet alt ( Så ser ikke småtrolla noe grønt oppi der som de ikke liker... )

Smørte denne sausen først på deigen som er kjvelet ut, så karbonadedeigen og mais, og i tillegg hakket purreløk.

Brukte vanlig norvegia i stedet for lett.

Og de ble sinnsykt gode !!!

Vanskelig å stoppe på 2 stk som jeg hadde bestemt meg for jeg skulle spise... :(

 

Middag i dag blir hjemmelagd fiskegrateng med kokt og røkt torsk i. Nam !

Poteter og raspet gulrot/eple til !

 

Håper noen prøver tacosnurr oppskriften, den er vel verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Den oppskrifta skulle vi gjerne ha sett nærmere på, Mai01 - kylling thai-suppe hørtes spennende og annerledes ut. Og hvis den hjelper på forbrenninga i tillegg må jo det være rene kruttet....:o

 

Raspede epler og gulrot, Elisabeth - blander du de eller?

 

Hilsen nysgjerrig Krepsedame:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Blander raspet eple og gulrot !

Bittelitt sitronsaft på eple, siden det blir brunt.

Veldig godt, og saftig ! :(

 

Ja, vi tar gjerne imot oppskrift på den thai suppen ! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

bare jeg som lager middag eller ?? :o

 

I dag er det marinert kalkunbryst, potetbåter, saus, brokkoli, gulrot, og stekt squash, paprika og løk på menyen. Får gjester, så da må det være litt skikkelig :)

 

Dessert : Sjokoladepudding på de andre, ikke no på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Har hatt stekt laks med dampede rotgrønnsaker og wokgrønnsaker blandet samt potet. Hadde bittelittegranne perpperrotsaus (kjøpt på IKEA) på og det ble nam-nam......

Hadde tenkt å ha agurksalat til, men den var "utgått" for å si det sånn;)

 

Den største utfordringen er å lage en velsmakende middag uten for lang tid sånn midt i uka og da gjelder det å bruke huet i stedet for kokebøkene ofte for min del.

 

Utrolig masse gode smaker å hente som en kan bruke på alt av råvarer. Man velger det lettlagede og smaksetter.....og vips...nam-nam :-)

 

Skal prøve raspet gulrot og eple på neste fiskemiddagen, Elisabeth...høres litt sånn gourmet ut :-)

 

I morgen blir det kylling og grønnsaker av et eller annet slag - kanskje blomkålpurè med litt brokkoli i for fargen sin del.....Kjenner jeg blir glad ved tanken, og en kan da ha litt sweet chili-saus til - hvis en ønsker....

 

Da er det vel bare middagsluren igjen - ha det så lenge ....zzzZZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle former for kylling, egg :o Hvis du registrerer i diett.no ser du næringsinnholdet i maten du spiser. Kanskje et tips for en periode for å se sammensetningen i det du spiser?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag brukte vi 15 minutter på middagen:-).

 

Vi hadde terteskjell med hvit saus ++.

 

Lager hvit saus og tilsetter fløtepudding i biter, masse selskapserter, boks med reker og crabsticks. Varmer skjellene litt i ovnen, og vips en forholdsvis sunn og veldig enkel matrett som ihvertfall ungene våre liker veldig godt!!

 

Jeg skal prøve å huske å finne oppskrifta på thaisuppa neste gang jeg er inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg må da være som rene protein-berta jeg da:-) Kylling og egg går lett inn her. Jeg spiser ett egg hver dag og reker også... og så er det salat og grønnsaker da....vet ikke riktig hva det blir av dette - men jeg føler meg jo ganske grei!!!:o

 

Artig å høre om terteskjellene dine Mai01! Før "i gamle dager" var dette en yndet klubbmat og også veldig populært som forrett......da i mindre porsjon selvfølgelig. Kalte det for fiskeboller i skjell - artig at det har fått sin renessanse igjen - og at unger synes dette smaker er jo flott :-) :-)

 

Må nok begynne å tenke litt på middagen til helga - føler vi må feire litt - slankekrigen her i huset har gått over all forventning!!!

 

Snakkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som lager middag eller ?? :o

 

I dag er det marinert kalkunbryst' date=' potetbåter, saus, brokkoli, gulrot, og stekt squash, paprika og løk på menyen. Får gjester, så da må det være litt skikkelig :)

 

Dessert : Sjokoladepudding på de andre, ikke no på meg :([/quote']

 

Haha, ja kanskje det?

 

Jeg gjør, men syns ofte de er så kjedelige at jeg ikke trenger å fortelle om det...hihi...

 

I går hadde vi rester av lasagne, lagde enorm posjon på lørdag og deilig å finne igjen i går.

 

I dag skal vi ha noe raskt, tror det blir fiskekaker til guttene og knekkebrød til meg...får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdager pleier vi å kose oss med salat... Ikke så veldig originalt kanskje, men veldig godt :o

 

Bruker masse godt grønt i salaten; salat i mange farger, frisk asparges (forveller dem først), agurk, noen gode tomater, paprika, reddiker, rød løk, sukkererter, avokado, oliven, pinjekjerner og hva annet som kan friste i grøntavdelingen. Tilbehør som kokt egg, skinke, biffstrimler, reker, kyllingfilet som jeg krydrer godt og steker før jeg skjærer i skiver. Og kanskje litt fetaost. Legger tilbehøret i små boller ved siden av, slik at alle kan ta det de liker... Til dressing er familiens favoritt en slags "rømme-sitron-dressing" med lettrømme, litt yoghurt, masse sitronsaft og litt flytende søtning.

 

Barn og mann vil gjerne ha bakt potet ved siden av, med kryddersmør og ost, men det styrer jeg unna...

 

Et lett måltid, som smaker utrolig godt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, nå er jeg ferdigtenkt på middag i kveld....her er min lørdagsmeny:

 

I kveld skal vi ha mager hjemme-gourmet-kveld....nei, bare jeg og mannen min!

 

Vi skal først ha forrett av artisjokkhjerter med pepperrotsaus. Til hovedrett skal vi ha helstekt indrefilet av svin med grillede asparges, servert med potetbåter vendt i olje med hakket ruccola og store kapers og med parmesanflak over.

 

...og så....Det må bli et stoooort glass med littebitt rødvin i.....må litt kos til.....mmmm..gleder meg!!

 

Ha en flott lørdagskveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag er det søndagsmiddag !

Her blir det hjemmelagde kjttkaker av karbonadedeig, poteter, gulrot, brun saus og hjemmelagd kålstuing ! Nam nam !!

 

Ingen dessert på meg nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg satser på lettvint, lettmat, lettlaga.....i dag, så her blir det kylling med en god salat til!!

 

Kyllingen er kjøpt ferdig grillet og alt skinn og stekehinner er fjernet. Salaten får litt følge av cherrytomater, paprika, purreløk med litt balsamico over. Serveres med en mos laget av blomkål og kålrot - god og magrere enn potet.

En siste lille prikken over i'en er en liten dasj med ravigottesaus......

 

....lenge igjen til middag enda, men nå begynte jeg nesten å sikle...:-)

 

Dessert? Næææi, det var i går; ferske ananasskiver og Mager Kesam vanilje!! D e godt d!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnboken som jeg fikk i høst, og det er den samme jeg har nå på dette kurset. 600 g karbonadedeig, 1 løk,2 fedd hvitløk 1 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts paprikapulver, 1/2 ts kanel,1 ts karve, 1 ts tørket mynte, 1 egg, 1 ss olje.

Toamatsaus: 1 box herm. hakkede tomater, 1/2 løk, 1 fedd hvitløk 1 bunt persille, 1/2 ts salt,1/4 kajennepepper.

Bland sammen, form bollene og stek. Sausen bør koke i 10 min. slik at den tykner. Legg kjøttbollene oppi og server!

Lykke til!

P.S. jeg hadde ikke alle ingrediensene, men de smakte supert likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag lagde jeg salat til meg og en vennine, den besto av :

Kyllingfilet, ruccolasalat, isbergsalat, paprika, løk, sukkererter, fullkorns pasta skruer og mango.

Kyllingen skjærte jeg opp i ganske store biter, og stekte.

Jeg surra løken og paprika ca 1-2 min i panna, og tilsatte pasta skruene og ferdig stekt kyllingfileter. Hadde over ett par ss med sweet chilli saus, og blandet det i resten av salaten. Dressingen var kesam 8 % med litt sweet shilli saus blandet i den. Tilsatte litt ekstra chilli, nam nam !

Veldig populær ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...