Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

....men det er ikke godt på sånne forkjølelsesdager. I natt har jeg sovet bare 1,5 time.....helt sikkert altså, og jeg føler meg tygd og utspyttet:(

 

Men klemmen kjenner jeg hjalp Sebra....bare man får litt trøst går alt litt bedre - Klemz til deg også:-)

 

Nei, kalorier får være som det er - men jeg er på jobb da!!!! Sitter nå her og trøsker i vei med rutineoppgaver egentlig så det går greitt. Heldigvis for eget kontor sier nå jeg - det hadde ikke gått sååå greitt med flere på samme rommet her i dag - det kjenner jeg.

 

Men nå skal jeg snart hjem og det blir nok sofaen - og i morgen har jeg fri:D

 

Ha en flott ukeslutt jenter - vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ninjastar

Er innom for å ønske deg masse god bedring, krepsedama:)

Det er jammen ikke ofte vi finner triste fjes i dine innlegg, gitt...

 

Høres kanskje ut som om du burde vært hjemme fra jobb i dag? Hmm, kun ment som bekymring, ikke pekefinger;)

Men så bra med fri i morgen, da! Håper du blir fort bedre og får litt mer ut av helgen enn bare ligge på sofaen! Gooood bedring!;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Takk for god-bedring-hilsen Ninjastar :-) Det var koselig!

 

Nei, du har så rett....burde ikke vært på jobb i går. Kom hjem og hadde 38,5 i feber og jeg som ligger på 36,5 til vanlig!!! Gikk rett i dørken...eller rettere sagt i sofa'n og ble der!!

 

I dag er det bedre med 37,5, men det er morgen så jeg tar en Ibux jeg og snart så skinner :-) skal du se. Ute er den slått på i alle fall, men den skal jeg ikke prøve i dag......Holde seg inne tenker jeg og fylle vannflaska og håpe på det beste!!

 

Ha en flott dag Ninjastar og alle dere andre som skulle snuble inn døra til sykestua:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snubla meg en liten tur inn på sykestua jeg ;) Håper det går bedre med deg nå !

Jeg skal på jobb i morgen , og så er det rett hjem for å ladde opp til turen. Ganske langt for oss å kjøre til Gardermoen , så vi er trøtte før vi kommer oss på flyet ! Håper det blir sol og sommer for dere som er hjemm også de neste to ukene!!:)

Stooor god bedring klem fra Sebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så koselig da, og tused takk for klebbed:-) .....er litt tett i desa skjødder du!!

 

Nei, ser man det...den mannlige sykepleieren her i huset kom akkurt nå med en deilig kopp kaffe:-) Blir nok fort frisk på denne måten skal du se

 

Husk turen starter i heimen Sebra; bare skru på knappen i hodet og se det hele med "ferieøyne" - i flyet ser du ingen ting likevel så daaaa kan du sove.

 

Ønsker deg fin tur og gode avslappende dager. Håper skuldrene detter ned og solen får varme dere....med riktig mat og drikke...og selskap....da, mååå hele turen bli intet minre enn HERLIG:D

 

Ha en fin kveld kjære du:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vekta er greitt under streken på 64,8. Tenkte nok at jeg skulle gått litt ned til mellom 62-64 slik at jeg lå trygt under streken i tilfelle festkveld og uteliv til sommeren, men det ble med 100 gram fra forrige veiing.

 

Vel, det er jo bra da, men en kan jo ha noen planer:-)

 

Nyter "sommeren" for det den er verdt.....kalenderen forteller jo at nå skal sola snart snu og jeg tenker da.....Sol? Hvilken sol? Nei, vi har da sett'a...i helga for eksempele var'a fremme og viste seg frem.

 

Vi har bestemt oss for å gå med sommerkjoler på jobb nå for å prise sommeren. Blir ikke våt på sandalene inne vettu.....:-)

 

Følgende strakstiltak er planlagt: Må hive meg på en eller to mageruker for å få den slakken jeg trenger til jeg skal begynne på første ferieuka.

 

Ellers går det greitt her i gården! Ha en flott ukestart jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Jeg føler at vi glemmer deg litt etter at du flyttet inn i dette leilighetskomplekset. Så derfor............. svinger jeg innom og sjekker "streken" din. Ser jo ut til at det fortsatt går greit.

 

Mange smil fra ninass

(som har fått kinnben igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jammen må en ta seg sammen for å holde sommertanken ved like. Gråvær og 11-12 grader er ikke mye å ta frem sommerkjolene for, men får prøve så godt en kan og holde det gående.

 

Har tatt frem et snasent smalskjørt "frem fra glemselen"....med splitt midt foran og i det hele tatt, så det blir antrekket på jobb i morgen med høyhæla sandaler og ellers strøken....

 

Må holde ved like godfølelsen - har vel slitt litt for den - men er egentlig ikke så vanskelig det da. Det hjelper i alle fall å pynte seg litt i hverdagen....og hverdager er viktig å ta vare på....det er flest av dem må vite ;)

 

Her kommer en skikkeligsommerhilsen fra meg.....r070.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei fru Kreps!

 

Stikker innom deg med en kurv jordbær... Synes de norske smaker fortreffelig om dagen, og tenkte å dele litt med deg :)

 

I dag er det sol og sommer på Romerike, og i kveld kommer gode venner på reker. Det blir selvsagt jordbær og is til kaffen. Skikkelig midtsommermeny. ;)

 

Jeg liker dine snasne sommerskjørt og kjoler... Landa innom Vivikes her om dagen og endte opp med en snasen hvit lin-kjole jeg også. Den satt fint nå, men jeg tipper den blir enda finere når magebelte er borte - gone with the wind....

 

Regner med at det går bra med magerukene dine, min resulterte faktisk i litt bevegelse i riktig retning siste uke...

 

Livet er herlig, det er deilig ute i dag... Nå er det tid for å få enda en klesvask ut i det fri :)

 

Ha en super midtsommerweekend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jordbærene smakte godt.....tusen takk Anitgro ;)

 

Høres ut som du er i skikkelig sommermodus....det høres kjempeherlig ut!!!

Her har det vært overskyet, kaldt og litt regn av og til....5-10 grader får du ikke sååå stor sommerfølelse av akkurat.

 

Men i dag du er det nå 12 grader og sol!!! Hvor i huleste er solsenga og bikinien???? .....og solbrillene....:cool: Hastersak dette.....kanskje er den borte like fort som den kom.....

 

Men hvite kjoler og jordbær kan vi koste på oss likevel:-) Jeg har bursdag på førstkommende lørdag og har bedt jenter på åpent hus. Da blir det buffet med sjømat, spekeskinke og JORDBÆR.... og VIN av alle valører - med og uten bobler!!

 

Jo, livet er bra både med og uten sol....og i hvite kjoler :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Ja,ja. Det er stille rundt om hele her inne nå om dagen. Men, slenger innom med sommerhilsner fra en som jobber, jobber og jobber seg gjennom sommeren.

 

Riktignok blir det 3 dager fri i uke 29, kombinert med en helg, så 5 dager sammenhengende får jeg i alle fall til. Sånn er det når man driver å bytter jobb og ikke sparer feriepengene fra forrige jobb. :-)

 

Kos deg videre med snasne skjørt og kjoler. Det er virkelig fortjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, du har så rett Ninass - det er kjempestille her om dagene! Har vært innom noen ganger, men så tenker jeg at; kan'ke mase heller 'a!! :-)

 

Har hatt fulle dager hele forrige uke. Først var det noen litt lange dager på jobb, så var det blåtur med jobben på torsdag (hjemme til midnatt!!!!), så var det fri på fredag med forberedelse til bursdagen på lørdag :-) ......Nå har det vært kaldt, grått og vått lenge, men lørdagen kom med SOL og vi feiret ute på terrassen!!

I går var det grått igjen...snakk om å være heldig!!

Vel - artig med masse folk, men det krever sitt!! 20 var innom!!!!! og enda var det masse mat igjen!! Hadde buffet, men jammen tror jeg på enklere saker neste gang!!

 

Og vekta - tja, si det, virka som den ligger over streken...glemte meg før jeg hadde spist friokost og drukket både kaffe og vann! Tenkte å sette inn støtet for 14 dagers tid siden, men det kom liksom aldri!!

 

Men nå har jeg en ukes ferie, så jeg har tenkt å bruke beina litt og være litt aktiv denne uka. Vi skal ikke bort noe sted, bare kule'n ned, men da er det kanskje greitt å sette noen mål med aktivitet:D

 

Ha flotte jobbdager Ninass - bare 2 måneder til Rypa nå......så her må vi få opp kondisjonen...trur eg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Innom for aa si hei og sjekke at alt er bra, og det ser jo virkelig saann ut.

 

2 mnd til Rypa sier du....!!!

Her er det bare aa skjerpe seg.

Er i trening naa, saa det skal vel hjelpe paa det meste etter hvert.

 

A lluego Krepsus:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Stikker nesa innom for å fortelle at jeg er trygt hjemme fra Tyrkia .

Har ferie denne uka også og jammen ble det sol her i dag. Nyyyydelig sommervær. Har ikkke gått på vekta enda. Regner med at nåla peker litt opp etter 14 dager med alt inkludert og masse festlige folk................men pytt sann . Det skal av igjen når hverdagen kommer. var med på både basseng-gym og stepp-trening , så samvittigheita er rimelig bra :)

Har dessuten vert på trening med fitnessball og diverse i dag:)

Håper dere alle har fått nyte dagen i dag !!

Klem fra Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

o010.gifHar vært ivrig opptatt må vite.....på solsenga.......

 

Heile to dager har vi hatt nå og det er intet mindre enn storveies!!

Men i dag? - ....nei, i dag er det regn og litt blåst her - søren og - jeg som hadde tenkt å tilbringe enda en dag i utbrettet tilstand......

 

Men så kjempekjekt med besøk her da :cool:

 

Og Sebra, du har hatt det bra i Tyrkia skjønner jeg og er i fullt driv allerede. Vel, det er vel bare fortsettelsen av aktivitetene du har hatt på turen tipper jeg. Ja, kiloene sittter nok ikke så altfor fast vil jeg tro, og med dette drivet så er du vel tilbake før du selv skjønner det til med :-)

 

Og Julianna, ja bra to måneder til Rypa, jeg gikk mila mi på tirsdag og tenkte å få pressa den inn en gang til denne uka. Med to ganger trening pr. uke i tillegg så får det være bra "ukesrasjon". Jeg satser på at jeg holder de 13 kilometrene som rypeturen er med det - tror du ikke?

 

Har ferie denne uka - så jeg liker ikke været i dag....grrrrr....

 

Ikke desto mindre ønsker jeg dere flotte, solrike og late sommerdager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo fra østlandet. Skulle til å skrive at her er det varmt og godt, men så tittet jeg ut av vinduet og jøss........................ Himmelen er så svart at her kan det ikke være lenge til det braker løs.

 

Men......... bortsett fra en joggetur (!) ut på dagen, så er planen å ha en rolig hjemmedag i dag. Litt rydding, litt søm, litt strikking, masse Tour the France og hva ellers som måtte dukke opp.

 

Skal jobbe hele kommende uke, men det er så utrolig stille at bortsett fra mandag, regner jeg med at det blir hjemmekontor resten av uken. Tar noen dager rundt Vânern uken etter med golf hver dag. Reiser ikke før tirsdag ettermiddag og hjem igjen søndag. Kjapp, liten ferie i år, men det er greit. Synes det er bedre med ferie om vinteren, koser meg hjemme om sommeren.

 

Ha en strålende uke du flinke kreps. Jeg skal også finne med en rundttur som ligger på ca 1 mil og starte opptrening til rypa. Har jo nye tursko og regner jo med at de går av seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, får vel være tøff og spandere bredgliset i dag også, selv om jeg lå 100 gram over streken denne veiinga. Det er jo ikke akkurat verdens undergang, men det føles litt ekkelt.... Jeg kjenner at jeg ikke synes det er noe stas å ligge over selv om det er bare 100 gram!!! Så det er sagt.......

 

Jeg kjenner at selvtilliten dupper litt nå som vekta viste over 65. Huffameg så rart dette var da - 100 gram over og det er nesten som jeg er flau :)

 

Men egentlig er jo det flott, tenker jeg.....ja, for da har jeg jo en ting å gjøre! Nemlig å sørge for å være under streken. Og jeg kan betro dere en ting; det å være 100 gram under er en MIL fra det å være 100 gram over!!!!!

Sånn er'e bare!

 

Ja, da skjønner dere sikkert hvordan dette påvirker saken? Her blir det ikke noe vinglass i kveld nei - her blir det vann med sitronskive!!! Eller kanskje heller en kopp grønn te med sitron? Det passer nok bedre, for heller ikke været er noe å skrive hjem om. Kun 10 grader - riktignok varmegrader - men herrejeremias - det er jo SOMMER!!!! Skjønner dere?

 

Jeg trenger både trøst og varme....hikst....jeg får ta en soltime!!

 

Ha en fine uke jenter....og TAKK for praten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Koz deg mazze på jazz :) Håper :) kommer til Molde!

 

Her er det mest nedbør om dagen, og sunt kosthold!

 

Akkurat nå skinner kveldssola inn av mitt "rene" vindu, herlig :)

 

Ha en super jazzuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Må bare innpå her for å innrømme at i sommer har vekt fått være vekt! Satser på å komme sterkt tilbake snaaaart!

Jobber litt i hagen og prøver å trimme litt innimellom , meeen , det har blitt mye kos m/ kalorier dessverre!

Den organiserte treningen jeg er med på har ferie fram til 16. august , så det får være startstreken på skikkelig innsats igjen .

Håper dere alle har en finfin sommer !

Klem, Sebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jazzuka er over, jeg har spist, drukket, hatt vakt, drukket enda mer, ferien har startet, vi nordmenn har opplevd et mareritt i siste del av uka, været skifter stadig vekk, mest gråvær........ Alt dette og mere til!!!!

 

Men hva har vel disse opplysningene her å gjøre? Vel, jeg har ikke mer å berette - om mat og drikke mener jeg :) Siste uka har vært hektisk på alle måter og jazzen har vel tatt sitt av tiden. Har vært med i frivillighetskorpset i vaktgruppa og hadde 3 sene kveldsvakter. Ellers ble det konserter og øl og litt mere øl før avslutningen i går kveld med god mat og drikke.

 

Nå er jeg i feriemodus. Har en del små og store planer om gjøremål i heimen samt å få opp farta (...les gå turer) I dag kl. 18.00 skal vi gå fakkeltog i byen, og det får være denne dagens hendelser.

 

Tar krefter denne hendelsen som rammet oss alle den 22. Mitt lille land......

 

Ha fine sommerdager jenter og nyt dagene.....:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Ser du tar ferie nå, og håper det kommer masse sol opp på Moldekanten så du kan kose deg i solen:-)

 

Så kult med jazzen. Jeg var på festivalen for noen år siden da Stevie Wonder var der. Nedless to say; magic!

 

Jeg jobber med formen og det vet jeg at du gjør også:-) :-)-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....og avslapning!!!! Jommen sa jeg smør.... Mannen min sier jeg har kvikksølv i baken og kanskje går på Duracell-batterier også, så her er det full rulle:D

 

Jeg har begynt på siste ferieuka og her jobbes det på spreng!! Har tatt en skikkelig ansiktsløftning på terrassen og lagt plastflis oppå treplatten. Inngangspartiet er høytrykksspylet og fritt for mose (Round-up tidligere i sommer) og to stammetuja har fått nye lyse og fine krukker så de står i stil med dør og vinduer.

 

....og så var det tid for hvile...o010.gif ....hmmmm....jammen tror jeg sola snart titter fram!!!

 

Nå er det bare å finne fram bikinien og i ettermiddag kommer ene sønnen med familie til spaghetti og ekte italiensk kjøttsaus (kokes i 3 timer må vite).

 

Vekt? Kilo? I know nothing:D Har det bare så deilig hektisk og nå skal jeg ut og nyte nye terrassen......

 

Ha en flotters dag jenter :cool: .....det skal jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fokus er på og vekta viste i går 64,9 - noe som fikk meg i strålende humør og til og med ut på tur!!! Litt for lenge siden nå - hadde så gode tanker om to langturer i uka fram til Rypa, men så ble det mye kjekk jobbing her på heimefronten......

 

Det ble1 mil med solseng som pause og 4 km på ettermiddagen med gubben. Jeg er såååå fornøyd med meg selv (og har sørget for å få fortalt det i opptil flerer tråder)

 

Hadde en onkel en gang som sa: En får skryte selv når en ikke har hele byen å lite på..... så da så:)

Så nå er jeg klar for tur igjen. Vi skal gjøre noen innkjøp jeg og gubben, så jeg går først og han plukker meg opp. Turen blir bare 5 km da, men den er grei. Kanskje blir det sol også :-)

 

I dag skal vi ha indrefilet av svin med masse god salat til.....hmmm....høres ut som fokuset er på vei tilbake. D e vel bra :)

 

Ha en flott dag og uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 kilometer................... her er det visst flere som må øke lengden på turene, skjønner jeg.

Og jeg kan forsikre deg. Jeg skal GÅ Trysilrypa.

 

Her går det greit med maten og bevegelsen. Bestemte meg akkurat for å gå opp til foreldrene mine og levere posten senere i dag. Til og fra skulle gi sånn ca en mil, trur eg.

 

Husbonden skal oppover din vei fra lørdag av, men jeg må bli igjen og holde Norge igang. Med den varmen vi har her om dagen, kan jeg love at det er litt å gjøre i et ventilasjonsfirma :-)

 

Blir nok en sniveiing i morgen så jeg ser hvor mye jeg må trene i helgen, ha, ha. Hørt om Fru Skippertak...............??

 

I dag blir det kylling med grønt til. Improviserer litt etter hva som finnes i skapene.

 

Ha en flott uke og helg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

5 km er unnagjort. Hadde på meg litt for mye klær for sola kom jo på himmelen og jeg måtte knyte jakke rundt midja, men det ble jo gruelig varmt rundt livet da. Kjente jeg ble kvalm da jeg nådde fram. Trening nå klokka fem, men jeg tror jeg skal legge meg en stund i sola....er visst eneste måten jeg ligger i ro på om dagen....hmmmm.

 

Men i morgen du.....da skal jeg hvile :) ....trur eg!

 

Synd du ikke blir å finne her oppe da Ninass - kunne vært kjekt det! Ikke for det - nå er det ikke lenge igjen til Rypa. Jeg var og sjekket billetten min her forleden. Jo, da, den er i orden den. Finner vel et møtested i Oslo eller så......fredag midt på dagen syns jeg å huske du la opp til.

Ja, jeg er i Oslo fra tirsdag morgen den 7. september......best å være ute i god tid :)

 

Behagelig temperatur her nå - ikke direkte sol, men hele 26,5 grader på terrassen - d e vel bra!!

 

Får komme meg av gårde - see you.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...