Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

smil_ende, så bra London var supert! Hvordan kan London ikke være supert egentlig? :) Lykke til med å ha en super uke, det er godt når ting går på skinner!

 

Frukt86, så kjedelig med iskremkaffen! Og i dag som det var så suuperdeilig vær! Jeg må bare spørre, hvor finner man denne herligheten egentlig? Eller er det en hemmelighet?

 

Forkjølelsen har sluppet taket, så i morgen tidlig blir det jogging på meg! :) Har full dag i morgen, med revyspilling hele kvelden. Det begynner å låte bra, og det er kuult! Holdt på i dag også, da ble det et lite stykke brownies og en smågodtsak for å holde energien oppe.

 

Nå begynner det å hjelpe med flyttepakkinga, godt å se at det er en slutt på galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar
Gjest smil_ende

Nå sitter jeg i sofaen med en kopp te og ser utover Bergen by!

Det ser ut som det skal bli fint vær, så i dag blir det jogging på meg også:)

 

Så bra forkjølelsen har sluppet taket Parion. Alt er mye lettere når man føler seg bedre! Lykke til med pakkingen og flyttingen :) Tenk så deilig at nå bor du snart i eget hus! :)

 

Min treningsuke ser slik ut:

 

Mandag: Jogge/gå tur i 1time

Tirsdag: Yoga i 1time + svømming 1time

Onsdag: Fjelltur (1-2timer)

Torsdag: Yoga i 1time

Fredag: Svømming i 1time

Helg: Jogge/gå tur i 1time + en hviledag

 

Det er mulig det er for ambisiøst, men jeg skal i hvertfall gjøre et forrsøk :)

 

Ha en flott mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i sofaen med en kopp te og ser utover Bergen by!

Det ser ut som det skal bli fint vær' date=' så i dag blir det jogging på meg også:)

 

Så bra forkjølelsen har sluppet taket Parion. Alt er mye lettere når man føler seg bedre! Lykke til med pakkingen og flyttingen :) Tenk så deilig at nå bor du snart i eget hus! :)

 

Min treningsuke ser slik ut:

 

Mandag: Jogge/gå tur i 1time

Tirsdag: Yoga i 1time + svømming 1time

Onsdag: Fjelltur (1-2timer)

Torsdag: Yoga i 1time

Fredag: Svømming i 1time

Helg: Jogge/gå tur i 1time + en hviledag

 

Det er mulig det er for ambisiøst, men jeg skal i hvertfall gjøre et forrsøk :)

 

Ha en flott mandag alle sammen![/quote']

 

Jaaa, fint vær i bergen.. varmt er d værtfall.. jeg skal i sentralbadet å trene idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Herlig dag i dag!! Sola skinner, 16,5 grad i skyggen! :)

 

Nettopp vært på ukas første treningsøkt! Hard økt med 10 min jogging som oppvarming og litt over 1 time styrketrening med tunge vekter! :)

 

Treningsøkta i dag var virkelig herlig, musklene har jobbet hardt og følte mæ på topp for første gang på lenge!

 

Nå blir det litt sofaslækking før æ reise til Oslo for å se Jeff Dunham i kveld!

En skikkelig god dag, trenger det! Vært noen mørke dager i det siste, hehe!

 

Smil_ende: Så gøy at du var i London! Byr jo på mye shopping der! Har vært der selv en gang for lenge siden, men var mest pga fotballkamp, så fikk egentlig verken sett så mye eller shoppet noe, hehe!

 

Frukt86: 300 gr er ingenting! Som du sier selv, du vet hva du har gjort feil, så tror nok di 300gr pluss mer er borte neste uke! Forsett videre og stå på! Løsner nok etterhvert, er naturlig at man vil variere litt i starten.. man må jo bruke litt tid på å finne ut hva som er det beste for kroppen for å gå ned! Syns du er flink æ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! : )

Jeg har ei travel uke foran meg, så det skal bli meget spennende å se om jeg får til noe særlig trening.. Jeg satser på å gå det jeg rekker til/fra jobb, i tillegg håper jeg å få til to treningsøkter før helga.

I helga får jeg besøk av ei av mine beste venninner, så da har jeg nok ikke tenkt til å bruke så veldig mye tid på trening! Kanskje vi kan ta en tur rundt Sognsvann eller noe sånn sammen heller, så blir det litt aktivitet lell :)

Treningsuka mi ser slik ut:

 

Man: gikk til/fra jobb.

Tirsdag: gå til fra/jobb. Spinning på kvelden + litt styrke?

Onsdag: stress dag! legger ingen planer bortsett fra å gå opp til jobben.

Torsdag: løpetrening! :-O

 

Får eventuelt legge inn en tredje treningsøkt søndag om det passer.

Har faktisk meldt meg på en løpegruppe sammen med ei venninne. Det blir spennende..! HJELP! Kjenner jeg er ganske nervøs. Men har meldt meg på en gruppe som heter gå/rolig jogging. Denne gruppa er en "oppvarming" til jentebølgen i slutten av mai (5 km løp oppe ved Sognsvann). Man kan velge å gå/jogge/løpe, jeg tror jeg skal ha som mål å jogge mest mulig.

Håper det blir ålreit :) Flere som vil prøve løpet? :)

Selve treningene er utendørs, så det skal egentlig bli godt å trene litt ute i naturen og ikke bare inne på SATS! Men jeg er glad i SATS og, så fortsetter der nogenlunde jevnlig. Nå er det snart påske, så får bare prøve å spise mest mulig sunt denne uka som det blir litt mindre fokus på trening!

 

Jeg liker også å lese her! Blir veldig inspirert og litt "avhengig" jeg og :)

Frukt86: jeg har tenkt til å studere musikkvitenskap! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Frukt86: Trener ikke egentlig SÅ mye styrke:) Kjører ett helkroppsprogram nå i starten, men har en hviledag mellom øktene. Noen dager så har enkelte muskler ennå vært litt "øm" selv etter en hviledag, så da trener jeg enten en annen øvelse eller så tar jeg lettere vekter med flere reps :) Har hatt stor fremgang i armene, før var det bare fiskeboller selv om jeg strammet, hehe, men nå begynner det å bli fiiiine muskler som man ser når jeg strammer. Men har ingen planer om å bli sånn muskuløs liksom, syns ikke det er fint på jenter.. men handler mer om å stramme opp og deretter vedlikeholde. Har også økt på bena, starta på 40 kg, og i går nådde jeg 100 kg. Da måler jeg ikke max kg jeg klarer, men kg som jeg klarer 3*10 reps på. Eneste jeg må bli flinkere på, er å trene litt intervall etter styrken..For å få bort litt mer fett, hehe! Kjører da 4*4 intervall, som er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Frukt86: Forklarte kanskje litt dårlig;) Mente 4*4 kondisjon på tredemølla etter styrkeøkta :) Må bli litt flinkere til å trene kondis etter styrke.. kan gjerne jogge 10-20 min som oppvarming.. men er litt for lat til kondis etter styrkeøkta! Så må fokusere litt mer på det fremover, hehe! Heller prøve på 10-15 min lett oppvarming og heller jogge etter økta:) Er bare ikke så fan av så lang treningsøkt, 1,5 time max liksom.. mer enn det flere ganger i uka, blir for mye for min del.. Heller øke etterhvert når formen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Kondisjonstrening skal taes etter styrketrening;) Men igjen, er jo sikkert helt forskjellig for hva man fokuserer på da. Jeg fokuserer mest på styrke og vil derfor øke der.. da skal man hvertfall ikke trene kondisjonsførst, men bare varme opp. Sikkert fordi at musklan skal ha nok energi osv for å klare å gi alt under styrken.. Etterpå så kan man trene kondisjon og tømme seg helt i musklene :)

 

Når æ vil legge inn spinning i treningsplanen min, så skal jeg trene styrke FØR spinningøkta :) Som jeg har nevnt tidligere, lærer mye hvis man leser rundt omkring på gode og seriøse treningsforum som fitnessbloggen, iform osv. Har hvertfall fått god og personlig hjelp fra han som driver fitnessbloggen, så forholder meg til det han har sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

I dag var jeg på yoga,

og det er virkelig noe jeg skal gjøre oftere!

Det er som å ha styrketrening og uttøying på samme tid. Man blir virkelig god og varm, men ikke så svett. I tillegg for man roet skikkelig ned og samlet seg litt. Det var spesielt deilig siden timen var 8.15! Så nå er jeg stiv i muskler jeg ikke visste jeg hadde!:)

Så yoga anbefales på det varmeste!

 

Det eneste "negative" var at når jeg hadde store planer om å svømme senere på dagen var amene og skuldrene helt døde:p Så det ble bare en halv time i bassenget i stedetfor en time. Men jeg fikk nå forbrendt litt, så jeg må si meg fornøyd med dagens trening!

 

I går var jo planen å jogge, men det begynte å regne! Så jeg var litt lat og ble hjemme... Huff! Jeg får ta det igjen i morgen heller!

 

Jeg skal få rockering til bursdagen og gleder meg skikkelig! Det synes jeg er så gøy, så det blir vanskelig å ikke overtrene. Det gjorde jeg nemlig når jeg var hjemme og prøvde min mor sin. Det så til slutt ut som jeg var mishandlet for jeg fikk masse blåmerker på sidene og magen! Men fy søren så kjekt det var! Og god trening!!! Så da kan jeg rocke litt hvis latskapen tar over de dagene det regner.

 

Hva som skal først av styrke eller kondisjon tror jeg er mye det samme, og kommer ann på hva man foretrekker. Men det jeg har hørt mest om er kondisjon før styrke. Jeg vurderer å gå til personlig trener og få meg et skikkelig treningsprogram. Er det noen som har erfaring med det?

 

Frukt 86: En liten sprekk gjør ingenting. Det satser i hvertfal jeg på siden jeg nettopp hadde en selv. Det ble 40g sjokolade på meg i dag! Så vi får bare være litt flinke til helgen, så går det nok bra! :)

Lime sjokoladeklaken blir litt syrlig, men ikke så veldig. Den ble i hvertfall ikke det sist jeg laget den. Den blir mer som en frisk sjokoladekake, og ikke minst veldig god!

 

ingsi: Lykke til med en travel uke!

 

Cecilie 5: Det høres ut som du er veldig flink å trene! Det er bra! Har du treningsprogram som du har laget selv, eller har du funnet det ett sted? Sykt bra økning fra 40-100kg! Gratulerer! :)

 

Ha en flott kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

smil_ende: Har en sånn rockering, den e veldig kjekk! Hatt den lenge egentlig, er sånn med vekt.. men har aldri fått det helt til. Men dem har også sånn på treningssenteret der jeg går i to forskjellige vektklasser. Så begynte å prøve meg litt frem der på den letteste, så nå klarer jeg det på min hjemme som er tyngre :) Men skulle prøve i dag, og gjorde sååå vondt:s Sikkert fordi jeg sto litt lenge å rocket på senteret i går etter økta, hehe! Går faktisk så vondt at jeg klarte bare to "runder" så måtte jeg stoppe :) klarer ikke fortsette når det gjør så vondt, har du kanskje noen tips?

 

I forhold til treningsprogrammet så har jeg fått satt det opp av en kompis som er utdannet både personlig trener og ernæringsgreier :) I tillegg har jeg hatt kontakt med han som driver fitnessbloggen (har også drevet treningssenter og har MYE kunnskap), samt personlig trener på treningssenteret jeg går på. Så har fått mye hjelp, lært syyykt mye og blitt veldig motivert på å lære mer om både trening og kosthold. Jeg fikk hvertfall vite fra alle 3 at kondisjon er best etter styrketrening. Men igjen, tror at man må finne sin egen måte å trene på. I stedenfor å kjøre seg inn i en A4-boks, så må man variere mellom ulike typer trening, ulik intensitet, alt etter hva man trives med og hva som gir DEG videre motivasjon for å trene. Jeg er ikke noe naturlig treningsmenneske, så trenger motivasjon for å stå på videre, og må gjøre noe jeg liker :) Kommer aldri til å bli noe "løpe 2 timer på tredemølle" for det er rett og slett dritt kjedelig, hehe!!

 

Yoga hørtes deilig ut. Ikke vært på det før, men tenkte jeg skulle teste det ut en dag på en av "hviledagene" mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cecilie5: jeg liker også veldig godt å jogge etter jeg har trent styrke, men det er ikke så ofte det blir til at jeg "husker" det, faktisk :) har vel noe å gjøre med at jeg ofte varmer opp før styrketrening, og da tar jeg gjerne all jogginga i ett med det samme.

men sist uke på bodypump gjorde jeg det litt annerledes, jogga 10-15 min før timen og så bestemte jeg meg for å jogge ti minutter etter styrkeøkta. da ble jeg veldig svett når jeg jogga! det har vel med at forbrenninga er større når man nettopp har trent styrke.

men ja, jeg er helt avhengig av å varme godt opp før styrketrening, ellers blir jeg VELDIG støl.

skal jammen begynne å gjøre mer kondis etter styrketrening, jeg tror det er veldig bra hvis man slanker seg! jeg pleier forresten også å kjøre 4 x 4 minutter med intervaller på tredemølla :) det er vitenskapelig bevist fra NTNU at det er LURT :) hehe! det er sant!

 

Frukt86: den løpegruppa er jeg spent på selv, så skal fortelle om det når jeg har vært på det! har bare aldri vært på det før. regner med det blir litt intervaller og sånn. gruer meg litt til å jogge med andre, det har jeg sjelden gjort før. håper det bare gir ekstra motivasjon! :)

 

jeg fikk ikke trent i dag :) måtte heller forberede meg til i morgen (har fullt program etter jobben). så nå vet jeg ikke om det blir med enn ei treningsøkt denne uka, og så eventuelt gå litt tur. menmen. det får gå for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

ingsi: Ja var det jeg nevnte nedenfor, intervall 4*4 på tredemølle etter trening/styrke :) Hvor fort løper du på intervall egentlig? Er heller ikke noe i god form, så tenkte at jeg kanskje skulle begynne med 6km/t og 10km/tm hvis ikke det blir litt for ambisiøst, hehe.. Å gå i 6km/t er ikke noe problem, og avslutter noen treninger med 5 min 10km/t, men om jeg klarer det i intervall med flere omganger etter hverandre, vet jeg ikke.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Å dere er så motiverende! :)

Jeg fikk så lyst å trene styrke og løpe! hihi, det er godt dere har denne effekten på meg. Da har jeg kanskje mulighet til å nå målene mine :)

 

Ang rockering har jeg lest at man skal begynne med kun 1min på hver side. Altså kun 2 min til dagen i begynnelsen, for å siden øke etterhvert.

Det er sånn tung rockering jeg og har prøvd. Det var så gøy at jeg ikke tenkte på blåmerker. Så nå når jeg får meg rockering må jeg nok være streng med meg selv! Jeg får heller bruke det som belønning etter gode treningsdager. Å som jeg gleder meg! Den kommer til å få fast plass i stuen :) Vet ikke om typen blir så glad, men det får han tåle :)

 

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hællan, som dere skravler. :) Leser senere.

 

Har hatt en skikkelig lang dag i dag. Premiere på revy i går, det gikk skikkelig bra! Ble to øl etterpå, hjemme rundt midnatt. Opp halv seks (!!) og av gårde på praksis.

 

Har aldri følt meg så bakfull før etter et par pils, kombinert med generelt stress og stiv nakke har jeg gått rundt med hodepine og kvalme i hele dag. Sov en 45 minutters tid tidligere i kveld, men er klar for å legge meg for det.

 

Syte, syte og klage, klage. :) Mer revy i morgen kveld, men står kanskje over ølen. Eller holder meg til én. Kommer tilbake med øloppdatering på torsdag jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEY, gikk ned igjen det jeg gikk opp .. 1,6 kg ned denne uken, er stolt og er virkelig klar for syden på lørdag nå.. Nådde mitt andre delmål også, det er utrolig deilig :)

Ha en fin kveld!!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

wohoo, trur æ har starta å få litt treningslyst :) Er ennå veldig øm i musklene etter ei hard trening på mandag, så må vente med styrketrening til i mårra..

 

Så kom hjem fra jobb i dag ganske sent, bare vært hjemme en time og fått spist litt middag.. plutselig ble æ bare så rastløs, så stikker opp å tar meg en kondisøkt med intervall på tredemølla (eller tredemøkka som æ sir)! DET har aldri skjedd at æ virkelig VIL trene på en hviledag :) Må jo bare bety at æ har fått litt mer energi etterhvert, hehe!

 

Så nå blir det 4*4 intervall, pluss litt gåing.. å kanskje litt styrke på bena, armene er gelè, så der er det bare å glemme noe vekter.. hehe!

 

*litt stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Da ble det 30 min intervall på mæ 4*4, 6km/t / 9km/t med full spurt siste min :)

Etterpå ble det 15 min på spinningsykkel med høy intensitet..

Til slutt 3*12 reps på sider mage, og 10 min rockering :)

 

Deilig økt, men døøøøøsliten, hehe! Kondisformen er elendig!

 

Meeen i mårra er det styrkeøkt, jippi :)

 

Ha en fiiiin kveld alle sammen;)

 

Btw Frukt86: E bare å skravle, som du ser.. skravler litt mye æ også!! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cecilie5: så fantastisk at du har fått treningslyst! da er du virkelig igang med en livsstilsendring! :) suupert!

jeg ble også sjokkert når jeg oppdaget at jeg hadde treningslyst. deilig å bruke kroppen. denne uka får jeg jo ikke

trent så mye, og da kjenner jeg på det, at jeg gleder meg til å trene litt igjen. i dag skal jeg på den løpegruppa, meget spent på det. skal dit med ei venninne, og vi har meldt oss på gå/rolig jogg, ja det sa jeg kanskje. det er også gratis, gjennom bedriftidrettslaget på jobben. håper det blir ålreit :) er helt pumpa egentlig etter gårsdagen, da hadde jeg fullt program fra 06.30 til 21.30 på kvelden. (fra jeg stod opp, til jeg endelig dumpa ned i sofaen til paradise hotel :) ). uten å gå så nøye inn på kveldsaktivitetene [er litt nervøs for å gi for mye info om meg selv]

så kan jeg si så mye som at det var ganske artig, energigivende. så det var bra, selv om det var en lang dag.

 

Frukt86: jeg er veldig glad i skravlinga di allerede, det er alltid koselig å gå inn her og lese. så bare fortsett med det :) jeg prøver å få lest her hver dag, blir liksom minnet på det her, at jeg faktisk driver og slanker meg. når det gjelder å skrive selv prøver jeg å gjøre det når jeg har tid, men som dere ser har jeg problemer med å begrense meg på skrivinga. når jeg førstes begynner, har jeg plutselig mye på hjertet : P

 

jeg liker forresten også yoga : ) liker å gå på det f.eks etter en spinningtime eller litt jogging.

hvis man er varm og god på forånd kan man faktisk oppleve å svette på yoga også :) jeg har ikke så god balanse, så det er ganske utfordrende med en yogatime for min del. anbefales å prøve!

 

ha en deilig dag jenter! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...