Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar
Gjest cecilie5

Frukt86: Ja må bare bli flinkere til å trene litt mer variert :) Ble forresten ei treningsøkt rett etter jobb i dag. Ikke vet jeg hvor den energien kom fra, men var vell bare psykisk siden jeg hadde bestemt meg for en treningsfri uke. Tok vell og merke en litt roligere økt, men følte fremdeles at det var den beste økta jeg hadde hatt på leeeenge. Sikkert fordi jeg hadde lavere forventninger til økten enn hva jeg har til vanlig. I tillegg så byttet jeg ut ett par øvelser med noen andre, så fikk i det minste _litt_ variasjon :D

Så ble 15 min oppvarming og 50 min styrke i dag. Kjente det var akkurat passe lang økt! Som jeg nevnte tidligere, så har jeg slitt med en form for spiseforstyrrelse, så jobber ennå med det, selv om det er markant bedre. Så får nok i meg litt for lite mat i løpet av dagen, blir rett og slett fysisk dårlig av å spise så ofte. Men presser meg litt der nå for tiden.

Måltid for dagen ca:

08.00 Frokost, 2 knekkebrød me pålegg

10.30 Mellom, 1 knekkebrød (2 hvis jeg er veldig sulten)

12.30 Lunsj, 2(3) knekkebrød me pålegg

15.00 Mellom, yoghurt/banan/knekkebørd/alpenbar

17-19.00 Middag. Tidspunkt variere hvis trening rett etter jobb. Da spiser jeg en banan rett etter trening, også middag 1 time senere.

Kvelds: Hvis jeg blir sulten senere, knekkebrød som regel.

 

Ser ut som litt mye mat, men kalorimessig så er det ikke det. Hittil i dag er jeg på rett over 1000kcal, men har ikke spist middag ennå da :) Å det er en GOD dag!

 

Har igrunn lagt bort vekta, og heller fokusert på cm, men har ikke følt den store fremgangen der. Så klarer ikke måle meg hver uke, for er ikke SÅ stor i utgangspunktet, så da blir ikke nedgangen stor. Å da mister jeg motivasjon, hehe!

 

Men som dem sier, av og til så havner man vell på ett "platå", og føler at jeg kanskje er litt der nå. Så får vell bare fortsette de gode vanene og heller vente par uker før jeg evt veier og måler meg neste gang :)

 

Plager meg forresten at jeg er så "bred" i kroppen, så føler meg stor.

Noen av dere andre som måler dere? Hvor mange cm er dere rundt midje og mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cecilie5, jeg syns ikke den dagsmenyen så så gæren ut jeg. Legger man på middag og kanskje også en liten kveldsmat (knekkebrød eller frukt, f.eks) til det du har spist til nå så er man jo fort oppe i 1400-1500 kcal.

 

Nå er det noen uker siden jeg målte sist, men siste måling ser jeg er på 79 cm. Men så er jeg litt over en god meter rundt hofta også da :D Du bør vel kanskje ta tiden til hjelp, det tar visstnok 12-24 måneder før hodet blir vant med den "nye" kroppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ligger på MAX 1600 kcal, så burde nok komme meg litt lengre opp :) Men har fremgang, lå på max 1000 kcal før og i tillegg lavt stoffskifte. Sku gjerne brukt medisiner som er anbefalt for det, men blir rett og slett dårlig av dem :) Så da vil jeg heller være nazi på kosthold og trening :D

 

Ja får nok altfor lite proteiner i meg, så har bestillt proteinpukver som jeg kan ta etter trening, så håper at det vil hjelpe litt :) Spurte (igjen) en som har god peiling på sånt, så får se fremover da!

 

Ang cm rundt magen pga farlig fett osv, så er det faktisk en gylden "regel" på det. Men det er 88 cm for kvinnfolk og litt over 100 på menn, husker ikke helt for menn, hehe, gjelder jo ikke meg! Så dem anbefaler alle som er over det om å gå ned pga farlig fett som kan omkranse di viktige vitale organene.

 

Tok en sånn halvmåling nå (rett etter middag, sikkert ikke lureste, hehe)

Så målene mine er ca: Midje 78cm, Mage 92 cm.

Er en nedgang på 2cm rundt midje og 3cm rundt mage siden sist måling 04.04.11.

Men syns målingen er vanskelig egentlig, så blir jo bare sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo :D

Frukt86, så flink du var som trente i dag (og dere andre og om jeg ikke har fått det med meg!! går litt i surr når en leser gjennom mange innlegg på en gang :) )

Kom du deg på joggetur parion?

Jeg er glad jeg kom meg på "bonus"-spinning med styrke etterpå i går, for i dag ble det rett og slett ikke tid til trening! landa i sofaen ganske seint etter å ha vært på en ekstrajobb i kveld (derfor onsdagene er litt stress!)

 

Men i morgen blir det god-økt!

 

Så nå er det rett i seng, måtte bare si natta til dere :) hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

 

Jo takk for det, Frukt86, jeg skulle gjerne hatt litt roligere dager! Det er mye som skjer, hele tida. Jeg føler ikke jeg egentlig har tid til å jobbe hundre prosent, hehe. Har så sykt mye anna å drive med :D Så da blir det å få til trening, sosiale ting, ekstrajobben, musikkting, prøve å ha en ok utseende leilighet, være sammen med kjæresten osv på fritida. Prøver å la noen dager være "blanke", men dem er det dessverre lenge mellom om dagen.

Kom meg på Bodypump i kveld, jogget ti min før og 12 min. etterpå! Merker virkelig at svetten kommer når jeg jogger etter å ha trent styrke. Så nå har jeg hatt tre økter denne uka og er egentlig fornøyd, men tror jeg skal trene litt på søndag også. Kanskje litt ekstra trening kan være med og rikke litt på sakene.

 

Jeg tror jeg skipper veiing i morra, da jeg har mensen, men man skal aldri si aldri.. Kan vel bli "frista" (selv om det sikkert ikke er noe vits).

Natti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod stille i dag, noe jeg tross alt er fornøyd med etter forrige uke som var fylt med godterispising og lite trening (påska!) og at jeg har DEN uka akkurat nå. Det var en oppmuntring på en trøtt fredagsmorgen :D Men neste uke VIL jeg se 83, noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, klarte ikke dy meg :D Like greit å ha oversikta, så slipper jeg å få sjokk neste gang. Jeg har ikke egentlig peiling på hvordan jeg skal klare å rikke vekta nå, jeg står jo helt stille. Denne uka har jeg vært veldig flink med maten, spist enten salat uten brød til lunsj, eller knekkebrød, trent tre ganger til nå (alle økter med styrke og to av dem med kondis), spist lite på kveldene, drukket mye vann, blablabla, spist hver tredje time sånn ca.. Vet ikke helt hva som skal til!

Men må ihvertfall satse på å fortsette i en god treningsmodus. Det blir to joggeøkter ute i neste uke (den derre løpetreninga!), kanskje det er litt mer effektivt. Satser på minst tre treningsøkter tilsammen i neste uke også. Kanskje fire.

Ellers må jeg kanskje gjøre noe annerledes med maten?

 

jeg vet jeg kan klare 83, for jeg var der i fjor vår. En annen ting er at jeg ser ikke de to kiloene jeg har gått ned til nå i det hele tatt, så jeg blir litt sånn uinspirert av akkurat det.

 

Ellers er det full bryllupsfeber på meg nå, og jeg er så glad for at det er helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Flink dere er å trene frukt86 og ingsi!!

 

Bare fått til 1 økt denne uken, meeen har faktisk ikke dårlig samvittighet siden planen var treningsfri etter en periode med masse trening!

 

I dag tok jeg meg en avspaseringsdag etter 14 dager med jobb uten en eneste fridag! Syns jeg fortjente det! Så la meg tidlig i går og våknet kl 12 i dag, 13 timers søvn! Litt mye, men tror kroppen trengte det, for har følt meg veldig opplagt i dag.

Ellers så har jeg bare hatt en stor kosedag i sofaen, sett litt bryllup, film, snakka med kjente og familie på tlf/msn, ting jeg ikke har hatt tid til i det siste!

Skikkelig deilig da, føler at jeg begynner å komme meg litt..

 

Så i kveld blir det ett lite besøk til en kompis jeg ser sjeldent :) Han bor på andre siden av landet, i hjembyen min egentlig. Så i morgen blir det ut i den herlige solen, grilling og cider med gooode venner :D Gleder meg veldig!

 

Gikk faktisk opp på vekta i dag, 63,3 kg! Omtrent der jeg har ligget siste månedene, men kan jo trøste meg med at cm har minsket! (startet på 65 kg)

I tillegg så har jeg hatt en veldig fin uke matmessig, har litt allergier mot ting osv, så endelig begynt å forstå hva som gjør kroppen uvell. Dessverre, så sliter kroppen med grove produkter, så må spise fint. Ikke noe bra i det hele tatt, jeg som foretrekker grovest mulig. Men nå skjønner jeg hvertfall hva som gjør at kroppen reagerer.. Får fortsette å teste fremover, så kanskje jeg kan legge opp ett skikkelig kosthold etterhvert :)

 

Ha en knallfin helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

Hoi! Travle dager med all denne togingen.

 

Veiing på torsdag viste 0,2 opp. Ikke store greiene, men dersom det er slik at jeg, med min gamle livsstil, går opp 0,2 kg over tre uker.. Vel, da er det ikke rart man blir dvask og feit.

 

Jeg har bestemt meg for å slutte å spise potetgull. Spiste det i går, og i dag kjente jeg i hele kroppen at jeg hadde spist det. Slapp og uopplagt. Potetgull, folkens! Det er helt sjukt.. Tror jeg går og tar meg et eple med kanel, bedre og sunnere for kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

Frukt86, godt du skjønte hva jeg mente. Ser at jeg var litt utydelig. 0,2 er kanskje "ubetydelig", men ikke om det er 0,2 kg HVER tredje uke. Nå har jeg ko mensen også, og da kan jeg samle på en del mer vann. Merker f.eks. at jeg er mer oppblåst, magen er mye "større" enn det den pleier å være. Menmen.

 

Det er søndag, men det er ingen grunn til å hvile på laurbærene. Jeg har skrevet opp dagens matinntak (som foreløpig er lavt, men vi skal spise "festmiddag" i kveld) og satt brøddeig. Og nå tenkte jeg å sette meg for å gjøre litt skolearbeid. Kanskje en joggetur seinere. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cecilie5: 14 DAGER JOBB i strekk?!?!?!?! Shit, det var mye! Er det i det hele tatt lov?!

Hørtes ufattelig slitsomt ut.. Du fortjente en fridag da ja, du fortjente ei uke fri spør du meg.. Jeg er dau etter fem dager!

 

Frukt86: Jepp, jeg tror nok jeg blir nødt til å føre opp alt jeg spiser fremover nå for å ha oversikta. Rett og slett. Jeg skal ligge på 1600 kcal max. Fører opp til uka!

 

Jeg hadde store planer om å trene denne helga og, men jeg har som vanlig hatt en del ting å gjøre, og i dag tok jeg meg en lenge etterlengtet FRI-dag jeg også! Virkelig fri. Det var så godt.

Så da ble det tilsammen tre treningsøkter denne uka som gikk. En ting er å lage de treningsplanene på starten av en uke, en annen ting er å summere opp hva det faktisk ble til:P Men jeg kan da gjøre det.

Det ble altså:

mandag: jogget jevnt 30 minutter, inkludert 4 intervaller på ca. ett minutt, høy intensitet

tirsdag: spinning 55 min + litt styrke 20 min på skuldre, rygg/armer, mage

torsdag: body pump (styrketrening i sal med vektstang og løse vekter) + løping tilsammen 25 min som oppvarming/nedtrapping

 

Ikke så aller verst, vil jeg si! Samtidig håper jeg litt å få tid til å smette inn ei ekstra økt i uka som kommer. Foreløpig har jeg planer om å trene mandag, tirsdag og torsdag, så får jeg ta det derfra. Til helga er det konfirmasjon og greier, så vet ikke om jeg skal legge treningsplaner riktig ennå. Nesten bedre å ta en eventuelt fjerdeøkt som en "bonus", så slipper jeg å bli skuffa. Jeg synes tre økter er bra i en travel hverdag, spesielt hvis det er gode økter! ;)

 

Nå legger jeg meg så det blir en opplagt start på neste uke!

Ha en flott en! Vi snakkes : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

Blei ikkeno jogging på meg i går, var alt for opptatt med å lage mat. Men vi fikk en liten rusletur mellom middagen og desserten, godt å komme ut litt!

 

I dag var jeg oppe umenneskelig tidlig (kjentes det ut som), så jeg er dautrøtt. Men jeg tror jeg skal få til en liten tur ut før jeg tar en liiiten halvtime på øyet.

 

Frukt86, det hørtes lurt ut å tygge tyggis e.l. etter mat dersom du småspiser av restene. Eller hva med å lage akkurat med mat (hvis du kan) og rydde av bordet med én gang du er ferdig, kanskje ta et sukkerfritt drops eller sånt til "dessert"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ingsi: Flink du er som fikk til 3 økter forrige uke! Samme som deg, så sier jeg meg fornøyd hvis jeg klarer 3 økter i løpet av uken, også er alt over bare en bonus :D Syns ikke man skal streve etter 5 dager trening i uka, for jeg vet at det funker ikke for min del.. Gikk jo på en smell forrige uke, nettopp fordi jeg hadde trent litt for mye. Så skal nå holde meg tilbake til 3 økter i uka igjen, heller 3 GODE økter, enn 5 Dårlige! Så får jeg heller bare bli flinkere til å få inn litt hverdagsaktivitet, er jo vær ute for det nå!

Hehe, ja 14 dager sammenhengende uten fri var ganske tøft og slitsomt. Var så sliten på slutten at jeg grein når jeg tenkte at jeg måtte stå opp og dra på jobb. Men nå har jeg fått en langhelg, og kroppen føles bedre! Ikke kjempegira på å dra på jobb i dag, hehe, men kommer seg alltid når jeg først kommer dit! Jobber sent denne uken, så får i det minste sovet litt lenge ;)

 

Frukt86: Kjedelig start på dagen med forsovelse! Syns hele dagen blir ødelagt uansett når det skjer med meg, hehe! 100 gr opp kan det være veldig mange grunner til, så ville ikke lagt så store tanker på det :) Syns heller du skal begynne å måle litt cm? Har du gjort det hittil?

 

 

Har selv fått unnagjort ukas første økt :) Ble 15 min jogging som oppvarming, også 1 time med god styrkeøkt!

Har for første gang drukket proteinshake etter trening, så får vi se om kroppen blir litt mer opplagt og bedre av det! Kan jo forresten nevne at det smakte helt jævli, hehe! Men lukket øynene og tenkte at jeg drakk iiiskaldt vann, så fikk det ned til slutt, hehe! Måtte skylle ned med litt ordentlig vann etterpå! Æsj altså!

Hadde håpa på at det ikke smakte så ille.. men men!

 

Da ska jeg slappe av litt før jobb! Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parion

Jeg har jogga! Sjekka ut lysløypa rett borti her, brukte 33,5 minutter fra jeg gikk ut døra til jeg kom hjem igjen. Fin løype, sånn midlertidig. Mer jogging i morgen, da skal jeg ha jobbedag hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Jeg kom meg på løping i dag, det var gøy. Ble drøyt sju kilometer!

Men jeg har nå skrevet inn maten i dag og ser at jeg har spist for mye kcal.

Ble 1925 kcal, da tror jeg at jeg har gjort det forholdsvis nøyaktig. En ting jeg MÅ gjøre er å kutte ut bremykt.. Tok litt smør til potetene i dag (vi har nesten aldri poteter, men i dag ble det fiskegrateng og poteter! Ganske godt en gang i blant!;) ), men det ble jo 111 kalorier bare der.

Også klarte jeg jo selvfølgelig ikke å si nei til et deilig (men lite!) kakestykke da vi fikk kaffebesøk i kveld. Huffameg.

 

I morgen blir det ikke noe kake (nå er det heldigvis tomt i fryseren!) og ikke noe smør! For å si det sånn.. Også må jeg handle inn litt mer sunt. I morgen må jeg generelt sett begrense meg til 1600 kalorier totalt, enkelt og greit. Og komme meg på trening, spinning står på planen i morgen!

Jeg liker så godt å trene tidlig i uka, for da er jeg liksom "i gang".

 

Yngvar Andersen (han fra puls på NRK) sier at for å få helsegevinst så er det tre timer i uka som liksom er den gylne veien å gå.. Han bruker vel kanskje ikke akkurat de ordene, men altså, rett og slett at man kommer langt med tre timer i uka. Det tror jeg på! Gjelder nok å bruke timene godt! Han sier også at løping er noe av det aller beste treninga, så det er en god motivasjon til å komme seg ut og jogge! :)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cecilie5, åssen proteindrikk var det? ;):D jeg har litt lyst til å prøve en selv (til tross for smaken!) Om dere har noen å anbefale så spytt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...