Gå til innhold

Ansikt til ansikt med sifrene


Gjest parion

Anbefalte innlegg

Gjest cecilie5

Heihei. Lite skravlings her for tia :)

 

Akkurat vært på en treningsøkt! Ja, så sent på en fredags kveld! Hehe, har aldri skjedd før!!

 

Kjente i dag at æ har en liten strekk i høyre ytre lårmuskel :) Så fikk ikke gitt alt på benstyrke, gjorde litt ondt ja.. så måtte gå litt ned i vekter på benpress og opp i reps. Så ble 80 kg 3*15. Men ellers ble det styrke på både armer, mage og rygg :) Toppet økten med 40 min rask gange på slutten. Så føler at det ble litt trening i det minste.

 

Har forresten "grunnen" til at det er bedre å trene kondisjon etter styrke enn før. Følgende: Vil du ned i vekt så start med styrketrening! Utholdenhetstrening tømmer nemlig glykogendepoter i kroppen. Det betyr at når du går i gang med kondisjonstreningen etterpå, forbrenner kroppen det overflødige fettet for å få energi :) Så det er jo noe å tenkt på!

 

Ha en fin helg da jenter! I morgen er det meldt knallvær her, så blir ett par cider i solveggen ute hos en kompis. Litt kos må man ha, så ny treningsøkt er planlagt på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Hey! Forgive med Grete, for I have sinned..

 

Jeg kan ikke si hva jeg har spist de siste dagene, for da kommer kanskje andre til å få lyst på søtsaker! :) HAHA, neida. Men det har ikke vært Roede-kost, for å si det sånn...

Årets første grilling, årets andre is, årets tredje utepils, and so on. Pluss masse smågodt, potetgull osv på jentekveld. Flotte greier. Ja, også kake da. Mye kake.

 

Men jeg har kost meg, masse. Det hele begynte på fredag, da helga kom og det plutselig var ferie. "Nå skal vi kose oss, nå er det ferie!" liksom. Men tidligere i uka var jeg flink altså, til tross for stress og lite trening. Ble litt skuffa da jeg så at vekta stod på 84 - denne uka også. Stillstand, med andre ord.

Tipper at mat/godis/Øl-inntaket de siste to dagene ikke hjelper meg så veldig mye nedover, men lurer på om jeg skal gjøre noe annerledes (når jeg kommer inn i de mer normale mat-og treningsrutinene fra og med i morgen, altså). Jeg tror ikke jeg vil gå til og fra jobben særlig mer, ihvertfall ikke hver dag. Det tar faktisk ganske mye tid! Men kan gjøre det i blant, og heller være flinkere til å trene. Men det jeg mente var om jeg skal gjøre noe annerledes med maten. Nå ligger jeg vel i overkant av 1600 (ja, ikke fredag og lørdag denne uka, da har jeg sikkert vært oppe i 90 000 kalorier, men sånn til vanlig). Men kan hende det blir mer riktig når det blir litt mindre trim.

 

Løpegruppa var grei! Vi løp sju kilometer, og da hadde vi bare fire-fem små gå-pauser. Så det var jeg veldig fornøyd med! Men å løpe sånn i en gruppe minte meg litt for mye om gymtimene på ungdomsskolen og videregående. Man får sånn dårlig følelse hvis man blir hengende bakerst. Samtidig blir man pushet til å ikke ta pauser hver gang det frister. Så jeg blir med på neste trening også, kanskje de legger inn litt mer intervalltrening eller lignende da!

 

Har dere ferie eller?

Hvordan går det med å holde seg unna godis?

Trening?

 

Jeg tenker å trene i morgen og å holde meg i skinnet når det gjelder godis. Vet at det sikkert blir litt godt allerede på onsdag igjen, for da er det hyttetur...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Da va uka's første treningsøkt unnagjort!

15 min oppvarming på spinningsykkel og 1 time med styrketrening :)

 

Nå må æ stresse inn i dusjen før æ må kjøre på jobb!

 

Får svare litt mer senere etter jobb :)

 

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halooo!

 

Nå er jeg ferdig flyttet, og vi har fått internett. Da kan liksom alt bare være, så lenge vi har internett! :)

 

Kosthold har blitt satt litt på siden, alt har jo vært kaos. Men jeg fikk trent bra på lørdag tror jeg, med all bæringen og styringen.

 

Frukt86, på torsdag var jeg ikke fyllesjuk, men derimot var jeg rimelig... drita. Siste revykvelden var dødsbra, og jeg var kjempesliten så jeg ble sjangledrita på tre øl. Det hjalp ikke at baren på studentkjelleren pushet shots til 20 kr heller. Ingen av delene var lavkalori heller.

 

Det var innmari moro da. Jeah!

 

Da var det IKKE moro å stå opp kl 630 dagen etter. Men vi fikk overtatt hus og det er flott. I dag ble jeg pendler, hvilket betyr tre timer (!!!) ekstra sitting om dagen. Må passe på å få løpt fra meg på ettermiddagene. Vestfold er flatt og fint, så jeg slipper å grue meg noe særlig til oppoverbakker. :)

 

Nå som jeg har nett kan jeg oppdatere jevnlig igjen, så jeg kommer sterkere tilbake nårjeg er ferdig med å oppdatere meg på facebook og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Sorry at det ikke er så mye skravling fra min side for tiden :) Tror kanskje flere her inne har tatt påskeferie også! Men kommer innom for å "rapportere", bare litt mye som skjer her for tiden. I tillegg så jobber jeg hele påsken, har ikke fri før neste lørdag! Så blir 2 tunge uker med bare jobbing hver dag..

 

Men har jaggu fått vært på trening i dag også :)

 

Ble 45 min intervall på tredemølla! Litt over 300 kcal forbrent :)

 

Tror jeg har begynt å merke at sommeren er i sikte, så litt sånn angst-trening! Hehe! Skal heldigvis ikke til syden før slutten av august/starten av sept, men første mål er ei uka i Tromsø fra 13 mai, å det er jo like rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ble litt trening i dag også :)

 

30 min gange, og styrketrening i 1 t og 20 min.. Ble litt for lang økt i dag, men prøvde ut ett par nye øvelser så brukte litt tid på teknikken :) Men hvertfall 1 time med effektiv styrke :)

 

Kjenne kroppen e litt sliten, så vurdere treningsfri frem til mandag! Får se hvordan kroppen føles på lørdag, om jeg orker en økt til. Har hvertfall fått til 3 gode økter hittil denne uken, så veldig fornøyd med det i tillegg til mye jobbing!

 

Ha en fin påske alle sammen! Så får jeg slite på jobb, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det skal bli godt med hverdag igjen! Spesielt i dag har jeg kjent at kroppen ikke har godt av et dårlig og uregelmessig kosthold. Har gått rundt med en tung, tom og småkvalm følelse i hele dag, og jeg kjenner det i armer og bein at kroppen får for dårlig påfyll.

 

I morgen skal vi til leiligheten for å vaske oss ut. Da får jeg i alle fall ei skikkelig treningsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ferdige i Oslo! Litt trist, men veldig deilig. Koser meg med stillheten, men savner igrunn nærheten til der "alt" skjer. Det er vel en tilvenningssak!

 

Frukt86, håper du føler deg bedre i dag! Du trenger jo ikke hardtrene for å gjøre samvittigheten letter. Vet ikke hvor du holder til akkurat nå, men været er vel deilig stort sett over hele landet, så det er ingen ting i veien for å ta en spasertur i nabolaget.

 

Lager du blomkålsuppe selv? Når jeg er aleine pleier jeg å lage suppe fordi det er så enkelt og raskt. Koker opp det jeg måtte føle for (gulrøtter + litt potet + litt ingefær + buljong, blomkål + litt buljong, grønnsakssuppe (kanskje med litt mager kjøttpølse i), løk + buljong + hakket tomat (som kan være kjørt med stavmikser på forhånd for å bli litt mer "smooth") eller andre kombinasjoner) og kjører det med stavmiksern når det er ferdig. Samboern mener at suppe ikke er mat, så han blir mindre begeistret når jeg sier det er suppe til middag. Det hjelper LITT om jeg lager hvitløksbrød til, men ikke stort igrunn. :D

 

Her i huset er vi enige om at rutiner er den nye impulsiviteten og skal sette oss ned og lage matplan. Det skjer vel i kveld eller i morgen. Dersom noen har gode forslag tas de i mot med takk!

 

I dag har jeg tatt opp frossen kalkunfilet som jeg tenkte vi skulle grille. Var ute på restaurant med mamma og pappa i går, og vi mesket oss med hviløkssnegler, samboern spiste lammeskank til hovedrett og panna cotta til dessert, og jeg koste meg med grillet kveite og vaniljeis med varme bjørnebær. Jeg var sjåfør og drakk ikke vin, så jeg sparte jo inn litt kalorier der da. Nå er det tilbake til den smale linje. Har ikke tid eller penger til en runde til med kurs, det syns jeg igrunn er innmari trist. Jeg merker så godt at jeg er mer motivert for dette enn det jeg har vært før, og da er det så godt å ha en kursleder som motiverer og kommer med gode tips.

 

Hot tips: Til fisken fikk jeg en helt syykt god grillet tomat med bittelitt pesto på. DIGG! Ellers er grillet/bakt tomat med provencekrydder på fantastisk. I hele tatt er stekt tomat godt!

 

Og jeg er tilbake med skravla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Tok visst påskeferie fra hele sulamitten jeg, inkludert internett! Håper dere kan tilgi min stillhet, lover å komme sterkere tilbake i uka som kommer :)

Jeg har hatt treningsfri og en del godis-inputt i over ei uke (det kalles også påskeferie), men i går tok jeg meg sammen og kom meg endelig på joggetur. Det var tungt, men verdt det å komme igang igjen, så formen ikke daler mer enn nødvendig.. Jeg har også vært på joggetur i dag, så nå føler jeg at jeg er back on track, ja! Bra jeg ikke leste det spørsmålet for fire dager siden, Frukt86 :D hehehe :)

Nå skal det trenes!

 

I morgen skal jeg gå til innkjøp av proteinrik og sunn mat som kylling, kalkun, egg, makrell i tomat, i tillegg til sunne lettyoghurter, sukkerfattige frokostblandinger og masse frukt, grønt og bær. smoothies og salater, here we come. av og til synes jeg det bare er deilig å fylle kjøleskapet med sunne produkter. det blir jeg litt ekstra gira av!

 

jeg er VELDIG glad i å begynne på ny frisk en mandag (denne gangen tirsdag!) i blant, jeg synes egentlig det er veldig effektivt også! så heng dere gjerne på om dere har påskekosen på "samvittighet". jeg glemmer alt det nå og går videre!

 

har også tenkt til å trene en del mer framover (jeg startet nemlig bikinisesongen i helga!!), men da også noen litt kortere - og mer intensive - økter. jeg kan bli litt stressa av å bruke så mye tid på å trene, at det liksom går med 2-3 timer for en tur på sats. nå kommer jeg til å også legge ut på halvtimes joggeturer ut fra leiligheten.

 

Treningsuka mi blir som følger:

mandag: jogget jevnt 30 minutter, inkludert 4 intervaller på ca. ett minutt, høy intensitet

tirsdag: fri? (får overnattingsbesøk av venninne)

onsdag: joggetur

torsdag: body pump (styrketrening i sal med vektstang og løse vekter) + løping som oppvarming/nedtrapping

 

helga er foreløpig mer enn nok booket, men satser på å få til ei treningsøkt til helga også! : )

 

håper noen er med på ny og frisk start!

Frukt86: grattis med MASSE nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingsi, velkommen tilbake! Påsken i år har vært skikkelig forvirrende. Jeg mener, det er april og varmere enn i juli.. Eh..? Og ny frisk er deilig! Samboern og jeg grillet kalkunfilet her om dagen, det ble utrolig godt og saftig. Har rester som skal få bli lunsj i dag, sammen med salat- og potetsalatrestene. Omnomnom.

 

Frukt86, gratulerer med en kilo ned! Da er du jo halvveis til målet ditt om 2-3 kilo ned før juni!

 

Jeg sitter og spiser frokost i treningstøyet. Ikke fordi jeg trener så mye når jeg spiser at det må være på (det skulle tatt seg ut, tenk å gå på restaurant da), men fordi jeg skal ut og jogge på mårrakvisten! Når man har flytta så langt ut i gok at man må regne to timer på å komme inn til byen framfor 10 minutter, da må man planlegge. Målet var å komme ut før kl 7, men kroppen er ikke helt med før den får litt i magen. Ikke mye som skal til, et knekkebrød gjør susen. Og en kaffekopp.

 

Er litt redd for fasanen som roper på damer her ute, så om jeg ikke viser livstegn i løpet av uka veit dere hva som har skjedd..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooooooooi, parion, så flink du er! Så tidlig på'n! Det kaller jeg stålvilje :D

 

Ny arbeidsuke, åh, jeg kjenner at dette er litt tungt. Håper det går fort fram mot sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drøyde det heeelt til 730, men det var skikkelig deilig å jogge før verden liksom hadde våkna skikkelig. Jogga litt i skogen også, og for en som er vant til asfalt var det ordentlig tungt. Men det er godt å ha den tilgjengelig, så kan jeg variere underlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, jeg ser for meg en påfugl sitte på en av disse franske balkongene langdmed Bogstadveien :) Jeg så ingen fasaner, men derimot følte jeg at jeg ble stirret i senk. Har hatt noen gedigne munnsår i påsken, og spesielt i munnviken, så jeg har jo gått og sett ut som the Joker! Ikke rart folk enten stirret intens eller så vekk da jeg var på restaurant i Tønsberg.. Evt så står det "NYINNFLYTTET" på en blinkende neonskilt over huet mitt, som jeg ikke ser selv, men som bare er synlige for 2-3-4-5. generasjons innebyggere.

 

Aner ikke helt hva slags sko jeg har, de er oransje og fine. :D De ble kjøpt inn da jeg var i USA, å kjøpe amerikanske merker er jo å gjøre kupp der borte. Tror jeg betalte $100 for skoene, ca halve prisen av hva de koster i Norge.

 

Ang. hamburger er hjemmelagede veldig mye bedre. Du må huske på å kna deigen godt sammen så den blir seig og fin, og når du lager burgerne må du lage de litt tynnere på midten enn i kantene. Burgerne må grilles til de er godt grillet på den ene siden før du snur, hvis ikke så faller de fra hverandre. Jeg lager mine med 400 g karbisdeig, 1 egg, salt, pepper og littegranne BBQ-saus fra Heinz. Omnomnom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 Heinz <3 Nam! De har også den beste ketchupen!

Hjemmelagede burgere er digg, om dere liker sterke saker så hakk opp et par chili på ei pakke kjøttdeig og "kna" inn i burgerne før steking. Veldig godt!

 

Treningsuka mi har forandra seg litt. Kom meg nemlig på spinning i går, ble ikke noe besøk. Men skal prøve å ikke kutte ut en økt for det om. Skriver inn lista her på nytt, mest for min egen del selvfølgelig! (forgive me) så kan jeg summere opp i slutten av uka.

 

mandag: jogget jevnt 30 minutter, inkludert 4 intervaller på ca. ett minutt, høy intensitet

tirsdag: spinning 55 min + litt styrke 20 min på skuldre, rygg/armer, mage

onsdag: joggetur?? (tenker isåfall å få til en liten en utpå kvelden)

torsdag: body pump (styrketrening i sal med vektstang og løse vekter) + løping som oppvarming/nedtrapping

fredag: FRI

lørdag/søndag: én økt inni her

 

blir mye trening denne uka! har masse inspirasjon nå! :D sjekk ut blader som Shape-Up o.l. for inspo, alltids noe å hente der for min del ihvertfall. fant et treningsprogram som jeg lar meg inspirere av, om jeg ikke følger det slavisk...(det var foreslått ikke mindre enn 6 økter per uke der for virkelig å grave fram bikinikroppen!)

 

dessuten går jeg ikke/til fra jobb nå, vil heller bruke tid på å sove en halvtime mer (no kidding!) og trene.

 

ha en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketsjup spiser vi ikke her i huset (dvs. jeg spiser innimellom når jeg er aleine og lager uinspirert mat eller pølser. Kan ikke helt komme på hva slags uinspirert mat akkurat nå, men jeg tror vi har en flaske stående som sikkert kommer til å gå ut på dato), så når vi først skal ha kjøper vi den billigste. :) Men Heinz har mange produkter som smaker godt, og når man bruker så små mengder velger jeg å overse næringsinnholdet. Vurderer å prøve meg på egne grillsauser i år, håper jeg får til noen som smaker digg!

 

Ingsi, syns treningsuka di ser utrolig bra ut! *tommelopp* Kanskje jeg skal snike et Shape-up ned i handlekurven etterpå. Glemte å kjøpe salat i går, også hadde de ikke favoritteplene min, så jeg må nok en tur på butikken i dag og. Epler, salat og shapeup må jo være en god kombi å gå til kassa med?? :D

 

Jeg håper å kunne ta en joggetur i ettermiddag. Tror ikke høyre hofteleddsbøyer (hallo gymtimene på vgs!) er særlig joggevant, den ble i alle fall veldig stiv i går. Humpet meg rett og slett gjennom byen, og trapper var ikke min favorittoppfinnelse i går. Rulletrapper derimot! <3 Mye bedre i dag, så det er nok bare tilvenning som skal til. Ellers bringer dagen med seg pensumlesing og oppgaveskriving, generell rydding inne i og utenfor huset og besøk av alarmmenneske. Godt å ha dager hvor jeg slipper å sette meg på toget til byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, det er muligens neonskiltet som gjør det ja. Eller kanskje de tror det er filminnspilling?? "Batman, HER??" kan det hende de tenker. Høhø.

 

Jeg kjenner det jo igjen da, på hytta står vi alltid klar med kikkerten når hurtigbåten legger til kai. :) Må jo se hvem som kommer, er det noen som har med seg masse mat så de skal være der lenge tro? Kommer barnebarnet til naboen hjem? Osv.

 

Og når du lager burgere må du bruke HENDENE! Evt ei tresleiv. Stavmikseren hakker vel bare opp deigen enda mer så den ikke blir klissete og fin. Den skal henge godt sammen, og du må gjerne ha problemer med å forme det til en flat greie fordi den henger fast på fingrene. Ha litt vann på hendene når du skal forme, det gjør susen. Her må du altså legge vekk alle divanykker og gjøre grisejobben sjøl. :D

 

Pensum ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Er innom her og leser litt, men ikke lagt så mange spor igjen.

Kroppen og hode e veldig sliten for tiden, så har bestemt meg for en treningsfri uke. Kanskje en liten økt på fredag når jeg har fri. Kjenner bare at kroppen trenger litt hvile, så ser det heller på en mulighet til å skjerpe kostholdet ennå bedre! Ble litt for mye jobbing i påsken, dessverre!

Annen grunn er vell at jeg går ikke så mye ned i kg pga styrketreningen, så føler nesten at jeg motarbeider meg selv, hehe! Ligger flatt rundt 63-64 kg, men vil gjerne ned mot og under 60-tallet. Så vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette her egentlig =(

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...