Gå til innhold

Noen som henger seg på onsdagsveiing?


Gjest tjun

Anbefalte innlegg

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Hei,

 

jeg veier meg også på onsdager. I dag viste vekta nesten det samme som din, 63,2.

 

Jeg er 166 cm høy og innbiller meg at jeg vil passe bra til å veie et sted mellom 58 og 60 kg. Jeg har allerede slanka bort noen kg, det går nokså seint men jeg gjør så godt jeg kan og prøver å være fornøyd så lenge vekta ikke stagnerer veldig lenge.

 

Min største utfordring er at jeg er så forferdelig glad i søtsaker.

Min største styrke er at jeg er glad i å gå/jogge, og nå har jeg endelig klart å "rydde tid" til jevnlig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi iallfall tre som kan forsøke å oppmuntre hverandre:-)

 

Her går det unna med sjokolade, øl og alt som er neimat. Hva er det som skjer med viljestyrken min? Når helga kommer er alt som heter slanking glemt. Men jeg har trent veldig bra denne helga, og så har jeg, for første gang i mitt liv, kjøpt meg medlemskap i et treningssenter. Kanskje det kan hjelpe meg til å komme i gang med noe styrketrening. Jeg må nemlig innse at jeg ikke klarer å ta situps og armhevinger hjemme, det er rett og slett for kjedelig.

 

Hvordan trener dere styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagene trener jeg først kondis intervall med styrke i sal, så trener jeg styrke i studio.

 

Onsdagene trener jeg stepintervall med styrke i sal, så trener jeg styrke i studio.

 

Fredager trener jeg zumba, så styrke/ball i sal.

 

Tirsdag, torsdag og en dag i helgen løper jeg 6-7km.

 

Jeg vil anbefale deg og bestille en time med treningsveileder på treningssenteret som setter opp styrke program for deg. Et godt tips er å slenge seg på timer i salen. Er et pes en stund men, det går over. Kombiner kondistrening med styrke, det gjør susen skal du se:0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tjun, for gode råd. Du er visst en spreking.

 

Jeg er på ingen måte fornøyd med dagens vekt, opp 500 g til 63,7. Det syns jeg er både skuffende og litt overraskende.

 

Det begynner å gå opp for meg at det er veldig vanskelig å slanke seg om sommeren, man blir visst litt lettsindig når solen skinner...

 

15.06.: 63,2 kg

22.06.: 63,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt over vektreduksjon i kg:

 

11.11.10: 71,9

16.11.10: 71,2 (-0,7)

30.11.10: 70,3 (-0,9)

 

Tap i november 1,6 kg

 

07.12.10: 70,0 (-0,3)

14.12.10: 69,6 (-0,4)

21.12.10: 69,4 (-0,2)

 

vektnedgangen denne måneden ble litt skeiv siden jeg sluttet på grete roede kurs og startet å veie meg på hjemmevekt om morgenen

 

22.12.10: 68,2 (-1,2)

28.12.10: 68,7 (+0,5)

 

Tap i desember 1,6 kg (Totalt 3,2kg)

 

04.01.11: 68,2 (-0,5)

10.01.11: 67,5 (-0,7)

17.01.11: 67,0 (-0,5)

25.01.11: 66,3 (-0,7)

 

Tap i januar 1,9 kg (totalt 5,1kg)

 

Tap for hele februar 2011 opp fra 66,3- 67,3= +1kg

 

Tap for hele mars 2011 ned fra 67,3- 65,5 = -1,8kg

 

Tap for hele april 2011 ned fra 65,5- 65,1 = -400g

 

Tap for hele mai 2011 ned fra 65,1- 64,8 = -300g

 

Totalt -6,6kg

 

 

Altså de siste 4 månedene har jeg gått ned ca 2,5kg

 

Tregt ;)

 

fra sist uke har jeg gått ned fra 64,2 til 63,9 -300g sier jeg ikke nei takk til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba j18. 2,5kg på 4 mnd er jo bra..

Det kommer jo perioder der man kan stå stille eller at det går litt tregt.

Vet det kan være lite motiverende i de periodene det er slikt. Vi må bare ikke

gi opp..

 

janeikanskje.. Fortsett slik du gjør, ikke gi opp..Skjønner at 500g opp er frustrerende. Ikke mist motivasjonen av den grunn, slikt skjer oss alle. Du skal se det går bedre neste uke:0)))))

 

Hvor mange trimpoeng ligger dere på i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har gått rett i kjelleren. I dag viste vekta 65,5 kg det er tre kg mer enn jeg veide for noen få uker siden. Da hadde jeg klart å slanke meg ca 7 kg, nå er altså nesten halvparten kommet på igjen. Riktignok er det ferie og jeg har vært ute og reist og kost meg, men at det skal bety så mye?

 

Til helga begynner jeg på den ordentlige ferien min, og skal være på reise mer eller mindre sammenhengende de neste fire ukene. Jeg gruer meg til å se hvordan det går med vekta da... Blir helt motløs av å tenke på hva som kreves av disiplin for å holde vekta stabil, jeg tror ikke jeg kommer til å klare å si neitakk så mange ganger.

 

Når det gjelder trening er jeg nokså ustabil, men tror ikke jeg er så langt unna 7 trimpoeng pr uke i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt hva du mener,,, føles av og til som et veldig slit.. Jeg går med sneglefart men opp i racerfart om jeg ikke passer på, men viktig å ikke gi seg selv om det er tøft. Det kunne også vært verre.. Jeg tviholder på det vekten sa sist uke selv om det ikke var helt den samme som idag -300g siden siste veiedag til 63,6kg.

 

Ha en fin slankeuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba j18 - 300g er jo bra.

janeikanskje ikke gi opp, ikke mist motivasjonen. Du skal se at det kommer til å bli bra. Endring av atferd tar tid, vi går på noen smeller alle og enhver. Men gi aldri opp. Ha en flott uke dere to.

 

Her er mitt resultat:

 

29.06.20011:62,9( ned 200gram)

 

22.06.2011: 63,1(ned 400 gram:0)

 

15.06.2011: 63,5

 

06.06.2011: 63,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt resultat denne uka:

Da gikk jeg opp 400 gram...Håper det er for at jeg har mensen og at det er opphoppning av væske.

 

06.07.2011:63,3( opp 400 gram)Grrrrrrrrrrrrrrrr

 

29.06.20011:62,9( ned 200gram)

 

22.06.2011: 63,1(ned 400 gram:0)

 

15.06.2011: 63,5

 

06.06.2011: 63,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortvilt! Jeg prøver meg stadig på ulike forum,så går det en uke eller to, og ingen andre henger med. Har akkurat gått ut av forum for gravide og ammende, selv om jeg passer inn der. Fikk baby i vår, og har to småtuller i tillegg. Men der var det veldig ustabil oppslutning om trådene, og jeg følte jeg alltid endet opp alene:( Så har jeg hoppet over til dette forumet (Ned under 10 kg) Her fant jeg en gjeng som skulle ned rundt 7 kg og det virket perfekt for meg. Men de siste 3 innleggene har vært fra meg og ingen svarer på "etterlysningene..." Så tror rett og slett denne tråden ikke er i bruk av andre enn meg lenger.

 

Kan jeg i stedet slå følge med dere? Her virker det som motivasjonen er til stede, selv om alle - meg selv inkludert - synes det er vanskelig å holde fokus / slanke seg midt på sommeren. Men jeg har bestemt meg for at jeg IKKE skal gå opp denne sommeren... Det har lett for å skje meg til vanlig når det er ferietid, men nå har jeg igjen ca 5 kg som jeg skal kvitte meg med, og jeg har ikke tenkt å plusse på mer som må av til høsten...

 

Jeg er 1.70 høy, ønsker å veie 61 kg som jeg har gjort før/mellom graviditetene mine. Det er hardt arbeid å gå ned hvert eneste gram. Dersom jeg ikke holder fokus, er det 2 kg opp på null komma niks. Prøver likevel å gå sakte ned, finne en gyllen middelvei som gjør at jeg kan kose meg litt og samtidig krype nedover mot målet. Jeg var 70 kg etter påske, har gått ned ca 3 kg i mai og juni,og nå i juli fortsetter jeg kampen :) Jeg går gjerne over til onsdagsveiing, har hatt torsdager før.

 

Gleder meg til at vi kan stå sammen om kampen!! Ønsker alle en fin uke. Ikke gi opp;)

 

PS Jeg blir veldig imponert over hvor flinke dere er til å trene...

Jeg må tilpasse treningen til mitt hektiske fam.liv, og prøver å få et par korte fjellturer + et par rask - gange turer i løpet av uken. Skulle gjerne hatt tid til mer, husker noen år tilbake da jeg hadde anledning til å gå i fjellet hver dag om jeg ville..det var tider.... :)

 

Onsdag, 06.07.11: 66,7 (totalt - 1,0 kg)

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (- 0,5 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg

Mål: 61 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit da 2010:0)))) For en flott og jevn vektnedgang du har.

 

Jeg har hele livet veid mellom 55-57 kg og trives der veldig godt. Etter at jeg fikk de to minste barna mine( april 2008 og april 2009) har de siste 8kg sittet bom fast. Så trivselsvekten min jobber jeg for. Jeg har klart og komme ned i 60,9...Så spretter jeg opp til 63, 63,5kg. Har økt treningsmengden, redusert kaloriinntaket og håper det hjelper...

 

Jeg anbefaler deg å prøve og jogge...Forbrenner mer kalorier enn å gå:0)))))

I fjor klarte jeg ikke og jogge noe særlig(hadde høyt stoffskifte som nå er blitt lavt)

Nå løper jeg 5-7km og er veldig stolt av meg selv:=))))Stor fremgang siden i fjor:0)))

 

Ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen flott resultat j18.. 4 timer trening er jo helt suverent, så flink du er:=)..Lykke til med resultatet denne uken. Selv har jeg trent hardt, ligget på mellom 1200-1300kalorier..Veldig spent på veiingen i morgen:0)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne bli med, og registrere vekten fast hver onsdag!

 

Av ulike årsaker har jeg i lengre tid kun fokusert på kosthold (noe som har holdt vekten stabil), og har omsider tatt opp igjen treningen (og vekten går nedover igjen)!

 

06.07.11: 62,7 kg

 

En treningsuke for meg består av 3 dager intervalltrening 4x4 (35 min), samt kondisjon (25 min), og 3 dager styrke (á 60 min). I tillegg vil jeg forsøke å legge inn minimum 30 minutt ekstra aktivitet daglig (sykle, gå) sju dager i uka.

 

Har en periode lagt meg på 1300 kcal, men går opp til 1600 kcal innen månedsskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en intens treningsuke, og kombinasjonen intervalltrening 4*4 og styrke ser virkelig ut til å hjelpe!

 

06.07.11: 62,7 kg

13.07.11: 61,5 kg

 

Ned 1,2 kg er litt i overkant, og slett ikke noe som kommer til å skje særlig ofte. Men kjekt som en start :)

 

Satser på minus 0,5 til neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens resultat:

 

Strålende fornøyd med resultatet i dag. Hard trening har gitt meg

et flott tall:0)))

 

13.07.2011: 61,8( ned 1,5kg) Yesssssssss

 

06.07.2011:63,3( opp 400 gram)Grrrrrrrrrrrrrrrr

 

29.06.20011:62,9( ned 200gram)

 

22.06.2011: 63,1(ned 400 gram:0)

 

15.06.2011: 63,5

 

06.06.2011: 63,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først : GRATULERER, TJUN! Det var en fantastisk nedgang på deg denne uka..:) Jeg beundrer hvordan du står på, og det motiverer meg også!!

Ellers må jeg si at det er supert med alle som er aktive innpå her nå. Shiiba, du har også veldig fin nedgang å melde! Som du sier - man kan ikke forvente å gå ned SÅ mye hver uke, men man skal virkelig glede seg over et god resultat når det skjer! Du er også flink til å trene, synes jeg.

J 18, jeg er spent på hvordan det gikk med deg denne uka. Du har satt deg et mål om hvor mye du vil ned denne uka. Det inspirerer meg til å gjøre det samme for kommende uke. Så får vi se hvordan det går :)

JaNeiKanskje, er du innom her?? Slå gjerne følge når du føler for det, om du drøyer det til høsten eller om du hopper i det nå midt på sommeren!

 

Så var det over til meg selv. Var bortreist fra tirs - søndag, og det var en prøvelse mtp både kosthold og mosjon. Men gikk noelunde greitt å holde fokus bortsett fra i helga. Men helg er helg - jeg liker å kose meg litt innenfor rimelighetens grenser da... :)

 

Har gått ned 0,4 kg denne uka - tross ferie og utskeielser, og er veldig godt fornøyd. Mål for neste ukes veiing er å se 65-tallet!! Jeg HÅÅÅPER det kan gå...!

Jeg endrer litt på vekthistorien min, for å få med hva jeg har gått ned siden jeg tok tak i starten av mai. Synes det er mer motverende å se svart på kvitt at jeg faktisk har gått ned noen kilo!

 

Onsdag, 13.07.11: 66,3 kg (totalt -3,7 kg)

Onsdag, 06.07.11: 66,7 (totalt -3,3 kg)

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (totalt -2,8 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg (Har gått ned totalt 2,3 kg siden starten av mai)

Mål: 61 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...