Gå til innhold

Noen som henger seg på onsdagsveiing?


Gjest tjun

Anbefalte innlegg

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Hadde som mål å prøve på rundt en halv kilo nedgang, men det stoppet på 0,3 denne uka. Jeg får si meg fornøyd. Jeg er fortsatt i sommermodus, og det er altfor fristende med en is etter middag og noe godt til kaffen på kvelden. Jeg sier stadig til meg selv at nå MÅ det bli bedring her, men synes det er kjempevanskelig å stå i mot. Føler av og til at jeg er på "hold vekten", det synes jeg at jeg er rimelig god på.. hehe;) Så hadde jeg bare kommet meg ned på 61, så innbiller jeg meg at det skal gå noenlunde greitt å vere stabil. Det har iallefall gjort det tidligere. Jaja, det er ikke annet å gjøre enn å stå på. Jeg setter meg som mål å se 64-tallet neste onsdag, så får vi se om det er mulig. JEG HÅPER INDERLIG DET!!!!

 

Gleder meg til å høre fra dere andre. Spennende å høre fra deg, j18, på fredag. Og så rekner jeg med rapporten fra deg, tjun, er like om hjørnet :)

 

Skal stikke en tur innom ferietråden til shiiba nå.

Ha en god uke videre!

 

Onsdag, 10.08.11: 65,4 (-0,3 kg denne uke, totalt - 4,6 kg)

Onsdag, 03.08.11: 65,7 (-0,2 kg denne uke, totalt -4,3 kg)

Onsdag, 27.07.11: 65,9 (-0,4 kg denne uke, totalt - 4,1 kg)

Onsdag, 20.07.11: 66,3 (- 0 kg denne uke, totalt - 3,7 kg)

Onsdag, 13.07.11: 66,3 kg (totalt -3,7 kg)

Onsdag, 06.07.11: 66,7 (totalt -3,3 kg)

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (totalt -2,8 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg (Har gått ned totalt 2,3 kg siden starten av mai)

Mål: 61 kg

Gjenstår: 4,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 0,3 ned 2010. Jeg står helt stille denne uken. Velger og ikke bli skuffet..... Jeg må ta med i betraktningen at jeg har lavt stoffskifte... Klarer jo og holde vekten ganske stabil. Er forsiktig med mat og trener jo mye....

__________________________________________________ ______________

10.08.2011: 61,5

03.08.2011: 61,5( Opp 300gram)Grrrrr

20.07.2011: 61,2( ned 600 gram)

13.07.2011: 61,8( ned 1,5kg) Yesssssssss

06.07.2011: 63,3( opp 400 gram)Grrrrrrrrrrrrrrrr

29.06.2011: 62,9( ned 200gram)

22.06.2011: 63,1(ned 400 gram:0)

15.06.2011: 63,5

06.06.2011: 63,5

__________________________________________________ ______________

Mål 57kg

__________________________________________________ ______________

Igjen 5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treig respons fra meg. Er på langweekend og har dårlig m datatilgang. Vil bare oppmuntre deg. Du holder deg stabil,d er bra jobba mtp at du har en sykdom å ta hensyn til også. Dessuten er du super til å trene,synes du står på og er veldig flink:) Denne helga blir d altfor mye mat,men får trimmet litt. er spent på neste ukes resultat.. Hvor høy er du forresten? Jeg er 1.70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.70, trives best når jeg veier mellom 55-58kg... Jeg ble syk i 2010 og hadde det høytstoffskifte. Har aldri vært så syk før noen gang. Så fikk jeg lavt stoffskifte..Grrrr...

 

Har aldri hatt noe problem med vekten og kunne spise hva jeg ville uten at jeg la på meg noe. Etter at jeg fikk lavt stoffskifte må jeg være veldig forsiktig. Ligger jeg på 2000kalorier pr dag i tillegg til at jeg trener legger jeg på meg. Ligger jeg på 1600 kalorier pr dag samt at jeg trener står jeg gjerne på stedet hvil i vekten. Ligger jeg på 1200- 1600 uten å trene går jeg ned.

 

Er bare kluss med stoffskiftet..Plutselig kan jeg gå opp 2-3 kg enda jeg har ligget på 1600kalorier og trent hardt.. Så jeg forsker litt på min egen kropp for å se hva som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe greitt ut med lavt stoffskifte :P Jeg forstår at du blir frustrert når du er SÅ flink å fokusere på matinntak og trening, og så uteblir likevel resultatene innimellom. Det må være vanskelig å holde oppe motivasjonen i slike perioder. Men andre ganger ser det ut til at du har fin og jevn nedgang, tjun. Så ikke gi opp! Jeg heier på deg :D

 

Vi er jo akkurat like høye.. Så hadde du vært meg, hadde du bare vært et halvt kilo unna målet. Målet mitt er jo 61 kg. Da får jeg en BMI på 21, noe jeg synes er kjempebra. Var nettopp innom en BMI kalkulator som mente at rundt 65 kg var idealvekta mi. Ergo der jeg er nå... vel, jeg er ikke helt fornøyd med det, tror jeg. Men det sier vel noe om at man ikke ligger så verst an, og det er jo greitt å tenke på.

 

Jeg har vært under 61 kg før jeg fikk barn, ca 58 - 59 kg. (Gikk ned fra 67 kg en vår /sommer for noen år siden) Men når jeg ser bilder av meg fra den tida, så synes jeg at jeg kler bedre et par - tre kilo til. Jeg følte også at kroppen min bare sa stopp da jeg kjempet for å komme ned på 60 blank etter 2. graviditet. Jeg tror at kroppen kan endre seg litt etter at man har gått gravid, med tanke på hva som er mulig å oppnå.

 

Det er bare du som vet hva som er riktig vekt for deg og hva du føler deg fornøyd med. Men av og til kan man se seg litt "blind" på seg selv og sin egen vekt, og det målet man har satt for seg. Jeg er sikker på du allerede nå er en flott og slank dame, tjun! Så jeg vil bare oppmuntre deg.

 

Klemmer fra meg til deg - med ønske om en god uke! Jeg er hjemme igjen nå, og er klar for en sunn start i morgen etter en del utskeielser denne langhelgen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Idealvekt for en kvinne på 1.70 er visst 61,4 kg, ikke 65 kg som jeg skrev i forrige innlegg.. (Den BMI - kalkulatoren jeg var innom for litt siden...) Jeg hadde glemt å krysse av for kvinne ( utrekningen var gjort for en mann :)

Men uansett tar man jo sånne BMI-er med en klype salt... Og det viktigeste er jo at man finner en idealvekt man selv er fornøyd med og kan leve med!!

OK. Nå må jeg finne senga her! - med eller uten idealvekt... hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat j18..Jammen er du dyktig:0))))

 

Takk for gode og oppmuntrende or 2010:0))) Er veldig frustrerende når jeg enten står stille eller går opp...Går litt å spekulerer om jeg kanskje skal prøve lavkarbo for å bli kvitt de siste kiloene..Har dere noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tre dager siden jeg kom hjem fra ferie, og er allerede godt i gang med hverdagen igjen. Egentlig ikke så vanskelig, all den tid jeg ikke skeiet ut så alt for mye :D

 

Kjenner at jeg faktisk gleder meg til veiedag i morgen, og krysser fingrene for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det som "bestilt" - samme vekt i dag som for tre uker siden. Altså 60,5. Og det er jammen ikke verst etter to uker i sus og dus i Tyrkia :D))

 

Mål for neste uke blir nedgang på 500 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig flau over å legge inn dagens vekt. Har ikke lyst i det hele tatt :) Men jeg har lovet meg selv at jeg skal gjøre det til jeg når målet mitt, og da gjelder det også i dag. Saken er den at når jeg steg på vekta i dag tidlig, viste den 66,3 kg - NESTEN ET KILO OPP fra forrige uke! Det er rett og slett helt uakseptabelt, og jeg har IKKE lyst å meddele dette i det hele tatt... Men nå har jeg gjort det. Og fra og med i dag er det full skjerpings. Jeg skriver ned hva jeg spiser. Og skeier jeg ut med søte saker, skal jeg rapportere nøyaktig hva jeg putter i meg av snop innpå her i ukesrapporten min. Jeg har bare nødt til å være streng med meg selv. Jeg orker ikke holde på i evighet for å karre meg ned disse kiloene. Det er bare så tragisk at viss jeg sluntrer litte grann på matfronten, så er det en kilo opp med en gang. Jeg har trimmet som normalt. Men altså - den langhelga ble det nok ALTFOR mye søtt og god mat...

 

Jeg bøyer meg i støvet for deg, Shiiba, som har klart å holde vekten to uker på ferie! Det sier noe om en enorm viljestyrke! GRAUTLERER:)

 

Så vil jeg også si velkommen til deg, litlamoster. Kjempegøy at du blir med innpå her:)

 

Tjun, hvordan går det? Forstår godt at du vurderer Lav karbo - siden du jobber SÅ bra med mat og trening, men likevel ikke alltid får de resultatene du fortjener. Jeg har ikke peiling på lavkarbo, har aldri prøvd. Men tenker at jeg er nødt til å venne meg til å leve med et normalt kosthold, så jeg prøver i det lengste å holde meg til vanlig mat. Men du får si fra om du får noen gode tips, kanskje er det dette som skal til før det tar skikkelig av for deg? STÅ PÅ! Ikke gi deg!! :D

 

OK! Her er min vekthistorie.... Ser ikke bra ut i dag, men jeg satser på godt nytt om en uke.....

 

Onsdag, 17.08.11: 66,3 (+ 0,9 kg denne uke, totalt - 3,7)

Onsdag, 10.08.11: 65,4 (-0,3 kg denne uke, totalt - 4,6 kg)

Onsdag, 03.08.11: 65,7 (-0,2 kg denne uke, totalt -4,3 kg)

Onsdag, 27.07.11: 65,9 (-0,4 kg denne uke, totalt - 4,1 kg)

Onsdag, 20.07.11: 66,3 (- 0 kg denne uke, totalt - 3,7 kg)

Onsdag, 13.07.11: 66,3 kg (totalt -3,7 kg)

Onsdag, 06.07.11: 66,7 (totalt -3,3 kg)

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (totalt -2,8 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg (Har gått ned totalt 2,3 kg siden starten av mai)

Mål: 61 kg

Gjenstår: 5,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er litt frustrert, 2010, men du har jo vist at du kan, så jeg er aldri i tvil om at du kommer sterkt tilbake allerede neste onsdag!

 

Jeg vil også si velkommen til litlamoster :D

 

At jeg holdt vekten gjennom ferien, vil jeg i hovedsak gi treningen skylden for. Minst 5 dager pr uke med en blanding av kondisjon (intervall) og styrke er min lille "hemmelighet". Dessuten nyter jeg bedre en skål fruktsalat med yoghurt enn en tallerken søte kaker og is. Skal ikke så mye viljestyrke til, egentlig, men hva jeg trives med.

 

Nå som vin, øl og paraplydrinker ikke lenger er daglige utskeielser, samtidig som jeg har bedre kontroll over hva jeg faktisk spiser, ser jeg lyst på den videre fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyyy....

 

Da har det skjedd det som ikke skal skje... Vekten har gått oppover.

Har trent og holdt meg striks i matveien.....

 

Godt jobbet shiiba og til deg 2010 ikke gi opp... Spent på resultatet ditt j18.

 

16.08.2011: 62,7 ( opp 1,2) Ufffffffffff

10.08.2011: 61,5

03.08.2011: 61,5( Opp 300gram)Grrrrr

20.07.2011: 61,2( ned 600 gram)

13.07.2011: 61,8( ned 1,5kg) Yesssssssss

06.07.2011: 63,3( opp 400 gram)Grrrrrrrrrrrrrrrr

29.06.2011: 62,9( ned 200gram)

22.06.2011: 63,1(ned 400 gram:0)

15.06.2011: 63,5

06.06.2011: 63,5

__________________________________________________ ______________

Mål 57kg

__________________________________________________ ______________

Igjen 5, 7kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være litamoster:0)))))

 

Gratulerer med 900grams nedgang.....

 

Flott at du vil være her hos oss... Godt å inspirere hverandre og støtte hverandre.

 

Ha en flott slankeuke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det var nesten "godt" å se at det ikke bare var jeg som sleit den siste uka... Tjun, dette skal vi ikke la stoppe oss! Takk for din ærlighet på resultatet,og så ser vi fremover. Det dårlige resultatet fikk meg virkelig til å skjerpe meg i går og i dag, og jeg føler meg allerede "lettere". Så det er ikke mer som skal til, og vips så er kiloet borte igjen får vi håpe;) STÅ PÅ!! klem fra meg

 

PS Takk for gode og oppmuntrende ord, shiiba!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er desverre ikke bare en dans på roser.. blir sikkert bedre til uken som kommer, det håper i hvertfall jeg.. kopierer innlegget mitt fra igår på "sliterne" inne her :

 

Stillgang på vekten denne gangen (62,5kg), og det er helt greit! visste egentlig det kom til å bli det, for den ene middagsporsjonen har fort blitt to. De sukkerfrie dagene har fått to knekker, kanskje litt for mye brød og alt for lite vann... igår var det kun et halvt glass vann i tillegg til en halv liter med treningen.. Trenger noen mindre vann, eller bare føles det slik ut... jeg drikker i tillegg kaffe, så burde absolutt fått i meg mer vann.

 

Har trent 3 dager denne uken, og satser på trening på søndag før det, to late dager for å samle batteriene.. Jeg skal ha en snopefri helg denne helgen, mestring fører til så mye motivasjon for meg, for jeg skal nok klare å gå ned ca 400 gram til neste uke Dessuten har jeg kost meg i massevis hele uken.

 

plan A OG B (kommer ikke utenom ;P)

 

MER vann

 

KUN 1 porsjon middag

 

frukt, grønt og yoghurt som mellommåltid

 

IKKE spise utenom planen

 

MAKS 2 skiver til frokost,lunch, kvelds

 

søte saker er ukult samme gjelder chips og div snacks

 

Øve på å si nei takk, for jeg vil ikke ha (mett, slanker meg, ellers takk)

 

IKKE bare en bit, hihi

 

det SKAL være overkommelig

 

skulle kanskje hatt listen i vesken min, som en påminner..

 

tvitvi til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i gang med lavkarbo..Det betyr at jeg ikke skal veie maten min lengre...Har lest mye om det og det virker faktisk ganske lett...Man raser også ned i vekt...Så lavkarbo her kommer jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på resultatene denne uken...Trente hardt i går..Svei av 1000kalorier på trening. Velger å stå over trening i dag, er ikke i form. Legger opp til ny treningsøkt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg også spent! Forventer nedgang, har hatt ei god uke.

 

Selv om det ikke har forsvunnet så mange kilo, merker jeg det på klærne! En treningstopp jeg ikke har brukt på lenge, passet plutselig. Det samme gjorde sykkelskjorta. Buksene begynner også å sitte så meget penere.

 

Jeg vil heller ha en kilo muskler enn en kilo fett :) Men noen hundre gram nedgang bør jeg uansett kunne ha tro på!

 

Ønsker oss alle lykke til med ukens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lykke å melde inn denne ukes resultat... Jammen deilig at jeg klarte å snu trenden! Så nå har jeg kommet meg godt ned på 65-tallet igjen, og er veldig fornøyd med det. Målet for kommende uke er å se 64 - tallet. Det SKAL jeg klare!

Jeg lovet å melde hva jeg har puttet i meg av søte saker denne uka. Her kommer det: Torsdag: 1 liten softis på kafé, Lørdag: En bit lakris, en sjokolade + 30 gr potetgull, Tirsdag: En liten cookies, 100 kc. Føler jeg har klart meg svært så bra, og fortsetter med denne rapporteringa. Det forplikter å vite at jeg må meddele dersom jeg putter i meg snop!!

Nå er jeg kjempespent på dere andre!! Og du, tjun, som er på lavkarbo. Spennende å høre hvordan du synes det fungerer i hverdagen - og på vekta :)

 

 

 

Onsdag, 24.08.11: 65,2 kg (-1,1 kg denne uke, totalt - 4,8 kg)

Onsdag, 17.08.11: 66,3 (+ 0,9 kg denne uke, totalt - 3,7)

Onsdag, 10.08.11: 65,4 (-0,3 kg denne uke, totalt - 4,6 kg)

Onsdag, 03.08.11: 65,7 (-0,2 kg denne uke, totalt -4,3 kg)

Onsdag, 27.07.11: 65,9 (-0,4 kg denne uke, totalt - 4,1 kg)

Onsdag, 20.07.11: 66,3 (- 0 kg denne uke, totalt - 3,7 kg)

Onsdag, 13.07.11: 66,3 kg (totalt -3,7 kg)

Onsdag, 06.07.11: 66,7 (totalt -3,3 kg)

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (totalt -2,8 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg (Har gått ned totalt 2,3 kg siden starten av mai)

Mål: 61 kg

Gjenstår: 4,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litlamoster

ja så var det onsdag.

jeg har meldt meg på internettkurs og skal starte med det i morgen.

Vekt idag 69,0kg- mål 63kg

midje 83,5cm - mål 78cm

 

har hatt en flott helg på fjelltur i helgen, men dessverre litt for mye snop og snadder og da går jo ikke kiloene av....

ny frisk !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...