Gå til innhold

Noen som henger seg på onsdagsveiing?


Gjest tjun

Anbefalte innlegg

Gjest litlamoster

så var det ikke akkuratt så godt nytt på vekten min idag og da ble jeg ganske så sur.....men har ikke tenkt å gi meg!!

10.8.11 vekt 70,1

17.8.11 vekt 69,2

obs....har visst ikke lagt inn vekta her på noen uker, men det går rette veien

7.9.11 vekt 68,2

14.9.11 vekt 68,3 ( opp 0,1)

 

Mål 63,0kg

ble ikke akkuratt oppmuntret av at Tjun som er 170 høy og nå veier 62,6 og har som mål 58....hm...hva skal vel lille meg stille opp med her..?? well....vi kjenner vår egen kropp best og kan vel ikke alltid dømme ut fra høyde og vekt heller....

jeg har slitt med lavt stoffskifte i 6 år og må nok også innfinne meg med at på min kropp henger kiloene seg godt fast.....jepp!!

lykke til dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Kjære litlamonster.... Ikke tenk slik...Det viktigste er at du og din kropp har det bra:0) Du har masse å gjøre her inne på gruppa:0) Du er veldig flink på å komme med tilbakemeldinger og du står jo like mye på som oss andre her inne. Stoffskifte problemer er ikke bare bare å ha...Uff... Jeg veide 84 kg etter at jeg fikk det siste barnet mitt og gikk raskt ned til 70, der sto jeg stille veldig lenge..Så gikk jeg ned til 65kg og sto der også veldig lenge...Så løsnet det igjen og jeg var helt nede i 60,9. Så gikk jeg opp til 63,5 igjen og der har jeg vippet en god stund....

 

Jeg har mange ganger hatt lyst til å gi opp men så løsner det litt etter litt.

 

Ikke gi opp, ting tar bare litt tid for oss med stoffskifteproblemer.

 

Jeg har lært kroppen min å kjenne og har funnet ut hvor mye kalorier jeg kan ha i meg uten å gå opp i vekt. Nå for tiden ligger jeg på 1440 og trener også knall hard.

 

Vi får fortsette med å motivere hverandre:0)))Jeg syns du er super flink:0)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litlamoster

Hei

var litt nerpå i går ja.....hm.....litt bedre idag og idag viste vekten 67,7kg og jeg har minket med totalt 14,5cm så det er nå en god start. ( rapport dag på internettkurset)

Ellers er vi begynt med dytt.no kampanje her på jobb idag, så nå blir det enda mer fokus på bevegelse. Ser på aktiviteslista at en time hard spinning gir 13800 skritt!! motiverende!!

Vi kjenner alle vår kropp best og jeg synes det er imponerende at Tjun vet at hun holder seg med 1440 kcal, hvis du trener så mye så må det være vanskelig å ikke gå sulten...eller går det bra??

jeg er på mellom 1300-1450kcal til dagen alt etter aktivitet. det går bedre og bedre.....men er vanskeligst i helgene for jeg er så glad i god mat og vin( ellers hadde jeg vel ikke vært på kurs heller....hehe) som kjent er det mye kalorier i vin....jepp!! og litt kos er viktig, bare det blir litt!!!

ha en flott uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jenter.

 

Jeg har vært litt opptatt i en periode og derfor ikke fått fulgt så godt med i tråden her. Svinger bare kjapt innom for å gi et lite livstegn og rapportere om at alt er vel. Vekten står stort sett på 60,1 - noe den har gjort i flere uker. Fokuset er på trening og sunn mat, men det har vært lite kaloritelling disse ukene.

 

Kjenner nå at det kanskje er på tide å ta fatt på i alle fall to kilo til, så da er det egentlig bare å legge seg litt i selen igjen :P

 

Kommer sterkt tilbake på onsdag og håper på å kunne se at vekten i det minste bikker under 60-tallet!

 

Ha en flott, sunn og aktiv uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter noen dager med sult og pleier da og drikke et par glass vann. Det vanskelige er lørdagene da vi koser oss med litt god mat og barna skal ha lørdagsgodt... Da hender det at det blir litt mer sjokolade enn jeg skal ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre fra dere andre. Shiiba, ekstra gøy at du er tilbake. Du har holdt deg stabil, og nå tenker du å jobbe deg ned et par kilo til. Da er vi i samme situasjon. Vi får pushe hverandre til å nå målet. Jeg synes det er vanskelig når man er så nærme. For min egen del begynner jeg å bli fornøyd, klærne passer stadig bedre og jeg synes jeg ser slank ut. I går var det en utrolig opptur å se 63-blank. Men hva resulterte det i? Jo, en aldri så liten feiring. For jeg tenkte at nå har jeg jo bare et par kilo igjen, og en liten utskeielse må vel gå bra... Så da ble det sjokolade - hold dere fast - både i går og i dag!! Helt forkastelig. Jeg innser at jeg IKKE kan ha noe som helst i hus av søtsaker, bortsett fra i helga. Og da må jeg bare kjøpe min tilmålte del, og ikke noe ekstra. Så nå har jeg brukt opp snopekvoten min og mer enn det for denne uka... Ergo ser det ut til å bli en mager helg. Jeg drømmer om å se 62-tallet ved neste veiing. Spennende om det kan gå! Om et par uker skal jeg på høstferie, og vil gjerne komme så nær som mulig målet mitt før avreise.

Litlamoster, du må bare STÅ PÅ videre, ikke gi deg! Du har også dine utfordringer med stoffskiftet, og likevel tar du ansvar og gjør en innsats. Det beundrer jeg deg for!! Og du har allerede krympet mange cm, det er kjempebra:)

Tjun, ønsker også deg en fin uke, og håper du får nedgang denne uka. Det har du virkelig fortjent, så fokusert som du er både på trening og mat!!

Støtter deg i å prøve et litt mer variert kosthold, dersom du føler lavkarbo alene ikke er helt deg. Det hjelper masse å veie maten, det har iallefall jeg erfart (selv om jeg har skulket litt i det siste....:P

 

OK! Da er det god natt fra min del - og sann mine ord: INGEN FLERE INNKJØP AV GODTERI FØR NESTE VEIING!! Jeg lover på tro og ære (mest for min egen del...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen godteri nei...Fy, fy... Sier jenta som røk på en pose daimkrisp på jobben i går. Skulle bare smake en liten bit og vips...Hele posen ble borte...fy skam... Jammen var det godt men......Arggggg...Fristelsen ble altfor stor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som drømte om å se 62-tallet denne uken... Det var helt og fullt oppnåelig, men jeg klarte ikke holde fokus. I stedet ble det et halvt kilo opp, og det føles helt uakseptabelt!!!! Det tenner meg i allefall til full skjerpings kommende uke. Og neste onsdag SKAL jeg se 62-tallet!! Noe annet er IKKE godkjent.

Det ble for mye utskeielser denne uken. Ikke på snopefronten, det gjorde jeg unna tidlig i uken, som jeg skrev tidligere. Men pga flere selskapligheter ble det vanskelig å holde seg til sin "tilmålte del" av søte kaker og god mat. Jeg synes det er kjempevanskelig å nøye seg med at "litt er nok". Og spesielt viss de rundt meg forsyner seg både to og tre ganger. På en annen side er dette noe man må øve seg på / lære seg. For livet er stadig fylt av fristelser (god mat og søte saker), og det er bare man selv som kan velge hvordan man vil takle disse.

Jeg er spent på å høre fra dere andre! Håper dere har gode resultat å komme med. Så ønsker jeg alle en GOD slankeuke. I dag er det onsdag og ny start. En HEL uke til å jobbe frem mot neste ukes veiing:):P

 

PS:

j87, så flott at du er snart i mål og skal til å stabilisere vekta. Ønsker deg masse lykke til!!!:(

Tjun, det var nesten godt å høre fra deg den dagen du hadde røket på en pose daimkrisp på jobben.... Jeg kjente meg SÅ godt i gjen. Godt å høre at det ikke bare er meg som sliter - og av og til "sprekker"!!!! Håper det har gått fint med deg denne uken:)

 

Onsdag, 21.09.11: 63,5 kg (+0,5 kg denne uke, totalt - 6,5 kg)

Onsdag, 14.09.11: 63,0 kg (-0,7 kg denne uke,totalt - 7 kg )

Onsdag, 07.09.11: 63,7 kg (-1,2 kg denne uke, totalt - 6,3 kg)

Onsdag, 31.08.11: 64,9 kg (- 0,3 kg denne uke, totalt - 5,1 kg)

Onsdag, 24.08.11: 65,2 kg (-1,1 kg denne uke, totalt - 4,8 kg)

Onsdag, 17.08.11: 66,3 (+ 0,9 kg denne uke, totalt - 3,7 kg)

Onsdag, 10.08.11: 65,4 (-0,3 kg denne uke, totalt - 4,6 kg)

Onsdag, 03.08.11: 65,7 (-0,2 kg denne uke, totalt -4,3 kg)

Onsdag, 27.07.11: 65,9 (-0,4 kg denne uke, totalt - 4,1 kg)

Onsdag, 20.07.11: 66,3 (- 0 kg denne uke, totalt - 3,7 kg)

Onsdag, 13.07.11: 66,3 kg (totalt -3,7 kg)

Onsdag, 06.07.11: 66,7 (totalt -3,3 kg)

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (totalt -2,8 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg (Har gått ned totalt 2,3 kg siden starten av mai)

Mål: 61 kg

Gjenstår: 2,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg forventet da jeg entret badevekta i morges, men håpet jo... og ganske riktig; 59,8 kg.

 

Nei, det går ikke fort lenger. Dels fordi det er så få kilo igjen, dels fordi jeg har trent mest styrke i en lengre periode. Vurderer å snu litt om på prioriteringene de neste ukene; 3 dager jogg/spinning og 2 dager styrketrening. På sistnevnte legger jeg til 10 minutter på oppvarmingen (ellipsemaskinen) og trekker tilsvarende av styrkeøkten.

 

Som 2010 nevnte forleden, begynner også jeg å bli fornøyd. Føler meg bra. Har hentet fram masse klær som ble lagt til side for en stund. Familie, venner og kolleger gir svært gode tilbakemeldinger. Kondisjonen er også bedre enn den har vært på mange, mange år.

 

Skulle egentlig vært på kroppsanalyse tidligere denne måneden, men tiden strakk ikke til. Ny mulighet i begynnelsen av desember. Så jeg tenker å holde fokus på trening og kosthold fram til da - da får jeg en god oversikt over fordeling av fett og muskler i kroppen min.

 

Da får vi ha lykke til i uka som ligger foran oss. Og husk at vi ikke må være så alt for strenge med oss selv - vi skal jo ha det moro også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mitt resultat..Kommenterer senere:0)

21.09.2011: 62,6

14.06.2011: 62,6(opp 400gram)

07.09.2011: 62,2

31.08.2011: 62,2 (ned 200gram)

24.08.2011: 62,4( ned 300gram)

16.08.2011: 62,7 ( opp 1,2) Ufffffffffff

10.08.2011: 61,5

03.08.2011: 61,5( Opp 300gram)Grrrrr

20.07.2011: 61,2( ned 600 gram)

13.07.2011: 61,8( ned 1,5kg) Yesssssssss

06.07.2011: 63,3( opp 400 gram)Grrrrrrrrrrrrrrrr

29.06.2011: 62,9( ned 200gram)

22.06.2011: 63,1(ned 400 gram:0)

15.06.2011: 63,5

06.06.2011: 63,5

__________________________________________________ ______________

Mål 58kg

__________________________________________________ ______________

Igjen 4,6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bare på meg 2010..Jeg har også gått opp innimellom, slikt kan skje. Ikke gi opp eller mist motivasjonen av den grunn..Du har jo en toppers nedgang:0))

 

Shiiba..Flott resultat og gratulerer...Endelig under 6o tallet..Deilig da:0))

 

Gratulerer med flott resultat litlamoster:o))

 

Ønsker alle en riktig fin helg:0))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme bås,tjun! Søtsaker er mitt store problem. Uansett hvor mye jeg lover meg selv måtehold,går d som regel alltid i vasken:(:) Vet ikke,men kanskje jeg bare må gå for totalavhold, f x frem til jeg når målet mitt på 61. Vurderer iallfall dette..

Mulig jeg legger inn vekt fredag,er mest praktisk denne uka, og så har jeg et par dager ekstra dager til å "ordne opp" etter helga. Vi snakkes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litlamoster

hei

mange utfordringer for folk som sliter med vekta.....hm.....livet er ikke akkuratt rettferdig heller, noen kan jo stappe i seg hva som helst når som helst og være slanke som sylfilder!! well...oss andre legger på oss bare vi tenker på sjokolade, vin og peanøtter!!! he he....

jeg har klart å holde meg borte fra dette denne uken og d viser på vekta!!

Start august 72,0

idag 28.9 67,0 kg

mål oktober 66

desember 63.....

målene er innen rekkevidde....Jepp!!

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeglad på dine vegner! Du har jammen vært flink, tenk - SÅ mange kilo ned siden august!! Jeg er sikker på du greier å nå målet ditt for oktober- og vel så det;) Jeg kjenner jeg blir inspirert!!

Ja, denne uka har jeg veiedag i morgen, så nå er jeg spent på hvordan det ser ut. Dere får høre fra meg på formiddag. Deretter drar vi på høstferie og blir borte over en uke! Så når jeg da kommer igjen, blir det spennende å se hva vekta viser.. Jeg har som mål å holde vekta, og håper inderlig det skal gå. Onsdag, 12.10. vil det vise seg hvordan det har gått... :)

Snakkes i morgen!

PS Er dere andre her??? Litt utålmodig etter å høre hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litlamoster

ha en flott tur:)

jeg syns vi er gode!!

Søstra mi, dattera hennes på 16 , jeg og dattera mi på 11 reiser neste fredag til Cinque Terre!! gleder meg til sol, turer og litt vin.....

ha en flott helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer damer:0)))) Har ikke veid meg denne uka..

Mitt yngste barn er innlagt på sykehuset med lungebetennelse.

Han ligger på isolat og vi bytter på å være hos han.

 

Derfor har ikke veiing vært første prioritet... Veier meg til uka

om ting går bra...

 

Stå på damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litlamoster

Hei Tjun!

uff syke barn er ikke bra, vi skulle mye heller vært syke selv enn at barna er det!!

du får prøve å tenke at han er i de beste hender:)

det er også viktig å ikke la det bli slik at maten/snopet blir en trøst for mor.....

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...