Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Her er jeg igjen!

Skulle vært her i går..jaja...men har vært mye å henge fingrene i etter vi kom hjem fra ferie, og så har jeg begynt å lage fotobok med bilder fra ferien, så et par kvelder har gått til det...

 

Vekta har det gått sånn passe med... Var på besøk hos et vennepar fra lørdag til tirsdag, og der ble det film og snop hver kveld... Synes jeg var flink til å begrense med, spiste uansett mindre enn jeg vansligvis gjør i slike stunder, men ikke akkurat slankekost nei...

 

Har blitt mye aktivitet i ferien da, med to hele dager i Dyreparken i Kr.sand. Veldig gøy! :)

Er ellers veldig preget av alt som har hendt i Oslo og på Utøya - uvirkelig. Og mange minner fra vinterens hendelser kommer tilbake.....blir mange tanker og tunge stunder... Men må prøve å fokusere på det som er godt og bra, og på alt det positive rundt meg.

 

Vekta viser 76,1 denne uka. Er egentlig fornøyd med det, sånn på tross av mat og snopinntak i ferien.

 

Har skumlest litt kjapt det dere har skrevet. Ikke gi opp Twinsmum; kanskje det ikke er realistisk med 2 kg ned, men ett kilo før du drar burde være mulig? Uansett er det jo fantastisk å kjenne at klærne passer bedre! :)

 

Jeg er med videre jenter - godt å komme seg hjem til mine egne matrutiner osv. Har til og med en flaske med 1,5 l vann stående i kjøleskapet til å drikke av når jeg er tørst. Funker finfint det. Har blitt flinkere til å drikke vann jeg altså :)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Enda en nydelig dag på sjøen, har sittet på den ytterste holmen i havgapet og nydt krabber og reker, spiste bare to loffskiver, og momset i meg resten bart. Så grillet vi, hadde da en filetkotelett og salat...mmm...

Løpetur klokka halv ti om kvelden ble det også, bruker å være altfor sent for meg å løpe da, men jeg hadde bestemt meg, så da ble det slik!

Ikke like lang tur som forrige gang da, den vanlige runda mi på 45 min.

Kjenner at senga kaller nå, blir trøtt av å være på sjøen hele dagen...

Stakkars deg, som må sitte på jobb på sånne fine dager, føler virkelig med deg...

Har heldigvis enda nesten to uker igjen, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Måtte kontrollveie meg i dag, da eg FØLTE på meg at vekta i går ikkje var heilt rett. Har ein stoffskifteskjukdom som gjer at syklusen min kan stoppe opp i mange mnd., og no har den stått i ro sidan før jul... :- ( MEN på mandag fekk eg mensen, og da er eg oppblåst nokre dager. No har dette sluppe taket - og når eg veide meg i dag, så viste vekta 66,7!!! :- ))))

Liker ikkje å drive å kontrollveie meg heile tida, blir så stressa av det, så eg endrer ikkje på registrerte vekt, men KANSKJE eg får eit fint resultat neste veke, iallefall...

 

SÅÅÅÅ GODT Å HØYRE FRA DEG, DUNDREDEI!!!!!!!!!

Ferie er ferie - og som regel er det enklast å vere flink i starten, og så blir det berre vanskligare og vanskligare utover i ferien. Men man må gjere det beste utav det, og eg er for å unne seg litt ekstra i ferien. Kanskje ikkje unne seg ALT, men unne seg ekstra! Man skal føle at det er ferie.... tenk på kor mange veker man har resten av året til å vere `flink`??!? Så eg synes ikkje du skal fortvile! No nærmer det seg normale tider igjen ; ferien er over og landet begynner å komme tilbake til normalen etter terroren. Skjønt ; heilt normalt er det vel lenge til ting blir. ... Huff...

 

82Silje... Eg må innrømme at det ikkje vart joggetur i går. MEN eg bar regelrett stein, i søppelposer fra kjelleren og ut på tunet ( spadde stein opp i søppelsekker, bar dei gjennom kjelleren og opp ei VILT bratt trapp, over plenen og tømte det ) i 2 timer i går kveld! Det var vannvittig tungt - og eg kan ikkje huske sist eg svetta og brukte kroppen SÅ fysisk, over så lang tid før. Så eg tenkte ikkje eingang på å jogge etterpå! Må jo ha fått mange trimpoeng for det der. ... Nokon forslag til korleis eg kan registrere det??

Og det er sant ; om eg ikkje når heile målet mitt til 12.august, såååå har eg jammen gjort MYKJE med kroppen sidan eg starta, og det er deilig å kjenne at klena passer bedre, og eg føler meg meir vel.

Men OY kor eg gleda meg til å ta på meg den nye buksa mi!!! Skulle jo nesten sendt dere eit bilde av meg når eg har fått den på meg. .... *ler*

 

Nei, jobben kaller - vi får snakkes etterkvart.

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Dere er jo også småbarnsmamma`er - og har sikkert hatt deres turer til syden med barn...

Eg skal kjøpe meg nye vogner før eg drar - har berre tvilling-vogn, og har blitt fortald at fortauene ikkje er breie nok for den vogna. Så eg skal kjøpe meg to reisetriller. Er det nokon som har gode reise-trille-tips?? :- )

 

Den må kunne soves i, for dei sover alltid i vogn på dagen....

 

Twinsmum... - som begynner å få både reisefeber, og reisenerver! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

enda en feriedag over! trodde jeg hadde spist lite, men registrerte - og var oppe i 1700 kcal gitt!!

 

dundredei, godt å ha deg tilbake! og ferie er ferie, det er hverdagen som er viktigst å ha kontrol på! og når den omsider kommer så glir du inn i hakk igjen, og kg forsvinner : )

 

ingen gode tips til vogn desverre - vi har ei, men den tar mye plass når den er sammenlagt, tenker jeg. Bortsett fra det er den super, ryggen kan legges helt ned. husker ikke merke, skal sjekke senere. Det optimale er vel dem som kan legges sammen som en sånn campingstol, som kan pakkes i sånn "hylse"

. dette ble knot, kunne kanskje like gjerne latt være å svare. men ingen svært gode anbefalinger altså..

 

hehe, noen dager er kontrollveiing topp!! håper den sier mer om de faktiske forhold enn gårsdagens, så flink som du er fortjener du at den peker nedover :)

 

jeg kontrollveiet også idag.. nedslående!! mens, mens kom igjen!! (ja, jeg er over grensa opphengt i det, men den ødelegger opplegget mitt!! ) (og nei, ingen fare for graviditet, det har jeg kontroll på! :) )

 

pappa er anleggsgartner, og å bære stein er TUNGT! har vært med på noen økter med slikt.. hakket verre er våt ferdigplen, så hvis du vil ha ei trimøkt neste vår så kan dere legge planer om det :) registrere som styrketrening? blir en haug trimpoeng tenker jeg! -og tipper også du kjenner det i armene idag? :)

 

god helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

god søndagsmorgen! jeg starter med en sykkeltur før den ekstreme varmen kommer! har vært helt slått ut på kveldene ellers, og brukt det som unnskyldning..

 

GRUER meg til veiing imårra, mensen kom nå idag, men tror ikke det er tidsnok til at det slår skikkelig inn på vekta... uff, får ta det som kommer, og minne meg selv på at det er det langsiktige som teller:)

 

ha en fortreffelig dag der motivasjonen er på topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da er twinshusbond og twins ute på sykkeltur, og eg vasker hus ( og skriver pittelitt til dere... :- )))

Trur eg har finni fine vogner hos Barnas hus - fantes i både rosa og blått... *ler* Kan leike meg litt med farger og slikt mens dei enda er så små, og ikkje klarer å gjere motstand. Skjønt ; den rosa prinsesse-trehjulssykkelen brukes mest av twinsboy og den blå av twinsgirl... *sukk*

Eg kontrollveide IGJEN i dag ( no skal eg slutte med det... ) og da viste vekta omtrent det samme som den gjorde på fredag, så da er eg fornøgd, eg... NO blir det ikkje veiing før på onsdag! :- ))))

 

Var faktisk på stranda i går - vart litt motivert av dere damer som koser dere med sand mellom tærne. Eg har jo fullstendig vannskrekk - og bikiniskrekk, så dagen vart no så som så for meg. LIVREDD for twinsa og gjekk heile dagen med SKIKKELIG høg puls! Trur at dersom dei hadde sjekka blodtrykket mitt der ute i vatnet, så hadde dei lagt meg inn tvert!!! Begynte til og med å grine ute i vatnet der eg stod med Emine! Eg er rett og slett LIVREDD!!! Trur ikkje det var andre som la merke til det, men stesønnen min var jammen rask til å ta med seg Emine og motivere ho til å komme seg på land. " er jo SÅÅÅÅ morro å leike i sanda! " .... HUFF - trenger nok eit vann-tilvennings-kurs!!! Men ellers hadde vi ein toppers dag! Holdt meg unna is og alle godteri-ting, spiste ein grilla hamburger når vi kom heim, men med halvt brød og MASSE salat, så vart det ikkje så ille... :- )))

 

I dag er det svigers på besøk ( derfor må huset vaskes... ) og så er det eldste stesønn sin først kamp i Norway cup... Men har lagt meg inn ein liten joggetur i kveld, så blir det nok bra dette.

 

Ja, merka det i kroppen dagen etter at eg hadde bært stein. Men det føltes SÅÅÅ godt!!!! Kjendte at eg hadde brukt kroppen skikkelig.... Eg fekk faktisk over 4 trimpoeng for det! :- D

 

Nei, får hive meg i husarbeidet igjen... Svigermor er nådeløs!!! :- D NEIDA, NO TULLER EG SKIKKELIG - har den BESTE svigermora!!! :- )))))

 

Er kjempespendt på veiinga deres i morra... krysser fingre og tær!

 

Klem fra twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gårsdagens bryllupsdeltakelse unnagjort, var veldig koselig! OG de serverte jo maaasse god mat - ganske sunn mat også egentlig, men det ble jo et par kaker eller to... :)

Men uansett, jeg kom altså inn i kjolen min, og fikk masse skryt!!! :) Er SÅ fornøyd. Har ikke vært på vekta siden da, men følte meg i bunn og grunn FIN i går! Deillig! Men har fremdeles et par kilo for mye, men kjenner jeg ikke stresser sånn med det egentlig. Vi prøver nemlig å bli gravide igjen, men mensen kom i går, så det gikk ikke helt denne mnd... Lurer litt på om jeg spiser for lite og at kroppen ikke er i "gravid"-modus" pga det (dette er litt rart å skrive om altså, men jeg kjenner jo ikke dere sånn egentlig, og dere kan jo ikke sladre til noen jeg kjenner...så da får dere alle detaljer (hehe, nesten da :) )

 

Men kjenner at slanking er mindre viktig nå enn før bryllupet. MEn jeg vil IKKE gå opp så mye som sist graviditet om jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen, så jeg følger dere gjerne, om dere vil ha meg med....

 

Klems, Dundredei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- med finfin deltagelse i bryllup! Du var sikkert KJEMPEFIN!!!!! :- ))) Og det aller viktigst er å vere fornøgd sjølv, og føle seg vel.. Så får det da gjere katten ka som står på vekta. Du skal vere fornøgd med innsatsen din - og du har vore ei kjempegod støtte for oss andre!

Men er einig i at dersom du tenker litt på det også i den perioden du forsøker å bli gravid, får gode vaner og rutiner, så trur eg du kjem til å nyte godt av det både under graviditeten og etter.... Sunn kropp! :- ))))

Morro å høyre om at dere prøver... Du har jammen rett i det ; på ein måte kjennes det som vi er gode, nære venner - for vi snakker jo om ting som man ikkje snakker med andre om ( berre heilt nære, isåfall... ) men på den andre sida så kan vi jo møtes på gata uten at NOKON aner kven vi er! :- ))) Det er jo supert med denne Diskusjons-tråden her...

 

Eg må innrøme at i dag har eg skippa joggeturen ( ok, der er det sagt...) *skamme-seg* Men eg har begynt å bli forkjøla ; er tjukk i halsen, tung i hauet, og tett i nesa.... *aaaatsjoooo* Så eg holder meg i ro. Gjekk ein tur med twinsa i ettermiddag, og vart god og varm - og svett... Men det holdt vel akkurat til eit trimpoeng... Vil gjerne meir, men det får bli ein anna dag. Med Norway Cup på trappene, full jobb og bhg. og twinshusbond som skal vekk på jobb eitpar dager denne veka, så trenger eg å vere fit-for-fight!!!!!

 

Men har vore kjempeflink med mat og drikke - drakk litt PepsiMax i går kveld, men berre eitpar små glass. Og så vart det ingen sjokkis ( og heller ikkje fudge!!! ) i helga! Så det er jo knallbra... - har forresten ikkje savna det, heller....

 

Vi snakkes/tastes etterkvart .... Ha ein superduper sommerkveld! :- )))

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

twinsmum: husvask er jammen strevsomt nok av og til, så dropp joggisen med god samvittighet du!

høres ut som du fortjener ros for å ha tatt med ungene på stranda også - mamma har også vannskrekk, og det har hun nok slitt veldig med når vi ungene var små. -men jeg tenker ikke over det før nå - når vi var i tenårene kunne vi til og med ha glede av å skremme henne.. grøss og gru - det må sies at vi IKKE skjønte alvoret dengang! bra du har stesønner som skjønner skrekken din og hjelper deg:)

 

Dundrdei: så bra komplimenter i bryllup - men enda bedre: at du føler deg bra selv!! jeg er enig med twinsmum - prøv å holde deg litt i selen selv om du skulle bli gravid, husk hvor tung magen og kroppen blir bare pga babyen, man trenger vel ikke selvpåførte kilo i tillegg? hmm.. jeg snakker nok med bitre minner i bakhodet - jeg hadde holdninga "skal jo legge på meg masse uansett, så en sjokolade fra eller til skader ikke" - og det sliter jeg med den dag i dag, selv om Tuva er 2 år... Men du har jo to fra før, og kjenner kroppen din bedre nn jeg gjør - stå på du, og velg selv hvilken meny du skal ha :) ang om kroppen ikke er i "gravid modus" - du spiser meny 2, gjør du ikke? tviler på det har noe å si da, var nok bare ikke et perfekt egg denne ganga :) (-vet litt om dette, jeg er selvutnevnt verdensmester i graviditetsplanlegging og spontanaborter :/ )

 

ang pepsi max, det høres ut som du prøver å begrense det twinsmum - hvorfor? det er en av de tingene jeg virkelig "trøster" meg med - trodde det var ufarlig? - men går kanskje på bekostning av vannet?

 

har jo brukt litt tid på grete roede bøkene de siste dagene, men vet ikke helt hvor mye som siger inn.. En ting jeg hvertfall er VELDIG glad for er at jeg fant denne tråden! jeg irriterer meg nemlig litt over at en av tingene de trekker fram som nøkkelen til s***sess, og det geniale med GR kursene, er at man treffer andre og får flere å utveksle erfaringer med! Men jeg som deltar på nettkurs får jo aldri noe "press" på meg for å kunne rapportere vektnedgang, kursleder er fornøyd uansett virker det som .. men dere - dere holder jo på med samme greia, så jeg MÅ bite tennene sammen og være flink jeg også! TAKK!!

 

åhrr.. veiing - jeg vil ikke!! vet jo at kurven kommer til å gå opp, krysser fingrene for at det ikke er altfor mye hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karmani

Så var enda en nydelig sommerdag over, og har atter en gang ligget på et svaberg ytterst i havgapet og stekt meg. Var flink med maten der i dag, hadde med meg skyr, og spiste to knekkebrød med tomat, er faktisk godt enda det høres litt tamt ut...

Skeiet ut med kinamat i kveld da, men det er vel ikke det verste man kan skeie ut med...

Blir lite middagslaging i sommervarmen, så fant ut at vi ville spise ute i dag.

Så koselig med planer om familieøkning da, Dundrei!

Droppe joggeturen, ja, det gjorde jeg også i dag, det ble som sagt

kinamat i stedet...

Lurte på å stå litt tidlig opp i morra og løpe da, før det blir for varmt... Mannen skal på jobb i morra, så da blir det ingen båttur på meg før tidligst på ettermiddagen, hvis jeg ikke velger å trille ned til stranda på sykkelen da (2 min.)

Hehe, bor fint til sånn (skryte,skryte...)

Må bare benytte fridagene før jeg begynner å jobbe igjen, nå når det er så fint vær.

Nei, nå er jeg tørst, får finne meg en boks cola zero, det er jo null kalorier i den, regner den som et glass, jeg, vanskelig å få i seg nok væske, syns jeg.. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-du er god som klarte å droppe BÅDE sjokkis og fudge!!! Imponert! Jeg er med ennå altså...selv om vi prøver...så ikke avskriv meg da! Jeg trenger dere fortsatt!!! Jeg tror egentlig ikke jeg spiser for lite, og dette opplegget gjør meg bare mer obs på å spise sunt og ikke så mye snop og kaker, noe som er positivt i forhold til graviditeten. Første sv.skap gikk jeg opp 12-13 kg, synes det er ok, men da var jeg tyngre i utg.pkt. enn hva jeg er nå. Sist sv.skap gikk jeg opp over 20 kg! DET vil jeg IKKE en gang til!Så GR-opplegg selv om man er gravid er flott synes jeg!

 

Nå skal det jo nevnes at veslejenta vant 2 kg sjokolade i Dyreparken...dvs 20 stk 100 g Freia Melkesjokolade....farlig! Men skal begrense meg til lørdagene!

 

82silje; jeg spiser fra meny 2 ja...eller, har nok blitt litt mer nå i ferien, men prøver å holde meg til sånn ca det jeg vet jeg må spise for å ikke gå opp i alle fall. Ser ut som jeg har funnet en ok middelvei, og har blitt flinkere til å stoppe med middagsmat og annet når jeg er mett, og FØR jeg er stappmett. Og da gjør visst ikke en is eller litt snop så mye. Bør selvsagt holde meg unna hvis jeg vil ned et par kilo til, men slik jeg har spist nå siste uka, har jeg ikke gått opp i alle fall...

 

Her blir det litt Pepsi max hver dag. Greit nok at man blir vant til noe søtt, men jeg liker det, og unner meg det til middagen. Ikke noe utenom mat i alle fall. Nå når vi prøver å lage baby, er jeg mer obs på å begrense meg, og velger oftere vann, eller f.eks. vann først og pepsi etterpå, eller omvendt... Bekymrer meg ikke om det tar en mnd eller to før graviditeten er "i boks", har jo to fra før, så jeg vet jo jeg kan bli gravid...men irriterende at det ikke gikk denne mnd, var egentlig veldig sikker på at alt var ok... Men, som du sier, et eller annet har ikke klaffet... Hehe, morsom 'samtale' dette... :)

 

Spennende med veiing neste uke! Høres ut som dere er flinke med hverdagsaktiviteten i alle fall. Her merker jeg at jeg er kommet hjem, og har tuuusen ting å holde på med, ikke tid til å bare "ta en tur".... Sjerpings på meg! I dag har jeg nå forresten vært utrolig trøtt etter bryllupet i går, og kroppen er ikke helt med pga mens, så "ut på tur" har ikke fristet i dag. Neste uke sender vi nok ungene til svigers, så vi kan få malt huset. Er jo aktivitet det og, selv om jeg nok ikke blir veldig svett. Trøster meg med at jeg dansa masse i går kveld og fikk opp pulsen skikkelig, så litt akriv er man jo...

 

Nå er det snart nattatid her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg vet at det er mensen sin skyld, så er det likevel VELDIG surt!!! husker dere for to uker siden når jeg var i hundre, for vekta viste 75, og jeg drømte om å se 74 tallet? akk, det var tider det...

 

Nå er det ut på sykkeltur så snart frokosten har sunket bittelitt, og har lovet farmor å hive inn 3 paller med ved for henne idag!! og så kontrollveiiing på fredag! det må jo være lov, ikke sant jenter? da SKAL jeg veie mindre enn idag! og enda mindre neste mandag!!

 

ha ei fin uke jenter, må skyndte meg og gjøre meg klar til sykkeltur, mens motivasjonen enda er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

82Silje!!!!! Du har jo nettopp fått mensen! Den ødelegger ALT for oss. ..... Ser jo meg forrige onsdag...

Men skjønner at du blir frustrert - men du må tenke på/huske på kor KJEMPEFLINK du faktisk er. Dette er IKKJE eit reelt tall .... Veldig lurt å kontrollveie på fredag, ver flink disse dagene fram til fredag, og så sjekker du igjen da, så er du nok meir back-on-track! :- D

Veier du maten din, 82Silje? Kan det vere at du trur du eter nok, men er så bevisst fortida, at du ender opp med å ete for lite? - eller for mykje?

 

Eg veit at PepsiMax er kalorifritt, og ok å drikke. Eg berre veit av tidligere erfaring fra G.R.kurs, at kullsyre sinker/reduserer vektnedgangen min... Det gjelder om eg drikker mykje farris også, det. Kurslederen min ( kjempeflink dame!! ) forklarte meg litt om dette. Det var visst ikkje bevist eller dokumentert, men etter å ha holdt fleire 1000 kurs, så hadde ho erfart at kursdeltakere som gjer `alt ` rett, men likevel sliter med å få vektnåla til å gå rette veien, dei kunne med hell forsøke å kutte ut kullsyre, og så begynner plutselig vekta å gå rette veien... Og på meg stemte det. ... Så eg forsøker å holde det på eit minimum, men unner meg litt innimellom. :- D

 

Huff, har akkurat spist tre knekkebrød UTEN pålegg! Uuuuæææhhhh!!!! Det var fullstendig renska for brød i brødskuffen i går, og rakk ikkje tine eller kjøpe nytt før eg måtte dra.. Så i all hast dro eg med meg knekkebrødpakka, men tørre knekkebrød uten pålegg kan IKKJE anbefales. :- ( Men frokost må man ha! :- D

 

Er kjempespendt på vekta mi på onsdag - veka er så hektis at eg er ikkje sikker på om eg får til så mykje trim. Norway Cup tar all kveldstid for twinshusbond, og da har eg jo ikkje barnevakt til dei små. Får sjå om eg klarer få til litt sykkelturer før dei legger seg... Fekk faktisk til 14 (!!!!) trimpoeng forrige veke! Litt usikker på korleis det gjekk til, men med bæring av stein, sykkelturer med twins og eitpar raske gåturer så kom eg faktisk opp i det. Trur eg trygt kan sei at eg ikkje kjem til å ligge der, denne veka!

 

Lykke til Dundredei, Karmani og 82Silje! Dere er TOPPERS flinke!!!!

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

... veldig kor vanskelig det er å drikke vatn når man har vondt i halsen og er tett i nesa. .... *snufs-snufs*

Skjønner ikkje at eg skulle bli sjuk no ; har jo hatt det SÅ varmt og deilig i helga!

 

Nokon som har gode tips til korleis bli FORT FRISK??

 

Twinsmum. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinsmum, sååå kjedelig å bli syk da!!! :) Hangler litt her og, flere som ikke er i form, kanskje det er temperaturforandringene? Appelsinjuice eller annet med mye c-vitamin? Varm, god te med honning? Sofa med pledd og en god film + barnevakt til ungene? Good bedring til deg uansett!!!

 

Interessant det du sier om kullsyre. Skulle gjerne prøvd det ut, hadde det ikke vært for at jeg nok er avhengig av Pepsi Max. Men tenker at om jeg noen gang blir alvorlig syk av noe, så er det vel tilsetningsstoffene i Pepsi Max'en....hjernesvulst eller kreft eller noe....slik som røyk var da mamma var ung... Jaja. De fleste sier nå det er trygt, så...

 

Mensen er ikke god den nei, når man tenker vekt... Men i det store bildet ser man nok selv hvor mye som skyldes mensen og hvor mye som skyldes noe annet... Her er jeg tyngre dagene før mensen, enn etter et par dager inn i mens-uka....

 

Dere er nå knallgode på trim da jenter!! Mer enn hva jeg kan skryte av her...sett bort fra et par timer dans på lørdag. Men nå skal det males her!Stå på jenter, IKKE gi dere!!!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Skulle gjerne iverksatt ALLE dei derre tiltaka dine, Dundredei - men med 4 barn i hus, fotballcup og hus i total ubalanse *sukk* så er det ikkje så mange av tiltaka som er praktisk gjennomførbare. Får berre forsøke å holde hjula i gang. .... Blir MANGE kopper te i dag, merker eg. ... Det lindrer litt i halsen. Mmmmm....

Eg også ville trudd at eg var fullstendig avhengig av Pepsi Max, men for å vere ærlig så trur eg det ( for mange ) vil vere overraskande enkelt å minisere eller kutte ut. ... Drikke noko anna ein periode - eller unne seg PepsiMaxen som premie i helga, fordi du har klart å holde deg unna i veka...

Men for all del ; for dei aller fleste har ikkje kullsyre noko å sei, men eg trur ( er jo ikkje sikker... ) at det gjer det lettare for meg å gå ned i vekt. Har vore inne på tanken om det er fordi når eg kutter ut Pepsien så blir eg meir bevisst... At når eg først tar meg eit glass ( eller tre... :- ) med Pepsi, så er det lettare å la den få følge med ein liten kjeks eller ein liten sjokkis... Man tar liksom ikkje eit glass Pepsi - og eit knekkebrød med leverpostei. :- ) Men eg veit ikkje... Akkurat no er eg såååå motivert for å komme meg ned i vekt, at det er faktisk ikkje vannskelig å holde seg unna Pepsien... ( verre med fudge`n! )

 

Men du får da bra med trim når du maler hus, da!!!!! Du skulle hatt pulsklokke no, så du skikkelig SER kor mykje det utgjer. ... :- ) Stå på - kvardagsaktivitet er KNALLBRA - det er kanskje den treningsforma som er lettast å opprettholde framover også! :- )

 

Eg trur eg skal legge lista laaavt i kveld, kjennes ut som feberen begynner å ta tak ... HUFF OG HUFF!!!!! Men det er sikkert klimaforandringane. ... Toler ikkje varmen, faktisk!

 

Forresten - veldig kjekt at du fortsatt er sammen med oss, Dundredei! .... Her må du bli, sammen med oss! Kanskje vi blir nokon av dei første som får vite det når `alt klaffer!!!` Morsomt å tenke på ..... :- D Vi skal ikkje sladre til nokon, vi! :- D

 

Twinsmum ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei - vi sladrer ikke!! og TUSEN takk for oppmuntrende kommentarer jenter!!

 

fikk gjennomført BÅDE sykkeltur og vedjobbing idag, svært fornøyd! og onsdag skal vi til prekestolen, kanskje jeg skal insistere på å få ha bæremeisen, bare for å ha maks effekt? :)

 

uff, håper ikke du blir skikkelig sjuk np twinsmum, passer jo slettes ikke inn i denne uka di! jeg sverger til råmelkstabletter - vekk imorgen! er kommet noen med blåbærsmak, kjempegode! og så tror jeg at å slappe av og lytte til kroppens signaler er viktig. så dropp heller trimen denne uka - så mye som du stod på forrige uke så kan du gjøre det med god samvittighet, viktigere å bli frisk fort enn å få mange trimpoeng akkurat denne uka!

 

nei, jeg veier ikke maten nå i ferien... GLEDER meg til jobbstart og å komme igang med de rutinene g gjorde det før ferien, men øyemålet mitt trenger nok litt justering)

 

pepsi max - jeg drikker nok ikke mer enn en liter i uka.. så er kanskje ikke noe som kan ødelegge uansett da..? hørtes ut som dere begge er/var i en litt annen kategori enn meg? men enig i det der med at max og leverpostei ikke henger sammen liksom, får kanskje litt mer lyst på snop når man har noe svart i glasset..

 

trimfri imorgen på meg, kun hektisk småbarnsmammaaktivitet!! egentlig så skjønner jeg ikke at dere trenger trim dere - som har opptil flere barn!! hehe :)

 

tastes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist twinsmum, er tilbake fra ferie og vekta skriker etter opptrapping av matveiing og trim - så håper jeg kan få bli med i klubben. Dere har jo vært kjempe flinke. Selv har jeg gått på en helsprekk. Hadde som mål å ikke gå over 70 noensinne igjen og tror dere ikke at jeg veide meg til 71,6 i dagmorges, nå har jeg rett nok mensen for øyeblikket, men likevel.. er det mulig å være så dum - NOK EN GANG??

 

Jeg har sittet på ræven og spist godis og chips, drukket litt vin, spist junkfood, så hva forventer jeg, vet det - men likevel, er det mulig å mishandle kroppen mer..

 

så idag har jeg holdt meg til kaloriinntak, kun grønt til kvelds, og vann, og fra nå av må det være det som gjelder igjen..

 

akkuratt nå vil jeg bare sitte å dunke hodet i veggen av irritasjon over meg selv..

 

Kjempe god bedring twinsmum, håper du blir bedre.. selv får jeg nesten alltid kink i nakken når min bedre halvdel reiser vekk :) har lurt på om det er bad karma eller hva det er, for det er ikke noe kjekt å være gressenke med barn som må følges opp - og syk selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Da har eg jobbet ei økt og er no klar for ein liten 10-minutters, frokost, te og melk. :- D I god G.R. ånd. ... :- ))

Eg er skikkelig forkjøla, men har kjempa meg til jobb! Som Twinshusbond seier ; `det er ingen som takker deg den dagen du bikker under` Han meiner at på slike dager skal man holde senga - men eg HATER å vere vekke fra jobb! Og iallefall etterat eg fekk barn, for no aner man liksom ikkje kortid man MÅ gå fordi barna er sjuke eller har slått seg eller det skjer noko ...

Nok om det.... :- )

 

Eg pleide ikkje drikke så innmari mykje PepsiMax eg heller, men det kunne nok fort bli ein 1,5 liter, til sammen med uka OG fredagskvelden. Ikkje all verden, det... Men eg ser at eg klarer meg fint uten - og det har faktisk ikkje vore eit stort savn. Av og til blir eg KJEMPELEI av vatn og da tar eg litt farris med smak eller Pepsi....

Når det gjelder småbarnstrim, så har eg forsøkt meg med pulsklokke for å sjekke korleis den slår ut - og det var faktisk ikkje så mykje! KLART det er bedre med småbarnstrim enn sofasliting, men eg trur kanskje at når ein leiker med barna, så gjer man det akkurat slik at man ikkje får så høg puls, og iallefall ; stiger pulsen, og man begynner å bli varm, så stopper man gjerne aktiviteten. Eller? Dette kjem sjølvsagt an på om man er bevisst på dette - da kan man sikkert gjere småbarnstrimmen til GOOOD TRIM, og også kjem det an på kva for ein småbarnsaktivitet det gjelder. Er du med barna ut og aker og aker ned og drar både barn og kjelke oppatt bakken - i to stive timer, så har du ein GOOOOD TRIM.

Eg er ingen ekspert på dette - men har gjort meg nokre tanker rundt det.

 

KJEKT at du er tilbake tosli! :- ) Velkommen-velkommen!!!

Du er nok ikkje den einaste som har `sittet på ræven` ( du MÅ jo komme fra Bæææærgen... *ler* ) i ferien, og er like frustrert over kor dum det går an å bli! MEN det viktigste er at du NO har tatt eit valg - og skal gjere noko med situasjonen. LYKKE TIL - vi skal hjelpe deg å holde deg i øyrene, vi! :- )))

 

Ellers er eg SUPERSPENDT på kva vekta seier i morra! HUFF OG HUFF OG ATTER HUFF!!!!! Er litt skuffa over kor lite eg har gått inn i cm rundt livet. Er det fordi det henger igjen kvaps fra graviditeten? Eg tar sit-ups så det STÅÅÅÅR etter, for å stramme opp, men det disser liksom likevel .... Andre som har erfaring med mage-diss?? HUFF - DET HØRTES IKKJE LÆÆÆKKERT UT!!!!

Men det vi ikkje får vekk, får vi trøste oss med at den fungert som `hybel` for dei vakraste skatter <3<3 og da er det jo inga krise likevel.

 

Ha ein stråååålande dag!

 

Twinsmum ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javist, her disser det overalt!! hehe - veier en kg mer nå enn for 5 år siden når vi gifta oss - men de henger ikke like godt fast nå om man kan si det sånn.. dvs de henger jo på, men ikke så tett inntill kroppen som jeg kunne ønske :)

 

vel, vel, vi får bare stå på videre, å gi opp hjelper hvertfall ingenting!

 

får plutselig besøk, så må gjøre huset presentabelt :)

 

tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Det fine er at somregel merker ikkje mennene i våre liv at det henger litt meir her og der. .... Det er vel helst vi sjølv som plages av det! :- )))

 

Så hyggeleg med plutselig besøk - det er KJEMPEKOSELIG! Da har eg litt lavare skuldre. Når man inviterer inn til besøk, da føler man at alt må vere litt meir `på stell` .. Når man plutselig får besøk - ja da må man ta det litt som det er.... DEILIG! :- )

 

Kos deg med besøk!

 

Er forresten imponert over kor lange ferier dere har, jenter!!! Snakker vi 3-4 veker, eller?

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ikkje fra bergen nei, litt lenger vest, men har vokst opp med en far fra den kanten og har bergensere på alle kanter syns jeg :)

 

Dissing må vi nok regne med - huden er nok strukket langt både pga kilo og graviditet, så vi får bare få det så bra som det går:)

 

lykke til idag også:)

 

og psssssssst - bli hjemme hvis du er syk, du har lov å være syk du også vetdu (men ja, er akkuratt lik selv, med 3 tette småtroll og plutselig ukesvis med sykdom som avløser hverandre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

.... syntes det var noko bæææærgensk over det der med `sittet på ræven`... Ikkje at alle bergensere gjer det (!!!) men det er vel eit uttrykk derifra. Klarer liksom ikkje lese det inni meg uten å uttale det på bergensk... *ler*

 

No held eg snart på å hive innpå eittelleranna her - FOR NOOO ER EG SULTEN, NO!!! Heldigvis er det straks lunsj-tid på bruket - takk-og-lov - ellers trur eg at skillingsbollene til sidemannen her hadde levd farlig!!! Tenk å ha med boller - i ulike former, KVAR DAG!!!!! Og likevel vere tynn som ei høvvel-flis! Det er ikkje mykje rettferdighet i verden ... Her eg sitter med grovskivene mine, gullerøttene og eplene - så sitter sidemannen med - for anledningen, skillingsboller! I går var det rosinboller. ... Lurer på kva han `koser` seg med når han skal ha noko ekstra!?!!? Det skal eg spørr han om ... Litt redd for å høyres ut som eg er misunnelig... - eller grinete.... :- )

 

Vi snakkes, no lunsjes det her! DEILIG FRISK SALAT PÅ GANG!!! :- ))

 

Twinsmum. ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

... hatt ein superduper dag med Twinsgirl og shopping! :- D Vi har kjøpt nye reisetriller, og uv-hatter og litt kler og siklesmekker i bøtter og spann! Twinsgirl sikler SÅÅÅ mykje for tida... Held nok på med mange tenner! .....

 

Men dette har resultert i at vi ikkje har fått spist skikkelig middag i dag. Tenker å ta eit speilegg til kvelds, men er litt spendt på om det vil få noko utslag på vekta i morra tidlig? For da vil jo kveldsen bli litt større enn vanlig... men shitt au! Da får eg kontrollveie på fredag...

MÅ SLUTTE MED DET, ALTSÅ!!!!

Når eg gjekk ned alle kiloane mine for nokre år sidan vart eg fullstendig opphengt i å veie meg. Veide meg før eg gjekk på do, etter do, før mat, gjerne under mat - og jaffal etter mat. Før jobb og etter jobb - kunne sikkert veie meg 10-15 ganger pr dag. Og vekta stod BOM stille. Det vart eit så stort stressmoment for meg, at eg klarte ikkje gå ned i vekt. Kurslederen min ( som eg etterkvart kjendte godt ) ringte samboeren min, og bad han gøyme vekta - eg skulle berre veie meg ein gang i veka. Og da klarte eg det - og vekta begynte å gå nedover igjen. Rart???

 

Men eg er ikkje så fokusert no som da... Skal klare meg no! :- )

 

Er VILT spendt på kva vekta viser i morra!

Kryss fingre for meg, da. .... PLEASE!!!!!!

 

Snakkes i morra. ... No er det leggings på dei store gutta - og så er det kvelds og Greys! Må få med meg McSteamy ... *sikle-sikle*

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...