Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

frigg:hei på deg.jeg har også hatt problemer med å komme innpå forumet,måtte spørre etter hjelp;) men nå er alt på plass.Mangler dataer fra kurs jeg har gått på jeg også,men kunne ta litt tid før de kom på plass.Var visst mye:-)

 

Nå er den siste julegaven på plass.:-)

 

her kommmer alt som er skrevet øverst,tjorven:) håper det ordner seg hos deg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja, når var det øverst igjen...

 

Buska, treningstreet, er blitt borte ;)

 

Idag har jeg gått en hard tur og det ble 4,5 TP, godt å lea seg igjen etter over en uke uten skikkelig trening.

Men vaske og handle forbrenner kcal det, også.

Innimellom går jeg med pulsklokke på meg, fordi hjerte er så urolig, så da får jeg et inntrykk av hvor mye en bruker på aktiviteter som en trodde en ikke brukte noe, særlig på.

 

Cloetta - du er så flink. Her er det minst mulig baking. Hadde en dag med mor som vi lagde to slag og jeg fikk med meg 15 av hver. Nok til meg og evnt besøkende... bruker ikke være så mye av dem.

 

God kveld og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag:-)

 

Nå er straks julevasken som står for tur,blir nok å bruke grønnsåpe lukter så godt da.:) Får nok god hjelp av monsemann idag,hehe.

 

Igår ble det trening ergosykling ca en halv time.Merker at jeg går mer ned i vekt når jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå havnet jeg på første side, igjen, og siste innlegg ligger nederst. Så det er akkurat som bingo dette ;)

 

Ellers har jeg prøvd å gått en liten tur i dag, det ble ca 30 min. I -10 er det kaldt på nesa, selv med kuldekrem. Har alltid vært en frysepinne. Fikk til 1,2 Tp idag, også.

 

Ellers ble det en kafébesøk med venninne.

 

Imorgen starter jeg med siste julevasken og da kommer alle nissene frem. Bare 10k fremme nå ;) Her blir det med Ajax, som jeg synes lukter best av og renest;) Men smaken er som baken, den er delt i to ;)

 

God kveld videre og fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,så det Tjorven,hehe nesten som bingo;-)

 

Puh,hatt en travel dag med julevasken tok litt over 3 timer.så har nok forbrent mange kcal idah.Har også vært på besøk på kveldingen:)

 

ingen trim idag men julevask er trim nok. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,titter innom ..snaart julaften.gleder meg skal smake med julemat og dessert,og masse annet.bare 3 dager til jul:-)

 

Imorgen skal vi pynte juletreet,og får nok god hjelp av lillekatt.hehe

 

kos dere masse:-)Ikke blitt så masse trim,men har nå gått mye da,så synes det er trim jeg hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regner med du får hjelp med juletreet.

Uansett hvor mange år de blir, så er kattene, til brodern og familien, helt rabiate når det gjelder juletre og kuler og... ja, ett år reiv de juletre over ende. de klatrer jo i treet. Så lykke til med juletre og minstemann ;)

 

Ikke hatt juletre på mange år jeg nå. Men har dekorasjoner av furu så jeg får inn lukta.

 

Ja, nå er det snart dagen.

 

Treffe 2 venninner i ettermiddag og få levert enda 2 pakker, da er det bare en igjen. Resten tar jeg med dit jeg skal ;)

 

God dag videre og flott lille-julaften og

Riktig fredelig julehøytid og romjule til dere som tar "ferie" nå.

Kos dere masse, men ikke bare med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,ja ser fram til juletre pynting ikveld.:) De store kattene våre er heldigvis ikke interessert i juletreet,de drikker bare vann fra foten:)

 

Idag har vi vært på graven til moren til mannen min og tent et lys,og etterpå ble det litt matshopping.Nå er det godt å bare slappe av.

 

Var ute igår også,og var laang kø til et senter.Har igjen en julegave jeg også,men tar den med når jeg skal dit i jula:-)

 

Blir ikke mye trim denne uken,men satser på gåturer neste uke.:)

 

:D Vekten har ikke gått noe ned denne uken,men opp 200 gram:(Hadde nå ikke regnet med annet;)

 

legger ved bilde av den nye katten vår:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker dere alle en riktig God Jul *★* *Ë›.

˛ °_██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*

˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*

.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.Ë›*./______/~ï¼¼ *. Ë›*.Og et godt nyttår* Ë›. *。

*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ .

¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•♥•°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker dere alle en riktig God Jul *★* *Ë›.

˛ °_██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*

˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*

.°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.Ë›*./______/~ï¼¼ *. Ë›*.Og et godt nyttår* Ë›. *。

*(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ .

¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•♥•°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•

 

Samme til deg og alle de andre. Måtte låne denne.

Fin er den.

 

Vi ses i romjula. Her blir det turer og dans i romjula og kanskje innom treningssentert en tur vist det blir for kaldt eller regn eller annet drittvær.

 

GOd fredag til dere som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei piker!

 

Herlighet, det er jo helt forandret her! Jeg har ikke vært tilstedeværende, for jeg har som tidligere nevnt ikke hatt internett. Jeg fikk imidlertid internett i midten av desember, men to dager senere brakk jeg ankelen...! Høye hæler (og litt alkohol) på glattis viste seg å være naturstridig... Jeg ble innlagt på sykehuset med en komplisert skade som måtte opereres, og har siden ligget i deilig morfinrus. Har kommet meg hjem til mine foreldre (ganske deilig å kjøre i rullestol på flyplass og komme foran alle..;), jeg ligger på sofaen og de lager all mat til meg. Det blir derfor ikke noen muligheter for å veie noe, det er altfor strevsomt og møysomt. Skal selvsagt også sies at jeg ikke er motivert for å gjøre noe særlig når jeg ikke kan trene eller bevege meg en meter. Kommer sikkert til å angre senere, men..

 

Håper dere er oppe og går på på beina ;)

 

Klem, Snegla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei piker!

 

Herlighet, det er jo helt forandret her! Jeg har ikke vært tilstedeværende, for jeg har som tidligere nevnt ikke hatt internett. Jeg fikk imidlertid internett i midten av desember, men to dager senere brakk jeg ankelen...! Høye hæler (og litt alkohol) på glattis viste seg å være naturstridig... Jeg ble innlagt på sykehuset med en komplisert skade som måtte opereres, og har siden ligget i deilig morfinrus. Har kommet meg hjem til mine foreldre (ganske deilig å kjøre i rullestol på flyplass og komme foran alle..;), jeg ligger på sofaen og de lager all mat til meg. Det blir derfor ikke noen muligheter for å veie noe, det er altfor strevsomt og møysomt. Skal selvsagt også sies at jeg ikke er motivert for å gjøre noe særlig når jeg ikke kan trene eller bevege meg en meter. Kommer sikkert til å angre senere, men..

 

Håper dere er oppe og går på på beina ;)

 

Klem, Snegla

 

huffda,stakkars deg.!!

 

God bedring snegla,håper du snart er på beina igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, like kaos her på siden ennå, jo!

 

Men altså!: God jul i stua, jenter, nesten bra å se at aktiviteten er lav i disse deilige late juledager! Har fullstendig sitt-ned-og-utforsk-julegavene-dag, og lovet meg selv å ikke røre en finger, nesten vanskelig. I morgen blir det ut på tur! Fikk ingen vekt, da...så nå må jeg vel ut og handle selv :-)

 

Men hva er det du finner på, Snegla! Må ikke skade deg SÅ voldsomt!!! God bedring, håper du heles raskt!

 

Og til alle andre, både mennesker og katter, kos dere og nyt ferien og alle "koseligheter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, like kaos her på siden ennå, jo!

 

Men altså!: God jul i stua, jenter, nesten bra å se at aktiviteten er lav i disse deilige late juledager! Har fullstendig sitt-ned-og-utforsk-julegavene-dag, og lovet meg selv å ikke røre en finger, nesten vanskelig. I morgen blir det ut på tur! Fikk ingen vekt, da...så nå må jeg vel ut og handle selv :-)

 

Men hva er det du finner på, Snegla! Må ikke skade deg SÅ voldsomt!!! God bedring, håper du heles raskt!

 

Og til alle andre, både mennesker og katter, kos dere og nyt ferien og alle "koseligheter"

 

Kos deg masse frigg:-) ja, er visst litt kaos på denne siden enda,håper der ordner seg. Skal lage en ny tråd snart:-)

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Er det flere som synes det er litt forvirrende her inne?? Inne på meny-registreringen står det anbefalt karbohydrater 50-70%... er d løpet av en hel dag?

 

Da jeg registrerte 40gr Havregrøt til frokost kom det opp 71% på karbohydrater. Vil det si jeg har spist mer enn det anbefalte for en hel dag? Det må jo være feil.. Kun ved frokost har jeg kommet opp i nesten anbefalte på proteiner, fett også... 40 gr Havregrøt er jo sunt og anbefalt :-/ skjønner ikke noe jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankejento: hørtes litt mye ut med 71 karbo på 40 gram havregrøt,men ikke så flink på dette området;) Håper andre kan hjelpe:)

 

Koser meg masse med juleferie,got å sove litt lenger. Har hatt en fin julehelg og feiret julaften med familien.Fikk mye fint til jul,kjempefornøyd med alt!! :)

 

Blåste masse her på 1 juledag,da passet vi på å ha alle kattene inne,ville ikke at de skulle ut i det været.:)

 

idag skinner solen,må nok på med brodder hvis jeg skal ut å gå,er kjempeglatt ute:(

 

Ha en fin romul folkens!!:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Håper dere hittentil har hatt en fin julehøytid og ikke blåst bort eller hatt for mange problemer pga dette været vi har hatt..

 

Snegla - God bedring.

 

Frigg - det er i løpet av dagen en skal ha de prosentene. Så den flater seg utover dagen. Når en spiser porteiner blir det mindre osv.

Så ikke heng deg for mye opp i % før utpå kvelden.

 

Har dere ikke hatt dette før. Jeg har hatt dette siden jeg startet opp her for 1,5 år siden. Så for min del har det lett for å bli for lite fett og karbohydrater og litt over på proteiner, selv om jeg ikke spiser lavkarbo.

 

Det har blitt mye fint her ute nå. Men akkurat Forum har de ikke fått til. Ser nesten ut som det blir annerledes enn det er i dag.

 

Jeg har klart meg bra ang kilo enda. Gått opp 300 gram på litt over ei uke. Jeg har ikke kommet i gang med trening enda. Men håper det blir masse dans fra i morgen.

 

Ja, når det blir ny tråd blir det skjerpngs frem til sommeren. Nå har jeg stått stille i 4 måneder.

 

God onsdag alle sammen og fortsatt god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven: Det blir ny tråd etter nyttår,venter til da. :)

 

Jeg har heller ikke gått opp mer enn 300 i julen ,men tror nok at det blir å gå opp noen gram til,men er ikke så bekymret over vekten i julen,for går jo fort ned julekiloene..:-)..håper jeg... :)

 

kos dere i romjulen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slankejento: har du funnet ut av det med havregrynen?

 

Jeg fikk det også til å bli 70 karbo på havregrynen,det kan nok stemme,for sjekket inne på vektklubb,no og der kom havregrynen opp på 68 karbo. (lettkokte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som synes det er litt forvirrende her inne?? Inne på meny-registreringen står det anbefalt karbohydrater 50-70%... er d løpet av en hel dag?

 

Da jeg registrerte 40gr Havregrøt til frokost kom det opp 71% på karbohydrater. Vil det si jeg har spist mer enn det anbefalte for en hel dag? Det må jo være feil.. Kun ved frokost har jeg kommet opp i nesten anbefalte på proteiner, fett også... 40 gr Havregrøt er jo sunt og anbefalt :-/ skjønner ikke noe jeg

 

Hei slankejento!

Jeg har opplevd det samme med næringsinnholdet, dmen det jevner seg ut etterhvert som du spiser mer iløpet av en dag. Jeg vet ikke hvorfor, men det har vel noe med sunn fordeling å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på fjellet nå, måtte skifte stue! Uværet har flyttet seg sørover, så her var vi nesten innesnødd i morges. Nede i byen (Stavanger og omegn) er det visst full stans med ferjesamband og tog og det hele. Var en halvmeter snø når vi kom hit for noen dager siden. Dere kan tro jeg hadde problemer med å komme meg til hytta med krykker.. Måtte forsere en høy snøskavl, og siden jeg måtte hoppe ved hjelp av søster og svoger, sank jeg ned i snøen opp til knærne. Det er faktisk ganske stress å hoppe seg gjennom snø. Krykkene måtte gi tapt, men jeg kom meg inn! Har ingen planer om å forlate hytta igjen før 1.nyttårsdag he he :)

 

Heldigvis er jeg godt reddet av ipad, internet, spill og nintendo ds. Må innrømme jeg hadde klart meg dårlig uten!

 

Har dere noen nyttårsfortsetter? (utenom det vanlige å ikke spise usunt, gå ned x antall kg, bli et nytt og bedre menneske osv;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Knoter og driver her inne, men i dag fant jeg ut hvordan jeg skulle få siste innlegg først. Endelig.

 

Får dere bra på Kostholdsscore da?? Jeg ligger på ca 4-5.

Men det er jo ikke bare sund mat som finner veien inn i munn for tiden da.

Er så sliten for tiden så det blir lite med trening.

 

Snegla - du fikk en skikkelig treningsøkt da du skulle på hytta da, og når du skal hjem ;) God bedring. & uker med gips eller??

 

Jeg starter dagen med en appelsin, for å få fart på magen og det gir 86 % karbohydrater. Dere som går på Lavkarbo har jo egen meny her inne nå. Er det mange som går på lavkarbo eller?? Jeg gjør det ikke. Men det blir mer proteiner i løpet av dagen enn jeg skal og litt mindre karbo, og alt for lite fett.

 

God kveld og flott fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Knoter og driver her inne, men i dag fant jeg ut hvordan jeg skulle få siste innlegg først. Endelig.

 

Får dere bra på Kostholdsscore da?? Jeg ligger på ca 4-5.

Men det er jo ikke bare sund mat som finner veien inn i munn for tiden da.

Er så sliten for tiden så det blir lite med trening.

 

Snegla - du fikk en skikkelig treningsøkt da du skulle på hytta da, og når du skal hjem ;) God bedring. & uker med gips eller??

 

Jeg starter dagen med en appelsin, for å få fart på magen og det gir 86 % karbohydrater. Dere som går på Lavkarbo har jo egen meny her inne nå. Er det mange som går på lavkarbo eller?? Jeg gjør det ikke. Men det blir mer proteiner i løpet av dagen enn jeg skal og litt mindre karbo, og alt for lite fett.

 

God kveld og flott fredag.

 

 

Hei Tjorven:-) Har ikke registret så mye på maten den siste uken så aner ikke hvor mye scoren min er,men tror ikke at den er så bra i julen;)

 

Jeg går heller ikke på lavkarbo ,de fleste som jeg kjenner mener at det ikke er bra(det er så mange meninger om lavkarbo),og liker grete roede kostholdet mye bedre.Holder meg til det.

 

Ha en fin fredag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...