Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Driver og forbreder middagen.blir kjøttkaker og ovnsbakte poteter idag,mmm.:)

 

Tatt med trimfri idag,og kjente at jeg trengte det(sliten).men er på igjen med trim imorgen,tenkte på zumba eller aerobic da.fått ca 4 poeng til nå,men MÅ prøve å få minst 7 til søndagen:-)

 

kos dere ikveld...snart helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Cloetta er Minni...

 

God tur "hjem"

Håper det går bra i Oslo??

 

Ja' date=' noen ganger er denne vekta merkelig.

Jeg veide 68,5 kg mandag og i går var den på 69,9 kg...

blir jo bare helt forvirret av dette så bør vel kanskje ikke gå på vekta hver dag...

 

Lykke til med treing resten av uka.[/quote']

 

 

Samme problemet har jeg. Kan veie veldig forskjellig fra dag til dag. Har hørt at man bare bør veie seg 1 gang i uken, gjerne annen hver uke. Grunnen til at vekt varierer kan være hvis man har trent hardt dagen før, kommer ann på vannsamlingen i kroppen.. Så kanskje greit å holde seg til kun veiedagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli mange som skal ned 5 kg til jul, desember...

Ser ikke ut som om jeg blir klaren det...

Hos legen idag og fikk beskjed om å ta det med ro en tid fremover.

Men vet ikke om jeg klarer det... treningen gjør jo så godt og er så godt...

 

Slankejento - det er ikke bare bare å ikke gå på den dumme vekta hver da.. Men selvsagt burde vi holde oss til en bestemt dag, bare.

 

Bare blitt litt over 6 TP på meg, også, hittetil denne uka...

Så får se hvordan det blir.

Bursdag, igjen, til helga...

 

God fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag,endelig er det helg igjen.Blir trening igjen idag,godt å slappe av igår:)

Ikke så fint vær,regner her idag:(

 

Prøve på aerobic..liker å hoppe litt,hehe:)

 

Ja,kan nok være en ide å bare gå på vekten en dag i uken da vekten forandrer seg fra dag til dag.Prøver dette jeg også ,men er ikke lett.

 

kos dere masse i helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig helg med maraton,ja ha er det noen som begynner å komme i god form?

 

Ja det er vel mange av oss som ønsker 5 kilo ned,noe annet å gjennomføre he he

 

 

Men får flere komentarer om at jeg har slanket meg,og spørsmål om jeg trener mye.Litt skummelt at folk nå prater om meg.Uff det blir mye å leve opp til,har ikke gått ned så mye,hvorfor begynner folk å legge merke til det nå,ryktes det? Og hva om jeg sprekker å går opp hv a sier de da? hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det. Har jo vært på tur denne uka, og bruker lånt vekt, så vet ikke hvordan dette kommer til å se ut når jeg er hjemme igjen. Men i dag blafret det mellom 69,9 og 70,0! Nå stoppet den opp på 70 da, og så vet jeg som sagt ikke hvordan denne vekta er i forhold til hjemmevekta, men likevel: Så utrolig kult å se det 6-tallet først!

 

Tjorven: Du er jammen en tøffing!

 

Nikkoline: Ideelt sett så burde man jo ikke bry seg om hva folk sier verken om man går opp eller ned. Jeg tror i hvert fall mye av mitt problem ligger her: Jeg er redd for å slanke meg, at folk vet at jeg gjør det, og så ikke klare det. Skikkelig nederlag. Jeg klarer ikke å holde fast i at dette er noe jeg gjør for min egen del, og ikke fordi andre skal syns jeg ser bra ut.

 

Det som også er litt interessant, er at det veldig ofte er mange som ser sånne ting samtidig. I den perioden da jeg gikk ned fra 75 til 73 var det plutselig veldig mange som kommenterte det, det var akkurat som om de kiloene var veldig mye mer synlige enn de foregående fem...Jeg får jo litt panikk jeg da, fordi jeg blir redd for å ikke få det til likevel, og så spiser jeg på trass. Men man burde jo bare ta det som en fin bekreftelse på at ting går sånn som man vil, og så fortsette med sitt ...

 

Og god helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært slank, kanskje til og med mager, men ble syk for 5 år siden og gikk opp 30 kg, over noen få måneder. Men folk er snille, de sier ikke noe om det, vist du ikke sier noe.

Heldigvis er det ikke slik lengre som de gamle var, "Nei, nå har du jammen lagt på deg gitt. Nå er du blitt tykk... osv"

Vi er litt mer dannet på dette området.

 

Når noen sier at "du har jammen gått ned mye siste tiden" Så er jo det koselig da, synes jeg. Noen sier faktisk "Nå er du tynn nok, du kan ikke gå ned mer nå" Når jeg da tenker på at jeg har igjen, fortsatt 5 kg, blir jeg litt glad, også, da :)

 

Så var glad for at de som ser oss ofte, ser det. Hadde vært stusselig vist de ikke hadde sett det eller sagt noe, også, da...

 

He he - Ja, formen begynner å bli bra, men ikke moro å måtte ta det mer med ro en periode.

Har tatt det med ro siden onsdag nå og merker at jeg er rasktløs... så gleder meg til minimaraton i morgen.

Vi har bare tåke for tiden å det er ikke moro.

 

Nå er det håndball.

 

God helg, videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei trodde virkelig ikke at jeg brydde meg,men så bryr jeg meg litt allikevel.Enda jeg er en person som ikke blåser opp ting,men føler selv at jeg har begge beina plantet godt på bakken i de fleste sammenheng.

 

Det er ikke alltid lett å forstå seg på andre utfra hvordan en selv tenker iallfall når en oppdager nye sider ved seg selv.Min venninne elsker at folk kommenterer mens jeg syntes det er greit at venner gjør det.Men det er jo det som gjør folk så spennende,at vi tenker ulikt.

 

Ei jeg gikk på Roedekurs sammen med ble direkte sint da hun etter 30 kilo ned fikk mange kommentarer,hun lurte på hva de hadde tenkt om henne før hun ble slank.Jeg syntes hun hadde litt merkelig syn,men ser at jeg har litt snev av det samme.

 

Heldigvis (eller uheldigvis) så sier ikke folk noe når vekta går den andre veien.:)

Koslig at dere blir med å debatterer,lærerikt:)

Så merkelig Chele at du og fikk økt oppmerksomhat akkurat rundt de der kiloene he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag synes alltid det er litt godt å sove lenger på en søndag

 

Ble ingen trim igårfølte at jeg trengte en fridag,muligens trene idag ergosykling

 

Formen er ikke helt på topp om dagen,men skylder på at jeg får mensen en av de neste dagene.Blir alltid slapp da

 

Har nå hatt en koselig helg,selvom det ble litt ekstra mat igår,men er bare å hente seg inn igjen.vet jeg kan hvis jeg vil

 

 

 

Nikkoline:Så "rart" hun damen ble sint da hun fikk mange kommentarer etter at hun hadde gått ned 30 kg. Jeg hadde blitt glad hvis noen hadde kommentert dette.:)

 

Tjorven:Ja,det er koselig når noen kommenterer at man har gått ned i vekt .:) Liksom lønn for strevet det!

 

Gøy at du snart ser 60 tallet Chele,kjempebra jobbet:) stå på,neste uke ser du det.

 

 

 

 

Ha en fin søndag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloetta - så flink du er.

Her blir det nok ingen trening i dag. Migrenen har tatt sitt tak i dag, og vil ikke slippe. Var i selskap i går og var ikke hjemme før nærmere 3 i natt og det merker en jo i dag. Litt rødvin og andre goder ble det, også..

Så spent på vekta i morgen.

 

I morgen må jeg ta meg sammen og begynne å trene litt forsiktig, også. Dette går ikke an. Fy meg!!!!!!!

 

Fikk ikke med meg "Kom skal vi danse" i går så får ta det nå, snart.

 

Be bare 6,1 TP på meg denne uka.

 

God søndag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er å skrive! Jeg er litt umotivert og "giddalaus" for tiden.... Vekten står stille og jeg er ikke særlig flink heller - så det er ikke rart. Føler meg litt nedfor. Den eldste datteren vår sliter med psyken og droppet ut av siste året på vg skole i fjor, flyttet i kollektiv og er kjæreste med en fæl fyr... Ikke lett å se at barna gjør dårlige valg... Synes at det går bra for det meste, men kjenner at det røyner litt på nå. Det var dagens hjertesukk :D

 

Var på zumba i går, så jeg holder koken når det gjelder trening i hver fall :)

 

Interessant å lese om reaksjoner på vekttap. Jeg synes det er vanskelig å kommentere på "rett" måte når noen har gått ned i vekt... Jeg mener jo å si noe pent, men man sier jo indirekte at de var feitere før...he, he.... De aller fleste blir glade, så jeg sier det nå likevel, jeg. Å, så slank og fin du er, da, pleier jeg å si :-)

 

I morgen reiser jeg på leirskole med klassen. Både gruer og gleder meg. Liker ikke å være hjemmefra hele uken, men vet jo at det blir veldig kjekt... Mye frisk luft og koselige stunder med elever og kolleger! Nå skal jeg straks pakke ferdig.

 

Vi har ikke tilgang til internett på leirskolen, så vi "snakkes" ikke før jeg er hjemme igjen. Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cloetta,ja jeg syntes og det der og da,men føler litt snev av det samme,"hva tenkte de om meg før jeg slanket meg"syndromet.Nei det forteller vel bare litt om at det er veldig vanskelig å forstå seg på andre utfra hvordan en selv tenker.Det er derfor jeg liker så godt å jobbe innen miljøterapi.

Du er kjempeflink med treningen.:D

 

Tjorven 45,håper formen er blitt bedre:)

 

Kaika- ikke sant,motivasjonen endrer seg.Du får ha en fin tur.Tenker på deg i en litt vanskelig periode.Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang Nikkoline så flink du er:-)

 

God tur:-)

 

Takk,angående trening,jeg synes at jeg ser en liten forandring,at ansiktet er tynnere og beina. Magen begynner også så smått å bli mindre;) Lønn for strevet.

 

Skal ta og måle meg igjen denne uka

 

Hvor merker dere at dere går ned i cm først?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Hei damer!

Hadde veiedag på fredag, og der var alt på 0. verken opp eller ned. men vet jo at jeg både har trent mindre og spist litt feil ting i det siste, så det er greit! Er igang igjen nå:-)

 

Spennende dette med reaksjoner på vektnedgang synes jeg. jeg har jo ingen problemer med at folk kommenterer det. Synes det er deilig, for jeg vet jo at det ligger masse hardt arbeid bak. Og at jeg faktisk VAR feit og overvektig tidligere. Så hvis folk snakket om det, så er det jo ikke noe som ikke var sant i tilfelle. Og så tenker jeg også at jeg aldri snakker eller kommenterer noens vekt. Og da kan det jo tenke seg at andre ikke gjør det heller? Dessuten legger man jo merke til at noen plutselig går ned mange kilo, og da er det koselig å kunne berømme noen for det. Det har jo hendt at jeg har sett at noen har lagt på seg også, men da velger jeg såkalrt å ikke si noe om det. Den personen vet jo det så altfor godt selv.

 

Grattis til dere som har gått ned denne uka. Og stå på til de som ikke har gjort det!

 

Spørs om jeg rekker tre kilo til før jul, men skal prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Jeg merker nedgang rundt livet først. Det er der jeg merker oppgang best også. Lår, armer og hals tar MYE lenger tid for meg. Og nå kom jeg på at der det merkes aller først er PUPPENE. Har nesten ikke pupper, og det lille jeg har forsvinner med kiloene:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også rundt midjen som jeg merker først og mest, har V fasong så blir aldri smal rundt livet. Men kommet nedi 30" så fornøyd med det. Men har fortsatt "mage" ansiktet synes det jo , også, godt på etter hvert. Jeg har slanke bein, så ingen merket at jeg hadde gått ned, igjen før jeg kjøpte meg noen nye topper som sitter litt etter, istedenfor telta jeg gikk i.

For, ja, som monicabebe sier - jeg viste jo at jeg hadde gått opp og var feit, så veldig glad for at ingen påpekte det. For det klarte jeg jo fint selv... Jeg var overvektig i "bare" 4 år. Men de som har vært det hele livet, omtrent eller siden ungdomstiden eller hele voksne livet, og nå gått ned i vekt, kan jeg skjønne reaksjonen, også. Men var heller glad for at de ser det og komenterer det. For de synes jo at dere har vært flinke. Mange skjønner hvor mye arbeid som ligger bak vekttap på 10 kg og mer.

Mange av dere her har jo måtte legge om livstilen veldig. Både når det gjelder mat, gotteri og trening. Flinke er dere. Var stolt av dere selv. For det har kostet. Det er slitsomt å sloss mot søthunger og andre monster...

Gratulere alle sammen, vi fortjener det, all ros vi får. Alle komentarene om hvor fine vi er nå, osv. Ta det innover deg og var stolt. Det er som regel de siste kiloene som går av som synes best.

 

Men jeg skjønner godt at en kan bli litt snurt vist det bare er "pyntekiloene" som en tar av, også. De kiloene synes godt, men det kan være der uten at det gjør noe. Men når alle da komenterer de få kiloene så.... Skjønner den, også, ja...

 

Hvor mye har dere gått ned, dere som er her ute, nå, da?? Jeg har gått ned 19,4 kg. siden augusti fjor og de siste vil ikke av.

 

Jeg har fått ned 100 gram denne uka, men har jo mest vært i senga og da har jeg nesten ikke spist heller og så hadde jeg en kveld på lørdag, med både kaker og godt drikke.

Men i dag kom jeg meg ut og fikk en fin tur på nesten 2 timer og det ble 4,2 TP. Lagt opp ei fin og variert treningsuke, så håper jeg kommer gjennom den.

 

GOd kveld til dere alle og flott tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Hei igjen

 

Stolt av meg selv i kveld, for jeg har ikke spist noe usunt. Jeg har kanskje spist litt lite i dag, men siden jeg har gått over en del i forrige uke så gjør det ikke så mye.

 

Tjorven lurte på hvor mye vi hadde gått ned. Jeg gikk opp 26 kilo i graviditeten, og da jeg ble gravid for tre år siden var jeg 5-6 kilo tyngre enn da jeg ble gravid første gang.

 

Så gikk jeg ned 27 kilo ved hjelp av Rhoede-metoden og mye trening fram til i fjor. Så har jeg holdt meg ganske så stabil etter det. Litt opp og litt ned, og nå sist før jeg kom på denne tråden så hadde jeg gått litt opp. Nå er jeg der jeg var på mitt letteste igjen. Sliter med de siste kiloene, merker jeg. Da jeg giftet meg så veide jeg 10 kilo mindre enn jeg gjør nå, men dit vil ikke tilbake. For mye styr å være så slank. Må jobbe hele, hele tiden da.

 

Målet er nå 57 kilo. Har jo egentlig lyst til 55, men tror ikke det er realistisk.

 

Vi får bare stå på og se hva som skjer etterhvert. Kanskje blir vi fornøyde uten å ta av alle de siste kiloene som vi hele tiden maser om? jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

 

Dårlig vær har utsatt turen så jeg er fortsatt her hjemme.

 

Jeg omfavner alle reaksjoner,alle får reagere på ulike saker som de føler.Ingenting er riktig eller galt.Reaksjonsmønstret vårt blir dannet gjennom utvikling vi har vært gjennom fra vi var små,arv og hva vi har opplevd gjennom livet påvirker våre liv. Tenker vi på at vi kan sammenligne psyken vår med et isfjell på havet.? At det av fjellet som er under vannet symboliserer det ubevisse, tankene våre som kommer et steds fra,holdninger og meninger som vi ikke tenker over at vi har.Det er spennende:)

 

Jeg har snart gått ned 17 kilo,er veldig glad over det.

 

Ja kom igjen jenter nå forsøker vi å stå litt ekstra på frem til julebordene begynner,motiverende å gå litt ned frem til da.

 

Liker tråden vår,vi har så flotte diskusjoner hvor alle får sagt sitt

 

Ha en fortreffelig natt og en vakker ny dag klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte jukse litt med veiedag...klarte ikke holde meg.

65,9! Jippi, ante ikke at sånne tall fantes! (67,0 forrige uke)

(Er så glad for at det er lov å skryte her og at vi er glade for hverandre!)

 

Jeg tror ærlig talt ikke folk snakker særlig mye om andres vekt, men om de gjør det, så får de holde på. Jeg synes det er veldig vanskelig å kommentere andres vekt, man vet aldri når medisiner, sykdom og psyke spiller folk et puss...

 

Denne gangen virker det som om hele meg forsvinner ganske jevnt. Tidligere virket det som det bare var over baken, så magen bare så større og større ut når vekta gikk ned. Nå er det mye jevnere. Men så har jeg heller ikke vært her nede siden jeg var 18 eller no'sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vekten gått opp,men er pga at jeg får mensen denne uken da lever vekten sitt eget liv

 

11/10 79.2kg

18/10 78.5 ned 0.7kg

25/10 78 kg ned 0.5kg

1/11 78.5kg opp 0.5kg

8/11 78.9kg oppgang:( pga mensen

15/11

 

kjedelig å bare gå opp her,men når mensen er over pleier jeg heldigvis å gå ned igjen:)

 

Gratulerer med flott nedgang frigg,kjempebra:-)

 

Flott nedgang til monicabebe og nikkoline også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Grattis med flott resultat, Frigg! Så moro at du ser et så lavt tall! Hurra! Veldig glad på dine vegne!!

 

Cloetta: det er jo sånn at mange lagrer vann når de har mensen, så det skal du ikke tnke på. Neste uke er du helt sikker på tur ned igjen! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...