Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gjest monicabebe

Du kan regne ut hvilestoffskiftet ditt her inne på sidene. Da finner du ut hvor mange kalorier du skal ha per dag i gjennomsnitt.

 

Man går ikke ned hvis man spiser for lite heller. Da går kroppen i sparebluss. Så det er ikke sikkert det er så galt at du skal ligge på rundt 1800 per dag? Det er ikke viktig å spise like mye hver dag, men det skal bli et gjennomsnitt som er 400-800 kalorier mindre enn det hvilestoffskiftet tilsier. Altså hvis man skal ligge på 2400 kalorier per dag for å holde vekten, så kan man gå ned 500 gram til en kilo i uka på å spise ca 1800 kalorier i gjennomsnitt.

 

Det er egentlig bra for kroppen å variere mengden kalorier slik at man spiser mer noen dager og mindre andre dager, for da blir ikke kroppen så vant med samme antall kalorier per dag og setter ikke ned forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar
Du kan regne ut hvilestoffskiftet ditt her inne på sidene. Da finner du ut hvor mange kalorier du skal ha per dag i gjennomsnitt.

 

Man går ikke ned hvis man spiser for lite heller. Da går kroppen i sparebluss. Så det er ikke sikkert det er så galt at du skal ligge på rundt 1800 per dag? Det er ikke viktig å spise like mye hver dag' date=' men det skal bli et gjennomsnitt som er 400-800 kalorier mindre enn det hvilestoffskiftet tilsier. Altså hvis man skal ligge på 2400 kalorier per dag for å holde vekten, så kan man gå ned 500 gram til en kilo i uka på å spise ca 1800 kalorier i gjennomsnitt.

 

Det er egentlig bra for kroppen å variere mengden kalorier slik at man spiser mer noen dager og mindre andre dager, for da blir ikke kroppen så vant med samme antall kalorier per dag og setter ikke ned forbrenningen.[/quote']

 

Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Men godt å høre det fra andre, også. Så takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hvor kan man regne ut hvilestoffskiftet?:D

 

Jeg tror jeg må skjerpe meg og gjøre som dere sier - nemlig få i meg mer mat!

Ligger på kun rundt 900-1000 kcal om dagen. Trener 4-5 dager i uken 1.5-2.5 per gang. Grunnet til at jeg går opp og ikke ned, er nok i tillegg til lite mat også fordi jeg har 2-3 dager hvor jeg glipper veldig og får i meg alt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Takk for linken. Da fikk jeg regnet ut igjen. Fikk 1939 kalorier som daglig forbruk hvis jeg har 7 trimpoeng i uka. Så da skal jeg ligge mellom meny 1 og 2. DEt er vel det jeg gjør også når jeg gjør det riktig. Må være på meny 1 når jeg trener mindre, og kan ligge på 2 når jeg trener mer. KJekt å vite at man er på riktig spor.

 

Er så sykt spent på om jeg kommer under 60 kilo før jul, eller om jeg bare stopper opp på 60 sånn som jeg har gjort før.

 

Kryss fingrene da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...64,7 i dag, det er minus 1,4!

Veldig rart at det føles mye, men jeg var lenger nede i helgen. Det var vel ikke helt bra. Nå gjelder det vel å roe ned, før kroppen stopper helt.

 

Det spennende er jo om jeg kan klare å forbli her nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,ja,gøy å endelig gå ned og ikke opp:-)

 

Fikk trent igår ble 1.3p,får prøve trene idag også. Formen er ikke på topp,og har fått et rødt øye.sikkert pga all hostingen.Noen som har noen tips? klør:(

 

Brr,kaldt idag,men er fint med rim på trærne. kattene vil helst være inne om dagen:)

 

Gratulerer med nedgang frigg så flink du har vært.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Frigg med flott nedgang.

 

Cloetta - mot hoste foreslår jeg Gul kamferdrope, utrolig virkningsfult på meg. Jeg har alltid en pose liggende. Men med øye må det nok bare gå sin gang, for det er vel blodkar som er sprengt. Men du kan jo prøve å skylle med saltvann, kjøpt på apoteket, de har kanskje andre gode råd, også. Men det som klør, det gror. GOd bedring.

 

Idag tok jeg på meg sekken og gikk en lang omvei til butikken, kjøpte tunge varer og fikk litt styrketrening oppover bakken, igjen. Dette ble 3,3 TP.

 

Er sliten om dagen men må ikke bli liggende.

 

Jeg ligger høyere enn det som tabellen sier at jeg skal. Men de dagene jeg ikke trener ligger jeg på mindre. Så jeg varierer. Jeg trener jo ganske mye enkelte dager.Vanskelig å få til dette. Jeg har jo det siden august prøvd det meste..

 

God kveld og flott torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde tatt av de negative brillene først.

 

Siden vi nylig diskuterte kroppsfasong og hvor på kroppen vekten forsvinner: Tror jammen jeg nærmest har fått midje, jeg. Så det er håp for selv oss V-formede, Tjorven! :-)

 

Ha en fin helg, og vær sånn passe flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe Frigg :)

 

Fikk en litt sånn aha opplevelse på Zumbaen sist. Speil på alle veggene, så en kom ikke unna. Jeg sto bak ei veldig slank og flott jente, og jeg var like slank... så det virker nesten som om hode ikke helt her klart å følge med på vekttapet... Flere som føler det eller?? Jeg føler meg fortsatt som ei boble med to pipstilker av bein... Å ja, det er midje der, også :)

 

Ikke helt i form, så rolig dag, igjen, her.

 

God kveld alle sammen.

Fin fredag og god helg til dere som tar helga fra i morgen og lykke til med mat og alt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips mot hoste.Øyet er heldigvis bedre nå, men takker for tips mot det også.

 

Ikke fått trent på noen dager,men regner med å få trent imorgen,formen er stigende.:)

 

Så flott at dere har fått midje damer..:) merker det ikke selv,men mannen min sier jeg har gått ned i cm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Ned 300 gram fra forrige torsdag. Men utskeielser tors-søn forrige uke synes jeg at jeg burde være fornøyd. 2.7 kg igjen til jul. Det skal jeg klare :)

 

 

God torsdagskveld til dere alle!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' du sier noe Frigg :)

 

Fikk en litt sånn aha opplevelse på Zumbaen sist. Speil på alle veggene, så en kom ikke unna. Jeg sto bak ei veldig slank og flott jente, og jeg var like slank... så det virker nesten som om hode ikke helt her klart å følge med på vekttapet... Flere som føler det eller?? Jeg føler meg fortsatt som ei boble med to pipstilker av bein... Å ja, det er midje der, også :)

 

Ikke helt i form, så rolig dag, igjen, her.

 

God kveld alle sammen.

Fin fredag og god helg til dere som tar helga fra i morgen og lykke til med mat og alt i helga.[/quote']

 

Akkurat sånn jeg også, jeg ser meg selv som jeg føler meg, mer enn reellt utseende...derav at det var merkelig å ta av seg de negative brillene. Men det er vel sånn det er - folk som ser ordinære ut ellers blir flotte og vakre når man blir glad i dem. Uansett vekt, størrelse på nesa eller arrete hud.

 

God helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig helg igjen, håper å være friskere denne helgen.er såå kjedelig å være syk.sukk.

 

Har gått ned minst 2 kg i vekt mens jeg ha vært syk,har ikke så mye matlyst ,men prøver å spise iallefall de kcal jeg skal ha:)

 

Må prøve å få ordnet litt idag. kanskje trene litt.

 

 

Gratulerer med nedgang slankejento kjempebra:)

 

Ha en super helg alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Gratulerer til alle som har gått ned.Flott at resultatet kommer etter jobben:)

 

Cloetta, du er jo virkelig i siget.

 

Jeg har vært på lang hotellopphold i forbindelse med jobb og det uten trening.

 

Tenker å gå på vekta på mandag,spennende å se hvordan turen slår ut.

 

 

Stå på med treningen i mørket og på glatt føre,vi klarer dette jenter,piggsko eller innetrening.Gleder meg til å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fin vektnedgang Slankejento.

 

Vi er ganske jevne i nedgang, ser jeg, alle sammen. Ja, noen har jo noen skikkelige hopp ei uke, men så er det tilbake til noen 100 gram.

 

Denne uka blir det vist ikke mye trening på meg. Slettes ikke i form, men skal prøve å komme meg ut en gang i helga.

Må snart bli bedre for torsdagsmorgen drar jeg til Oslo og så Kiel. Gleder meg til det. Men litt skummelt, også. Skal dra alene. Kjenner en som skal være med, og han er med jobben, ellers blir det bare ukjente folk. Men opplegget er klart med trening, spa, basseng og dans.

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom igjen jeg! Morro å ha en tråd å følge med på! Syntes dere er så flinke som ikke gir opp! Jeg har giret opp ett par hakk her nå.. mister ikke mange kilo men har den siste uka mista to cm.. er fremdeles på 69kg men har sett 67 selvom det bare varte en dag :)

Har begynt å måle cm. en gang i uka. Siden jeg trener som jeg gjør så er det ikke sikkert jeg kommer så mye lenger ned.. er jeg redd.. men håper virkelig cm forsvinner alikavel :) Titter sikkert innom igjen! Ha en toppers uke! Stå på! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag og ny uke.

 

jippi,målet jeg hadde til 22 nov er nådd,gøy å gå på vekten om dagen.

 

Har hatt en fin helg,formen er stigende.Var også på besøk igår,koselig.:)

 

Idag og hele uken må jeg prøve å få trent litt mer,vært lite trim pga sykdom.godt å bli friskere.

 

Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Cloetta - med kommet frem til et av målene dine.

 

Ja, det er viktig å måle cm å kanskje ha et klesplagg som er litt for lite, for når en da har kommet ned i det, da har en gått ned, uansett hva vekta viser.

 

Her er det ikke blitt noe trening siden tirsdag. Sliten om dagen og "tung" i kroppen, men vekta viste idag 68.9 kg så nå håper jeg 68 tallet er kommet for å bli. Har jo vært innom der en tur før. Men har Ligget på 68.9 kg hele siste uka. Det er ned 300 gram denne uka - yes...

 

Har kommet meg ut en tur i dag så det ble da 1,6 TP.

Innom kjøpesenter, også, så på kjole, men fant ikke noe.

Men ei lang jakke til halv pris, ble så billig at jeg bare måtte ha den. Og jeg kunne tatt str 36, men godt å ha litt tykke gensere under så tok str 38. Og veldig fornøyd med det.

 

God kveld og fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Tjorven:)

 

Ikke noe ned denne uken,men er fornøyd med stillstand.Håper å se nytt tall neste uke:) Nå er det en uke igjen av kurset,har gått ned ca 2 kg til nå,og det er jeg fornøyd med.Skal ikke gå nytt kurs nå.

 

11/10 79.2kg

18/10 78.5 ned 0.7kg

25/10 78 kg ned 0.5kg

1/11 78.5kg opp 0.5kg

8/11 78.9kg oppgang pga mensen

15/11 77.5kg ned -1.4kg

22/11 77.5kg ned 0

29/11

 

Ble trening igjen igår,ca en halv time på sykkel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her har jeg hatt litt sånn panikk-reaksjon som jeg ofte får etter nedgang, og har gått litt opp igjen... 70,3 veide jeg i dag. Det er 300 gram opp, men jeg er jo på vei nedover uansett, så jeg får bare ta det som er ... Ikke bruke for mye energi på å bli sur. Og heller bruke litt tid på å tenke over hvorfor jeg blir stressa av nedgang. En helt håpløs greie som jo er hovedgrunnen til at slankinga har tatt så lang tid.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med å ha løpt både lørdag og søndag, og tatt situps. Har jo generelt litt problemer med å få trent. Men kanskje jeg klarer å få til en løpetur til denne uka i hvert fall?

 

God, god uke! Ikke så lenge til desember nå. Har som ambisjon å se 6-tallet først før 1. desember...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en måned igjen til lille julaften,tida flyr:) Var på besøk hos familie igår og det var koselig.Fikk tom levert noen juelgaver,godt å være igang.

 

idag står det også mye på planen.Litt vond rygg idag,men er bare å ta det med ro.

 

trøsteklem til chele,de grammene går du ned igjen.stå på!:)

 

Ha en fin onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ble det slett ingen veiing...vekta takket for seg. Og jeg som var så spent... Samtidig har jeg ligget mye på sofaen, feber og grundig forkjølet. Var jo i mål forrige uke, men vil jo gjerne holde kursen, og da trenger jeg kontroll!

Var på fest forrige helg, og hadde på meg en kjole jeg aldri har brukt (den ble kjøpt for liten) Ganske fin, om jeg skal si det selv! :)

 

Jeg er sikker på at de grammene forsvinner som ingenting, Chele, du er der neste uke! Og gratulerer til Tjorven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

I går og i dag ble det store utskeielser. Ikke alltid like lett å tenkte positivt og være motivert når man føler alt går imot en..

 

Ny dag i morgen og nye muligheter. Så får håpe det går bedre. Har jo gått så bra i det siste :-/

Er for tiden hjemmeværende pga. sykdom så blir nok ikke noe trening på meg denne uken, men skal prøve å spise riktig i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går litt opp og litt ned og så opp igjen, men hva er egentlig 300 gram opp... det er ikke mye. Kanskje det bare var litt mer vann i går en før...

Nei, vi gir ikke opp.

 

Gratulere Frigg med kjole som passer og nådd målet. Da blir det ny vekt i julegave da.

 

Det som er viktig med GR er at en skal legge om livstilen og tenke og spise mer fornuftig og trene.

Selv om vekta står stille eller går litt opp. Hvordan synes dere at livsendringen har gått for dere?? Vi er jo snart i mål, men blir dette bare en kur og så er vi tilbake til gamle syndere eller har vi klart å fått til en endring, som gjør at vi ikke havner der vi var??

 

Jeg driver å pakker og gleder meg til noen dager på "havet". Jeg gleder meg, også, veldig til å kunne pynte meg med fine kjoler, og andre pene klær. Men har med treningstøy og badedrakt, også. Men skal ha kurs i dans, så da blir det finere skjørt og topper. Håper dette gir et kikk til å fortsette hverdagen med mer energi.

 

Dere må ha det bra og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...