Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

76,4 kg i dag og 0,8 kg ned. Slett ikke verst det, men så hadde jeg jammen mange TP forrige uke også... det ble drøyt 12 poeng pga alle mine bortoverbakkeskiturer ;) Maten har det gått ganske greit med, også i helga. Var på besøk hos ei venninne fra lørdag til søndag, og drev ikke akkurat med vekt og dl.-mål, men spiste moderate mengder og valgte så smart som mulig. Men jeg må innrømme at det utålmodige trollet stadig dukker opp i hodet mitt - leeeeeengter etter bedre tider med løse bukser :P Jobber på for dengode sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella :P

 

Så flink du er som har kommet i gang med et fornuftig kosthold og ikke minst trim. Jeg har dessverre ikke akkurat vært like flink... Vi var på fjellet med et vennepar, og der spiste jeg med begge henda :blink: . Så nå er nok dessverre vekta høyere enn på et drøyt år :angry: . Men jeg har bare meg selv og takke. Og atter en gang prøver jeg å finne tilbake til den smale sti. Så langt er denne uka en positiv opplevelse. I går ble det intervaller på mølla, og i dag har det blitt halvannen time moderat gange og 120 minutter spinning med puls 82-90% av max ;). Nå er barna lagt og ho mor skal nyte kvelden på sofaen :) .

 

Stå på videre Vivaebella, vi SKAL lykkes i 2013 :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det stemmer , Panki, vi skal lykkes i 2013! :D

 

Jeg har ikke vært like flink til å registrere maten denne uka, og så langt har jeg kun 2 tp etter mandagens gåtur til og fra korøving - men vi skal på fjellet i helga, og muligheten for fine skiturer der er absolutt tilstede.

 

Det er jo selvsagt muligheten for overspising også, men IKKE denne gangen... Jeg VET hva som kan og bør ligge på asjetten til de faste måltidene, og hva jeg skal ha i bagasjen til mellommåltider (epler og sukkererter...). Og så har jeg tenkt å ikke ta NOE av godteriet som helt sikkert kommer på bordet både i kveld og i morgen kveld. Vin orker jeg knapt å drikke uansett (får så ofte vondt i hodet av det, allerede etter et par svelger), og dessert skal jeg unne meg en av dagene (det serveres dessert to ganger pr dag, og vi skal spise minst 4 av disse måltidene, så det er om å gjøre å holde fingrene av fatet, rett og slett.).

 

Jeg har med min egen 70 % sjokolade, som jeg har tenkt å spise max 30 gram av pr dag. Så det så!!!!

 

Rapport om hvordan dette gikk kommer på mandag - god helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ikke helt etter planen, nei... Skjønner at jeg er ganske deperimert, for selv om ikke alle ting går etter planen bør jo ikke det være synonymt med å gjøre alle de gale valgene for seg selv. Men det gjør jeg.

 

Skihelga ble avlyst for min del, jeg ble hjemme med syk hund - som skal opereres i dag. Jeg spiste en pose søte kjeks med sjokoladefyll, to poser micropopcorn, 80 gram 70 % sjokolade, en stor pose smågodt (minst 500 gram), en bolle med tortillachips og 40 gram til med 70 % sjokolade. Samtidig trimmet jeg ikke - kun helt rolige rusleturer med hundene. Det inngår jo i den vanlige hverdagsaktiviteten, så null trimpoeng ble sanket i helga.

 

Og vekta viser 78,5 i dag, ikke overraskende... Herregud, gi meg vilje og styrke til å ta vare på meg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Vivaebella;)

 

Atter en gang er jeg igang..... Men denne gangen har jeg fått med meg to venninner, og jeg håper det vil hjelpe ;) Vi snakker sammen nesten hver dag og møtes på trening 2-4 dager pr uke, og det hjelper å ha noen å støtte seg til :D

Dagens vekt er som den har vært de siste ukene, 83,0 kg. Så da prøver jeg igjen på å komme meg under 80 kg :P. Målet er et bryllup 25. mai.

 

Hvordan går det med deg da????? Håper stillheten er et tegn på en hektisk hverdag :huh: .

 

Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er veldig glad hvis du, Panki (og/eller andre) fortsatt vil være aktive her inne - er det noe jeg virkelig trenger, så er det følelsen avå ikke være alene :) Har du og treningsvenninnene noen egen tråd her inne? I såfall kikker jeg gjerne innom :)

 

Ellers: Tilbake etter påskeferie på fjellet i strålende sol!!! det ble en totimers skitur og ellers noen timesturer til fots. Det ble også enorme mengder NEI-mat... siden jeg ikke klarte å få til det jeg ville måneden før påske, konkluderte jeg med at det var ganske meningsløst å starte opp noe som helst akkurat i påsken, som alltid bærer preg av å være gjest i ei hytte med få begrensninger i matveien ;) Kan vel ikke si at det førte så mye godt med seg, men det var forventet. Nå er jeg oppe i 81 kg, ei vekt jeg ikke har hatt siden våren 2006 da jeg startet min første seriøse vektreduksjon når vekta viste ca 85 kg. Vil jeg helt opp dit før jeg snur...????? NEI, det vil jeg ikke. Med min høyde (165 cm) og kroppsbygning (ikke spesielt vever; faktisk ganske "solid" i bein og armer), vet jeg jo at trivselsvekta ligger på mellom 60 og 65 kg. Det betyr at jeg nå har 20 forbaskede kilo å få bukt med - igjen!!!

 

Joda, man kan jo si at stillheten her inne har vært et tegn på en hektisk hverdag, men mine egne behov for fokus på riktig mat og trening (både mentalt og fysisk) har jeg ikke klart å få inn på timeplanen. Altså har ikke hverdagen vært hektisk pga eget treningsprogram eller egen sunn matlaging... Jeg har for å være ærlig vært meget nær full resignasjon, og kjenner at jeg fortsatt er helt på bånn mentalt.

 

Jeg skulle gjerne også hatt noen til å backe meg opp i hverdagen, men siden jeg ikke har det, må jeg prøve å lage en erstatning for dette. Så nå har jeg tenkt å skrive meg fram til en timeplan hvor JEG og MIN HELSE har en udiskutabel plass hver eneste dag. Så får det heller bli noen uker preget av rutiner fra morgen til kveld - for etter hvert er jeg ganske sikker på at jeg igjen blir mer "selvgående" i betydningen "gjør de smarte tingene og tar de gode valgene" uten at jeg må sjekke hva som står på timeplanen... Tanken er altså å få til en plan som gjør at jeg forhindrer meg selv fra å tenke/tvile/kverulere for hver eneste ting jeg gjør. Berre gjer det, altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!!

Påsken 2013 ble ALT annet enn mager..... All fornuft ble lagt igjen hjemme og vi dro på hytta :angry:/> . Det positive er at jeg holdt i gang med trening, ellers tør jeg ikke tenke på resultatet. Skal veie meg i morra og forventer 85+. Ikke noe annet å gjøre enn å begynne på nytt. Lurer på hvor mange ganger jeg har slanka bort kiloene fra 85-81 det siste året..... Venninnene mine gikk på samme smellen, så vi er mange i samme båt. De er ikke aktive på noe forum her inne, så du får nøye deg med meg ;)/> .

Jeg kan ikke skylde på noe annet enn dårlig selvdisiplin i matveien. Men jeg har hele tiden klart å opprettholde treningsmengden. Jeg ligger på 20-25 tp pr uke fordelt på 4-6 dager i uka. Og endelig kjennes det ut som om kroppen er på vei til å tåle tøffere trening enn på lenge. Det har tatt tid å komme dit etter influensaen som slo meg helt ut i jula. Men nå er det bånn gass igjen, og det har jeg venta på. Det er godt å bli så sliten at en knapt orker å komme seg i dusjen etterpå ;)/>.

 

Stå på videre Vivaebella, det er viktig å sette seg selv høyt på prioriteringslista, men det er ikke alltid like lett å få det til i praksis, spesielt når kroppen og psyken ikke spiller på lag. Det er supert at du kjemper videre. Og du har kunnskapen som skal til, så stå på. Det ordner seg til slutt. Små skritt i riktig retning gir resultater på sikt :D/>.

 

Vi snakkes B)/> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, Panki, små skritt i riktig retning er nødt til å være bedre enn stillstand ;) Jeg er sikker på at vi begge, og mange med oss, får ny giv nå framover, også når det gjelder å holde orden i matfatet. Det meste går lettere når dagene er lysere og lengre, og man kan til overmål kjenne at en har lyst til å gjøre noe annet enn å stappe i seg godsaker. Tror jammen "vinterdvalen" snart er over, jeg!

 

I dag viste vekta 79,8 kg, og det er jo faktisk mer enn 1 kg ned på ei uke?!? Skjønner ikke noe av det, for jeg har ikke akkurat klart å dra på sukkerbremsen etter påske. MEN, for første gang på flere mnd har jeg vært på trening!!! 25 min latinoinspirert dans og 25 min styrke. Under over alle under, jeg hang med i svingene som bare det, og gjennomførte høyere spensthopp enn de fleste i salen, om jeg har lov til å skryte uhemma av meg sjøl :D Det var kjempegøy, og jeg har vært støl i absolutt hele kroppen siden... Jeg SKAL SKAL SKAL og VIL VIL VIL på trening igjen i morgen! Juhu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, Panki, små skritt i riktig retning er nødt til å være bedre enn stillstand ;) Jeg er sikker på at vi begge, og mange med oss, får ny giv nå framover, også når det gjelder å holde orden i matfatet. Det meste går lettere når dagene er lysere og lengre, og man kan til overmål kjenne at en har lyst til å gjøre noe annet enn å stappe i seg godsaker. Tror jammen "vinterdvalen" snart er over, jeg!

 

I dag viste vekta 79,8 kg, og det er jo faktisk mer enn 1 kg ned på ei uke?!? Skjønner ikke noe av det, for jeg har ikke akkurat klart å dra på sukkerbremsen etter påske. MEN, for første gang på flere mnd har jeg vært på trening!!! 25 min latinoinspirert dans og 25 min styrke. Under over alle under, jeg hang med i svingene som bare det, og gjennomførte høyere spensthopp enn de fleste i salen, om jeg har lov til å skryte uhemma av meg sjøl :D Det var kjempegøy, og jeg har vært støl i absolutt hele kroppen siden... Jeg SKAL SKAL SKAL og VIL VIL VIL på trening igjen i morgen! Juhu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga har gått etter planen, og jeg har opplevd kondisen som overraskende god til tider. Må likevel innse at jeg selvsagt har tapt noe av godformen jeg hadde opparbeidet når jeg datt helt av treningslasset i fjor høst. Men en viss grunnform er der, og dermed kommer også treningsgleden ganske fort og utligner til en viss grad ubehaget ved å erkjenne og ikke minst SE (i de store speilene i treningssalen) åssen ståa er. I morgen er planen også en time med trening, før hyggelig kaffe (IKKE kake)med ei veldig god venninne.

 

GOD HELG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Relativt) klar for ny uke her, og (relativt) motivert for ny dyst også :P Vekta viste 77,3 kg i dag, og det er -2,5 kg på ei uke - klart jeg er fornøyd med det! Det skyldes nok for det første at jeg nå har bestemt meg for å ta noen uker med kosterstatning og for det andre at jeg har gjennomført de tre planlagte treningsøktene. Jeg har ikke giddet å måle meg i dag, for den meget omtalte "største" buksa mi er fortsatt for trang, og det sier jo sitt. For ei drøy uke siden krøp jeg til korset, som det heter, og kjøpte meg en stretch jeans/tights i str 44. Den sitter pent, så da ser jeg jo bedre ut enn i for trang bukse i en str nærmere det jeg ønsker å være... Et OK kompromiss, og så jobber jeg for at den nye buksa om kort tid skal ha blitt for stor :D

 

Ha en finfin mandag - her pøser det ned, men det betyr jo også at snøen forsvinner i en fart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så flink du har vært. Har vært inne på tanken om kostholdserstatning selv..... Men har ikke gjort det enda. Men hvis ikke jeg klarer å ta meg sammen mer enn to dager om gangen er det snart høyst nødvendig :angry: . For her står jeg atter en gang med halen mellom bena og er skamfull på grunn av manglende disiplin :huh: . Kan ikke skjønne at det skal være så ufattelig vanskelig å holde seg unna snop og søtsaker...... Treninga har jeg som vanlig full kontroll på. Men jeg gir ikke opp, jeg har klart det før og derfor skal jeg klare det igjen. Veier meg på onsdag, men regner med at jeg er tilbake på 85+ :angry: .

 

Stå på videre Vivaebella, jeg gleder meg over din fremgang :D . Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia oss som ikke gir opp! I dag viste vekta 76 kg og det er faktisk 5 kg siden 1. april! Må si jeg er fornøyd med det, selv om det merkes skuffende lite på hoftemålet... Det er vel mest vann som utgjør de 2-3 første kg uansett. Kjører på med iallfall 2 uker (har egentlig planlagt 6) til med bare kostholdserstatter.

 

Det har gått ganske fint med oppstart på trening, har gjennomført planlagte økter 3 ganger pr uke. Men på lørdag byttet jeg ut treningssenter med utendørs trim. Aller første økt som skal lede meg inn på den smale joggesti igjen ;) Meget rolig start med 6 min gange + 1 min jogg x 3. Neste trinn i dette programmet er 5 min gange + 2 min jogg x 3, og det føler jeg meg igrunn klar for :)

 

Håper du finner en lur måte å slutte å lure deg selv med de søtsakene, Panki :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heia oss som ikke gir opp..... Dagens vekt er 84,0 - dvs ned 300 gr på 2 uker. Dette til tross for bursdagshelg i helga (det ble kos fredag-mandag....). Jeg har trua igjen, denne gangen går det!!!! Klamrer meg til trua på at jeg klarer det med vanlig mat i moderate former.

Hurra for deg som har klart 5 kg på 3 uker !!! Keep up the good work :)) Du merker det nok på klærne i den nærmeste fremtid. Stå på videre!!! Jeg sitter i sofaen og lader opp til ukas siste nattevakt :))Klem Panki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:) Så bra du har fått nytt mot og ny tro,Panki :)

 

Som forventet går ikke nedgangen i samme tempo som de første ukene for meg, og det går faktisk litt opp innimellom også. Veldig irriterende, når man for det meste lever på urkjedelig pulvershake og sånne barer... Burde i det minste hatt det litt kos for at vekta skulle øke, ikke sant..??? Men, jeg gir ikke opp riktig ennå, selv om det er tungt (både bokstavelig og i overført betydning) å vite at det fortsatt er ca 15 kg som skal vekk.

 

Hadde planlagt 6 uker kun med pulver, men holder på å bli sprø - og da er jo faren for sprekk overhengende. Snakker ikke om å sprekke på kyllingsalat da, altså... Vi får se åssen de nærmeste dagene arter seg. uansett er det påfallende mye lettere å takle de dagene jeg klarer å spise helt regelmessig - dvs hver 3. time, iallfall ikke sjeldnere. Dette går fint de dagene jeg selv er den eneste som legger agendaen, men som alle vet: jobbmøter, barn som skal hentes og bringes, treningsøkter, kor, oppfølging av familie på alle måter OG forberedelser til konfirmasjon gjør sitt til at livet ikke passer helt inn i den fine "hver 3. time-timeplanen" - men jeg gjør så godt jeg kan :)

 

I dag er endelig sola her - hurra!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Akk og ve - skrekk og gru :angry:

 

Skal det være hyggelig å gå sommeren i møte må jeg dra meg selv i håret videre. Vanlige midler har ikke fungert på lenge, så nå må det fysisk smerte til..... Denne tida på året er så full av fristelser at det nesten er fristende å bure seg inne og sette hengelås på alle skap og skuffer....

 

Håper det går bedre med deg Vivaebella. Forhåpentlig kan jeg rapportere om positive resultater i mer enn 3 dager denne gangen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Vivaebella og Panki!

 

Som dere sikkert skjønte, så ble det bråstopp på meg for godt over et år siden - og jeg presterte tilogmed (burde satt varsellampene mine igang!) å ikke logge på igjen her inne og innrømme at jeg "ga opp" - hadde jeg bare gjort det så hadde jeg kanskje ikke måttet krype svært skamfull tilbake nå - enda flere kilo tyngre enn da jeg startet :angry:/>

 

Nå er det en ny, tung og lang vei mot en lettere tilværelse - at det er de samme kiloene pluss noen ekstra, gjør det ekstra tungt. Men samtidig så var det en seier i seg selv å logge meg på her inne igjen, for det betyr at jeg har bestemt meg for å få strutsehodet opp fra hullet i sanda og innse hva jeg har gjort; latt det skure og gå helt til alle de gamle, dengang nykjøpte premieklærne ikke passer lenger og jeg overhodet ikke trives i eget skinn.

 

Nå skal jeg holde meg til registrering (første uka gikk kjempebra!), jobbe for å komme meg godt over dørstokkmila - og holde meg på riktig kurs mot varig vektreduksjon! Og denne gangen skal jeg huske på å være fornøyd med meg selv riktig ofte på vei nedover, ikke jage mot neste delmål som om det er løsningen på alt. Det er i alle fall planen, så er det å gjennomføre den.

 

Det er ikke ille ment, men jeg er glad for å se kjente "fjes" her inne - måtte bare komme igang så jeg var sikker på at det ikke bare var et blaff, før jeg kom på besøk til den fine røde tråden din, Vivaebella :)/> Oppdaterer nesten daglig i min egen, gamle tråd - det sitter jo fortsatt mellom ørene på meg, var jo der det gikk skeis sist!

 

Ble lang rant, dette, får stoppe litt nå og oppdatere dagen min så langt inne hos meg selv :)/> Nå skal medgang og motgang dokumenteres, jeg skal ikke lenger lure meg selv!

 

Jeg følger med og heier på dere, jenter - håper dere vil titte innom meg iblant også :)/>

 

Stor klem fra Juni72 ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei :)

Det var veldig koselig å "se" deg igjen Juni72 :D. Selvom vi har vært synlige og holdt tråden igang det siste året er det vel ingen av oss som kan skryte av strålende resultater...... Vekta har vel ikke akkurat gått nedover :( . Så pr i dag så ligger jeg ca 5 kg over laveste vekt..... Har tenkt mang en gang at nå skal jeg ta knekken på de, men motivasjonen har ikke holdt mer enn en dag eller tre :o

Det er så mange dårlige unnskyldninger som blir brukt at det er flaut. Det jeg roser meg selv for er at jeg hele tiden har holdt i gang trening 4-5 ganger pr uke. Men jeg merker at dette er tyngre enn tidligere fordi kostholdet er mindre gjennomtenkt. Så det jobber jeg med om dagen, om jeg ikke klarer å komme ned i kaloritall, så skal sammensetningen være riktig.

 

I morra skal jeg ut på laaaaaang sykkeltur B). Jeg og ei venninne skal sykle Hennesrittet. Det er et sykkelritt for bare jenter i Sarpsborg. Det er 7,2 mil langt i variert terreng, grus, skog og asfalt. Det er meldt pent vær i morra, men det har jo bøtta ned med regn de siste ukene, så det er nok krevende forhold i skogen..... Målet er å gjennomføre med stil :P .

 

Fortsett det gode arbeidet du har begynt på Juni72, jeg skal prøve å henge med deg og suge litt motivasjon fra deg sånn at jeg også kan komme meg innpå den smale sti igjen ;) .

Vivaebella , hvor er du???? Håper hektisk forsommertid er årsaken til at du ikke har vært innom på en stund :D. Kom innom æ B) .

 

Klem fra Panki !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D/>

I dag kan jeg stolt rapportere at jeg har gjennomført et sykkelritt på 72 km på like over 4 timer !!! Dette gav 14!!! trimpoeng.... Planen var å sykle sammen med en treningskollega, og det ble sånn. Det medførte at jeg måtte vente litt på henne fra tid til annen, men det igjen gjorde at jeg fikk en svært positiv opplevelse og unngikk å gå i kjelleren B)/>. Dette frister til gjentagelse til neste år, og da skal jeg gå for å sykle på best mulig tid alene :D/>.

Så i kveld koser jeg meg med sjokolade og potetgull med god samvittighet :P/>

 

Klem fra Panki !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Panki - helt utrolig bra gjennomført! Tar av meg hatten for deg, altså! Det må jo bare være en nydelig følelse å sitte der så velfortjent med litt snacks - hvor mye kcal forbruk fikk du på fire timer? Du var litt skeptisk til skogsveiene, etter en del regn - det må ha gått bra likevel? Tøft gjort! :)/>

 

Fire timer, det er helt enormt - var fornøyd med mine 4,8km med gange i dag, jeg, og litt motbakke intervall, unnagjort på litt over en time.

 

Jeg kom meg ut, det var bra bare det. I tillegg er jeg på min fjerde flinke uke i matveien. Du har bare 5 kg over laveste, Panki - jeg begynte på 17 kg mer enn laveste i fjor :blink:/> helt vanvittig å vite at jeg bare ga opp og dyttet i meg på tvers i halvannet år... :o/>

 

Men, nå har jeg gått ned ca 4kg på tre og en halv uke, så jeg er i gang! Har første delmål på 90kg - og så tenkte jeg faktisk gi meg selv PT-timer i premie når jeg kommer ned til 85, da er jeg under der jeg startet for to år siden, og burde kanskje ha litt å stille opp med. Delmål 3 - 80kg, da snakker vi nye klær, altså :D/>

 

Veldig koselig å være på nett med dere igjen, håper som du at Vivaebella snart er tilbake!

 

Klem fra Juni 72 (som faktisk ble forsynt etter GR-pizza og salat, ananas med vaniljekesam og noen av kosemerkene gikk til en halv kule iskrem og 1 bit Lindt sjokolade - som jeg faktisk ikke orker å spise opp, får spare til i morgen, har jo flere kosemerker igjen denne uka, hurra!)

 

Stå på jenter, fast bestemt på å nå målene mine nå! Og henge i hop med dere :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72!

På 4 timer forbrukte jeg 2800 kcal...... Men inntaket underveis for å holde koken blir jo betydelig mer enn på kortere økter...

Det var veldig bløtt i skogen, så de verste partiene måtte vi gå/springe nedsiden av sykkelen. Men morro var det!!!

 

Men nå er den morroa over og det er tilbake til hverdagsvanene. Det må jeg jobbe litt med kjenner jeg. Men jeg har fortsatt trua på at hege klarer det ;). Nå er minstemor straks ferdig på turn, så er det middag og trening som gjelder før senga roper ;)

 

Ha en fin dag, vi tastes senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni72!

På 4 timer forbrukte jeg 2800 kcal...... Men inntaket underveis for å holde koken blir jo betydelig mer enn på kortere økter...

Det var veldig bløtt i skogen, så de verste partiene måtte vi gå/springe nedsiden av sykkelen. Men morro var det!!!

 

Men nå er den morroa over og det er tilbake til hverdagsvanene. Det må jeg jobbe litt med kjenner jeg. Men jeg har fortsatt trua på at hege klarer det ;). Nå er minstemor straks ferdig på turn, så er det middag og trening som gjelder før senga roper ;)

 

Ha en fin dag, vi tastes senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plussdag er over!!!

Kontroll på maten, 5 fornuftige måltider :) . Sånn skal det være hver dag fremover :D .

Dagens treningsøkt var tung, veeeeldig tung :blink: , men jeg gjennomførte!!! Ca 1000 kcal er forbrent, i dag var det spinning og styrke/intervall som stod på timeplanen.

 

Noe jeg må jobbe videre med er å få nok søvn...... Det er ikke lett når jeg nyter stille kvelder foran TV'n når alle andre har lagt seg.... Så også i dag.... Målet er å være i seng innen kl 24. Vi får se da vettu :o I morra har jeg fri, dagen skal benyttes til litt lett trening og mitt livs store prosjekt - rydding......

 

Sov godt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig imponert over sykkelrittet ditt, Panki - jeg blir nok aldri noen sykkelfantast av den kaliberen, er for pinglete til det, synes det går for fort i nedoverbakker og skogsløype ville jeg sikkert gått mesteparten :) Men jeg kan gå på beina mine, gjerne i skogen og opp fjell og ned igjen!

 

Det er deilig å være totalt fornøyd med godt planlagt og gjennomført kostholdsdager...nyter dem jeg også - har ikke kostholdsscore, men ser jo fordelinga av melk, grønnsaker, frukt og det holder jo for meg. Liker aller best å se et kcalorigjennomsnitt som stemmer overens med anbefalt daglig inntak, da føler jeg meg virkelig flink :)

 

Deler ditt livs store prosjekt...rydding er ikke favorittsysselen, og man blir jo aldri ferdig med det, det blir skippertak i ny og ne. Heldigvis har jeg fått kvittet meg med en god del det siste året, så nå er det i alle fall færre ting å rote med!

 

Håper du fikk slått av TV'n og at det ble mange gode timers søvn på deg :)

 

Ha en fin onsdagsettermiddag!

 

Håper vi hører fra deg snart, frøken trådeier Vivaebella :) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Jeg har også alltid sagt at jeg ikke sykler ute.... Men da jeg fikk utfordringen kunne jeg ikke la den gå fra meg ;) . Jeg har jo et godt grunnlag inne fra timesvis med spinningtimer, men har ikke sykla for å trene ute noen gang. Men på en ordentlig sykkel med sykkelsko og sykkelkomputer i variert terreng så var det faktisk veldig artig :D . Nå er jeg faktisk der at jeg har et snev av lyst til å sykle både Birken og Grenserittet, men det kan jeg ikke gjøre for husfredens skyld....

 

Ellers er det deilig å føle at jeg har tatt kontrollen over maten tilbake B) . Søtsuget er mye mindre etter at jeg begynte med krom og kanelkapsler for 2 uker siden :P . Og det var jammen på tide. Om to uker begynner skoleferien, og det blir en utfordring... Jeg som ikke har klart å være flink en eneste helg det siste halve året :blink: . Nå er det på tide å sende i vei barna på skolen før det blir litt trening. Jeg har nattevaktshelg, så denne helga går med til soving, jobbing og hvile.

 

Ønsker dere alle en riktig god helg, og lurer på hvor det har blitt av Vivaebella :huh: . Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...