Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Hei B)

 

Nattevaktshelga er over, og dermed også første uke med kontroll i matveien (på en god stund). Det er helt utrolig hvordan kroppen min samler på vann..... Kan jo ikke være stort annet når vekta har gått fra 87,6 til 83,9 på en uke :blink: . Det er utrolige 3,7 kg på en uke!!!! Jeg har ligget på 1700-2000 kcal i uka, og nok nærmere 2500 i helga. Så jeg har ikke sulta akkurat.....

 

Det har gått opp et lys i hodet mitt, et eller annet sted har jeg lest at vektkontroll/nedgang er 85% kosthold og bare15% trening. Jeg har nok tenkt at "jeg som trener så mye kan jo spise hva jeg vil...." Det er en viktig erkjennelse, så planen nå er å slippe opp litt på treninga og ha stålkontroll på maten, og ikke motsatt ;) . Ulempen med mye og hard trening er nemlig at matlysten øker :o . Jeg skal ikke slutte å trene, men dempe intensiteten litt.....

 

Hvordan går det med deg Vivaebella ??? Ille stille på deg om dagen :mellow: . Håper alt er bra med deg og dine. Klem :) .

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann Viveabella og Panki :)/>

 

Ja.. jeg er litt flau.. Her har det ikke gått så bra med vekta.. Som dere vet kom jeg meg ned til 77 kilo i høst, men nå er nesten alt tilbake igjen!

 

Så jeg har etter å ha ruslet litt stille rundt i kullissene her inne i sommer blitt gull medlem og nå skal ALT noteres ned..

Jeg har kommet godt igang med trening i de to siste ukene, så nå er det å få kontroll på mat og drikke inntaket etter ferien :huh:/>

 

Startvekta er på 81.1, veiedager mandager.

 

Ser det har blitt litt stille på tråden, men håper dere bare er opptatt med sommerferie og sunne valg før dere kommer sterkere tilbake.

Vi snakkes damer :)/>

 

Klem fra storesøster

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann damer :)

 

Her er det veeldig stille, men panki har jeg jo hørt fra på en annen tråd.

Håper alt er bra med deg Viveabella, jeg savner både deg og Panki.. Håper du dukker opp igjen snart.

En liten rapport fra meg:

Her går alt bra, kjenner jeg er sikkelig motivert nå til å komme meg ned på trivelsvekta i løpet av høsten/vinteren. Det får ta den tiden det tar, jeg ser nå hvertfall 7 tallet først på vekta nå :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Storesøster, Panki og Juni72 :)

 

Så utrolig koselig å finne dere alle tre her inne - og attpå til se at dere har etterlyst meg innimellom :) Jeg har psyka meg opp noen uker nå, for å logge meg på her. Ikke fordi jeg forventet verken refs eller sanksjoner av noe slag, men Juni72 vet helt sikkert akkurat åssen det føles ;)

 

Jeg har også vært i kjelleren på de fleste måter, men det meste har lysnet nå. Vekta har selvsagt blitt påvirket av dette, noe jeg synes er noe skikkelig dritt, men som jeg til gjengjeld har en følelse av at blir for siste gang. Det har vært en periode med hardt arbeid for økt selvinnsikt, og et av lysene som gikk opp for meg er at jeg øker mitt fysiske volum når jeg føler at jeg må gjøre meg mindre enn jeg er som person. Det holder ikke å forstå at spisingen er emosjonell, når ALLE emosjoner medfører spising :P Nå er min viktigste oppgave å sørge for å være akkurat så stor som jeg er ment å være - altså som person - og å slutte å "krympe meg" for at det skal være lettere for andre.

 

Ny innsikt gir fornyet håp. Jeg veide den 19. juli 82,2 kg, altså flere kg. mer enn høyeste vekt i forrige forsøk på å nå trivselsvekta. Sommerferien ble tilbragt hjemme for det meste, i knallfint vær. Noen dager på hytta til foreldrene mine innebar supre fjellturer, med sjokkerende dårlig kondis etter måneder med søtsaker og stillesitting og en rygglåsning i juni på toppen av det hele... Men jeg koste meg på tur og gliste fornøyd hver gang jeg leste av pulsklokka, for det ble mange trimpoeng pr dag av dette.

 

Ellers kom jeg så smått i gang igjen med faste (3-4 i uka) halvtimesturer med gåing hvor målet på sikt er jogging. Pr i dag er jeg oppe i 50 % jogging (5min gange + 5 min jogg x 3), og i morgen er det tid for økning igjen. Må si det er MYYYYYE tyngre denne gangen enn det var i fjor vår/sommer - da var utgangspunktet sikkert 10 kg lavere vekt og en rimelig god kondis... Men, jeg holder på, og gir ikke opp :)

 

De siste to ukene har vært intro til vektreduksjon, mye basert på pulver og barer. Fra uka som kommer vil jeg igang med fast føde 1 gang pr dag - må bygge opp igjen alt bit for bit, også når det gjelder maten. Siden jeg mener at trivselsvekta mi er rundt 60 kg er det intet mindre enn 20 kg som skal bort... men nå er jeg jo igang, og nærmer meg 78,5 kg - spent på viing i morgen :)

 

Første delmål er -5 kg og da blir premien nytt undertøy :D

 

Ha ei super kommende uke, jenter - jeg er glad for å være tilbake i godt selskap!

 

xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som panki : Så utrolig godt at alle er tilbake :)

 

Og Viveabella: det var supert å høre fra deg igjen! Vi vet alle hvordan det er å "glippe" på mat og treningsfronten.. så her er vi virkelig i samme båt!

Så flott du er igang med trening, er imponert jeg :) Jeg er godt igang med antall kcal, men det er værre med treningen..

 

Ukas reslutat ble ned 0,5 kilo, og jeg er fornøyd :)

 

Gleder meg til å høre mer fra dere!

 

Velkommen tilbake klemmer fra storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler nesten rundt her jeg sitter, ble bare sååå glad da jeg (svært sent) i går kveld leste innlegget ditt, Vivaebella, så utrolig glad for å se deg her inne igjen! Og enda gladere blir jeg når jeg ser at både Panki og storesøster rakk å komme meg i forkjøpet med å ta deg godt imot...dere er så utrolig skjønne, alle tre!!! Ikke rart jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke kom innom da jeg var fraværende så lenge...så ja, skjønner helt den følelsen du har slitt med, Vivaebella!

 

Men, nå er du her, vi er alle her, og det er bare så BRA!

 

Har ikke rukket å lese hva dere har skrevet, panki og storesøster, måtte bare få delt lykkefølelsen med dere først :wub:/>/>

 

Første terskel er vel overstått, det å komme seg tilbake inn hit, da er det bare å jobbe masse med å holde på motivasjonen som har hjulpet deg med det og så er vi her og sammen og jobber mot målet med små skritt fremover, det tar den tiden det tar! Bruk alle motivasjonsfaktorer som finnes rundt deg og her inne, alt som fungerer er lov!

 

:wub:/>/> Bare sååå glad for å se deg tilbake, altså!!! :D/>/>:D/>:D

 

Stor klem til dere ALLE TRE!!!

 

Nå har jeg fått lest deres innlegg også :)/> Gratulerer med igangstart, panki, supert at du er klar igjen, regner med det blir dansing og trening i stor stil snart??!! Og gratulerer med nedgang, storesøster, husk å ikke stresse (stress kan gi vektoppgang) med at du ikke har helt fått på plass treningen ennå, det kommer, høsten er strålende turkamerat :D/> (sier jeg fra sofaen :D/>) Men, heia oss alle fire, hurra!

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hurra, hurra HURRA for oss fire! Firerbanden er nok en gang en kraft å regene med ;)

 

Jeg har lest meg opp sånn nogenlunde på alle tre, og sannelig ser det ut som at motivasjonen og fandenivoldskheten er på oppadgående for oss alle nå. Deilig!

 

Tusen takk for superduperkoselig velkomst - det var en herlig start på dagen :) Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at dere har holdt tråden "min" levende - og at den nå er "vår" er det absolutt ingen tvil om, ser jeg, og det er så brillefint B) Hi hi!

 

78,3 viste vekta i dag (-3,7 på 2 uker kan man vel ikke klage på :D )

rett etter denne oppløftende lille klatreturen på vekta bar det ut på ukas første joggetur. Den innebar økning fra 5 til 6 minutters jogging. Det var BLYTUNGT... så siste joggeetappe klarte jeg ikke å fullføre. Dermed ble programmet slik:

4 gå + 6 jogg x 2, 4 gå, 5 jogg, 3 gå

(Legger alltid til 2 min etter siste joggesekvens for å "gå meg ned", og i dag ble det 3 min pga joggekollapsen :P )

 

Jeg var 100 % tømt da jeg kom hjem, klarte knapt å dusje, og er ikke helt meg selv igjen ennå :o

 

Har også vært innom kiropraktoren som bekreftet framgang når det gjelder ryggen, og han minnet meg på at jeg trenger NÆRING både før og etter jogging/trening - så det skal jeg sannelig huske på onsdag. Duger ikke med jogging på tom mage for så å spise kosterstatter som inneholder 110 ckal, det må jeg nok bare innse.

 

I dag er jeg SÅÅÅÅ klar for å spise ordentlig mat til middag - gleder meg! Det må selvsagt være sunn og næringsRIKTIG mat, for som flere av dere har nevntt: mat er kilo, trening er gram når det kommer til vektreduksjon.

 

Ha en super dag :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)/> .

 

Jeg får ikke sagt det tydelig nok, men det er såååå moro at vi brått var fulltallige igjen :P/>. Og at alle er igang igjen etter større eller mindre nedturer (eller oppturer rettere sagt....). Dere ligger et hestehode foran meg som har gjennomført første dag med kontroll i dag. Det er veldig motiverende å lese at dere klarer det til tross for motgang i form av sviktende helse eller andre årsaker.

 

Jeg vet for min egen del at jeg kan klare det, jeg har jo gjort det før!!! Om 2 uker er det nøyaktig 2 år siden jeg startet min reise. I dag er jeg ganske nøyaktig 10 kilo lettere enn den gang, og det fysiske formen er som natt og dag. Fra å bare ligge på sofaen til å aldri ligge på sofaen, det er stor forskjell det. I disse to årene har jeg i trent 4-5 ganger pr uke (kan tenke meg at jeg har et snitt på 15-17 trimpoeng pr uke). Så for min del er treningen på plass, men jeg må i enda sterkere grad holde fokuset på maten. Jeg har nok i lange perioder tenkt "jeg som trener så mye kan vel spise dette", og det kan jeg faktisk ikke. Så som dere må jeg lære meg å planlegge inntaket og holde meg til den planen.

 

Sommeren har ikke vært noen total katastrofe, vekta i dag er en typisk mandagsvekt, som er preget av helgas altfor store sukkerinntak.... I går feiret vi pappa's bursdag og der var det både kaker, is, godteri og grillmat som jeg forsynte meg grovt av.... Måtte jo kose meg en siste gang.... Så alt i alt tror jeg vekta går endel ned første uka uten sukker. Og jeg har ligget mellom 84-85 det siste halve året. Målet i første omgang er 81 kg, dvs 5 kg ned. Det bør være mulig.

 

Utfordringen for meg i de kommende ukene er å beholde fokus når humøret svinger ned i kjelleren. Jeg står midt oppi noe som kan ende i samlivsbrudd, og det er til tider ganske slitsomt. Men jeg har sagt at jeg skal gi det litt tid, så jeg får prøve å gjøre et helhjertet forsøk.... Så dere får bære over med meg hvis humøret går i kjelleren....

 

Nå er det vel på tide å finne senga, men det blir ikke lenge til neste gang jeg gir lyd B)/>. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Panki, du er tøffere enn toget som setter deg nye mål for vektreduksjon under "rådende forhold"...

 

Tror du er inne på en god vei, jeg, for det aller beste man kan gjøre når livet butter på en eller annen måte er faktisk å ha fokus på å fungere best mulig selv. Da blir man gladere og tryggere på seg selv, og vil antagelig både gjøre bedre vurderinger og ha mer å gi i de krevende tingene man står oppi. Jeg var på et kurs i sommer der det kom mange gullkort, blant annet: Når du skal ta en beslutning; sørg for at den fattes på grunnlag av vurderinger - ikke frustrasjon... Ikke alltid like lett å skille ;)

 

Lykke til, vi heier på deg :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld.

 

Til dere som sliter med å komme i gang med trening, det er ikke sikkert at det beste er å bli treningsnarkoman heller..... På to dager har jeg forbrent 3050 kcal fordelt på 6 treningstimer, i tillegg har jeg gått tur i halvannen time og brukt 45 minutter på å klippe gresset ....... Er ikke bra det heller vettu :wacko: . Nå skal det sies at dette er ukas 2 verste dager og at torsdag og fredag gjerne er litt roligere..... Men i morra skal jeg ha treningsfri, jeg skal på Tusenfryd med barna. Det gleder jeg meg til.

 

Dagen i dag har vært så der kostholdsmessig, har ikke fått veid og målt alt, men har vært moderat. Det ble en liten softis etter turen i dag, men det får stå sin prøve. Ender opp på ca 2000-2200 kcal i dag, og det bør jeg nesten ha med tanke på at jeg har forbrent ca 18-1900 kcal på trening......

 

Ha en rolig aften :wub: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden trener du, panki, seks ganger på to dager?! :blink: Ingen problemer for deg å nå anbefalte 7TP i uka, i alle fall...utrolig imponert!

 

Men, stemmer det at du forbrant nesten like mye på trening som du har spist totalt i løpet av gårsdagen? Har du regnet med den naturlige forbrenningen da? Har lest/hørt at det ikke er bra å ha over 1000kcal i underskudd daglig, bare...men nå trener jeg heller ikke stort, så har ikke fått testet ut den teorien der...noen som leser og som kan mer om dette så ikke jeg sier noe galt?! Vet at GR anbefaler mellom 500-800kcal underskudd daglig, i alle fall.

 

Treningsfri og Tusenfryd, du må kose deg masse i morgen, altså :) Tøff nok til å kjøre de verste berg- og dalbanene, du vel? Så vidt jeg våger meg opp i tømmerrenna selv...men skulle ønske jeg turte mer.

 

Motivasjonen er på topp med kostholdet fortsatt og i dag har jeg offisielt passert 1. delmål, hurra! Små skritt fremad og jeg skal ikke se meg tilbake annet enn for å telle smørpakker jeg er kvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)/>/> .

 

Jeg får ikke sagt det tydelig nok, men det er såååå moro at vi brått var fulltallige igjen :P/>/>. Og at alle er igang igjen etter større eller mindre nedturer (eller oppturer rettere sagt....). Dere ligger et hestehode foran meg som har gjennomført første dag med kontroll i dag. Det er veldig motiverende å lese at dere klarer det til tross for motgang i form av sviktende helse eller andre årsaker.

 

Jeg vet for min egen del at jeg kan klare det, jeg har jo gjort det før!!! Om 2 uker er det nøyaktig 2 år siden jeg startet min reise. I dag er jeg ganske nøyaktig 10 kilo lettere enn den gang, og det fysiske formen er som natt og dag. Fra å bare ligge på sofaen til å aldri ligge på sofaen, det er stor forskjell det. I disse to årene har jeg i trent 4-5 ganger pr uke (kan tenke meg at jeg har et snitt på 15-17 trimpoeng pr uke). Så for min del er treningen på plass, men jeg må i enda sterkere grad holde fokuset på maten. Jeg har nok i lange perioder tenkt "jeg som trener så mye kan vel spise dette", og det kan jeg faktisk ikke. Så som dere må jeg lære meg å planlegge inntaket og holde meg til den planen.

 

Sommeren har ikke vært noen total katastrofe, vekta i dag er en typisk mandagsvekt, som er preget av helgas altfor store sukkerinntak.... I går feiret vi pappa's bursdag og der var det både kaker, is, godteri og grillmat som jeg forsynte meg grovt av.... Måtte jo kose meg en siste gang.... Så alt i alt tror jeg vekta går endel ned første uka uten sukker. Og jeg har ligget mellom 84-85 det siste halve året. Målet i første omgang er 81 kg, dvs 5 kg ned. Det bør være mulig.

 

Utfordringen for meg i de kommende ukene er å beholde fokus når humøret svinger ned i kjelleren. Jeg står midt oppi noe som kan ende i samlivsbrudd, og det er til tider ganske slitsomt. Men jeg har sagt at jeg skal gi det litt tid, så jeg får prøve å gjøre et helhjertet forsøk.... Så dere får bære over med meg hvis humøret går i kjelleren....

 

Nå er det vel på tide å finne senga, men det blir ikke lenge til neste gang jeg gir lyd B)/>/>. God natt.

 

Kjære panik, nå må jeg bare gi deg en lang klem! Synes du er ei tøff dame som trener og står på i slitsomme tider. Jeg var gjennom ett samlivsbrudd i fjor sommer, og vet hvor mye energi det tar ( uansett om det blir ett brudd eller ei, det er litt av en følelsesmessig påkjenning)

Ta vare på deg selv og de rundt deg, og husk: vi " slanke" venninnene dine, vi er her vi :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Håper dere har det bra og tar sunne valg. Husk: vi har bare en kropp og den fortjener at vi tar godt vare på den :)

Jeg minner meg selv på akkurat det når motivasjonen får seg en utfordring.. Jeg vet jo jeg er dyktig til å ta vare på unger, familie og venner, så det å ta vare på meg selv burde jo også være lett...

 

Her går det bra med antall kcal og "strever" som vanlig med å få nok TP.. Men jeg er fornøyd uansett, og roser meg selv for at jeg har kontroll over maten :)

 

Vi snakkes over helgen: mandag og veiedag.. Håper det går rett veien..;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredagskveld, jenter :)

Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte når jeg leste det dere skrev, Panki og Storesøster.

 

For det første - det er sannelig ganske stor forskjell på oss i enkelte ting - Panki, du er uten tvil treningsdronninga av oss, og jeg er i beste fall Askeladden (han går det jo alltid bra med til slutt) som samler noen ynkelige TP i løpet av ei uke. Hittil kun ei gåjogg-økt på 30 min...

 

For det andre - det er sannelig ganske store likheter mellom oss i enkelte ting - samlivsbrudd har vært et tema lenge og vel hos oss her i heimen også! Dette er selvsagt ikke noe å le av, hverken når det gjelder andre eller meg selv, men pussig er det jo med slike sammenfall. For min del TROR og HÅPER jeg nå at vi er på rett vei - sammen. Sender masse gode tanker i deres retninger, spsielt i din retning, Panki. Krysser fingrene for at det går bra for dere, Panki.

 

For virkelig å demonstrere hvor idyllisk det har blitt i det siste: i kveld skal vi på kino! Og nå er jeg ikke lenger redd for å bli sittende og vri meg med en intens trang til å bare komme meg VEKK. Trenger heller ikke bekymre meg for godterisprekk, for jeg har Nutrilettbar i veska :D

 

Gode ønsker om ei god helg til dere tre fine damer

 

xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det som skjer blir til det beste for dere, jenter, fordi dere fortjener det! :wub:/>/>

 

Vet hvor kjipt det er med gnisninger i forhold over lang tid, prøvd og feilet en del... Hadde vært alenemor i flere år, inntil jeg møtte kjæresten for tre, fire år siden. Tok litt tid før det ble romantikk ut av det, men nå har jeg det fint og trygt (og kosekiloene på osv...men det var mest dårlig kosthold og ankeret i sofaen) og vi ler mye hver dag sammen ;)/>/> Vet hvor sjeldent det kan være, så setter umåtelig stor pris på det!

 

Hørtes veldig fint ut med kinokveld, Vivaebella :)/>/> Kos dere masse! Nutrilettbar er med meg på turer, på kino har det blitt litt popcorn og kanskje en Kick (lakrisstang)...Toffin-esken har fått bli i hylla si.

 

Panki, du er resolutt treningsdronninga vår! Jeg humpet meg rundt en gå/jogg-runde...men vi snakker 2km, ikke noe i nærheten av det andre joggere driver med, tror jeg - er fornøyd med det lille jeg får til. Ambisjonene er 4TP i uka, tror hittil jeg ikke har klart å få til dét en eneste uke siden mai. Mai-juni-juli - alle månedene har jeg gjennomført 8 treningsøkter totalt ;)/>/> denne måneden prøver jeg nok en gang å slå den merittlista :D/>/> Håper ting løser seg til det beste for deg!

 

Så bra at du har kontroll på maten, storesøster, det gir resultater på sikt, det :) Når vi blir enda lettere, da først kan vi utfordre panki på treningstronen sin...kanskje! :D

 

Litt sliten i dag, så ser at innlegget ikke henger så godt sammen - prøver å ikke skrive superlangt hver gang...yeah, right! Lett! Not... :unsure:/>/> meeeen, spiser moreller og ikke godis! Og gleder meg til GR-tacosuppe!

 

Glad dere er her, da!

Klem - og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!!!

 

Som regel så spiser jeg litt mer samme dag og dagen etter tøffe treningsdager. Kroppen regulerer det selv med sult.... Utfordringen er å velge riktig mat. Jeg har som regel et par dager i uka hvor jeg trener 2,5-3 timer i slengen. Det er veldig deilig å trene seg helt ned til man er helt tom for krefter. Dette er gjerne på formiddagen sånn at det ikke går utover familien. Men det skal også sies at jeg har en tålmodig familie som lar meg holde på.

 

Ja, jeg er rå på trening, men standhaftigheteni forhold til mat er dere mye råere på :( . Jeg havner stadig på galeien og velger lite lure løsninger (muligens fordi hungeren etter harde treningsøkter er så stor...). Så denne uka også. Men nå har jeg hatt min lørdag i dag, så resten av helga må bli mager.

 

Nå er det bare to ynkelige dager igjen av skoleferie og min ferie. Jeg kunne fint klart å ha fri litt til (spesielt hvis alle andre var på jobb eller skole....). Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få tid til alt som står på planen utover høsten. Dagene er jo proppfulle uten jobb....

Vi hadde en super dag på Tusenfryd B). Barna sprang fra karusell til karusell i 8 timer. Jeg er ikke veldig glad i å kjøre, så det passer meg fint at barna er så store at de kjører selv.

Torsdag begynte jeg å male garasjen. Jeg malte hele huset i fjor i ny farge så det er på tide å gjøre det samme med garasjen. I tillegg skal mat lages, barna på aktiviteter og jeg trene. Så ergo; jeg kjeder meg ikke....

 

Akkurat de siste 3 dagene har humøret mitt vært mer stabilt, men kommunikasjonen mellom meg og min mann er ikkeeksisterende.... Problemene våre er ikke av ny dato, eller kanskje jeg skal si mine problemer - for mannen min er stort sett fornøyd :huh:. Det er jeg som klager og tviler på mine følelser. Pr nå er jeg ferdig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu trenden..... Men heldigvis kan jeg bruke litt tid og har fått et visst pusterom til å prøve i allefall. Hvis humøret mitt stabiliserer seg kan jeg holde ut en stund, men jeg orker ikke stadige nedturer... Så vi får se hva tida viser....

 

Takk for all støtte, det varmer :D. Jeg kjemper videre ;).

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Panki: jeg kjenner meg bare såå godt igjen ift hvordan du har det.. Men flott at du tar vare på deg selv med trening og at du kjemper videre. For min del var det utrolig viktig å gå alle rundene som var nødvendig ( også noen ekstra runder) før jeg ble helt sikker på hva som var riktig for meg i det forholdet jeg var i. Men vondt gjorde det uansett hvem som ville hva på slutten.. Ønsker deg og mannen din alt godt!

 

Her i gården ble det samme resultat på vekta som i sist uke :(/>

 

Og jeg vet hvorfor.. For lite TP i forhold til kcal..Og ble dessverre en liten "sprekk" på fredagen, hadde besøke av ei venninne og da ble det alt for mye vin og mat ( men det var veldig koslig da..)

Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet på lørdagen, men klarte heldigvis å hente meg inn igjen, så det ble med den ene dagen. Det ble til og med en liten joggetur på lørdagskvelden!

 

Men gjort er gjort og spist er spist, nå er det ny uke og nye muligheter

 

Hvordan går det med dere damer? Krysser fingrene for at dere har bedre resultat enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen er igjen inne rekkevidde - første skoledag for dattera i dag, og snart er hennes eksperiment som vegetarianer for et år over også. Da er det mer motiverende å planlegge måltider - altså når ikke alle i heimen spiser ulik mat til ulike tider :)

 

Det ble kun en trimtur på meg i uka som gikk, og jeg prøver å ikke henge meg opp i følelsen av alt allerede nå er jeg trøtt som en klut hver ettermiddag etter jobb. Må innrømme at det ble en sprekk på matfronten på søndag - spiste 4 store hjemmelagde cookies som dattera har laget. Første søtsak på 3 uker, så slik sett ligger jeg bra an - men vekta i dag sa noe annet, gitt. Opp igjen 0,9 kg er ikke gøy. Får bare fortsette i riktig retning, selv om jeg fortviler når dette skjer. for det totale inntaket er jo mange hundre kalorier lavere enn det var pr uke for en måned siden, så alt i alt buirde jeg jo gå ned...? Vel vel, "ny uke, nye muligheter" gjelder vel for meg også?

 

Lykke til med store og små utfordringer denne uka, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ny uke og nye muligheter, Vivaebella og oss andre! :D

 

Både nattesøvn, stress og bekymringer har også noe å si på vekta, ikke bare kostholdet og treninga, så det er nok ikke de fire cookiesene som datteren din bakte. Spist er spist også videre, vi ser fremover!

 

Prøvde også å holde GR-modus samtidig med datter som var i en vegetarianerprøveperiode...ikke det letteste, nei, i alle fall når det var vanskelig å sette seg ordentlig inn i hva det innebar og ikke minst komme med forslag til meny selv...lykkelig var i alle fall jeg da det var over - begge gangene! Det blir mye lettere for deg å planlegge nå, ja :)

 

Her i går'n så går det meste greit (kosthold på stell, bittelitt mer aktivitet) - bortsett fra med forholdet til klesskapet :angry:

Tør nesten ikke tenke på hva jeg skulle gått med nå, om jeg ikke hadde kommet så langt som jeg har gjort?!

Bortsett fra et par tskjorter og to olabukser (og sommerlige sommerkjoler), så er det lite som sitter pent på - i alle fall av det jeg har av sommertøy som kan passe nå i gufsete augustmåned. Hadde ikke trodd jeg skulle lengte etter høst, men siden jeg helst ikke vil bruke masse penger på å kjøpe "feil" størrelse nye klær...ja, da kan egentlig bare sola slutte å avgi sommeraktige temperaturer, så jeg kan dra på meg olabukse, gensere og cardigans :blink::huh:

Satt sammen et antrekk som kan gå an til i morgen og fikk til noe såder i dag - men videre ut uka? Skralt...

 

Motivasjonen minker i alle fall ikke med sånne oppdagelser! Fremad marsj, altså!

 

Får du i deg riktig nok mat og ofte nok i løpet av arbeidsdagen, Vivaebella? Og rikelig med vann? Tror trøtt klut-syndromet kan henge sammen med dét...var der i fjor, gitt - enten spiste jeg ikke eller så spiste jeg feil ting fordi jeg var så sulten.

 

Klem til alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72, takk for forståelse og påminnelser - godt med innspill. Har jo hatt 2 uker med kun pulver og barer før jeg begynte med "fast føde" igjen litt etter litt den tredje uka. Konklusjonen ble heldigvis at jeg nå føler meg mer klar for å prioritere mat på en positiv måte. Så DENNE uka tror jeg det skal gå bedre med tanke på passe mengde og hyppighet når det gjelder matinntak. Fra å være helt apatisk og handlingslammet bare ved tanke på å skulle både planlegge, handle inn til, lage OG spise minst 5 måltider om dagen har jeg nå fått tilbake en viss kreativitet og handlekraft. F.eks kom jeg i dag på at det går an å kjøpe sånn ferdigsuppe til å varme opp - perfekt lunsj med et halvt grovt rundstykke til, og veldig kjekt med noe kjapt og lettvint å variere salaten med. Nå skal jeg fortsette å være detektiv hver gang jeg er på butikken, for å finne flest mulige sunne og kjappe løsninger for lunsj :) Håper på positivt resultat både mht energinivå og vektnedgang framover. Fikk meg tilsammen 45 min kveldstur også, så starten på uka er upåklagelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72, takk for forståelse og påminnelser - godt med innspill. Har jo hatt 2 uker med kun pulver og barer før jeg begynte med "fast føde" igjen litt etter litt den tredje uka. Konklusjonen ble heldigvis at jeg nå føler meg mer klar for å prioritere mat på en positiv måte. Så DENNE uka tror jeg det skal gå bedre med tanke på passe mengde og hyppighet når det gjelder matinntak. Fra å være helt apatisk og handlingslammet bare ved tanke på å skulle både planlegge, handle inn til, lage OG spise minst 5 måltider om dagen har jeg nå fått tilbake en viss kreativitet og handlekraft. F.eks kom jeg i dag på at det går an å kjøpe sånn ferdigsuppe til å varme opp - perfekt lunsj med et halvt grovt rundstykke til, og veldig kjekt med noe kjapt og lettvint å variere salaten med. Nå skal jeg fortsette å være detektiv hver gang jeg er på butikken, for å finne flest mulige sunne og kjappe løsninger for lunsj :)/>/> Håper på positivt resultat både mht energinivå og vektnedgang framover. Fikk meg tilsammen 45 min kveldstur også, så starten på uka er upåklagelig :)/>/>

 

Kveldstur og energi til planlegging - så flott! :D/>

 

Vi kan være så lure vi bare vil, men alt står og faller på gjennomføring...hjelper ikke å ha lagt inn dagens måltider når de ikke blir spist til tida - her er klokka halv seks og jeg har to og et halvt måltid igjen :huh:/> Hadde nødproviant på jobben, men feilberegnet tid og arbeidsmengde og skulle tatt med mellommåltidet jeg hadde tenkt å spise med en gang jeg kom hjem. Resultatet var drittsure meg som kom inn døra...og enda en time før jeg fikk i meg no mer mat, ble fortsatt ok selv om det ikke var det planlagte. :angry:/>

 

Når jeg ikke surrer sånn, så går det greit med fire faste lunsj og mellommåltidsretter som jeg bytter på;

havregryn, rosiner, ekstra lett melk - cottage cheese, bananer, mandler - finn crisp flerkorn m baconleverpostei og rødbeter - finn crisp m makrell i tomat (en stripe majones) og et kokt egg. Prøvde å variere litt med å lage wraps, den til GR er god og holder fint dagen etter, mens de andre to jeg lagde her om dagen var gode men vanskelige å spise. De første tar kortest tid, i tillegg til at jeg liker å spise dem - så det har jeg nesten daglig, spørs på kcalmengden til middag. Tar gjerne i mot tips om andre, kjappe retter så jeg kan variere enda mer!

Grov fiskeburger m ørret og kveite 80% fisk er også godt, da med salat m balsamicoeddik, litt olje og fetaost. :D/> Er så alt for glad i rundstykker, så det prøver jeg å spise så sjeldent som mulig enn så lenge - synes knekkebrød er lettere å spise akkurat det jeg skal av...merkelig logikk, men sånn er det nå bare :D/>

 

Tror faktisk jeg hadde hatt større problemer med å klare å holde meg til pulver og barer...du må jo ha stålvilje, du, som har gjennomført 2 uker med bare det? Hvor mye og hvor ofte og hva ligger sånt på totalt i antall kcalorier? Var det supper også eller kun shaker?

Høres tryggere ut at du er over på fast føde :)/>

 

Krysser fingre for positivt resultat så du får et lite løft i riktig retning (hvis ikke, så kommer det neste uke, skal du se!)

 

Fin tirsdag til deg og til panki og storesøster! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldstur og energi til planlegging - så flott! :D/>/>

 

Vi kan være så lure vi bare vil, men alt står og faller på gjennomføring...hjelper ikke å ha lagt inn dagens måltider når de ikke blir spist til tida - her er klokka halv seks og jeg har to og et halvt måltid igjen :huh:/>/> Hadde nødproviant på jobben, men feilberegnet tid og arbeidsmengde og skulle tatt med mellommåltidet jeg hadde tenkt å spise med en gang jeg kom hjem. Resultatet var drittsure meg som kom inn døra...og enda en time før jeg fikk i meg no mer mat, ble fortsatt ok selv om det ikke var det planlagte. :angry:/>/>

 

Når jeg ikke surrer sånn, så går det greit med fire faste lunsj og mellommåltidsretter som jeg bytter på;

havregryn, rosiner, ekstra lett melk - cottage cheese, bananer, mandler - finn crisp flerkorn m baconleverpostei og rødbeter - finn crisp m makrell i tomat (en stripe majones) og et kokt egg. Prøvde å variere litt med å lage wraps, den til GR er god og holder fint dagen etter, mens de andre to jeg lagde her om dagen var gode men vanskelige å spise. De første tar kortest tid, i tillegg til at jeg liker å spise dem - så det har jeg nesten daglig, spørs på kcalmengden til middag. Tar gjerne i mot tips om andre, kjappe retter så jeg kan variere enda mer!

Grov fiskeburger m ørret og kveite 80% fisk er også godt, da med salat m balsamicoeddik, litt olje og fetaost. :D/>/> Er så alt for glad i rundstykker, så det prøver jeg å spise så sjeldent som mulig enn så lenge - synes knekkebrød er lettere å spise akkurat det jeg skal av...merkelig logikk, men sånn er det nå bare :D/>/>

 

Tror faktisk jeg hadde hatt større problemer med å klare å holde meg til pulver og barer...du må jo ha stålvilje, du, som har gjennomført 2 uker med bare det? Hvor mye og hvor ofte og hva ligger sånt på totalt i antall kcalorier? Var det supper også eller kun shaker?

Høres tryggere ut at du er over på fast føde :)/>/>

 

Krysser fingre for positivt resultat så du får et lite løft i riktig retning (hvis ikke, så kommer det neste uke, skal du se!)

 

Fin tirsdag til deg og til panki og storesøster! Klem

 

Skal hilse og si at det er smartere og bedre med fast føde, ja - men i perioder har dette med mat - som jo både må planlegges, kjøpes inn, lages OG spises, attpå til i passe mengder, vært så problematisk for meg at det er rene saligheten med pulver og barer! For da slipper jeg å tenke, planlegge, tilberede og moderere samt stå imot trangen til å dempe alle slags følelser med søtsaker. Skikkelig naziregime er som balsam for en skakkjørt sjel B) Men, som sagt mange ganger før, det er selvsagt ikke den beste veien til et bra kosthold eller god fysisk og mental helse/slank og sterk kropp. Tror kalorimengden pr dag med bare pulver/supper som jeg bruker blir 5-600, i kombinasjon med barer opp mot 1000, og poenget med det er jo at kroppen går inn i ketose, slik at maksimalt med fett og minimalt med muskler forbrennes.

 

MEN mitt mål er altså å bli den jeg er ment å være i kropp og sinn, med god helse, balansert kosthold og aldeles strålende fornøyd med meg selv og hvor godt jeg tar vare på MEG! Nå har jeg hatt en finfin dag nr to, med veldig bra og regelmessig energiinntak OG kveldstur på 40 min i det nydeligste sensommervær. Så denne to-tre-ukers "pausa" fra mat ser ut til å ha funka etter hensikten denne gangen, nemlig få bygd opp det riktige og sunne fokuset på mat, helse, mitt eget beste...

 

Over og ut og ønsker om en riktig god natt herfra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meg igjen...

raskt innom for å rapportere om at det går fint :) Det ble en times gåtur i rask marsjfart i går, og det tror jeg jammen det blir i kveld også. Og når det gjelder maten merker jeg at jeg er på rett vei. Jeg registrerer her inne, og ønsker å ligge på 1200-1400 kcal i snitt pr dag, i allefall så lenge jeg føler meg mett og fornøyd og vekta går ned mens energinivået går opp :) Før eller senere håper jeg jo å nå trivselsvektmålet, og etter den tid blir det "hold vekten" - en kjempeutfordring sånn jeg har sett det før, men nå føler jeg meg igrunn ganske rolig og ved godt mot.

 

Ha en fin dag med mot og styrke dere også, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meg igjen...

raskt innom for å rapportere om at det går fint :)/> Det ble en times gåtur i rask marsjfart i går, og det tror jeg jammen det blir i kveld også. Og når det gjelder maten merker jeg at jeg er på rett vei. Jeg registrerer her inne, og ønsker å ligge på 1200-1400 kcal i snitt pr dag, i allefall så lenge jeg føler meg mett og fornøyd og vekta går ned mens energinivået går opp :)/> Før eller senere håper jeg jo å nå trivselsvektmålet, og etter den tid blir det "hold vekten" - en kjempeutfordring sånn jeg har sett det før, men nå føler jeg meg igrunn ganske rolig og ved godt mot.

 

Ha en fin dag med mot og styrke dere også, damer :)/>

 

Takk for det, vivaebella, og det samme til deg! :)

 

Strålende med gåturer! Må være deilig å få kommet seg over dørstokken hver dag (skulle ønske jeg også var der, men selv i dag med strååålende solskinn så sitter det langt inne).

 

Samme mål på oss alle, opp med energi og humør og ned med kilo - samt finne en livsstil som passer perfekt uten å føles for begrensende - har liten lyst til å leve i et evig slankemodus...så holder en stor knapp på porsjonskontroll og kose seg med måte - på hold vekten-stadiet skal jeg jo ha MER kcal per dag enn jeg har nå, og det uten særlig mange trimpoeng (ok, gleder meg litt, da ;))

 

Hmmm....to uker på 1000kcal daglig med pulver og barer...VET at jeg hadde blitt spinnvill antageligvis etter bare en dag, hehe! Fastet en gang pga noe sykehusgreier, bare i ca halvannet døgn...men jeg var nesten ikke til å være i hus med...

 

Vi er på vei nedover, sakte men sikkert!

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...