Gå til innhold

En rød tråd


Anbefalte innlegg

Dagsrapport torsdag ;)

 

Etter en rolig nattevakt prøvde jeg å legge meg, men mye søvn ble det ikke.... Etter knappe 3 timer var det bare å gi opp sovinga og starte på dagens oppgaver. Etter en rask frokost var det bare å gripe malerkosten. Etter drøye 4 timer maling rakk jeg akkurat dansetimen som planlagt ;) Dansing er som balsam for sjela mi <3. Har rett og slett blitt helt avhengig. Litt styrke ble det også før jeg avslutta dagen med 2 nye timer maling. Huset blir kjempefint, har valgt en farge som heter grå skifer ( det var rødt før). Hvis været holder seg har jeg et håp om å bli ferdig med 2 strøk på veggen og et strøk på belistningen i morra.

 

Nå har mor inntatt sofaen og her blir jeg nok til jeg sovner..... Matmessig har jeg kalorimessig holdt meg i skinnet, men jeg er dårlig på å prioritere å lage mat når jeg jobber så intenst, så i dag har det blitt ernæringsbarer..... Bedre enn å gå på brødskiver med nugatti, men absolutt ikke ideelt. Skal prøve å skjerpe meg i morra.

 

Fredag er ukas høydepunkt treningesmessig, så jeg gleder meg veeeldig. Da er det spinn 60 og den mest avanserte dansetimen som står for tur. Ha en strålende kveld og fredag - det har jeg tenkt til 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, så herlig å se dere begge to her inne - hurra! :D

 

Panki, det går utvilsomt rette veien jfr målebånd og energi - en solskinnshistorie, rett og slett. Da kan man jo tåle noen grå dager og regnværsdager også (men når det regner golfballer begynner det å bli litt vel dramatisk :D ) - slik at målet kan nås og trivselsvekt og god energi kan bli normalen 4 ever! Gratulerer med imponerende godt gjennomført prosjektår - og takk for at du vil være med å dele prosessen her inne framover også <3

 

Storesøster - vi har fortsatt samme mål alle tre, og både du og jeg bør kanskje gjøre som Panki og visualisere ved hjelp av målebåndet hvordan kroppen faktisk har krympet fram til nå. Helt topp at vi er flere som tar fatt igjen sammen på "neste økt", det er jo nesten som en slags skolestart. Bare at vi selv bestemmer når vi har eksamen og hva som er "vurderingskriteriene" for toppkarakter i trivsel ;)

 

Utredningsdagen var interessant, og ga bekreftelse og samstemmig vurdering av meg/situasjonen/årsaker til plager etc. Jeg hadde enkeltsamtaler med en sosionom, en lege (inkl undersøkelser) og en fysioterapeut, og til slutt et møte med alle tre. Jeg vet jo selv at jeg er på riktig vei, og fikk støtte på egne tanker om hvordan jeg bør forholde meg til jobb og trening framover. Det blir nok en del uker til med halv sykmelding, for å komme i vanlig jobbtralt igjen, før jeg kan vurdere å trappe opp.

 

For øyeblikket er jeg ikke så stødig i forhold til mat, og treningen må fortsatt være på et skikkelig dilte-nivå, for forkjølelsen henger visst i. Min forsøksvise joggetur på tirsdag startet med lang oppvarming (7-8 min gange) og deretter 15 min jogging. Ga meg med det, siden jeg så at det var umulig å holde pulsen på lavt nok nivå, til tross for et temmelig lavt joggetempo. Fortsatte dermed turen med rask gange, i fantastisk vær langs Mjøsas bredd - sommerfuglene flagret, bringebærene duftet og folk lå strødd på stranda mens ungene hoppet fra flytebryggene. Fiiiiin tur, ja :)

 

Håper dere får ei finfin helg, damer - og SNART har vi fullt fokus på oss selv og alle de gode tiltakene for god helse og trivsel igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndagskveld jenter ;)

 

Atter en uke er over, uka ( fra tirsdag) har slett ikke vært ille. Fredag og lørdag veldig moderate til meg å være :) Så kom søndagen..... Jeg var veldig flink på jobb, men etterpå bar det rett i bursdag. Der ble det et par pølser i brød - og ikke akkurat moderat med kake...... Så vi får se hva vekta sier i morra.....

 

Heldigvis kommer det en ny uke med nye muligheter i morra ;) En uke som bare ligger og venter på å bli brukt til mange kloke matvalg og masse deilig trening 8) Det er heller ingen ulempe at skolen begynner igjen og at hverdagen for alvor tar over.

 

Ønsker dere alle en strålende fin uke, og gleder meg til å høre hvordan det går for dere ;) Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag ;)

 

Kommer bare kjapt innom med vektrapport. Dagens vekt var 81,7 - noe som er 1,1 kg ned siste uke :).Er selvfølgelig strålende fornøyd med det ;) Kan nok hende at gårsdagens utskeielser ikke synes før i morra.... Men nå har jeg jo en hel uke å jobbe med gamle synder ;).

 

Nå skal barna sendes på skolen før det bærer avgårde på trening. Ha en fin dag alle sammen ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi igang igjen !! :)

 

Vekta viste 75,5 ( halvt kilo over sommermålet..)men er fornøyd med det !! Tror dette må være første sommeren jeg ikke har lagt PÅ meg.. Har vært litt sløv frem til nå ja.. men nå er det en ny uke og en ny start.

Dette skal vi klare jenter, vi har gjort det MANGE ganger nå og det VIRKER !!

 

Grattis med 1,1 kio ned panki :) og så godt å høre du er på rett vei ang helsa di viveabella :)

 

Vi sees

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig god mandag, jenter - enig med dere: fint med litt ekstrahjelp i form av hverdagsrutiner og treningsrutiner som (snart) kommer på plass igjen :)

 

Vekta viste 67,5 kg i dag, dvs såvidt nedgang fra forrige mandag, og det er jeg veldig godt fornøyd med. At også jeg kan holde vekta nogenlunde stabil, er jo et bra utgangspunkt for framtidas stabile vekt, men det er noen kg fram dit da... likevel, som deg Storesøster, synes jeg det er helt topp å faktisk ikke gå nevneverdig OPP i løpet av sommeren. Hurra! Med tanke på at jeg fortsatt har masse slim og hoster og er redusert og dermed ikke trener ennå, er jeg storfornøyd, og optimistisk med tanke på hvor fantastiske resultater jeg da kan få om noen uker når trening igjen er mulig ;) Tror jeg skal kaste meg på ei lita treningsøkt i morra kveld for å få kjent på ståa, jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;))

 

Nå er vi allerede midt i uka!!! Etter en liten sprekk i går kveld er jeg tilbake på rett spor ;). Sprekken i går kom rett og slett fordi jeg var utrolig sliten etter en hektisk dag med litt for lite mat og drikke underveis ... Da jeg våkna i dag kjentes det ut som om jeg var 90 år og klar for sykeheimen.... Men jeg dro avgårde på trening, og det gjorde susen - er fortsatt litt sliten i kroppen, men hodet er på plass igjen :) Nå er jeg straks klar for jobb.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

Forsiktig start på treningsfronten her - fortsatt gruff i kroppen etter influensaen, så høyintensiv trening er ikke aktuelt, sier den (kroppen, ja). En 60 minutters pilatesøkt tirsdag kveld var deilig, og kjennes både her & der fortsatt :P Håper på oppholdsvær i morgen - har lyst på en tur i det fri igjen. Jeg er fullt klar over at det er mulig i regnvær også, altså ;)

 

Ha en fin dag dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig igang igjen med trening !! :)

 

Var på en to timers lang gåtur i går, godt å komme seg ut og godt å få rørt på seg. Satser på en treningstime på studioet til helga.

 

Det går bra med mat og drikke, og Panki: kjenner godt til hvor lett det er å sprekke når jeg ikke har fått nok mat og drikke i løpet av en dag ja..

Viveabella: er imponert over at du gjennomfører en pilates time, selv om kroppen ikke er helt med.

 

Høsten 2012: Here we come :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johoooooo!!!!

 

Så fint at vi alle er innom ofte og rapporterer :) Jeg synes i allefall det er fint å følge med på hvordan det går med dere ;)

Så bra at dere har kommet litt igang med trening. Det er viktig å starte forsiktig og lytte til kroppen underveis. Og det er kun deres egen fremgang som er viktig for dere, og at dere finner en treningsform som passer kropp og humør og som dere kan holde på med lenge :) STÅ PÅ!!!!!!

 

Nå er torsdagen straks over, og det har vært en fin dag. Har fått malt litt på huset som blir kjempefint :). Malinga går mye lettere enn fryktet, og det kan jeg nok takke utallige treningstimer det siste året for. Jeg blir ikke sliten på samme måte som før. Ettermiddagen ble fylt med en energisk dansetime som gjør underverker med humøret og fotballkamp med største gutten. De spilte kjempebra og vant ;)

 

Nå er det en haug med skolebøker som skal ha trekk på så jeg rekker ikke kjede meg i kveld heller ;)

 

En haug med "smileblunkefjæs" fra denne kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av dere???

 

Nå var jeg brått litt ensom igjen :huh: . Jeg trenger dere....

Forrige uke var slett ikke værst helt til lørdag og søndag :blink: . Men spist er spist og i dag er det mandag med blanke ark og nye muligheter. Har vært en tur på vekta, men det var bare frustrerende - så jeg lukka øynene og tok sats på den nye uka. Helgas katastrofe sammen med "det månedlige" gjorde dagens tall veldig stygge.... Jeg prøver på nytt på onsdag, tror det tallet blir mer reelt.

 

Fokuset er igjen på plass og jeg gleder meg til resten av denne uka med masse god trening og BARE fornuftige valg ;) Og jeg gleder meg til å høre fra dere igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips, så var uka omme og ei ny er igang! Blir av og til litt forskrekka når jeg oppdager at deter mange dager siden sist jeg var her inne... men, når man har dobbelfeiring av en 14-åring for 4 overnattingsgjester en fdag og mat & kakeslaberas for 14 pers dagen etter, er det jo annet å sysle med enn å operere i den virtuelle verden. Virkeligheten har kallet ;)

 

Jenter, jeg tror vi rett og slett kan si at det går bra med oss alle for tida - og at vi virkelig er på en bra vei til stadig bedre helse og mer energi og glede i kvardagen! Herlig!!!

 

I kveld prøvde jeg meg på en joggetur igjen, og det gikk ganske bra - selv om pulsen er en del høyere enn fysioterapeuten har anbefalt. Bra trim, uten tvil, og en seier å være i gang med kondistrening ighjen etter 3 ukers ufrivillig opphold. Og i morgen starter dansetreninga opp igjen på treningssenteret - nå med 2 x 30 min ulik dans, deretter 30 min styrke - og så mulighet for 60 min pilates til slutt... nesten dumt at pilatesen er pa samme kvelden, for jeg tror ikke det er ideelt (eller realistisk) for meg å trene 2,5 t sammenhengende. Må prøve å spre det utover i uka som før, med alt fra en halv time til 1,5 t pr økt. Uansett jeg er storfornøyd med å få servert så mange bra treningsmuligheter igjen, og like fornøyd med at jeg har klart å holde fokuset godt på både trening og mat sommeren igjennom.

 

Jeg veide meg i går (67,8), men kunne ikke huske om jeg veide meg i dag tidlig, så jeg tok en tur på vekta i kveld. Det pleier jeg aldri å gjøre, fordi jeg ofte kan variere 1-2 kg i løpet av dagen, og det er jo ikke noe gøy å avslutte dagen med bad news :P Så overraskelsen var stor og gledelig når vekta i kveld viste 67,3 kg - etter en anselig mengde bursdagsmat og -kake i går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt uke 35

 

Mandag 27. aug:

Vekt: 67,3

Trim: 2 tp (jogging: 4 min oppvarming, 30 min jogg, 11 min nedtrapping inkl utstrekking)

 

Tirsdag 28: aug:

Vekt: 66,8

Trim: 4,7 tp (30 min boogie woogie, 30 min dansezamba, 30 min styrke, 60 min pilates)

 

Onsdag 29. aug:

Vekt:66,7

Trim: FRI

 

Torsdag 30. aug:

Vekt: 67,3

Trim: 3,3 tp (30 min dans, 30 min funksjonell trening)

 

Fredag 31. aug:

Vekt: 67,3

Trim: FRI

 

Lørdag 1. sep:

Vekt: vet ikke - var på hytta

Trim: 6 tp - heftig fjelltur!

 

Søndag 2. sep:

Vekt: vet ikke - var på hytta

Trim: FRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å "se" deg Vivaebella :) Litt morsomt at vi klarte å legge inn innlegg akkurat på samme minutt i går ;) . Du kommer fort inn i de vante treningsrutinene når du igjen styrer hverdagen uten for mye gjester :P . Stå på!!!!!

 

Og hverdagen er absolutt tilbake her også, med skole, lekser, fotballtreninger og kamper m.m. I tillegg bruker jeg hver ledige time med oppholdsvær til å male hus, det blir kjempefint - jeg er straks halvveis..... Trening får jeg alltid skvisa inn, men har moderert meg noe. Får til 4-5 ganger pr uke nå i tillegg til alle andre gjøremål.

 

Det som er litt artig om dagen er at mannen i huset har begynt å vise litt interesse for hvordan jeg spiser og trener... Han kommer stadig med små spørsmål om hvordan det er lurt å spise... Det kommer nok av at han har lagt på seg noen kilo i sommer som ikke har sklidd av så lett som han hadde tenkt......

 

Dagen i går var en god dag ;) . Ikke noe trening, bare en times gåtur i skravletempo med to venninner. Men Matmessig veldig kontrollert. Nå skal jeg ut å gå en tur på formiddagen før husarbeid og trening på kvelden venter. Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snakk om å være synkroniserte, Panki :lol: I kveld blir det altså herlig dansetrening for meg - antagelig helt ny musikk og nye routines på begge halvtimene, så jeg gleder meg stort!

 

Nå er det ingen bursdager å arrangere før min egen i begynnelsen av april, så heretter kommer jeg nok til å være hyppigere her inne igjen.

 

Skal bli spennende å se hvor nære jeg er mitt "endelige mål" når jeg passerer ettårsdagen for dette livsstilsprosjektet altså. Det er noen uker til ennå - dato for første veiing var 21. november 2011...da er det jo 12 uker til årsdagen! Burde være gode sjanser for å være svært nær målet da, tror dere ikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;)

 

Ukas vekt (et par dager for sent) ble 82,0 kg. Det er 300 gr opp, men kanskje det er det som skal til for at jeg skal klare å være flink i helga også...... Mandag og tirsdag har vært helt greie og jeg har endt opp på 1830 kcal begge dager.

 

Mandag ble det kun en times gåtur og en time husmaling, men i går ble det en drøy times tur, en time styrke i sal og spinn 60. I dag er planen 45 spinn, 45 styrke og 45 dans før det skal males en 3-4 timer ;)

 

Resten av uka jobber jeg netter, det pleier å gå veldig bra matmessig. Det store spenningsmomentet er hvor mye jeg får sove.....

 

Stå på Vivaebella!!! Målet ditt er absolutt innenfor rekkevidde :)

 

Her på østlandet skinner sola i dag, så denne dagen skal nytes B). Ønsker dere alle en flott dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster, åssen går det med deg? Panki - du er tøff!!! Litt av en innsats på fysisk aktivitet-fronten - og for en bonus at huset blir fint og flott i prosessen ;) Jeg nøt forøvrig også finværet i går - Østlandet var liksom rette plassen å befinne seg :) Formen var elendig, så 1. halvdel av dagen gikk til søvn, men 2. halvdel ruslet jeg rundt i sommergevanter i byen, og kjøpte intet mindre enn 1 dongeriskjørt og 3 nye bukser - med tanke på at det faktisk kommer ganske kjølige dager om ikke veldig lenge. Så jeg slang med ei tjukk strømpebukse + noen tynne nylonstrømper også.

 

Merker at det er VELDIG uvant for føttene å ha sokker og sko på lenge av gangen, så jeg blir skikkelig sårbeint av å trene :D Kan jo da lure på åssen dette skal gå når sandaler blir helt uaktuelt om noen uker...

 

Treninga går så det uler for meg også nå - det er kjempegøy! Til tross for at det på langt nær var så mange nyheter på timeplanen som jeg trodde. Ser ut til at det fortsatt blir tirsdager og torsdager som blir mine faste dager, og så lørdager når de har bra tilbud (det rullerer mellom ulike timer) - og kanskje en joggeøkt eller to i tillegg. Det var igrunn helt supert med "gullrekka" på tirsdag, med 30 min boogiewoogie, 30 min dansezamba (latinomusikk), 30 min mage/rygg og 60 min pilates. Hadde egentlig ikke trodd jeg skulle orke å henge med på alt det, og hadde iallfall ikke trodd at jeg skulle ha lyst til å gjenta det - men det kommer jeg nok til å gjøre. Er jo greit å få fullt utbytte av kvelden, når jeg uansett må stresse litt for å rekke 1. timen...

 

I morgen bærer det avgårde på hytta - været skal visstnok bli helt OK (dvs null nedbør på lørdag), så det burde være mulig å få til iallfall en skikkelig topptur - eller flere kortere i mer moderat terreng. Og så blir det nok noen timer med strikkepinnene og boka i sofaen... herlig! Sier derfor god helg til alle som leser allerede nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsrapport.

 

Overraskende nok viste vekta 81,4 kg i dag. Det er ned 0,6 siden forrige uke. Dessverre har jeg ikke akkurat vært superflink denne uka heller og jeg skal atter en gang ta meg selv i nakken i uka som kommer ;)

 

Denne uka har startet på best tenkelige måte ;) 2 timer trening på morgenen med gode venner, deretter 2 timer maling før jeg straks setter nesa mot jobben. Sola skinner og jeg kan ikke klage på noe ;)

 

Ha en strålende mandag og en super uke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra start på uka, Panki! Måtte motivasjon og handlekraft vare hele uka, for oss alle :)

 

Jeg endte opp med 16 tp i uka som gikk - det er jo helt ekstremt til å være meg! Ikke særlig sannsynlig at jeg kommer til å holde det nivået framover, altså... alt mellom 7 og 12 tp er veldig bra iflg min nye livsstil ;)

 

Vekta i dag viste nedstemmende nok 67,5 kg - virker som jeg ikke er helt forbi dette platået likevel. Men jeg jobber på - og gjør mitt beste for ikke å gå i de samme fellene om og om igjen når det gjelder maten... Har merket at den generelle formen har blitt dårligere igjen etter ferien - mer hodepine etc - så utfordringer er det ingen mangel på. Jeg puster dypt fem ganger - så ofte jeg husker det - for det hjelper faktisk på det meste ;)

 

En liten oppsummering siden starten mandag 21. november 2011:

 

Vekt da: 76,9. Vekt nå: 67,5 (- 9,4 kg)

Bryst da: 95 cm. Bryst nå: 89 cm (- 6 cm)

Midje da: 81 cm. Midje nå: 73 cm (- 8 cm)

Mage da: 103 cm. Mage nå: 94 cm (- 9 cm)

Hofter da: 110 cm. Hofter nå: 103 cm (- 7 cm)

 

Så det går da rette veien :D

 

Ha en fortsatt fin mandag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;)

 

Hvordan går det med dere??? Forunderlig stille på denne tråden nå. Men jeg satser på at det er fordi dere har en like hektisk hverdag som meg og at mors fritid er det som må lide :huh:

Uka så langt har vært grei, ikke super straight, men absolutt ingen katastrofe - den pleier å komme i helgene :( . Denne helga er mer hektisk enn de fleste så det skal bli en utfordring å gjøre sunne fornuftige valg.... Jobbehelg + at fotballklubben vår arrangerer cup og min mann sitter i arrangement komiteen, så han er opptatt fra fredag kl 16 til søndag kl 20.... Godt det snart er mandag igjen :P . Nå skal jeg sende i vei barna før trening, maling, middag, dansing og fotballkamp :D. Det er dagen sin det B) .

 

Ha en strålende dag alle sammen :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det både bra og dårlig, Panki :P Dagene flyr fra meg, og utfordringene står i kø. Den viktigste og største er å ikke la stress og hjerteklapp bli hovedingrediens i tilværelsen - for øyeblikket er jeg tilbake der hvor jeg tror full sykmelding er det eneste som kan funke, fordi arbeidsgiver ikke tar ansvar for situasjonen overhodet. Til tross for skriftlig rapport fra NAV om nettopp plikten arbeidsgiver har i slike situasjoner. Som utfordring nr 2 har man den evige "hjemmefronten" som også til tider krever alle krefter (og særlig de en ikke har :P ) - så forholdene tatt i betraktning er jeg storfornøyd med at jeg klarte 8 tp i uka som gikk, og at de nye buksene er en smule for vide ETTER vask - så selv om vekta viser stand by er det von i hangande snøre!

 

Er veldig spent på hvordan det er med Storesøster, altså - håper du holder fortet på dine kanter og at vi hører fra deg snart. Jeg prøver å komme innom oftere enn i ferien, men når man trenger 4-5 timer på å komme seg etter en halv dag på jobb hender det at det forsettet glipper, gitt ;) Men vi gir oss ikke, jenter - gjør vi vel???

 

Klem på en mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella :) .

 

Veldig fint å høre fra deg selvom jeg synes det er leit at du ikke er helt i form :huh:. Jeg er helt enig i at hvis ikke arbeidsgiveren din tilrettelegger for deg er sykemelding eneste alternativ. Det er ikke meningen at vi skal bruke all energi på jobb og ikke ha noe å gi på hjemmebane. Det funker kanskje hvis man er singel og forøvrig uten andre interesser enn jobben, men for oss som har et liv utenom jobb funker det IKKE!!!!! Og det er veldig vanskelig å være fokusert og nøye med maten når energinivået er på bunn :( . Så da synes jeg du er superflink som henger i stroppen og faktisk får til trening og vektstillstand ;) .

 

Her går det også unna, men jeg kan ikke klage på dårlig form. Men jeg har vært litt sliten de siste dagene, det tar på å male et helt hus.... Har malt hele huset to strøk på tre uker, det har tatt all min ledige tid. Det er derfor mildt sagt irriterende at mannen i huset ikke har gjort noe inne de tre ukene. Så nå er det bare å brette opp ermene og begynne inne... Gubben har fått så hatten passer, men det ser ikke ut til å ha noen effekt :angry: . Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å nå inn....

 

Det positive i livet mitt er heldigvis veldig positivt, så jeg henter masse inspirasjon og energi blant treningsvennene mine :P . Så det er med på å holde meg oppe. For ikke å glemme barna som er både snille og flinke til å hjelpe meg med ting de blir bedt om å gjøre B).

Nå er det bare å sende barna på skolen og komme seg avgårde på trening før det er utelunjs etterpå :D .

 

Håper du har en god dag i dag Vivaebella, og god bedring ;) . Klem.

 

Oops... Glemte vekta.... Ned 500 gr denne uka. Fortjener det egentlig ikke, men tar i mot med et smil. Så må det jobbes hardere denne helga for å få et godt resultat til uka..... Det kan bli vanskelig, for vi skal arrangerer fest på hytta med reker med tilbehør og masse god drikke...... Men vi prøver B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for hvert gram ned, Panki - og lykke til med å bevare resultatet under krevende, men trivelige forhold på hyttefest :D

 

Denne uka har vært beintøff både mentalt og fysisk - ikke noe stort mysterium ettersom det ene henger nøye sammen med det andre... Hjertelig takk for gode og støttende ord, Panki - det kommer veldig godt med.

 

Heldigvis klarer også jeg å glede meg over det jeg har fått til det siste året når det gjelder mat, trening og en del annet, men det er desverre også ofte at disse gode resultatene ikke veier opp for alt det andre som ikke funker i tilværelsen. Hoper seg litt opp for tida... dermed endte det med at treninga ble salderingsposten denne uka, og jeg må innrømme at jeg ikke er større menneske enn at jeg er kraftig misfornøyd med at denne sjefen ikke aktivt er med på å ta ansvar. Det er jo faktisk straks 9 mnd siden jeg ble sykmeldt, så sjefen kan iallfall ikke skylde på manglende kunnskap og informasjon om situasjonen :P

 

Vel vel, i dag er det fri hele dagen, og min indre standhaftige tinnsoldat haltet seg ut på joggetur som innkasserte både ubehag og smerte først, men etterhvert selvtilfredshet av den gode sorten og et par trimpoeng også - jeg skal pokker meg ikke ned i noen kjeller, nei! Jeg skal opp og videre fram, med god helse og et harmonisk sinn! Så det så ;)

 

I kveld skal jeg på finfin restaurant med min mann - vi skal feire 3 års bryllupsdag! Siden stemningen i denne heimen heller ikke er mye å juble for, er målet mitt å fokusere på deilig mat og vin, og glede meg over at vi har en kveld sammen hvor VI er i fokus som par, og så får en høste det en sår etter hvert. Kjærligheten er et langtidsprosjekt - sterke bånd og dyp kjærlighet MÅ faktisk bygges over tid. Akkurat som kjærligheten og kontakten med sitt eget indre, og det å sette sin egen verdi høyt. Så høyt at vi blir fullstendig trygge i oss selv, uavhengig av hva som skjer rundt oss, hva andre måtte mene. Ja, det var dagens filosofiske nistepakke for den som måtte trenge et lite mellommåltid av den sorten ;)

 

Ha ei super helg!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen/formiddag og god mandag, jenter :) Nye muligheter... og det trenger jeg, for nå er vekta oppe på 68 kg igjen. Lite krefter til matlaging og handling på ukedagene og lørdagskos av voldsomt omfang er iallfall ikke det optimale. Satser som alltid friskt på at denne uka blir bedre :P Har nytt håp om å klare å trene ordentlig også - bare om å gjøre å ikke la pulsen løpe løpsk når jeg er på jobb, for da er adrenalinkjøret raskt igang og tapper meg for krefter. Jeg jobber for å være så mindful jeg bare kan, også i pressede situasjoner (som jeg opplever jobben for tida). Lykke til med alle gode forsetter denne uka dere også, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Nok er nok :angry: . Enda en katasrofehelg er over. Nå må det drastiske tiltak til. Jeg har jo ettertrykkelig vist de siste ukene at viljestyrke har jeg ikke :huh: . På tide å motbevise det da eller????

 

Fra i dag og til og med 12. oktober skal jeg IKKE spise godterier, dette inkluderer sjokolade, smågodt, potetgull, ostepop, is, kaker o.l. Jeg har fortalt dette til treningsvennene mine, gubben og arbeidskollegaene skal få vite det ved første mulighet :blink: .

Grunnen til datoen er at den 13. oktober skal vi ha fest med treningsgjengen inkludert 3 retters middag tilberedt av en kokk :) .

I mellomtiden skal jeg heller tillate meg selv litt mer mat, og gjeninnføre MYE grønnsaker og litt frukt i kostholdet mitt (har vært sløv på dette området de siste ukene).

 

Uka har starta på den beste måten med en time beinhard styrketrening og en time fantastisk dans. Dansinga er mitt dop :P .

 

Valgte å droppe veiing i dag, vet uansett at resultatet er katastrofe :angry: . Satser på at nesten 4 uker uten søtt skal gjøre susen og at vekta viser under 80 da......

 

Stå på Vivaebella. Det er ikke greit når helsa motarbeider ønsket om en lettere hverdag. Men lytt til kroppen, det går somregel ikke bra å prøve å lure den :huh: . Kan hende det er mer gunstig for deg å prioritere roligere aktiviteter en periode for å slippe å gå i kjelleren. Og hvis jobben din er så krevende er kanskje en sykemelding på sin plass. Uansett: stå på videre og husk at DU er viktig <3.

 

Klem fra Panki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...