Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

He he .. stavekontroll med ordforslag på telefonen :)

 

Ja, desse stavekontrollane dei er ikkje heilt samarbeidvillige alltid.

Eg skulle sende ein mail ein gong, samme problem blei til amme problem. Mottakaren som var ei bedrift fekk seg sikkert ein god latter, for det stod nemlig amme problem i den eg sende :lol: .( mailen blei sendt frå mobilen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bakt i heile dag, fekk litt bestillinger på påskebakst så eg har kjevla i heile dag. No skal eg på nattevakt, skal gå ei ekstra. I morgon tenkte eg å bake litt meir, men får sjå opplagt eg er.

2 pizza stykker til kvelds og et glas bruks og ein håndfull chips.

(dette lover jo ikkje godt for vekta, burde ha vet til å halde meg vekke frå slikt då, men var trøtt og lei )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så koselig at alle er her og aktive :) Koselig.

 

Jeg holder på med oppussing, så har ikke orket eller hatt tid å være så mye på nett siden torsdag. Kumle og trening var tøfft :huh: Den potetballen la seg godt i magen gitt :D Både torsdag og fredag litt feil mat pga kjøkken ikke i bruk hjemme, men fortsatt ikke sjokolade :rolleyes: Er stolt av det. Jeg satser på 17.mai som neste sjokoladedag (dette inkluderer boller etc. Alt med mye sukker i, som lys ris, pasta etc).

 

Mia: Får glemme den uken mht mat og se fremover. Det går bra !!! Synes du har vært fantastisk flink med å ikke spise sjokolade. Håper du ikke har fortsatt, for der er problemet :huh: Skal du kose deg i påska og så fortsette uten sjokolade etterpå eller??

Fjellgeita: Hørtes ut som koselig, og dyr, bytur... Håper du har det fint på jobb i natt. Jeg har nå 3 fridager etter mine arbeidsdager. Deilig. Du er superflink igjen nå, hører jeg. Har vi funnet stien kanskje?

Flua; Du greier deg til 1. Mai uten sukker. Superflink. Spennende med GR kurs.

 

Ja, nå er vi flinke. Det er snart vår/sommer og det er lyst og fint ute. Det motiverer !!!

 

Ha en super helg - og påske for noen kanskje??? Håper vi snakkes snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at alle er her og aktive :) Koselig.

 

Jeg holder på med oppussing, så har ikke orket eller hatt tid å være så mye på nett siden torsdag. Kumle og trening var tøfft :huh: Den potetballen la seg godt i magen gitt :D Både torsdag og fredag litt feil mat pga kjøkken ikke i bruk hjemme, men fortsatt ikke sjokolade :rolleyes: Er stolt av det. Jeg satser på 17.mai som neste sjokoladedag (dette inkluderer boller etc. Alt med mye sukker i, som lys ris, pasta etc).

 

Mia: Får glemme den uken mht mat og se fremover. Det går bra !!! Synes du har vært fantastisk flink med å ikke spise sjokolade. Håper du ikke har fortsatt, for der er problemet :huh: Skal du kose deg i påska og så fortsette uten sjokolade etterpå eller??

Fjellgeita: Hørtes ut som koselig, og dyr, bytur... Håper du har det fint på jobb i natt. Jeg har nå 3 fridager etter mine arbeidsdager. Deilig. Du er superflink igjen nå, hører jeg. Har vi funnet stien kanskje?

Flua; Du greier deg til 1. Mai uten sukker. Superflink. Spennende med GR kurs.

 

Ja, nå er vi flinke. Det er snart vår/sommer og det er lyst og fint ute. Det motiverer !!!

 

Ha en super helg - og påske for noen kanskje??? Håper vi snakkes snart.

 

Den der med 17 mai som neste sjokolade dag er eg med på. Vel, eg søker om dispensasjon til å ete kake med sjokolade i når vi har konfirmasjon heime. :)

Eg kan godt tenke meg det at den raspeballen la seg som ein klump i magen.

Byturen blei litt dyr ja, har forresten funne ut at eg skal ta ein synstest når vi skal opp og tilpasse linsene til minsten. Eg har ikkje tatt siden eg var i Oslo ;), skal ha meg nye briller og så tenkte eg at eg kanskje ville prøve med linser og. Vi får sjå....

 

Ja, rop på sommer'n så kommer'n :D Deilig, eg skal gå mykje til fjells ver sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Den der med 17 mai som neste sjokolade dag er eg med på. Vel, eg søker om dispensasjon til å ete kake med sjokolade i når vi har konfirmasjon heime. :)

Haha... Da vil jeg bare si; Innvilget :D

 

Jeg bruker linser og det er veldig deilig. Jeg har "alderssyn" (ser godt på avstand, men kan ikke lese en dritt ;) ) så de er litt vanskelig å tilpasse egentlig, men de er behagelig på og topp på jobben for meg. Lykke til.

 

Da får vel jeg gå i seng, tenker jeg :) Blir deilig med fridag. Tur og trening og bare slappe av i morgen for meg. Gleder meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Da vil jeg bare si; Innvilget :D

 

Jeg bruker linser og det er veldig deilig. Jeg har "alderssyn" (ser godt på avstand, men kan ikke lese en dritt ;) ) så de er litt vanskelig å tilpasse egentlig, men de er behagelig på og topp på jobben for meg. Lykke til.

 

 

Kva slags linser har du ?

Var inne og las litt på nett no og der stod det om døgnlinser, virka veldi interresant :)

Eg må ha progressivelinser.

Talast snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nå har jeg kommet hjem fra skikkelig bygdefest på samfunnshuset :D var så trivelig! Jeg skal kose meg litt i påska ja, også har jeg bursdag 16, så kan det hende det blir noe godt da også :rolleyes: men så er det stop igjen. Har ikke bestemt meg for noen dato enda, men det kommer ;) Blir nok lenger enn frem til 17 mai, men kan jo ta det som første kneika. Jg har vært flink til å spise mindre de siste to dagene (altså siden jeg kom tilbake) og har holdt meg unna de andre fristelsene :D

 

Misunner dere som kan bruke linser, jeg sparer og sparer til operasjon, enda jeg ikke vet om de kan utføre den på meg engang :P det er egentlig gaven til meg selv når jeg når vekta mi, og har holdt den i 4 uker! (Blir litt vanskeligere nå som jeg må spare til ny bil også men..)

 

Jeg sier også invilget ang sjokolade i kake til konfirmasjonen ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Kva slags linser har du ?

Var inne og las litt på nett no og der stod det om døgnlinser, virka veldi interresant :)

Eg må ha progressivelinser.

Talast snart:)

Jeg bruker progressive briller, men har 2 forskjellige styrker på linsene (virkning som progressive briller). Har prøvd MYE og LENGE. Saken er jo at jeg ser bedre uten, unntatt alt innenfor 1 meter :D Finn en god, tålmodig optiker !!!!!! Noen bruker også linse bare på ene øyet. Dette får du forklart av dyktig optiker. Finn en optiker som er 40 pluss, og ikke noen unghopper :) Sorry at det kanskje var litt upolitisk korrekt.... :P

 

Jeg jobber i tørr luft, derfor har jeg månedslinser (viktig for meg at de ikke blir tørre i løpet av dagen). Tar de ut hver dag, men skifter de 1 gang pr mnd.

 

Nå har jeg CooperVision biofinity multifocal. På høyre står det bc 8,6 dia 14.0 pwr +0.50/+2,00 D. Venstre samme til pwr +1.00/+2.00 N.

 

Lykke til. Håper det funker for deg, for det er så deilig å slippe briller hele tiden....

 

Deilig å høre at vi har Mia tilbake. Regner med at vi får nye utfordringer snart ;) Det koster endel å ta en slik operasjon, ja. Og med ny bil i tillegg så blir det en lang spareperiode kan jeg tenke meg :huh: Men vil man drt nok....... Eller noe i den duren :rolleyes:

 

I dag startet jeg dagen med halv time rask gange. Skal visstnok få i gang forbrenningen. Har blitt anbefalt dette de dagene jeg ikke starter trening kl 10. Nydelig vær her, men kaldere enn forrige uke. Ser det er snø over store deler av landet :angry: Ellers blir det endelig en stille søndag. Trening kl 16.

 

Ønsker dere en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Deilig å høre at vi har Mia tilbake. Regner med at vi får nye utfordringer snart ;) Det koster endel å ta en slik operasjon, ja. Og med ny bil i tillegg så blir det en lang spareperiode kan jeg tenke meg :huh: Men vil man drt nok....... Eller noe i den duren :rolleyes:

 

I dag startet jeg dagen med halv time rask gange. Skal visstnok få i gang forbrenningen. Har blitt anbefalt dette de dagene jeg ikke starter trening kl 10. Nydelig vær her, men kaldere enn forrige uke. Ser det er snø over store deler av landet :angry: Ellers blir det endelig en stille søndag. Trening kl 16.

 

Ja vil man det nok :rolleyes:

 

Siden jeg har vært lenge borte og det blir en noe oppstykket uke som kommer starter jeg med utfordingen nå, siden den er så savnet ;) noe jeg setter veldig pris på å høre :D

 

Vel, for meg gjelder dette frem til torsdag:

- Morgentrim bestående av Tonetrals oppfordring til (20-)30 min gange ;) og 50 sit ups

- Ingen sjokolade, godis, brus o.l

 

Jeg har vært ute på gå/joggetur, 6km og fornøyd med det, deilig vær her i dag! Har snødd endel som jeg er veldig glad for det ser ut til å bli en fiiiiin påske :D med både ski/ake og snøscooter turer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja vil man det nok :rolleyes:

 

Siden jeg har vært lenge borte og det blir en noe oppstykket uke som kommer starter jeg med utfordingen nå, siden den er så savnet ;) noe jeg setter veldig pris på å høre :D

 

Vel, for meg gjelder dette frem til torsdag:

- Morgentrim bestående av Tonetrals oppfordring til (20-)30 min gange ;) og 50 sit ups

- Ingen sjokolade, godis, brus o.l

 

Jeg har vært ute på gå/joggetur, 6km og fornøyd med det, deilig vær her i dag! Har snødd endel som jeg er veldig glad for det ser ut til å bli en fiiiiin påske :D med både ski/ake og snøscooter turer :lol:

Dæven. She's back - and evil :D Haha...

 

For meg blir det gåtur utenom når jeg trener forniddag.... 50 situps ok :) Ingen sjokolade, godis, sukker og lite stivelse for meg, men tar derimot en boks cola light hver dag !!!!! Godkjent, frøken ;)

 

Lykke til med ny uke. Jeg veier meg i morgen. Er spent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Dæven. She's back - and evil :D Haha...

 

 

Hihihi :lol:

 

 

Ja i morgen blir det veiing og måling! Ikke sikker på hvordan jeg skal rekke alt på morningen men jo bare være effektiv! Syns jeg har vært flink i helgen, så må bare fortsette med det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som de har hatt ei god helg.

Eg bakte på lørdag og søndag og ramla litt utpå prøvesmakegaleien.

Skjønne egentlig ikkje kvifor eg skal drive å ødelegge for meg sjølv heile tida.Stien ligg der fin og rein men når eg ikkje greier å halde fingrane få fatet så...... Idag må eg bake lavkarbobrød.

Har ikkje planar om utskeielser og heller ikkje påske egg. Sjokoladen skal eg ikkje borti, bakinga for denne gang er ferdig. Skal bake litt i slutten av mnd og, men då må eg berre stålsette meg.

 

Vekta i morgon?? Den har heilt sikkert gått opp. Tar det der ifrå og starter på nytt det er ikkje anna å gjere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

12.mars: 84,2 (+2,0 tot. 0,00)/ 531,0 cm (+10,0 tot 0,0)

19.mars: 83,4 (-0,8 tot. -0,8)

26.mars: 80,8 (-2,6 tot. -3,4)

02.april: 80,0 (-0,8 tot. -4,2) :D

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

 

Fjellgeita

 

13.mars 74,3kg (+0,1)

19.mars 73,9 kg(-0,4)

27.mars 74,8kg (+0,9)

 

Flua

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

29.09: 78,3 (-5)

05.10: 78,4 (-4,9)

20.10: 76,3 (-7)

langt opphold

27.mars: 73,8 (ny start)

 

Kjempefornøyd. Da blir det under 80 neste uke :) Jippi.

 

Dere skal vite at jeg er stolt av meg selv også jenter, men tusen takk det varmet B):P

 

Er klar for trening igjen her da. Styrke i dag. Så bir det litt husarbeid sammen med snekkergutta og helt sikkert en tur ut i solen etterhvert. Det er rundt 0 grader, men heldigvis sol så da slipper vi iallfall snø ;)

 

Ha en super dag og lykke til med veiing Mia. Fjellgeita; Ja, du finner stien snart og tar bort løvet der så du kan gå der en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

 

 

Kjempefornøyd. Da blir det under 80 neste uke :) Jippi.

 

Dere skal vite at jeg er stolt av meg selv også jenter, men tusen takk det varmet B):P

 

 

Så flink du er... stå på så heier vi deg fram mot 70tallet!!! Det er ingen grunn til at du ikke skal bikke under 80 neste uke. Jeg har ikke vært så flink i helgen, for ble en middagsfest på lørdag, med masse attåt, men jeg koste meg :) Var litt forsiktig med sausen til lammesteken, og holt meg til to små poteter, og bare litt dessert... men allikevel!! Hjelpe meg så fort kcal kommer... i går lagde jeg sate til middag, masse grønnsaker, kylling og siden jeg lagde sausen og marianden tror jeg ikke det ble så ille :)

 

Nå må jeg jobbe litt, Påsken begynner ikke helt før på onsdag ettermiddag!

 

Ha en super dag jenter, og så "sees" vi i morgen, da skal jeg veie meg inn... veldig spent, håper på 500 gram så er jeg akkurat på 10 kilo! Krysser fingrene for at ikke helgen ødla alt!

 

PS fremdeles sjokoladefri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hjelp, det florerer av smågodt på jobben!!! Det kryr av Påskegodt!!! Hjelp !!! :unsure:

 

Det er ikke lett da nei, men du klarer deg gjennom det!! Tenk så stolt du blir når du kommer hjem og har holdt deg unna :D Og ikke bare det, men da åpner alt seg og ingenting blir umulig lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

:D Takk for skryt. Det er alltid kjekt ;) Synes dere er kjempeflinke også !!!!!!

 

Det er lett å slanke seg når man plutselig ser lyset, men jeg skal være ærlig - plutselig slukker det igjen :angry: Slik er det. Jeg er bare så glad for at det stemmer nå, og da går det lett (eller lettere iallfall) :P Det er bare å ta vare på denne tiden. Håper den varer i noen måneder tikk.

 

Gleder meg til å se deres resultater i morgen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

revet i går, 08:31

Tonetrall

12.mars: 84,2 (+2,0 tot. 0,00)/ 531,0 cm (+10,0 tot 0,0)

19.mars: 83,4 (-0,8 tot. -0,8)

26.mars: 80,8 (-2,6 tot. -3,4)

02.april: 80,0 (-0,8 tot. -4,2)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

 

Fjellgeita

 

13.mars 74,3kg (+0,1)

19.mars 73,9 kg(-0,4)

27.mars 74,8kg (+0,9)

3. april 74,7 (-0,1)

 

Flua

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

29.09: 78,3 (-5)

05.10: 78,4 (-4,9)

20.10: 76,3 (-7)

langt opphold

27.mars: 73,8 (ny start)

 

 

 

 

 

Det blei visst 100 gram i minus, så no er det til å vere flink. Ikkje strekke seg etter fristelser langs stien. Skal til mor idag, jobbe resten av veka og helga.Huset kjem fullt av ungdom.

 

No skal minstejenta til tannlege så vi må spurte :)

 

Ha ein super dag, kjem kanskje innom i kveld eller før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

12.mars: 84,2 (+2,0 tot. 0,00)/ 531,0 cm (+10,0 tot 0,0)

19.mars: 83,4 (-0,8 tot. -0,8)

26.mars: 80,8 (-2,6 tot. -3,4)

02.april: 80,0 (-0,8 tot. -4,2)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

-

04.apr: 72,8 (Ny start?)

 

Fjellgeita

 

13.mars 74,3kg (+0,1)

19.mars 73,9 kg(-0,4)

27.mars 74,8kg (+0,9)

3. april 74,7 (-0,1)

 

Flua

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

29.09: 78,3 (-5)

05.10: 78,4 (-4,9)

20.10: 76,3 (-7)

langt opphold

27.mars: 73,8 (ny start)

 

Det var jo en grei ny start. Hadde jo planer om å skeie litt ut i påska, men ser ut til at jeg må holde meg enda mer i skinnet enn jeg hadde planlagt. tror jeg venter med cm ml til 1mai eller deromkring (eller om vekta stopper opp igjen)

 

Ned er ned Fjellgeita, vi beveger oss snart alle sammen på samme sti :D

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det var jo en grei ny start. Hadde jo planer om å skeie litt ut i påska, men ser ut til at jeg må holde meg enda mer i skinnet enn jeg hadde planlagt. tror jeg venter med cm ml til 1mai eller deromkring (eller om vekta stopper opp igjen)

 

Ned er ned Fjellgeita, vi beveger oss snart alle sammen på samme sti :D

Ha en fin dag!

 

Så sant,så sant, ned er ned :)

Skal prøve å halde påskestien like fin og rein, blir ein aldri så liten nedtur om vekta går oppover.

Skal ein tur til mor idag og venter på at ungdommen som er heime gjer seg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Flott begge to :) Ingen gikk opp og det er det deiligste.

 

Husk at det går an å skeie ut litt (bare ta en rask gåtur eller laaang rask gåtur før utskeielse, så har man opparbeidet kanskje en bedre saus el.l ;) ) Viktig å ikke "pine" seg, tror jeg. Da blir det bare verre etter en stund. Spise med måte. Kcal regnskapet må gå i minus. Husk det skal 7000 kcal i minus i uka til for å gå ned 1 kg. Det er ganske mye :o Så hold regnskapet i orden, så kan vi kose oss litt.

 

Lykke til med fullt hus. Blir koselig det. Håper vi alle høres under påskeuken også. Jeg jobber i morgen og frem til fredag. Så har jeg lørdag og søndag fr,i før jeg jobber et par dager igjen.

 

Snakkes brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen opp er knall. Jeg fikk ikke veid meg i morges, viste bare streker.. tom for batteri ? Prøver igjen i ettermiddag hvis ikke må jeg fly å kjøpe ny vekt.. og status i morgen :) tror det har gått tålig greit, men vet jo ikke. Er jo snakk om gram tross alt :)

 

Stå på jenter, drikk vann, spis sundt og styr unna fristelser.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...