Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Henger meg på alt du sier her, Fjellgeita :) Er supert med PM (personlig motivator :P ) Gratulerer med å takke nei til skillingsbolle !!

 

Bare en avklaring ang utfordringen. Jeg skal altså gjøre 30 situps, 10 armhevinger og 10 knebøy. Ferdig... Ikke flere runder? Ville bare avklare ;)

 

Ha en super kveld.

 

Eg forstod det slik at ein skulle gjere 30 situps, 10 armhevingar og 10 knebøy og ikkje meir. MEN kvar dag. Overkommelig for oss begge :P

 

Eg må ta ti situp til ,gjorde berre 20. Dei ti siste skal gjerast og. :)

 

Ha ein super kveld, regnet har inntatt vestlandet igjen. Meldt flaumfare i morgon, ja, ja, godt eg e vanntett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

14. feb: 82,4 (-1,2 tot. -1,8(/ 526,5 cm (-7,0 tot 18,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,0 (- 1,5)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

21. feb 76,8kg (opp 0,8)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

 

Da var det litt opp denne uka også, kan ikke forvente så mye annet når man har tatt seg en "fri"uke. Om jeg ikke har klart å gå ned noe til neste uke, ja da skal dere få lov til å kjefte på meg! ;) Mandagens inntak var laaaangt over grensa, men med en sånn litt pause uke så føler jeg meg virkelig klar til nye uker med fult fokus både ved inntak og trening :) Dette blir bra! (bortsett fra at mensen kommer neste uke da :unsure: )

 

Kan jo ikke ha gjort så altfor mye galt, for cm går fremdeles den rette veien :D

 

Ha en fin dag dere!

 

Og ja Tonetrall, thats it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gram opp er ikkje all verden, og du har igrunnen vore veldig flink fram til no. Du har hatt litt å tenke på i det siste så fokuset har vel vore ein anna plass :wub::D

 

Vi skal ta ein kameratslig skjennepreik om ikkje vekta retter seg litt til neste veke, og det samme får du gjere med oss :)

 

No er det litt jobbing før eg skal på jobb i ettermiddag, ja og så var det morgentrimmen. Tok dei 10 siste sitpsa i senga igårkveld, litt mjukt undelag men pytt, pytt. Skal ta alt no på føremiddagen.

Skulle gjerne hatt rockeringen min men den har eine jenta mi tjuvlånt <_<, får be ho ta den med neste gang ho kjem heim.

 

Ha ein fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

14. feb: 82,4 (-1,2 tot. -1,8(/ 526,5 cm (-7,0 tot 18,5)

22. feb: 82,2 (-0,2 tot. -2,0)/ 521,0 cm (-5,5 tot 12,5) :D

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,0 (- 1,5)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

21. feb 76,8kg (opp 0,8)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

Tenker dere ble litt overrasket der :) Det ble iallfall jeg. Jeg sa jeg spiste feil, men håpet på 0 vekt. Med en ekstra dag gikk den t.o.m ned et lite gram ;) Det blir 8 dager til neste veiing også ser jeg, da jeg skal fastende til legen kl 08 neste onsdag. Så neste torsdag skal det være solid nedgang.

 

Tror vi alle må skjerpe oss nå, ja :P Vi har gått ned henholdsvis 2,8, 2,0 og 0,1 kg siden januar :huh: Så jeg tar skjenneprekenen nå. SKJERPINGS til oss alle sammen :D Vi SKAL ned til sommeren, og den kommer fortere enn man tror hvert år. Neste uke og ukene fremover skal vi bevise at vi er klar for dette. Se for dere selv i favorittkjolen - eller i bikinien. Dette greier vi sammen.

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenker dere ble litt overrasket der :) Det ble iallfall jeg. Jeg sa jeg spiste feil, men håpet på 0 vekt. Med en ekstra dag gikk den t.o.m ned et lite gram ;) Det blir 8 dager til neste veiing også ser jeg, da jeg skal fastende til legen kl 08 neste onsdag. Så neste torsdag skal det være solid nedgang.

 

Tror vi alle må skjerpe oss nå, ja :P Vi har gått ned henholdsvis 2,8, 2,0 og 0,1 kg siden januar :huh: Så jeg tar skjenneprekenen nå. SKJERPINGS til oss alle sammen :D Vi SKAL ned til sommeren, og den kommer fortere enn man tror hvert år. Neste uke og ukene fremover skal vi bevise at vi er klar for dette. Se for dere selv i favorittkjolen - eller i bikinien. Dette greier vi sammen.

 

Ha en strålende dag.

 

 

Gratulerer Tonetrall, godt med ein overraskelse på morgonkvisten.

Ja, favorittkjolen, ja. Eg prøvde bunaden no, det var kun ledig ståplass. Eg lyt vere flink eller så kjem eg til å sjå ut som ei godt stappa pølse i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Bunaden min er det vel ikke ståplass i engang :P Tror jeg jobber 17.mai i år, men satser på at bunaden skal passe likevel.

 

I dag har vært enda en super mat- og trenedag :) I morgen får jeg huset fullt av malere på befaring. Må finne ut hvor mye det koster, så får vi ta det derfra. Også fått tilbud fra elektrikere, men tar de neste uke :huh: Mittanbud.no ga veeeeldig respons. Nesten litt mye. Ellers trent en veldig bra styrketime i dag. Veldig bra fransk instruktør. De timene skal jeg tilbake på.

 

I morgen kommer en venninne til middag. Lager sosekjøtt (igjen). Ble suksess sist. Hvordan lager du lavkarbo brunsaus, Fjellgeita? Om det går an så gjør jeg det, ellers blir det vanlig brunsaus ;)

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden min er det vel ikke ståplass i engang :P Tror jeg jobber 17.mai i år, men satser på at bunaden skal passe likevel.

 

I dag har vært enda en super mat- og trenedag :) I morgen får jeg huset fullt av malere på befaring. Må finne ut hvor mye det koster, så får vi ta det derfra. Også fått tilbud fra elektrikere, men tar de neste uke :huh: Mittanbud.no ga veeeeldig respons. Nesten litt mye. Ellers trent en veldig bra styrketime i dag. Veldig bra fransk instruktør. De timene skal jeg tilbake på.

 

I morgen kommer en venninne til middag. Lager sosekjøtt (igjen). Ble suksess sist. Hvordan lager du lavkarbo brunsaus, Fjellgeita? Om det går an så gjør jeg det, ellers blir det vanlig brunsaus ;)

 

God natt.

 

 

 

Då eg laga sosekjøtt så pleier eg å jevne krafta med rømme/creme fresh til slutt+ evt litt johannesbrødkjernemel (men det må du røre ut først i avkjølt kraft slik at det ikkje klumper seg)

JBK (helsekost). Men har og laga vanlig brun saus og heller tatt "passelig " med saus :)

 

Har våkna opp med dundrane hodeverk idag, får hive innpå litt vatn og sjå om det gjer seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Då eg laga sosekjøtt så pleier eg å jevne krafta med rømme/creme fresh til slutt+ evt litt johannesbrødkjernemel (men det må du røre ut først i avkjølt kraft slik at det ikkje klumper seg)

JBK (helsekost). Men har og laga vanlig brun saus og heller tatt "passelig " med saus :)

 

Har våkna opp med dundrane hodeverk idag, får hive innpå litt vatn og sjå om det gjer seg litt.

Kanskje ta den vanlige når det kommer gjester. Prøve din variant neste gang :)

 

Fjerde fridag i dag (noe jeg aldri har) og jeg føler meg endelig litt uthvilt. Våknet av meg selv 08.45 og det er veeeeldig sjelden vare. Maten gjør litt av dette også, tror jeg. Slik hadde jeg det i fjor på lavkarbo også (eller også ved spising av sunn mat). Kanskje hodet mitt skulle få dette inn og rett og slett skjønne at dette er lur mat å spise - hele tiden, hele året :P

 

Håper hodepinen gir seg og at du får en super dag. Sol og masse pluss grader her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ta den vanlige når det kommer gjester. Prøve din variant neste gang :)

 

Fjerde fridag i dag (noe jeg aldri har) og jeg føler meg endelig litt uthvilt. Våknet av meg selv 08.45 og det er veeeeldig sjelden vare. Maten gjør litt av dette også, tror jeg. Slik hadde jeg det i fjor på lavkarbo også (eller også ved spising av sunn mat). Kanskje hodet mitt skulle få dette inn og rett og slett skjønne at dette er lur mat å spise - hele tiden, hele året :P

 

Håper hodepinen gir seg og at du får en super dag. Sol og masse pluss grader her.

 

Eg og hadde nok laga den " vanlige" då du ventar gjester. Sosekjøtt er jo kjempegodt :)

Hodepinen er litt bedre no, har fått i meg mykje vatn og det pleier ofte hjelpe.

 

Ein kan lage mykje godt på lavkarbo, men kjenner at eg kan bli lei egg visst det blir mykje av det. (men slik er det vel med all mat )

 

Kjøpte meg eit lavkarbobrød igår, spiste det til frokost og har spist grøt no til lunsj. Lager meg omelett og tek med meg på jobb.

 

Forresten: Då er vel saken klar Tonetrall, vi skal ha sitteplass i bunaden begge to :) og det til 17 mai (I ÅR)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Forresten: Då er vel saken klar Tonetrall, vi skal ha sitteplass i bunaden begge to :) og det til 17 mai (I ÅR)

Det er en avtale :) I 2012 er også viktig å poengtere :D

 

Jeg spiser brød hver dag til frokost og stort sett lunsj. "Må" ha det. Jeg lager selv lavkarbobrød etter Hexebergs oppskrift. Holder på å lage lavkarbopai nå som jeg skal ta med på jobb. Da har jeg iallfall mat et par dager :huh: Oppskrift til svenskene Dahlquist og Höglund. Så denne gangen er det planlagt godt for jobbedager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Da er denne dagen gått og den har også gått fint :D Har avtale med min venninne at når vi sees igjen den 29.mars så skal vi veie 4 kg mindre. Blir spennende å se :P

 

Tar frem gammelt motto; Yes we can :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei o hopp!

Det ble 100 gram ned på mandag B)

Ble nok vel mange boller med krem i helga, men jeg simpelten ELSKER alt som heter kaker :rolleyes: Var kjempeflink med trimmen i forrige uke, så vektnedgangen kunne vært oppgang hvis ikke turene hadde vært så mange.

 

Satser på større nedgang på mandag. Det blir siste kurskveld, så bør levere et bra sluttresultat :rolleyes:

 

Lykke til jenter! Vi ses :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Hei o hopp!

Det ble 100 gram ned på mandag B)

Ble nok vel mange boller med krem i helga, men jeg simpelten ELSKER alt som heter kaker :rolleyes: Var kjempeflink med trimmen i forrige uke, så vektnedgangen kunne vært oppgang hvis ikke turene hadde vært så mange.

 

Satser på større nedgang på mandag. Det blir siste kurskveld, så bør levere et bra sluttresultat :rolleyes:

 

Lykke til jenter! Vi ses :rolleyes:

Ned er ned :) Gratulerer med snart gjennomført kurs. Lykke til med stor nedgang til neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Bra du har klart å planlegge mat i forhold til jobbadagene dine Tonetrall ;)

 

Jeg har ikke bunad jeg da.. Enda, for min kjøre mor skal ta mål av meg i sommer til en bunad hun skal sy til meg over et par år :D

 

I kveld er det første Pizzakvelden med alle kollegaene fra heslsesenteret.. Kjipt da å ikke skulle ha pizza.. Holdt på å la være å si ja til å komme, men det blir for dumt. Jeg må jo sosialisere meg litt :) Vi er bare to der jeg jobber om dagen, og hun andre skal slutte.. Litt ekstra viktig for meg å sosialisere med de andre på helsesenteret.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har klart å planlegge mat i forhold til jobbadagene dine Tonetrall ;)

 

Jeg har ikke bunad jeg da.. Enda, for min kjøre mor skal ta mål av meg i sommer til en bunad hun skal sy til meg over et par år :D

 

I kveld er det første Pizzakvelden med alle kollegaene fra heslsesenteret.. Kjipt da å ikke skulle ha pizza.. Holdt på å la være å si ja til å komme, men det blir for dumt. Jeg må jo sosialisere meg litt :) Vi er bare to der jeg jobber om dagen, og hun andre skal slutte.. Litt ekstra viktig for meg å sosialisere med de andre på helsesenteret.. :)

 

 

Du har no et mål å jobbe mot du og da, ny bunad. :D :D

 

 

Det er litt koselig å møte kollegaer på eit anna arena enn der du jobber, så kos deg på pizzakvelden du.

 

Eg har vore hos mor idag, handla litt for henne. Laga kylling wook til middag til oss.

 

Ei venninne lurte på om eg åt nok, for det går jo så trengt nedover.

Det kan jo hende at eg et for lite, skal ta å notere ned neste veke og sjå korleis det blir. Eg noterete her for 14 dg siden og kom vel borti 1200 kcal og enkelte dagar litt meir. Veit at visst eg et 1600 så går eg ikkje ned.

Skal ta å sjekke opp no etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dagen har gått kjempeflott her, held på å lage kveldsmat til kalle og meg. Blir noke enkelt ikveld siden vi er åleine.

 

Mia: Eg glømte ukesoppdraget igår, men tek halvparten ekstra i kveld og den andre halvparten i morgonkveld. Håper det er greitt :D

Kan vel like godt innrømme det med det samme :)

Håper du hadde ein trivelig kveld ilag med kollegaer.

 

Skreiv at eg skulle sjekke det med kcal men har ikkje fått gjort det enno, har gått i ein døs i heile ettermiddag. Sett litt Tv og hekla litt.

 

Ha ein fin lørdag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Bra du får tatt den totale summen Fjellgeita :)

 

Jeg hadde en trivelig kveld sammen med kollegaene mine, hldt meg unna pizzaen med unntak av to 3x3 cm med rund kant skorpe, spisste elllers endel isbergsallat da :D Drakk også bare vann hele kvelden.

 

Det ble en liten treningsøkt i går, en liten økt ute, så en liten økt i hallen med styrke. I går spiste jeg middag hos ei venninne og storkosa meg, det ble et glass vin der og to driknker når jeg kom meg ut. Hadde en trivelig kveld i går også :)

 

Vekta har hvertfall gått nedover i helga, bare håper det går likens til tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så superflinke dere er :) Og jeg? Jobbedager og ble dårligere og dårlige utførelse av matinntak IGJEN (dvs for mye sjokolade) :unsure: Orker ikke bry med lenger. Treningen har iallfall gått supert :P

 

Fant ut at jeg vil reise bort litt. Onsdag reiser jeg derfor til alpene og besøker venninne. Stå på ski i knallsol med venner er tingen tror jeg :D Skal IKKE tenke slanking disse dagene. Trenger avbrekk. Håper heller ikke jeg spiser meg "ihjel", men det skal bare være fokus på kos, venner og sol/ski. Så da blir neste veiing 12.mars. Det er etter Alpetur, jobbedager og hyttetur i norske fjellheimen med venner :huh: Jeg har likevel lyst å prøve å være under 80 kg til da. Så får vi se hvor flink jeg har greidd å være.

 

Så; Mest flink, men litt kutte ut tanker om slanking er min oppskrift de neste 14 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så superflinke dere er :) Og jeg? Jobbedager og ble dårligere og dårlige utførelse av matinntak IGJEN (dvs for mye sjokolade) :unsure: Orker ikke bry med lenger. Treningen har iallfall gått supert :P

 

Fant ut at jeg vil reise bort litt. Onsdag reiser jeg derfor til alpene og besøker venninne. Stå på ski i knallsol med venner er tingen tror jeg :D Skal IKKE tenke slanking disse dagene. Trenger avbrekk. Håper heller ikke jeg spiser meg "ihjel", men det skal bare være fokus på kos, venner og sol/ski. Så da blir neste veiing 12.mars. Det er etter Alpetur, jobbedager og hyttetur i norske fjellheimen med venner :huh: Jeg har likevel lyst å prøve å være under 80 kg til da. Så får vi se hvor flink jeg har greidd å være.

 

Så; Mest flink, men litt kutte ut tanker om slanking er min oppskrift de neste 14 dager :)

 

Kor flink eg har vore vil no vise seg i morgon :) Men matmessig har veka vore veldig bra.

 

Det kan gjere godt å komme seg litt vekk og, ski er god trim det.

 

Håper du når målet ditt med å vere under 80 til du har tenkt.

 

Det er meining at eg skal i fjellheimen i mars og, men det kjem an på kor mykje det er å gjere her på heimebane. Prøver å få ferdig prosjekta mine før påske, for etter den tid er det nok å gjere.

 

No held eg på å steike fisk til oss.

 

Ha ein fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Dommedag i morgen!

 

Jaja, blir spennende! Jeg har ikke tatt mine pushups i dag, for får ikke lov av fysioen min (ja fysioen trenger også en fysio innimellom), så tok straffen med 10 ekstra situps!

 

Talast i morgon :D

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommedag i morgen!

 

Jaja, blir spennende! Jeg har ikke tatt mine pushups i dag, for får ikke lov av fysioen min (ja fysioen trenger også en fysio innimellom), så tok straffen med 10 ekstra situps!

 

Talast i morgon :D

 

God natt!

 

 

Pushups er ikkje heilt "greia" for meg heller. Har problem med høgre skulder og den "knurrer" når eg belaster den (tyngde).

Men situps er ikkje dumt, så eg kjem til å fortsette med det.

Har fått med meg ei venninne no, så vi har ein avtale.

 

 

Snakkes i morgen :)

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

14. feb: 82,4 (-1,2 tot. -1,8(/ 526,5 cm (-7,0 tot 18,5)

22. feb: 82,2 (-0,2 tot. -2,0)/ 521,0 cm (-5,5 tot 12,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

21. feb 76,8kg (opp 0,8)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

Jada! I`m back on track ;) cm gikk opp men det er rundt brystet og tror rett og slett det er pga mensen som kommer i dag..

 

Det ble bare en liten gåtur i går før stormen blussa opp i går, den herjer fremdeles og rekker nok ingen treningsøkt i dag desverre. I morgen må jeg jo få til en skikkelig en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...