Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Får ikke sove :angry: Jeg sov nok for lenge i dag, og med denne ene timen så er jeg jammen alt for våken. Skal opp om 5 timer, så det hadde jo vært fint med litt søvn da.

 

Jeg prøver igjen. Skulle bare se om natteravnen hadde vært innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove :angry: Jeg sov nok for lenge i dag, og med denne ene timen så er jeg jammen alt for våken. Skal opp om 5 timer, så det hadde jo vært fint med litt søvn da.

 

Jeg prøver igjen. Skulle bare se om natteravnen hadde vært innom ;)

 

Natteravnen var ikkje innom før kl 2, så eg håpar no at du sov då.:)

Det tek litt tid før kroppen innstiller seg på sommartid/vintertid.

Eg vakna altfor tidlig i går, men eg hadde meg ein god lur etter middag.

 

Eit turistskip sigla inn fjorden i nattemørket :)

 

Ha ei super veke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Tonetrall

12.mars: 84,2 (+2,0 tot. 0,00)/ 531,0 cm (+10,0 tot 0,0)

19.mars: 83,4 (-0,8 tot. -0,8)

26.mars: 80,8 (-2,6 tot. -3,4) :D:lol:

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

21. feb 76,8kg (opp 0,8)

28.feb 75,1 kg (-1,7) (cm ikkje målt)

06.mars 74,2kg(-0,9) ikkje målt cm)

13.mars 74,3kg (+0,1)

19.mars 73,9 kg(-0,4)

 

Flua:

 

YESSSS. Endelig går det riktig vei 2 uker på rad. Håper dette fokuset fortsetter. Tok bort alle ukene før 12.mars, da jeg der hadde greidd å gå ned 0,0 kg på 3 mnd med slanking (dvs like flink som de siste årene). Er det rart det kanskje skjedde litt i hodet den uka :rolleyes:

 

Det eneste jeg kan si; jeg håper jeg er på riktig sti denne gang ;)

 

Klem fra glad Tonetrall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Så bra Tonetrall, dette fortjente du virkelig. Hald stien rein for sukker og anna ulumskheter så blir denne veka og toppers.

 

No må eg ha meg litt søvn.

 

Denne veka SKAL eg inn på stien igjen :)

Takk :D Den gode stien fortsetter. I dag var jeg på besøk hos venninne og ble servert kanelboller (og du vet jeg elsker alt slik). Det ble nei takk, enda de stod fremme mange timer. Ble litt lenge mellom mat, men holdt meg helt til jeg kom hjem nå og spiser ørret, agurksalat og litt potet (der er det stivelse, men en liten av og til er ok ;)

 

Jeg ønsker deg velkommen på denne stien, Fjellgeita. Du vet hvor deilig det er å vandre her. Og du greier det :P La oss gå denne stien sammen til mål??!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

12.mars: 84,2 (+2,0 tot. 0,00)/ 531,0 cm (+10,0 tot 0,0)

19.mars: 83,4 (-0,8 tot. -0,8)

26.mars: 80,8 (-2,6 tot. -3,4)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

 

Fjellgeita

 

13.mars 74,3kg (+0,1)

19.mars 73,9 kg(-0,4)

27.mars 74,8kg (+0,9) :angry:

 

Flua:

 

 

Ja, som de ser så var det eit byks i feil retning, men eg var faktisk redd det skulle vere endå meir.

Den gode sti Tonetrall, den skal vi følge ilag heilt til mål. Premien etter målstreken og inne på hold vekten får vi talast om ;)

Har begynt dagen supert og har tenkt å fortsette med det, eg får ta meg "ein spansk til middag" (dvs eg lagar min eigen variant av ett eller anna idag)

 

Tok vekk nokre linjer på vegeskjemaet eg og.

 

Ha ein super dag jenter :)

 

Flua: Å skrive innlegg frå mobil det er noke "putl", blir jo aldri ferdi syns eg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

12.mars: 84,2 (+2,0 tot. 0,00)/ 531,0 cm (+10,0 tot 0,0)

19.mars: 83,4 (-0,8 tot. -0,8)

26.mars: 80,8 (-2,6 tot. -3,4)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

22. feb: 74,0 (+0,3) / 504,5 (- 1,0)

28. feb: 72,8 (-1,2) / 505,5 (+ 1,0)

 

Fjellgeita

 

13.mars 74,3kg (+0,1)

19.mars 73,9 kg(-0,4)

27.mars 74,8kg (+0,9)

 

Flua

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

29.09: 78,3 (-5)

05.10: 78,4 (-4,9)

20.10: 76,3 (-7)

langt opphold

27.mars: 73,8 (ny start)

 

Sånn jenter, da er jeg på plass. Det har vært en tøff uke, men jeg har ført opp alt jeg har spist, og resultetet var ikke så ille.. jeg har gått ned nesten en kilo siden sist mandag (men jeg fører fom idag). Som dere ser startet jeg prosessen i september, men jeg har ikke akkurat vært så flink siden oktober, men litt nedover har det jo gått. Bare noen gram til 10 kilo nå, så jeg håper å se det neste uke. Jeg har lagt meg på¨meny 1 her inne, ca 1300 kcal i snitt, for akkurat nå har jeg ingen eller få trimpoeng (etter en operasjon). Jeg må nok vente i 6 uker til før jeg kan begynne å trene litt igjen... men noen små rolige gå turer blir det jo i det flotte været.

 

Tonetrall: du er mitt forbilde denne uken!!! Makan :) Dette var bra og motiverende... Fjellgeita; du er alltid flink til å hente deg inn igjen så dette går nok bra- kos deg med din spanske rett i dag!

 

Nå skal jeg knaske meg igjennom dagen på jobb, med både gulerøtter og sukkererter :)

 

Ha en fortreffelig dag!

 

... og dere, takk for at jeg fikk henge meg på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tonetrall: du er mitt forbilde denne uken!!! Makan :) Dette var bra og motiverende... Fjellgeita; du er alltid flink til å hente deg inn igjen så dette går nok bra- kos deg med din spanske rett i dag!

 

Nå skal jeg knaske meg igjennom dagen på jobb, med både gulerøtter og sukkererter :)

 

Ha en fortreffelig dag!

 

... og dere, takk for at jeg fikk henge meg på her!

 

 

Ingen spansk rett her flua, tar berre ein spansk ein, for middagen idag inneheld litt mykje karbo og eg tek meg derfor ein god og mettende omelett (omtrent uten karbo) Eg får kanskje krydre den litt ekstra slik at den blir litt spansk :D

 

Ligg på ca meny 1 her og, det blir litt lite trim no for tida. Har mykje arbeid eg må bli ferdig med no før lamminga starter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått supert idag og eg og minsten spiste kylling. Han jubla då han kom heim, for han syns det er så godt.

I morgon skal eg på jobb og har gøymt litt kylling til dess.

Ein utfordring blir det i morgon, nemlig kaffislaberas.

Eg får drikke berre kaffi tenkjer eg. Eg kan ikkje ta fleire avstikkarar frå stien min no, for då kjem eg aldri dit eg vil. Risikerer vertfall då å bli gåande att her åleine mens de kosar dere inne på hold vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Dagen har gått supert idag og eg og minsten spiste kylling. Han jubla då han kom heim, for han syns det er så godt.

I morgon skal eg på jobb og har gøymt litt kylling til dess.

Ein utfordring blir det i morgon, nemlig kaffislaberas.

Eg får drikke berre kaffi tenkjer eg. Eg kan ikkje ta fleire avstikkarar frå stien min no, for då kjem eg aldri dit eg vil. Risikerer vertfall då å bli gåande att her åleine mens de kosar dere inne på hold vekten :)

Hahaha :) Den stien vår har ikke vært så rett, men jammen har vi funnet stien i alt det overgrodde likevel :P Men no får vi vel skjerpe oss - eller bestemme oss som Mia ville ha sagt !!!! Savner henne, forresten! Alt bra, vennen?

 

Det er vi som skal takke for at du vil være med oss, Flua. Og snart bryter du 10 kg grensen mens jeg ser frem til å komme bort fra 80 kg's tallet :huh: Du har vært kjempeflink. T.o.m gått ned etter pause. Supert..... Om alle følger stien bør vi vel alle greie målene våre til senest 1.august. Eller? Det blir koselig og jeg gleder meg. Og ja, da må vi se på premier etc. En spatur kanskje?

 

Her fortsetter jeg med godt mot og greier meg fortsatt bra. Står opp kl 03.50 noen dager nå og kjenner det er større utfordring, men det går helt fint.

 

Ligger også på Meny 1, men spiser 1500-1600 kcal de dagene jeg trener (men ikke allttid).

Har trent i dag og trener også i morgen. Denne uken blir det vel 4-5 skikkelige treningsøkter. Deilig :)

 

Fjellgeita; Du er på stien igjen. Ingen fare... Forrige uke er glemt. Se fremover.

 

Nei jenter. Dette greier vi. Solen skinner og det er vår. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aldri så lite god.natta fra meg. Stå på jenter.. målet er i sikte.

 

I dag har jeg måttet justere med en bar på kvelden, var bare så vidt over 1000 kcal. Det ble litt for lite kcal i løpet av dagen, magre dager er bra, men ikke for mange slike heller :)

 

Vi snakkes snart..

 

Kos deg med kaffe i morgen, fjellgeita! Og fortsett å ha den spaturen som mål Tonetrall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et aldri så lite god.natta fra meg. Stå på jenter.. målet er i sikte.

 

I dag har jeg måttet justere med en bar på kvelden, var bare så vidt over 1000 kcal. Det ble litt for lite kcal i løpet av dagen, magre dager er bra, men ikke for mange slike heller :)

 

Vi snakkes snart..

 

Kos deg med kaffe i morgen, fjellgeita! Og fortsett å ha den spaturen som mål Tonetrall..

 

Det skal ikkje bli noke anna enn kaffi idag, utfordring nr 2 idag blir at ei eg jobber med kjem sikkert med veska fullt med gotteri. Men står eg over kaffimat så skal eg greie å stå over alt gotteriet og.

Et lunsj midt på dagen og så putter eg i meg ein god middag(kyllingomelett) på jobb.

 

No får eg jobbe litt eg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Fin dag i dag også :) Gått helt perfekt matmessig.

 

Jeg er i Stavanger og har dermed bestemt meg for å spise komle :D Det er ikke GR mat, men kompromiss med at jeg trener etterpå !!!! Er så trøtt at jeg vurderte å hoppe over trening. Syns dette var en lur idè - kumle + trening :) Kanskje ikke så lurt med magen full av kumle, men tar sjansen... Hehe.... :P

 

Hvordan har det gått på kaffi og arbeidskollega med godisbag :) Regner med at du kan krysse av for en bra dag igjen, Fjellgeita.

 

Snakkes brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dagen fått suupert, passa på å vere godt mett til kaffislaberaset kom. Kollegaen hadde ikkje med seg godis idag og godt var det. (trur ikkje ho hadde greidd å friste meg om ho hadde hatt med heller) :)

 

Kumle er godt det ,mmmmm. Det er egentlig sjelden eg lagar det, har ein som ikkje kan ete det og ein som ikkje liker det. Gutta mine fekk grateng idag, eg laga meg omelett med kylling,sopp,løk og brokkoli. Spiste ei appelsin nett i sta.

 

I morgon blir det bytur på meg og minsten, han skal til kjeveortoped. Vi skal og på service med kallen sin bil. Litt handling blir det vel :)Har konf i mai så eg må handle inn litt lys og serviettar samt litt fat som eg skal bruke på koldtbordet.

 

Snakkes brått ja.

 

Korleis har dagen din flua vore?? Heilt sikkert bra trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei unge skjønne damene,

 

dagen i går gikk over all forventning. Spiste havregrøten min til frokost, og da er mye gjort... det ble Disco på skolen på ettermiddagen/ kvelden, men som arrangør klarte jeg å styre unna både pizza, brus og potetgull... og koste meg med en Cappuchino istede!

 

I dag startet dagen med Påskefrokost på skolen, så jeg hoppet over havregrøten og koste meg med hjemmelagde rundstykker (kun 1), masse barn, voksne, bål og kos! En god start på dagen :)

 

Nå gjelder det, jeg har GR kurs i kveld, og jeg håper det har gått nedover siden sist. Litt snodig å ha to veiedager på en uke, men jeg er veldig glad for å få ned morgenvekten min her inne... igjen takk for at jeg fikk henge meg på med dere!

 

Hmmm hva er kumle? Høres jo ut som om det er noe godt :)

 

Stå på jenter, kos dere og nyt dagene! Husk å drikke masse vann, og spise grønt og frukt! Masse godt i diskene nå for tiden... spiste forressten jordbær i går! NAM! Og helt sånn på tampen: husk kalsium : http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=11

 

... og så var det dette sukkeret da, vi får holde oss unna! Jeg har blitt godt motivert her inne, så jeg tenkte jeg skulle holde meg unna sjokolade fram til 1 mai (har satt meg en dato - og JA jeg er veldig klar over at Påsken er rett rundt svingen). Klarer jeg dette er jeg vedlig fornøyd!

 

Ha en super flott dag, jenter!

 

Klem fra Flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Det er så koselig å ha deg iblant oss Flua, og eg trur nok at vi kjem til å vere til gjensidig nytte.

 

Kumle ja :) : Har du hørt om raspeball?? Viss ikkje så er kumle og raspeball, raspa poteter som ein har byggmel og litt kveitemjøl,litt salt,( har så mykje mel i at kumla ikkje løyser seg oppi vatnet når ein trekker dei) lager dei til ein ball og trekker dei i kokande vatn med kjøttkraft i (1 time ca). Mange har litt flesk inni raspeballen/kumla. Rogaland har vel den såkalla "Kumla med dott i " ( flesket er då dotten). Kumle serveres som oftast ilag med saltkjøtt,kålrot, gulrot, grov pølse,til (evt steikt bacon). Men må presisere at det er eit utall av måtar å servere slikt på. Her vest er vel det som tradisjonskost å rekne. :)

Håper du blei litt klokare av mi forklaring:)

 

 

Vi hadde ein fin bytur igår, vi var på kafe. Eg spiste skinkesalat med fetaost servert med grovt brød til. Syns aldri eg blei ferdig med den salaten :)

Minsten klaga på at han syns han ikkje såg godt lenger og vi tok ein tur til optiker som faktisk hadde ledig time. Ja, og slike plassar blir ein blakk, vertfall når ein har teke ut nye briller og linser :)

Synet er viktig så slik må til, greitt med linser når ein skal spele fotball.

 

Idag hadde eg mykje på panelet men det skrumpa ned til helgevask og slikt, måtte på jobb i ettermiddag. Ikkje kaffislaberas der idag.

 

 

No får eg sprinte til dagens gjeremål her heime :)

 

Ha ein super dag jenter.

 

Me snakkast snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!!

 

Jeg er tilbake, trodde jeg hadde fått sagt i fra at jeg ble borte en uke, men det gikk sikkert i glemmeboka etter alt som skjedde, gikk jo bokstavelig talt rundt for meg her en periode :rolleyes: . Jeg har vært med på helsesportsuka her i Finnmark som ledsager, har ikke hatt tilgang til nett den uka. Men nå blir jeg å komme innom daglig igjen ;) Matmessig så har jeg sikkert spist altfor mye den uka, har blitt servert mat hele uka. Har jo hatt opplegg fra morgen til kveld og vært ute hele dagen så matlysten har det ikke skortet på :P Og skal meddele at jeg ikke klarte å holde meg unna sjokoladen som ble servert ved bålet og heller ikke kake/is hver dag, men har bare smakt, og ikke hver dag da, nesten klat å holde meg unna ;)

 

Nå er det bare en uke til med sjokoade/godtefri før jg skal tillate meg litt i påska, men bare på hytta eller sosiale sammenhenger, ikke lov å spise hjemme alene :P

 

Ja, har ikke hatt tilgang til nett, og heller ikke vekt. Tror jeg skal holde meg unna vekta til tirsdag :P

 

Så hyggelig at Flua har kommet inn, vi trenger nytt "blod" her, så velkommen, velkommen flua :D

 

 

God helg damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, høres ut som om det var en aktiv tur du har vært på, MIA123.. kan jo hende aktivitetsnivået har kompensert for sjokoladen rundt bålet :)

 

En bolle er vel lov innimellom, så lenge det blir med den ene..

 

Jeg sprakk i går. Mannen og jeg skulle spise en sen middag, så tok bare en grillpølse med barna på ettermiddagen, men så ble det ingen sen middag allikevel.. og da sprakk jeg når nøtter og vin kom på bordet. Fikk nok i meg en god posjon cashewnøtter og vin :) godt var det da, men kcalene tør jeg ikke regne på..

 

Vel, gjort er gjort. Tilbake til normalen dag !!!

 

Fjellgeita: tror aldri jeg kommer til å lage humle, men jeg skal prøve det en gang jeg har mulighet :)

 

 

Fortsatt god helg jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei, høres ut som om det var en aktiv tur du har vært på, MIA123.. kan jo hende aktivitetsnivået har kompensert for sjokoladen rundt bålet :)

 

Ja det var en aktiv tur :) men det er ikke den sjokoladen jeg er engstelig for når det kommer til vekta, det er mengden mat som har blitt inntatt, finnebiff, koldtbord, pølser og karbonader fra grillen osv :P Sjokoladen var en sprekk fordi jeg har holdt meg unna (det og alt annet godt) siden nyttaåraften og skulle holde meg frem til påske. Var riktig nok ikke klar over at jeg skulle på denne arbeidsuka ute i det fri da jeg inngikk den avtalen :rolleyes:

 

Men, vi får se på tirsdag, hva vekt og cm sier da. Nå er jeg hvertfall tilbake og er i godt humør og det som skal til for at motivasjonen skal holde. Tro forsiktig på vekta i dag, ikke så altfor ille som forventa, men tørr ikke håpe på at den er veiledene for var så matlei når jeg kom hjem i går, så spiste ikke etter "lunsjen" kl 14..

 

Blir lite mat, mye knekkebrød frem til påske, må krympe mavesekken min igjen :P Skal ut på powerwalktur litt senere med ei venninne, blir bra! Først en tur på butikken og kjøpe inn grønnsaker, så jobbintervju (ja vet, på en lørdag!) Føles godt å være tilbake :D

 

Håper vi alle får en god og lett helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...